PDA

Bekijk Volledige Versie : Suggestie een nieuwe avontuur voor clans

wittenagel
23-07-13, 00:32
Hallo,

Een aparte avontuur voor alleen gildeleden. Dat je dus met zijn vijven op 1 avontuur kan.
Ik ben zelf bezig met een kale map waarbij 5 leden een midden leider aanvallen. Gaat wat tijd inzitten zodra alles klaar is zal ik het posten.

Misschien hebben jullie ook wel suggestie`s :D ( Zal helpen om een map af te ronden )
Naam heb ik al: The invasion of the clans

Heb een map gemaakt waar 5 leden op kunnen spelen.

Gildelid 1, 2, 3, 4, 5

Plan van opmaak volgens wittenagel en spelers TSO.NL:

1) Systeem bekijkt elke week hoeveel gilde-missies elke gilde-lid heeft afgerond

2) Na controle blijkt dat dat er 5 leden zijn die gilde-missie`s hebben afgerond in dezelfde aantal (met een correctie van 1 of 2 missie`s)

3) Systeem geeft 1 dag van te voren aan voordat het systeem opstart met het avontuur. Opstarten gebeurt door het systeem.

4) De uitgekozen spelers krijgen een mail met een uitnodiging (bijvoorbeeld van de koning)

5) Pas na accepteren van alle 5 de spelers start het avontuur op

6) Elke speler mag maar een X aantal eenheden meenemen

7) Wanneer je generaal op een stuk land is dat ene stuk ten koste van de speler

8) Na bevrijden van de sectoren blijft er alleen nog 3 knekelkerken en een heksentoren over

9) Eindleiders mogen willekeurig aangevallen worden

10) Alleen bij 5 leden start een avontuur op als de volgende groepje 4 leden zijn dan start er geen avontuur op maar schuift het door naar de volgende week

11) Moeilijkheidsgraad van het avontuur is verdeeld in tweeen. Van lvl 28 t/m lvl 40 en van lvl 40 t/m lvl 50

http://img577.imageshack.us/img577/6849/r5re.png (http://imageshack.us/photo/my-images/577/r5re.png/)

Muren gaan pas open als iedereen zijn sector heeft verovert

Nu is het avontuur klaar. We krijgen niet zomaar een loot :)

Voorbeeld:

http://img96.imageshack.us/img96/7585/yip.png (http://imageshack.us/photo/my-images/96/yip.png/) http://img33.imageshack.us/img33/4651/u734.png (http://imageshack.us/photo/my-images/33/u734.png/) http://img849.imageshack.us/img849/3938/3e4h.png (http://imageshack.us/photo/my-images/849/3e4h.png/)

Geeft toch een andere dimensie :)

gerali
23-07-13, 00:36
leuk idee, maar weetje wat dan ook leuk is witte dat er dan ook een chat tabje bij zit dat je dan gewoon met elkaar comminiceren?... of is het alleen voor leden binnen je eigen gilde?

(maar dan kan ik nel niet meenemen :( )

Zubatsu
23-07-13, 00:36
clan avo is leuk idee, met 5 leden of zo, GROTE beloningen, zoals 3500 graniet / 500 gilde munten , geen exp ( of weinig ) totaal 3500 R verlies ofzo :) 700 per persoon :D
Zou ook leuk zijn als er een rank lijst kon komen bij de gildes, wie dit avontuur hoevaak gedaan heeft ;)

witje2013
23-07-13, 00:39
ja niet te moeilijk en graag vaste loot graniet reden is krijg te weinig binnen alles kost graniet gebouwen en ook nog is het uppen van gebouwen en 5 mensen is te veel hooguit 3 spelers

gerali
23-07-13, 00:40
5 spelers is juist wel wat toch? 3 spelers avonturen zijn er wel dit is weer wat anders

Appeltaart
23-07-13, 06:49
van mij mag het verlies wel hoger dan 3500 R het moet ook uitdagend zijn met zijn 5-en 5000R is meer dan voldoende :)

Zvicinou
23-07-13, 07:26
mag nog wel hoger zijn. dit afgelopen weekend duistere broeders helemaal alleen (behalve de toren) en heb dan ook de laatste 3 leider kampen laten zitten.
en vond op zich de verliezen best wel meevallen. rond de 2k R
dit zou per persoon wel redelijk zijn denk ik :P
ruimt lekker op en dan weken lang lekker niks doen :D

Appeltaart
23-07-13, 07:37
hoezo weken niets doen heb nog 75k BZ en 120k godendrank :) en ik ben maar een kleintje :)

gerali
23-07-13, 07:46
gewoon doorknallen :)

hobbeldebobbel
23-07-13, 10:51
Leuk idee witte. Is weer eens wat anders dan alle platgetreden adv steeds maar opnieuw te spelen.
Met 5 clanplayers mag het van mij best wel 5K R verlies zijn (per player) mits dan ook de beloning in de vorm van 3500 graniet verstrekt kan worden.
EP hoeft voor mij dan ook niet of heel weinig zodat ook de lvl 50 players tevreden zijn met dit nieuwe avontuur.

Het idee van zubatsu om een gilde-rank te maken is wel aardig maar kleinere guilds zullen dat niet zoveel (kunnen) spelen als gildes die veel groter zijn.
Een chat-tabje bij dat avontuur is wel makkelijk omdat je dan niet in de gildechat met elkaar hoeft te comminiceren, wat alleen maar voor spelers die niet op "avontuur" zijn alleen maar verstorend werkt.

