Bekijk Volledige Versie : Generaals gaan met horten en stoten naar kampen
Sinds vandaag zie ik een vreemd gedrag bij generaals in de aanval. Een geharde en veteraan lopen allebei met horten en stoten naar het doel, terwijl gewone generaals netjes naar de bloks sjokken. Ik heb het gevoel dat dit mij een serieus verlies in Victor heeft opgeleverd, in elk geval was ik niet meer in staat de generaals te volgen en eindigde de veteraan in het verkeerde kamp.
Ik hoor net van mijn vriendin dat zij hetzelfde fenomeen ziet bij aanvallen met bloks, en ik heb het nu op twee verschillende systemen gezien.
Een bug wellicht? In elk geval behoorlijk vervelend.
Generaals die in een onderscheppingsgebied komen van een kamp wat in gevecht is, gaan met sprongetjes vooruit en komen sneller ter plaatse.
Je 1e block generaal heeft daar geen last van omdat er dan nog geen kamp in gevecht is, een 2e of 3e generaal kan wel aan de hobbel gaan.
Is inderdaad 1 van de bugs die ik na de update tegenkwam.
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16365-Update-Vanaf-01-30-uur-tot-08-00-uur-(reacties)?p=6125&viewfull=1#post6125
Ik heb het vanmorgen aangegeven, maar ik kreeg een erg gemakzuchtig mailtje terug.
Hier stond de brief, maar blijkbaar is er sensuur. :) (maar sssst. hij staat stiekum nog een paar blz. verder)
Wat is dat voor een koeien vla die ze uitkramen? Wil nu hier heel grof zijn maar als ze het niet ondersteunen moeten ze er wat aan doen. Het is een bug die niet voor hoort te komen. Dan ga ik me report maar anders invullen en dat ik niet me avonturen met 3 man kan spelen want me generalen worden onderschept als me maatje een kamp aanvalt door een fout die ze niet willen repareren!
Op 2 of 3 speler avonturen lopen er ook meerdere generaals rond die aanvallen en voor de update was dat probleem er niet.
Ik val ook wel eens meerdere kampen tegelijk aan zonder block en op meerspeler avonturen idem dito met spelers die ieder een gedeelte doen.
Dit zie ik niet als een vertraging maar een generaal die versnelt en stukjes land overslaat door een conflict met de onderscheppingszone van een kamp.
Ok het zit zo. Ik denk dat jullie team wel op de hoogte is van de fout in avonturen wanneer je een generaal stuurt een kamp aanvalt en dan een andere generaal stuurt en die door de onderscheppingszone loopt dat er een versnelling optreed. Ook de vertragingen met het sturen van meerdere generalen.
De reden dat we meerdere generalen versturen is omdat we willen blocken (en in sommige gevallen snel een paar aanvallen willen uitvoeren om tijd te winnen iets waar dit spel om gaat TIME MANAGEMENT). Nu word er een reply gestuurd naar mensen die dit als bug raporten en geven jullie een onacceptable mailtje terug.
Dus jullie willen hiermee zeggen dat door een fout in het spel jullie het niet zien als een bug en wij als speler het spel verkeerd gebruiken dus het maar op een andere manier moeten gaan spelen?
Dan is het nu voor mij de tijd om alles weer om te draaien naar jullie toe.
Aangezien ik ook avonturen met meerdere spelers speel en om die wat vlotter laten te verlopen. Meerdere aanvallen stuur in verschillende gebieden. Wat me extra tijd kost want er zijn vertagingen.
Tweede probleem is dat ik een generaal stuur en mijne door een onderscheppingszone loop die een andere avonturier aan het aanvallen is daardoor versneld en door een ander kamp onderschept word wat ook eigelijk al aangevallen had moeten zijn. Dus hiermee verlies ik troepen door een fout in het spel en we blocken dan niet want we vallen geen leidertje aan.
Los het op aub dit zorgt voor problemen. Als blocken niet toegestaan is moet je een ander systeem verzinnen om dat tegen te gaan ipv een fout in het spel!
