PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontwikkelaarsdagboek: "The Settlers Online" verjaardagsevenement

BB_Skelril
26-06-13, 09:19
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_int/Pictures/2013_06_birthday/Birthday_logo_INT.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16928)

Plaats hier je reacties over het laatste Ontwikkelaarsdagboek. Houd de reacties netjes en geen vingers wijzen etc. Bugs behoren in het daarvoor aangegeven forum te worden gemeld.

VEEL GESTELDE VRAGEN
Q: Tellen de ballonnen die ik in de eerste fase heb verzameld ook voor de tweede fase?
A: Nee. Ballonnen die je tijdens de eerste fase verzameld tellen NIET mee gedurende de tweede fase. Dit betekent dat alle ballonnen die je gedurende de eerste fase krijgt ook gedurende de eerste fase moeten worden gebruikt. In de tweede fase zullen ze niets meer waard zijn.

Q: Betekent dit dat alle niet gebruikte ballonnen zullen worden verwijderd met de start van de tweede fase?
A: Nee. We zullen geen ballonnen verwijderen, maar houd er rekening mee dat ballonnen van de eerste fase geen effect hebben in de tweede fase.

Q:Kan ik ballonnen van de eerste fase opslaan in mijn ster-menu/burgemeestershuis en in fase 2 doneren?
A: Technisch gezien is dit mogelijk, maar zoals eerder al aangegeven zullen de ballonnen van de eerste fase niet mee tellen in resultatne van de tweede fase.

Q: Moet de spelwereld 100% halen in fase 1?
A: Spelwerelden die de 100% in fase 1 niet halen zullen gewoon mee kunnen doen met de 2e fase, maar we raden aan om zoveel mogelijk te spelen: hoe sneller je bent, hoe meer beloningen je krijgt. Alle spelwerelden zullen meedoen met de 2e fase.

BB_Skelril

Roodstaart
26-06-13, 19:03
"EEN EERLIJKE KANS VOOR IEDEREEN

Er zijn vele mogelijkheiden om ballonnen te verzamelen en te doneren aan de spelwereld. Het maakt niet uit of je een laag of hoog niveau hebt, iedereen kan deelnemen aan dit evenement.

Het is aan jou om alle manieren te vinden waarmee je ballonnen kan verzamelen. Vergeet niet om deze kennis met andere spelers te delen gezien dit de kans om te winnen verhoogt. Belangrijk: Ballonnen die zijn verzameld door server evenementen zullen naar je worden toegestuurd via een in-game mail - je zult ze dus niet direct ontvangen.

Hoe kan een nieuwere spelwereld concurreren met de oudere spelwerelden?
Sommige spelwerelden zullen samen moeten werken om het gemeenschappelijke doel te bereiken en de beloningen te winnen. Deze samenwerking geldt alleen voor de resultaten, spelwerelden zullen verder niet met elkaar zijn verbonden.

De hoeveelheid ballonnen die nodig zijn voor de donaties hangt af van het economische output van je team. De rank berekening houdt ook rekening met de economische output van elk team in verhouding tot de hoeveelheid actieve spelers. Dit zorgt voor een eerlijke wedstrijd ongeacht hoe oud of jong de spelwerelden zijn.

Hier is een voorbeeld:
Spelwereld X begon lang geleden en heeft een sterke economie
Spelwereld Y begon een aantal maandel geleden en heeft nog geen sterke economie zoals spelwereld X
Spelwereld Z is een aantal weken geleden begonnen en is nog vrij jong
Resultaat: Spelwereld X werkt voor hun eigen resultaten en spelwereld Y en Z zullen samen werken zodat ze een eerlijke kans hebben."

Ik ben toch wel heel benieuwd naar de calculatie methode.... want met de hierboven omschreven samenvoeging voor het event van wereld Y & Z vs. bijvoorbeeld een X denk ik dat X alleen maar nog meer in het voordeel zou zijn vs. niet volwassenen werelden!

wee_man
26-06-13, 19:12
De reaktie link werkt niet op het jubileum evenement.
Ik vroeg mij af waar we die 2 nieuwe avonturen kunnen vinden, op zoektochten of bij de handelaar.
Beetje voorbereiden kan geen kwaad bij een server evenement ;)

BB_Skelril
26-06-13, 19:15
Roodstaart,

Hoe bedoel je precies dat wereld X alleen nog maar meer in het voordeel zou zijn? Zoals het voorbeeld aangeeft zullen de kleinere servers worden "samengevoegd" voor dit evenement (puur en alleen voor de telling) en alle servers hebben dus een gelijke kans.

BB_Skelril

Roodstaart
26-06-13, 19:29
Ga er maar vanuit dat de kleine servers (zie vorige event) relatief slecht score tov volwassen servers; dit is reeds bewezen

Geef een server Y bijvoorbeeld 50% kans en een Z 25%..... ben je uiteindelijk nog steeds nergens; vandaar dat de calculatie methode ontzettend interessant is.

Maar ik ga er vanuit dat tegen het einde van dit event opnieuw dezelfde servers op plaats 1, 2 & 3 staan als tijdens het vorige event!
Noem me een doom-denker; maar met wat GBV kom je een eind :)

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.... dus laten we op z`n minst ons best doen (de eerste 4 dagen om te kijken of we een kans zouden kunnen maken)

BB_Skelril
26-06-13, 19:33
Ik snap dat je skeptisch bent over het evenement, maar zoals je zelf al hebt aangegeven; doe je best. We zullen er niet komen als iedereen van te voren al stopt, en ik heb het volle vertrouwen dat we een goede score kunnen behalen als we allen samenwerken!

BB_Skelril

GEXTE
26-06-13, 19:49
De eerste fase is nodig om er voor te zorgen dat de scripts de juiste resultaten berekenen.

dus de eerste fase kunnen we het beste gewoon helemaal nix doen, zodat we lage resultaten hebben en daardoor een "mindere" server zijn, zodat we tijdens fase2 flink kunnen vlammen...

buiten dat kunnen we op die manier de balonnen van de eerste fase opsparen en die in fase2 allemaal inzetten wat ons voor fase2 een behoorlijke voorsprong zou moeten geven...

BB_Skelril
26-06-13, 19:56
De eerste fase is nodig om er voor te zorgen dat de scripts de juiste resultaten berekenen.

dus de eerste fase kunnen we het beste gewoon helemaal nix doen, zodat we lage resultaten hebben en daardoor een "mindere" server zijn, zodat we tijdens fase2 flink kunnen vlammen...

buiten dat kunnen we op die manier de balonnen van de eerste fase opsparen en die in fase2 allemaal inzetten wat ons voor fase2 een behoorlijke voorsprong zou moeten geven...
Vergeet niet dat er voor de eerste fase ook beloningen zijn (waaronder edelstenen).

BB_Skelril

wee_man
26-06-13, 19:59
zover ik begreep kan je de ballonnen van de 1e fase niet in de 2e fase gebruiken

GEXTE
26-06-13, 20:07
Vergeet niet dat er voor de eerste fase ook beloningen zijn (waaronder edelstenen).

BB_Skelril

klopt, maar het lijkt mij beter om die eerste fase te laten voor wat het is, zodat we in de 2e fase een betere kans maken!

zover ik begreep kan je de ballonnen van de 1e fase niet in de 2e fase gebruiken

volgens mij kan dat wel gewoon... maar dit weet ik niet zeker...

wee_man
26-06-13, 20:14
Belangrijke feiten over de tweede fase van het evenement:
De ballonnen van de eerste fase tellen niet mee in de resultaten van de tweede fase.

Dat staat er bij de 2e fase, de 1e fase is niet gezamelijk met de andere server maar gewoon zo snel mogelijk op 100% te komen.
De 2e fase is echt server tegen server.

GEXTE
26-06-13, 20:16
Belangrijke feiten over de tweede fase van het evenement:
De ballonnen van de eerste fase tellen niet mee in de resultaten van de tweede fase.

Dat staat er bij de 2e fase, de 1e fase is niet gezamelijk met de andere server maar gewoon zo snel mogelijk op 100% te komen.
De 2e fase is echt server tegen server.

de balonnen van de eerste fase tellen niet mee in de resultaten van de 2e fase: de resultaten worden dus gereset! niet de balonnen!
als je de balonnen in je stermenu bewaard en dus niet claimed, dan kun je dat in de 2e fase doen!

buiten dat wordt aan de hand van de eerste fase de sterkte van de server bepaald, dus als je de eerste fase nix doet dan komen we dus zwakker over dan wat we daadwerkelijk zijn, waardoor we in de 2e fase meer kans maken!

wee_man
26-06-13, 20:22
We zien het wel morgen wat er mogelijk is :) Als we maar wel de 100% in de 1e fase halen anders lopen we die beloning mis.
Vraag me alleen af of wij ook aan een andere wereld/server gekoppeld worden in de 2e fase.

Poegel
26-06-13, 20:39
Zou inderdaad leuk zijn als we sowieso de 100% halen. Krijgen we een mooi gebouwtje erbij.

dablok3
26-06-13, 20:48
Nou ik vind het leuk klinken
Allen wel jammer dat het aan het begin van de zomer vakantie val,
Want dan gaan toch veel mensen een paar weekjes er tussen uit.

ruderion
26-06-13, 20:56
Lijkt erop dat je niet te snel je ballonnen moet inleveren. Als we op dag 1 klaar zijn dan zijn we te goed. Dus beter wachten tot dag 4 voor we de 100% halen. En ballonnen bewaren heeft hopelijk geen zin voor het bepalen van de sterkte van de server. Het zou heel dom zijn als de scripts geen rekening houden met het aantal ballonnen die verdient worden. Bijv je verdient er 1000 en levert er 10 in en dan zou je zwak beoordeeld worden? Ik hoop van niet.

Roodstaart
26-06-13, 21:07
Zou inderdaad leuk zijn als we sowieso de 100% halen. Krijgen we een mooi gebouwtje erbij.

En waar moet ik die dan plaatsen? :)

Poegel
26-06-13, 21:13
En waar moet ik die dan plaatsen? :)

In je stermenu. Muhahaahah :) :) :) :) *evil laugh*

Pelletjes
26-06-13, 21:33
we zullen ons best doen

Leutje
26-06-13, 22:18
Geen zorgen. Dit event wordt net zoals als het maya event dus maak je niet druk. Een paar mensen zijn actief meer zijn inacitef en op het einde komen we rond de 85% en zijn er werelden die 400+% hebben. Is niet erg, je weet dat het gaat komen dus waarom er druk over maken.

Het settlers 2 gebouw is leuk en zou ik graag hebben op mijn eiland maar dat was ook met de maya cirkel en die hebben we ook net gemist :P.

TheDutchman
26-06-13, 22:35
Denk dat we het gewoon moeten proberen, zeker 1e fase.
En ten opzichte van het laatste event zijn een hoop spelers ook in level gestegen en hebben velen nu bv. ook een VET die bij het vorige event zoveel verschil maakte.

Wel jammer dat je proviandhuis nu de bottlenek gaat worden. Ik heb nooit het nut gezien die verder dan 3 te upgraden, en het is zodanig duur dat het me ook niet meer lukt voor morgen. En ik ben lvl 48 dus de meeste zaken zijn niet meer zo'n issue. Maar munten en graniet blijven schaars.

Is al bekend waarmee je die ballonnen moet maken? neem toch aan dat je voor graniet meer ballonnen krijgt dan voor water?

Qwerty
26-06-13, 22:36
Ik vind het erg sneu voor alle ontwikkelaars die zo hun best doen, maar ik vrees het ergste. Om een of andere reden is er telkens weer kortsluiting tussen de goede bedoelingen achter de tekentafel en de praktijk van een grootschalig event. Vraag me af of ze het spel zelf wel spelen.

BB_Skelril
26-06-13, 22:46
Volgens mij hebben de meesten van jullie het gedeelte waar verteld wordt dat de zwakkere werelden samen zullen spelen gemist ;-)
Zoals op de eerste pagina hier, en in het ontwikkelaarsdagboek staat zullen werelden die jonger zijn en daardoor een zwakkere economie hebben worden "samengevoegd" tot een grote server. Je werkt dus niet alleen, maar met andere servers om de resultaten te behalen waardoor er meer kans is om de hogere percentages te bereiken.

BB_Skelril

LadyGx
27-06-13, 05:13
En met welke server zou onze server samen gaan spelen dan?

GEXTE
27-06-13, 05:31
We zien het wel morgen wat er mogelijk is :) Als we maar wel de 100% in de 1e fase halen anders lopen we die beloning mis.
Vraag me alleen af of wij ook aan een andere wereld/server gekoppeld worden in de 2e fase.

pffff, laat ook maar...
goed plan, we zien wel, we doen maar wat, prima...
suc6...

ik zeg geen beloningen... denk dat we overal langs grijpen :)

wee_man
27-06-13, 05:55
pffff, laat ook maar...
goed plan, we zien wel, we doen maar wat, prima...
suc6...

ik zeg geen beloningen... denk dat we overal langs grijpen :)

Logisch toch dat we goed kijken wat er mogelijk is, daarvoor moet het evenement wel aktief zijn en met doemdenkerij haal je zeker niks

anoniem107
27-06-13, 05:55
gexte plan is nog niet zo verkeerd als wij rustig aan doen worden we dus aan een goeie server gekoppeld lijkt mij en als we eenmaal gekoppeld zijn en dan ons best doen ... boem staan we op eerste plek lol ....

wee_man
27-06-13, 05:59
gexte plan is nog niet zo verkeerd als wij rustig aan doen worden we dus aan een goeie server gekoppeld lijkt mij en als we eenmaal gekoppeld zijn en dan ons best doen ... boem staan we op eerste plek lol ....

Je zal toch eerst moeten kijken hoe hard het gaat met de procenten, dat is moeilijk van tevoren te zien.

