PDA

Bekijk Volledige Versie : [Ervaring] Zonen vh Veld: Blockfun!



Robin_
26-07-13, 12:27
Zonen van het Veld "Blockfun" versie

Door velen een gehaat avontuur omdat je veel rekruten verliest, al helemaal als je niet blockt en zeker als je geen cavalerie wil verliezen.
Ben je wel liefhebber van blocken én vind je 220C verlies af en toe acceptabel, dan is er echter gewoon een spannend avontuur van te maken. Ik durf wel te beweren het leukste avontuur om te spelen! (niet het goedkoopste). En kijk even naar de totale verliezen. Niet heel schokkend hoor voor 33k XP en toch ook kans op muntjes in de loot.

Een voordeel van deze variant is dat er geen 1R blocks in zitten. Er zijn wel een aantal aanvallen met 2 waves. Door hiervoor je snelle generaal te gebruiken kan je al na 2 uur door. Heb je meer dan 3 langzame generaals kan je nog harder doorwerken.

Heb ik al het onderstaande zelf bedacht? Nee hoor, net zoals de meeste guides komt de inspiratie uit Tage (Killste) en DSO (zie credits onderaan) en daaraan heb ik zelf nog wat verbeteringen gedaan. Met veel dank aan Antadriana voor het testen (en offeren van troepen).


Benodigdheden:
Drie NORMALE generaals
Eén GEHARDE generaal (200 eenheden uit de shop, snel dus)
Eén VETERAAN generaal (250 eenheden uit de shop)

De geharde generaal kan je uiteraard ook vervangen door een veteraan


Benodigde Troepen:

1 Geharde, 1 Veteraan
Benodigd: 669R, 265M, 225S, 249e, 127XB, 635 C (+ 160 K)
Gemiddeld verlies: 525R, 267M, 105S, 220C
* Gebaseerd op XB versie met inzet van M en S. Heb je kanonnen of offer je sowieso liever wat meer R dan kan je daar in variëren. Zorg voor wat extra R dan..


2 Veteranen
Benodigd: 643R, 230M, 200S, 249e, 127XB, 635 C (+ 160 K)
Gemiddeld verlies: 588R, 233M, 81S, 220C
* Gebaseerd op XB versie met inzet van M en S. Heb je kanonnen of offer je sowieso liever wat meer R dan kan je daar in variëren. Zorg voor wat extra R dan..

Let op: als je wilt doorwerken moet je het grootste deel van de cavalerie (min. 571) al klaar hebben bij aanvang van het avontuur. Rekruten kunnen dan
eventueel onderweg bijgetraind worden.



Tijd om ten strijde te trekken!

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-DA8RA67C.jpg


Generaal positie G1

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-U7TAHQCS.jpg


Let op de volgorde van versturen is van 1-5 (Hoe logisch wil je het hebben). Voor de volledigheid: we vallen dus beide leiders tegelijk aan. De sector is pas veroverd als beide leiderskampen verslagen zijn. Stuur alle generaals direct na elkaar.

Kamp 1: NORMALE generaal, 2S, 2e, 194C

Kamp 2: NORMALE generaal, 25S, 64e,

Kamp 3: GEHARDE generaal, 50S, 80C, 70XB, (gemiddeld verlies: 46S)
Kamp 3: VETERAAN generaal, 20R, 25S, 1e, 124C, 80XB, (gemiddeld verlies: 20R, 22S)
Kamp 3: VETERAAN generaal, 97R, 1e, 80C, 72XB, (gemiddeld verlies: 84R)

Kamp 4: NORMALE generaal, 1S, 3e, 195C

Kamp 5: VETERAAN generaal, 50R, 30S, 170e (gemiddeld verlies: 50R, 25S)


Generaal positie G2

Eerst een gewone aanval waarmee kamp 10 wordt uitgeschakeld. De positie van je generaal maakt niet veel uit zolang je maar niet onderschept wordt door andere kampen.
Kamp 10: VETERAAN generaal, 31R, 1e, 203C, 15XB (gemiddeld verlies: 27R)


Leiderskamp 12: heb je niet meer dan de minimale 5 generaals dan kan je de 1e wave met een snelle generaal doen en kan je over 2 uur verder spelen. (tussendoor troepen halen?) heb je meer dan die 5 generaals plaats doe dan wave 1 vanuit een positie net achter het onderstaande block. (Met een generaal die je niet gebruikt in volgende block!). Je kan dan meteen door met de volgende aanval.

