PDA

Bekijk Volledige Versie : [Event] De Sjamaan



Robin_
27-06-13, 09:15
Op basis van feedback uit diverse hoeken en gaten, maar let op: blocken is niet zonder risico en helaas geen fancy kaarten. We spelen hem allemaal voor het eerst en dus is deze guide zeker niet uitgekauwd en maximaal getest :)

14960xp, meest gunstige setup (blocken etc.) mee te nemen troepen: 750R 100M 234C 126S 185E 109XB (650R, 100M, 11S)

met veteraan :)
Ik gebruik veel elites, vaak kan je hier ook gewone soldaten inzetten (reken wel even na!)


START: Doe als eerste de middenzone/ 2e leider vanaf landingsplaats, verplaats 2 generaals naar het dorp (klik de rotsen weg achter kamp 1)

Plaats een langzame generaal op het eerste vrije blokje direct achter de leider, plaats je veteraan rechts boven de visser.
06 BLOCKEN 80 schooier, 80 steenwerper, 175C gevecht duurt min.6 rondes
07 leiderkamp: 100 schooier 80 waakhond, 1 stinkerd, 67r, 1s 182eS (max 67r) max 2 rondes


Dan kunnen we terug om leider 1 uit te schakelen
Gezien het geringe verlies op het kampje boven de leider heb ik geen block gemaakt.
02 kamp net boven leider: 80 Schooier 15R, 234C 1S (max 15r)
03 eerste leider: 50 schooier, 50 waakhond, 80 steenwerpers 98R, 1S 151eS (max 98r)

Nu even de huizen en de herberg aanklikken en weer verder!


08. 100 schooier, 80 waakhond 64R, 1S, 185e (max 64r)
09. 100 waakhond, 80 padvinder 84R, 1S 166e (max 84r) of 250c (verlies 100c)
10. 100 schooier, 40 waakhond, 50 steenwerper 94r 1s 155e (max 94r)

het 11e kamp kunnen we blocken. we zetten de generaals naast elkaar bij de zonegrens. Verstuur de block (langzame) generaal, wacht 30 seconde (pak je horloge erbij!) en versturen de veteraan naar de leider
11. 160 schurk BLOCK 125S (5-9 rondes)
12. 80 schooier, 100 padvinder, 1 bert een-oog 50r 1s 19e 140c 40XB (2-3 rondes+60sec. lopen)

selecteer de heksentoren en kill (block op laatste kamp hieronder)
13. 60 sektelid, 80 schaduwsluiper, 60 duistere priester 108r 142e (max 108r)
14. 80 sektelid, 80 fanaat, lekker laten staan :-)
15. 40 schaduwsluiper, 80 vuurdanser, 80 dansende derwisj 70r 10s 1e 60c 109xb
(max 70r, 10s, 60C, gemiddeld 70r 5s 24C)
16. 80 sektelid, 60 schaduwsluiper, 50 vuurdanser 100r 1s 149e (max 100r 1 s) voor BLOCK zie onder de quote
17. 100 sektelid, 1 moerasheks, 1 mystieke sjamaan

Ik heb de laatste leider succesvol aangevat met 100M 10S en 140ES ... ik hield 8M over; gevecht duurde 3 ronden.

Alternatief voor kamp 15: 80R 1S 1E 17B 151XB (80R, 17B). Volgens pvveld74

Zelf nog niet gespeeld, want mijn troepen zitten nog in barak, maar:
16. 80 sektelid, 60 schaduwsluiper, 50 vuurdanser BLOCK met langzame generaal 22e+178C minimaal 4 rondes plus afbreken
zorg dat je generaal 7-10 passen achter de block generaal staat (of recht achter elkaar zetten en 15 seconde wachten met wegsturen)
17. 100 sektelid, 1 moerasheks, 1 mystieke sjamaan 100M 10S en 140ES


aanvallen berekend met http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/en/#sim-result ofhttp://www.settlersonlinetools.com/en/combat_simulator
Garantie tot de deur :-)





alternatief gewone generaal, geen blocks (Duits) http://forum.diesiedleronline.de/threads/94269-Event-Abenteuer-quot-Der-Schamane-quot/page9
Alterntief alle soorten en maten generaal, geen blocks http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16942-De-Sjamaan?p=9641&viewfull=1#post9641

stranger
27-06-13, 09:33
01. 100 schooier, 50 padvinder
02. 80 schooier
03. 50 schooier, 50 waakhond, 80 steenwerper
04. 80 schooier, 100 schurk
05. 90 schooier, 80 padvinder
06. 80 schooier, 80 steenwerper
07. 100 schooier, 80 waakhond, 1 stinkerd
08. 100 schooier, 80 waakhond
09. 100 waakhond, 80 padvinder
10. 100 schooier, 40 waakhond, 50 steenwerper
11. 160 schurk
12. 80 schooier, 100 padvinder, 1 bert een-oog
13. 60 sektelid, 80 schaduwsluiper, 60 duistere priester
14. 80 sektelid, 80 fanaat
15. 40 schaduwsluiper, 80 vuurdanser, 80 dansende derwisj
16. 80 sektelid, 60 schaduwsluiper, 50 vuurdanser
17. 100 sektelid, 1 moerasheks, 1 mystieke sjamaan

dit zijn de samenstellingen van alle kampen, leiderskampen zijn vet weergegeven.

hieronder de nummering van de kampen:
http://oi43.tinypic.com/znkcvd.jpg

Bollekebeer
27-06-13, 09:51
01. 100 schooier, 50 padvinder (met veteraan: 34r/16e/200C verlies max. 34r)
02. 80 schooier (met veteraan: 14r/2e/234C)
03. 50 schooier, 50 waakhond, 80 steenwerper
04. 80 schooier, 100 schurk
05. 90 schooier, 80 padvinder
06. 80 schooier, 80 steenwerper
07. 100 schooier, 80 waakhond, 1 stinkerd
08. 100 schooier, 80 waakhond
09. 100 waakhond, 80 padvinder
10. 100 schooier, 40 waakhond, 50 steenwerper
11. 160 schurk
12. 80 schooier, 100 padvinder, 1 bert een-oog
13. 60 sektelid, 80 schaduwsluiper, 60 duistere priester
14. 80 sektelid, 80 fanaat
15. 40 schaduwsluiper, 80 vuurdanser, 80 dansende derwisj
16. 80 sektelid, 60 schaduwsluiper, 50 vuurdanser
17. 100 sektelid, 1 moerasheks, 1 mystieke sjamaan

dit zijn de samenstellingen van alle kampen, leiderskampen zijn vet weergegeven.

de 1ste 3 uitgerekend

stranger
27-06-13, 09:54
de 1ste 3 uitgerekend

samen komen we er wel :)

swhnld
27-06-13, 09:56
EP avontuur met normale generaal.

