Bekijk Volledige Versie : Is dit normaal?
In goed vertrouwen heeft iemand uit onze gilde brother1 willen helpen om een missie te halen. Het ging om 200 kaartstukken. Op de vraag of hij ze nog terug kreeg het onderstaande. Dit is al richting support. Het gaat niet eens zozeer om het verlies van de kaartstukken maar de reactie die erop volgt.
[ Privéberichten met andere spelers behoren niet op het forum te worden geplaatst. Klachten over spelers kunnen naar het ondersteuning team worden gestuurd - http://www.thesettlersonline.nl/hulp-en-ondersteuning ]
Appeltaart
20-07-13, 12:22
En weer komt de naam Jackie444 na voren..
Ik vind het niet normaal krap moet wat aan gedaan worden. Goed dat je het meld !
Nelleke199
20-07-13, 12:27
Tja en dit is niet de eerste keer. Maar blijkbaar hebben die twee spelers erg veel krediet bij TSO.
oooooh men dit is toch niet normaal meer, daar gaat mijn bloeddruk weer pfff word hier zoooo moe van... dit is echt pure oplichting weer en tja het mag gewoon want als je er wat van zegt dan krijg zomaar een ban van 240 minuutjes :) heel goed van je krap om dit te plaatsen en nu maar hopen dat er wat aan gedaan wordt!!!
Het publiekelijk verkondigen dat je valsspeelt/cheats gebruikt, is niet toegestaan. Als je denkt dat er cheats worden gebruikt met een bepaalde account, moet je deze informatie onmiddellijk doorgeven aan de moderators en beheerders. Cheats kunnen alleen worden gemeld bij het ondersteuningsteam.
dit staat in de gedragsregels, en bij mijn weten is dat gedrag dat brother1 en jackie444, dus niet toegelaten, aangezien het naar mijn interpretatie valsspelen is, en het misbruiken van de door ubisoft vooropgestelde eerlijkheid en vertrouwen tussen de spelers,
dit soort gedrag kan naar mijn mening niet toegestaan worden door de beheerders, zij houden zich aan het pegi7 formule (terecht), maar dan kun je het afzetten van andere spelers niet toelaten, er zijn teveel spelers die zich niet kunnen weren daartegen en bijgevolg maakt dit soort gedrag het spel en de makers van het spel (als men dit soort gedrag niet serieus aanpakt) onpopulair en onbetrouwbaar
mvg tipex
Als je toch bewijs met screenshots van de chats of emails erbij weet op te sturen dan moeten ze zo iemand gewoon niet allen van de chat bannen, maar de account een maand blokkeren van het spel. Bij 2e vergrijp 3 maanden en bij het 3e permanent. Misschien dat ze BB eens over zoiets dergelijks kunnen nadenken gezien een chatban mensen ook maar beperkt pijn doet.
Let wel dat dit dan een paardenmiddel is en voor echte oplichters waar veel bewijs bij is kan worden ingezet en eventueel bij zeer frequente regel-aan-de-laars-lappers die alleen komen om de boel te verzieken.
Laat dit overigens weer een wijze les zijn voor allen om alleen te ruilen met mensen die je echt goed kent en vertrouwt. Jammer dat het zo moet maarja dat lijkt voorlopig de enige veilige weg...
@tipex: goed punt!
Appeltaart
20-07-13, 12:48
Ik vind directe ban meer op zijn plaatst of overnieuw moeten beginnen met 0 grondstoffen is ook een goede straf! :)
een Ban inderdaad.
Ondertussen kan ook iedereen die spelers blocken. Het is een oplossing dat maar tijdelijk is. Uiteindelijk kunne ze met een ander e-mailadres terug komen met een ander account.
Ik zou meer zeggen hoe ze in het oog tot ze lvl 50 zijn en daarna allemaal negeren zo is het spel dat hij zolang speelt niet meer zo leuk en opnieuw beginnen,, mmmm daar zal je de motivatie niet meer voor hebben.
In ieder geval zoals bij ons de ronde doet zullen ze niet naar onze gilde komen. Wij willen enkel gemotiveerde en eerlijke mensen die elkaar ondersteunen en daarbuiten.
Het enige wat TSO hiertegen kan doen is een IP-ban uitgeven. Echter er zijn zo ontzettend veel verschillende manieren om je IP te vernieuwen dat ze de volgende dag alweer terug zijn.
Er is een manier waarop je dit grotendeels kunt voorkomen en dat is door middel van een eenmalige financiële bijdrage te vragen aan een speler. Bijvoorbeeld 1 euro overmaken en dan hiervoor 1000 edelstenen te krijgen met het recht om een level 1 te starten. Dan kun je accounts aanmaken wat je wil, maar kom je er niet doorheen omdat je rekening in het betaalsysteem geblokkeerd staat.
Zoals altijd geld met dit soort spellen kun je iemand nooit volledig vertrouwen. Als je dan toch goederen "uitleent" vraag er dan in ieder geval grondstoffen met een (bijna) gelijkwaardige waarde voor terug. Als de persoon dat niet kan / wil moet je vriendelijk het verzoek om grondstoffen uit te lenen afwijzen.
Het nadeel van dit spel is tevens dat je het nagenoeg volledig solo kunt spelen en er dus niet of nauwelijks afhankelijkheid is van de gemeenschap. Denk hier bijvoorbeeld aan de epische avonturen voor 3 personen die gewoon alleen kunnen worden gespeeld. Er is dus ook nooit een manier om ze de pas af te snijden om dit spel te blijven spelen.
@Kraplap,
Absoluut niet bedoeld om olie op het vuur te gooien, maar de goederen zijn in alle waarschijnlijkheid vrijwillig afgegeven. Ik vermoed derhalve dat TSO niet anders zal zeggen dan de volgende keer wat voorzichtiger te zijn.
gr. Tymy
Nelleke199
20-07-13, 13:16
Het voorstel van Tymy om te laten betalen voor het aanmaken van een account heeft mijn steun. Simpele oplossing om meerdere accounts te voorkomen.