Kamp 12-1: willekeurige generaal, 60C, (gemiddeld verlies: 60C, deze generaal slaapt dus 2-4 uur)

Kamp 12-2: VETERAAN generaal, 90R, 4S, 1e, 84C, 71XB (gemiddeld verlies: 87R, 0,3S)
Kamp 12-2: VETERAAN generaal, 40M, 4S, 71C, 135K (gemiddeld verlies: 37M, 0,2S)

Of heb je haast dan kan je dit kamp in 1x doen:
Kamp 12: VETERAAN generaal, 49S, 1e, 105C, 96XBK (gemiddeld verlies: 48S, 64C, let op: C verlies kan oplopen tot 84)
Kamp 12: VETERAAN generaal, 48S, 1e, 60C, 80K (gemiddeld verlies: 42S, 60C)

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-7YHTPCNB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-OGTY4466.jpg

Wederom een block met aanval op 2 leiders. Het lastige hier is dat de generaals niet zoals gebruikelijk achter elkaar gezet kunnen worden en achter elkaar verzonden kunnen worden. (In het zuiden is nu eenmaal de oceaan en te ver naar links staan levert onderschepping door kamp 9 op).
Gebruik een stopwatch of horloge met secondewijzer. Stuur de aanvallen op 11, 13 en 14 direct achter elkaar. Wacht 15 seconde, stuur de generaal naar kamp 15. Wacht 24 seconde stuur naar kamp 16

Kamp 11: NORMALE generaal, 1r, 27S, 44e

Kamp 13: NORMALE generaal, 163C

Kamp 14: GEHARDE generaal, 35M, 1e, 70C, 94XB (gemiddeld verlies: 34M)
Kamp 14: VETERAAN generaal, 52R, 2S, 94C, 102XB (gemiddeld verlies: 43R)

Kamp 15: NORMALE generaal, 12S, 188C

Kamp 16: VETERAAN generaal, 30R, 35S, 185e (gemiddeld verlies: 30R, 26S)
Kamp 16: VETERAAN generaal, 70M, 2S, 178e (gemiddeld verlies: 70M, 0.2S)
Kamp 16: VETERAAN generaal, 89R, 1e, 160K (gemiddeld verlies: 76R)


Generaal positie G3

Een bekend block voor diegenen die Killste spelen, alleen nu gaan we kamp 18 én 19 overslaan. Stuur alle generaals gewoon achter elkaar, stuur de aanval die bedoeld is voor kamp 21 naar kamp 23.
Zodra er melding van onderschepping (door kamp 19) komt ga je terug naar je thuisland. Kom je daarna terug in het avontuur zie je dat de aanval gewoon naar het goede kamp gaat.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ALAEMF6B.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-JKRFZCYT.jpg

Kamp 20: NORMALE generaal, 110S, 90C

Kamp 22: NORMALE generaal, 18S, 31e, 149C

Kamp 21 (sturen naar 23): NORMALE generaal, 116e

Kamp 23-1: GEHARDE generaal, 50C (verlies 50C)
Kamp 23-2: VETERAAN generaal, 40M, 12S, 1e, 72C, 125XB (gemiddeld verlies: 40M, 6S)
Kamp 23-2: VETERAAN generaal, 45M, 4S, 71C, 100XB, 30K (gemiddeld verlies: 45M, 0.6S)
(Heb je vier langzame generaals kan je dit block altijd op de Tage-methode spelen (http://forum.thesettlersonline.com/threads/16332-Killste-Collected-Adventure-Guides-by-Various-Authors?p=189546&viewfull=1#post189546))

Generaal positie G4

Leiders 24 en 25 kunnen we nu van achteraf aanvallen zonder onderschepping

Kamp 24: VETERAAN generaal, 45R, 4S, 1e, 85XB, 115C (gemiddeld verlies: 43R, 0.2S)