GEXTE
27-06-13, 06:05
Je zal toch eerst moeten kijken hoe hard het gaat met de procenten, dat is moeilijk van tevoren te zien.

waarom moet je daar naar kijken??? gewoon nix doen tijdens fase 1, alleen de balonnen opsparen en in fase 2 kun je ze dan allemaal inzetten en kijken hoe snel de percentages gaan...

in de gilde waar ik in zit ga ik mensen oproepen om dit te zo te doen...

wee_man
27-06-13, 06:08
waarom moet je daar naar kijken??? gewoon nix doen tijdens fase 1, alleen de balonnen opsparen en in fase 2 kun je ze dan allemaal inzetten en kijken hoe snel de percentages gaan...

Ook de 1e fase geeft edels als beloning maar dan moet je wel die 100% halen

GEXTE
27-06-13, 06:14
Ook de 1e fase geeft edels als beloning maar dan moet je wel die 100% halen

ja, die geven ze als beloning zodat iedereen er voor gaat en zijn best doet, daardoor zien ze welke servers de zwakkere en de sterkere zijn, zodat ze in fase 2 (wanneer het event pas echt begint) zo gelijkwaardig mogelijke teams (servers/spelwerelden) kunnen maken/koppelen...
aangezien het event pas echt begint in fase2 verwacht ik niet dat die beloning(en) van fase1 zo fantastisch zullen zijn, vandaar dat mijn voorstel is om fase1 gewoon nix te doen en dan vol gas voor fase2 gaan, zodat we in fase2 een goede kans maken!

imagic
27-06-13, 07:00
Wat maakt het eigenlijk uit of alles helemaal klopt en eerlijk is bij deze events ? Als je maar lol hebt.

nieuwe update in het spel ?? updates duren niet meer tot 6 uur smorgens maar tot 9 uur ????

Cilith
27-06-13, 07:11
ik heb ook wel mijn twijfels hoe dat de telling zal zijn.
face 1 kan je wel tot 600 edelstenen verdienen maar dat is in de eerste 4 dagen. ik denk dat we dat toch moeten proberen zodat we zeker die 600 hebben
face 2 denk ik dat de meeste servers hun gespaarde ballonnen willen binnen brengen van face 1 en zo gaan we net zoals vorig jaar slecht uitkomen.
mijn voorkeur is toch face 1 goed tot einde te brengen.

in face 2 gaan de zwakkere werelds met elkaar samenwerken. nu is de vraag wanneer weet je dat je zwak bent. is dat door de eerste face. hoe slechter je daarop scoort hoe hoger de kans je gaat samenwerken met een betere wereld.

mijn besluit
als we op face 1 het beste uitkomen gaan we in face 2 met de slechtste samen spelen.
als we op face 1 slecht spelen gaan we met de beste samen werken.
dus het speelt geen rol hoe we het gaan draaien of keren. we gaan allemaal zelfde starten in face 2

Ik wil enkel niet de edels missen die we in face 1 kunnen krijgen want dat hebben we zelf in de hand.
ik kan verkeerd zijn of verkeerd begrepen hebben maar dit is mijn standpunt.
Laat jullie niet kennen zoals vorige keer.
vorige keer heb ik ook niet meegewerkt waar ik achteraf spijt van had want had ik wel actief mee gedaan dan hadden we wel die 100% behaalt of meer.
Wij hebben toen met zijn allen al opgegeven voor het begon.

Het enige minpunt is nu wel. had ik dit geweten dat het vadaag was, dan zatten mijn legers nu al te wachten. nu heb ik nog avonturen gedaan en dat vlak voor de start.

Dus veel geluk mensen laat ons nu inzetten vanaf eertse dag en we gaan ervoor tot de laatste snik. zet alles in wat je hebt. we laten ons niet kennen tegen andere landen en gaan de nederlandstalige vlag op de settlers printen

Cilith
27-06-13, 07:17
trouwens wat krijg je nu extra in de face 2 dat zijn 100 settlers en 3 herstelpakjes voor de generaals.
die 600 edels kan je ook krijgen als je de 200% behaalt in face 1.
ik speel dan toch liever de eerste face als we dan toch al weten dat we face 2 gaan verliezen.
rekend de % ook maar eens uit
face 1 hebben we alles aan de server te danken.
face 2 heb je 2x kans op alle servers die mee doen. zijn er 100 servers dan hebben we 2% kans om dit te winnen.

wee_man
27-06-13, 07:58
Ik las net dit bij de bijzonderheden van het evenement, lijkt mij niet verstandig de 1e fase te laten schieten.

http://img835.imageshack.us/img835/8941/5m5v.jpg

sharkey
27-06-13, 08:15
Volgens het dagboek, staat er dat je de resultaten van het evenement kunt volgen onder je avatar. Maar hoe werkt dat? Klikken op mijn avatar heeft geen enkel effect, er gebeurd niets.

wee_man
27-06-13, 08:46
Volgens het dagboek, staat er dat je de resultaten van het evenement kunt volgen onder je avatar. Maar hoe werkt dat? Klikken op mijn avatar heeft geen enkel effect, er gebeurd niets.

het opklapmenu(tandwieltje) onder je avatar heeft een evenementen link met ranglijst :)

BB_Skelril
27-06-13, 08:51
Evenementenscherm -
http://i.imgur.com/7F3SmzO.png

Ballonnen schenken -
http://i.imgur.com/ViHTfJ7.png

BB_Skelril

snoetjes
27-06-13, 09:04
welke leger troepen hebben we nodig voor De verjaardags missie De Sjamaan????

stranger
27-06-13, 09:12
welke leger troepen hebben we nodig voor De verjaardags missie De Sjamaan????

dat vroeg ik me ook al af...

Roodstaart
27-06-13, 09:31
Okay... ik pas alweer....

De Sjamaan.... je krijgt wel de XP maar geen beloning... Blijkbaar is men bij BB vergeten dat de levels 50 totaal geen XP meer krijgen
Het zou leuk zijn als men eerst eens dat soort dingen fixed alvorens zich te storten op leuke *nice-to-haves* zoals dit EVENT.

Begrijp me niet verkeerd; het idee van het EVENT is leuk maar zorg dan ook dat alle spelers er wat aan hebben!

BB_Skelril
27-06-13, 09:40
Begrijp me niet verkeerd; het idee van het EVENT is leuk maar zorg dan ook dat alle spelers er wat aan hebben!
Je hebt hebt er ook wat aan, je krijgt namelijk ballonnen die je kunt inleveren waardoor je kans maakt op edelstenen en andere beloningen (zoals het Settlers 2 hoofdkwartier).

BB_Skelril

Roodstaart
27-06-13, 09:43
Je hebt hebt er ook wat aan, je krijgt namelijk ballonnen die je kunt inleveren waardoor je kans maakt op edelstenen en andere beloningen (zoals het Settlers 2 hoofdkwartier).

BB_Skelril

Goed gezegd *kans maakt op* (geen zekerheid) voor de niet level 50`s is de XP een zekerheid!
Verder zoals ik ook reeds eerder heb gepost... mijn eiland is vol... ik kan niets met een additioneel gebouw (tenzij ik weer dingen afbreek...)

Dit stukje van het EVENT is minder goed doordacht!

BB_Skelril
27-06-13, 09:45
Goed gezegd *kans maakt op* (geen zekerheid) voor de niet level 50`s is de XP een zekerheid!
Verder zoals ik ook reeds eerder heb gepost... mijn eiland is vol... ik kan niets met een additioneel gebouw (tenzij ik weer dingen afbreek...)

Dit stukje van het EVENT is minder goed doordacht!

Als je direct stopt omdat er een ding tegen zit dan zal de kans alleen maar kleiner worden. Je kunt, zoals de andere niveau 50's ook gewoon gezellig mee doen met de rest van de server zodat iedereen meer kans maakt om leuke beloningen te winnen ;-)

Ik snap je punt overigens best, en ik heb het de afgelopen weken ook meerdere malen aangekaart. Hopelijk is er binnenkort nieuws te melden hierover, maar tot die tijd is het nog e ven wachten.

BB_Skelril

TheDutchman
27-06-13, 10:50
Misschien al eerder gezegd, maar zit er tussen fase 1 en 2 een reset op de balonnen?
Ik vind het een beetje zonde om nu mijn expert items in te wisselen 1-1 en dan alles kwijt te zijn omdat er een reset zit over 4 dagen.
Als dat gebeurd dan probeer ik nu liever eerst met low level items balonnen te maken zodat we in fase 2 sneller op 100 of 200% kunnen komen.

Als alles gewoon doorteld dan ga ik nu alvast maximaal doneren.

Bollekebeer
27-06-13, 13:24
Ik las net dit bij de bijzonderheden van het evenement, lijkt mij niet verstandig de 1e fase te laten schieten.

http://img835.imageshack.us/img835/8941/5m5v.jpg

Misschien was het handig geweest dat we wisten hoeveel ' een bepaald aantal ' is, of is dit de beroemde 100%?

sigaar2012
27-06-13, 14:14
eigentlijk is het zeer simpel 100% is gelijk aan het aantal actieve spelers die gewoon hun ballonnenmissies doen.
De ballonnen die we extra maken zouden voor een hogere scoore moeten zorgen.
Maar nu de grote vraag wat verstaat BB onder actieve spelers op deze server iedereen die ooit een account aangemaakt heeft of spelers die eenmaal per jaar online komen of per maand of per week als het het eerste is kunnen we heel veel ballonnetjes produceren in ons proviandhuis.
Dus het is gokken heb er al een deel geschonken maar zie niet veel veranderen op onze status.

Poegel
27-06-13, 17:03
eigentlijk is het zeer simpel 100% is gelijk aan het aantal actieve spelers die gewoon hun ballonnenmissies doen.
De ballonnen die we extra maken zouden voor een hogere scoore moeten zorgen.
Maar nu de grote vraag wat verstaat BB onder actieve spelers op deze server iedereen die ooit een account aangemaakt heeft of spelers die eenmaal per jaar online komen of per maand of per week als het het eerste is kunnen we heel veel ballonnetjes produceren in ons proviandhuis.
Dus het is gokken heb er al een deel geschonken maar zie niet veel veranderen op onze status.

Actieve spelers zijn de mensen die de ''beenderlijm'' hebben ontvangen. Hier is vastgesteld welke spelers er actief waren en zo kunnen ze dat nu berekenen.

anoniem107
27-06-13, 18:29
eigenlijk zou bij elke server moeten staan hoeveel ballonnen ze hebben gedoneerd als extra info want nu is het maar zo van gaat het wel allemaal eerlijk ......

BB_Skelril
27-06-13, 19:03
VEEL GESTELDE VRAGEN
Q: Tellen de ballonnen die ik in de eerste fase heb verzameld ook voor de tweede fase?
A: Nee. Ballonnen die je tijdens de eerste fase verzameld tellen NIET mee gedurende de tweede fase. Dit betekent dat alle ballonnen die je gedurende de eerste fase krijgt ook gedurende de eerste fase moeten worden gebruikt. In de tweede fase zullen ze niets meer waard zijn.

Q: Betekent dit dat alle niet gebruikte ballonnen zullen worden verwijderd met de start van de tweede fase?
A: Nee. We zullen geen ballonnen verwijderen, maar houd er rekening mee dat ballonnen van de eerste fase geen effect hebben in de tweede fase.

Q:Kan ik ballonnen van de eerste fase opslaan in mijn ster-menu/burgemeestershuis en in fase 2 doneren?
A: Technisch gezien is dit mogelijk, maar zoals eerder al aangegeven zullen de ballonnen van de eerste fase niet mee tellen in resultatne van de tweede fase.

BB_Skelril

Poegel
27-06-13, 19:10
BB_Skelril, heb je toevallig ook antwoord op de volgende vraag?

''Is het de bedoeling dat wij binnen 4 dagen de 100% moeten halen? Of geldt deze 100% na 4 weken pas?''

Gr. Poegel

BB_Skelril
27-06-13, 19:22
Zoals in het ontwikkelaarsdagboek staat aangegeven duurt de eerste fase 4 dagen. Na deze 4 dagen begint de echte wedstrijd waarbij servers ook zullen worden samengekoppeld (mits ze de 100% bereiken).

BB_Skelril

Poegel
27-06-13, 19:29
Zoals in het ontwikkelaarsdagboek staat aangegeven duurt de eerste fase 4 dagen. Na deze 4 dagen begint de echte wedstrijd waarbij servers ook zullen worden samengekoppeld (mits ze de 100% bereiken).

BB_Skelril

Dankje, dan weet ik genoeg! Proviandhuis is iig nog 12 uur bezig nu ;)

Appeltaart
27-06-13, 19:35
Volgens mij Tymy stond er ergens dat pas na een poosje een goede hercalculatie gemaakt wordt

BB_Skelril
27-06-13, 19:43
Tymy,

Ik denk dat elke server het gewoon zal gaan halen, maar ik weet zelf de berekeningen ook niet. Ik zou zeggen: blijf doneren!

BB_Skelril

Geerius
27-06-13, 23:53
Natuurlijk gaat het in het begin even langzaam. Je hebt een nieuw avontuur erbij waarbij niemand weet wat ze moeten doen... Dat kost tijd zodat je tijdelijk vast komt te zitten in de reeks...

Bens0n
28-06-13, 08:36
tandje bij steken !!

sigaar2012
28-06-13, 09:57
Doen we zeker zou spijtig zijn als we niet gekwalifiseerd worden dan hebben we 3 weken geen fun ben benieud naar al dat nieuws hebben we weer iets te doen.
Afwisseling van spijs doet eten zegt men bij ons.

Bens0n
28-06-13, 11:51
jammer om te zien hoeveel mensen er zijn die anderen demotiveren om te doneren.. meespelen is eige keuze uiteraard, maar andere mensen afraden om te doneren is simpelweg niet nodig, echt jammer

BlackMedusa
28-06-13, 15:31
nou sla mij maar plat ik snap van die hele telling niks meer, we gaan van 1.98 naar 17.63 en zijn er al 6 servers die boven de 100 % zitten en vergeet maar dat we die 100 % gaan halen er zijn teveel negatievelingen hier op de nederlandse servers, want als ik Skelril goed begrijp MOETEN we dus 100% halen, tenzij ze met een of andere toverkunst aankomen, ik heb in ieder geval (en nog steeds) mijn best gedaan en zoveel mogelijk omgezet zit nu al op 200k ballonnen donatie, meer kan ik ook niet doen dan stug doorgaan.