Dan zijn we ook gelijk af van dat kinderachtige gedoe op de chats. Kleine kinderen moeten dan geld vragen aan hun ouders om te kunnen spelen, die ouders hebben dan gelijk contrôle op wat hun kinderen op internet doen.
thedeaddragon
20-07-13, 13:23
dit soort gedrag is onacceptabel dit soort spelers horen dus ook niet in een gilde thuis dit zijn de mensen die wel willen krijgen maar niks er voor terug willen doen
@Nelleke,
Dat zal heel moeilijk gaan ben ik bang.
F2P is toch enigszins gebaseerd op het 90-9-1 principe.
90% speelt gratis en krijgt in het begin voldoende grondstoffen om ook te verhandelen. Hun snelheid van spelen zorgt ook constant voor een overschot in grondstoffen. Hierdoor kunnen de 9% doorgaan in het sneller levellen en zijn ook tevens de groep die bij tijd en wijle bereid zijn micro transacties uit te voeren. De laatste 1% zijn degenen die veel tijd/geld overhebben om of heel snel of gewoon heel prettig het spel te spelen en voldoende grondstoffen te genereren en vullen dit aan met de grondstoffen van de 90% en 9%.
Het is dus een vorm van piramidespel. Haal de 90% weg en de grondstoffen dienen uitsluitend zelf gegenereerd te worden omdat iedereen "te kort" komt. Oplossing is dan om de hoeveel te vergaren grondstoffen te vergemakkelijken, maar dan nemen de inkomsten weer af voor TSO. En dan volgt al gauw het maandelijkse abonnement om de zaak financieel interessant te houden voor TSO.
En zeg nou zelf: Had jij dit spel gestart als je maandelijks 5 of 10 euro moest neer dokken ? Precies, ik ook niet ;)
Kortom, dit soort kleine monsters zullen er altijd zijn, ook in een betaalmodel overigens. Het is gewoon zaak om dit als gemeenschap met elkaar te delen (lees: waarschuwen). Zo te zien is er in ieder geval binnen TSO Nederland voldoende mogelijkheid om dit op het forum te doen, waarschijnlijk ingegeven door het feit dat er overtuigend bewijs geplaatst is.
Koester dat feit!
gr. Tymy
Nelleke199
20-07-13, 14:28
Ik denk niet over maandelijks iets betalen, maar gewoon een bedrag bij het openen van het account. En dan niet 1 euro.
Geef een ieder die geïnteresseerd om het spel te zien, tot level 5 of zo de tijd om gratis te spelen. Dat dwingt ook gelijk af dat iedere nieuwe speler wat meer informatie opzoekt om zeker te weten of het spel wel wat voor hem of haar is. Daarna eenmalig entree betalen.
En dan is 5 of 10 euro niet teveel.
Wat mij betreft is dat hele pegi7 een slechte keuze. Kleine kinderen hebben helemaal niet het geduld om Settlers te spelen en gaan zitten klieren.
In de chats wordt het als argument gebruikt om de volwassenen die zich niet kunnen gedragen in de toom te houden.
Spelers zoals die twee in de openings post moeten direct uit het spel verwijderd worden, dat zijn oplichters. Het argument dat de handel vrij is en dat je zelf op de knop acceptatie klikt is wereldvreemd. Te gek voor woorden dat er na talloze meldingen over die twee een forum post geopend moet worden om anderen te waarschuwen. Dit soort zaken behoren geruislooos achter de schermen geregeld te worden.
farmererwin
20-07-13, 15:14
Het is wel triest dat dit gebeurt.
Maar het laten betalen voor een account na level vijf kan hetzelfde geven (indien iemand dit soort praktijken wil uitvoeren).
Ik heb bijvoorbeeld meerdere rekeningen, dus kan ze allemaal gebruiken zonder dat er dus problemen komen. (niet dat ik dat van plan ben)
IP-controle is ook niet echt te doen lijkt me. Zo heb ik vier accounts actief, ware het niet voor mij. (eentje is voor mijn vrouw die een tijdje mee heeft gespeeld, eentje voor mijn dochter die af en toe nog eens online komt, eentje voor mijn zoon die helaas niet echt meer speelt). Deze account komen toch voornamelijk van 1 IP-adres..
Bijkomend op het gedrag van de bovenstaande mensen, waarvoor dit topic gestart is, wettelijk gezien is het wel zo dat je als speler je er zelf van moet overtuigen dat je zaken gaat doen met een persoon die te vertrouwen is. (tenzij er vastgelegd is in een screenshot dat de betreffende persoon het terug zal storten)
Dat ze zoveel credit zouden hebben opgebouwd bij TSO dat zou mij te denken geven, of dit niet de bedoeling van TSO is. Jackie444 heeft ook in onze gilde gezeten en is binnen een week eruit gezet ivm zijn gedrag op de wereldchat.
Blijft zowiezo vervelend dat er dit soort mensen zijn, maar om hier werkelijk iets tegen te beginnen lijkt mij vrij onbegonnen werk.
Appeltaart
20-07-13, 15:17
Ik vind betalingen niet nodig ik denk dat wij met dit middel een goed regulerend systeem hebben ik zie dat veel mensen afstand nemen van hun en vermoed dat er weinig gildes trek hebben in hun ik denk niet dat ze veel mensen kunnen pakken meer en denk dat BB ze ook wel zal waarschuwen nu.
:)
mss iets onmogelijks, maar zou bb de grondstoffen niet van de in de topic vermeldde spelrs kunnen verwijderen en terugstorten naar de werkelijke eigenaars, mits voldoende bewijslast uiteraard (zuiver objectief en in vraagvorm gesteld)
echt waardeloos dit, stelletje mafkezen :(
ik zie vaak in de wchat dat mensen reageren op jackie444, negeer die persoon gewoon, na enige tijd zal hij als hij van niemand respons krijgt er mee stoppen m.i.
Brother 1 nog nooit van gehoord maar ik ga nu meteen de gildeleider verwittigen, als iedereen dat nu doet dan moet het toch zo bij iedereen bekend zijn?
