Bekijk Volledige Versie : Missie 'Een kwestie van stijl'
In het missieboek staat dat ik voor de missie 'een kwestie van stijl' een productiewaarde moet hebben voor goud van 1200 per 12 uur. Een level 1 goudsmelter produceert ongeveer 60 per 12 uur... Als ik daar een rode vliegende settler op zet is dat 180 (of uppen, maar dat is duur). In totaal moet ik dus 7 goudsmelters lvl 3 hebben, of 7 lvl 1 smelters met rode vliegende settlers. Is dat niet wat overdreven? Of staat hier een nulletje teveel in de omschrijving?
Hier hadden we het binnen de gilde ook al over, bij ons zijn er veel mensen die deze missie gewoon laten zitten. 1200 goud/12h is gewoon niet te doen. Gezien de overige aantallen (960 water/12h en 360 kolen/12h) zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat er een nulletje teveel staat.
jolanda1231
13-06-13, 10:57
nou ik vind dit echt geen stijl want ik ben nu heel erg blut door dit gevalletje ,ik vind een vergoeding of verandering op zijn minst wel op zijn plaats
met vriendelijke groet j vervoort
Ik vrees voor je dat het geen stand zal houden aangezien er toch echt goud in de missie staat en geen gouderts, gevalletje goed lezen ;)
Kan iemand mij uitleggen waarom we veel goud moeten gaan produceren in voorbereiding op de missie die codexen introduceert? Bij de codex-productie komt geen goud kijken, dus ik zie niet in waarom we nu ineens moeten gaan investeren in een tweede lvl4 (!) goudsmelter. Ik dacht dat die "gebalanceerde productiewaarden" missies bedoeld waren als hulpmiddel om de daarin gebruikte resources voor een nieuw doeleinde te gaan aanwenden.
Ik begrijp van twee gildegenoten dat zij deze missie hebben gehaald ZONDER 1200/12h aan goudproductie, en we kunnen niet reconstrueren wat er dan WEL is geteld. Op het Duitse forum wordt van een soortgelijk verschijnsel melding gemaakt. Kan iemand van BB alsjeblieft uitzoeken wat er met deze missie aan de hand is?
Bij ons in de gilde heeft ook iemand de missie gehaald zonder de 1200 goud per 12 uur te halen. Echter ook hier onbekend met welke waarde de missie is afgerond
Een nulletje teveel is het ook niet. Heeft iemand al uitgevonden wat hier gehaald moet worden? Blijkbaar hangt de missieketen bestsellers hier ook vanaf.
een simpel rekensommetje: een goudsmelter lvl 1 met enige afstand tot een pakhuis heeft een productietijd van 1 goud van ± 13 minuten. Dit komt neer op 55 per 12 uur. Voor het gemak: 50/12h.
Om dit op 1200 te krijgen zou je dus 24 smelters van lvl 1 moeten hebben of 12 van lvl 2 of 8 van lvl 3. En als je ze bufft kun je het aantal delen door de factor van je verbetering.
ik had 1 lvl 3 goudsmelter (gebuffed met mandje)
en had pas een lvl 1 goudsmelter gebouwd en was bezig met uppen en had hem ook nog niet gebuffed en toch was de missie klaar.
en ik weer zeker dat ik de 1200 niet heb gehaald.
maar hoeveel precies weet ik niet meer. ondertussen is me 2de smelter al op lvl 3 gezet
en met beide een mandje erop haal ik nog steeds de 1200 nog niet. dit is veel lager dan er werkelijk staat.
heb de 2 andere waarden klaar en bouw wat raak. je komt er vanzelf
Het Duitse forum geeft vandaag antwoord op dit mysterie. Je voldoet aan dit onderdeel van de missie als je 1200/12h goud produceert OF 1200 goudstaven op voorraad hebt.
Het Duitse forum geeft vandaag antwoord op dit mysterie. Je voldoet aan dit onderdeel van de missie als je 1200/12h goud produceert OF 1200 goudstaven op voorraad hebt.
ik heb het zojuist getest... Helaas, bij mij werkt het niet...
@Paul06: ter veruidelijking, je moet 1200 goudstaven produceren bovenop wat je aan het begin van de missie al had, en tegelijkertijd mag je geen goudstaven gebruiken in je munthuis.
De discussie over dit onderwerp op het Duitse forum heeft inmiddels gigantische proporties aangenomen. Hieronder de voorlopige conclusie, met dank aan Bregodon.
