PDA

Bekijk Volledige Versie : Handel in/ met edelsteen items!

Roodstaart
20-06-13, 18:01
Het gebeurd nu geregeld op de handel/ handelshuis dat er door mensen ge/mis-bruik wordt gemaakt van items die alleen met *edelstenen* (lees echt geld) te koop zijn. Dit gebeurd vooral bij de nieuwelingen door bestaande spelers die goedkoop denken in te kunnen slaan.

Op zich prima dat er vrije handel is maar ik ben tevens van mening dat mensen hiervoor beter beschermd zouden moeten worden aangezien ze hier echt geld aan spenderen.

Ik begrijp dat dit een gevoelig onderwerp is; aangezien sommige hier een *brood-winning* van hebben gemaakt; ik vind echter wel dat dit bespreekbaar gemaakt moet worden; en misschien dat BB hier nog in mogelijke oplossing(en) zou kunnen voorzien (alhoewel ik niet direct een oplossing zou weten) maar misschien andere gamers wel!

BB_Skelril
20-06-13, 20:17
en misschien dat BB hier nog in mogelijke oplossing(en) zou kunnen voorzien (alhoewel ik niet direct een oplossing zou weten) maar misschien andere gamers wel!

Het is niet de bedoeling dat wij de handel controleren, handel is vrij en er bestaan geen vaste prijzen voor de items en grondstoffen behalve wat je in de winkel ziet. Het is aan de spelers zelf om te beslissen of ze het waard vinden om iets uit de handel te verkrijgen.

Wat een goede oplossing zou kunnen zijn is het maken van een handleiding. Je kan in de handleiding uitleggen wat handel is en hoe het werkt. Verder kun je misschien een topic aanmaken waarbij spelers kunnen posten of het waard is om x item te verhandelen voor x grondstoffen. Je zou hier dan antwoord op kunnen geven met uitleg en zo de spelers kunnen helpen.

BB_Skelril

Bucket
20-06-13, 20:30
Sorry Roodstaart, 'k ben het niet met je eens.
Het is de eigen verantwoordelijkheid van mensen om niet al hun geld aan een spelletje uit te geven en doen ze dat wel dan is het hun eigen schuld. Bij leningen zien we tegenwoordig de boodschap: Let op, lenen kost geld! maar we kunnen toch niet een spel vol gaan plakken met soortgelijke boodschappen?
Dat er malloten zijn die zich in de schulden steken voor een nieuwe auto is 1 ding, maar een silo-tje van een paar euri is compleet wat anders.

Kinderen van 7 (de jongste leeftijdsgroep die dit spel mag spelen) hebben geen rekening vergelijkbaar met volwassenen, ze hebben geen i-deal e.a.
Alleen volwassen kunnen echt geld aan dit spel uitgeven en van hen mag je toch verwachten dat ze de waarde van geld kennen.

Poegel
20-06-13, 21:50
Ik heb interesse in de verwijdering van de 24 uur wachttijd om te handelen. Meerdere malen wil ik met iemand handelen en dan komt er iemand die het vervolgens van je afpakt, doordat hij de handel eerder accepteert. Doe hier maar eens iets aan.

Bucket
21-06-13, 10:42
Inderdaad Poegel, waarom hebben ze dit überhaupt ingesteld?
Het heeft helemaal geen voordelen, het geeft alleen maar frustratie.
De 24-uurs handelsvertraging is geïmplementeerd toen we het nieuwe handelssysteem kregen, waarschijnlijk wilde BB ons aanmoedigen om dit systeem te gebruiken en niet langer de chat als belangrijkste handelskanaal. Daar valt wat voor te zeggen maar ik had het liever op een andere manier gezien.

Poegel
21-06-13, 14:53
@bucket
Volgensmij deden ze dat voor de nieuwkomers. Zo werd iemand niet meteen een ongewenste handel ingetrokken. Ook had je toen vaak de vriendschapsverzoeken, gevolgd door een oplicht handelsverzoek. (Veel voor weinig, of de handel van de persoon omdraaien). Toch was het toen veel fijner om te handelen....

Roodstaart
21-06-13, 15:03
Volgensmij deden ze dat voor de nieuwkomers. Zo werd iemand niet meteen een ongewenste handel ingetrokken. Ook had je toen vaak de vriendschapsverzoeken, gevolgd door een oplicht handelsverzoek. (Veel voor weinig, of de handel van de persoon omdraaien). Toch was het toen veel fijner om te handelen....

Alleen wel extra alert blijven :)

anoniem107
21-06-13, 15:35
geen moeite met handel hoor kan van zo blijven zo als het is...

Appeltaart
21-06-13, 15:40
Ik vind dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor hun handels en ze moeten zelf kijken wat iets waard is dus steun dit voorstel niet van je Rood. Wel vind ik die uur vriend zijn soms lastig er worden dan inderdaad soms ruils "gestolen" door anderen daarom vaak verstandig zelf de handel erin te zetten.

meater
21-06-13, 15:45
Iets zoals hierboven geschreven gebeurd op elk spel, daar wordt je groot en sterk van.
Dat is geen misbruik van de sterke, dat is onwetendheid van de zwakke.

Koning-Rijk
21-06-13, 15:53
Nee 24 uur wachten is goed zo kan er geen misbruik gemaakt worden door mensen die 600 accounts openen en dan alle edelstenen leegtrekken met giften aan zichzelf mag van mij wel 48 uur worden.

Appeltaart
21-06-13, 16:15
volgens mij zou het niet moeten kunnen wat jij zegt want ik vermoed dat BB toch checked met IP check en dergelijke of accounts worden gebruikt zoals jij omschrijft koning.

GEXTE
23-06-13, 19:35
bestaat er niet al een soort bescherming om "nieuwkomers" te beschermen???
het handelshuis is toch pas beschikbaar vanaf lvl 16 of zoiets?!?!?!?
dan heb je in principe al voldoende kennis van hoe het er een beetje aan toe gaat... ook heb je tijd genoeg gehad om de forums door te lezen en dit soort onderwerpen te bekijken ;)

misschien ook wel een leuke hoofdmissie voor de begin levels, dat je iemand verplicht de forums laat lezen (of in ieder geval openen)...
ik wed dat de helft van de spelers nog nooit op de forums zijn geweest...

Roodstaart
23-06-13, 19:55
bestaat er niet al een soort bescherming om "nieuwkomers" te beschermen???
het handelshuis is toch pas beschikbaar vanaf lvl 16 of zoiets?!?!?!?
dan heb je in principe al voldoende kennis van hoe het er een beetje aan toe gaat... ook heb je tijd genoeg gehad om de forums door te lezen en dit soort onderwerpen te bekijken ;)

misschien ook wel een leuke hoofdmissie voor de begin levels, dat je iemand verplicht de forums laat lezen (of in ieder geval openen)...
ik wed dat de helft van de spelers nog nooit op de forums zijn geweest...

Het minimaal level 16 zijn klopt; echter dan hebben ze nog geen verstand van wat *edelsteen* items waard zijn!

kili
23-06-13, 20:22
Het minimaal level 16 zijn klopt; echter dan hebben ze nog geen verstand van wat *edelsteen* items waard zijn!

12 zelfs meen ik sinds de laatste grote update dat t handelshuis bestaat.

GEXTE
24-06-13, 02:50

klopt, maar ja, krijgen sommigen dat besef ooit?!?!?!?!?
de forums zijn er niet voor nix, google heb je ook nog...
ik ben gisternacht nog door het arrestatie team van mijn bed gelicht omdat ze via PRISM hadden vernomen dat ik een aanslag op dikke bertha aan het beramen was... dat hadden ze via google gezien....