Roodstaart
28-06-13, 16:53
nou sla mij maar plat ik snap van die hele telling niks meer, we gaan van 1.98 naar 17.63 en zijn er al 6 servers die boven de 100 % zitten en vergeet maar dat we die 100 % gaan halen er zijn teveel negatievelingen hier op de nederlandse servers, want als ik Skelril goed begrijp MOETEN we dus 100% halen, tenzij ze met een of andere toverkunst aankomen, ik heb in ieder geval (en nog steeds) mijn best gedaan en zoveel mogelijk omgezet zit nu al op 200k ballonnen donatie, meer kan ik ook niet doen dan stug doorgaan.

Normaal gesproken ben ik het met je eens BM (en dat weet je); ik zou het echter geen negatievelingen willen noemen maar *realisten*
Kijk voor de LOL eens wie er op de eerste 10 plaatsen staan... exact dezelfde servers als bij het vorige event.

En zoals er hierboven door vermeld Tymy staat worden de (reken)-regels tijdens het event aangepast...

**Klinkt als de doelpalen verschuiven als de penalty reeds genomen is**

Poegel
28-06-13, 18:33
Vind het wel weer heel leuk dat de berekening zo wordt aangepast dat wij als NL server er sowieso niets aan hebben. Volgensmij moeten wij dezelfde hoeveelheid halen als de servers die op rank #1 staan. Beetje jammer weer dit. Heb al meer dan 150k ballonnen gedoneerd...

BlackMedusa
28-06-13, 18:52
ja roodstaart ik weet dat jij zeker een realist bent en ik ook ik zie ook wel in dat we die 100% niet gaan halen en daarom zou ik dus graag vernemen als dat het geval is het dan stopt voor ons als server, zelfs met de bijgestelde telling gaan wij geen 100 % halen en zou dus graag willen weten van de leiding hier of het nog zin heeft om door te gaan voor dat ik al mijn grondstoffen kwijt ben voor niks, het is natuurlijk crimineel hoe ze het bedenken om de hoge levels van hun grondstoffen af te helpen, na dit event hebben ze niks te zeuren moeten ze eerts weer hun gronstoffen op peil zien te krijgen en daar zijn ze wel even zoet mee, missies ja prima laten we ook wat avonturen erin gooien kost ook wat troepen en dan geven we geen beloning maar ep daar hebben ze toch niks aan en zo komen de lvl 50 ers er berooid vanaf.

kan hier maar een ding op zeggen WELL DONE BB, maar niet heus

Poegel
28-06-13, 19:23
ja roodstaart ik weet dat jij zeker een realist bent en ik ook ik zie ook wel in dat we die 100% niet gaan halen en daarom zou ik dus graag vernemen als dat het geval is het dan stopt voor ons als server, zelfs met de bijgestelde telling gaan wij geen 100 % halen en zou dus graag willen weten van de leiding hier of het nog zin heeft om door te gaan voor dat ik al mijn grondstoffen kwijt ben voor niks

Op de Engelse server staat ook dat in de nieuwe telling alle ballonnen zijn geteld die ook bij de mensen in het pakhuis lagen. (Dus nog niet gedoneerd)

BB_Skelril
28-06-13, 19:27
Er is besloten om de hoeveelheid ballonnen die nodig zijn te verlagen gezien we na de eerste dag zagen dat het heel moeilijk was om de 100% te behalen. Sommige werelden hebben hierdoor de 100% al bereikt, en sommige werelden zullen de 100% in de komende dagen bereiken. In de calculatie hebben we ALLE ballonnen mee geteld, zelfs de ballonnen die nog niet waren gedoneerd. Ook de Nederlandse server maakt nu dus een veel betere kans!

FAQ UPDATE
A: Spelwerelden die de 100% in fase 1 niet halen zullen gewoon mee kunnen doen met de 2e fase, maar we raden aan om zoveel mogelijk te spelen: hoe sneller je bent, hoe meer beloningen je krijgt. Alle spelwerelden zullen meedoen met de 2e fase.

BB_Skelril

Geerius
28-06-13, 19:35
Die 100% gaan wij dus niet halen. Zeker niet als alle balonnen zijn meegeteld die ook in de pakhuizen zitten. Momenteel zitten we op 21% terwijl al anderhalve dag om is. Dus als deze trend zich voortzet komen we rond de 55-60% uit...

Roodstaart
28-06-13, 19:37
Ik wil geen spelbreker zijn in deze....
Maar laten we realistisch naar deze calculatie kijken; zojuist is de score ververst en staat de NL server op 21,12% (met alle ballonnen meegerekend) en dit na anderhalve dag event;

Met 4 dagen voor de kwalificatie zou dit grofweg betekenen: (21,12 / 1,5) x 4 = 56,32% aan het einde van de kwalificatie;

Ik moet eerlijk zeggen dat de moed me wel aardig van in de schoenen zinkt.....

BB_Skelril
28-06-13, 19:43
Tymy,

Ik heb mijn originele post al geupdate, er staat nu meer informatie in.

BB_Skelril

Poegel
28-06-13, 19:46
FAQ UPDATE
BB_Skelril

We are saved! Collect those balloons!

http://i232.photobucket.com/albums/ee125/poegel2/hero_zps3054ec85.jpg

BB_Skelril
28-06-13, 19:59
We are saved! Collect those balloons!

http://i232.photobucket.com/albums/ee125/poegel2/hero_zps3054ec85.jpg
Ik heb hem maar even als avatar genomen ;-)

BB_Skelril

Poegel
28-06-13, 20:05
Haha geweldig! :)

BlackMedusa
28-06-13, 20:06
Ik heb hem maar even als avatar genomen ;-)

BB_Skelril

wishful thinking skelril :D

Poegel
28-06-13, 20:11
Als iemand nog meer een super-coole-hippe avatar wil, dan roept u maar.

BlackMedusa
28-06-13, 20:25
maak er eens een voor mij poegel :D

Poegel
28-06-13, 20:27
maak er eens een voor mij poegel :D

Wat voor iets wil je hebben? En wil je je naam erbij?

BlackMedusa
28-06-13, 20:33
laat ik aan jouw fantasie over en ja met naam zou wel mooi zijn :D

Poegel
28-06-13, 20:48
laat ik aan jouw fantasie over en ja met naam zou wel mooi zijn :D

Ik heb je een berichtje gestuurd via het forum. Kijk maar even of je hem leuk vindt :)

Poegel
28-06-13, 20:57
Wellicht dat er we een BB_Skelril even een apart en klevend topic moet maken voor het tonen, vragen en testen van avatars.

De mijne is inmiddels gelukt.

gr. Tymy

Goed idee ja. PS Leuke avatar :)

BlackMedusa
28-06-13, 21:03
met dank aan poegel voor mijn picture :D

Qwerty
28-06-13, 22:33
Ik vind het erg sneu voor alle ontwikkelaars die zo hun best doen, maar ik vrees het ergste. Om een of andere reden is er telkens weer kortsluiting tussen de goede bedoelingen achter de tekentafel en de praktijk van een grootschalig event. Vraag me af of ze het spel zelf wel spelen.

Ik quote mezelf maar eventjes:)
Het evenement is nog geen 2 dagen oud of er is alweer een aanpassing nodig. Bovendien ben ik nu in opperste verwarring: heb ettelijke draadjes doorgeworsteld, maar lees de ene keer dat er wel 100% gehaald moet worden in fase 1 en de andere keer is het niet nodig.
Het grote manco is, net zoals de vorige keer, dat totaal onduidelijk is hoeveel ballonnen 100% is. Nu kunnen we met z'n allen onze totale voorraad in ballonnen om gaan zetten, maar wat dat oplevert is onbekend. Bovendien telt fase 1 niet echt, dus als het er om gaat in fase 2 zitten we zonder voorraad en zijn de kansen om ook maar in de buurt van de 100% te komen nihil, als die kans er al was.
Ook ik schaar me in het kamp van de realisten, da's echt wat anders dan negatieveling.

Roodstaart
28-06-13, 22:39
Ik quote mezelf maar eventjes:)
Het evenement is nog geen 2 dagen oud of er is alweer een aanpassing nodig. Bovendien ben ik nu in opperste verwarring: heb ettelijke draadjes doorgeworsteld, maar lees de ene keer dat er wel 100% gehaald moet worden in fase 1 en de andere keer is het niet nodig.
Het grote manco is, net zoals de vorige keer, dat totaal onduidelijk is hoeveel ballonnen 100% is. Nu kunnen we met z'n allen onze totale voorraad in ballonnen om gaan zetten, maar wat dat oplevert is onbekend. Bovendien telt fase 1 niet echt, dus als het er om gaat in fase 2 zitten we zonder voorraad en zijn de kansen om ook maar in de buurt van de 100% te komen nihil, als die kans er al was.
Ook ik schaar me in het kamp van de realisten, da's echt wat anders dan negatieveling.

Ik ben blij dat er meer mensen dit beginnen in te zien!
Zonder duidelijkheid over hoeveelheden en percentages is dit een ziens onmogelijk opgave; afgezien van het feit wat QWERTY hier perfect omschrijft; dat als na fase 1 je pakhuis leeg is; de fase 2 alleen maar moeilijker/ lastiger wordt.

BB geef nu eens inzicht in hoeveel 100% voor servers is; dit lijkt me niet alleen voor de *minder sterke servers* fair maar denk dat dit in zijn algemeenheid het event ten goede komt; niemand zeggen de percentages iets in de ranglijst; aangezien 1% net zo goed 100k ballonnen kan zijn als 100.000k ballonnen!!!!!

hobbeldebobbel
28-06-13, 22:55
Ik ben blij dat er meer mensen dit beginnen in te zien!
Zonder duidelijkheid over hoeveelheden en percentages is dit een ziens onmogelijk opgave; afgezien van het feit wat QWERTY hier perfect omschrijft; dat als na fase 1 je pakhuis leeg is; de fase 2 alleen maar moeilijker/ lastiger wordt.

BB geef nu eens inzicht in hoeveel 100% voor servers is; dit lijkt me niet alleen voor de *minder sterke servers* fair maar denk dat dit in zijn algemeenheid het event ten goede komt; niemand zeggen de percentages iets in de ranglijst; aangezien 1% net zo goed 100k ballonnen kan zijn als 100.000k ballonnen!!!!!

Er is besloten om de hoeveelheid ballonnen die nodig zijn te verlagen gezien we na de eerste dag zagen dat het heel moeilijk was om de 100% te behalen. Sommige werelden hebben hierdoor de 100% al bereikt, en sommige werelden zullen de 100% in de komende dagen bereiken. In de calculatie hebben we ALLE ballonnen mee geteld, zelfs de ballonnen die nog niet waren gedoneerd. Ook de Nederlandse server maakt nu dus een veel betere kans!

FAQ UPDATE

BB_Skelril

Het wordt nou toch wel een echte rotzooi waar geen touw meer aan vast te knopen is. Het lijkt erop dat BB met het uur de spelregels aan het veranderen is, waardoor je in het geheel niet meer weet waaraan je toe bent ergo wat je moet doen met je ballonnen.
Kan nu net zo goed de ballonnen die morgen uit mijn proviandhuis komen (circa 80K) voor mezelf houden, als ELKE wereld zoals BB_Skelril schrijft GEWOON met fase 2 mag beginnen ook als je geen 100% haalt. Kan dan net zo goed mijn proviandhuis resetten en wat ander gaan maken dan ballonnen.
Als de in de fase 1 gemaakte ballonnen in fase 2 niets meer waard zijn - zoals BB_Skelril in het eerste topic meldt- , waarom zou je dan nu nog ballonnen gaan maken die je toch nier in de server hoeft te dumpen om te kwalificeren?

Wellicht dat BB hier nu eens een duidelijk en vaststaand antwoord op kan geven. Dan wel een antwoord dat na een uur weer wordt achterhaald door een ander standpunt.

BB_Skelril
29-06-13, 07:17
Wellicht dat er we een BB_Skelril even een apart en klevend topic moet maken voor het tonen, vragen en testen van avatars.

De mijne is inmiddels gelukt.

gr. TymyGezien dit iets is waar ik helaas niets mee kan doen (ik maak geen avatars / signatures!) mag je hier gerust een topic voor aanmaken in dit forum (http://forum.thesettlersonline.nl/forums/194-Settlers-caf%C3%A9). Ik zal het topic dan gewoon sticky maken en dan kunnen jullie daar een aantal regels opstellen voor het aanvragen van graphics!

Als de in de fase 1 gemaakte ballonnen in fase 2 niets meer waard zijn - zoals BB_Skelril in het eerste topic meldt- , waarom zou je dan nu nog ballonnen gaan maken die je toch nier in de server hoeft te dumpen om te kwalificeren?
Omdat er voor fase 1 ook beloningen te winnen zijn voor het bereiken van de 100%, enkel is dit niet de "echte" wedstrijd.

De eerste fase is er juist om er voor te zorgen dat het eerlijk verloopt. De eerste fase is namelijk een "kwalificatie" ronde om te kijken welke servers zwakker zijn. De servers die zwakker zijn zullen vervolgens in fase 2 worden samen gekoppeld waardoor IEDEREEN gelijke kansen heeft. Ongeacht hoe groot de spelwereld is.

De tweede fase is dus de fase waar het echt om draait. De scores van de server(s) waar je mee samen zit zullen bij elkaar op worden geteld, wat het uiteindelijke percentage zal zijn. Gezien je met meerdere server(s) samen zit hebben we dus nog gewoon kans ;-).

Ik kan helaas verder niet veel veranderen aan het evenement, dit is namelijk aan game design en wij (de community managers) hebben hier niets mee te maken buiten het feit dat ik jullie feedback door geef.