En niets niet een ban maar gewoon uit de settlers gooien !
wittenagel
21-07-13, 01:00
Hallo,
Als ik 7 maanden terug in de tijd (en nu nog steeds) ga dan kan ik nu zoveel namen opnoemen die ook mee deden en doen aan zogenaamde "oplicht praktijken". Voor 1 munt 500 of zelfs 1000 grondstoffen vragen. Deze spelers zijn nu zogenaamd ervaren en goed. Waarom word er hier dan niet over gesproken??
Sorry maar dit vind ik nergens op slaan.
Een handel accepteer je helemaal zelf. Hulp verlenen doe je ook helemaal zelf. Je krijgt een bericht van het systeem of je een handel wil accepteren of weigeren.
Ik vind dit niks anders dan argwaan opwekken in het forum.
Drink een koud glas water over je grondstoffen en ga verder.
geeft toch wel weer stof tot nadenken wittenagels reactie....
ben het compleet met wittenagel eens ( en dat gebeurt niet vaak ) 't is gewoon eigen schuld dikke bult. jij bent zelf degene die grondstoffen verhandeld.
als je iemand niet vertrouwd moet je er maar niet mee handelen .
het is wel jammer dat er mensen zijn die zo doen. maar je bent zelf zo dom om er in te trappen.
Ongehoord en ongelofelijk! Als je elkaar in een spel al niet meer kunt vertrouwen, wat blijft er dan nog over? Gelukkig heeft MGA80 screenshots gemaakt en laat dat een wijze les zijn voor anderen (zelf zou ik daar NIET aangedacht hebben). Ik hoop echt dat iedereen nu wakker wordt en zelfs voor het kleinste ding deze twee mensen rapporteren bij de spelleiding......
En dan als het mensen dan toch zo makkelijk gemaakt wordt iedereen op te lichten kun je dus een gilde beginnen, de spelers uitkleden en eruitknallen! Zou heel makkelijk zijn............. pffffffffff wat een wereld!
@Tymy
Niet om het een of ander........... maar je handelt in goed vertrouwen met elkaar en dan getuigt de reactie van brother1 dat hij de boel moedwillig aan het flessen is.
Grtzz,
Crien
Ehm, het is je eigen schuld als jij wat uitleent? Als je het niet terugkrijgt, is dat je eigen schuld, lijkt mij.
[QUOTE=wittenagel;10887]Hallo,
Als ik 7 maanden terug in de tijd (en nu nog steeds) ga dan kan ik nu zoveel namen opnoemen die ook mee deden en doen aan zogenaamde "oplicht praktijken". Voor 1 munt 500 of zelfs 1000 grondstoffen vragen. Deze spelers zijn nu zogenaamd ervaren en goed. Waarom word er hier dan niet over gesproken??
Sorry maar dit vind ik nergens op slaan. QUOTE]
Wittenagel het gaat nog niet eens om de grondstoffen. Je stuurt een berichtje met daarin de vraag krijg ik het nog terug. Dan had brother1 niet moeten reageren, maar dat doet hij dus wel. En als je dan als reactie terugstuurt jammer dat het op deze manier moet en je krijgt dan het volgende berichtje terug (zie boven).
Het is toch jammer dat mensen op zo manier aan hun grondstoffen moeten. Maar zoals ik al aangaf het is richting support.
Er is nog een verschil tussen een aanbieding op handel zetten die nergens opslaat maar welke men vrijwillig accepteert (ik vind het ook oplichting zoals witte het omschrijft!,maar goed...de meningen zijn daar nogal over verdeeld) of een geval zoals hier in de starttopic wordt omschreven dat mensen grondstoffen geven onder het mom dat ze ze terugkrijgen (heen en weer ruilen voor een missie bv) waarna dat teruggeven nooit meer gebeurd. Ja dat is ook vrijwillig, maar bij handel weet je dat je het kwijt bent en accepteer je deze wel of niet. Als ze heen en weer willen ruilen voor een houtje/visje dan doe je dat in goed vertrouwen dat je het ook terugkrijgt, een handel vs zo'n zelfde houtje/visje had je nooit uit het handelshuis gepakt.
Laten we deze 2 verschillende zaken ook vooral uit elkaar blijven houden!
wittenagel
21-07-13, 09:54
Laten we zeggen dat het voor een missie is voorbeeld:
Verhandel 50 munten ( wat bijna niet voorkomt. Ik heb de duurste gepakt)
En je zou dit niet terug krijgen....... BAM weg uit mijn vriendenlijst en niet meer terug komen.
Laten we andere voorbeeld nemen:
Speler: Pleaaaaaassse wittenagel ik mis marmer pleaaaaassee mag ik 2000 marmer van je
Witte: wanneer krijg ik het terug?
Speler: morgen
Dit klopt dus niet. Een gemiddelde lvl 25 speler kan jouw dit met pijn en moeite terug betalen de dag erop.
witte: als je mij over 3 dagen terug betaald vind ik het ook goed
speler: ok
Handel met speler.
Na 3 dagen
witte: he heb jij mijn marmer nog
speler: marmer waar heb jij het over...........
witte: ok tot ziens
Het heeft helemaal geen zin om negatieve energie op te wekken.
Waar dit naar toe gaat is dat spelers niet meer gaan handelen met andere die ze niet vertrouwen. Spelers gaan voorzichtiger handelen wat ook niet meer dan normaal is. Ik leen ook niet zomaar iets aan vrienden in real life. Wat wij vergeten is dat dit een PEGI-7 spel is. Weten hoe kinderen moeten handelen???
kinderen weten wel wat valsspelen is, wel op 7-jarige leeftijd. Het gaat te makkelijk om achter t feit kind te verschuilen. In real life geef je zo'n snottert een draai om de oren...