Robin_
23-07-13, 14:13
Zou het niet leuk zijn om een "stervormig" eiland te maken met evenveel uiteinden als spelers. Je zet de leider in het midden en daarvoor flink wat kampen. Alle sterreindes hebben dezelfde moeilijkheidsgraad. Maar alle spelers hun troepen worden maar naar 1 punt gestuurd (dus je begint allemaal op een andere uiteinde) Wie het eerste de leider verslaat krijgt dubbele loot :-)

Cokora
23-07-13, 16:40
Leuk idee Wittenagel!

Nieuwe avonturen zijn trouwens altijd welkom! misschien zo: iedere speler moet een sector veroveren... zodat niet een speler het hele avontuur moet doen en de rest met 1 rekruutje meeloten ofzo, maar echt samenwerken, dat is veel leuker. Misschien met een race naar het laatste kasteel ofzo, wie dat verovert krijgt een bonus. Geeft ook een mooie impuls om de gildes weer wat wakker te schudden!

TIPEX
23-07-13, 16:42
hoever kunnen we hiermee gaan, je kunt bvb ook een avontuur creëren waar je saen moet werken om bepaalde gs te delven waar je dan als ploeg gebouwen oet maken zoals katapulten ofzo, om meer slagkracht te bekomen

je kunt zoveel dingen doen, wat het een nieuwe ervaring maakt, maar wat voral voorrop moet staan is het samenwerken en het niet laten opknappen door 1 iemand, die mogelijkheid zou je kunnen proberen eruit te halen, door bvb verplichtingen in te bouwen, val je het ene kamp aan ,dan kun je kamp aan kn je een ander voorafbepaald kamp niet aanval, laat die grijze massa's eens draaien en laat zien dat we voor oszelf instaan :))

êren

ROBIN_TBOD
23-07-13, 16:48
Ik zat te denken aan een multi level avontuur waarbij je troepen alleen verder kunnen als een nieuw clan lid of speler de doorgang openbreekt... Dit betekend dat iedere speler minimaal 1 doorbraak zou moeten forceren of zelfs 1 sector... In het midden staan 6 kastelen/torens etc. allen met een verschillend niveau om dit af te ronden moet iedere speler 1 van dkastelen torens wegruimen de laatste moet dan gezamelijk worden gedaan.

Als variatie op hierboven genoemde opties door anderen, zou ik voor stellen dat:
1. de LOOT voor het HELE Gilde geldt...
2. Max 1x per week per gilde
3. Max 1x per 2 weken mogen deel nemen (zorgt voor variatie)

De verliezen mogen best stevig zijn, zolang de LOOT maar in verhouding is en loot mag per week verschillen

FEMKE-TBOD
23-07-13, 17:01
Ha, helemaal top!
Vereende kracht maakt sterk zeg ik! :-)
Ik ga helemaal mee met bovenstaande ideeen, misschien wel leuk om een soort estafette te houden waarbij we een soort van keten missie met z'n allen moeten doen om een code te krijgen om de laatste aanval in te kunnen zetten...

MAIDEN_MAGDALENA
23-07-13, 17:04
Misschien leuk om als loot een BONUS avontuur te krijgen iets wat past bij het jaar getijden, zoals bv vikingen 2 dan nu ook te paard 2 etc.

Sir-Lancelot
23-07-13, 17:29
Ik zie dat we hier als TBOD al goed vertegenwoordigd zijn! :-)

extra suggestie om misschien verschillende avonturen te laten doen om als gilde uit komen bij 1 eind "baas" dus bv: er moeten 10 verschillende avonturen gedaan worden:
4x wit avontuur
3x groen
2x blauw
1x paars

Op die manier vraagt het ook een beetje organisatie van de gilde kant, wie doet wat???

ricos221
23-07-13, 20:57
ziet er goed uit

mrcleem
23-07-13, 21:05
lijkt me leuk te proberen. Wordt er ook rekening gehouden met het level van een speler?

Shinshi
23-07-13, 21:10
ziet er goed uit

idem met een sterretje ( * )

Rand_Al_Thor
24-07-13, 00:07
Helemaal gaaf zeg ik.... Ik hoop dat BB hier op duikt... Is het niet geweldig dat de community mee denkt om het aantrekkelijk te blijven houden??? :-)

Maxxxx
24-07-13, 00:09
Helemaal mee eens! Misschien moeten we er een wedstrijd van maken met uiteindelijk naams vermelding van alle mensen die hun ideeen zijn gebruikt! :-)

Helemaal top Wittenagel en alle anderen!!!

Maggy53
24-07-13, 08:23
Leuk idee witttenagel. Het zou ook prettig zijn als er rekening gehouden kunnen worden met avonturen voor spelers met 200 generaal. Zo kunnen de spelers van een lager lvl ook goed meekomen.

Appeltaart
24-07-13, 09:14
Ik zie dat we hier als TBOD al goed vertegenwoordigd zijn! :-)

extra suggestie om misschien verschillende avonturen te laten doen om als gilde uit komen bij 1 eind "baas" dus bv: er moeten 10 verschillende avonturen gedaan worden:
4x wit avontuur
3x groen
2x blauw
1x paars

Op die manier vraagt het ook een beetje organisatie van de gilde kant, wie doet wat???

Ik zou dan wat meer paarsen en blauwe willen want bijvoorbeeld een vikingen is redelijk easy.

Je zou ook event kunnen doen als versla alle vikingen avonturen waarbij je alle blauwe avonturen moet doen :)