BB_Skelril

GEXTE
30-06-13, 02:18
BB_Skelril,
Ik weet dat je dit nog niet mag bevestigen, maar kom op toch, geen enkele server wordt uitgesloten van fase 2. Zelfs de Griekse server niet ! Durf er zelfs wel een godendrankje om te verwedden dat alle servers die het aan het einde van fase 1 NIET GEHAALD hebben in het slechtste geval samen in een (1) groep worden geplaatst zodat ze toch een kansje hebben om de 100% te halen.

Maar ik denk dat iedere groep servers die samengesteld gaat worden zodanig is dat op basis van de huidige productie zij minimaal de 100% gaan halen.

Toch Skelril ? Toch ?!?

gr. Tymy ;)

dat is toch wat we vanaf het begin geroepen hebben???
kom op... denk eens na, dit was serieus toch al meteen duidelijk :)

en zoals ik al vanaf het begin heb gezegt: nix doneren tijdens fase1!!! volledig voor fase2 gaan!!!
100% tijdens fase1 is onmogelijk voor ons, dus hoe meer we doneren tijdens fase1 hoe slechter we er voor staan als fase2 begint, want dan worden we hoger ingeschaald en maken we fase2 minder kans!

maar vooral eigenwijs zijn... gewoon lekker blijven doneren, suc6!

(overigens nix tegen Tymy, want hij heeft in het begin hetzelfde geroepen ;) maar quote hem hier omdat zijn verhaal gewoon klopt :))

Poegel
30-06-13, 08:54
Niks doneren is laten zien dat het evenement ons niets uitmaakt. Verkleint de kans dat we sowieso met fase 2 mogen meedoen. (Want dat was eigenlijk niet de bedoeling als je de 100% niet haalt)

Roodstaart
30-06-13, 10:10
Zolang BB niet weet hoe ze exact moeten tellen.... *volwassen servers - minder volwassen servers etc* zou ik me daar niet zo druk over maken!

Ik heb eerlijk gezegd een deja-vu gevoel van december 2012... en ja ook ik heb ballonnetjes gedoneerd!

illy
30-06-13, 16:12
En iemand een idee wanneer die 2e fase gaat beginnen?

Aan de zin: De eerste fase zal ongeveer 4 dagen duren, hebben we vrij weinig denk ik zo ;)

Poegel
30-06-13, 16:24
Maandag lijkt me. Morgen dus, maar zou zomaar volgende week kunnen zijn ;) Of niet meer...

BB_Skelril
30-06-13, 19:55
Zolang BB niet weet hoe ze exact moeten tellen.... *volwassen servers - minder volwassen servers etc* zou ik me daar niet zo druk over maken!

Ik heb eerlijk gezegd een deja-vu gevoel van december 2012... en ja ook ik heb ballonnetjes gedoneerd!

Nogmaals: Dit is precies waar de eerste fase voor is. Om te kijken welke servers minder "sterk" zijn zodat ze samen kunnen worden gevoegd met andere werelden om het eerlijk te maken.

BB_Skelril

BB_Skelril
30-06-13, 21:13
Tymy,

Het doel van fase 1 is om te kijken welke werelden "sterk" zijn en welke werelden "zwak" zijn zo dat in fase 2 de "zwakkere" werelden kunnen worden samengekoppeld in "een grote wereld" zodat het gehele speelveld gelijk is voor iedereen. Dat het percentage is verhoogd op de eerste dag veranderd daar niets aan.

Ik snap alle frustraties, en ik zal eerlijk toegeven; ik vind het zelf ook (op het zachts gezegd) jammer. Maar helaas kan ik hier niet veel aan veranderen behalve boze e-mails blijven sturen naar het ontwikkelings team. Wat ik wel kan doen is proberen er een betere situatie van te maken, zo heb ik zelf ook over 100.000 ballonnen gedoneerd.

Verder begint de echte wedstrijd pas met fase 2, en zal elke wereld in deze fase gelijke kansen hebben door de samenwerking met andere werelden.

Nogmaals; ik snap de frustraties, en ik heb dit tot nu toe elke dag ook aangegeven bij onze ontwikkelaars. Maar laten we er het beste van maken, we hebben nog steeds kans in de 2e fase en ik heb het volle vertrouwen dat we het kunnen halen.

BB_Skelril

Poegel
30-06-13, 21:15
Mensen, alles komt gewoon in orde :)
In fase 2 gaan we proberen om de 200% te halen. We hoeven niet als eerste te zijn, zolang we maar 100% halen. Alle andere beetjes is bonus.

Qwerty
30-06-13, 21:31
Het verjaardagsfeestje van de gemiste kansen.. Na het debacle van het vorige server-event kon BB toch wel op haar vingers natellen dat een cosmetische en bovendien slechte aanpassing, opdelen in 2 delen, niet zou gaan werken. Geen idee hoe lang de voorbereidingen zijn geweest maar na 1,5 dag moesten 2 essentiele zaken al aangepast worden : percentages oppimpen en vereiste van 100% in fase 1 om door te gaan naar 2 loslaten. Was dat niet gebeurd dan had geen enkele server fase 2 bereikt. Door deze aanpassing hebben mensen die op dag 1 ik weet niet hoeveel grondstoffen in ballonnen omgezet hebben dat achteraf voor niks gedaan.Ook al blijft BB volhouden dat dat niet zo is ivm de samenstelling van de servers voor fase 2, eerdere posters hebben al duidelijk gemaakt dat dat geen hout snijdt.
Waarom geen succesvol evenement van stal gehaald en dat een beetje aanpassen, bv het EK- evenement met ballonnen ipv voetballen? Succes gegarandeerd, enthousiaste spelers , BB blij, wij blij en feestje geslaagd.

Litmania
01-07-13, 10:28
Het is toch niet meer dan logisch dat die paar honderd spelers uit Nederland helemaal niet interessant zijn voor BB? Op de Duitse en Poolse servers spelen duizenden, misschien wel tienduizenden, dat is waar BB (commercieel) zijn slag kan slaan en dus wordt het hele spel op de wensen van de Duitsers en de Polen afgestemd. En zeker de events waar de leuke beloningen zijn te behalen. Stel je voor dat de Duitsers en de Polen afhaken, dan kunnen ze het spel wel opdoeken. Men denkt bij BB toch niet serieus dat als ze de servers samenvoegen van bijvoorbeeld Rusland, Griekenland en Nederland dat deze drie landen dan prettig gaan samenwerken en dan ineens wel de hoogste posities kunnen halen? Het event deugt niet, omdat het simpelweg niet voor iedereen is gemaakt, maar slechts voor een beperkte groep. En dan heb ik het nog niet eens over alle spelers met een lager level, zoals ik. Op level 32 haal je de Sjamaan niet even zomaar, dat kost veel moeite en resources, en die besteed ik liever aan het spel zelf dan aan dit event dat ik toch niet kan winnen.

Poegel
01-07-13, 10:37
Het is toch niet meer dan logisch dat die paar honderd spelers uit Nederland helemaal niet interessant zijn voor BB? Op de Duitse en Poolse servers spelen duizenden, misschien wel tienduizenden, dat is waar BB (commercieel) zijn slag kan slaan en dus wordt het hele spel op de wensen van de Duitsers en de Polen afgestemd. En zeker de events waar de leuke beloningen zijn te behalen. Stel je voor dat de Duitsers en de Polen afhaken, dan kunnen ze het spel wel opdoeken. Men denkt bij BB toch niet serieus dat als ze de servers samenvoegen van bijvoorbeeld Rusland, Griekenland en Nederland dat deze drie landen dan prettig gaan samenwerken en dan ineens wel de hoogste posities kunnen halen? Het event deugt niet, omdat het simpelweg niet voor iedereen is gemaakt, maar slechts voor een beperkte groep. En dan heb ik het nog niet eens over alle spelers met een lager level, zoals ik. Op level 32 haal je de Sjamaan niet even zomaar, dat kost veel moeite en resources, en die besteed ik liever aan het spel zelf dan aan dit event dat ik toch niet kan winnen.

Als de servers zijn samengevoegd maken we wel kans, dus gewoon die ballonnen gaan doneren in de 2e fase.

BlackMedusa
01-07-13, 13:18
http://i.imgur.com/1zkmZ4a.jpg

en wat moet ik me hierbij voorstellen dan als wij pas morgen kunnen starten met fase 2?

ricos221
01-07-13, 13:51
Ik denk dat zij later zijn begonnen ofzo voor het tijdsverschil. Zeker weten doe ik het niet.

Poegel
01-07-13, 14:53
Ik denk dat zij later zijn begonnen ofzo voor het tijdsverschil. Zeker weten doe ik het niet.

Is het tijdsverschil ja. Onze scores zijn al gereset, maar aan de andere kant van de wereld wordt dat ook nog gedaan.

aRPeaR
01-07-13, 15:27
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-VA8CHUV3.jpg

Gewijzigd

BlackMedusa
01-07-13, 15:34
mooi dank je arpear :D

BB_Skelril
01-07-13, 19:21
Het is toch niet meer dan logisch dat die paar honderd spelers uit Nederland helemaal niet interessant zijn voor BB?
De Nederlandse server heeft meer dan een paar honderd spelers ;-)

Men denkt bij BB toch niet serieus dat als ze de servers samenvoegen van bijvoorbeeld Rusland, Griekenland en Nederland dat deze drie landen dan prettig gaan samenwerken en dan ineens wel de hoogste posities kunnen halen?
Het enige dat samen wordt gevoegd is de score, het zal dus lijken alsof het een grote wereld is zodat ook de wat kleinere werelden gelijke kansen hebben.

Verder zal morgen omstreeks 09.00 uur de server tijdelijk offline gaan (ongeveer 30 minuten) om de tweede fase te activeren.

BB_Skelril

Litmania
02-07-13, 10:14
Zo, Duitsland en Polen staan op 1 en 2, wie had dat gedacht !?

Per ongeluk had ik nog wat ballonnetjes in mijn pakhuis liggen, en die lagen er ook nog na de overgang van fase 1 naar fase 2. Ik heb deze zojuist gedoneerd en dat is zonder problemen gelukt. Hoe zit dat ???

Poegel
02-07-13, 10:20
Zo, Duitsland en Polen staan op 1 en 2, wie had dat gedacht !?

Per ongeluk had ik nog wat ballonnetjes in mijn pakhuis liggen, en die lagen er ook nog na de overgang van fase 1 naar fase 2. Ik heb deze zojuist gedoneerd en dat is zonder problemen gelukt. Hoe zit dat ???

Die Duitsland die bovenaan staat is een andere hé. Duitsland 1 staat een stuk naar onderen. Maar het loopt allemaal wel gelijk, dus BB heeft het goed aangepakt!

Litmania
02-07-13, 10:26
Akkoord, voorlopig gaat het nog redelijk gelijk op. Ik blijf ook gewoon doneren, ga uit van het positieve.

Had je ook al een idee over mijn tweede opmerking?

ricos221
02-07-13, 10:28
Akkoord, voorlopig gaat het nog redelijk gelijk op. Ik blijf ook gewoon doneren, ga uit van het positieve.

Had je ook al een idee over mijn tweede opmerking?

BB zei dat het wel kon maar dat het niet meegeteld werd.

Litmania
02-07-13, 10:33
OK, ook duidelijk, dan ga ik weer vrolijk verder ...

Bucket
02-07-13, 13:14
Die Duitsland die bovenaan staat is een andere hé. Duitsland 1 staat een stuk naar onderen. Maar het loopt allemaal wel gelijk, dus BB heeft het goed aangepakt!

Ondertussen staan Duitsland 1 en Polen 1 wel bovenaan met respectievelijk 6,3 en 5,8 procent.

wee_man
02-07-13, 17:15
Bij deze ook nog felicitaties voor de Nederlandse server met het 1 jarig jubileum :)

GEXTE
03-07-13, 13:07
De hoeveelheid ballonnen die nodig zijn voor de donaties hangt af van het economische output van je team. De rank berekening houdt ook rekening met de economische output van elk team in verhouding tot de hoeveelheid actieve spelers. Dit zorgt voor een eerlijke wedstrijd ongeacht hoe oud of jong de spelwerelden zijn.

dit is natuurlijk een grote grap!!!

wat toevallig dat het precies zo uitkwam dat alle duitse servers aan elkaar zijn gekoppeld, alle 3 de russische server, beide franse, beide amerikaanse...

die servers zijn gekoppeld is gewoon meer voor het idee...
maar BB weet natuurlijk net zo goed als iedereen dat ze zomaar wat gedaan hebben en dat het helemaal niet eerlijk is!

maakt op zich niet uit, nou hebben we wel een kans om 200% te halen, maar dat BB het lef heeft om te zeggen dat ze er een eerlijke wedstrijd van gemaakt hebben gaat me toch wel wat te ver!!! (zie bovenstaande quote)

BB_Skelril
03-07-13, 13:34
dit is natuurlijk een grote grap!!!

wat toevallig dat het precies zo uitkwam dat alle duitse servers aan elkaar zijn gekoppeld, alle 3 de russische server, beide franse, beide amerikaanse...

die servers zijn gekoppeld is gewoon meer voor het idee...
maar BB weet natuurlijk net zo goed als iedereen dat ze zomaar wat gedaan hebben en dat het helemaal niet eerlijk is!

maakt op zich niet uit, nou hebben we wel een kans om 200% te halen, maar dat BB het lef heeft om te zeggen dat ze er een eerlijke wedstrijd van gemaakt hebben gaat me toch wel wat te ver!!! (zie bovenstaande quote)
De duitse servers die zijn samengekoppeld zijn net zoals de Nederlandse spelwereld wat zwakker en zijn daarom dus ook samengekoppeld. Dit was ook in de eerste fase te zien gezien voor zover ik weet deze Duitse servers de 100% in de eerste fase ook niet hadden behaald. De tweede fase verloopt zoals aangegeven gewoon eerlijk.

