PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan niet op sommige eilanden van gilde leden

Shinshi
13-06-13, 21:04
Goedenavond

sinds gisteren is het mij opgevallen dat ik niet op bepaalde gilde leden hun eiland kan. Een vreemd verschijnsel is echter dat ik vandaag andere gilde leden niet kan bezoeken dan gisteren.

Dit is volgens mij een bekend probleem want ik zie veel opmerkingen in hulp kanaal.

Groeten Shinshi

avisker
14-06-13, 09:32
Ik heb hetzelfde problem. Ik kan sinds vanmorgen niet meer op andere eilanden komen (blijft hangen op "Kaart laden").
Het vreemde is dat sommige andere gilde leden geen problemen hebben.

Kortom erg vervelend!

ZWERVERT
14-06-13, 18:21
vrijdag14-4 2013
goeden avond ,ik heb het zelfde probleen ik kan bij sommige spelers niet op het eiland komen .
dit problem heeft zich nog niet eerder voor gedaan ,
ik hoop dat dit snel opgelost word .
b.v.d. ZWERVERT

kraplap
15-06-13, 18:44
hier hetzelfde probleem alleen kunnen ze niet op mijn eilandje komen...

groetjes
Kraplap

kili
15-06-13, 19:50
Ik heb nog wel wat kaartjes over hoor, 20 muntjes per stuk. Pas wel op....er zitten oplichters in het spel die ze via de zwarte handel weer voor 50 proberen door te verkopen.

Nee, vervelende bug. Hoop dat ze t snel hebben opgelost :)

WarboBram
15-06-13, 22:09
Ja ,ook last van ,er komt een melding "je hebt een ban gekregen" en dan wordt ik per direct van de server gegooid en
mag dan opnieuw inloggen .
Hopelijk lossen ze dit zo vlug mogelijk op .

Dit is geen bug, waarschijnlijk probeer je iemand te bezoeken die een ban heeft. Wanneer je dan zijn/haar eiland probeert te bezoeken krijg je de ban melding ook in je scherm te zien.

BB_Skelril

inderdaad in de gilde vernomen dat iemand een ban had gekregen .wist ik niet
bedankt voor de info

BB_Skelril
16-06-13, 05:40
Ik heb deze bug inmiddels doorgegeven aan het ontwikkelaars team en hoop zo snel mogelijk wat meer informatie voor jullie te hebben.

Ja ,ook last van ,er komt een melding "je hebt een ban gekregen" en dan wordt ik per direct van de server gegooid en
mag dan opnieuw inloggen .
Hopelijk lossen ze dit zo vlug mogelijk op .

Dit is geen bug, waarschijnlijk probeer je iemand te bezoeken die een ban heeft. Wanneer je dan zijn/haar eiland probeert te bezoeken krijg je de ban melding ook in je scherm te zien.

BB_Skelril

Carolina
16-06-13, 12:15
ik heb sinds gisteravond ook dat probleem kan het eiland van sommige niet meer bezoeken en een ander weer wel.

TheDutchman
17-06-13, 09:40
Heb ook het probleem dat velen niet op mijn eiland kunnen maar ze krijgen geen melding van een ban.
Die heb ik ook niet dus het lijkt me dat er nog een probleem is.

Carolina
17-06-13, 18:36
sinds vanmorgen kan ik wel weer op de eilanden komen dus voor mij is het probleem opgelost, dank u

WackyX
19-06-13, 12:40
Heb ook het probleem dat velen niet op mijn eiland kunnen maar ze krijgen geen melding van een ban.
Die heb ik ook niet dus het lijkt me dat er nog een probleem is.

Sinds (eer)gisteren kunnen er diverse mensen bij mij niet op m'n eiland komen, en ik heb toch echt geen ban.
Heel vervelend, want hierdoor mis ik nog wel eens dat medegildeleden bij mij komen boosten.
Gaarne z.s.m. oplossen s.v.p.

Skippyking
19-06-13, 20:10
Mensen kunnen bij mij ook niet meer op bezoek komen en ik heb zeker geen ban.

Is wel behoorlijk lastig met mandjes droppen

rebel123
20-06-13, 09:01
Bij mij kon ik dat oplossen met een CTRL-F5 (harde reset internet explorer) daarna kon ik gelijk bij me vrienden op het eiland komen.

Ik heb deze bug inmiddels doorgegeven aan het ontwikkelaars team en hoop zo snel mogelijk wat meer informatie voor jullie te hebben.