Edit: vergeet niet dat de kinderen het niet alleen tegen volwassenen doen die wel de dingen die hier worden voorgesteld qua handelen met vrienden beter begrijpen, een kind van 7 is nog veel naiever en zal er nog sneller intrappen. Die laat je nu ook in de kou staan. Op school mogen ze strafregels schrijven of krijgen ze een trap onder de kont van hun klasgenootjes. Hier worden ze beschermd, krijgen een aai over t bolletje en wordt er gezegd 'hadden ze maar op moeten letten'.
kinderen beschermen is 1, maar ze een complete vrijbrief geven kan je ook niet maken.
edit2: ben blij dat ze de pegi-7 bij anno niet hebben doorgevoerd. Kan je taferelen als deze ook beter aanpakken.
Appeltaart
21-07-13, 18:32
Vind het heel erg jammer de reactie van sommige. Okey handelen en helpen is met een risico maar mogen we dan de slechte spelers niet rapporten ?
Ik vind dit goed zodat wij de namen weten en de volgende er niet in trappen. En voor mij is het altijd fout zelfs als het vroeger ook gebeurde witte.
wittenagel
22-07-13, 07:03
Ik zeg niet dat het goed is appel. Dit is zeker fout. Maar om er een hele bombarie van te maken vind ik niet zo.
Appeltaart
22-07-13, 07:17
Ach denk dat er meer mee speelt witte... het denk ik om opstapeling van wat Jackie444 allemaal doet en dat sommige mods hem in bescherming nemen.
Roodstaart
22-07-13, 08:50
Goed laat ik dan ook maar happen.....
Dit soort *personages* horen hier niet thuis... helaas zal ieder spel zijn rotte appels kennen (zoals ook in Real-life).
Echter om nu in de reacties te lezen dat de verzender eigenlijk zelf wel *erg* fout is gaat me toch iets te ver.
9 van de 10x als er om hulp word gevraagd op de handel ivm missies wordt die gegeven.... op basis van (goed) vertrouwen.... dat mensen daar misbruik van (willen) maken is gewoon *not-done*
Ik heb al meerdere keren mensen schadeloos gesteld in dit soort gevallen.... echter ben ook van mening dat bij meerdere meldingen over een specifiek persoon er harder opgetreden zou moeten/ mogen worden vanuit BB
Ik heb er ook geen enkel probleem mee om dit soort personen hier *publiekelijk* aan de schandpaal te nagelen als het onomstotelijk bewezen is.
BB_Skelril
22-07-13, 09:46
Beste Settlers,
Het is aan jullie zelf om er voor te zorgen dat een handel goed verloopt. Als er spelers zijn die het vertrouwen van anderen misbruiken bij het handelen dan is de beste oplossing om deze persoon te negeren en er niet meer mee te handelen. Er zijn geen specifieke regels over het handelen en het zou onmogelijk zijn om dit op een dagelijkse basis in de gaten te houden gezien er honderden dan wel duizenden transacties per dag plaats vinden.
Overigens gebeurt het bannen van een account enkel in de ergste situaties gezien dit een drastische maatregel is. Als de personen zich misdragen dan zullen ze (net zoals ieder ander) een chat-ban krijgen.
BB_Skelril
Nelleke199
22-07-13, 10:06
Zeer onbevredigend deze post Skelril.
Een chatban is geen adequate maatregel tegen oplichting, vind ik. Maar natuurlijk wel een stuk makkelijker voor de staf.
BB_Skelril
22-07-13, 10:35
Nelleke199,
Zoals roodstaart ook al aangaf zijn in elk spel wel een aantal rotte appels. De beste manier om met dat soort spelers om te gaan is door de "/ignore" functie te gebruiken en alleen met vrienden of gildeleden te handelen. Verder is het belangrijk om als community ook informatie met elkaar te delen, op deze manier kan je veel van dit soort problemen al tegen gaan.
Verder kan je ook altijd de "/report" functie gebruiken in het geval een speler de regels breekt.
Ik snap best dat dit soort situaties lastig kunnen zijn, maar vergeleken met andere werelden is onze community het braafste jongetje van de klas! ;-) Daarom heb ik er ook vertrouwen in dat we dit soort problemen als community kunnen oplossen zonder dat we daarvoor spelers hoeven te verbannen.
BB_Skelril
Nelleke199
22-07-13, 11:25
Met opzet gebruik ik die ignore functie niet Skelril, omdat ik die type's zoals genoemd in de openings post, in de gaten wil houden als ik on-line ben. Zoals velen met mij doen.
Wij zouden ook niets kunnen rapporteren, als wij niet kunnen zien wat deze type's uithalen.
BB_Skelril
22-07-13, 11:28
Met opzet gebruik ik die ignore functie niet Skelril, omdat ik die type's zoals genoemd in de openings post, in de gaten wil houden als ik on-line ben. Zoals velen met mij doen.
Wij zouden ook niets kunnen rapporteren, als wij niet kunnen zien wat deze type's uithalen.Je kan inderdaad niet meer zien wat deze speler doet, waardoor er dus ook geen reden is om de speler nog te rapporteren gezien je er geen last meer van kan ondervinden ;-). Doordat je de speler negeert is het probleem dus verholpen.
BB_Skelril
Lord_Spookstah
22-07-13, 11:41
Sorry Skelril, het probleem is dan niet verholpen alleen niet meer zichtbaar voor mij/ons.
Als het duidelijk is dat een speler mensen oplicht moet daar gewoon iets aan gedaan worden en dan volstaat het niet om iemand een chat ban te geven voor 1 of 2 dagen. Het zou wat moois wezen als bv via marktplaats mensen worden opgelicht en marktplaats en/of de politie zegt, nou stuur maar gewoon geen mailtje meer naar die persoon dan wordt u ook niet meer opgelicht.
Je kan inderdaad niet meer zien wat deze speler doet, waardoor er dus ook geen reden is om de speler nog te rapporteren gezien je er geen last meer van kan ondervinden ;-). Doordat je de speler negeert is het probleem dus verholpen.
BB_Skelril
Wat een klinkklare onzin is dit nu weer ?? Dus iemand op ignore zetten zorgt er voor dat het gedrag van de persoon veranderd???. Zolang er nog dagelijks nieuwe spelers bijkomen is er een nieuw potentieel slachtoffer voor deze 'boefjes'.