BB_Skelril

BattiLatti
03-07-13, 13:44
Natuurlijk is het niet eerlijker geworden en deugt het evenement nog altijd van geen kant. In het huidige tempo is Dui1 ruim binnen 10 dagen klaar met de wedstrijd, dan hebben ze als eerste de 200% gehaald. Daarna zullen ze er ook wel voor zorgen dat ze de meeste ballonnen doneren, dus ook die prijs is voor hun. En zelfs de traagste of zwakste spelers van dit moment zullen uiteindelijk wel ongeveer de 200% halen binnen de gestelde tijd. Iedereen krijgt straks dus de algemene beloningen en Dui1 krijgt de hoofdprijzen, precies zoals het was verwacht (en misschien ook wel precies zoals BB het heeft gepland).

Dui1 was in fase 1 al veruit de sterkste en is dat nu opnieuw. De kunstmatige ingrepen om het eerlijker te maken, hebben dus geen enkel nut gehad. Het is trouwens wel erg opvallend dat ook echt alle Duitse teams boven ons staan en dat de zwakste broeders nog altijd onderaan staan, nog een teken dat de samenvoeging van servers echt zinloos is geweest.

Er gebeurt verder helemaal niets op het moment. Ik krijg geen missies voor het evenement, maar ook niet voor het spel zelf. Ik krijg wel af en toe een gratis beloning van het spel (5 of 10 ballonnen, hahaha).

Overigens ga ik gewoon door met ballonnen doneren, zodat we in ieder geval de 200% halen en de daarbij behorende beloningen ontvangen. In het huidige tempo halen wij dat al binnen 20 dagen, ruim op tijd dus. Kunnen we daarna weer gewoon verder met het spel …

GEXTE
03-07-13, 13:45
ik vind het wel toevallig dat alle landen precies bij elkaar zijn ingedeeld...
ze hadden één poolse server over die is samen met ons gekoppeld, maar zoals ik al zei zijn de duitse precies allemaal aan elkaar gekoppeld, evenals allebei de franse servers, de 2 amerikaanse en de 3 russische... ik geloof er nix van dat het zo precies uitkwam dat het nu eerlijk is!
aangezien de berekeningen/beredeneringen niet openbaar worden gemaakt is er ook geen "hard" bewijs...
maar het is vrij duidelijk dat het geen eerlijke wedstrijd is...
zwakkere servers zijn wel aan andere zwakkere servers gekoppeld, maar niet op zo'n manier dat er sprake is van een gelijkwaardige strijd...

op zich maakt het niet uit, want de 200% is nu wel haalbaar, maar een gelijke strijd is het zeker niet!

Bucket
03-07-13, 13:56
Als ze het echt eerlijk hadden willen maken was Griekenland gekoppeld aan een Duitse server en niet aan een viertal andere zwakkere. De arme stakkers hebben geen enkele kans om op wat voor manier dan ook.

Maar goed, een top positie zullen we nooit halen, maar laten we ons tot doel stellen de Britten te verslaan!!!

Poegel
03-07-13, 14:36
Als we 200% halen ben ik al blij. Maakt mij niet uit wie als eerste over de streep komt.

BattiLatti
03-07-13, 15:27
We hebben nu cadeautjes gekregen voor het 1-jarig bestaan van de Nederlandse server, waarvoor dank. Er is alleen een probleem met de 'gepensioneerde bandieten'. Deze zijn helaas niet toe te voegen aan het burgemeestershuis, als je erop klikt gebeurt er niets ...

Poegel
03-07-13, 15:33
Heb hetzelfde probleem. Het icoontje van de settlers staat er ook niet bij.

Zubatsu
03-07-13, 17:56
zelfde probleem met bandieten , zullen wel griekse settlers zijn ,,, die willen ook niet werken

hobbeldebobbel
03-07-13, 20:58
Het TSO-feestje is alleen een Pools en Duits feestje en de servers van alle andere landen mogen alleen maar meedoen aan dit event om te laten zien hoe "goed" die Duitsers en Polen wel zijn.
BB kan wel bij hoog en laag volhouden dat de indeling en samenvoeging van servers volstrekt eerlijk is verlopen, maar dat is een farce.

Alles is gewoon gemanipuleerd om de Duitse en Poolse servers te "laten winnen".

Als het echt eerlijk zou zijn gegaan dan waren die Duitse en Poolse servers aan landen zoals Griekenland, Italie, Frankrijk en nog wat "zwakke" landen gekoppeld.
Het is precies de bedoeling van BB dat de 1e 10 plaatsen op de ranglijst worden ingenomen door Duitse en Poolse servers. Wat alle andere servers ook nog gaan doen BB zal wel zorgen dat die ranglijst zo blijft.

Dat mag van mij, maar noem het dan geen "eerlijke verdeling" en zeg dan gewoon dat die Duitse en/of Poolse servers wat er ook gebeurt zullen moeten winnen.
Bij een volgend "feestje" moet BB maar eens gaan nadenken dat het een feestje wordt voor elke individuele server zonder dat er een competitie-element aan wordt toegevoegd die bij voorbaat door BB zodanig is gemanipuleerd dat de "winnaars" van te voren al bekend zijn.

BB-Skelril ik zou nu maar eens ophouden met elke keer weer te debiteren dat "alles eerlijk is verlopen" en dat "iedereen gelijke kansen" heeft.

Ik blijf wel ballonnen doneren (heb sinds gisterenmorgen 100K ballonnen op de server gedumpt). Niet om te "winnen" maar om in elk geval die 200% voor de NL-server te halen. Maar een "feest" is het voor mij allang niet meer en ik denk voor heel veel andere spelers ook niet.

Poegel
03-07-13, 21:32
Ik lig er ook al heel de avond wakker van. Dat ze ons dit aan durven doen....
Morgen maar eens even een flinke aangetekende brief schrijven.

Carolina
03-07-13, 21:33
Jullie kunnen nu wel afgeven op de duitse en poolse servers maar bedenk eens hoe lang deze servers al bestaan ten opzichte van de andere servers, neem nou de duitse die al meer dan 3 jaar bestaan, enig idee hoeveel lvl 50 ers ze daar hebben en hoeveel die aan grondstoffen kunnen doneren?
Persoonlijk denk ik niet dat BB "oneerlijk" bezig is, het is alleen niet te doen voor kleine servers of servers die nog niet zo lang online zijn en zeker niet het aantal mensen hebben, die op o.a. de duitse servers spelen.
Mijn gedacht is doneer wat je kunt en probeer op zijn minst de 100 % te halen, dan kunnen we trots zijn op ons zelf en de twee andere servers die bij ons zijn ingedeeld.

Overigens van harte gefeliciteerd met het 1 jarig bestaan van de server en ik weet dat BlackMedusa de eerste was op deze server dus voor haar ook een klein feestje :)

Robin_
03-07-13, 21:36
wat je er ook van maakt het is niet de "wiskunde" achter de kwalificatie geweest, landgenoten zijn duidelijk gekoppeld aan elkaar.....

ik denk ook dat de verschillen tussen de werelden te groot zijn... je zou beter kunnen werken aan een formule waarbij de 100% voor iedere wereld een ander totaal aantal ballonnen betekent, (aantal levels actieve speler x aantal maanden speler ofzo ...)

Maar goed... het is een lastig evenwicht.... de medailles op de olympische spelen worden ook niet herverdeeld waarbij Amerika en China er wat moeten inleveren aan de landen die maar met 2 deelnemers komen...

Qwerty
03-07-13, 21:44
Op het moment, na 1.5 dag, dat de spelregels veranderd zijn en alle servers naar fase 2 mochten was de boel al te manipuleren: gewoon als sterke server stoppen met doneren om dan in fase 2 voluit te gaan. Een server-tegen-server-wedstrijd is sws kansloos, veel te veel factoren die de boel mistig maken, niet in de laatste plaats omdat het uiteindelijke doel, de hoeveelheid te maken ballonnen, niet bekend gemaakt wordt.
Nu maar hopen dat BB bij het volgende jubileum eindelijk eens inziet dat dit niet werkt.

Bucket
03-07-13, 23:55
Ik heb een aantal fora bezocht:
Bij de Duitsers is alles rustig, ze maken zich niet druk over oneerlijke combinaties. Weinig medeleven met andere servers, slechts heel sporadisch.
Bij de Amerikanen leeft 't event niet echt. Een paar aanmoedigingen hier en daar, voor de rest weinig aandacht voor de ballonnen.
De Engelsen zijn vooral aan 't opscheppen over het aantal gedoneerde ballonnen, daarnaast wordt er aandacht besteed aan de oneerlijke combo's.
De Fransen schreeuwen al 30 pagina's moord en brand. Ze zijn laaiend.

kraplap
04-07-13, 09:22
hahaha Bucket...Laat de Fransen maar schreeuwen en de Engelsen opscheppen. Dan kunnen wij tenminste winnen.

Maar krijgen we met de 2e fasen nog een missieketen? weet iemand dit?

Poegel
04-07-13, 10:16
Ik had er geen enkele twijfel over dat elke server in staat zou worden gesteld om minimaal 100% en waarschijnlijk voor de meeste ook wel de 200% te halen. Maar de beste reward (edelstenen) zijn toch te halen als winnaar van een eerlijke strijd in de 2e fase. De 2e fase is nog maar net begonnen en het is al duidelijk dat er te grote verschillen zijn tussen de diverse servers om van een eerlijke wedstrijd te kunnen spreken.

Nu met 300% happy hour is er voor een klein bedrag ook nog eens een berg edelstenen binnen te halen, waardoor er in dit event eigenlijk niet veel meer over is om ' mee' te strijden. Daarnaast is het ook een groot RSI feest omdat je continue moet klikken en nog eens klikken.

Respect voor diegene voor wie gedurende de gehele periode van fase 2 vol door kunnen gaan, maar ik heb besloten - voor redenen zoals hierboven beschreven - om het eilandje langzaam te laten droogvallen en weer door te gaan met het ' normale' Settlers leven. Voordeel is wel dat ik voor minimaal 2 maanden me geen zorgen meer hoef te maken of ik wel water genoeg heb ;)

gr. Tymy

En jij doneert natuurlijk de beloning die je krijgt aan ons. (De ballonnenmakers)

BattiLatti
04-07-13, 10:16
Het is trouwens wel oorverdovend stil van de kant van BB ...

Roodstaart
04-07-13, 11:03
Ik vrees.... dat zoals de reactie hierboven aangeeft inderdaad de waarheid is.... (en nee dit kan ik net zo min bewijzen); maar het is toch op zijn minst vreemd te vinden dat exact dezelfde servers (met uitlopende voorsprong) op de plekken 1 - 10 staan.

Ik vrees dat er inderdaad voor de *NIET* Duitse/ Poolse servers ooit enige kans is geweest om als eerste 100% - 150% - 200% te bereiken;
Dit ondanks de belofte dat er na fase 1 gekeken zou worden naar de sterkte van de servers; misschien is hier naar gekeken; misschien niet maar de manier waarop zich dit nu manifesteerd lijkt op zijn minst.... *competitie vervalsing*

Waarom is bijvoorbeeld de Duitse 1 (ranglijst 1) niet aan Griekenland (ranglijst laatst fase 1) gekoppeld.... en zo voor iedere server.... dan was er pas een *relatief* eerlijk speelveld ontstaan waar bij er nog echt gestreden kon worden om als eerste 100 - 150 - 200% te bereiken.

Ik voel me hier toch op zijn minst enigsinds bekocht..... Het wordt wat mij betreft dan ook eens tijd dat BB hier duidelijkheid over schept!!!

hobbeldebobbel
04-07-13, 11:47
Ga er maar niet vanuit dat BB met een voor iedereen acceptabel en duidelijk standpunt komt Roodstaart. Stomweg omdat ze donders goed weten dat zij dat niet hebben.
Net zoals Tymy schrijft is mijn eiland vandaag ook "drooggevallen" - nadat ik in de 2e fase 140K aan ballonnen heb gedumpt - en richt ik me weer op mijn eigen economie.
Eigenlijk zal het me een zorg wezen of we 100, 150 of 200% gaan halen, want dit "feest" is voor de meeste allang geen feest meer. Voor mij in elk geval niet!

Alle inspanningen ten spijt denk ik dat het team van BB zich de ogen uit hun kop moeten schamen dat ze alle servers op een dusdanige manier hebben behandeld in de 2e fase.
Natuurlijk hadden ze die grote Duitse en Poolse servers aan ECHT zwakke landen moeten koppelen.
Natuurlijk hadden ze die andere Duitse en Poolse servers niet bij elkaar moeten zetten.
Natuurlijk hadden ze moeten weten dat oude servers aanzienlijk meer 50 lvl-spelers hebben dan jonge servers.
Natuurlijk hadden ze eerst duidelijk moeten communiceren HOEVEEL ballonnen ELKE server moest doneren om de percentages te bereiken.
Natuurlijk kan ik zo nog wel een poosje doorgaan, maar het schijnt wel dat alle moeite die iedereen doet om een reactie van BB te krijgen hen een rotzorg zal zijn, mits die Duitse en Poolse servers hun "feestje" maar zullen "winnen".

Daarnaast ben ik blij dat ik niet op DIE servers speel want ik zou me doodschamen tegenover al die andere servers!

Bollekebeer
04-07-13, 12:31
Ik neem aan ( hoop) dat de reden dat we hier geen duidelijk antwoord nog op hebben is omdat ze bij BB druk aan het overleggen en rekenen zijn hoe ze deze race nog zo kunnen aanpassen zodat het wel een eerlijke race wordt. Toch?

ricos221
04-07-13, 12:34
Ik neem aan ( hoop) dat de reden dat we hier geen duidelijk antwoord nog op hebben is omdat ze bij BB druk aan het overleggen en rekenen zijn hoe ze deze race nog zo kunnen aanpassen zodat het wel een eerlijke race wordt. Toch?
Dan mogen ze wel opschieten gezien de snelheid van de top 3.

Xardia
04-07-13, 12:36
Zo is het ricos221 gewoon doorgaan althans dat doe ik wel!
En idd er is iets goed fout met de landen indeling enz!

ps. echt inzicht hoeveel er bij ons voor 100% gaan hebben we niet!

