Bekijk Volledige Versie : Graniet
wie heeft er nog meer problemen hiermee om te krijgen van avonturen?:confused:
dan bedoel ik nog niet eens de 4 winden event. maar gewoon van alle avonturen.
9 van de 10 die ik doe, vang ik bot.
alleen maar rommel zoals salpeter dat bijna niemand nodig heeft.
zwarte ridders laast.. 3 mensen
toevallig ik alleen graniet.
en van de week victor
3 mensen alle 3 tit erts
en net ff mee geweest bij SVDR en beiden geen graniet.
en heb nog zoveel om te uppen!
Op zwarte ridders en victor is de kans kleiner op graniet dan op de wat lagere avonturen.
Daar zal je vaker titaniumerts krijgen (victor) of salpeter omdat die een hogere kans hebben.
Over het algemeen komt graniet niet zo vaak en in lagere aantallen dan tropenhout.
Stelen is een echt ep avontuur, daar heb je wel goede kans op graniet maar ook geluk nodig.
Persoonlijk vind ik pirateneiland zeer geschikt voor graniet, in slot 1 zit alleen graniet of tropenhout stammen in de loot.
piet gaf me afgelopen weekend tropenhout :P
en ja ik weet het dat je bij grotere avonturen minder kans heb op graniet.
maar ik doe ook nog vaak de lagere avonturen en vang dan ook bot.
De verhouding kunnen vinden en de benodigde graniet om te uppen is totaal niet gelijk.De problemen worden veroorzaakt door:
-Tropenstammen staat gelijk aan 2 planken ondanks dat je het nodig hebt voor het fabriceren van bepaalde wapens vind ik het een te groot verschil. Ook krijg je veel meer dan graniet in ieder avontuur
-Titanium,Sulphiet etc moet in een andere slot! Heeft niks te maken met een basis grondstoff voor upgraden etc. Desnoods geef je de slot een kans op het NIET vinden van titanium en sulphiet
-De hoeveelheden benodigde graniet staat VEEL hoger dan tropenhout of iets ander.
Roodstaart
16-03-13, 09:06
Moet zeggen dat ik de laatste weken relatief weinig graniet uit avonturen krijg; Speel alleen *stampende stier* waarbij ik de 2 loot spots altijd ruil... maar de laatste weken nagenoeg geen graniet. Ben dus maar overgestapt op wat Pirateneilanden gezien de hogere kans op graniet daar!
Ach dit maakt het tenminste wel een uitdaging om je eiland af te maken :) Er is overigens ook zat graniet te koop op de handel (of je die prijzen ervoor over hebt; dat is natuurlijk een ander verhaal).
Niet alleen bij avonturen maar ook bij het zoeken naar schatten is de kans op graniet (te) klein en de kans op tropenhout te groot. Zo kreeg ik vorige week vrijdag deze opbrengst: 9 x tropenhout (totaal: 600), 1 x titaniumerts (10) en 1 x gouderts (100).