PDA

Bekijk Volledige Versie : BB de beloning van het verjaardagsevenement moet anders.

edski
07-07-13, 11:35
Er zijn nu veel te veel profiteurs met dit evenement en dat is KLOTE
Ik vind dat mensen die onder de 100K aan ballonnen gedoneerd hebben ook niets van de beloning moeten krijgen of in elk geval een stuk minder.
Want het is natuurlijk te gek voor woorden dat mensen niet doneren en wel een beloning krijgen.
Wat nog veel gekker is dat mensen willen profiteren van dit evenement door basis en gemiddeld producten voor woeker prijzen te verkopen.

ricos221
07-07-13, 11:37
eens !!! Alhoewel de mensen die grondstoffen doneren of andere mensen boosten voor ballonnen ook gewoon recht hebben op de beloning.

Sir_damouche
07-07-13, 11:45
BAM!eens! aangezien ik bijna niks gedoneerd heb vergeleken jou, ben ik het toch nog eens

imagic
07-07-13, 11:51
beste edski,

ik heb 2 bezwaren tegen jouw post,

1- noem of geen name of álle namen van profiteurs

2- er zijn ook mensen die geen ballonnen maken maar voor niks hun goederen leveren aan degenen die wel ballonnen maken, zouden die dan ook geen deel van een beloning mogen ?

even voor de goede orde, die profiteurs kunnen van mij ook het heen en weer krijgen, maar je hoeft hun water niet te kopen lijkt me zo, onthoud hun namen en koop nooit meer iets van ze, lever ze ook niets meer en waarschijnlijk zullen ze het dan met een beetje mazzel ooit gaan snappen

edski
07-07-13, 11:59
beste edski,

ik heb 2 bezwaren tegen jouw post,

1- noem of geen name of álle namen van profiteurs

2- er zijn ook mensen die geen ballonnen maken maar voor niks hun goederen leveren aan degenen die wel ballonnen maken, zouden die dan ook geen deel van een beloning mogen ?

even voor de goede orde, die profiteurs kunnen van mij ook het heen en weer krijgen, maar je hoeft hun water niet te kopen lijkt me zo, onthoud hun namen en koop nooit meer iets van ze, lever ze ook niets meer en waarschijnlijk zullen ze het dan met een beetje mazzel ooit gaan snappen

antw 1 dit was mijn lijst tot nu toe weet je er meer voeg ze maar bij
antw 2 waarom doneren wat je zelf ook om kan zetten naar ballonnen wat je teveel heb kan je doneren zodat de productie optimaal word.

Gonzo
07-07-13, 12:00
ben het er mee eens maar dit hou je toch niet tegen ze kunnen moeilijk alle werelden gaan bekijken wie heeft wel gegeven ( dan heb je over 2 jaar je beloning nog niet) en wie niet welke grens hou je aan van hoeveel moet je gegeven hebben een lvl 10 geeft lang niet zo veel als een lvl 30 en die op zijn beurt weer niet zo veel als een lvl 50

maar snap je frustratie

Gr Gozno

imagic
07-07-13, 12:17
antw 1 dit was mijn lijst tot nu toe weet je er meer voeg ze maar bij
antw 2 waarom doneren wat je zelf ook om kan zetten naar ballonnen wat je teveel heb kan je doneren zodat de productie optimaal word.

helaas heb ik de tijd niet om de hele dag te zitten klikken, ik heb wel 15 avonturiers die steeds ballonnen mee terugnemen ook, daarnaast doneer ik dus maar voor degenen die wel de tijd hebben om ballonnen te maken :) heb hier ook nog een gezinnetje dat graag aandacht heeft van papa :)

Poegel
07-07-13, 13:34
Ik merk dat er ook mensen zijn die via een andere manier willen profiteren.
Door het aanbieden van je proviandhuis. Grondstoffen worden dan naar een persoon gestuurd in vertrouwen, maar soms betwijfel ik echt of die grondstoffen worden omgezet. Daarom is het ook maar een select aantal personen die ik mijn grondstoffen nu toevertrouw.