BB_Skelril

eimmik
20-06-13, 09:11
Bij mij kon ik dat oplossen met een CTRL-F5 (harde reset internet explorer) daarna kon ik gelijk bij me vrienden op het eiland komen.

dit is in mijn geval geen oplossing, erg vervelend je mist zo toch de extra tijd van de buffs

rebel123
20-06-13, 09:21
dit is in mijn geval geen oplossing, erg vervelend je mist zo toch de extra tijd van de buffs

Waarom werkt dat bij jouw niet als je met googlecrome werkt kan het ook, je moet dan alleen de adres balk selecteren en dan CTRL-F5 doen

eimmik
20-06-13, 09:30
het werkt wel, het lost alleen het probleem niet op

WackyX
20-06-13, 10:40
Bij ons in het gilde is het probleem ook nog steeds aanwezig, één van mijn medegildeleden kan bij diverse mensen niet op bezoek, al meerdere dagen. Ook de harde reset (Ctrl-F5) van Chrome heeft niet het gewenste effect.

Paul06
23-06-13, 09:28
Bij mij is helaas hetzelfde het geval. Ik kan nog wel vrienden/gildeleden bezoeken, alleen zij mij niet. Bij iedereen blijft hij op "Kaart Laden" staan of komt er een "Refresh je browser"-melding.

Zalarius
23-06-13, 10:17
Bij mij ook weer terug. Tijdje geleden ook gehad.
Ik kan nu niet bij sommige personen. We hebben dit bij het gilde uitgeprobeerd en er waren ongeveer 2 personen die wel op het eiland konden en 8 niet.
Browser lag het ook niet aan, want er werd geprobeerd met IE, Firefox en Chrome.

Lord_Spookstah
23-06-13, 10:49
Tijdelijke bestanden, cookies en flash cache verwijderen helpt ook allemaal niet, dus het moet haast wel een server probleem zijn

Paul06
24-06-13, 18:47
Heb vandaag een update van Java gehad, en sindsdien kunnen mijn gildegenoten weer mijn eiland bezoeken. Misschien werkt het voor anderen ook, even een java-checkup dat kan hier (http://java.com/nl/download/installed.jsp)

kili
24-06-13, 19:18
De bug komt en gaat en schijnt te maken te hebben met de boekbinders volgens andere servers.

Kwakkeltje
26-06-13, 07:07
Ik heb er alleszins ook last van. Vraag me af of het dev-team hiernaar kijkt of ze het hebben afgedaan met de stelling dat het aan 'bans' ligt.

BB_Skelril
26-06-13, 07:33
Kwakkeltje,

Onze ontwikkelaars zijn de bug momenteel aan het onderzoeken. Ik heb voorlopig dus nog geen update hierover. Mocht er nieuwe info bekend worden dan zal ik het op het forum plaatsen.

BB_Skelril

WackyX
26-06-13, 16:22
Dank voor de info, BB_skelril, dan weten we tenminste dat het jullie aandacht heeft.

eimmik
26-06-13, 18:05
Ik kan het probleem oplossen door alle productie in mijn barak stop te zetten op de ene na die nog bezig is.
Zodra ik dat gedaan heb kan die persoon me wel bezoeken.

Kwakkeltje
27-06-13, 06:56
Inderdaad, bedankt voor de update BB_Skelril!

detto65
27-06-13, 22:55
Ook bij mij is dit een steeds terugkerend probleem, het heeft overigens niets met IE of Mozilla te maken, deze doen het dan beide niet.
Het lijkt ook steeds bij dezelfde spelers voor te komen, terwijl ik andere eilanden wel gewoon kan bezoeken.
Dit is erg lastig.

hein
28-06-13, 09:47
ik kan niet bij mijn vrienden opbezoek om broodjes te gooien voor de GQ ik hoop dat het vandaag opgelost wordt want dan kan ik die nog afmaken die GQ

Erinyyen
30-06-13, 09:22
Ook hier de "kaart laadt problemen", eerder deze week al bij één van onze gildeleden maar die doet het intussen weer en vandaag lopen de mensen vast als ze mijn eiland bezoeken. Ik vermoed dat de problemen worden veroorzaakt door openstaande avonturen waar je op uitnodiging aan mee doet, die overeenkomst zie ik in iedere geval met mijn situatie en die van mijn gildelid. Dan zou de situatie zich ook oplossen nadat het avontuur beeindigt is. Ikzelf zit de komende 3 dagen vast in het avontuur en als dit de oorzaak is zullen mijn gilde leden mij zolang niet kunnen bezoeken :(.