Kamp 1: 47r, 53s, 100c (47r)
Kamp 2: 21r, 1s, 178c (21r)
Leider 1: 130r, 70s (130r)

Poegel
27-06-13, 10:05
Je kunt een hoop overslaan zie ik. Je kunt je generaal naar verschillende plekken (achter de leider) verplaatsen. Één aanval is dan voldoende. Ik ga even kijken of ik iets in elkaar kan zetten met betrekking tot eenheden die gebruik kunnen worden.

Robin_
27-06-13, 10:08
de simulator lijkt overbelast, maar vanuit het dorp kan je goed blocken iig (zie post1). En dan daarna pas leider 1 doen scheelt weer een kamp

Robin_
27-06-13, 10:14
03. 50 schooier, 50 waakhond, 80 steenwerper (met veteraan: 73r/127e)


volgens calculator 2-9 dode elite in deze aanval 73R 177E vs. 50PL 50WH 80SW (http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/en/?r=73&e=177&u_11=50&u_13=50&u_15=80&limit-trigger=true)

wee_man
27-06-13, 10:15
Als je eerst de 2 rotsen wegklikt kan er een generaal achter het stinkerd kamp staan. (2e leider)
Daarna kan je waarschijnlijk de 1e leider ook van de andere kant aanvallen.

Poegel
27-06-13, 10:18
Je kunt daarna ook je leider bij de heksentoren zetten en die leider van achteren aanvallen. Ben je al bijna klaar in 4 aanvallen.

Robin_
27-06-13, 10:20
Je kunt daarna ook je leider bij de heksentoren zetten en die leider van achteren aanvallen. Ben je al bijna klaar in 4 aanvallen.


geen onderschepping? (nog niet geprobeerd)

whaaahahaa wel een groen vakje, maar het verplaats icoontje blijft zwart! @#$%^&*

Chris89
27-06-13, 10:29
Poegel, dat kan niet, want de weg wordt versperd :(

goofy1967
27-06-13, 10:31
Je kunt daarna ook je leider bij de heksentoren zetten en die leider van achteren aanvallen. Ben je al bijna klaar in 4 aanvallen.

gaat niet blijft zwart.

Robin_
27-06-13, 10:35
het lijkt erop dat je dat alleen kan doen als je de rotsen nog niet weggeklikt heb :(

jarhead
27-06-13, 10:40
Je kunt daarna ook je leider bij de heksentoren zetten en die leider van achteren aanvallen. Ben je al bijna klaar in 4 aanvallen.
op de een of andere manier lukt zelfs 1 generaal niet bij mij terwijl er wel een groen vlakje is :(

Bobo
27-06-13, 10:41
Kan idd niet.. op die 2 groene vakjes kan je niks kwijt :-)

Heeft iemand een idee wat ik op het laatste kampje moet gooien?

Poegel
27-06-13, 10:41
Poegel, dat kan niet, want de weg wordt versperd :(

Ik sta nu bij de hekstentoren. Mij is het gelukt :)

Robin_
27-06-13, 10:42
Ik sta nu bij de hekstentoren. Mij is het gelukt :)

hoe??? edit: staan de andere leiders er nog bij jouw?

Poegel
27-06-13, 10:42
Iemand enige idee hoe de volgende leider kan worden verslagen? (Veteraan)

80 schooier
100 padvinder
1 bert eenoog

jarhead
27-06-13, 10:45
nou lukt het wel, heksentoren aanklikken en dan je generaal er naast verplaatsen

Poegel
27-06-13, 10:45
hoe??? edit: staan de andere leiders er nog bij jouw?

Jep. (heb ze nu wel doodgemaakt :) )

Robin_
27-06-13, 10:45
Iemand enige idee hoe de volgende leider kan worden verslagen? (Veteraan)

80 schooier
100 padvinder
1 bert eenoog

had met 200 berekeningen iets van 95 Recruiten verlies bij 120R 1E 50C 79XB maar dat kan beter dus (maar calculator doet niet veel meer)

Bobo
27-06-13, 10:46
62R 1E 138C 49A (V) Poegel!

stranger
27-06-13, 10:46
iemand enige idee hoe de volgende leider kan worden verslagen? (veteraan)

80 schooier
100 padvinder
1 bert eenoog

150r, 100s (145r)

jarhead
27-06-13, 10:49
had met 200 berekeningen iets van 95 recruiten verlies bij 120r 1e 50c 79xb maar dat kan beter dus (maar calculator doet niet veel meer)

50 r 140 c 60 xb (-45 r )

jarhead
27-06-13, 10:52
nou kan ik dat leiders kamp weer niet aanvallen als ik naast de heksen toren sta :(

Poegel
27-06-13, 10:52
iemand enige idee hoe de volgende leider kan worden verslagen? (veteraan)

80 schooier
100 padvinder
1 bert eenoog

100r + 100c + 50e

Bobo
27-06-13, 10:53
Iemand al een idee voor het leiderskampje?

Robin_
27-06-13, 10:53
lol ik ook niet :(
Poegel wel?

jane
27-06-13, 11:02
Hoi Hoi,


Is er al een compleet overzicht?

Robin_
27-06-13, 11:07
Hoi Hoi,


Is er al een compleet overzicht?


nee joh :)

Poegel
27-06-13, 11:08
Ik kan ook de leider niet aanvallen. Je blokkeerd namelijk jezelf daar. Ik raad jullie aan om verder te gaan naar de laatste leider. Als dat dat deel verslaat, dan kun je jezelf wat verder van de heksentoren verplaatsen en kun je wel de leider van achteren aanvallen.