Kamp 25: VETERAAN generaal, 110R, 1S, 139e (gemiddeld verlies: 96R)
Kamp 25: VETERAAN generaal, 50M, 15S, 185e (gemiddeld verlies: 50M, 5S)
Kamp 25: VETERAAN generaal, 89R, 1e, 160K (gemiddeld verlies: 76R)


Stel nu je generaals op volgens onderstaand plaatje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-6CT3BMLI.jpg

Kamp 28: NORMALE generaal, 163C

Kamp 30-1: GEHARDE generaal, 60C (verlies 60C)

Kamp 30-2: VETERAAN generaal, 45R, 23S, 1e, 114C, 67XB (gemiddeld verlies: 45R, 15s)
Kamp 30-2: VETERAAN generaal, 20R, 47M, 1S, 1e, 114C, 67XB (gemiddeld verlies: 20R, 40M)
Kamp 30-2: VETERAAN generaal, 40M, 4S, 71C, 135K (gemiddeld verlies: 37M, 0.2S)

Generaal positie G5

Nog maar 2 zone's te gaan. Eerst schakelen we 35 uit.

Kamp 35: VETERAAN generaal, 82R, 2S, 1e 105C, 60XB (gemiddeld verlies: 75R)


http://www.mijnalbum.nl/Foto650-TUECMHYE.jpg

Hierna kamp 37. Plaatsing komt zeer nauwkeurig, maar dan kruipen we precies tussen het onderscheppingsveld van 36 en 38 door.

Kamp 37: VETERAAN generaal, 140R, 2S, 108e, (gemiddeld verlies: 126R)
Kamp 37: VETERAAN generaal, 50R, 30S, 170e, (gemiddeld verlies: 50R, 26S)
Kamp 37: VETERAAN generaal, 76M, 1S, 173e, (gemiddeld verlies: 73M)



http://www.mijnalbum.nl/Foto650-S8DKKKGG.jpg

Nu de andere twee leiders uitgeschakeld zijn, een block om het laatste leiderskamp te pakken en de zone vrij te spelen
Kamp 33: NORMALE generaal, 95S

Kamp 40: VETERAAN generaal, 82R, 1S, 167e (gemiddeld verlies: 75R)


Generaal positie G6

Tijd om de lootspotter uit te nodigen. Deze kan 1 recruit op kampje 41 gooien, of het hele kampje opruimen

Kamp 41: VETERAAN generaal, 54R, 1e, 28XB, 167C (gemiddeld verlies: 50R)

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LCMJWGAX.jpg

Als kamp 41 helemaal gesloopt is kunnen we de rest blocken.
Dit is een vrij krap block, maar het moet wel passen. Omdat we nu waarschijnlijk last hebben van lag (door de aanwezigheid van de lootspotter) is het zaak goed op te letten of de generaals ook in de goede volgorde uit hun tent kruipen. Wacht twee tellen met versturen als je hier zekerder van wilt zijn.
Je kan 10 seconde speling kopen door de laatste aanval in 1 wave te doen en gemiddeld 22 soldaten extra te verliezen

Kamp 42: NORMALE generaal, 8S, 65e

Kamp 43: NORMALE generaal, 17S, 183C

Kamp 44: NORMALE generaal, 4S, 52e, 138C

Kamp 45-1: GEHARDE generaal, 50C (verlies 50C)
Kamp 45-2: VETERAAN generaal, 29S, 127XB, 94C (gemiddeld verlies: 27S)
Kamp 45-2: VETERAAN generaal, 35M, 5S, 95C, 114K (gemiddeld verlies: 35M, 1S 0.04C)
alternatief 1 aanval:
Kamp 45: VETERAAN generaal, 56S, 106C, 88XB (gemiddeld verlies: 49S, 50C)



Niet goed? geen troepen terug! Alle gevechten zijn berekend met de gevechtsimulator (http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/).
Feedback is altijd welkom!