Ik zie byv. wat echt irri is nog steeds water enz op handel staan!

Ik blijf doorgaan succes allen :)

BattiLatti
04-07-13, 15:14
Gezien de vrije val die wij sinds gisteren hebben gemaakt op de ranglijst (van 10e naar 13e) en de geringe stijging in percentage, vrees ik dat niet alleen wij, maar ook onze Roemeense en Poolse bondgenoten niet meer volle bak draaien om nog een succes te maken van dit evenement. En dan bedoel ik niet dat we nog top 5 kunnen gaan eindigen, maar dat we misschien wel nog de 200% zouden halen. Het spel ligt volgens mij volledig op zijn gat, zowel het evenement als ook het gewone spel. Er gebeurt helemaal niets, ik krijg geen missies, en er is totaal geen reactie van de kant van BB.

Kom op Skelril, het wordt tijd voor tekst en uitleg, want anders jaag je iedereen weg ...

Poegel
04-07-13, 15:41
En dan bedoel ik niet dat we nog top 5 kunnen gaan eindigen, maar dat we misschien wel nog de 200% zouden halen.

Dit kan alleen als iedereen gewoon door blijft gaan en niet ineens af gaat haken nu. We wisten van tevoren al dat het ''onwaarschijnlijk'' zou zijn dat we gingen winnen. Dus laten we er gewoon het beste van maken en laten zien dat ook wij die 200% kunnen halen. Let niet op die andere landen...

En Skelril zal niet reageren, omdat die als 4x hetzelfde heeft gezegd en er niet veel tegen kan doen.

Zubatsu
04-07-13, 15:57
ik hoop alleen dat mensen stoppen met die $$ in de ogen, en gewoon kolen / water etc verkopen voor eigen winst, hoop dat iedereen mee werkt, dan halen we in iedergeval 100% en hopelijk 200%

BB_Skelril
04-07-13, 16:11
Ga er maar niet vanuit dat BB met een voor iedereen acceptabel en duidelijk standpunt komt Roodstaart. Stomweg omdat ze donders goed weten dat zij dat niet hebben.
Ik snap al jullie frustraties, maar ik heb al meerdere keren een 'duidelijk' antwoord gegeven. Het probleem is echter dat niet iedereen het met het antwoord eens is. De wedstrijd is misschien niet voor de volle 100% eerlijk, maar er is zeker een kans als iedereen samen speelt. Als we opgeven komen we er zeker niet, en we laten onze buren toch niet over ons heen lopen?!

Verder wil ik vragen om vooral met feedback te blijven komen, ik zal al jullie feedback verzamelen en doorsturen naar de ontwikkelaars.

BB_Skelril

BattiLatti
04-07-13, 16:31
Ik ga overigens nog altijd verder met ballonnen maken en doneren, want ik wil die 200% halen, dat staat verder overal los van. Ik zie dit allang niet meer als een wedstrijd, alleen nog als een missie voor onszelf.

Maar ik vind het wel een fraai antwoord 'dat de wedstrijd misschien niet voor de volle 100% eerlijk is'. Ik ben geen betalende speler, en dat zal ik ook nooit worden, maar ik kan me voorstellen dat anderen die wel betalen zich behoorlijk genaaid zullen voelen door dit antwoord ...

BB_Skelril
04-07-13, 16:41
Maar ik vind het wel een fraai antwoord 'dat de wedstrijd misschien niet voor de volle 100% eerlijk is'. Ik ben geen betalende speler, en dat zal ik ook nooit worden, maar ik kan me voorstellen dat anderen die wel betalen zich behoorlijk genaaid zullen voelen door dit antwoord ... En dit is precies de reden dat het moeilijk is om overal antwoord op te geven, iedereen vat het anders op. Ik reageer enkel op vragen van spelers die aangeven dat het niet eerlijk is, ik zelf geef niet aan dat het niet eerlijk is. Vandaar dat "misschien" ook in italic staat ;-).

BB_Skelril

ricos221
04-07-13, 16:48
Ik snap al jullie frustraties, maar ik heb al meerdere keren een 'duidelijk' antwoord gegeven. Het probleem is echter dat niet iedereen het met het antwoord eens is. De wedstrijd is misschien niet voor de volle 100% eerlijk, maar er is zeker een kans als iedereen samen speelt. Als we opgeven komen we er zeker niet, en we laten onze buren toch niet over ons heen lopen?!

Verder wil ik vragen om vooral met feedback te blijven komen, ik zal al jullie feedback verzamelen en doorsturen naar de ontwikkelaars.

BB_Skelril

Je gelooft er toch hopelijk niet serieus in dat we ook maar enige kans hadden/hebben tegen de duitse servers? Tuurlijk kunnen we 200% halen maar daar blijft het dan ook wel bij.

BB_Skelril
04-07-13, 16:52
Je gelooft er toch hopelijk niet serieus in dat we ook maar enige kans hadden/hebben tegen de duitse servers? Tuurlijk kunnen we 200% halen maar daar blijft het dan ook wel bij.
Zoals je zelf al aangeeft - "tuurlijk kunnen we de 200% halen" - er zijn dus gewoon een aantal leuke beloningen te winnen, of we de eerste plek behalen of niet!

BB_Skelril

Zubatsu
04-07-13, 17:05
Zoals je zelf al aangeeft - "tuurlijk kunnen we de 200% halen" - er zijn dus gewoon een aantal leuke beloningen te winnen, of we de eerste plek behalen of niet!

BB_Skelril

eerlijk was de wedstrijd niet, mja dat is regelmatig met BB,
naar mijn idee worden de duitse servers vaker beloond met extra cadeautjes dan wij, hoor je zo vaak.
daarnaast, zetten ze de sterke servers samen,
we hadden nooit kans om te winnen > dus het was geen wedstrijd.
toch hoop ik dat we minimaal de 100% halen.

LadyGx
04-07-13, 17:07
Ik vind het ontzettend jammer dat BB niet inziet dat het zo niet op een eerlijke manier verloopt.

De telling moet anders..

Nu is het gewoon dat iedere server/team van servers een x aantal ballonnen moet maken... Natuurlijk gaat dit sneller met grote servers met alleen maar hoge level spelers..
Momenteel is niet eens duidelijk hoeveel 100% is..

We zouden te horen krijgen van EDT waarop de 100% was gebasseerd.. tot op heden hebben we hier nog geen bericht over..

Op deze manier ben ik klaar met server evenementen..

Pas als BB de kansen eerlijk maakt i.p.v de duitsers en polen het heel makkelijk te maken over weeg ik pas om mee te doen met dit soort evenementen.

Ben door mijn grondstoffen heen heb alles gegeven tijden dit evenement maar ben er klaar mee

BB_Skelril
04-07-13, 17:09
naar mijn idee worden de duitse servers vaker beloond met extra cadeautjes dan wij, hoor je zo vaak.
Waarschijnlijk gaat het hierbij om beloningen die ze krijgen als de server langer offline is als de bedoeling was. Als het onderhoud een aantal uren uitloopt zullen we ook hier cadeautjes krijgen.

Verder wil ik jullie allen vragen om geen speculaties over de eerlijkheid etc. hier te plaatsen. Nogmaals, ik snap al jullie frustraties en ik zal alle feedback doorsturen naar onze ontwikkelaars, maar dit is niet de plek om speculaties te posten.

BB_Skelril

jane
04-07-13, 17:14
Wat ik niet begrijp, is dat ik rechtstreeks in fluister heb gevraagd, of het wel wijs was om vol uit te gaan doneren.
Waarom? omdat het om een krachtmeting van een server ging, de eerste 4 dagen.
Skelril heeft mij verzekerd dat dit het beste was om te doen.

Dus niet,Hadden we de eerste dagen niet gelijk onze pakhuizen leeg gemaakt, omdat het niet duidelijk was of we dan wel mee gingen voor de volgende ronde.
Was hier een eerlijk antwoord op geweest,dan hadden we nu het op een normaal en voor ieder haalbaar tempo kunnen doen.

Als Skelril zegt ik wist en weet het niet, dan vraag ik me af waar een communety Team dan wel voor staat.

Poegel
04-07-13, 17:31
Het feit of alles wel/niet eerlijk is vind ik niet het ergste.
Het feit dat velen nu ineens niet meer meedoen is veel erger.
Er zijn nog talloze andere spelers die er nog wel voor willen gaan en ook flink hebben gedoneerd. (Ik ben hier één van)

Nu zou het helemaal erg worden als we niet eens de 100% halen! Dus kom op, doneren die handel!

Tips voor de volgende keer:

Geef een bepaald % voor alle servers. Dus niet tegen elkaar spelen, maar allemaal met elkaar.
Geef feedback op het aantal wat nog moet worden verzameld. Dus 25% = 250.000/1.000.000
Verstopte codes zijn leuk. Mag ook gezegd worden!
Fase 1 had niet gehoeven. Je geeft al je grondstoffen uit, waarnaar je niets meer hebt voor fase 2
Duitsland 1 had gekoppeld moeten worden aan de laatste uit de lijst. De 2e vervolgens aan degene erboven. Niet alle lage bij elkaar zetten. Probeer dit bij voetbal maar eens, heeft ook geen nut :)

ricos221
04-07-13, 17:42

BB_Skelril

Dat ontken ik ook niet maar vanuit BB is het gepromoot als een eerlijke wedstrijd tussen de servers. Dit is niet het geval. Anders had je beter gewoon het event per server kunnen doen. Dan had je kunnen zeggen, je moet als server zoveel ballonnen doneren voor een prijs en dan had je ook spelersgebonden prijzen kunnen doen. Het hele punt is dat iedereen(ook andere servers) belooft was een eerlijke kans te hebben op het als eerste behalen van de percentages en dat dit dus verre van het geval is. Begrijp me niet verkeerd ik apprecieer alles wat BB organiseert maar echt duidelijk zijn de dingen niet gegaan. Desalniettemin blijf ik dit een geweldig spel vinden wat ook wel een keer gezegd mag worden.

Ik heb gezegd,

Ricos221

jane
04-07-13, 17:54
Het feit of alles wel/niet eerlijk is vind ik niet het ergste.
Het feit dat velen nu ineens niet meer meedoen is veel erger.
Er zijn nog talloze andere spelers die er nog wel voor willen gaan en ook flink hebben gedoneerd. (Ik ben hier één van)

Nu zou het helemaal erg worden als we niet eens de 100% halen! Dus kom op, doneren die handel!

Geef een bepaald % voor alle servers. Dus niet tegen elkaar spelen, maar allemaal met elkaar.
Geef feedback op het aantal wat nog moet worden verzameld. Dus 25% = 250.000/1.000.000
Fase 1 had niet gehoeven. Je geeft al je grondstoffen uit, waarnaar je niets meer hebt voor fase 2
Duitsland 1 had gekoppeld moeten worden aan de laatste uit de lijst. De 2e vervolgens aan degene erboven. Niet alle lage bij elkaar zetten. Probeer dit bij voetbal maar eens, heeft ook geen nut :)

Ik stop niet met doneren, en ik ga zeker ook door met ballonnen maken, maar ik vind het wel jammer dat het op deze manier moet.
En dat er dus heel veel trouwe spelers teleurgesteld zijn. Maar goed we laten de moed niet zakken, en blijven pompen.

Gonzo
04-07-13, 18:03
ik ga zeker door eerlijk of niet maak me niet uit waar of op welke plek we komen zo lang we maar boven de 100% komen is het goe

BlackMedusa
04-07-13, 19:29
tja ik doe wat ik kan doen maar mijn grondstoffen beginnen zolangzamerhand op te raken en kan het met geen mogelijkheid snel genoeg weer aanvullen en daar bij vanaf volgende week vrijdag ben ik sowieso 2 weken op vakantie, ik denk dat het een hele harde dobber gaat worden om ons doel te bereiken, maar goed ik doe wat ik kan doen, maar op is op, ik heb inderdaad in de eerste fase teveel aan grondstoffen omgezet, hadden ze gezegd laten we een kijken hoe lang ze erover doen om een bepaald aantal te halen en dan verder met de wedstrijd te gaan, zou misschien beter geweest zijn, maar geen 4 dagen daarvoor was 1 dag voldoende geweest

KingBoa_NL
04-07-13, 19:35
Ik ga wel door met doneren, ik vind alleen dat BB niet logisch heeft nagedacht of iig het te simpel voor zichzelf gemaakt hebben.
Als ze gewoon een calculatie omtrent de populatie gemaakt zouden hebben van alle servers en op basis daarvan de 100 en 200% hadden gemaakt waren alle servers aan elkaar gewaagd geweest. Maar goed, ik heb BB al vaker te hoog ingeschat.

TIPEX
04-07-13, 19:47
mag ook gezegd worden:
dit evenement is beter gebalanceerd dan einde der tijden.
bb houdt dus echt wel rekening met de vele reacties,maar rome is ook ni op 1 dag gebouwd, zelfs niet op 2,
dus ipv te vertellen wat er allemaal verkeerd is of oneerlijk om het in ieders woorden te zeggen, kun we mss beter
raad geven om het volgende evenement nog beter te laten verlopen, en verder gewoon ons best doen om een gezamelijk doel te halen.

Robin_
04-07-13, 21:19
ik ga zeker door eerlijk of niet maak me niet uit waar of op welke plek we komen zo lang we maar boven de 100% komen is het goe

als we maar op 200% komen, dan is het goe! :)

FauSt0
05-07-13, 08:21
Ik vind het een goed idee dat servers aan elkaar zijn gekoppeld, maar de methode hoe dat is gegaan klopt niet.

De Duitse server is de oudste server. Daar zitten relatief gezien meer spelers op die lvl50 zijn. lvl50 spelers hebben over het algemeen ook heel veel voorraad in hun pakhuizen en kunnen dus veel ballonnen maken in hun proviandhuis. Ook hebben deze lvl50 spelers hun proviandhuis op lvl4 of lvl5 waardoor het maken van ballonnen alleen maar sneller gaat.