Robin_
27-06-13, 11:09
Ik kan ook de leider niet aanvallen. Je blokkeerd namelijk jezelf daar. Ik raad jullie aan om verder te gaan naar de laatste leider. Als dat dat deel verslaat, dan kun je jezelf wat verder van de heksentoren verplaatsen en kun je wel de leider van achteren aanvallen.

denk je of weet je? volgens mij zit die leider gewoon voor de opening in de rotsen. Doe je het andersom dan kan je wellicht die laatste twee kampen voor de Sjamaan blocken

Loez89
27-06-13, 11:13
ik heb alle kampen tot nu toe al aangevallen, ik zou alleen willen weten of die sjamaan in de gevechtssimulator zit, en zo ja, met welk avontuur?

jarhead
27-06-13, 11:15
ik heb alle kampen tot nu toe al aangevallen, ik zou alleen willen weten of die sjamaan in de gevechtssimulator zit, en zo ja, met welk avontuur?

zit in de duistere broederschap avontuur (dancing dervish in het engels)

Hennetje
27-06-13, 11:21
Goed idee om het kamp achter de leiders op te slaan, maakt het wel korter.
Nu werkt de simulator niet (overbelast), wat heb je nodig voor de leiderskampen sector 2-3 met gewone generaal?

Bobo
27-06-13, 11:22
1) 30r 20m 200cav -30r 2m
2) 30r 220cav -15r
L) 90r 20m 140e -88r 1m
3) 130r 120xbow -117r
4) 30r 20e 200cav -30r
5) 30r 20e 200cav -30r
L) 70r 80m 100e -61r
6) 70r 60m 120e -61r
7) 110r 120m 20e -75r
8) 90r 160e -88r
9) 130r 120xbow - 118r
L) 50r 20e 140cav 40xbow -45r
10) 110r 140e -104r
11) 50r 200cav -49r
12) 70r 20m 60cav 100xbow -70r 5m 24cav
13) 90r 60m 100e -90r 4m
L) 200rec then 90rec 160xbow - 290r 100xbow...... if you don't like it work it out yourself

Bron: http://forum.thesettlersonline.com/threads/24515-The-Shaman

Zyra
27-06-13, 11:34
1) 30r 20m 200cav -30r 2m
2) 30r 220cav -15r
L) 90r 20m 140e -88r 1m
3) 130r 120xbow -117r
4) 30r 20e 200cav -30r
5) 30r 20e 200cav -30r
L) 70r 80m 100e -61r
6) 70r 60m 120e -61r
7) 110r 120m 20e -75r
8) 90r 160e -88r
9) 130r 120xbow - 118r
L) 50r 20e 140cav 40xbow -45r
10) 110r 140e -104r
11) 50r 200cav -49r
12) 70r 20m 60cav 100xbow -70r 5m 24cav
13) 90r 60m 100e -90r 4m
L) 200rec then 90rec 160xbow - 290r 100xbow...... if you don't like it work it out yourself

Bron: http://forum.thesettlersonline.com/threads/24515-The-Shaman

Leuk en bedankt, maar wat als je nu geen E, XB etc hebt? ik kan alleen maar Rek, Mil, Sol, Cav, B en LB gebruiken en heb wel een veteraan.. :( niemand die nog op deze manier een oplossing heeft :(

Bollekebeer
27-06-13, 11:45
Bobo: jammer dat je niet weet welk kampje 11, 12 en 13 zijn. Je kann er 1 vd 3 overslaan, de linker onderste Maar daarboven welke is dus welke!

Robin_
27-06-13, 11:48
wtf? 100XB verlies :(


zie ook op engelse forum W1:170r W2:150r+50s

Bobo
27-06-13, 11:55
Hoor net dat laatste kampje ook in 1 wave kan met 150R 20E 80A, pin me nergens op vast, heb ik van horen zeggen :D

Bollekebeer
27-06-13, 11:57
http://forum.thesettlersonline.com/threads/24483-The-shaman

De engelse oplossing voor het hele verhaal met Elite troepen

Bobo
27-06-13, 12:04
150R 20E 80A werkt..je bent alleen die 80A wel kwijt en zo'n 110 R

goofy1967
27-06-13, 12:05
150R 20E 80A werkt..je bent alleen die 80A wel kwijt en zo'n 110 R

lvl 50

170 re en 80 soldaten is genoeg soldaten blijven over.

s-andman
27-06-13, 12:09
Iemand enige idee hoe de volgende leider kan worden verslagen? (Veteraan)

80 schooier
100 padvinder
1 bert eenoog

62R 49xb 1E 138C ( 0-62R)

en anders hier leuke kaart :

http://www.thesettlersonlinewiki.com/images/adventures/guides/shaman-no%20blocks%20-with-Elites.JPG

samille
27-06-13, 12:13
lekkere guide bobo totaal niet duidelijk welk kampje welk is .. 200c naar de sodemieter

Robin_
27-06-13, 12:27
In de eerste post een alternatief met 2 blocks en wat kampen overslaan, alleen het laatste (duistere sekte) deel heb ik nu geen tijd voor :) succes!

Bollekebeer
27-06-13, 12:30
nou kan ik dat leiders kamp weer niet aanvallen als ik naast de heksen toren sta :(

Heeft iemand hier al de oplossing voor? Behalve die sector van onderaf omhoog werken?

Robin_
27-06-13, 12:33
Heeft iemand hier al de oplossing voor? Behalve die sector van onderaf omhoog werken?

Gaat niet lukken denk ik. De leider staat gewoon voor de ingang

Bobo
27-06-13, 12:47
lekkere guide bobo totaal niet duidelijk welk kampje welk is .. 200c naar de sodemieter

Het is ook geen guide, het is een citaat van het Engelse forum van iemand die het zo aangepakt heeft, mooi stom dat je zomaar wat probeert :S

Zyra
27-06-13, 13:13
Heeft iemand een oplossing voor het laatste kamp?