Het is de verantwoordelijkheid van BB om spelers - en vooral de PEGI-7 spelers - te beschermen tegen dit soort gedrag. Dit doe je dus niet door ze op ignore te zetten, maar dit gedrag aan te pakken. Uiteraard geldt onschuldig totdat het tegendeel is bewezen: 'Screenshot or it did not happen' !
Het beleid binnen TSO games dient hierop te worden aangepast.
ps: Die smiley vind ik overigens buitengewoon ongepast. Dit soort zaken zijn niet lollig .....
gr. Tymy
Gezien de lakonieke houding van BB bij monde van Skelril lijkt mij het sws verstandig om een apart topic te openen voor de "naming and shaming". Elke dag komen er nieuwe spelers en dus potentiele slachtoffers bij, je kunt maar beter gewaarschuwd zijn.
TSO heeft als basis : samenwerking, via gildes, missies en nu ook weer het evenement, het spel is bijna niet te spelen zonder samenwerking. En wat moet je dan als nieuwkomer zonder gilde en zonder veel vrienden?, die vriendelijke speler die je aanbiedt je met de missie te helpen is dan de redder in de nood. Wat mij betreft gewoon virtuele "loverboys" .
Hoe moeilijk kan het zijn om daar een ban op te gooien, typisch geval van onwil en zoek het maar uit.
ps: ik heb het alleen over 1 vis voor kostbare/veel grondstoffen. Veel te veel vragen voor je produkten op de handel is, hoewel net zo laakbaar, toch iets anders.
Appeltaart
22-07-13, 12:18
Ik vind de reactie raar van Skelril...nu zijn de opgelichte mensen de sjaak hadden ze maar niet moeten ruilen.
Misschien dat wij de facebookpagina maar weer in het leven moeten roepen waar wij als communicty elkaar kunnen waarschuwen.
zelf een zwarte lijst maken op het forum....
BB_Skelril
22-07-13, 12:31
Wat een klinkklare onzin is dit nu weer ?? Dus iemand op ignore zetten zorgt er voor dat het gedrag van de persoon veranderd???.Het op negeer zetten van een speler die lastig is zorgt ervoor dat je de tekst van deze persoon niet meer kan zien. Op deze manier is het gedrag inderdaad niet veranderd maar het zorgt er wel voor dat mensen rustig verder kunnen spelen zonder het gedrag van deze speler te hoeven zien.
Zolang er nog dagelijks nieuwe spelers bijkomen is er een nieuw potentieel slachtoffer voor deze 'boefjes'.
Er komen inderdaad dagelijks nieuwe spelers bij maar de hoeveelheid spelers die daadwerkelijk "trollen" en "lastig" zijn ligt op de Nederlande server vrij laag. Zoals ik eerder ook al heb aangegeven is de Nederlandse server vergeleken met alle andere werelden het braafste jongetje van de klas. Ik snap dat het vervelend is dat er rotte appels in het spel zijn maar deze zullen vanzelf uit de boom vallen. Jullie kunnen hier als community samen best mee omgaan, ik heb over het laatste jaar namelijk vaak genoeg gezien dat jullie jezelf goed kunnen reguleren.
Enfin.... in dit specifieke geval doet de speler niets dat tegen onze regels is. Het risico van handelen ligt bij de spelers zelf en het enige wat hier dan ook tegen gedaan kan worden is de speler negeren en alleen handelen met mensen die je vertrouwd.
Verder kunnen jullie natuurlijk altijd een nieuw topic beginnen met informatie voor beginnende spelers en ze aanwijzingen of tips geven. Op deze manier valt de informatie ook beter te reguleren gezien ik de juiste topics dan sticky kan maken waardoor beginnende spelers weten dat het goede informatie is.
Naming & shaming is trouwens niet de juiste oplossing voor dit soort problemen en zal niet worden getolereerd
BB_Skelril
Het op negeer zetten van een speler die lastig is zorgt ervoor dat je de tekst van deze persoon niet meer kan zien. Op deze manier is het gedrag inderdaad niet veranderd maar het zorgt er wel voor dat mensen rustig verder kunnen spelen zonder het gedrag van deze speler te hoeven zien.
...
Enfin.... in dit specifieke geval doet de speler niets dat tegen onze regels is. Het risico van handelen ligt bij de spelers zelf en het enige wat hier dan ook tegen gedaan kan worden is de speler negeren en alleen handelen met mensen die je vertrouwd.
Naming & shaming is trouwens niet de juiste oplossing voor dit soort problemen en zal niet worden getolereerd
BB_Skelril
Wat een klinkklare onzin is dit nu weer ?? Dus iemand op ignore zetten zorgt er voor dat het gedrag van de persoon veranderd???. Zolang er nog dagelijks nieuwe spelers bijkomen is er een nieuw potentieel slachtoffer voor deze 'boefjes'.
Het is de verantwoordelijkheid van BB om spelers - en vooral de PEGI-7 spelers - te beschermen tegen dit soort gedrag. Dit doe je dus niet door ze op ignore te zetten, maar dit gedrag aan te pakken. Uiteraard geldt onschuldig totdat het tegendeel is bewezen: 'Screenshot or it did not happen' !
Het beleid binnen TSO games dient hierop te worden aangepast.
ps: Die smiley vind ik overigens buitengewoon ongepast. Dit soort zaken zijn niet lollig .....
gr. Tymy
Negeren is struisvogeltactiek skelril, is niet de oplossing. Jullie maken het spel pegi7, bescherm deze naievelingen dan ook net als dat je dat ook doet tegen ongewenst chatgedrag. Sluit me aan bij Tymy in deze.
Daarnaast doet deze persoon wel iets verkeerd. Hij vraagt hulp voor een missie en handelt onder valse voorwendselen, de ruil was feitelijk al nooit als handel bedoeld, maar als een zeer korte lening voor het kunnen voltooien van een missie.
