Bekijk Volledige Versie : Nieuwe gilde missies!
Roodstaart
26-05-13, 12:37
Leuk... er zijn 200 nieuwe gildemissies bijgekomen.....
"Voltooi een avontuur met minder dan 50 rekruten verlies" icm "maak 1 godendrank mok"
Lekker uitgedacht BB.... er is geen avontuur waar je minder dan 50R op zou kunnen verliezen... tenzij je M-S-ES daarvoor opoffert;
Als ik die dan toch moet opofferen wil ik ook de XP van die avonturen.....
Al met al er is weer duidelijk niet nagedacht bij de nieuwe gilde-missies voor de high-levels... (en nu maar hopen dat al die high-levels de GM afkopen voor 20 edelstenen......)
Voor de zoveelste keer.... fix die level-cap nu eens BB... dit is duidelijk nieuwe content waar we als level 50 niets mee kunnen!
Wij hebben ook een leuke gilde missies als wachtende staan: Beleef 2 nieuwe avonturen en maak 5 tropenhoutenplanken.
ach geer, we hebben toch wel eerst piet gekregen tijdens onze crisis missie
ps: roodstaart volgens mij kan je ook gilde missies wissen als je hem niet wil doen en het is 22 gems niet 20 :P
alleen de gilde leider kan deze missies wissen..
RijkeTatta
27-05-13, 09:39
Wat wil je dan Roodstaart dat alle gildemissies betaal 50 paarden en buf 5 gebouwen bij vrienden worden? Ze mogen het ons best een beetje uitdagend maken vind ik.
Sowieso beleef 2 avonturen is prima te doen, gewoon DP opstarten en met gildeleden meelooten. En je kan heus wel een verloren schedeltje spelen waarbij je de r door m vervangt.
TheDutchman
27-05-13, 11:41
mee eens RijkeTatta, dit is een prima gilde missie.
Volgens mij had ik hem trouwens als "voltooi een avontuur en verlies minder dan 50 Soldaten icm. maak 1 godendrank mok"
Ik zie het meer als een uitdaging en zeker iedereen boven de lvl40 zou best een keer wat militia op kunnen offeren. Het kan soms best leuk zijn om eens niet de standaard guides te volgen en zelf wat te expirimenteren.
Roodstaart
27-05-13, 16:12
ach geer, we hebben toch wel eerst piet gekregen tijdens onze crisis missie
ps: roodstaart volgens mij kan je ook gilde missies wissen als je hem niet wil doen en het is 22 gems niet 20 :P
alleen de gilde leider kan deze missies wissen..
Dat ligt aan het aantal leden in de gilde.... en dat is in dit geval bij ons 20 gems....!
Wat wil je dan Roodstaart dat alle gildemissies betaal 50 paarden en buf 5 gebouwen bij vrienden worden? Ze mogen het ons best een beetje uitdagend maken vind ik.
Sowieso beleef 2 avonturen is prima te doen, gewoon DP opstarten en met gildeleden meelooten. En je kan heus wel een verloren schedeltje spelen waarbij je de r door m vervangt.
Wat ik wil... is dat als ik toch troepen moet investeren in een avontuur/ gildemissie dat ik daar ook de XP voor krijg....
Zo vreemd is dat toch niet?
mee eens RijkeTatta, dit is een prima gilde missie.
Volgens mij had ik hem trouwens als "voltooi een avontuur en verlies minder dan 50 Soldaten icm. maak 1 godendrank mok"
Ik zie het meer als een uitdaging en zeker iedereen boven de lvl40 zou best een keer wat militia op kunnen offeren. Het kan soms best leuk zijn om eens niet de standaard guides te volgen en zelf wat te expirimenteren.
Het gaat hier niet om SOLDATEN.... maar om recruten een wezenlijk verschil... Recruten mogen bij bosjes sneuvelen!