100secteleden, 1 moerasheks en 1 mystieke sjamaan?

ik speel met 1 veteraan en met Rek, Mil, Sol, Cav, B en LB (helaas geen kruisbogen of iets dergelijks)

Wie oh wie kan mij helpen?

Traduarix
27-06-13, 13:40
Pas op , de geposte setup voor laatste kamp met 1 wave en kruisbogen klopt echt niet, moet in 2 waves en vooral zonder kruisbogen :-)

Sohvit
27-06-13, 14:08
[QUOTE=Robin_;9489]volgens mij moet de guide nog geschreven worden dus zullen we het maar samen doen? :-)


met veteraan :)
Ik gebruik veel elites, vaak kan je hier ook gewone soldaten inzetten (reken wel even na!)

Doe als eerste de middenzone/ 2e leider vanaf landingsplaats, verplaats 2 generaals naar het dorp (klik de rotsen weg achter kamp 1)

Plaats een langzame generaal op het eerste vrije blokje direct achter de leider, plaats je veteraan rechts boven de visser.


06 BLOCKEN 80 schooier, 80 steenwerper, 175C gevecht duurt min.6 rondes
07 leiderkamp: 100 schooier 80 waakhond, 1 stinkerd, 67r, 1s 182eS (max 67r) max 2 rondes



zorg dat je minimaal 5 seconden wacht tussen de blok op 6 en aanval op 7 anders raak je net als ik 130 cavalerie kwijt voor dit waardeloze avontuur die nagenoeg niks oplevert. (je vet word onderschept...)

hobbeldebobbel
27-06-13, 14:10
Mijn veteraan stond geblokkeerd naast de heksentoren en was met geen mogelijkheid meer te verplaatsen of die leider van de vorige sectie aan te vallen.
Het enige plaatsje waarheen die vet kon "vliegen" was het groene blokje net boven de herberg in het dorp

Robin_
27-06-13, 14:27
Sohvit, had je wel de veteraan helemaal rechts neer gezet? bij de visser? ik had tijd over...

Bollekebeer
27-06-13, 14:36
Pas op , de geposte setup voor laatste kamp met 1 wave en kruisbogen klopt echt niet, moet in 2 waves en vooral zonder kruisbogen :-)

hoezo klopt ie niet, volgens mij klopt ie wel echter kost het je de nodige troepen. Heb hem gebruikt en ben er klaar mee. Niet stilstaan Maar doorgaan!!

Traduarix
27-06-13, 14:44
Neem aan dat het je de nodige kruisbogen gekost heeft dan ?

Zwiza
27-06-13, 14:44
met gewone generaal(s)
vanuit dorp rechtsonderin kamp aanvallen rechts naast leiderkamp2. 100R-50S-50C (60-76R verlies)
Dan leiderkamp2 aanvallen met 100R-100S (68-77R verlies)

Leiderkamp 1 kan nu aangevallen worden met 150R-50S ,wordt onderschept door kamp ernaast (150R; 16-23S verlies totaal)

Nu sectie 3; Kamp 1 optie a; 50R-50M-100S (50R; 9-15M verlies)
optie b; 100R-100S (68-73R verlies)
Kamp 2 100R-100S (70-82R verlies)

De rest volgt nog, maar hoop dat dit al helpt

Zwiza

mbv http://www.settlersonlinetools.com/en/combat_simulator

Traduarix
27-06-13, 14:51
Heeft iemand een oplossing voor het laatste kamp?

100secteleden, 1 moerasheks en 1 mystieke sjamaan?

ik speel met 1 veteraan en met Rek, Mil, Sol, Cav, B en LB (helaas geen kruisbogen of iets dergelijks)

Wie oh wie kan mij helpen?

Ik heb de laatste leider succesvol aangevat met 100M 10S en 140ES ... ik hield 8M over; gevecht duurde 3 ronden.
In de simulatie is het lastig omdat die gekke shamaan samen met een heks staat ...
Je kunt geen 'zwakke troepen' inzetten omdat die shamaan de zwakste eenheden als eerste aanvalt, dus paarden en bogen is een slecht idee.
Omdat die shamaan niet samen met heks in de simulator voorkomt was het een beetje gokken, heb net gedaan alsof ie een heks is ... alleen heeft ie geen eerste slag , maar wél zwakste troepen. Beiden hebben omgevingsschade.

Bovenstaande setup kan vast nog wat optimaler, maar erg veel anders zal het niet zijn.

Als ik hem weer speel moet een dubbelblock op de twee kampen vlakbij de leider goed kunnen.

Bollekebeer
27-06-13, 14:58
Neem aan dat het je de nodige kruisbogen gekost heeft dan ?

aanval met 150R/20E/80A koste mij totaal : 94r/0E/80A

Ach....... wel gewonnen!

Robin_
27-06-13, 15:00
Heb je opzet eerlijk gejat, en in post 1 gezet :)

edski
27-06-13, 15:16
Ik had de stenen weg gehaald en door geen naar L2
ik viel de leider aan maar werd onderschept door kamp rechts van leider.

87R 110S 3C gestuurd

daarna ging hij vanzelf naar de leider met
106S 3C over

toen 80 schooier van S1 gepakt met
44R 1S 50XB 105C

Toen leider van S1 gepakt
50 waakhond 80 steenwerper 50 schooier
100R 1S 24XB 125C

Daarna verhuist tot heksetoren
Dit kan je het beste doen dicht bij S3 vandaan

Nu heb ik eerst in S4 aangevallen
Rechts onder
60 sektelid 60 duister priester 80 schaduwsluipers
met 110R 89S 1C

Toen links onder gedaan
80 sektelid 80 fanaat
110R 90C

Toen rechts boven
80 vuurdancers 40 schaduwsluipers 80 dansende derwisj
W1 100R 50S 50XB W2 100R (0R)

Toen links boven
80 sektelid 60 schaduwsluiper 50 vuurdanser
200R (143R) of 100R 70C 30XB (100R 51C)

Leider S4
100 sektelid 1 moerasheks 1 sjamaan

100R 100S (100R 43S)

