Bekijk Volledige Versie : Missiechat
Voor de tweepersoons avonturen is de fluisteroptie natuurlijk voldoende, maar voor de 3-persoonsavonturen werkt het niet lekker, met twee verschillende mensen in een apart kanaal fluisteren.
Zou daarom graag zien dat er voor de 3 persoons avonturen een missiechat komt. Gewoon een tabblad extra (is nog plek voor) dat verschijnt zodra je een 3 persoons avontuur start. Of verschijnt zodra je iemand aan het avontuur toevoegt.
En als we dan toch bezig zijn met het chat venster: Mij persoonlijk boeit de wereldchat niet echt. De ronkende marketing teksten op de handel chat kunnen me ook gestolen worden. Configuratie optie voor maken? Kun je volgens mij prima in een cookie of zo bij houden.
Ik weet niet hoe BB hier tegenover staat, maar m.i. kun je best wereldchat 2 t/m 20 gebruiken hiervoor.
Daarvoor moeten alle deelnemers van het avontuur /joinchat global-X typen met het wereldwijde kanaal nummer ipv de X.
Hierdoor is er wel de mogelijkheid dat anderen kunnen meelezen, maar dan moeten ze al toevallig op dat moment in datzelfde kanaal zitten.
"Nadeel" hiervan is dat je wereldchat 1 niet meer kunt volgen (wat ik zelf niet echt als nadeel zie).
hobbeldebobbel
23-07-13, 18:29
Die fluisteroptie kan inderdaad een mogelijkheid zijn om samen een avontuur te spelen en daarin te communiceren.
Wat naar mijn mening nog veel beter is dat we in plaats van een (vluchtige) gildechat de beschikking krijgen over een complete gildeforum die door de gildeleiders ingedeeld kan worden in diverse chatkanalen. Als er nu iets wordt vermeld in de gildechat zie je dat alleen als je bent ingelogd. Alles wat erin is geschreven voor je inlogtime is onbereikbaar voor je.
Voor een voorbeeld zou BB dat eens moeten gaan "afkijken" in Grepolis! Maar eigenlijk heeft BB die al want het huidige forum is een exacte kopie van hoe ook een gildeforum zou kunnen worden geprogrammeerd. Elke gilde zou dan standaard zo'n forum ter beschikking gesteld moeten worden.
Elke gilde (alliantie op Grepolis genoemd) heeft daar de beschikking over een EIGEN forum die alleen toegankelijk zijn voor de gildeleden. Leden kunnen daar zelf nieuwe topics in die kanalen openen en een EIGEN gildeforummod kan het reilen en zeilen van dat gildeforum bijhouden. Topics die niet meer actueel zijn kunnen naar het "archief"" verplaatst kunnen worden.
Als je dan bijvoorbeeld een Kanaal "Avonturen" hebt kunnen samenspelende leden daarin een topic aanmaken waarin zij kunnen communiceren over een bepaald avontuur dat zij gezamenlijk spelen.
Het voordeel is dan gelijk dat nieuwe spelers daarin kunnen leren omdat dat topic ook voor alle andere leden zichtbaar is.
De wereldchat kanalen lopen ver door in nummers en die mag je gewoon gebruiken voor dit soort dingen.
Bollekebeer
24-07-13, 06:54
Die fluisteroptie kan inderdaad een mogelijkheid zijn om samen een avontuur te spelen en daarin te communiceren.
Wat naar mijn mening nog veel beter is dat we in plaats van een (vluchtige) gildechat de beschikking krijgen over een complete gildeforum die door de gildeleiders ingedeeld kan worden in diverse chatkanalen. Als er nu iets wordt vermeld in de gildechat zie je dat alleen als je bent ingelogd. Alles wat erin is geschreven voor je inlogtime is onbereikbaar voor je.
Voor een voorbeeld zou BB dat eens moeten gaan "afkijken" in Grepolis! Maar eigenlijk heeft BB die al want het huidige forum is een exacte kopie van hoe ook een gildeforum zou kunnen worden geprogrammeerd. Elke gilde zou dan standaard zo'n forum ter beschikking gesteld moeten worden.
Elke gilde (alliantie op Grepolis genoemd) heeft daar de beschikking over een EIGEN forum die alleen toegankelijk zijn voor de gildeleden. Leden kunnen daar zelf nieuwe topics in die kanalen openen en een EIGEN gildeforummod kan het reilen en zeilen van dat gildeforum bijhouden. Topics die niet meer actueel zijn kunnen naar het "archief"" verplaatst kunnen worden.
Als je dan bijvoorbeeld een Kanaal "Avonturen" hebt kunnen samenspelende leden daarin een topic aanmaken waarin zij kunnen communiceren over een bepaald avontuur dat zij gezamenlijk spelen.
Het voordeel is dan gelijk dat nieuwe spelers daarin kunnen leren omdat dat topic ook voor alle andere leden zichtbaar is.
Helemaal eens met je Hobbel, heb hier goede ervaringen mee gehad ( was MOD op verschillende werelden binnen onze alliantie). Echter weet ik niet of BB bereid is om een dergelijke aanpassing door te voeren. We zijn al bijna meer dan een jaar aan het wachten op diverese veranderingen binnen de Gilde ( b.v. zien of iemand nog wel actief is of niet.....)
Appeltaart
24-07-13, 09:15
Helemaal eens met je Hobbel, heb hier goede ervaringen mee gehad ( was MOD op verschillende werelden binnen onze alliantie). Echter weet ik niet of BB bereid is om een dergelijke aanpassing door te voeren. We zijn al bijna meer dan een jaar aan het wachten op diverese veranderingen binnen de Gilde ( b.v. zien of iemand nog wel actief is of niet.....)
volgens mij is er al een optie tot gilde forum wij hebben tenminste op dit forum een afgesloten forum alleen voor TMA leden.
BB_Skelril
24-07-13, 19:41
Een eigen gildeforum is al mogelijk. Dit kan je aanmaken onder de "groepen" wat hier te vinden is: http://forum.thesettlersonline.nl/group.php
Je kunt hiermee een eigen forum oprichten binnen dit forum en alleen de mensen uit je gilde uitnodigen.
Verder kan je voor de missies gerust een van de 30 globale kanalen gebruiken.
BB_Skelril
Powered by vBulletin™ Version 4.0.4 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.