Kijken wat ze hierop te zeggen hebben.
En trouwens BB Skelril als je dit leest wil ik je even zeggen dat het zeer onprofesioneel overkomt als ze "sms taal" gebruiken en geen spellingscontrole eroverheen gooien voordat ze een antwoord sturen. Mijn Nederlands is niet goed maar dit... lol
Ik ben blij dat meerdere mensen zich hier boos over maken. Het probleem is na de update ontstaan en ik denk dat het serieus genomen moet worden. Dit spel is zo populair omdat blocken en gecombineerde aanvallen het spannender en uitdagender maken. Zonder dat, wordt het een saai invullen van troepen, en denk ik dat er snel mensen af gaan haken. Ik ken er in ieder geval 1.
Ik ben net 78E en 212 XB kwijtgeraakt.
Doordat de generaals haperen en niet allemaal even snel gaan
Ook hier hetzelfde. Zodra een generaal door een geblokt gebied loopt verspringt hij.
ik had hetzelfde probleem bij Viktor, ik hoor van gildegenoten dat ze nog geen problemen ondervonden bij bv Misdadigers. Zou het per avontuur verschillen ?
Zelfs bij Moerasheks wordt er gestuiterd door generaals.
Volgens mij wordt er overal gestuiterd. Alleen bij Victor heeft het me nu veel recourses gekost. Overigens gingen alle bloks na de beruchte kampjes 10/11/12 wel goed. Het antwoord van BB is trouwens werkelijk om te huilen, hoe halen ze het in hun hoofd? Ze hebben gewoon een nieuwe bug geïntroduceerd, doe daar wat aan!
Gisteren had ik dit fenomeen in Stelen van de Rijken. Mijn veteraan liep eerst met de normale snelheid en ineens trok hij een sprint naar het kamp. Het ging gelukkig allemaal goed.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat alles tot voor de update normaal werkte en nu ineens niet meer. En dan een slap excuus om ermee weg te komen? Heel erg slecht dit!
Boos is nog zacht uitgedrukt, de update moet een stap voorwaarts zijn, maar we zijn 2 stappen terug gegaan.
Ben benieuwd hoe zij gaan reageren op mijn mail. 4 avonturen, 4x prijs, en dan maar niet te spreken over de kosten omtrent grondstoffen die ik heb gemaakt.
Volgens mij vergeten ze dat wij de salarissen van de ontwikkelaars betalen, en dan verwacht ik dat het goed gaat.
En om de kerst bonussen te betalen worden we verleid met happy hours. Bijna een jaar heb ik plezier in het spel, en nam de problemen voor lief, maar 2 stappen terug in de tijd is onacceptabel, BB zal gedupeerde spelers toch echt moeten compenseren, en zeker heel snel met een verklaring moeten komen, anders denk ik dat het spel plezier van velen met mij zeer snel zal verdwijnen.
Ik ben benieuwd wat voor mailtje ik terug krijg, van ondersteuning, hopelijk niet zo ongeïnteresseerd als ik hier boven heb kunnen lezen.
Update:
Bij deze zou ik graag de algemene voorwaarden willen zien waar in staat dat Blocks niet ondersteund worden,
Ik kan U melden dat ik een exemplaar heb, dus graag zou ik jullie passage willen zien over de blocks.
Als een ondernemer zijn zaakjes niet voor elkaar heeft, en een klacht niet serieus neemt, dient dit voldoende te worden onderbouwd.
Graag per ommegaand de bevestiging waarin staat dat deze regel van toepassing is.
met vriendelijk groet
DJRendy
Beetlejuice
01-03-13, 18:33
blocks worden niet ondersteunt das natuurlijk gelul van een dronken aardbei blocks zijn onderdeel van de game
de een gebruikt ze wel de ander niet maar ze moeten wel gewoon mogelijk zijn ,ze geven de game net dat beetje meer om het boeiend te houden
Ok het zit zo. Ik denk dat jullie team wel op de hoogte is van de fout in avonturen wanneer je een generaal stuurt een kamp aanvalt en dan een andere generaal stuurt en die door de onderscheppingszone loopt dat er een versnelling optreed. Ook de vertragingen met het sturen van meerdere generalen.