Als laatste leiderkamp S3
80 schooier 100 padvinder 1 bert eenoog
136R-64S

Kan altijd beter maar zo heb ik het gedaan

ik heb deze combat sim gebruikt

http://www.settlersonlinetools.com/en/combat_simulator/#/groupId=dunklebruderschaft/general=1/rekruten=200/dunklerhohepriester=1

Robin_
27-06-13, 15:45
als iemand zou willen testen :)



Zelf nog niet gespeeld want troepen zitten nog in barak, maar:
16. 80 sektelid, 60 schaduwsluiper, 50 vuurdanser BLOCK met langzame generaal 22e+178C minimaal 4 rondes plus afbreken
zorg dat je generaal 7-10 passen achter de block generaal staat (of recht achter elkaar zetten en 15 seconde wachten met wegsturen)
17. 100 sektelid, 1 moerasheks, 1 mystieke sjamaan 100M 10S en 140ES

Tjonge
27-06-13, 15:59
als iemand zou willen testen :)

ga ik zo doen (als mijn militie is aangekomen)

Edit: Works like a charm!

Ik heb het volgende nodig gehad:
830r 100m 234c 15s 120xb 185e

Verlies:
568r 29c 6s 90m

OCommander5
27-06-13, 16:30
Van het Duitse forum een lijstje voor mensen zonder Vet en zonder Elite: http://forum.diesiedleronline.de/threads/94269-ereignis-abenteuer-quot-der-schamane-quot/page9

hobbeldebobbel
27-06-13, 17:03
als iemand zou willen testen :)

Heb het net gedaan
Block loopt uitstekend als je de vet recht achter de slome zet.
van de 100M, 10S en 140ES hield ik 6S en 140ES over.

Totaal 642R, 22C, 8S en 100M verlies.

Ps; Heb het 2e duistere priesterkamp ook gedaan. scheelde dan wel 73R die ik daarop verloor.

Ruiten7
27-06-13, 17:04
Hier mijn zeer beknopte guide, met veteraan, kruisbogen en elitesoldaten, zonder kanonnen (helaas ben ik niet zo handig met plaatjes):

1) De eerste twee sectoren vallen we van rechts naar links aan. Verwijder eerst de rotsblokken. Stuur je veteraan naar het dorp vlak boven de herberg, recht tegenover het leiderskamp. Zet een trage generaal ergens willekeurig in het dorp.

2) Val met de trage generaal met 177C het blokkerende kamp aan met 80 schooiers en 80 steenwerpers. Zodra die onder de laatste boom vandaan is gekomen, stuur je generaal met 67R 183S naar het leiderskamp met 100 schooiers, 80 honden en een stinkerd.

3) We gaan terug naar sector 1: zet je veteraan weer recht tegenover het leiderskamp. Val met je trage generaal het blokkerende kamp met 80 schooiers aan met 142C. Zodra deze midden in niemandsland is, stuur je veteraan met 58M 192S af op het leiderskamp.

4) De volgende kampjes moeten gewoon één voor één, zonder block:
100 schooier 80 hond -> 65R 185S
100 hond 80 padvinder -> 82R 168S
100 schooier 40 hond 50 steenwerper -> 90R 160S

5) Het volgende kampje kan geblockt worden, maar deze is een stuk krapper dan de vorige twee. Zet je trage generaal zo dicht mogelijk bij de grens en je veteraan zover mogelijk naar linksonder (maar nog wel bóven het dorp), bij de boerderij. Val met de trage generaal het kampje met 160 schurken aan met 41S 79E en stuur daarna je veteraan met 48R 2S 140C 60XB naar het leiderskamp.

6) Het kampje met 80 sekteleden 80 fanaten laat je links liggen. Het kampje met 60 sekteleden, 80 schaduwsluipers en 80 duistere priesters val je aan met 100R 150S.

7) Van de twee resterende kampjes is alleen het onderste te blokken. Het bovenste met 40 schaduw 80 vuurdansers 80 derwisj moet in 2 waves: eerst 100R, daarna 15S 147C 88XB. Mochten er na de eerste wave meer dan 36 vuurdansers over zijn, dan kun je in de tweede wave veel cavalerie verliezen, maar dat gebeurt met minder dan 0.01% kans.

8) Het laatste kampje kan met een 1R block. Zet je veteraan precies aan de grens bij de heksentoren met 115R 35S 100E. Zet je trage er ergens achter en stuur die met 1R af op het blokkerende kampje. Zodra deze generaal midden in de zandbak net links van het dak van de heksentoren is, moet je je vet naar het leiderskampje sturen. Dit 1R block is heel krap, dus blijf erbij om evt terug te trekken! Je verliest bij de laatste aanval al je rekruten en ergens tussen de 5 en 10 soldaten.

wee_man
27-06-13, 17:29
Prima werk van iedereen :)
Ik vroeg mij wel af of er 1 of 2 versies zijn met betrekking tot je niveau.

mammientje
27-06-13, 18:40
aanval met 150R/20E/80A koste mij totaal : 94r/0E/80A

Ach....... wel gewonnen!

ik met zelfde aanval VERLOREN !!!

OCommander5
27-06-13, 20:43
Alternatief voor kamp 15: 80R 1S 1E 17B 151XB (80R, 17B). Volgens pvveld74

Avatar2
27-06-13, 21:21
deze missie is voor iemand van lvl38 niet te doen ik heb geen veteraan, XB en ES, voormij is het feest al uit.
Ze kunnen deze missie inpakken, ik heb er genoeg van
mvr Avatar2

Roman_Wiley
28-06-13, 00:49
Mijn poging om onze NL-server te helpen, met verschillende bezettingen.


Hieronder zijn de volgende types opgenomen:

- Gewone-type (zonder XB, E, K of veteraan-generaal)
- XB-type (zonder E, K of Veteraan-generaal)
- Veteraan-XB-type (zonder E, K)
- Veteraan-E-type (zonder K)


**************************************************

Auteur: Roman_Wiley, Gilde: Roman Empire (RoP)
Versie 2.1, 28 juni 2013

De sjamaan
Evenement-avontuur
1 speler, 3 dagen, nivo 6
14.960 ervaringspunten

Gewone-type (zonder XB, E, K of veteraan-generaal)

Auteur: Roman_Wiley, Gilde: Roman Empire (RoP)
Versie 2.1, 28 juni 2013

De sjamaan
Evenement-avontuur
1 speler, 3 dagen, nivo 6
14.960 ervaringspunten




Benodigde eenheden:
1334R 148B 40M 178C 200LB 782S
Maximale verliezen:
1276R 148B 40M 88S

Bijzonderheden:

Dit is een avontuur als onderdeel van het 20-jarig jubileum-evenement.