Lexie
10-07-13, 06:46
Wij hebben ook een gilde lid waar niemand bij op zijn eiland kan komen...er zijn maar 2 gildeleden van de 32 die op zijn eiland kunnen. Ik heb meerdere dingen ook geprobeerd, maar die hebben allemaal geen baat. is er al een oplossing gevonden???

qpidootje
10-07-13, 16:24
ik heb ook problemen dat gildeleden mij niet kunnen bezoeken lekker handig weer :p

Sir_Paul
18-07-13, 13:06
De afgelopen drie dagen speelde dit probleem ook bij mij. Als ik of een gildegenoot iemand probeerden te bezoeken (één specifiek persoon) bleef TSO hangen op 'Kaart laden'. Vandaag lukte het weer wel, dus het lijkt een tijdelijk probleem te zijn. Heb er wel al meer gildegenoten over gehoord, dus het is in ieder geval nog niet opgelost.

hobbeldebobbel
25-07-13, 10:38
Vandaag trad deze bug ook bij mij op het eiland op.
NIEMAND kon mijn eiland bereiken.

Nadat ik een suggestie - mijn barakken leeg te maken - opvolgde kon dat ineens wel.

Heb er ook een ticket van gemaakt en dan krijg je het standaard-antwoord van BB.

Aangezien dit probleem zich al meer dan 1 maand manifesteert vind ik wel dat BB hierin schromelijk tekortschiet dat dit NOG STEEDS niet is verholpen.

BB_Skelril graag nog eens een INDRINGENDE mail naar de ontwikkelaars want dat kan gewoon niet.

aanvulling 25-07 19;45 uur
Ook vanavond kunnen mijn gildeleden niet op mijn eiland komen. Dus heb ik de bouwrij maar weer opnieuw uit mijn barakken gehaald.

Het antwoord vanmorgen van support geeft aan dat het probleem kennelijk zit in de bouwrij van de barak.
"Dank je wel voor het contacteren met de settlers online support team.
Het probleem kan worden gerelateerd aan de huidige troepen getraind op uw vriend eiland. Kan u proberen uw vriend te bezoeken wanneer hij de deze troepen heeft afgerond.
De ontwikkelaars zijn verder bewust van het probleem en werken aan een oplossing."

BB-Skelril ga dit nou niet als een schoolmeester verwijderen als zijnde niet toelaatbare publicatie van supportberichten, want deze "oplossing" kan andere speler helpen.

Uiteraard vind ik nog steeds dat het een grote blamage is voor BB dat dit "probleem" na ruim een maand van de eerste melding nog steeds bestaat.

detto65
25-07-13, 22:44
Wanneer een speler elite-soldaten in zijn wachtrij van de barakken heeft staan, kan je soms niet op zijn eiland komen.
We hebben dit een aantal keren getest, en als de speler waar je niet op het eiland kan komen, deze even tijdelijk uit de wachtrij verwijderd werkt het wel.

Appeltaart
26-07-13, 07:49
Wanneer een speler elite-soldaten in zijn wachtrij van de barakken heeft staan, kan je soms niet op zijn eiland komen.
We hebben dit een aantal keren getest, en als de speler waar je niet op het eiland kan komen, deze even tijdelijk uit de wachtrij verwijderd werkt het wel.

waarom zeggen de mensen van de ondersteuning dit niet als oplossing als mensen erom vragen?
bedankt voor je post detto

hobbeldebobbel
26-07-13, 09:15
waarom zeggen de mensen van de ondersteuning dit niet als oplossing als mensen erom vragen?
bedankt voor je post detto

Support zegt wel "Het probleem kan worden gerelateerd aan de huidige troepen getraind op uw vriend eiland." Zie mijn hierboven staande post.

Gisterenmorgen konden mijn gildeleden wel op mijn eiland nadat ik alle opdrachten (muz van die welke bezig was) had verwijderd.
Gisterenavond konden zij ook (weer) niet op mijn eiland komen. OOK niet nadat de barakkenbouwrij werd leeggemaakt. En ik bouwde geen Elite troepen want die heb ik ruim voldoende. Er stonden alleen kanonniers (mijn nieuwe eenheden) cava's en recruten in de bouwrij.
Zij konden er pas op nadat de barak compleet LEEG was.

Natuurlijk is dat geen manier van tso spelen en naar mijn mening dient support hier als de drommel werk van te maken en niet alleen maar zeggen dat het probleem bekend is en dat "ze er aan werken".

Mijn barakken staan altijd VOL en het zou te gek zijn dat mijn eiland dan niet gebuft kan worden.

Aanvulling 26-07 15:30 uur
Nadat mijn barak vanmorgen leeg was hebben we geprobeerd welke eenheden voor problemen zorgden om op mijn eiland te komen:
Er stonden 25 Recruten aan wie gewerkt werd en daarna heb ik achtereenvolgens Cava's, Kruisboogschutters, Boogschutters, Militie, Soldaten en Langboogschutters toegevoegd.
Na elke toevoeging probeerde een lid van mijn gilde op het eiland te komen. Zonder problemen lukte dat.
Daarna werden Elite-Soldaten toegevoegd en ook daarna geen enkel probleem.
Als laatste voegde ik Kanonniers in de barak in en daarna koen niemand meer op mijn eiland komen.