Inspiratie uit:
http://dso-karten.de/images/articles-pics/3437_1369597894.jpg
http://dso-karten.de/images/articles-pics/3728_1370140749jpg
http://forum.thesettlersonline.com/threads/16332-Killste-Collected-Adventure-Guides-by-Various-Authors?p=189546&viewfull=1#post189546

Inspiratie voor diegenen met kanonnen
http://dso-karten.de/images/articles-pics/3743_1369789235jpg

hobbeldebobbel
26-07-13, 14:02
Bedankt Robin_,

Sons is mijn favoriete avontuur en ik speel er elke week tenminste 2 van.
1400R en 220C verlies tov 33K EP is voor mij geen probleem.
Aangezien dit 1 van de "gehate" avonturen is zijn ze door mij voor een appel en en ei op de handel te verkrijgen:)

Ik gebruik altijd de kaarten van tage.

http://forum.thesettlersonline.com/threads/16332-Killste-Collected-Adventure-Guides-by-Various-Authors?p=189546&viewfull=1#post189546

Bij de volgende die ik ga opstarten ga ik zeker deze kaart eens proberen en kan je binnenkort wel een respons verwachten.

Groeten
Hobbeldebobbel

hobbeldebobbel
01-08-13, 13:59
Inmiddels heb ik deze week 3 x “zonen van het veld” gespeeld, waarbij ik min of meer de volgorde aanhield die in de kaart van Robin_ wordt voorgesteld.
Ik heb daarbij echter wel gebruik gemaakt van Kanonnen en die op alle leiderskampen ingezet waar dat mogelijk was. Met kanonnen beperk je gewoon het verlies aan eenheden. Daarnaast heb ik in al die setups gekozen voor Recruten i.p.v. Milities, omdat in 99 van de 100 gevallen de "waardeverliezen" bij M hoger liggen dan bij het inzetten van R
In die 3 spellen was mijn gemiddeld verlies aan eenheden als volgt: 993R, 26M, 220C en 55S, dus in totaal 1294 eenheden. Dit komt overeen met 1534 "verlieswaarde" van de gesneuvelde eenheden.
Om het op deze manier te spelen moet je 1100R, 35M, 645C, 300S, 101XB, 152ES en 163K (2496 eenheden) sturen.

De vraag die echter oprijst is of een extra verlies van circa 320R opweegt tegen een verlies van 26M en 55S als je dit avontuur helemaal doet volgens de kaart van Tage/Killste.
Als je deze link volgt, kun je voor jezelf bepalen voor welke kaart je dan kiest: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16760-Financiele-handleidingen-voor-TSO
Aannemende dat te tabel van DutcHPsych0 een redelijke weergave is van de kosten is het verlies van 26M en 55S te prevaleren boven 320R. Daarbij heb je ook het voordeel van de snellere speeltijd.

Het grote voordeel is ontegenzeggelijk de tijdwinst die je boekt als je het avontuur volgens de kaart van Robin_ doet. Met 1 veteraan, 2 harde en 4 slome generaals kun je dit avontuur nu in 4 a 5 uur afronden, terwijl dat bij Tage/Killste toch wel het dubbele is, door de hersteltijden van je slome jongens. Ook boek je een (geringe) tijdwinst door de kortere bouwtijden in je barak van 26M en 55S ten opzichte van pakweg 320R.

Overigens heb ik het block van G3 (het “beruchte” Killste eindblock) gewoon op “mijn oude vertrouwde” manier gedaan. Die is bij mij nog nooit misgegaan en 90 tot 110R (plus uiteraard 50C) verlies je er altijd wel in.
Sinds ik de beschikking heb over kanonnen komt het voor dat spelers niet op mijn eiland kunnen komen. Zelf kon ik ook niet terugkeren naar mijn home-eiland toen ik het speelde. Dan wil je geen block hebben lopen (die alleen slaagt wanneer je direct terugkeert naar het avontureneiland) als je opnieuw moet inloggen. Ik althans zeker niet!
Het niet op eilanden kunnen komen door andere spelers is al een veel langer bekend probleem dat kennelijk (net als zoveel andere bugs) gewoon niet door BB wordt opgepakt. Ook de ticket die je dan stuurt wordt "gewoon" niet beantwoord. Zal wel aan de vakantie-periode liggen denk ik dan maar.