Op de engelse server heb ik bans hiervoor meegemaakt. Welliswaar tegen spelers tegen wie er uiteraard ook genoeg bewijs was. Het kan dus wel...Ben zelf op dit punt wel voor een 3-strike-out-systeem. Zoals ik in een vorige post al aangaf dat men een eerst tijdelijke bans krijgt voor zware (veelvuldige) goed bewezen vergrijpen. Dit geeft een speler daarna de kans om op een normale manier verder te spelen.
The name & shame hoe verleidelijk dat in sommige gevallen ook is kan je inderdaad niet aan beginnen. Hier kunnen al snel namen in worden verzameld tegen wie er maar erg mager bewijs is, of erger...namen van mensen die wel gewoon eerlijk spelen, maar zwart worden gemaakt omdat ze toevallig niet zo goed met een ander door 1 deur kunnen.
Roodstaart
22-07-13, 13:12
BB_Skelril[/COLOR]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met dit standpunt niet geheel eens ben... dit aangezien *indien overduidelijk bewezen* dit juist een zeer goede preventieve werking zou hebben voor de nieuwkomers; maar ook voor reeds aanwezige spelers.
Het alleen maar neerleggen bij de verhandelaar... en/ of het op ignore zetten van betreffende *boefjes* lost in dit geval het probleem niet op; in een Pegi 7 game verwacht ik meer eerlijkheid dan in wat voor andere game dan ook; en dit dient mede uitgedragen te worden door de spelers maar zeker ook door BB.
Ik snap best dat de handel niet geheel gereguleerd kan worden aangezien dit teveel werk is; echter zou *Naming & Shaming* al meer dan genoeg oplossen... misschien moet er wel een *onpartijdige commissie* (zijn we goed in hier in Nederland) adhv geleverd bewijs beoordelen of iets oplichting is geweest of niet... dan krijg je geen wildgroei aan *Name & shame* en houd je het meer open en eerlijk dan iedereen die bij het minste geringste *oplichting* posts gaat posten hier.
**Ik weet het.... het is maar een idee van een fladderende vogel**
Verder kunnen jullie natuurlijk altijd een nieuw topic beginnen met informatie voor beginnende spelers en ze aanwijzingen of tips geven. Op deze manier valt de informatie ook beter te reguleren gezien ik de juiste topics dan sticky kan maken waardoor beginnende spelers weten dat het goede informatie is.
BB_Skelril
Dit is een goed idee, maar: Dan moet dit topic wel bekend worden gemaakt. Door middel van homepage of ingame. Er zijn heel veel topics die (vooral nieuwe) spelers nog niet hebben gezien. Velen zijn zich niet bewust van de informatie op het forum, dus het zal ergens promoot moeten worden. Ik heb vele ideeën om dit te promoten, maar verwacht dat deze toch niet ingezet zullen worden.
Goed voorbeeld is het vouchertopic, er zijn nog steeds velen die niet weten dat dit topic bestaat.
Gr. Poegel
Een zwarte lijst is een erg goede oplossing, zo krijgt de oplichter ook zijn verdiende loon, en het is simpel samen te stellen.
BB_Skelril
22-07-13, 13:40
Poegel,
Het topic met de vouchercodes staat inmiddels op de hoofdpagina. Ik zal vanaf nu af aan meer content van jullie op de hoofdpagina zetten zodat het meer aandacht krijgt. Jullie kunnen hierbij ook helpen door mensen een link te geven naar het juiste topic!
BB_Skelril
(Ik kies trouwens geen kant in de oplichtingszaken)
Gr. Poegel
Wat is de bedoeling van deze toevoeging? a)heeft niemand gevraagd of je een kant wilde kiezen en b) als je dan wil meedelen dat je geen kant kiest mag ik als reactie daarop vast wel zeggen dat ik in dit geval de kool en de geit sparen onzinnig vind.
In "oplichtingszaken" lijken me de verhoudingen overigens duidelijk: je hebt een dader en een slachtoffer. Dit topic gaat erover hoe de slachtoffers te beschermen, de spelers dragen allerlei oplossingen aan die vervolgens weer een voor een door Skelril overboord gegooid worden. Een standpunt dat ik totaal niet begrijp. Vraag me af waarvoor je dan wel een ban kunt verwachten.
Nelleke199
22-07-13, 14:03
Mosterd na de maaltijd Skelril, dat voucher topic op de voorpagina, het evenement is morgen afgelopen....
Voor het overige; mij is het een raadsel waarom je ons de raad geeft om een topic over oplichting te openen en dan gelijk zegt dat er geen namen genoemd mogen worden. Weinig zinvol zo'n topic dan.
Ik ben zeer teleurgesteld dat je er niet voor verantwoordelijk voelt dat oplichters vrijuitgaan op de server. Er is gekozen voor pegi7, kleine kinderen en kleuters hebben dus toegang tot het spel. De meeste volwassenen doen er alles aan om kinderen te beschermen tegen kwalijke praktijken, jullie in mijn ogen niet. Daar word ik toch een beetje verdrietig van.
Poegel,
Het topic met de vouchercodes staat inmiddels op de hoofdpagina. Ik zal vanaf nu af aan meer content van jullie op de hoofdpagina zetten zodat het meer aandacht krijgt. Jullie kunnen hierbij ook helpen door mensen een link te geven naar het juiste topic!
BB_Skelril
Thx, goed bezig :)
Mosterd na de maaltijd Skelril, dat voucher topic op de voorpagina, het evenement is morgen afgelopen....
Voor het overige; mij is het een raadsel waarom je ons de raad geeft om een topic over oplichting te openen en dan gelijk zegt dat er geen namen genoemd mogen worden. Weinig zinvol zo'n topic dan.