De nieuwere servers hebben spelers, relatief gezien, met een lager lvl. Deze spelers hebben minder voorraad die ze kunnen omzetten, hebben een proviandhuis met een lager lvl en duurt het dus langer om de grondstoffen om te zetten naar ballonnen.

Dus als een nieuwere server wordt gekoppeld aan een andere nieuwere server, dan schiet het dus niet op. De verhoudingen kloppen gewoon niet.
als je het echt eerlijk wilt doen, dan moet een oudste server gekoppeld worden met de nieuwste, de één na oudste met de één na nieuwste enz enz.

Hoe dan ook. Dit is voor mij geen reden om te stoppen. Ik blijf doorgaan met doneren ook al is het niet eerlijk. Ik heb een groot competitiegevoel en wil altijd winnen!!

Irobijn-2
05-07-13, 09:36
Motivatie voor jezelf opbrengen gaat prima, voor een gilde ook goed te doen, maar een hele server motiveren is niet haalbaar.
Op dit moment weet je niet wat 10K doneren doet, je weet niet hoeveel je er moet maken dat is het lastige aan deze opzet. Zoals het was bij de pompoenen gaat het beter, dan weet je waar je aan toe bent en als je niet mee doet breng je alleen jezelf schade toe en niet de anderen.
Op de chat hoor je grote aantallen langs komen maar ziet niet dat er veel aan het veranderen is.
Er zitten leuke elementen in deze event zoals de nieuwe adventures en de verstopte codes, maar toch zit er helaas een bijsmaakje aan het feestje dat vind ik jammer.

Level groep gebonden events vind ik ook altijd beter, maar oké het is zoals het is dus maar gewoon doorgaan met blazen en klikken en doneren die ballonnen!

Tip voor BB, maak een spelers overleg team en laat die meepraten over hoe events op een leuke manier kunnen verlopen, de spelers zijn tenslotte de ervarings deskundigen. Als dat niet haalbaar is maak dan een poll met verschillende speelstijlen en laat de spelers stemmen. Dan heeft je doelgroep wat meer inbreng.

Succes met organiseren en ik begrijp best dat het moeilijk is om die hele grote groep het naar de zin te maken :-)

Robin_
05-07-13, 15:13
nou ja, anderzijds zie je dat we nu op 40% zitten... geen idee hoeveel ballonnen dat is hoor, maar we weten zeker 1) dat we niet gaan winnen, 2) als we door weten te gaan in dit tempo dat we ergens volgende week de 100% halen. Dan moeten we het tempo 3 weken vol houden voor de 200%. Niet onmogelijk, maar wel even doorbijten nog dus :)

Poegel
05-07-13, 16:05
nou ja, anderzijds zie je dat we nu op 40% zitten... geen idee hoeveel ballonnen dat is hoor, maar we weten zeker 1) dat we niet gaan winnen, 2) als we door weten te gaan in dit tempo dat we ergens volgende week de 100% halen. Dan moeten we het tempo 3 weken vol houden voor de 200%. Niet onmogelijk, maar wel even doorbijten nog dus :)

Complimenten voor de manier waarop er nu nog steeds volop wordt gewerkt aan het doneren mensen.
We gaan er komen!

GEXTE
06-07-13, 02:24
Dat mag van mij, maar noem het dan geen "eerlijke verdeling" en zeg dan gewoon dat die Duitse en/of Poolse servers wat er ook gebeurt zullen moeten winnen.
Bij een volgend "feestje" moet BB maar eens gaan nadenken dat het een feestje wordt voor elke individuele server zonder dat er een competitie-element aan wordt toegevoegd die bij voorbaat door BB zodanig is gemanipuleerd dat de "winnaars" van te voren al bekend zijn.

BB-Skelril ik zou nu maar eens ophouden met elke keer weer te debiteren dat "alles eerlijk is verlopen" en dat "iedereen gelijke kansen" heeft.

Ik blijf wel ballonnen doneren (heb sinds gisterenmorgen 100K ballonnen op de server gedumpt). Niet om te "winnen" maar om in elk geval die 200% voor de NL-server te halen. Maar een "feest" is het voor mij allang niet meer en ik denk voor heel veel andere spelers ook niet.
precies mijn punt, noem het niet eerlijk als het niet eerlijk is, zeg dan gewoon dat zwakkere servers samengevoegd worden, maar laat het woord "eerlijk" weg!!!
overigens snap ik skelrill prima! ik geef ook veel af op BB en ben het ook niet eens met wat skelrill schrijft/post, maar je kunt natuurlijk niet van hem verlangen dat hij zijn werkgever zomaar afvalt! (wat mij betreft is het allemaal ook niet persoonlijk hoor skelrill ;))

Jullie kunnen nu wel afgeven op de duitse en poolse servers maar bedenk eens hoe lang deze servers al bestaan ten opzichte van de andere servers, neem nou de duitse die al meer dan 3 jaar bestaan, enig idee hoeveel lvl 50 ers ze daar hebben en hoeveel die aan grondstoffen kunnen doneren?
Persoonlijk denk ik niet dat BB "oneerlijk" bezig is, het is alleen niet te doen voor kleine servers of servers die nog niet zo lang online zijn en zeker niet het aantal mensen hebben, die op o.a. de duitse servers spelen.
aan je antwoord te zien begrijp je er niet veel van... BB claimt dat het een eerlijke wedstrijd is en dat is het gewoon simpel weg niet! dat is het punt!

Waarschijnlijk gaat het hierbij om beloningen die ze krijgen als de server langer offline is als de bedoeling was. Als het onderhoud een aantal uren uitloopt zullen we ook hier cadeautjes krijgen.

Verder wil ik jullie allen vragen om geen speculaties over de eerlijkheid etc. hier te plaatsen. Nogmaals, ik snap al jullie frustraties en ik zal alle feedback doorsturen naar onze ontwikkelaars, maar dit is niet de plek om speculaties te posten.

BB_Skelril
wat betreft de speculaties, je hebt een punt, we speculeren, maar de speculaties zijn wel terecht, want het kan natuurlijk nooit zo zijn dat de 3 russische servers samen toevallig precies even sterk uit de bus komen als duitsland 1 en USA 1 en 2... het komt allemaal precies zo uit dat de servers van elk land met elkaar gematched zijn, dat zou wel erg toevallig zijn!!!
buiten dat roep je de speculaties over je zelf af, omdat BB weigert berekeningen/cijfers te overleggen, wat op zich prima is, maar dan weet je bij voorbaat dat er speculaties ontstaan! (niemand weet hoeveel balonnen 1% is, niemand weet de berekening/beredenering hoe en waarom bepaalde servers gekoppeld zijn (voor mij is het duidelijk, die zijn gewoon per land gekoppeld en daarna is er gekeken wat er overbleef, maar nogmaals, uiteraard is dit geen eerlijke manier!)

verder speel ik nu ongeveer een jaar settlersonline. ik heb in het begin veel afgegeven op de vertragingen die plaatsvonden tijdens het onderhoud, maar hier heb ik nooit een beloning voor ontvangen voor deze vertragingen!
verder wil ik er ook nog op wijzen dat de duitse server WEL beschikt over het avontuur vikingen 2 en alle andere servers niet! ik begrijp dat dit een duitse promo actie was, prima, maar waarom is hij niet gewoon in de winkel te koop voor edelstenen op de andere servers??? al vraag je er wat mij betreft 20k edelstenen voor (wat abnormaal is), maar maak hem in ieder geval ook gewoon beschikbaar!

tot slot nog ff wat puntjes:
***ik heb voor dat het event begon hier op de forums al opgeroepen tijdens fase 1 NIETS te doneren, dat weinig mensen het er mee eens waren en gewoon lekker vol gas gingen doneren is prima, maar loop nou niet te zeuren omdat je toen dom hebt gedaan... aan de hand van fase1 werd de sterkte/zwakte van een server bepaald voor fase2, dus eigenlijk is het jullie schuld dat we er nu minder goed voorstaan! en ga aub nou niet onnozel doen dat dit niet vanaf het begin al duidelijk was...
***we moeten ons schamen als we sowieso niet die 200% halen! het is een kleine moeite voor iedereen om zijn eilandje vol te zetten met putten en er balonnen mee te maken en mocht je proviandhuis het niet afkunnen dan zijn er genoeg andere mensen die je het water kunt toesturen zodat hun ze omzetten in balonnen!
***laat de beloningen voor de snelste en beste server weg en geef die duitsers gewoon meteen allemaal 1k edelstenen, dan voorkom je een hoop gedoe...
***misschien is het voor een volgende keer wel een goed idee om per server ook beloningen weg te geven, bijvoorbeeld voor de persoon die het eerste 1 miljoen balonnen doneert en voor de persoon die overall het meeste doneert...

Ruwaard
06-07-13, 09:14
Ja, we moeten met zijn allen er positiever tegenover staan.

Er zijn vele fouten gemaakt door BB en er is veel (terechte) kritiek op alle forums.

Maar, iedereen heeft zich de eerste dagen van fase 2 een slag in de rondte gewerkt om ballonnen te fabriceren en toen kwamen de negatieve topics weer.
Als je zelf niet meer mee wilt doen, okay, maar trek anderen daar dan niet in mee.
Ook in de huidige combinatie van servers zouden we met gemak de 200% moeten kunnen halen, maar door het negativisme stoppen er velen voortijdig, wat na het evenement dan weer teleurstelling oplevert, omdat wij de beloningen niet hebben gekregen.

Gewoon met z'n allen er voor gaan, dan heb je na het evenement toch de voldoening.

BattiLatti
06-07-13, 15:20
We gaan nog maar met kleine beetjes omhoog de laatste 24 uur. Ik heb niet de indruk dat iedereen het heeft opgegeven, en het valt me bovendien op dat ook de andere spelers spelers nog maar minimaal stijgen in percentage. Heeft BB de telling soms weer aangepast ???

Robin_
06-07-13, 16:47
gister zaten we rond deze tijd net onder de 40 dus net onder de 8% erbijg

en sommigen (ik) krijgen het proviandhuis gewoon niet meer 24 uur vol en anderen gaan misshcien van het weer genieten in het weekend :)

Roodstaart
06-07-13, 17:06
Denk eerlijk gezegd dat de meeste spelers door hun grootste voorraden heen zijn (ook op de andere servers); dit zou verklaren waarom we overal een *langzamer stijgende trend* zien ten opzichte van eerdere dagen.

Ik zou zeggen; Ga vooral door.... 100 - 150 zullen in dit tempo zeker gehaald worden... en misschien zelfs de 200 ook nog wel!

hobbeldebobbel
06-07-13, 17:43
gister zaten we rond deze tijd net onder de 40 dus net onder de 8% erbijg

en sommigen (ik) krijgen het proviandhuis gewoon niet meer 24 uur vol en anderen gaan misshcien van het weer genieten in het weekend :)

Denk eerlijk gezegd dat de meeste spelers door hun grootste voorraden heen zijn (ook op de andere servers); dit zou verklaren waarom we overal een *langzamer stijgende trend* zien ten opzichte van eerdere dagen.

Ik zou zeggen; Ga vooral door.... 100 - 150 zullen in dit tempo zeker gehaald worden... en misschien zelfs de 200 ook nog wel!

Met dat "probleem" zitten we nu allemaal.
De eerste dagen kon mijn proviandhuis continu doordraaien op de voorraden die ik had en vlogen de ballonnen richting server.

Water is al een poosje op en alleen het water dat geproduceerd wordt (op alle vrije plaatsen staan waterputten) kan ik omzetten in ballonnen. Ben nu aan de laatste hardhoutstammen begonnen maar als die ook op zijn (ruim 100K) worden alleen ballonnen geblazen uit mijn dagelijkse productie.

Alle servers "groeien" nu langzamer dan de eerste dagen, maar laten we wel zorgen dat tenminste die 2 Poolse achter ons blijven staan en we niet nog meer zakken in de ranglijst.
100% gaan we halen en wellicht ook nog wel 150%, maar we gaan proberen voor 200%. Toch??

BB_Skelril
06-07-13, 18:01
verder speel ik nu ongeveer een jaar settlersonline. ik heb in het begin veel afgegeven op de vertragingen die plaatsvonden tijdens het onderhoud, maar hier heb ik nooit een beloning voor ontvangen voor deze vertragingen!Op de Duitse wereld gebeurt het regelmatig dat de servers uren lang niet bereikbaar zijn. Dit is op de Nederlandse server misschien 1x gebeurt waarbij er voor zover ik weet ook beloningen zijn verstuurd. Deze beloningen zijn er enkel voor wanneer de server een langere tijd niet bereikbaar is, als het onderhoud een keer 20 minuten uitloopt zullen ze dus ook niet worden verstuurd ;-).

BB_Skelril

Roodstaart
06-07-13, 18:16
Maar skelril je snapt toch best dat wij ook graag meer beloningen willen..... we zijn Hollanders (en een enkele Belg) dat bekend:

Veel & Gratis.... en als het niet gratis is.... dan heeeeel goedkoop :)

Qwerty
07-07-13, 21:45
Overigens van harte gefeliciteerd met het 1 jarig bestaan van de server en ik weet dat BlackMedusa de eerste was op deze server dus voor haar ook een klein feestje :)

Ik wil het feestje niet bederven hoor, maar voor de geschiedschrijving: BlackMedusa is niet de eerste geweest. Een aantal leden van ons gilde (NFL) zijn op dag 1 vanaf NewFoundland, UK-server, naar de NL-server gegaan , dat was op 5 juli, Black Medusa kwam een dag later volgens haar profiel.

Poegel
08-07-13, 20:34
Skelril kun je mijn feedback doorgeven voor de volgende keer?