Kampen die je kunt overslaan zijn NIET in de handleidingen opgenomen.
ER WORDT GEEN GEBRUIK GEMAAKT VAN ZGN. BLOCKS.

Verplaats eerst naar het oosten, bij de bandietenleider te westen van het dorp.

Bij de heksentoren moet je opletten !
Trek eerst naar het westen. Bij de handleiding zonder veteraan levert de aanval op kamp 7 vertraging op door een gewonde generaal.
Daardoor zijn ook bij de andere types de verliezen hoog, om de gewonde generaal te voorkomen.

DE LEIDER IN HET NOORDEN KAN NIET AANGEVALLEN WORDEN VIA DE DOORGANG BIJ DE HEKSENTOREN.
Jammer genoeg moet je de laatste sector (boven het dorp) dus helemaal doen.

Speciale opdracht:(1)
Verwijder de rotsen, op de rotsen klikken (2 rotspartijen) naast de eerste kampen die je aanvalt.
Speciale opdracht:(2 Geklets)
Ga naar het dorp en klik op de drie huizen en de herberg.

Kijk goed wat er in het bandietenkamp zit vóór je aanvalt.



1. Kamp, boven bandietenleider, eerst naar het dorp in het oosten verplaatsen !:
{80 Schooiers, 80 Steenwerpers
[ 138 R + 62 S ] (138 R)}

2. Bandietenleider:
{100 Schooiers, 80 Waakhonden, 1 Stinkerd
[ 79 R + 121 S ] (79 R)}

3. Kamp boven bandietenleider, je moet eerst de speciale opdracht doen om de rotsen weg te halen en natuurlijk verplaatsen naar het westen:
{80 Schooiers
[ 21 R + 178 C + 1 S ] (21 R)}

4. Bandietenleider:
{50 Schooiers, 50 Waakhonden, 80 Steenwerpers
[ 130 R + 70 S ] (130 R)}

5. Kamp, vanaf de heksentoren naar het westen trekken:
{60 Sekteleden, 80 Schaduwsluipers, 60 Duistere priesters
[ 158 R + 42 S ] (158 R)}

6. Kamp, (2 aanvalsgolven, maar hier kost het dus 4 uur om verder te gaan omdat de gewonde generaal in de weg staat) ten NO van de bandietenledier in het westen:
{40 Schaduwsluipers, 80 Vuurdansers, 80 Dansende Derwisj
1: [ 42 R + 118 B ] (42 R + 118 B) 2: [ 200 LB ] (2 S)}

7. Kamp ten ZO van bandietenleider in het westen:
{80 Sekteleden, 60 Schaduwsluipers, 50 Vuurdansers
[ 200 R ] (147 R)}

(GETEST) 8. Bandietenleider in het westen:
{100 Sekteleden, 1 Moerasheks, 1 Mystieke Sjamaan
[ 40 M + 160 S ] (40 M + 76 S)}

9. Kamp, zuidelijkste van de laatste sector:
{100 Schooiers, 80 Waakhonden
[ 75 R + 125 S ] (72 R)}

10. Kamp, 2e van de laatste sector:
{100 Waakhonden, 80 Padvinders
[ 84 R + 116 S ] (84 R)}

11. Kamp, 3e van de laatste sector:
{100 Schooiers, 40 Waakhonden, 50 Steenwerpers
[ 137 R + 63 S ] (137 R)}

12. Kamp, 4e van de laatste sector (2 aanvalsgolven):
{160 Schurken
1: [ 70 R + 30 B ] (70 R + 30 B) 2: [ 100 R + 90 LB + 10 S ] (98 R)}

13. Bandietenleider, rechts van de heksentoren in het noorden:
{80 Schooiers, 100 Padvinders, 1 Bert Eenoog
[ 100 R + 88 C + 12 S ] (100 R + 10 S)}

Geen beloningen
**************************************************

Auteur: Roman_Wiley, Gilde: Roman Empire (RoP)
Versie 2.1, 28 juni 2013

De sjamaan
Evenement-avontuur
1 speler, 3 dagen, nivo 6
14.960 ervaringspunten

XB-type (zonder E, K of Veteraan-generaal)

Auteur: Roman_Wiley, Gilde: Roman Empire (RoP)
Versie 2.1, 28 juni 2013

De sjamaan
Evenement-avontuur
1 speler, 3 dagen, nivo 6
14.960 ervaringspunten




Benodigde eenheden:
1255R 218B 40M 178C 201S 200XB
Maximale verliezen:
1197R 218B 40M 76S

Bijzonderheden:

Dit is een avontuur als onderdeel van het 20-jarig jubileum-evenement.

Kampen die je kunt overslaan zijn NIET in de handleidingen opgenomen.
ER WORDT GEEN GEBRUIK GEMAAKT VAN ZGN. BLOCKS.

Verplaats eerst naar het oosten, bij de bandietenleider te westen van het dorp.

Bij de heksentoren moet je opletten !
Trek eerst naar het westen. Bij de handleiding zonder veteraan levert de aanval op kamp 7 vertraging op door een gewonde generaal.
Daardoor zijn ook bij de andere types de verliezen hoog, om de gewonde generaal te voorkomen.

DE LEIDER IN HET NOORDEN KAN NIET AANGEVALLEN WORDEN VIA DE DOORGANG BIJ DE HEKSENTOREN.
Jammer genoeg moet je de laatste sector (boven het dorp) dus helemaal doen.

Speciale opdracht:(1)
Verwijder de rotsen, op de rotsen klikken (2 rotspartijen) naast de eerste kampen die je aanvalt.
Speciale opdracht:(2 Geklets)
Ga naar het dorp en klik op de drie huizen en de herberg.