In de “Sons” die ik vanmorgen afrondde kwam ik ook een al veel langer bekende bug tegen die mij 2S, 83ES en 13K EXTRA kostte.
Die verliezen zijn overigens niet hierboven meegenomen omdat die niets met de kaart, maar alles met door BB niet opgeloste bugs te maken hebben!

Met mijn veteraan op positie G5 kilde ik eerst kamp 35 (verlies 76R). Daarna stuurde ik hem met 140R, 2S, 83ES en 25K naar kamp 37. Hij liep keurig over het vrije pad tussen kampen 34, 38 en 36 door om (zoals gepland), te verdwijnen in target-kamp 37. Daarvoor clickte ik kampen 34, 38 en 36 aan en “zag” mijn veteraan precies langs de interceptielijnen lopen, dus dat “kon niet misgaan”.

Omdat het nogal lang duurde voor de trompetten begonnen te schallen ging ik eens in het kamp van mijn veteraan “op bezoek”. Tot mijn stomme verwondering zag ik 4R, 2S, 83ES en 25K. Direct daarna klonk voor de 2e keer een aanvalssignaal terwijl mijn Vet nog steeds in hetzelfde kamp 37 stond. Daarna hield ik 4R en 12K over. Blijkens de rapportage werd die vet geintercepted door kamp 36 en molden de 160 schurken van dat kamp 136R.
Nota bene terwijl mijn veteraan NOOIT in kamp 36 is gearriveerd!

Ook op de Engelse server is dit “probleem” al herhaaldelijk gemeld. Kennelijk heeft BB alleen maar oog voor “nieuwe” spelelementen zonder eerst eens serieus alle oude zooi aan bugs op te ruimen.
http://forum.thesettlersonline.com/threads/23984-Lots-of-bugs?highlight=intercepted+general
en
http://forum.thesettlersonline.com/threads/22386-Overview-of-reported-issues

Zolang BB zich niet realiseert dat nieuwe spelelementen zonder enige twijfel zullen leiden tot nieuwe bugs zal The Settlers Online ten eeuwige dage gedoemd zijn een Beta-versie te blijven. Daarom ga ik er geen Euro meer instoppen dus ik ga ook geen Premium Account aanschaffen.

Zonde van dit (toch wel mooie) spel! En een brevet van onvermogen (of onwil??) voor BB!

Ticket-antwoord 02-08
Op mijn gestuurde ticket over de bug en het verlies van eenheden in kamp 37 kreeg ik niet alleen onderstaand antwoord, maar ook 860 Damzwaarden, 130 kanonnen, en voldoende brood en bier om de verliezen weer aan te zuiveren.
Vind dat ik support hiervoor dan ook wel een pluim mag geven!
Nu maar hopen dat het ontwikkelingsteam snel aan de slag gaat om alle bugs op te lossen.

Bedankt voor uw gedetailleerd informatie, je input wordt gewaardeerd. Ik zal de probleem met uw avontuur doorgeven aan ons development team voor verder onderzoek. Als gebaar van goede wil heb ik u ook de verloren troepen gecompenseerd.

Robin_
21-08-13, 13:10
tja, de keuze tussen rekruten of militie of soldaten is een beetje een persoonlijke. Ik heb op sommige plekken daarvoor verschillende varianten aangegeven. Ik zou het niet zomaar willekeurig zelf aanpassen, aangezien je generaal dan soms een ronde extra moet vechten!


En die bug heb ik ook last van gehad. Ik heb alleen nog niemand gehoord die het probleem had van de exact aangegeven plek. Dus plaatsing is zeer belangrijk!
Wel gaat het mis als je iets zuidelijker gaat staan (het looppad lijkt te werken, maar die rare onderschepping vind nog steeds plaats)

hobbeldebobbel
21-08-13, 15:02
En die bug heb ik ook last van gehad. Ik heb alleen nog niemand gehoord die het probleem had van de exact aangegeven plek. Dus plaatsing is zeer belangrijk!
Wel gaat het mis als je iets zuidelijker gaat staan (het looppad lijkt te werken, maar die rare onderschepping vind nog steeds plaats)