Ik denk toch dat er de volgende keer een minder moeilijk event moet komen. Of misschien iets zonder tijdslimiet? Het zou mooi zijn als er punten komen per server. Heeft de server een bepaald doel behaald, dan krijgt deze server een beloning. Los van alle andere servers en gebaseerd op het aantal spelers/lvl. Die punten krijg je dan op dezelfde manier als de ballonnen. Door het spelen van avonturen, upgraden, buffen en meer (geen grondstoffen omzetten). Via deze manier zal ongeveer iedereen meedoen om het doel te halen.

Ik vind het idee voor de volgende update, van de bonenstaak trouwens heel goed. Hier wordt dat al lichtelijk in verwerkt.

+

Duitsland 1 had gekoppeld moeten worden aan de laatste uit de lijst. De 2e vervolgens aan degene erboven. Niet alle lage bij elkaar zetten. Probeer dit bij voetbal maar eens, heeft ook geen nut.

Frisqy
09-07-13, 00:33
Ik zie het probleem niet met leeglopende pakhuizen. Zet je avonturen op stop. Heb je geen brood, bier en wat dan ook nodig. Genoeg water om te converteren. Je hebt ook voor een weekie geen andere grondstoffen nodig als je geen avonturen doet. Dus zet je kolen vreters uit en je kan ook je kolen gebruiken voor productie. Gebruik je mandjes en welk andere buff dan ook voor je kolenbranders water productie en op je molens en je produceert super efficiënt zeer veel ballonnen op dagbasis. Blijf je kopermijnen bijbouwen en je zit ook nog met een dikke voorraad koper die je kan gebruiken om ballonnen te blazen. Kan je de gaten opvullen!

Roodstaart
09-07-13, 11:37
Ik zie het probleem niet met leeglopende pakhuizen. Zet je avonturen op stop. Heb je geen brood, bier en wat dan ook nodig. Genoeg water om te converteren. Je hebt ook voor een weekie geen andere grondstoffen nodig als je geen avonturen doet. Dus zet je kolen vreters uit en je kan ook je kolen gebruiken voor productie. Gebruik je mandjes en welk andere buff dan ook voor je kolenbranders water productie en op je molens en je produceert super efficiënt zeer veel ballonnen op dagbasis. Blijf je kopermijnen bijbouwen en je zit ook nog met een dikke voorraad koper die je kan gebruiken om ballonnen te blazen. Kan je de gaten opvullen!

Ik wil niet heel lastig zijn... maar ook in dit event zijn avonturen die gespeeld *dienen te worden* en de verliezen (zeker voor de low-levels) zijn weer eens aanzienlijk.

Verder zie ik niet in waarom iemand alles *dedicated* aan het event wil doneren voor 3 weken.... zonder andere avonturen te spelen dat maakt het mijn inziens wel heeeel erg saai.... (om nog maar te zwijgen van de RSI voor het omzetten :))

Bucket
09-07-13, 11:42
Is het jullie opgevallen dat de Grieken/Ieren/Brazilianen/enz heel goed bezig zijn. het verschil met ons bedraagt nog maar 9%. Ze gaan ineens zo ontzettend snel dat ik me afvraag of BB hen aan 't helpen is. (niet dat dat erg is, want zij verdienen een steuntje in de rug)
De Amerikanen (die al weinig interesse hadden in dit event) lijken er nu echt de brui aan te geven.

Vraagje aan Skelril: Zou u een ontwikkelaar uit Düsseldorf bij ons op het Forum willen uitnodigen om vragen/klachten van spelers te beantwoorden over dit event. Telkens geven wij onze bezwaren aan bij u, waarna u die moet overbrengen naar het hoofdkantoor. Misschien zou het eens goed zijn als wij zelf de mogelijkheid krijgen om met een ontwikkelaar in gesprek te gaan. Dit zou verfrissend kunnen werken en mogelijk vloeien hier mooie plannen uit voort.

BB_Skelril
09-07-13, 17:16
Bucket,

Ik zal eens gaan kijken wat we daar mee kunnen doen ;-)

BB_Skelril
C53-AB36-8DE4

kili
09-07-13, 17:33
Bucket,

Ik zal eens gaan kijken wat we daar mee kunnen doen ;-)

BB_Skelril
C53-AB36-8DE4

Pen en papier ben je iig niet vergeten :P

hobbeldebobbel
09-07-13, 20:05
Wat is er vandaag met de ranglijst van het balloonsevent gebeurd????

Kan er nou helemaal geen touw(tje) meer aan vastknopen.

Gonzo
09-07-13, 20:07
graag daar een beetje info over duurt wel weer lang

Poegel
09-07-13, 20:13
Momenteel zijn er wat problemen met de grafiek, waardoor de resultaten niet goed worden weergegeven.
Je kunt gewoon blijven doneren, dit zal gewoon geteld worden.

Er wordt aan het probleem gewerkt.

Bucket
15-07-13, 20:09
We hebben de 100% gehaald! Gefeliciteerd Polen, Roemenië en Nederland (o,ja en de Belgen ook niet vergeten. ;) )
We hebben nu dus nog tien dagen om de 150% te halen, dit betekend 5% per dag.
Helaas hebben we zo'n productie tot op heden niet gehaald en ik zie geen reden waarom we dit nu wel zouden gaan halen.
Voor die mensen die nog steeds goede hoop hebben: sorry, ik (her)bouw vandaag voor de laatste maal alle putten en zodra die op zijn ruim ik de hele puttenzooi op. Kan ik m'n grasvelden weer zien. Ik zal nog steeds doorgaan met ballonnen van avonturen en verkenners te schenken, en ook wat losse grondstoffen omgezet in ballonnen maar geen enorme voorraden WATERballonnen.
Mochten er nog mensen zijn die hulp nodig hebben met waterballonnen, laat 't me even weten, m'n proviandhuis heeft binnenkort ruimte.

Qwerty
15-07-13, 21:48
Beloningen voor het bereiken van 150%
De beloningen voor 100%, 200 edelstenen, 1 restrostijl avontuur, 20 verander uiterlijk verbeteringen

2 weken dagelijks inloggen en die 200 edelstenen zijn binnen, 20 verander uiterlijk verbeteringen zit ik niet op te wachten. Enige wat heel misschien leuk is is een retrostijl-avontuur, tenzij het zo'n onnozel ding is als we al weken dagelijks krijgen.
Iedereen die de komende tijd als een waanzinnige kostbare grondstoffen wil blijven omzetten in ballonnen en zich een dubbele rsi wil blijven klikken wens ik veel succes. Misschien kan iemand die dat nog blijft doen me eens uitleggen waarom, ik pieker me suf maar kan geen enkele logische verklaring bedenken.

BattiLatti
22-07-13, 16:40
Op het Duitse forum staat het volgende:

Wartung / Geburtstags-Event Ende
Liebe Siedlerinnen und Siedler,

am Dienstagmorgen findet weltweit ein Neustart aller Spielwelten statt:

•Welten: Alle (1-14) geschlossen
•Start: Dienstag, ca. 06:00 Uhr
•Ende: Dienstag, bis ca. 09:00 Uhr
•Abenteuer: Laufzeiten werden verlängert
•Die reguläre Wartung entfällt in dieser Woche
Mit der Wartung endet das Geburtstagsevent.

•Ballons können nicht mehr produziert werden
•Laufende Aufträge in der Warteschlange des Provisionshauses werden automatisch beendet und die Ressourcen erstattet
•Die Event-Quests werden entfernt
•Die Gewinnerinformationen folgen in dieser Woche
Viele Grüße
BB_Pandur

Ik neem aan dat dit ook voor ons geldt ... ???

BattiLatti
24-07-13, 09:19
Beste Skelril,

Ik ontvang bij mijn schatzoektochten nog altijd ballonnen, wel 20 stuks, ondanks dat het evenement inmiddels is afgelopen. Nu is er blijkbaar een ruil mogelijk, 500 ballonnen voor 1 gouden munt. Of ik dat een eerlijke ruil vind, of dat dat misschien een beetje karig is, laat ik nu in het midden. Mijn vraag is: hoe ruil ik 20 ballonnen ???

Groeten

BB_Skelril
24-07-13, 17:49
Het is alleen mogelijk om 500 ballonnen per keer in te ruilen via je proviandhuis. 20 ballonnen inruilen zal dus niet werken.

BB_Skelril

Roodstaart
24-07-13, 18:33
500 ballonnen voor 1 muntje is wel heel erg karig; overigens kwamen hier ook de *ontdekkingsreizigers* met ballonnen terug!

BattiLatti
24-07-13, 18:57
En wat ga ik dan met die 20 ballonnen doen? Want weggeven of vernietigen kan ik ze ook niet ...

Poegel
24-07-13, 18:59
20 jaar bewaren voor het volgend evenement :)

Appeltaart
24-07-13, 19:00
Hoezo volgende event is als Skelril jarig is toch :)

Geerius
24-07-13, 19:00
Ik ben eerder benieuwd wanneer wij onze 100% beloning krijgen...

Poegel
24-07-13, 19:02
Ik ben eerder benieuwd wanneer wij onze 100% beloning krijgen...

Als het goed is deze week

BB_Skelril
24-07-13, 19:02
De beloningen zullen (als het goed is) deze week nog worden verstuurd. Meer informatie zal later volgen.

BB_Skelril

BattiLatti
24-07-13, 19:23
Dat is allemaal prima, maar de vraag blijft:

En wat ga ik dan met die 20 ballonnen doen? Want weggeven of vernietigen kan ik ze ook niet ...

edski
24-07-13, 20:27
Met alle grondstoffen die verzameld zijn waar de kosten al idioot hoog waren
voorbeeld 2000 tarwe werd 500 ballonnen en als klap op de vuurpijl komen onze toppers van BB met je kan je ballonnen omzetten naar munten 500 ballonnen voor 1 munt

BB moet zich schamen en heel diep ook.

Ik blijf dit spel wel spelen alleen om te zien hoe het zich ontwikkeld maar ik zal er geen euro meer in investeren.

Wel wil ik toevoegen dat ik hoop dat de mening die ik NU over dit spel heb positief kan veranderen maar dit ligt in de handen van BB.

Ik kan maar 1 ding zeggen dat ik dit spel zoals het NU beheert word door BB niet zal aanraden aan anderen om te spelen er zijn online games in de zelfde soort van spel die vele malen beter in elkaar zitten.

BattiLatti
25-07-13, 06:38
Blijft de vraag overeind:

Poegel
25-07-13, 10:08
Met alle grondstoffen die verzameld zijn waar de kosten al idioot hoog waren
voorbeeld 2000 tarwe werd 500 ballonnen en als klap op de vuurpijl komen onze toppers van BB met je kan je ballonnen omzetten naar munten 500 ballonnen voor 1 munt

BB moet zich schamen en heel diep ook.

Het is toch juist goed dat je er niet veel voor terugkrijgt?

Anders wordt iemand die niet meedoet dubbel beloont.
Die persoon doneert niets, zou de 100% geschenken ontvangen en daarna ook nog zijn/haar ballonnen kunnen inleveren voor een flinke hoeveelheid munten (of andere grondstof).

Vind het goed opgelost zo.

Appeltaart
25-07-13, 11:01
Jep met Poegel eens en ik bewaar de balonnen gewoon voor een volgend event. Vermoed dat ze ooit nog wel weer een keer gebruikt kunnen worden.

Roodstaart
25-07-13, 11:43
Het evenement had naar mijn mening ten eerste moeten bestaan uit een beloning voor diegene die daadwerkelijk de donatie van ballonnen heeft gedaan. Hoe meer ballonnen je hebt gedoneerd hoe hoger bijvoorbeeld het aantal edelstenen is dat zij hiervoor persoonlijk krijgen. De hoeveel te doneren ballonnen voor een X aantal edelstenen zou uiteraard wel moeten oplopen, maar op een bepaald niveau moeten stabiliseren.

En in welke wereld is dat eerlijk.....?!? waar diverse highlevels miljoenen aan resources hebben gedoneerd aan low levels.... waardoor ze zelf dus minder ballonnen maakte maar andere juist bergen....

Dat zou een beetje lekker worden uit de *ruif* van een ander eten met gesponsorde items door high-levels... en dat terwijl jij eerlijkheid *predict*

Fingonn
27-07-13, 10:45
Ik kan toch heel kort zijn over het evenement. Enorm veel werk en tijd om al die ballonnen te krijgen en dan zo'n beloning. Serieus wie heeft dat bedacht. 10 retro styles en 10 rekruten voor 1 evenement... Hoe bedoel je dit evenement is een totale flop. Volgende keer besteed ik er ook geen grondstof aan. Als ik alles wat ik naar ballonnen heb omgezet op handel had gezet had ik een 10/100 keer zo'n grote beloning gehad in munten. Die paar edelstenen en dat gebouwtje maken amper iets goed.

GEXTE
27-07-13, 11:27
wat ik het aller slechtste aan dit evenement vond is dat je niet in een keer gewoon 100k water kon omzetten naar ballonnen, maar dat je dat per 2k moest doen... om 100k water om te zetten naar ballonnen en ze vervolgens te doneren ben je 1000 keer aan het klikken met je muis...

(in de evenementen tab van je proviandhuis moest je eerst 2x op dat schuifje klikken, want water stond helemaal onderaan, dan moest je het water selecteren, vervolgens moest je dat schuifje om water om te zetten op zijn max zetten om 2k water om te zetten, vervolgens op okay klikken om het te starten... als ze dan waren omgezet moest je per setje ballonnen eerst op je stermenu klikken, dan de ballonnen aanklikken in je stermenu en vervolgens op je burgemeesterhuis klikken en weer opnieuw je stermenu openen voor het volgende setje... dat is 8 keer klikken voor één setje ballonnen (en dan heb ik het alleen nog maar over herhalings acties(klikken), dat je je proviandhuis moet openen en naar de juiste tab gaan en zo heb ik weggelaten..)
en dan heb je nog maar 2k water omgezet, ga zo maar eens 100k water omzetten en dat elke dag 4 weken lang...

dat vond ik echt zooooo waardeloos dat het zo moest!!!
had gewoon een schuifje zonder limiet gemaakt, dus gewoon in een keer 100k of zo water omzetten naar ballonnen!!!