PDA

Bekijk Volledige Versie : [Evenement] De paashaas komt er aan!

BB_Skelril
12-02-13, 23:58
Hier kun je een reactie/vraag plaatsen over het volgende onderwerp: [Evenement] de paashaas komt er aan! (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16300-Evenement-De-paashaas-komt-er-aan!)

Graag netjes houden.
Bugs e.d. behoren in het daarvoor bestemde forum te worden gepost.

Als je een vraag hebt lees dan eerst door het topic om te kijken of jou vraag al gesteld is!

- BB_Skelril

Kibky
13-02-13, 08:56
Dat zijn zeer leuke rewards! Top!
Ik denk dat veel spelers extra actief gaan worden met het paasevenement :)
Alleen jammer dat het nog een maand wachten is.... ;)

Zvicinou
13-02-13, 09:26
een veteraan
een snelle Or
mooie nieuwe huizen

yum yum yum. dat word hard sparen en keihard handelen

Robin_
13-02-13, 13:32
Belangrijk: Elke speler kan maar één generaal van deze soort krijgen in ruil voor paaseieren.

Betekent dit dat als je al ooit een veteraan met diamantjes gekocht hebt dat je nu niet in aanmerking komt, of is het gewoon max 1 Veteraan via paaseitjes?

Poegel
13-02-13, 13:39
Belangrijk: Elke speler kan maar één generaal van deze soort krijgen in ruil voor paaseieren.

Betekent dit dat als je al ooit een veteraan met diamantjes gekocht hebt dat je nu niet in aanmerking komt, of is het gewoon max 1 Veteraan via paaseitjes?
Je kunt dan in dit event één veteraan kopen. Als je met edelstenen al eentje hebt gekocht, dan kun je er nu dus eentje bijkrijgen.

MI-Side
13-02-13, 16:15
Edit: Laat maar.. Mijn beperkte hersencapaciteit laat me weer eens in de steek :P

Ben wel ontzettend enthousiast over het nieuwe evenement... Kan niet wachten ;) Tegen die tijd maar 2 weekjes vakantie opnemen geloof ik...

SirGoldalot
15-02-13, 12:15
Die drijvende woningen zien er gaaf uit!!! Heb er al zin in ^^.

Bucket
25-02-13, 22:43
Ik ga beginnen met die venetiaanse huizen (gewoon omdat ze mooi zijn) daarna zijn de snelle verkenners aan de beurt, immers het kan nooit kwaad om 12 snelle te hebben. De veteraan sla ik over.

Zubatsu
26-02-13, 17:02
bug :
drijvend huis kan gebouwd worden op het gewone land, maar dan alleen op uitgeput tarwe veld.
en zodra je dat doet > ben je je huis kwijt + staat hij er niet

rijk12345
26-02-13, 17:06
leuk lijkt me erg leuk het paasevenement jammer dat het nog zo lang duurt
thesettlersonline

ArthurPendragon
15-03-13, 17:26
Op deze Nederlandse versie staat geen maximum bij watermolens. Op de Engelse versie wel en wat ik gehoord heb op de Duitse ook een max van 5. Klopt dit?

Roodstaart
15-03-13, 20:15
Yep 5 inderdaad!

wee_man
15-03-13, 21:03
Ik verwacht wel een foto van de BBers in een mooie Settler Paas outfit nu ze allemaal in Duitsland zitten ;)

Leutje
19-03-13, 13:59
Wanneer krijgen we het paas event en de daarbij behorende onderhoud? Daar er nog niets gepost is zal er vannacht wel geen onderhoud zijn en moet het dus op een ander tijdstip komen. De vraag is wanneer?

LadyGx
19-03-13, 16:28
de 20ste.. oftewel vannacht..

Bucket
19-03-13, 20:06
Hoeveel tarwe heeft dit paas veld, 6k of 60k???