Sinds 1 augustus heb ik er elke week een stuk van 4 gespeeld volgens jouw kaart en met de kanonnen volgens killste waar dat mogelijk is en het "beruchte" killste block.
Gelukkig heeft die interceptie door dat kamp 36 niet meer plaatsgevonden.
Trouwens dat kamp 36 deed toen die interceptie terwijl mijn vet IN het kamp 37 stond. De plaatsing van de vet was zoals jij die op je kaart hebt weergegeven.

gekewe
25-08-13, 08:00
2 x zonen gespeeld volgens Robin, Eindelijk een fantastische guide voor dit eerst zo door mij gehate avontuur.
Tijdsduur idd bijna de helft van killste en ook het troepenverlies is bijna met de helft verminderd.
Ook ik heb met kanonnen en recruten gespeeld en hier en daar wat troepensamenstelling aangepast.
Ik prefereer recrutenverlies boven andere troepen.
R 1100 (1073), C 645 (220), S 129 (2), M 12 (0), E 167 (0), XB 102 (0), K 160 (0)
Ik heb nergens geen lag gehad behalve bij het allerlaatste kamp was het krap, maar toen ik het zonder lootspeler heb gespeeld had ik nergens last van, dus dat is de reden. Maar ook met lootspeler is het goed gegaan.
De blocks zijn erg leuk om te spelen, kortom

HARTELIJK DANK Robin voor het samenstellen van deze guide. :) :) :)

gekewe
28-08-13, 17:36
Helaas bij de 4x spelen ben ik de bewuste bug op kamp 37 tegen gekomen :( 140 R 2 S 108 ES verloren

hobbeldebobbel
29-08-13, 20:17
Helaas bij de 4x spelen ben ik de bewuste bug op kamp 37 tegen gekomen :( 140 R 2 S 108 ES verloren

Ik vandaag gelukkig niet!
Maar betekent wel dat die bug nog steeds niet is opgelost.
Zou er een ticket van maken en wellicht krijg je dan ook een compensatie voor die (onnodige) verliezen.

gekewe
03-09-13, 22:59
Vandaag compensatie gekregen van BB Skelrill voor alle verloren troepen, zeer netjes, alleen ik heb gevraagd wanneer de bug opgelost gaat worden, maar daar wist hij helaas geen antwoord op. Ook wordt er maar eenmalig gecompenseerd volgens hem.
De oplossing is dus eerst kamp 36 te verslaan, dat kost wel wat extra troepen maar je komt hopelijk niet meer voor verrassingen te staan.

BB_Skelril
04-09-13, 01:19
De compensatie van troepen hangt af van de omstandigheden, zo zullen we eerst alles goed onderzoeken en mocht blijken dat het door een bug of server lag of iets dergelijks is (lees: iets waar jullie niets aan kunnen doen) dan zullen in 9 van de 10 gevallen de verloren troepen worden gecompenseerd.

Let op: blocks worden niet ondersteund door ons en verloren eenheden zullen ook niet worden vergoed.

BB_Skelril

Robin_
04-09-13, 07:36
Het probleem zit hem hier in kampje 37, zoals je op het plaatje ziet (looproute zonder rode vlakken) 1 aanval, geen block of iets geks. Toch "verspringt" de generaal naar kamp 36 soms (volgens mij afhankelijk vanaf vertrekpunt ondanks dat de route "veilig" lijkt. En niet zoals bij echte onderschepping, maar pas nadat hij in 37 is aangekomen. Zoals Hobbeldebobbel al uitlegde.


Dat een block voor eigen risico is verder vind ik prima. Vind het wel jammer dat er in nieuwe avonturen zo doelbewust alle looppaden worden dichtgetimmerd dat er niets geen alternatieve routes zijn (Blocks, "aanvallen in de rug" etc). Avonturen worden saaier :(

hobbeldebobbel
04-09-13, 08:48
Ik zit nog steeds "met kromme tenen" als ik mijn vet naar kamp 37 zie vertrekken!
Dit is ook geen "block" BB-Skelrill, maar een gewoon aanvalskamp zonder blocks.