Appeltaart
27-05-13, 19:58
Geloof dat je frustratie meer is dat de level cap niet omhoog gaat. Denk dat je gewoon geduld moet hebben Rood sommige lvl snel sommige niet.
Vind dat BB genoeg uitdaging elke keer nog bied voor de average speler. End Content bij mensen die veel spelen of vanaf het begin spelen is altijd lastig te maken.
@ BB: Hoe moeilijk kan het zijn om maximale level te verhogen naar b.v. level 100.
@ Alle spelers die dit lezen: Besef nu allemaal eens dat als het nog een paar maanden duurt iedereen op level 50 vast komt te zitten. Het is nog een wonder dat de mensen die al weken/maanden level 50 zijn dit spel nog spelen. Probeer nu eens voor 1 keer in de schoenen van iemand anders te staan ipv gelijk een eigen mening vanuit jou positie te geven. Ik weet nu al dat iedereen die level 50 is, er eigenlijk niets meer aan vindt om een avontuur te spelen. Dat is voor mij de reden om zeer kalm aan te doen. XP boeit me allang niet meer. Want ik wil graag nog even plezier hebben van dit spel. Ik geef er geen euro meer aan uit, alles wat het spel versnelt zal over enige tijd in mijn nadeel werken.
@ Roodstaart: Amice, ik heb bewondering voor je geduld en uithoudingsvermogen om zowel BB als overige spelers op meer dan correcte manier te woord te staan, soms vraag ik me af of het dat allemaal nog waard is, de tijd zal het leren.
Dat ligt aan het aantal leden in de gilde.... en dat is in dit geval bij ons 20 gems....!
excuus :)
Het spel is wel gratis hé. Dat moet je blijven onthouden. We mogen allemaal al blij zijn dat we dit spel überhaupt mogen en kunnen spelen. Ik begrijp heel goed dat BB niet zomaar de knop van lvl 50 naar lvl 100 kunnen zetten, want dan zou er helemaal geen content meer zijn van lvl 50 tot 100 lvl, dat is hun zorg nu. In principe zou er een ''re-up'' mogelijkheid kunnen komen waarbij je op prestige lvl 1 begint en dan weer naar 50 gaat. (Zelfde als al bij vele andere games gebeurd)
Het spel is wel gratis hé. Dat moet je blijven onthouden. ....
Ze werken niet gratis bij BB. Het is gratis zodat het voor iedereen toegankelijk is, maar met de insteek om wel te proberen mensen te laten betalen (zoals bij elk free to play spel). Zodra mensen stoppen met betalen dan gaat de stekker eruit. Het zijn nu veelal de betalende spelers die een level cap verhoging willen, hier op de NL server speelt het pas kort, op de duitse misschien al 3 jaar en op de engelse al 2 jaar. Punt hoeft ook niet per definitie een level cap verhoging te zijn, maar je moet wel content hebben om de mensen die de 50 hebben gehaald en hun eiland 'af tevreden te houden, anders gaan ze ook lopen. Ik heb de aankomende update nog niet geprobeerd, maar heb zelf de indruk dat ze het daar wel mee willen proberen.
Enfin, je kan niet iedereen tevreden houden en de ene level 50 is de andere niet. Hier wachten de mensen nog relatief kort op een leve cap verhoging tov andere serbvers zoals .de en .com bv. Voor die servers zal content als missies ook een belangrijkere rol spelen dan op de nl server, juist omdat 'die casual speler' daar ook al een poosje op 50 staat te wachten. Geen idee verder gezien ik niet bij BB in de boeken kan kijken, het zou me echter niet verbazen.
Geduld is t enige wat rest ben ik bang en hoop voor de mensen die nu bij 50 aan t wachten zijn dat ze spoedig nieuwe uitdagingen vinden in het spel, want vergeet niet...veelal zijn zij wel diegene die vanuit de nl server hebben geinvesteerd en dit naar alle waarschijnlijkheid dan in de toekomst dan ook weer zullen gaan doen.