De reden dat we meerdere generalen versturen is omdat we willen blocken (en in sommige gevallen snel een paar aanvallen willen uitvoeren om tijd te winnen iets waar dit spel om gaat TIME MANAGEMENT). Nu word er een reply gestuurd naar mensen die dit als bug raporten en geven jullie een onacceptable mailtje terug.
Graag willen wij u informeren dat blocks neit ondersteund worden. Een van de vele redenen hiervan is idd de problemen met vertragingen die optreden wanneer u meer dan een generaal tergelijke tijd op pad stuurt.
Als u hetzelfde problemen ervaart wanneer u 1 generaal op pad stuurt, laat ons dat dan weten zodat wij dit verder uit kunnen zoeken.
Dus jullie willen hiermee zeggen dat door een fout in het spel jullie het niet zien als een bug en wij als speler het spel verkeerd gebruiken dus het maar op een andere manier moeten gaan spelen?
nog meer...l
Sluit me hier 100% bij aan. Omdat de snelheid van de veteraan variabel is als die door een onderscheppingsgebied loopt valt er eigenlijk maar moeilijk mee te spelen. Velen hebben veel steentjes in de veteraan geïnvesteerd voor zijn meerwaarde die met deze bug in t spel gewoon eigenlijk te niet wordt gedaan. De reacties die nu worden gegeven vanuit support zijn mijn inziens dan ook gewoon belachelijk en onacceptabel.
Ik hoop van harte dat er een hoge prioriteit wordt gegeven aan hotfix voor deze bug.
Een veteraan kost gewoon 25 euro... heb liever het geld dan terug op mijn rekening.. neem mijn vet dan maar af... heb geld erin gestoken zodat ik ook eindelijk alle blocks kon gaan doen... nu heeft het amper meerwaarde op mijn hein..
crazyjohn69
01-03-13, 22:44
heb het fenomeen wel gezien, maar er nog geen schade door geleden
iemand van me gilde wel, een blok aanval bij VV ging totaal verkeerd daar het huppelen van de generaals
aangezien dit voor de update niet bestond en daarna wel, is het dus overduidelijk een fout die dus recht gezet moet worden
En zo werd het ook mijn probleem. Ik loop zo'n beetje VV in mijn eentje. Voor de update, nooit problemen gehad.
Vandaag in 1 aanval .. 84R 69S 109C 165Xb 94E troepen mogen begraven, door een nieuw geintroduceerde "BUG". Ik ben altijd blij met verrassingen !! Super !!
Mijn veel verder weg liggende veteraan(D) haalt een normale generaal (B) in. Schijnbaar neemt een Harde generaal en/of veteraan de taxi en is een normale generaal kreupel. Dit is een Bug. Niet de blocks van ons zijn een bug, maar het feit dat een harde generaal en/of veteraan over het veld vooruit begint te springen na een aanval/block op eerste kamp, en een normale generaal loopt rustig door.
Ik sluit me ook aan bij de eerdere geschreven berichten over de spanning van avonturen met blocks. Zonder blocks is een avontuur een saai, load and fire principe. Generaal volgooien met troepen en aanvallen.
Wat nu?.. BB, mag wat mij betreft met een duidelijk antwoord komen. Het is nu inmiddels 2 dagen sinds de update en nog geen enkele reactie van BB. Jammer!
Mijn idee is dat deze bug te maken heeft met het verwijderen van de rode zone van traps en wachttorens.
En ja het is een bug, verspringen is niet normaal in welke game dan ook.
Als voorbeeld, stel je speelt al jaren Stratego. Een generaal wint altijd van een verkenner, maar na een laatste update wil het wel eens gebeuren dat een verkenner wint van een generaal.
Das dus gewoon een bug.
