PDA

Bekijk Volledige Versie : POLL: 100% voor fase 1 of ballonnen opsparen voor fase 2, maak je keuze!

kili
29-06-13, 09:40
Poll: Ballonnen blijven blazen voor de 100% of opsparen voor fase 2
[1]Blijven blazen (http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=386915&aid=1)
[2]Opsparen tot fase 2 (http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=386915&aid=2)
[3]Geen mening (http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=386915&aid=3)
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386915&layout=2&sort=prc

Als je denkt dat we toch niet winnen en beter voor de betere beloningen kunnen gaan in fase 1 dan kies je antwoord 1.
Als je denkt dat als we ons nu zwakker voordoen dan dat we zijn om misschien straks icm andere servers over iedereen heen te walzen voor de echte prijzen dan kies je antwoord 2.
Maakt het je niets uit dan heb je de keuze voor antwoord 3.

Succes! :P

edit: dit bericht krijg ik nu op de engelse server dus doe er je voordeel mee:
http://imageshack.us/a/img94/1214/6usi.jpg

Ps: In dit topic mag je best discussiëren, maar hou t netjes en ga niet lopen flamen, elkaar voor rotte vis uitmaken of wat dan ook ;)

KingBoa_NL
29-06-13, 09:41
maakt mij niet uit, zolang ze maar stoppen met klagen in onze wereldchat

Roodstaart
29-06-13, 09:42
Zullen we eerst eens beginnen met duidelijkheid over de calculatie....

Wil wel eens weten hoeveel 100% voor iedere server is; daarop gebaseerd kunnen we deze discussie best voortzetten :)

edski
29-06-13, 09:43
maakt mij niet uit, zolang ze maar stoppen met klagen in onze wereldchat

idd want daar word je gek van

edski
29-06-13, 09:45
Zullen we eerst eens beginnen met duidelijkheid over de calculatie....

Wil wel eens weten hoeveel 100% voor iedere server is; daarop gebaseerd kunnen we deze discussie best voortzetten :)

Ja als je in de financiële wereld werkt wil je altijd cijfers zien lol

Marlon
29-06-13, 09:49
Beter om nu je grondstoffen te bewaren om die in de 2e fase om te zetten in ballonnen!!
Die 100% gaan we echt niet halen voor maandag als je ziet waarop we nu staan.
En elke server start so wie so met fase 2 waarbij het om de echte prijzen gaat dus daar moet je knallen met je ballonnen.
Als je nu omzet in nutteloze ballonnen heb je straks geen grondstoffen meer om dat te doen en ben je verder van huis.

Rickabilly
29-06-13, 09:49
Tja best een goeie vraag Roodstaart. die hoeveel procenten, word dat gebaseerd op de hoeveelheid mensen die op een server zitten?? hoeveelheid is al naar beneden gehaald doordat de duitsers en polen de 100 procent niet zouden halen. Wil hier ook wel eens een goede calculatie van. sommige landen hebben meerdere servers...hoe werkt dat dan?? Ik heb zo het gevoel dat dit precies hetzelfde word als de December eve.............

kili
29-06-13, 09:52
Tja best een goeie vraag Roodstaart. die hoeveel procenten, word dat gebaseerd op de hoeveelheid mensen die op een server zitten?? hoeveelheid is al naar beneden gehaald doordat de duitsers en polen de 100 procent niet zouden halen. Wil hier ook wel eens een goede calculatie van. sommige landen hebben meerdere servers...hoe werkt dat dan?? Ik heb zo het gevoel dat dit precies hetzelfde word als de December eve.............
T zal best niet waterdicht zijn, maar een 'ramp' als t in december was zie ik hier niet mee gebeuren. Denk zelf dat het wel redelijk gelijk op zal gaan.

Roodstaart
29-06-13, 09:59
T zal best niet waterdicht zijn, maar een 'ramp' als t in december was zie ik hier niet mee gebeuren. Denk zelf dat het wel redelijk gelijk op zal gaan.

Als dat niet het geval zou zijn... waarom past men dan na nog geen anderhalve de dag de calculatie al aan....

Geef gewoon een lijst met hoeveel ballonnen 100% is.... en houd het op die manier bij... nu heeft niemand enig idee hoeveel zijn/ haar efforts hebben bijgedragen aangezien die % niets zeggen!

hobbeldebobbel
29-06-13, 10:01
Naar mijn mening is het nu onzin om nog ballonnen te maken en die op de server te doneren. Zonde van de grondstoffen die je dan veel beter kunt gebruiken in de 2e fase. ELKE server kwalificeert zich voor de 2e ronde en daarom is het niet nodig 100% te bereiken. En wat zouden dan die beloningen zijn in de 1e fase?? Ballonnen zeker die je kunt doneren! Die 1e voucher leek tenminste nog ergens op, maar die 2e zitten we echt niet op te wachten.