Doe die aanval nu zo dat, als ik die vet stuur, er voor zorg dat bij het plaatsen op het target dat met een omweg gebeurt waarbij alleen de interceptiezones van kampen 34 en 38 oplichten, waarna het vrije pad zichtbaar naar kamp 37 wordt. De interceptiezone van kamp 36 licht hierbij dus nooit op!

Of het echt help weet ik niet, maar sinds ik mijn vet op die manier plaats ben ik verder niet meer tegen die bug aangelopen.
En heb er toch alleen al de laatste week 5 van gespeeld! Met die van gisteravond was ik in 3:48 uur klaar.

gekewe
04-09-13, 15:07
Inderdaad is het geen block, maar dat zal BB ook wel gezien hebben anders zou ik mi geen compensatie hebben gekregen.
En ja, Robin_ de avo's worden saaier als er geen blocks gedaan kunnen worden, daar ben ik t helemaal mee eens, 't is toch spannender en als je dan eens verliezen lijdt, ja, eigen risico.
En ik ben het ook met jou eens hobbeldebobbel, kromme tenen en gespannen schouders :)
De plaatsing zal ik eens proberen zoals jij t beschrijft.

Robin_
04-09-13, 15:44
Ik heb hem vandaag weer "bugloos" gespeeld iig. En zag vandaag pas je opmerking in de mail (forummail lees ik meestal niet). Heb nu de juiste hoeveelheid elites boven avontuur staan, aantal opties voor de mensen met kanonnen meegenomen èn de opstelling voor block 1 iets aangepast wat je 1 vlaggetje extra speling geeft.

Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om met vier langzame generaals block 2 zo te maken dat het onderste kamp niet aangevallen hoeft te worden.

flip11
07-09-13, 11:34
probleem

ik ben al een paar dagen bezig met het avontuur zonen van het veld, nadat ik gistern premium heb gepakt voor mijn account,
is mijn avontuur weg.

moest slechts nog 1 kamp ?
ik dacht dubbele EP met dat premium..... .

nu heb ik helemaal niets, geen loot, geen EP helemaal niets.

groet flip11

Paul06
07-09-13, 15:20
staat hij ook niet meer in je missieboek flip? helemaal onderaan onder actieve avonturen.

hobbeldebobbel
07-09-13, 22:19
probleem

ik ben al een paar dagen bezig met het avontuur zonen van het veld, nadat ik gistern premium heb gepakt voor mijn account,
is mijn avontuur weg.

moest slechts nog 1 kamp ?
ik dacht dubbele EP met dat premium..... .

nu heb ik helemaal niets, geen loot, geen EP helemaal niets.

groet flip11

Ticket maken voor BB is wat ik je kan adviseren

Masternage
13-09-13, 11:13
Hebben ze het Avo ge-update? ik kan kamp 20 niet neerzetten op de juiste plek..

Masternage
13-09-13, 12:13
De G3-positie heeft zojuist mij mijn halve leger gekost. Dat terugkeren naar je thuiseiland als er onderschepping is, werkt deels. Mijn 50c die op leiderkamp moest, werd nog onderschept. Hierdoor viel het leiderskamp niet. Alle blocks hadden verliezen. :(
Ik raad de Tage-block aan, die is nog nooit foutgelopen bij mij.

hobbeldebobbel
13-09-13, 18:53
Hebben ze het Avo ge-update? ik kan kamp 20 niet neerzetten op de juiste plek..



De G3-positie heeft zojuist mij mijn halve leger gekost. Dat terugkeren naar je thuiseiland als er onderschepping is, werkt deels. Mijn 50c die op leiderkamp moest, werd nog onderschept. Hierdoor viel het leiderskamp niet. Alle blocks hadden verliezen. :(
Ik raad de Tage-block aan, die is nog nooit foutgelopen bij mij.