Vervelendste is natuurlijk die mensen die zeggen: ''Ik doe niet mee, ik hoeft die hele beloning ook niet'' Die mogen dit van mij meteen even aangeven bij BB, want zij verdienen hem dan natuurlijk ook niet. Ik zit denk ik al aan de 170 - 200k ballonnen, volgensmij betaal ik nu voor zo'n 10 man de beloning.

Xardia
07-07-13, 14:54
Beste mensen laten we nu onze aandacht bij de ballonnen houden!(De rest komt later wel!)

groetjes Xardia:)

edski
07-07-13, 16:45
helaas heb ik de tijd niet om de hele dag te zitten klikken, ik heb wel 15 avonturiers die steeds ballonnen mee terugnemen ook, daarnaast doneer ik dus maar voor degenen die wel de tijd hebben om ballonnen te maken :) heb hier ook nog een gezinnetje dat graag aandacht heeft van papa :)

Daar heb je ook gelijk in je kan het ook op die manier doen dan help je ipv te profiteren
En het is ook van de zotte om telkens je ballonnen naar je Burgemeester huis te moeten sturen en dat je maar van die kleine aantallen kan selecteren in je proviand huis heb er bijna een muis arm van lol.
Als dat anders geregeld zou zijn door BB dan zouden er denk ik ook veel meer mensen mee doen op de profiteurs na dan denk ik want die houd je toch.

imagic
07-07-13, 17:58
*** stuurt een mitella naar edski voor zijn muisarm :D ***

Nelleke199
07-07-13, 18:30
Als je grondstoffen doneert, wat ik vaak doe omdat iemand met een level 5 proviandhuis veel sneller balonnen kan maken dan ik, moet je natuurlijk goed opletten aan wie je ze geeft, zeker als het iets anders is dan water.
Binnen je gilde weet je wie je vertrouwen kunt en je weet dat ook van vrienden op je lijst.

Roodstaart
07-07-13, 20:58
Nice Poegel.... Nu hun Gilde er nog bij en het feest is compleet :)

Zubatsu
07-07-13, 22:59
is gewoon echt te erg dat mensen die dingen nog verkopen voor die belachelijke prijzen tegenwoordig ...

Troezen
07-07-13, 23:59
Een minimum van 100k aan donaties of anders geen recht op een beloning? Ik weet niet of ik dit red. Ik heb vanaf het begin geen aantallen bijgehouden. Doneren doe ik met mijn verstand op nul. Wat ik wel weet is dat mijn pakhuis elke dag leeg is door het omzetten naar ballonnen. Dit gebeurt zowel in mijn eigen proviandhuis, als in die van een ander die zijn of haar proviandhuis aanbiedt. Alleen de goudproducten bewaar ik liever en mijn wapentuig. De rest is weg. Dus ondanks mijn lege pakhuizen heb ik geen recht op beloning? Als dit jouw idee van rechtvaardigheid is, dan begrijp ik jou niet. Je kan nu eenmaal niet oordelen over iemands donaties als je niet weet hoe hoog diens productiewaarde is.

Het is een ieder vrij dit spel te spelen zoals hij of zij dat zelf wil. De spelregels zijn duidelijk, mits je deze niet in de tussentijd wijzigt. Je kan het in ieder geval niet maken om eerst te zeggen dat iedereen er recht op heeft, om vervolgens sommige mensen ervan uit te sluiten.

De beloning die wij met z'n allen krijgen aan het eind van dit evenement is natuurlijk hartstikke leuk en ik ben benieuwd wat het zal zijn. Maar zou ik mij volledig en alleen op de beloning focussen ben ik mijn inziens té resultaatgericht. Sinds het evenement is begonnen heb ik een soort van saamhorigheid ervaren die ik erg positief vind. Ik zie spelers elkaar motiveren met complimenten vanwege de hoeveelheid geschonken ballonnen, ik zie spelers samenwerken om zo de kans op die 100% te vergroten, ik zie spelers hun gespaarde grondstoffen opofferen voor het algemeen belang en ik zie veel waardering hiervoor. Het 'verspillen' van mijn grondstoffen was nog nooit zo leuk!

Ja, een beloning is erg welkom, maar de weg naar deze beloning toe is mij veel meer waard. Als wij uiteindelijk niet in de prijzen vallen, lig ik daar niet wakker van. Vallen we echter wel in de prijzen? Iemand die alle grondstoffen heeft omgezet in ballonnen, maar om één of andere reden (ons totaal onbekend) niet verder komt dan 50k ballonnen uitsluiten van deze beloning noem ik een misdaad.