QUOTE 1: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16481
PAAS GEBOUWEN•Watermolen: Produceert onbeperkt water. Je kunt tot 5 gebouwen van deze soort krijgen tijdens het paas evenement.
•Hazentarweveld: Tarwe veld met 60000 eenheden tarwe.
•Raving Haasstandbeeld: Speciale decoratie die "BWAAAH" schreeuwt. Klik er maar gewoon op!
•Drijvende woning: Gloednieuw gebouw dat alleen op het water kan worden geplaatst. Je kunt tot wel 5 van dit soort gebouwen krijgen in ruil voor paaseieren tijdens het evenement.

QUOTE 2: http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16300-Evenement-De-paashaas-komt-er-aan!
Pasen tarweveld (60 )
Paas konijntjes houden er van om zich te verstoppen in tarwevelden, dit veld bevat een totaal van 6000 tarwe om je er van te weerhouden ze te snel te vinden. Dit veld keert niet terug in je ster-menu wanneer het veld leeg is.

Poegel
19-03-13, 22:19
@Bucket 6000 tarwe is dat.

BB_Skelril
19-03-13, 22:56
Helaas zal dit foutje ook in de verandering log in het spel zitten, maar het zijn er inderdaad 6000 en geen 60.000!

- BB_Skelril

marcelheide
20-03-13, 10:32
HALLO

ik heb 1 van de paas avonturen gedaan die je kan kopen voor 1 vis in de shop
ik heb alle eieren gevonden in dat avontuur maar ik heb geen beloningen gekregen of paaseieren
de missie heet eieren zoeken maar de gevonden eieren zijn niet toegekent aan mijn account
graag een reactie

groetjes marcelheide

wee_man
20-03-13, 10:52
dit staat er bij de Paas evenement;

Alle spelers hebben de mogelijkheid om een extra paas avontuur te kopen in de winkel voor 1 vis. Het kopen van het avontuur is niet gelimiteerd aan je niveau, dus spelers die onder niveau 17 zitten kunnen hem ook kopen. Alle spelers zullen de mogelijkheid hebben om het avontuur te spelen, ook als je lager als niveau 26 bent.

Belangrijk: Als je het avontuur voltooid zonder dat de paas missie loopt zal je geen beloning krijgen.

Dus alleen de avonturen die je voor de evenementenmissie moet doen geven een beloning

http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16300-Evenement-De-paashaas-komt-er-aan!

Voor de duidelijkheid hieronder een screenshot van als je een avontuur voor 1 vis wil kopen.
Het staat erbij dat je geen beloning krijgt.

http://img9.imageshack.us/img9/9751/neefjeseiland.jpg

Sarek
20-03-13, 16:03
Wee_man, maar volgens mij kreeg marcelheide ook geen paaseieren, en die zou je toch verwachten met een missie genaamd "eieren zoeken" dat je die op het eind wel krijgt. Wat ander is de nut van deze 1 vis avonturen ?? als je er geen eitjes mee krijgt.

wee_man
20-03-13, 16:10
Wee_man, maar volgens mij kreeg marcelheide ook geen paaseieren, en die zou je toch verwachten met een missie genaamd "eieren zoeken" dat je die op het eind wel krijgt. Wat ander is de nut van deze 1 vis avonturen ?? als je er geen eitjes mee krijgt.

tsja, zo hebben ze dat opgezet, dat iedereen alle paas avonturen kan spelen zoals er beschreven staat.
Maar een paar eieren in de beloning van de 1 vis avonturen had inderdaad wel gemogen.

GEXTE
20-03-13, 17:13
leuk event voor betalende spelers!
dit is waarom:
missie: vindt 50 eieren tijdens de zeer lange zoektocht...
zonder edelstenen uit te geven heb je maximaal 3 ontdekkingsreizigers...
de zeer lange zoektocht duurt 48 uur...
je vindt per keer 5 eieren...
de missie cyclus eindigt na 5 dagen...

zonder ontdekkingsreizigers te kopen voor edelstenen kun je dus 2x 3 ontdekkingsreizigers wegsturen en terug laten komen (2x 48 uur) en dan heb je 30 eieren en kom je er nog 20 te kort...

tjonge, wat een leuk event!

het maakt mij verder niet zo veel uit, maar loop dan niet zo te koop met het event, of zet er in ieder geval duidelijk bij dat het hier om een premium feature gaat...

aRPeaR
20-03-13, 19:17
Als je na 6 dagen de missieketen nog niet heb afgerond, wordt hij dan vervangen voor de volgende of komt de nieuwe keten bij wachtende missie's te staan?