Zolang er geen duidelijkheid door BB verstrekt wordt WAT zij in de 1e fase als extra beloningen zullen GEVEN (dus niet een KANS OP) maak en doneer ik 0 ballonnen meer.

MacAirem
29-06-13, 10:18
Wat is de inhoud van die vouchers trouwens... heb nog niks aparts gezien, behalve ballonnen...

Edit: laat maar... heb het al gevonden, en gekregen... ik heb even zitten slapen...

Bertolucci
29-06-13, 10:58
Hoeveelheid balonnen in fase 1 zou oa inhuurlegers opleveren wat weer ten bate van fase 2 kan komen.
Ik ga niet voor de 100%, me slechter voordoen dan ben ik echter ook geen voorstander van.
Gewoon waterputjes maken en beperkt produceren en doneren, komen we ergens op 40% uit en hebben we alsnog voldoende in huis om ook sterk uit de bus te komen in fase 2

Ik merk dat heel veel mensen erg slecht kunnen lezen ;)
Er is vantevoren gezegd dat na x aantal uur pas een echte berekening van de ranglijst mogelijk was, en de eerste cijfers dus een heel grove indicatie waren.
En al die roepen om exacte dit en exacte dat, het moet natuurlijk wel een klein beetje verassingsfeestje blijven.

ruderion
29-06-13, 12:53
een aantal servers staan aan veels te lang op 99%. Die hebben al zo'n grote voorsprong dat ze zo wie zo gaan winnen. Dus winnen kunnen we wel vergeten. Dus ik stem 100% fase 1 en 100% fase 2. Meer dan dat zit er niet in.

BlackMedusa
29-06-13, 15:00
ik zou zeggen als je veel waterputten en veel water hebt blijf dan doneren maar begin in ieder geval met het sparen van je andere grondstoffen voor fase 2 iedereen happy :D

kili
29-06-13, 16:52
dit bericht krijg ik nu op de engelse server dus doe er je voordeel mee:

Roodstaart
29-06-13, 17:11
dit bericht krijg ik nu op de engelse server dus doe er je voordeel mee:

Yep... maar volgens de ranglijst is de UK server er nog niet.... vraag me af wat BB nu weer met de telling aan het doen is :)

kili
29-06-13, 18:32
Dat is simpel te verklaren roodstaart. De werkelijke telling loopt real-time en daarop krijg je dit bericht. De ranglijst niet en updatet eens in de zoveel tijd, daarom zie je bv ook niet steeds 0,1% erbij komen.

GEXTE
30-06-13, 02:33
geef eens ÉÉN GOEDE reden om balonnen te doneren tijdens fase1???
je kunt er ook prijzen mee winnen is natuurlijk geen goede reden... de 100% halen we niet en als we fase1 gewoon heel slecht doen, dan worden we lager ingeschaald en hebben we tijdens fase2 als het er echt om gaat meer kans...
sorry, maar ik vind het allemaal te onnozel voor woorden...

engeltje03
30-06-13, 13:22
Zal deze ook nog maar even hier plaatsen.
Sluit wel mooi aan bij meer mensen die balen van het gezeur in de wchat

Waar ik het vooral mee eens ben is inderdaad bonanza dat wij niet samen kunnen werken. Iedereen heft zo gezegd zijn beste tactiek. Engeltje03 heeft na al het gezeur op de wereldchat van de afgelopen 2 dagen besloten om niet deel te nemen aan het event.
Ik zie het al gebeuren. Na 2 dagen ow we gaan het niet halen ik ga er mee stoppen. De een heeft dit als argument de ander weer dat en ze proberen je hun wil nog op te leggen ook. Twee hele dagen was het niks anders als ruzie en narigheid. Een ieder mag zijn mening hebben maar om dan telkens weer het zelfde te typen als iemand blij zegt ik heb weer wat gedoneerd. Nee ik ben er klaar mee het gaat gewoon weer dezelfde kan uit als met het maya event.
Dus vandaar ons besluit IK GAAN NIET MEE DOEN LEES LIEVER ME GEZELLIGE GILDECHAT

Waarom niet allemaal er eens voor gaan en niet vanaf tweede face maar gelijk???????????????????????????????????????
Al dat gezeur over niet doneren hangt me enormde keel uit

Gonzo
30-06-13, 17:37
das ook weer lekker ik kan nie mee stemmen om dat mij vrouw en ik alle bij op het zelfde IP zitten waar ze bij BB van op de hoogte zijn krijg je dit

Er ging iets niet goed: rstr niet gevonden of ip klopt niet.

NIET VALSSPELEN!!

en bedankt

kili
30-06-13, 18:23
@gonzo: Ik kon geen poll meer opzetten vanuit de forumopties zelf of heb er zwaar overheen gekeken. Deze poll is extern gehost en idd, 1 stem per IP. BB staat hier verder buiten.