Wat betreft die prijzen op de markt. Ook hierin is men vrij. Als ik het nodig vind om mijn vakje in het handelshuis bezet te houden met een deal waar geen mens op in zal gaan, dan is dat mijn goed recht. Is slechts in mijn eigen nadeel. En het is in het voordeel van een ieder die dezelfde goederen kan aanbieden voor een lagere prijs. Tuurlijk, het is niet chique, ik doe er zelf ook niet aan mee. Maar ik laat die ander wel in zijn of haar waarde, hoe waardeloos het in mijn ogen ook mag zijn.

De kwaliteit van dit spel wordt mijn inziens bepaald door de kunst van het loslaten van mijn grondstoffen. Ik deel mijn spul met jullie, en ik verheug me erop de beloning ook te mogen delen.

Troezen

Nelleke199
08-07-13, 07:22
Kusje Troezen :o)

Ik ervaar dit evenement ook als positief. Begrijp niet dat er zo'n drukte is over het wel of niet weggeven van grondstoffen om aan een bepaald percentage te komen voor de server. Alles op ons eiland is in principe waardeloos. Het is een spel dat je speelt voor je plezier en niet om je brood te verdienen.

Dat er hier op het forum spelers zwart worden gemaakt, omdat ze niet voldoen aan de eisen die medespelers denken aan hen te kunnen stellen, vind ik schandalig. Een ieder is vrij het spel te spelen zoals hij of zij wil.

Xardia
08-07-13, 08:38
Idd dit evenement heeft veel positieve kanten!
En idd spelers zwart maken slaat nergens op ook niet om een min. grens te gaan stellen wat mensen zouden moeten doneren!
Er zijn er veel die zorgen dat de proviandhuizen met konijn er op kunnen blijven draaien!

ps.kom nog wat uurtjes te kort vandaag verder gaat het lekker nog:)

groetjes :)

aegir
08-07-13, 11:10
leuke post zeg wooott simpel maar grappig misschien moet je eens vragen voordat je oordeelt.

groetjes aegir :)

Sougly
08-07-13, 11:25
ik vind inderdaad dat die beloning ander's moet als ik meer ballonnen heb gedoneerd dan edski vind ik dat hij geen beloning mag hebben.
oordelen over anderen word nooit gewaardeerd

M.V.G sougly

Zvicinou
08-07-13, 11:54
gewoon hun water niet kopen als je het belachelijk vind?
profiteurs heb je in elk spel. hier is geen uitzondering.
ik koop hun water niet. ik zet me overproductie om in ballonen.
maar koop niks in de handel om dat ook om te zetten.

en degene die het wel kopen... tja dat is hun probleem.

Tymy
08-07-13, 12:57
We spelen met zijn allen het spel Settlers Online. Binnen dit spel heeft iedereen een vrije keuze in hoe hij/zij dit spel wenst te spelen, maar naar mijn mening ook de plicht om zich te weerhouden van het d.m.v. welke vorm dan ook anderen te dwingen zijn / haar speelstijl aan anderen op te dringen.

Zeker jongeren onder ons zullen gevoelig zijn voor een dergelijke negatieve publiciteit omtrent hun persoon. Daarnaast is – a.g.v. bovenstaande reden - het zo dat in vele spellen geldt dat naming / shaming ten strengste is verboden en dat dergelijke postings of threads met onmiddellijke ingang worden verwijderd. Daar waar nodig kan / zal ook door de eigenaar van het spel / forum kunnen worden opgetreden tegen dit gedrag. Helaas zie ik hiervan binnen Settlers Online (nog) te weinig.

Iedereen is vogelvrij om te worden aangevallen, maar niet iedereen (PEGI-7 !!) is in staat om zich hier tegen te verdedigen. Wat mij betreft dus onacceptabel gedrag van topicstarter !

Maar nu nog even inhoudelijk reageren.