Laat ik t zo stellen, als ze t niet oplossen wil ik mn geld terug.
Ik heb dit nu net ook meegemaakt! Ben rustig Misdadigers aan het spelen.. (Met 4 normale generaals) totdat ik 2 generaals een block moet laten doen.. en me 3e generaal de hoofdaanval..
Mijn 1e generaal pakt rustig de eerst block op.. en me 2e loopt ook rustig richting zijn block.. en ineens begint me 3e generaal te sprinten.. en wordt onderschept voordat me 2e generaal zijn aanval begint!
Gelukkig kon in me 3e generaal terugtrekken en opnieuw zijn aanval inzetten, maar me 1e en 2e generaal zijn al bezig met hun aanval.. waardoor ik veel verliezen heb nu! 229C en 38R
En dat niet alleen.. Nu verlies ik ook tijd om eventueel Vier Winden af te ronden, omdat ik alle extra verloren troepen snel opnieuw moeten maken om Misdadigers te voltooien.
Kost dus veel grondstoffen en een verbeterd plan op me barraken
Goed te lezen dat het dus niet an MIJ ligt dat de blocks mislukken. Baal hier gigantisch van!
Ja, zo wordt t meer een gokspelletje, zonder uitbetaling dan.
Ik doe ook momenteel zo weinig mogelijk avonturen en als ik er wat speel is t vooral moerasheks waar geen blocks in zitten.
Ik ga pas weer echt spelen als ze dit opgelost hebben.
Als t lang duurt stop ik gewoon helemaal.
Hmm, ik zit me net t volgende te bedenken, als ze als hieronder aangeven dat blocks niet ondersteund worden, waarom is er dan een tijd voor elke battle?
Ik heb het vanmorgen aangegeven, maar ik kreeg een erg gemakzuchtig mailtje terug.
Graag willen wij u informeren dat blocks neit ondersteund worden. Een van de vele redenen hiervan is idd de problemen met vertragingen die optreden wanneer u meer dan een generaal tergelijke tijd op pad stuurt.
Als u hetzelfde problemen ervaart wanneer u 1 generaal op pad stuurt, laat ons dat dan weten zodat wij dit verder uit kunnen zoeken.
Met vriendelijke groeten,
"The Settlers Online" Support Team
ook slechte ervaringen mee gehad. Ben nu gestopt met avonturen tot het veranderd. Veranderd het niet dan ga ik leuk een andere game zoeken, er zijn er genoeg hoor BB! Spel verliest behoorlijk wat van zijn aantrekkingskracht zonder blocks.
de meeste mensen steken euro's in het spel om juist de blocks te kunnen doen, er zullen dus veel mensen afhaken
en de prijs die BB net gewonnen heeft is juist dank het blocken want zonder het blocken was dit spel niet zo populair geworden
UnDutchable
03-03-13, 13:21
@ Toompie:
Sowieso ervaar je meer lag als je met meerdere mensen in 1 avontuur zit. Gezien Misdadigers een 1 player adventure is kan het ook daaraan liggen.
Gisteren heb ik zonen gespeeld en de 4 block op het eind gewoon gedaan... Goed opletten en je speedgen(s) 5 sec later sturen. Ze ervaren met gewone marching time vertraging en "halen dat weer in"
Ja, das waar, we kunnen nu natuurlijk weer gewoon nieuwe blocks genereren, misschioen zelfs blocks die vroeger gewoonweg gedoemt warten te mislukken kunnen dankzij deze bug wel.
Beetlejuice
03-03-13, 22:23
ben der intussen wel achter dat dat "springen" op random snelheid gebeurt, maw dit is er bewust in gewerkt THX a lot bb
Krijgen jullie nog niet genoeg binnen? Begrijp 1 ding heel goed WIJ kunnen dit spel maken en breken!
Ga zo door en ik voorzie een boycot op alle servers
beetlejuice kan alles durf zijn naam niet 3 maal uit te spreken ;)
Ja, das waar, we kunnen nu natuurlijk weer gewoon nieuwe blocks genereren, misschioen zelfs blocks die vroeger gewoonweg gedoemt warten te mislukken kunnen dankzij deze bug wel.