Enfin laat je dus vooral niet afleiden dat het een gratis spel is, zonder inkomsten heb je geen spel...
BlackMedusa
28-05-13, 18:35
goed de reacties zijn weer duidelijk, ook ik moet zeggen dat de gilde missies behoorlijk pittig zijn geworden. betaal 40 wagentjes alsof het niks is :D
tuurlijk het kan, het is te doen, ook andere gilde missies het gaat alleen wat langer duren nu, wat mijn mening is als ze dan toch zulke dure gilde missies willen maken,laat dan de beloning daar ook naar zijn, dus verhoog die gilde munten dan ook.
Roodstaart
28-05-13, 19:52
Het spel is wel gratis hé. Dat moet je blijven onthouden. We mogen allemaal al blij zijn dat we dit spel überhaupt mogen en kunnen spelen. Ik begrijp heel goed dat BB niet zomaar de knop van lvl 50 naar lvl 100 kunnen zetten, want dan zou er helemaal geen content meer zijn van lvl 50 tot 100 lvl, dat is hun zorg nu. In principe zou er een ''re-up'' mogelijkheid kunnen komen waarbij je op prestige lvl 1 begint en dan weer naar 50 gaat. (Zelfde als al bij vele andere games gebeurd)
Het is wel gratis; inderdaad echter de meeste level 50`s hebben er een leuk bedrag inzitten (wat de NL server draaiend houd).
Dan is het toch niet zo gek dat de level 50`s ook wat willen...
En voor de mensen die stellen dan had je maar niet moeten investeren; inderdaad is een vrije keuze geweest... echter door die keuze kunnen de *NON-payers* wel een leuk gratis spel spelen!
*Payer - and proud of it*
**overigens het idee van Prestige vind ik zo slecht nog niet** :)
RijkeTatta
29-05-13, 10:09
Roodstaart het is onzin dat al het geld van de Nederlandse server van de lvl 50 spelers komt. Jullie maken op deze server slechts een zeer klein deel uit van het geheel en wellicht is wat jullie er in gestopt hebben meer dan de gemiddelde speler maar 100 spelers die 5 euro besteden leveren alsnog meer op dan 1 die 100 besteed.
De nieuwe gildemissies is voor de lagere levels wel heel erg zwaar geworden. Bij ons een aantal spelers van lvl 28 tot 22 die de gildemissie krijgen speel een avontuur met minder dan 500r verlies. Vind dit een onmogelijke opdracht voor hun.
Inderdaad kunnen we avonturen starten en ze mee nemen als lootspelers maar dan nog. Ik dacht dat na de reset dit eruit gehaald was.
De nieuwe gildemissies is voor de lagere levels wel heel erg zwaar geworden. Bij ons een aantal spelers van lvl 28 tot 22 die de gildemissie krijgen speel een avontuur met minder dan 500r verlies. Vind dit een onmogelijke opdracht voor hun.
Inderdaad kunnen we avonturen starten en ze mee nemen als lootspelers maar dan nog. Ik dacht dat na de reset dit eruit gehaald was.
Wellicht dat ze dan eens zouden kunnen/moeten nadenken om ook voor gildemissies om deze ook in levelgebieden in te delen zoals ook gebeurd bij de crisismissies. 16t/m 25, 26 t/m 35 etc.
ik had gisteren bij de wachtende gm gezien dat ik vandaag tropische zon moest spelen. die heb ik netjes gekocht gisteren.
vandaag echter, toen de wachtende gm actief werd, moest ik blijkbaar pirateneiland spelen. komt dit er op neer dat je dus
niet mag voortgaan op de wachtende missie want dat die dus nog kan veranderen als ie actief wordt?
Roodstaart
29-05-13, 17:43
Roodstaart het is onzin dat al het geld van de Nederlandse server van de lvl 50 spelers komt. Jullie maken op deze server slechts een zeer klein deel uit van het geheel en wellicht is wat jullie er in gestopt hebben meer dan de gemiddelde speler maar 100 spelers die 5 euro besteden leveren alsnog meer op dan 1 die 100 besteed.