GEXTE
20-03-13, 19:23
goede vraag, ik denk dat het net zo werkt als bij die 4 winden, je hebt tot een bepaalde datum, heb je hem dan niet af dan vervalt hij...
maar ik weet het niet zeker...

Mabari
20-03-13, 20:24
Tja ik heb diezelfde missie en moet 20 eitjes zoeken in middellange schatzoektocht. Als je al eitjes vind (50%?) krijg je er 3. dat is dus minimaal 7x mazzel hebben met minimaal 12 uur ertussen :(

Voor de hogere levels lijkt hij mij helemaal niet te doen trouwens.....

Maja we zien wel waar het schip strand eind van de week.....

Poegel
21-03-13, 14:19
Is het al bekend hoeveel edelstenen die drijvende huisjes gaan kosten na het event?
Ben even aan het afwegen of ik extra edelstenen moet uitgeven aan eitjes...

GEXTE
21-03-13, 15:40
ik denk dat je met eieren goedkoper uit bent, want je kunt bijvoorbeeld een watermolen kopen voor 240 eieren en je koopt 300 eieren voor 895 edelstenen, of 1 watermolen voor 895 edelstenen, dus in principe ben je met eieren goedkoper uit in dit geval en dat verwacht ik ook met die waterhuisjes... volgens mij was dat hetzelfde met die jagershutten, maar garanties kan ik je natuurlijk niet geven :P

Olibav
21-03-13, 15:51
weet iemand of je bij het tarweveld ook paaseieren kan vinden?

aRPeaR
21-03-13, 16:08
Drijvende huis gaat 290 edelstenen kosten en je kunt hem maximaal 3 keer kopen.
Chocoladekonijn gaat 125 edelstenen kosten.

aRPeaR
21-03-13, 16:26

Bedoel je hazenakker uit handelaar? Dan nee, hazenakker heeft een inhoud van 6000 tarwe.

aRPeaR
21-03-13, 17:06
Als je na 6 dagen de missieketen nog niet heb afgerond, wordt hij dan vervangen voor de volgende of komt de nieuwe keten bij wachtende missie's te staan?

Antwoord gevonden op engelse forum.

Hey guys,

FYI

Remember that if you complete the current quest chain, the new one will be assigned yet if you do not manage to complete the current quest chain, the next one will go to the 'waiting' section.

Best

spider130853
22-03-13, 11:41
wanneer start de eerste missie eigenlijk? ik zit op lvl 36 en te wachten op de eerste paasmissie maar er gebeurt niks...

Beittil
22-03-13, 11:44
Uhm, die is afgelopen woensdag begonnen.

spider130853
22-03-13, 11:47
oh dan hebben ze mij blijkbaar overgeslagen, ik heb iig niks gezien

Bucket
22-03-13, 12:22

nee, alleen 6000 tarwe.
btw voor de looks zou ik m niet kopen hij ziet er precies hetzelfde uit als het gewone veldje.

Knawie
22-03-13, 16:57
leuk event voor betalende spelers!
dit is waarom:
missie: vindt 50 eieren tijdens de zeer lange zoektocht...
zonder edelstenen uit te geven heb je maximaal 3 ontdekkingsreizigers...
de zeer lange zoektocht duurt 48 uur...
je vindt per keer 5 eieren...
de missie cyclus eindigt na 5 dagen...

zonder ontdekkingsreizigers te kopen voor edelstenen kun je dus 2x 3 ontdekkingsreizigers wegsturen en terug laten komen (2x 48 uur) en dan heb je 30 eieren en kom je er nog 20 te kort...

tjonge, wat een leuk event!

het maakt mij verder niet zo veel uit, maar loop dan niet zo te koop met het event, of zet er in ieder geval duidelijk bij dat het hier om een premium feature gaat...
yup, zit met precies hetzelfde probleem. Beetje kansloos.