Zoals gezegd is iedereen vrij om zelf invulling te geven aan hoe dit spel te spelen en / of deel te nemen aan ingame events (of voortijdig hiermee te stoppen). Ik heb reeds eerder aangeven wat de redenen zijn voor het stoppen (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16930-Ontwikkelaarsdagboek-quot-The-Settlers-Online-quot-verjaardagsevenement?p=10104#post10104) waarbij ook nadrukkelijk respect wordt uitgesproken voor diegene die met het evenement wel vol door blijven gaan. Ik ben van mening dat ik hierin niet de enige ben en dat velen met mij weer heerlijk aan het genieten zijn van Settlers Online.

Echter a.g.v. het evenement zijn de meest begeerlijke grondstoffen (water) zeer schaars, maar ook de overige grondstoffen zijn tijdens dit evenement in prijs gestegen. Dit is puur een kwestie van tijdelijk aard en daar hebben in principe alleen de niet deelnemers van het evenement last van. Daar waar de evenementspelers verwijten dat we bijvoorbeeld het water beter hadden kunnen omzetten in ballonnen, kan ik net zo goed het verwijt maken naar de evenementdeelnemers door te zeggen dat jullie minder ballonnen moeten maken wat jullie creëren doelbewust een schaarste met prijsopdrijving als gevolg !

Het spel is echter zoals het is. Met of zonder deelname aan het event. Ben je het niet met een bepaald element van het spel eens dan zet je gedachten op een fatsoenlijke wijze op papier zodat de maker van het spel hier wat mee kan. Maar ga alsjeblieft niet als een klein kind stampvoetend een topic starten en het op de persoon spelen. Dat is naar mijn mening (hopelijk zeer binnenkort) reden om iemand tijdelijk toegang tot het forum en/of spel te ontzeggen.

Tymy

Qwerty
08-07-13, 14:52
Ik speel TSO als tijdverdrijf, heb het gezellig in ons gilde en meer is het niet. Wanneer BB met het onzalige idee komt weer ( na het mislukte vorige experiment) een server-evenement te starten voel ik me op geen enkele manier verplicht om als een dwaas ballonnen te gaan maken.Hoeveel spelers hebben er geen trek in maar melden dat niet? Dit topic laat maar weer eens zien waarom het een slecht idee is: 3 servers met een onbekend aantal spelers die een onbekend aantal ballonnen moeten produceren, duizenden, misschien wel meer, spelers die allemaal een verschillende uitgangspositie hebben: lvl17 of 50, baan van 40 uur of geen baan, bescheiden economie of volgeplempt eiland enz. Gevolg is dat de verwijten over en weer vliegen.De enige die wat mij betreft wat te verwijten valt is BB die een onwerkzaam en ondoordacht concept bedacht hebben,dat na 1,5 dag al aangepast moest worden en een fase 2 waarbij de toppers uit fase 1 samengevoegd zijn. Wat is er mis met een individueel evenement zoals met pasen, kerst of halloween?
Samenwerking is alleen mogelijk wanneer (bijna) alle deelnemers overleg kunnen hebben en het doel duidelijk is zodat taken/aantallen verdeeld kunnen worden.Vergelijk het met een gildemissie waarbij 100 spelers waarvan een enkeling contact met elkaar heeft aan het end van de dag 100% dennenhouten planken gehaald moeten hebben. Vertel mij maar eens hoe je dat gaat aanpakken zodat iedereen bv evenredig bijdraagt aan het onbekend aantal planken.In een gilde is het al een hele klus die laatste paar die de missie nog niet gedaan hebben op te sporen.

Poegel
08-07-13, 15:00
Het is gewoon jammer dat het evenement lastig wordt gemaakt door de mensen die het juist wel leuk vinden. Ik denk toch dat er de volgende keer een minder moeilijk event moet komen. Of misschien iets zonder tijdslimiet? Het zou mooi zijn als er punten komen per server. Heeft de server een bepaald doel behaald, dan krijgt deze server een beloning. Los van alle andere servers en gebaseerd op het aantal spelers/lvl. Die punten krijg je dan op dezelfde manier als de ballonnen. Door het spelen van avonturen, upgraden, buffen en meer. Via deze manier zal ongeveer iedereen meedoen om het doel te halen.

Ik vind het idee voor de volgende update, van de bonenstaak trouwens heel goed. Hier wordt dat al lichtelijk in verwerkt.