Wat denk je dat ik nu doe met piraten eiland? Deze bug zorgt ervoor dat met de kampen die je daar block er geen risico's meer aanhangen. Ik block gewoon het hele eiland en pak 3 leiderskampen en een trap. Goed gedaan BB bedankt voor de bijna gratis grondstoffen die ik nu binnen krijg.
Wat denk je dat ik nu doe met piraten eiland? Deze bug zorgt ervoor dat met de kampen die je daar block er geen risico's meer aanhangen. Ik block gewoon het hele eiland en pak 3 leiderskampen en een trap. Goed gedaan BB bedankt voor de bijna gratis grondstoffen die ik nu binnen krijg.
Heb je daar een guide van? *-)
BB_Skelril
05-03-13, 08:15
Beste Settlers,
Ik heb al jullie klachten doorgegeven aan onze ontwikkelaars en ik wacht nu op een reactie van hun kant. Ik hoop vandaag of morgen meer informatie te hebben over de problemen die julie hierdoor ondervinden.
- BB_Skelril
bedankt voor je reactie. Ik hoop dat we nu een serieuze en eerlijke reactie krijgen van ``de ontwikkelaars´´.
Of het zo blijft, of niet veranderd de manier van spelen. Ik kan me voorstellen dat BB niet verantwoordelijk is voor de risico´s die wij nemen in het spel, en voor alles wat daar mis bij kan gaan. Maar om te onkennen dat het een doelbewuste mogelijkheid is om te blocken, daar geloof ik niets van. Daar ligt nu juist de charme van het spel. Anders hou je het ook niet uit tot level 50.
BB_Skelril
05-03-13, 18:42
We zijn op het moment op de hoogte van het probleem en onze ontwikkelaars werken aan een oplossing. Ik heb op dit moment helaas geen exacte datum dat het zal zijn gemaakt. Voor dat het op onze live servers komt zal het eerst op de test server komen.
Zodra er meer informatie beschikbaar is zal ik dit met jullie delen.
- BB_Skelril
Ergens vind ik het wel handig, dat zo gaat, want mijns inziens zijn ze nu sneller bij hun doel, bij een block. Het is mijns inziens niet dat het met horten en stoten gaan, maar dat ze sneller bij hun doel zijn.
ik had ook zo iets, bij misdadigers,
ik liep bij een van de eerste kampjes, geen sprintjes of zo > maar kon mn generaal niet terug trekken na de aanval > werd weer onderschept door volgend kampje >
40 XB kwijt + 100 C+ zooi m wat niet nodig was
erg jammer , ik klikte me suf op terug trekken, en werkte niet > daarna werkte het wel... bij een ander kampje ... toch vreemd
En? zou er een oplossing in e huidige update zitten? Ik gok van niet, maar je weet nooit natuurlijk...
Nee, ik verwacht geen oplossing vandaag, hopelijk met de paasupdate:
Quote van BB Pandur op Duitse forum
Hallo EigeneArt,
dass die Generäle springen ist ein Bug, in der Tat. Habe nie das Gegenteil behauptet. Das hat aber nichts mit Blocking-Taktik zu tun (oder dem Unterbinden von Blocken). Wir rechnen im Übrigen mit Behebung in einer der nächsten Versionen. Wann genau, werden wir im Changelog / Update ankündigen, vielleicht sogar schon zum Osterevent.