Als bij de 1 Elite-Soldaten voor een probleem zorgen en bij mij Kanonniers is het gewoon een random probleem en kan het best zo zijn dat bij weer een ander Xbows voor problemen zorgen.
Ook het feit dat gisteren wel spelers op mijn eiland konden komen terwijl de barak nog aan de laatste opdracht bezig was en vanmorgen pas NADAT alle werkzaamheden van de barak waren beeindigd is een random probleem.

Voor mij is het een nog groter probleem aangezien mijn barakken vrijwel ALTIJD een bouwrij hebben af te werken. Als je eiland dan niet gebuft kan worden kan support je wel veel speelplezier wensen bij elk standaard antwoord dat ze je geven, maar mijn speelplezier wordt door deze ongein in een razendsnel tempo gereduceerd tot een absoluut 0-punt.

Appeltaart
26-07-13, 09:18
Ah lezen is soms moeilijk :)...das inderdaad jammer hobbel kan ik mij voorstellen.

hobbeldebobbel
02-08-13, 09:38
Vandaag een test gedaan om te kijken waar het probleem in zit dat sommige spelers niet (meer) op mijn eiland konden komen.

Nadat ik level 48 bereikte en (dus) kanonnen kon maken ontstond dit probleem op mijn eiland.

Als er nu kanonnen in de barakbouwrij staan kunnen ALLEEN spelers van lvl 48 en hoger op mijn eiland komen kennelijk omdat zij OOK kanonnen kunnen maken.
Spelers van lagere levels kunnen dan NIET op mijn eiland komen. Zodra de kanonnen uit de bouwrij verwijderd worden kunnen zij er weer wel op.

Dus als sommige spelers niet (meer) op eilanden van hun gildegenoten en/of vrienden kunnen komen zou je moeten kijken of die spelers van zo'n eiland zijn geleveld en daardoor wellicht andere (hogere) eenheden kunnen bouwen en die ook effectief in de bouwrij hebben staan.

detto65
02-08-13, 21:44
klopt, ik had dat probleem dus alleen met elitesoldaten, want die kon ik nog niet.
Zojuist getest met een speler van level 10, die dus op geen enkel eiland kan komen waar ook maar iets in de wachtrij staat.
(Die heeft namelijk ook nog geen recruten). Mijn barakbouwrij was leeg, en hij kon dus wel op mijn eiland komen.

BB_Skelril
03-08-13, 06:05
Het oplossen van een bug kost tijd, dit is niet fijn en dat snap ik best maar onze ontwikkelaars doen hard hun best om bugs te verhelpen. Het is een langdurig proces en dit neemt eenmaal tijd in beslag.

Stap 1: Er moet informatie worden verzameld over de bug (wat triggerd de bug etc.). Soms is het gemakkelijk om een bug te achterhalen, soms kost dit wat meer tijd. Dat er vele mensen zijn die het melden wil niet zeggen dat het opeens gemakkelijker is om de bug te traceren.

Stap 2: De bug is "gevonden", er kan nu naar een oplossing worden gezocht. Dit kan soms een gemakkelijke oplossing zijn, maar een verandering in "punt 1" kan er ook voor zorgen dat "punt 2" niet meer correct werkt.

Stap 3: Er is een oplossing. De oplossing zal zowel intern als op de testserver moeten worden getest. Soms blijkt dat de oplossing niet volledig werkt voor het "grote publiek", mocht dit het geval zijn moet men terug naar stap 2.

Stap 4: De oplossing wordt geïmplementeerd op de live servers.

Alhoewel dit misschien niet veel lijkt, is dit weldegelijk een langdurig proces waar soms veel tijd in gaat zitten. Dit is niet iets wat alleen voor TSO een probleem is. Elk bedrijf dat software maakt loopt hier dagelijks tegen aan.

Hopelijk heb ik hiermee wat inzicht gegeven over het oplossen van een bug. Onze ontwikkelaars zijn altijd druk bezig, enkel bezitten ze nog geen tijdmachine en kunnen ze de tijd dus ook niet doorspoelen! :-)

Computers tegenwoordig komen in een letterlijke oneindige combinatie van hardware en software configuraties. - dit alleen al kan er voor zorgen dat het oplossen van een bug soms maanden duurt. Een oplossing werkt misschien op de ontwikkelaar zijn computer, maar dat betekent nog niet dat het voor iedereen zal werken. Het testen van de oplossing is dus ook een heel belangrijk aspect waar veel tijd in gaat zitten.

Overigens zal deze specifieke bug met de eerstvolgende update worden verholpen.

BB_Skelril