Ik neem aan dat je in G3 generaalskamp 14 bedoeld die kamp 20 aanvalt.
Dat gebeurt regelmatig en dan moet je alle andere BLOCK-kampen een halve positie achteruit plaatsen en 5 seconden wachten voor je de BHG gevolgd door de vet wegstuurt.
Wat je dan ook kan doen is helemaal uitloggen en als je opnieuw inlogt is meestal de oorspronkelijke setting weer hersteld.
Ik heb nog nooit iets anders dan het tage-block in G3 toegepast, want ik vind de beschrijving van Robin te riskant om daarin tig eenheden te verliezen als je niet op tijd kunt terugkeren.
Zoals je ook in mijn eerdere post hebt kunnen lezen kies ik alleen voor het tage-block

Masternage
14-09-13, 22:53
Ach, ik ben wel iemand die wat nieuws wil proberen. Dat ik daar de prijs voor betaal, dat komt wel vaker voor ;)
Ik wilde alleen de ervaring hier even delen.

mirtane
21-02-14, 23:10
Ik heb deze nu 3x gedaan volgens Robin's beschrijving. Bij de eerste blok ging het 2x goed en 1x niet. De blokgeneraal (1) is dan als eerste klaar met een verlies van 160 cavelerie. Hetzelfde gebeurt met het 2e block. Nu 44 elite kwijt. Het duurt 13 uur om deze weer te rekruteren.
Voor mij is dit dus geen fijn avontuur en ben er klaar mee. Het mag voor een vis op de handel.
Toch leuk om eens te proberen maar dat was het dan ook.

Bertolucci
09-04-14, 14:38
Ik was even naar inspiratie voor blockje in G4 aan het zoeken (jouw kamp 28), dus kwam ik deze guide ook nog eens tegen.
Ik ben nu bezig zonen te spelen volgens wittenagels guide (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16178-Wittenagel-s-handleidingen), die gebaseerd is op 4 normale generaals en verder heel erg op deze lijkt, hetgeen een oplossing door een extra block op jouw genoemde kamp 9 bied, voor het gedoe met stopwatches, dat deze guide nodig heeft om G2 leeg te spelen

Aangezien wittenagels guide verloren lijkt te raken (2 sectorplaatjes zijn al van imageshack verdwenen) is het misschien een idee om deze guide te updaten met een extra plaatje voor 4 generaals in G2?

Ships te laat deze postings doorgelezen, had last van straatjes in G3 in het positioneren van generaal B (Killste (http://forum.thesettlersonline.com/threads/16332-Killste-Collected-Adventure-Guides-by-Various-Authors?p=189546&viewfull=1#post189546)) en kreeg die niet weg met naar eiland en teruggaan (dit heeft niks met Robins idee voor de onderschepping te maken overigens, gewoon iets wat ik me meende te herinneren dat zou helpen) en daarna alsnog aan het block begonnen door B eerst te starten voor de extra afstand dan A en dan C, D, E. kwam toch nog net seconde tekort onderschepping en zootje naar de haaien
Lees ik nu hier dat ik had kunnen uitloggen en inloggen.

Robin_
10-04-14, 09:12
die @#$%^& paadjes, maken ook dat ook het laatste block (uit mijn guide) opnieuw ontworpen moet worden :(

omdat ik ondertussen ook meer langzame generaals heb doe ik het ook "killste" style, laatste keer idd op en neer naar huis gegaan om onderschepping "op te lossen".

Wat je ook altijd kan overwegen is om het avontuur af te beken als je ziet dat een block gruwelijk mislukt. Doe je dat voordat kampje afgebroken is heb je geen verliezen (ook geen loot)

Bertolucci
10-04-14, 21:01
ok lijkt dus weer nieuwe aanpassingsronde aan de map te zijn gedaan of heb je ook keren dat de weggetjes er niet zijn?

Hm avontuur afbreken is wel zware optie, maar goed, waren ook zware verliezen, zal em proberen te onthouden.

Robin_
11-04-14, 08:45
ok lijkt dus weer nieuwe aanpassingsronde aan de map te zijn gedaan of heb je ook keren dat de weggetjes er niet zijn? de wegen waren er altijd, maar verdwenen vroeger na een paar keer op en neer naar huis en terug naar avontuur, ook bij ZR bijvoorbeeld. Nu 2/2 bij zonen in ieder geval (speel ook niet zo vaak dit avo)

bzztoh
13-04-14, 15:36
Ook bij duistere broederschap zijn er weggetjes bijgekomen. Blijkbaar heeft BB meerdere avo's aangepast.