Kijk goed wat er in het bandietenkamp zit vóór je aanvalt.



1. Kamp, boven bandietenleider, eerst naar het dorp in het oosten verplaatsen !:
{80 Schooiers, 80 Steenwerpers
[ 138 R + 62 S ] (138 R)}

2. Bandietenleider:
{100 Schooiers, 80 Waakhonden, 1 Stinkerd
[ 79 R + 121 S ] (79 R)}

3. Kamp boven bandietenleider, je moet eerst de speciale opdracht doen om de rotsen weg te halen en natuurlijk verplaatsen naar het westen:
{80 Schooiers
[ 21 R + 178 C + 1 S ] (21 R)}

4. Bandietenleider:
{50 Schooiers, 50 Waakhonden, 80 Steenwerpers
[ 130 R + 70 S ] (130 R)}

5. Kamp, vanaf de heksentoren naar het westen trekken:
{60 Sekteleden, 80 Schaduwsluipers, 60 Duistere priesters
[ 158 R + 42 S ] (158 R)}

6. Kamp, (2 aanvalsgolven, maar hier kost het dus 4 uur om verder te gaan omdat de gewonde generaal in de weg staat) ten NO van de bandietenledier in het westen:
{40 Schaduwsluipers, 80 Vuurdansers, 80 Dansende Derwisj
1: [ 42 R + 118 B ] (42 R + 118 B) 2: [ 200 XB ] (0)}

7. Kamp ten ZO van bandietenleider in het westen:
{80 Sekteleden, 60 Schaduwsluipers, 50 Vuurdansers
[ 200 R ] (147 R)}

(ONGETEST) 8. Bandierenleider in het westen:
{100 Sekteleden, 1 Moerasheks, 1 Mystieke Sjamaan
[ 40 M + 160 S ] (40 M + 76 S)}

9. Kamp, zuidelijkste van de laatste sector:
{100 Schooiers, 80 Waakhonden
[ 75 R + 125 S ] (72 R)}

10. Kamp, 2e van de laatste sector:
{100 Waakhonden, 80 Padvinders
[ 84 R + 116 S ] (84 R)}

11. Kamp, 3e van de laatste sector:
{100 Schooiers, 40 Waakhonden, 50 Steenwerpers
[ 137 R + 63 S ] (137 R)}

12. Kamp, 4e van de laatste sector (2 aanvalsgolven):
{160 Schurken
1: [ 100 B ] (100 B) 2: [ 91 R + 8 C + 1 S + 100 XB ] (89 R)}

13. Bandietenleider, rechts van de heksentoren in het noorden:
{80 Schooiers, 100 Padvinders, 1 Bert Eenoog
[ 100 R + 88 C + 12 S ] (100 R)}

Geen beloningen
**************************************************

Auteur: Roman_Wiley, Gilde: Roman Empire (RoP)
Versie 2.1, 28 juni 2013

De sjamaan
Evenement-avontuur
1 speler, 3 dagen, nivo 6
14.960 ervaringspunten

Veteraan-XB-type (zonder E, K)

Benodigde eenheden:
1074R 48B 41M 234C 209S 137XB
Maximale verliezen:
1059R 44B 41M 44S

Bijzonderheden:

Dit is een avontuur als onderdeel van het 20-jarig jubileum-evenement.

Kampen die je kunt overslaan zijn NIET in de handleidingen opgenomen.
ER WORDT GEEN GEBRUIK GEMAAKT VAN ZGN. BLOCKS.

Verplaats eerst naar het oosten, bij de bandietenleider te westen van het dorp.

Bij de heksentoren moet je opletten !
Trek eerst naar het westen. Bij de handleiding zonder veteraan levert de aanval op kamp 7 vertraging op door een gewonde generaal.
Daardoor zijn ook bij de andere types de verliezen hoog, om de gewonde generaal te voorkomen.

DE LEIDER IN HET NOORDEN KAN NIET AANGEVALLEN WORDEN VIA DE DOORGANG BIJ DE HEKSENTOREN.
Jammer genoeg moet je de laatste sector (boven het dorp) dus helemaal doen.

Speciale opdracht:(1)
Verwijder de rotsen, op de rotsen klikken (2 rotspartijen) naast de eerste kampen die je aanvalt.
Speciale opdracht:(2 Geklets)
Ga naar het dorp en klik op de drie huizen en de herberg.

Kijk goed wat er in het bandietenkamp zit vóór je aanvalt.



1. Kamp, boven bandietenleider, eerst naar het dorp in het oosten verplaatsen !:
{80 Schooiers, 80 Steenwerpers
(Veteraan) [ 60 R + 105 C + 51 S + 34 XB ] (59 R)}

2. Bandietenleider:
{100 Schooiers, 80 Waakhonden, 1 Stinkerd
[ 79 R + 121 S ] (79 R)}

3. Kamp boven bandietenleider, je moet eerst de speciale opdracht doen om de rotsen weg te halen en natuurlijk verplaatsen naar het westen:
{80 Schooiers
(Veteraan) [ 15 R + 234 C + 1 S ] (15 R)}

4. Bandietenleider:
{50 Schooiers, 50 Waakhonden, 80 Steenwerpers
(Veteraan) [ 97 R + 153 S ] (97 R)}

5. Kamp, vanaf de heksentoren naar het westen trekken:
{60 Sekteleden, 80 Schaduwsluipers, 60 Duistere priesters
(Veteraan) [ 110 R + 140 S ] (110 R)}

6. Kamp, ten NO van de bandietenleider in het westen:
{40 Schaduwsluipers, 80 Vuurdansers, 80 Dansende Derwisj
(Veteraan) [ 95 R + 18 B + 137 XB ] (89 R + 16 B)}

7. Kamp ten ZO van bandietenleider in het westen:
{80 Sekteleden, 60 Schaduwsluipers, 50 Vuurdansers
(Veteraan) [ 100 R + 30 B + 120 XB ] (100 R + 28 B)}

(GETEST) 8. Bandierenleider in het westen:
{100 Sekteleden, 1 Moerasheks, 1 Mystieke Sjamaan
(Veteraan) [ 70 R + 40 M + 140 S ] (70 R + 40 M + 43 S)}