Grüße
Pandur
http://forum.diesiedleronline.de/threads/88485-Block-nicht-spielbar-Gener%C3%A4le-springen/page17
Kijk! Hier geven ze tenminste wel toe dat het een bug betreft. Dat is een mooi begin! Iets verder in hetzelfde topic:
"Aussage aufm Ami-Server:
I'll be posting this in the threads about the General Jumping bug, but I wanted to share an update I just got with you guys here. The devs have been looking at it carefully and they have figured out a fix. This fix DOES need to be tested first, but just a quick update for you. It *is* being actively investigated."
ff afwachten nog dus
Ik heb bij misdadigers (vlak voor het onderhoud vannacht) nog met blocks gewerkt. De krappe blocks die je eerst had in sommige avonturen worden nu juist makkelijker te doen aangezien de generaals sneller door het laatste stuk wandelen. Bij blocks die toch al niet zo krap waren kun je nu enkele seconden langer wachten met versturen aangezien er toch tijd wordt goedgemaakt.
Edit: Ik heb wel meegekregen in de chat dat bij sommige avonturen op dit moment de blocks mislukken door het springen. Tot op heden dit alleen gehoord over Victor en Zonen.
BB_Skelril
07-03-13, 01:49
Tjonge,
Als je terug leest in dit topic heb ik dat ook al aangegeven en wacht ik op meer informatie voor jullie :-).
- BB_Skelril
Ik ben net 210 Cav en 250 Soldaten verloren.. Beetje jammer.. hoop dat hier snel een oplossing voor komt.. :/
Dit bij de laatste block van Verraders
Tja barak zit flink vol.. 149cav 68soldaten 86 elite soldaten en 164 Xbows verloren doordat de generaals springen.. Please fix het
Ik ben net 210 Cav en 250 Soldaten verloren.. Beetje jammer.. hoop dat hier snel een oplossing voor komt.. :/
Dit bij de laatste block van Verraders
Heb je de eenheden wel goed neergezet? Ik ben nog geen enkele keer eenheden verloren door dat springen.
Heb je de eenheden wel goed neergezet? Ik ben nog geen enkele keer eenheden verloren door dat springen.
Ja ik weet 1000 % zeker dat m`n eenheden goed stonden. Ik weet toevallig dat Bollewit hier ook last van heeft gehad.
Enkele avonturen lopen gevaar bij blocks. Wat ik weet is dat bij Verraders en Victor. Voor Victor is een nieuwe guide bij Killste beschikbaar die er rekening mee houdt.
Het ligt ook een beetje aan de looproutes van de generaals in een block en op welk punt elke generaal een rood gebied binnentreed.
De generaal voor de leider kan inderdaad te snel gaan als een 2e block generaal daarvoor op een later punt versneld.
Dan heb je kans op een onderschepping van je laatste generaal, iets later vertrekken met die generaal kan net genoeg zijn om het gehuppel op te vangen.
Op Verraders zag ik nog een andere 'bug"? die vervelend doet in dat 1e block als het slecht uitkomt.
De wilde dieren resetten heel vaak daar en dat geeft een vertraging als je net een block generaal hebt lopen.
Dat is geen springen dan maar een generaal die niet meer op de juiste afstand loopt ten opzichte van je laatste generaal.
Intussen heb ik vaak een block uitgevoerd waarbij ze met horten en stoten gaan. Ik moet zeggen, als je er rekening mee houdt, dan is het echt handig en heb zelfs killsteblocks daarop aangepast. Zelfs blocks bij avonturen uitgevoerd, waar een block mogelijk is, maar in eerste instantie te duur of te risicovol zou zijn (150 tot 200 C riskeren bij de moerasheks).
Met andere woorden, 1R blocks worden nu ineens roundblocks, dat is het mooie. Je moet er alleen rekening mee houden. Voor mij hoeven ze het niet terug te draaien.
Helaas Halandinh,
Alles lijkt weer normaal te verlopen. Mijn generaals lopen weer zonder te springen althans.
En de blocks die de laatste week mislukten, lukken hier weer.
Ze springen inderdaad niet meer.... terwijl het zo handig was, met de nieuwe guides die hierdoor ontstonden. Kunnen die ook weer de prullenbak in.
Mjah, we wisten allemaal dat het tijdelijk zou zijn.
Ik heb liever zoals het nu weer is, normaal :) Zeker bij een aantal wat complexere blocks is het handig dat die generaals gewoon voorspelbaar zijn!