Ik ben zeer teleurgesteld dat je er niet voor verantwoordelijk voelt dat oplichters vrijuitgaan op de server. Er is gekozen voor pegi7, kleine kinderen en kleuters hebben dus toegang tot het spel. De meeste volwassenen doen er alles aan om kinderen te beschermen tegen kwalijke praktijken, jullie in mijn ogen niet. Daar word ik toch een beetje verdrietig van.
sluit me geheel bij nelleke aan... :(
BB_Skelril
22-07-13, 21:26
Nelleke199,
Naming en shaming is simpelweg niet de bedoeling en is ook niet de reden dat ik aangaf om een topic te maken. Je kan in het topic simpelweg tips geven aan nieuwe spelers zodat ze veilig kunnen beginnen. Dit is aan jullie als community om dat te doen, zoals jullie ook de handleidingen voor avonturen maken.
Verder heb ik verschillende manieren aangegeven om dit soort problemen op te lossen, deze werken allemaal en ik raad dan ook aan om het simpelweg te proberen.
BB_Skelril
hobbeldebobbel
22-07-13, 22:33
Als je van BB dan geen topic "naming and shaming" mag openen is het hek helemaal van de dam.
BB deed niks, doet niks en zal ook in de toekomst niks doen om dit soort uitwassen tegen te gaan.
Heb jarenlang op Grepolis gespeeld, maar wat hier op TSO - kennelijk met goedkeuring van BB - door spelers wordt uitgevreten slaat alles.
Als er dan een topic naming and shaming geopend wordt is voor mij de 1e die daarvoor in aanmerking komt BB zelf!
De reacties van BB-Skelril zijn op zijn minst "twijfelachtig" en dan druk ik me zorgvuldig voorzichtig uit.
Er is maar 1 manier om dit soort gedrag te voorkomen.
Geen ingore.
Geen chatban
Maar een permanente ban voor het IP-adres, account en e-mailadres.
BB_Skelril
22-07-13, 22:35
Hobbeldebobbel,
Het gaat hierbij om een rotte appel tussen duizenden niet rotte appels, het gaat dus echt niet zo slecht als je in je post aangeeft. Dat is ook de reden dat ik er op vertrouw dat jullie dit als community op kunnen lossen. Jullie zijn altijd zelf-regulerend geweest en ik denk dat jullie dat in dit soort situaties ook kunnen doen.
BB_Skelril
hobbeldebobbel
22-07-13, 22:38
Hobbeldebobbel,
Het gaat hierbij om een rotte appel tussen duizenden niet rotte appels, het gaat dus echt niet zo slecht als je in je post aangeeft. Dat is ook de reden dat ik er op vertrouw dat jullie dit als community op kunnen lossen. Jullie zijn altijd zelf-regulerend geweest en ik denk dat jullie dat in dit soort situaties ook kunnen doen.
BB_Skelril
Ja gelukkig zijn er maar een paar rotte appels.
Maar het is JULLIE taak die eruit te snijden en de beginnende spelers te beschermen tegen dit soort uitwassen.
Doen jullie dat niet dan zijn jullie (ic BB) net zo erg als die rotte appels!
BB_Skelril
22-07-13, 22:41
Hobbeldebobbel,
De Nederlandse server heeft een sterke community en er zijn verschillende opties om met dit soort gedrag om te gaan. Ik heb in dit topic al verschillende manieren aangegeven die heel goed werken waarbij er niemand zijn/haar account kwijt hoeft te raken. Ik raad dan ook aan om deze opties gewoon te proberen. Mocht later blijken dat deze opties niet werken dan kunnen er op dat moment altijd nog andere stappen worden genomen. Maar laten we het eerst als community proberen op te lossen.
BB_Skelril
waarbij er niemand zijn/haar account kwijt hoeft te raken.
BB_Skelril
Skelril is van "de boel bij elkaar houden" , kopjes thee enzo. En wat gebeurt er nu met een speler als Jackie444? Je kunt dit topic wel blijven censureren maar al op voorhand meedelen dat de oplossing geen ban zal zijn is natuurlijk treurig.
BB_Skelril
22-07-13, 23:16
Qwerty,
Een speler bannen is inderdaad een optie maar ik vind het persoonlijk geen oplossing. Dit omdat de speler er niet veel van zal leren en misschien zelfs wel terug komt met een nieuw account en het nogmaals doet. Daarom heb ik verschillende opties gegeven waarbij niemand zijn/haar account kwijt hoeft te raken maar het probleem toch kan worden opgelost. Op deze manier zal de speler vanzelf leren dat die manier van spelen niet werkt en zal zich zo hopelijk beter gaan gedragen. Mocht uiteindelijk blijken dat de oplossingen niet hebben gewerkt dan kunnen we altijd nog overgaan op een account ban of dergelijke methodes. Maar voor nu denk ik dat jullie als community sterk genoeg zijn om dit te overwinnen, en misschien zelfs de spelers te "hervormen" naar aardigere spelers. Stel jezelf op als rolmodel, maak een topic aan met tips voor de beginnelingen etc! :-)
PS: Ik ben niet zo'n thee fan, maar ik ben wel een fan van een goede, sterke community die met elkaar problemen trotseren - dat is namelijk de gehele bedoeling van een community.
BB_Skelril
Tjonge tjonge wat heb zo'n ban voor zin, met een dynamish IP onmogelijk om zo'n figuur te bannen, en anders zijn er alijd nog proxy's
iedereen weet dat die Jackie444 "senkons" is en ik begin al te twijfelen aan een ander figuur met de zelfde streken in de chat
laat dat jong links liggen met alles wat hij doet, zolang hij gevoerd wordt blijft hij terug komen, daar kickt hij op, en leeft hij van.
Ruil simpel weg met mensen waar je al maanden mee handel, voor newbees ja jammer moeten ze wat meer op de chat lezen zou ik zeggen
kom je er snel genoeg achter
overigens zou een black list voor dat best handig zijn, "spelers om te vermijden"
BB_Skelril
Ik ga hier toch nog even op terugkomen en wel hierom:
In de Nederlandse versie van Forum en in-game gedragsregels staat het volgende:
Spamming / flooding
Het aanmaken van berichten vol spam of het aanmaken van eindeloos veel berichten is niet toegestaan en zal (afhankelijk van de omstandigheden) leiden tot een ban van 34 uur. Bij ernstige overtredingen kan de gebruiker zelfs alle toegang tot het systeem worden ontzegd (spel/chatroom/forum).