+1 @engeltje03 btw doe zelf dan nog wel mee, maar al dat gezeur....je zou je bijna schamen dat je nederlander bent waren t niet dat het een combiserver met de belgen is. Ok toegegeven dat vandaag dat ik later op de middag eens begon het kijken het weer ouderwets gezellig was. :)

TEMPLARRED
30-06-13, 19:31
wat hebben de Belgen hier nu weer mee te maken? Zijn onze ballonnen niet goed?

kili
30-06-13, 19:35
Nee, ze knappen vroegtijdig! :O

chemie_muts
01-07-13, 10:09
Ook op de NL server is intussen de melding verschenen dat het server doel is bereikt (ben vergeten er een screen van te maken). Maar de ranglijst geeft nog iets van 54% aan .. dus.. HUH?!?!?!

Poegel
01-07-13, 12:42
Morgen zal fase 2 gaan beginnen.

Na het onderhoud kunnen we weer flink ballonnen gaan sparen!

Start: Dinsdag 01:00 uur
Eind: Dinsdag 06:00 uur

THALLECHIENA
01-07-13, 12:58
ik blijf elke dag over 1000 ballonnen doneren...en jah ik heb een idee wanneer we als nederlanders ook eens klaar zijn... je zou denken dat als we dat allemaal doen toch wel hoger eindigen...maar blijkbaar ben ik een volhouder ga er gewoon voor verder me best doen en desnoods meer doneren:rolleyes:

THALLECHIENA
01-07-13, 13:01
das ook weer lekker ik kan nie mee stemmen om dat mij vrouw en ik alle bij op het zelfde IP zitten waar ze bij BB van op de hoogte zijn krijg je dit

NIET VALSSPELEN!!

en bedankt
mijn advies is met 2 browsers op internet te gaan heb je dat probleem niet zo snel de een op firefox de ander op chrome die werken goed samen...en het kan op een pc doe ik hier thuis ook.. op het werk heb ik er geen last van trouwens maar daar ben ik ook de enigste die stiekem speelt tussendoor

kili
01-07-13, 18:25

NIET VALSSPELEN!!

en bedankt
mijn advies is met 2 browsers op internet te gaan heb je dat probleem niet zo snel de een op firefox de ander op chrome die werken goed samen...en het kan op een pc doe ik hier thuis ook.. op het werk heb ik er geen last van trouwens maar daar ben ik ook de enigste die stiekem speelt tussendoor
Zeg, ik ben geen prutser he :P Nee dat werkt niet op die manier met deze poll, gaat echt op IP. Er zijn wel manieren, maar die ga ik hier niet uitleggen. Je begrijpt vast wel waarom ;)

Rickabilly
05-07-13, 19:54

Tja, duitsers hebben inmiddels 100 plus procent, wij net aan 40 plus, is maar een klein verschil van 60 procent!!!!!! ja Ja het loopt inderdaad een stuk eerlijker.... ok het is maar een spel, maar ik zou toch graag nu wel eens weten hoe dat kan, wij zitten zelfs met 3 servers terwijl de duitsers het alleen doen.... btw ALLE duitse servers staan boven ons..... ik ga wel gewoon door met mijn donaties, maar ik vind het weer een fiasco, zelfde als met de december eve. denk dat het tijd word dat sommigen zich eens achter de oren moeten krabben.....Sorry.......

GEXTE
06-07-13, 02:55
Zal deze ook nog maar even hier plaatsen.
Sluit wel mooi aan bij meer mensen die balen van het gezeur in de wchat

Waar ik het vooral mee eens ben is inderdaad bonanza dat wij niet samen kunnen werken. Iedereen heft zo gezegd zijn beste tactiek. Engeltje03 heeft na al het gezeur op de wereldchat van de afgelopen 2 dagen besloten om niet deel te nemen aan het event.
Ik zie het al gebeuren. Na 2 dagen ow we gaan het niet halen ik ga er mee stoppen. De een heeft dit als argument de ander weer dat en ze proberen je hun wil nog op te leggen ook. Twee hele dagen was het niks anders als ruzie en narigheid. Een ieder mag zijn mening hebben maar om dan telkens weer het zelfde te typen als iemand blij zegt ik heb weer wat gedoneerd. Nee ik ben er klaar mee het gaat gewoon weer dezelfde kan uit als met het maya event.
Dus vandaar ons besluit IK GAAN NIET MEE DOEN LEES LIEVER ME GEZELLIGE GILDECHAT

Waarom niet allemaal er eens voor gaan en niet vanaf tweede face maar gelijk???????????????????????????????????????
Al dat gezeur over niet doneren hangt me enormde keel uit

MOOI!!!
dat is precies wat ik in de post voor jou aan het vertellen was, dat je tijdens fase1 niet moet doneren!!!
wat natuurlijk wel HEEL ERG DOM is, is dat je nou al een dag hebt gedoneerd tijdens fase 1, dus je hebt onze kansen voor fase2 verkleint en nou stop je!!!
mag ik je vriendelijk bedanken namens de gehele server!!!