Roodstaart
08-07-13, 16:09
Laten we even 2 dingen scheiden in deze discussie:

Mensen die niet meedoen; en gewoon handel drijven ten gunste/ on gunste van andere.... (niets mis mee moet een ieder zelf weten; niemand is verplicht om aan het event mee te doen; het is geen communisme waarin iedereen verplicht iets moet)

Mensen die zeggen mee te doen.... voor 1 visje/ boomstam resources krijgen en deze dan doodleuk zelf gaan verkopen ipv de ballonnen van te maken.

De eerste categorie is niets mis mee; echter heb ik er geen probleem mee als mensen uit de 2de categorie hier met naam worden genoemd (voor zover deze bekend zijn).

aegir
08-07-13, 16:59
het leuke is dat ik dus net als jou in fase 1 enorm veel ballonen heb gemaakt en als ik iemand als linda met nog een paar cijfer's erachter zie staan voor 38000 water 750 munten bied tuurlijk zet ik mijn water erop en verkoop het voor 500 snap niet wat daar mis mee is en dat er meteen een conclusie vanuit meneer edski word getrokken dat ik misbruik maak ik bied iemand iets aan die er enorm veel goud zoals 40000 voor 500 had ike rop wil voor betalen so be it en ik heb met die tweede fase zoiets van ik heb er geen zin meer in wat een onzin en als iedereen zich als wausen gaan gedragen je moet doneren ben ik er snel klaar mee moeten is voor mij dwang wil is wet dus bij dezen succes :)

Bianca1908
08-07-13, 18:30
Je kan me zwart gaan lopen maken hier Edski, maar ik verkocht water al voor dezelfde prijzen voor het evenement begon, en toen hoorde ik je ook niet huilen?

ricos221
08-07-13, 18:32
BB zou aan het begin van een event gewoon een knop moeten maken waarmeer je aangeeft wel of niet mee te doen. Doe je wel mee wordt er ook van je verwacht dat je meehelpt en niet probeert te profiteren. Doe je niet mee dan krijg je ook de eventuele beloning niet. Daarnaast kan je de tekst in de chat+naam in hh een ander kleurtje geven van de mensen die wel mee doen(automatisch koppelen om het moment dat je aangeeft mee te doen) Hiermee ben je dan van een hoop gezeur af en weten mensen gelijk wie wel en niet mee doet. Over de verdere invulling van de hulp(buffen, grondstoffen doneren of zelf ballonnen maken) als je wel mee doet moet je zelf weten.

anoniem107
08-07-13, 18:36
ach als je niet eens bent met iemand zijn handel dan moet je het gewoon niet kopen.
en profiteren ?? als iemand nu juist veel water verkoopt of iets anders is toch mooi kun je je eiland mooi upgraden

ricos221
08-07-13, 18:40
ach als je niet eens bent met iemand zijn handel dan moet je het gewoon niet kopen.
en profiteren ?? als iemand nu juist veel water verkoopt of iets anders is toch mooi kun je je eiland mooi upgraden

hmm ik bedoel in deze met profiteren je voordoen of je meehelpt door gs voor 1 vis te vragen en daarna weer doorverkopen voor meer.

Appeltaart
08-07-13, 19:21
Ik heb ff kort door de post gelezen maar ik vind het nu wel te ver gaan hoe mensen tegen elkaar te keer gaan. Skelril moet zijn werk eens doen en het forum modden.

Kommentaar als :

Je kan me zwart gaan lopen maken hier Edski, maar ik verkocht water al voor dezelfde prijzen voor het evenement begon, en toen hoorde ik je ook niet huilen?

kan echt niet !

Bianca1908
08-07-13, 19:31
oh asjeblieft zeg, als je dat al erg vind.

Als je me naam gaat opschrijven kan je ook wat terug verwachten ja...

Tymy
08-07-13, 19:33
Iedereen heeft nu wel zijn zegje gedaan. Gewoon ff een slotje er op doen en klaar er mee. Wel nog even de namen door BB_Skelril laten wegpoetsen en dan verdwijnt de topic langzaam in het archief.

edski
08-07-13, 21:57
Ik begrijp iedereen zijn antwoorden, opmerkingen en uitingen die hier geplaatst zijn.
Ik hou me verder bezig met het evenement en met het spel.