Ik snap niet waar jij de wijsheid vandaan haalt dat ik stel dat al het geld van de level 50 spelers komt; ik stel alleen dat een groot deel van de inkomsten zijn gegenereerd door de eerste batch high-levels (lees 50-ers); en dat die ondanks dat dit spel de term *BETA* draagt nog steeds wel waar voor het geïnvesteerde geld willen! En geloof mij de eerste batch level 50 spelers heeft er significant meer inzitten dan 100 euro :)
BB_Skelril
29-05-13, 18:05
Roodstaart,
Nogmaals, ik denk zelf dat het grootste probleem momenteel is (voor de end-game spelers) dat er simpelweg nog niet genoeg content is, ook helpt het feit dat de hogere niveau's nog steeds EP ontvangen niet. Dit is iets wat ik ook regelmatig aangeef bij onze ontwikkelaars.
Als ik persoonlijk kijk naar hoe ik end-game content graag zie, dan zou ik graag functies zoals het wetenschapssysteem hebben, de uitdaging om mijn productie keten volledig te benutten en te optimaliseren is juist leuk. Daarnaast zou ik liever een uitdagende missie doen, dan eentje waarbij ik niets hoef te doen (maar wel missies die betere beloningen geven - hier ben ik het totaal mee eens).
Over de komende maanden zullen we dan ook met verschillende nieuwe functies komen zoals eerder aangegeven, dit zal het voor de hogere spelers een stuk leuker maken ;-).
Roodstaart
29-05-13, 18:32
Skelril,
Het belangrijkste punt dat ik probeer te maken hier:
Er is weer *nieuwe content* (200 nieuwe gildemissies) wordt er met trots gemeld; er is echter met geen mogelijkheid rekening hierin gehouden met mensen voor die gildemissies avonturen moeten spelen zonder daar XP voor te krijgen. Dat maakt deze nieuwe content een stuk minder leuk/ interessant!
En voor wat de level-cap... tsja... daar zal ik net zolang om blijven zeuren tot dat daar eindelijk eens iets mee is gebeurd :)
BB_Skelril
29-05-13, 20:48
Inderdaad roodstaart, het probleem voor de hogere niveau spelers zoals jij zelf is dat je voor de avonturen nog steeds EP krijgt ipv. leuke/speciale beloningen, dit probleem meld ik bijna elke week bij onze ontwikkelaars gezien het geen nut heeft dat jullie nog EP ontvangen als je al max. niveau bent. Ik denk dat wanneer ze dit veranderen (als ze het gaan veranderen, ik weet het nog niet!) dat al een grote impact zal hebben voor jullie, gezien speciale items ontvangen voor iets veel leuker is als EP waar je niets mee kunt.
Verder snap ik dat mensen graag verder omhoog willen, en voor zover ik weet zal dit in de toekomst ook mogelijk zijn, alleen weet ik helaas nog niet wanneer.
BlackMedusa
30-05-13, 14:01
Skelril,
Het belangrijkste punt dat ik probeer te maken hier:
Er is weer *nieuwe content* (200 nieuwe gildemissies) wordt er met trots gemeld; er is echter met geen mogelijkheid rekening hierin gehouden met mensen voor die gildemissies avonturen moeten spelen zonder daar XP voor te krijgen. Dat maakt deze nieuwe content een stuk minder leuk/ interessant!
En voor wat de level-cap... tsja... daar zal ik net zolang om blijven zeuren tot dat daar eindelijk eens iets mee is gebeurd :)
go rood go rood ik ben het helemaal met je eens :D
Trouwens waar blijven die STARTERS PAKKETTEN voor de Nederlandse server?
Waarom zijn die nog niet te krijgen?