9. Kamp, zuidelijkste van de laatste sector:
{100 Schooiers, 80 Waakhonden
(Veteraan) [ 70 R + 180 S ] (65 R)}

10. Kamp, 2e van de laatste sector:
{100 Waakhonden, 80 Padvinders
(Veteraan) [ 84 R + 166 S ] (84 R)}

11. Kamp, 3e van de laatste sector:
{100 Schooiers, 40 Waakhonden, 50 Steenwerpers
(Veteraan) [ 95 R + 155 S ] (95 R + 1 S)}

12. Kamp, 4e van de laatste sector:
{160 Schurken
(Veteraan) [ 131 R + 1 M + 1 S + 117 XB ] (131 R + 1 M)}

13. Bandietenleider, rechts van de heksentoren in het noorden:
{80 Schooiers, 100 Padvinders, 1 Bert Eenoog
(Veteraan) [ 68 R + 105 C + 20 S + 57 XB ] (65 R)}

Geen beloningen
**************************************************

Auteur: Roman_Wiley, Gilde: Roman Empire (RoP)
Versie 2.1, 28 juni 2013

De sjamaan
Evenement-avontuur
1 speler, 3 dagen, nivo 6
14.960 ervaringspunten

Veteraan-E-type (zonder K)

Benodigde eenheden:
1071R 48B 20M 234C 100S 137XB 186E
Maximale verliezen:
1065R 44B 20M 20S

Bijzonderheden:

Dit is een avontuur als onderdeel van het 20-jarig jubileum-evenement.

Kampen die je kunt overslaan zijn NIET in de handleidingen opgenomen.
ER WORDT GEEN GEBRUIK GEMAAKT VAN ZGN. BLOCKS.

Verplaats eerst naar het oosten, bij de bandietenleider te westen van het dorp.

Bij de heksentoren moet je opletten !
Trek eerst naar het westen. Bij de handleiding zonder veteraan levert de aanval op kamp 7 vertraging op door een gewonde generaal.
Daardoor zijn ook bij de andere types de verliezen hoog, om de gewonde generaal te voorkomen.

DE LEIDER IN HET NOORDEN KAN NIET AANGEVALLEN WORDEN VIA DE DOORGANG BIJ DE HEKSENTOREN.
Jammer genoeg moet je de laatste sector (boven het dorp) dus helemaal doen.

Speciale opdracht:(1)
Verwijder de rotsen, op de rotsen klikken (2 rotspartijen) naast de eerste kampen die je aanvalt.
Speciale opdracht:(2 Geklets)
Ga naar het dorp en klik op de drie huizen en de herberg.

Kijk goed wat er in het bandietenkamp zit vóór je aanvalt.



1. Kamp, boven bandietenleider, eerst naar het dorp in het oosten verplaatsen !:
{80 Schooiers, 80 Steenwerpers
(Veteraan) [ 60 R + 105 C + 34 XB + 51 E ] (55 R)}

2. Bandietenleider:
{100 Schooiers, 80 Waakhonden, 1 Stinkerd
(Veteraan) [ 79 R + 171 E ] (79 R)}

3. Kamp boven bandietenleider, je moet eerst de speciale opdracht doen om de rotsen weg te halen en natuurlijk verplaatsen naar het westen:
{80 Schooiers
(Veteraan) [ 14 R + 234 C + 2 E ] (14 R)}

4. Bandietenleider:
{50 Schooiers, 50 Waakhonden, 80 Steenwerpers
(Veteraan) [ 97 R + 153 E ] (97 R)}

5. Kamp, vanaf de heksentoren naar het westen trekken:
{60 Sekteleden, 80 Schaduwsluipers, 60 Duistere priesters
(Veteraan) [ 110 R + 140 E ] (109 R)}

6. Kamp, ten NO van de bandietenleider in het westen:
{40 Schaduwsluipers, 80 Vuurdansers, 80 Dansende Derwisj
(Veteraan) [ 95 R + 18 B + 137 XB ] (95 R + 16 B)}

7. Kamp ten ZO van bandietenleider in het westen:
{80 Sekteleden, 60 Schaduwsluipers, 50 Vuurdansers
(Veteraan) [ 100 R + 30 B + 120 XB ] (100 R + 28 B)}

(GETEST) 8. Bandierenleider in het westen:
{100 Sekteleden, 1 Moerasheks, 1 Mystieke Sjamaan
(Veteraan) [ 80 R + 20 M + 100 S + 50 E ] (80 R + 20 M + 20 S)}

9. Kamp, zuidelijkste van de laatste sector:
{100 Schooiers, 80 Waakhonden
(Veteraan) [ 64 R + 186 E ] (64 R)}

10. Kamp, 2e van de laatste sector:
{100 Waakhonden, 80 Padvinders
(Veteraan) [ 84 R + 166 E ] (84 R)}

11. Kamp, 3e van de laatste sector:
{100 Schooiers, 40 Waakhonden, 50 Steenwerpers
(Veteraan) [ 96 R + 154 E ] (96 R)}

12. Kamp, 4e van de laatste sector:
{160 Schurken
(Veteraan) [ 130 R + 119 XB + 1 E ] (130 R)}

13. Bandietenleider, rechts van de heksentoren in het noorden:
{80 Schooiers, 100 Padvinders, 1 Bert Eenoog
(Veteraan) [ 62 R + 138 C + 49 XB + 1 E ] (62 R)}

Geen beloningen

KingKaatje
28-06-13, 09:08
Mijn troepen voor de laatste leider: 105R, 18M, 127E, dit is ook 3 rondes, max verlies 105R, 18M

Robin_
28-06-13, 09:29
deze missie is voor iemand van lvl38 niet te doen ik heb geen veteraan, XB en ES, voormij is het feest al uit.
Ze kunnen deze missie inpakken, ik heb er genoeg van
mvr Avatar2

1) waarom heb je geen XB op level 38? Daar maak je het jezelf in veel andere avonturen ook makkelijker mee...
2) herberekenen met S en LB en het komt ook goed