Da hier Verwirrung auftaucht widerhole ich gerne nochmal meinen ursprünglichen Post:
Die Questbeschreibung zu "Eine Frage des Geschmacks" ist fehlerhaft. Eventuell handelt es sich auch um einen Fehler im Spiel. Die richtige Questbeschreibung für die aktuelle Implementierung im Spiel müsste also lauten:
Erziele einen Produktionswert von 960/12 Std. für Wasser.
Erziele einen Produktionswert von 360/12 Std. für Kohle.
Erziele einen Produktionswert von 1200/12 Std. für Gold ODER produziere 1200 Gold.
Dies wurde inzwischen von MoyUrhell, realBigBrain und TomClancy bestätigt. Vielen Dank! Fast alle Posts hier im Thread legen eine logische Bestätigung nahe, können aber nicht gezählt werden, da leider keine genauen Angaben zum Anfangs- und Endbestand an Gold bzw. der geleisteten Eigenproduktion gemacht wurden. Eure Daten können somit leider nicht nachvollzogen werden.
Bitte lest obige Beschreibung genau!
Es zählen nur Gold(barren), nicht Golderz!
Die Quest "Eine Frage des Geschmacks" kann auf zwei Arten gelöst werden: entweder 1) wie in der Textbeschreibung angegeben durch das Erzielen eines Produktionswertes von 1200/12 Std. für Gold (Wirtschaftsübersicht) ODER 2) durch eine eigene Gesamtproduktion von 1200 Goldeinheiten.
Bei 2) zählt immer der Anfangsbestand X an Gold zu Beginn der Quest. Dieser muss um 1200 eigenständig produziertes Gold ansteigen, also X+1200 Gold = Quest erfüllt. Der Verbrauch der Münzprägereien wird abgezogen. Also diese am besten bis Ende der Quest stoppen.
Bei 2) gilt nur die eigenständige Produktion von Gold. Ein Erfüllen der Quest mittels Goldeinkaufs im Handel ist nicht möglich.
Beispiel: Lagerbestand zu Questbeginn 600 Gold + Einkauf im Handel 400 Gold + eigenständige Goldproduktion 200 Gold = Quest nicht erfüllt. (Es fehlen 1000 Gold aus eigener Produktion)
Die Quest wird auch nicht bei einem Lagervorrat von exakt 1200 Gold beendet (mit einer Ausnahme wer mitdenkt weiß es).
Es sind prinzipiell keine Buffs/Förderungen zum Erfüllen der Quest notwendig! Falls doch geschieht dies nach eigenem Ermessen bzw. Spielspaß...
Bei 2) ist die Produktionsmenge pro Zeiteinheit irrelevant, es zählt nur die Gesamtanzahl der produzierten Goldeinheiten. Das heißt: eine (!) Goldschmelze der niedrigsten Ausbaustufe reicht ebenfalls aus! Die eigenständige Produktion von 1200 Goldeinheiten dauert dann eben entsprechend länger.
Lösungsweg 1) mit dem Produktionswert von 1200/12 Std. stand nie zur Debatte, dies ist die offizielle textlich beschriebene und funktionierende Variante.
Falls ihr Lösungsweg 2) mit einer Gesamtproduktion von 1200 Goldeinheiten (vollständig oder teilweise) bestätigen könnt, so postet dies bitte mit Angaben zum Anfangs- und Endbestand an Gold sowie eurer selbstständig geleisteten Goldproduktion. Dankesehr! Euer eigener Produktionswert für 12 Std. ist hierbei irrelevant.
Falls Lösungsweg 2) bei euch nicht funktionieren sollte, so überprüft nochmal ob ihr obige Anweisungen genau eingehalten habt, und postet dann eine nachvollziehbare Beschreibung des Fehlers.
Viele Grüße
Bregodon
@Paul06: ter veruidelijking, je moet 1200 goudstaven produceren bovenop wat je aan het begin van de missie al had, en tegelijkertijd mag je geen goudstaven gebruiken in je munthuis.
De discussie over dit onderwerp op het Duitse forum heeft inmiddels gigantische proporties aangenomen. Hieronder de voorlopige conclusie, met dank aan Bregodon.
Dankje Ruiten7
Ik had idd een deel gekocht en nog geen 1200 meer dan begin. Zal eens proberen nog een lading goud te produceren.
ArthurPendragon
19-06-13, 15:16
zo moeilijk is het niet 2 goudsmelters op level 3 en 2 op level 1. die 2 van drie buffen met 3x bufjes die op 1 met gewone mandjes. klaar
Het werkt inderdaad. 1200 goud(staven) produceren kan i.p.v. 1200/12h produceren.
Opdracht intussen aangepast ,het is nu gouderts productie die je moet halen 60/12u dacht ik ,
Was nu heel gemakkelijk .