In de Engelse versie staat het volgende:
Spamming / Flooding/scamming
The creation of spam and/or flooding posts is not permitted and may, depending on the circumstances, result in a 24-hour ban and even exclusion from the service (game/chat room/forum). Scamming is strictly against the rules and can result in a permanent ban.
bron: http://forum.thesettlersonline.com/threads/21679-In-game-Rules-Code-of-conduct-%28chat-and-forum%29?p=207315#post207315
Let vooral even op dat laatste zinnetje : Scamming is strictly against the rules and can result in a permanent ban. Dit zinnetje is dus niet meegenomen in de Nederlandse vertaling !
Het is wel degelijk de verantwoordelijkheid van BB om hier wat aan te doen en niet de ' community'. Als je toch wilt volharden in het feit dat we het samen moeten oplossen dan nodig ik bij deze iedereen uit om naar de Engelse Server Newfoundland te komen. Heb voldoende grondstoffen om daar een Gilde te beginnen ;)
Met vriendelijke groet,
Tymy
Het hele scammen (oplichten) is hier zelfs buiten beschouwing gelaten Tymy..:P
Overigens wel opmerkelijk dat het daar niet mag, maar hier wel. Maar wellicht dat deze onvolledige vertaling hier dan alsnog wordt aangepast/aangevuld (kan makkelijk t is toch beta!) en zo de NL tak nu toch ineens ook iets meer tools geeft dit fenomeen aan te pakken ^^
Appeltaart
23-07-13, 06:50
Zal wel weer aan de vertaler liggen. Maar mensen Skelril heeft zijn standpunt ingenomen ik denk dat het verder geen zin heeft dit op het forum verder te discusseren wat je kan doen is het aan de ondersteuning sturen.
Ook Skelril kan zich vergist hebben en deze vertaalfout zijn ontschoten waardoor die de veronderstelling is er niks tegen te kunnen doen taartje. In het verleden heeft hij wel vaker laten zien dat hij op eerdere beslissingen/uitspraken durft terug te komen als die ziet dat hij het onjuist heeft gehad en dit dan ook toegeeft. Spreekt ook wel voor m vind ik.
Appeltaart
23-07-13, 06:57
Jep de bedoel ik ook Kili was en pro Skelril post :) Vind alleen dat we opgegeven moment de discussie moeten stoppen. En vind ook na het even te hebben laten bezinken dat we niet direct met permanent banns moeten gaan strooien denk dat wij als community het ook kunnen oplossen als het dan niet lukt dan kan je altijd nog bannen. Ik heb bijvoorbeeld beide heren al de hele week niet meer gezien.
Nee gelijk een permanente ban ben ik ook niet voor. Zoals 2x eerder genoemd ben ik wel voor een 3 strikes out systeem. Zie dit bij meer games voor bv het gebruik van exploits of ander serieus ongewenst gedrag wat regelmatig terugkomt en waarbij andere maatregelen bewezen niet effectief zijn. Het is dan gebruik om eerst een tijdelijke ban in te zetten, een dag, week, maand zelfs 3 maanden of een jaar, maar waarna de ban weer wordt opgeheven en de speler zo een nieuwe kans krijgt. Echter na 2 tijdelijke bans staan ze wel op de lijst voor een permanente. Maar zoals ik ook al eerder aangaf is het een paardenmiddel wat pas bij zeer ernstige vergrijpen zou moeten worden toegepast (imo is dit wel er 1 van) of als blijkt dat een chatban bij iemand keer na keer na keer na keer na keer (etc laat BB t maar invullen) geen zin heeft. In eerste instantie zijn het dus nog geen definitieve bans, maar wel zeer serieuze wakker-schud-momentjes.
Maar je hebt gelijk, kan beter zo gaan fietsen nu t nog lekker is buiten en ik de dag vandaag voor mezelf heb :P
Appeltaart
23-07-13, 07:14
Fietsen in dit weer :) ... je weet ze hebben voor niet fitte oude mensen een weer alarm uitgegeven he :)
Je bedoelt te zeggen dat je zelf beter niet mee gaat? :P
BB Skelril,
al jouw opmerkingen en beroepen op zelf oplossen ten spijt, hier wordt duidelijk gevraagd of TSO wil ingrijpen omdat er velen zijn die het gedrag van deze spelers gevolgd hebben en er zat van zijn.
Volgens mij heb ik het helder gesteld zo!
Grtzz,
Crien
BB_Skelril
23-07-13, 09:24
Tymy,
De regels zijn niet vertaald van de Engelse versie het is dan ook niet verkeerd vertaald of vergeten. De 'scamming' regel is iets wat ze waarschijnlijk zelf op de Engelse server er bij hebben gezet en is niet iets wat in onze standaard regels staan.
Dit valt ook terug te lezen op het Duitse forum: http://forum.diesiedleronline.de/threads/8-Spiel-Verhaltens-amp-Forenregeln
II handel buiten het handelssysteem / via de vriendenlijst
Vrienden kunnen met elkaar ruilen particulier, nadat ze samen vrienden waren geweest gedurende tenminste 24 uur. In de speciaal ontworpen handel fora of in de chat room opzetten en het aanvaarden van de handel aanbiedingen of handel veilingen en wedstrijden "globaal-7" (in een game wereld), is toegestaan op grond van eigen markt aanbiedingen die beschikbaar zijn voor het publiek op de handel. Aanbod van objecten dat niet schenkbar zijn met het systeem voor de handel, maar alleen onder vrienden, is toegestaan, maar deze handel wordt gedaan op basis van vertrouwelijkheid en dus op eigen risico.
Bron: google translate (http://tinyurl.com/myq45z4)Ik zal het topic hierbij sluiten, mochten er nog verdere problemen/klachten zijn dan kan dit bij het ondersteuningteam worden gemeld of bij mij in de PM.
BB_Skelril