Kleppelekker
30-05-13, 18:33
Ik ben het voor de volle 100% met Roodstaart eens. Het is gewoon zonde je dagelijks inlogt en beetje rond kijkt om erna maar tot conclusie te komen dat er niks te doen/beleven is behalve beetje chatten en handelen. Voor degene die nog geen lvl50 zijn is er nog genoeg te doen. Voor de lvl50 met het hele eiland op lvl5 is er niks meer voor te sparen of te spelen. Ik vind dat daar nu de prioriteit naar toe moet. ondanks dat het een gratis spel is stoppen de meeste er een hoop geld in, enige kritische aantekening maken moet dan ook kunnen. Hoop dat BB wat ermee doet, dan iedereen weer blij en blijven de centjes voor gems netjes rollen :)
Eveneens eens met Roodstaart en Kleppelekker. Als 50'er nog niet alle gebouwen op level 5 maar zoals Sekril ook aangeeft zonde om nog voor EP te spelen.
In lijn met BlackMedusa, waar blijft de DVD Pack (http://www.amazon.co.uk/The-Settlers-Online-PC-DVD/dp/B00A3QBGVI) voor de NLse server? De gebouwen staan al klaar in de menu's.
nu ook al maanden lvl 50 en wachtend op iets nieuws
vind de nieuwe gilde missie idd ook tegen vallen is geen uitdaging om zinloze avonturen te spelen
nu weer verder wachten op iets nieuws onder tussen minder actief en geef niets meer uit aan het spel
TEMPLARRED
30-05-13, 20:34
Het wordt tijd dat er ook iets komt voor de level 50 spelers, want nu is het gewoon saai. Zelfs de crisismissie is niet uitdagend of speciaal. Veel spelen en geen EP en beperkte beloningen.
Mvg,
Temp
Ben het eens met alle voorgaand beschrijvingen
Ook ik ben al een tijdje level 50, en er zullen er steeds meer bijkomen
Weinig uitdaging meer voor de level 50tigers op deze manier
Ik vind het anders een hele uitdaging om in te blijven loggen en iets te doen...
BlackMedusa
05-06-13, 20:13
En zo zien we maar weer, wordt dus niks zo, ben al van plan om uit de gilde te stappen vanwege die idiote gilde missies en zoals gezegd, als ze nou die gilde munten zouden verhogen was het nog te doen, maar dit slaat alles,om alle leden al 2 avonturen te laten doen ben je een hele week bezig en veel mensen werken of hebben school en hebben daar geen tijd voor
vanaf welk level kom je in aanmerking om een gilde missie te spelen
Vanaf niveau 10 als je in een gilde zit met meer dan 10 leden.
Gilde Missie's (http://www.siedlertools.de/wiki/Gildenquests)
De dubbel avo gildemissies brengen de mensen helemaal niet samen. Integendeel. Ben al een stel leden kwijt en meerdere leden zeggen bekijk het maar, laat een ander het doen. Dan staat zo ding er dagen lang, niemand is blij en de hogere levels houden het niet vol om elke keer mensen mee te nemen.
Enkel avo doen is al lastig genoeg voor de leden dus stel ik voor dat de dubbele eruit gaan.
die dubbel avontuur staat in onze gilde ook al bijna een week open
Bianca1908
08-07-13, 20:04
kan er niets aan het feit gebeuren dat na de reset, je steeds weer dezelfde missies krijgt? terwijl er zoveeeel nieuwe zijn gekomen...?
Ik vind het frappant dat als er 200 nieuwe gilde missies zijn ik nu al voor wie weet de hoeveelste keer verraders moet doen. En die met 2 avonturen doen ben ik ook al tig keren tegengekomen. Er kopt iets niet!
en wij komen voor de zoveelste keer piet tegen -_-
ja, zelfs als het 200/4 is (verschillende missiesdelen per spelerslevel) zou je 50 nieuwe GM's verwachten. Kan je 2 maanden spelen zonder een nieuwe tegen te komen... nou echt niet hoor :-)