TheDutchman
23-03-13, 23:09
Tip gebruik 150 edelstenen om de missie ( vind 50 eieren met zeer lange zoektocht) in 1 keer te voltooien. De rest is best te doen als je geduld hebt.
En ik speel ook zonder geld, maar 150 edelstenen die moet iedereen kunnen krijgen door te levelen of elke dag online te zijn.

Leutje
25-03-13, 09:01
Goede Tip maar je wordt dus alsnog geforceerd om te betalen!

Persoonlijk ben ik al een jaar lang alle edelstenen aan het sparen om een veteraan te kopen dus wil geen edelstenen voor andere zaken uitgeven zoals dit event. Vanuit dat oogpunt is het wel jammer dat je wordt afgestraft dat je een hoog lvl hebt, 46+. Verder is het een leuk event met hele nuttige rewards.

Mauricovic
25-03-13, 13:36
Ik heb nu 42 paaseieren...Om de missie te voltooien is de laatste horde..."Verkrijg 500 (!!!) paaseieren" Hoe dan?

aRPeaR
25-03-13, 13:54
Handelen of lenen van vrienden.

Beittil
26-03-13, 10:41
Wat wel beetje jammer is...

Vanmorgen kwamen er dan eindelijk nieuwe missies! Yay. Ik heb 2x eitjes gezocht, 2x ff 10.000 goederen heen en weer geslingerd met een gildemaat en daarna ff 800 eitjes vastgehouden van een ander en toen... mjah toen was het alweer klaar :(

10 minuten paasmissies... en nu weer 6 dagen wachten :(

Rativo
26-03-13, 14:54
Goede Tip maar je wordt dus alsnog geforceerd om te betalen!

Persoonlijk ben ik al een jaar lang alle edelstenen aan het sparen om een veteraan te kopen dus wil geen edelstenen voor andere zaken uitgeven zoals dit event. Vanuit dat oogpunt is het wel jammer dat je wordt afgestraft dat je een hoog lvl hebt, 46+. Verder is het een leuk event met hele nuttige rewards.

Mocht je de edelstenen voor de veteraan al bij elkaar hebben ,...........dan is het alsnog goedkoper om die edelstenen om te zetten in paas eitjes.
een veteraan kost 4.999 edelstenen - 5x 895 edelstenen = 4475 edelstenen = 1500 paaseieren en een veteraan met eitjes kost 1350 eieren.
scheelt je dus edelstenen en je houd nog 150 eitjes over.

Mariette
26-03-13, 18:49
Mijn 2e paasevenement is vandaag niet gekomen?

Gaat dat nog komen?

BB_Skelril
26-03-13, 19:36
Heb je de vorige missie keten afgemaakt? Zo nee kan het zijn dat de nieuwe paas missie onder "wachtende" staat.

- BB_Skelril

Henk192
05-04-13, 14:42
jammer dat er zo weinig eitjes te verdienen zijn, meeste moet via de handel, en die is moordend voor lagere levels terwijl de prijzen hetzelfde blijven,
lagere levels kunnen geen 1000 munt voor 80 eitjes betalen zoeken en missie levert te weinig op op goed te kunnen sparen
volgende keer graag meer avonturen/missies waar wat meer eieren te winnen zijn

Zubatsu
05-04-13, 23:41
een reactie op de paas event op het forum,
het lijkt me niet echt eerlijk als waarschijnlijk 1 persoon 2x mee doet, met 2 namen ...
kijk maar naar ontwerp + de haas erachter:

http://imageshack.us/a/img401/7312/bild2366.jpg
paasmand pim10

http://imageshack.us/a/img706/2074/bild2359.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/6703/bild2375.jpg
paasei pim10

http://img341.imageshack.us/img341/6671/bild2376.jpg
mijn paasei spock0000

bij beide events 2x ingeschreven....

Leutje
06-04-13, 10:02
Heb je de vorige missie keten afgemaakt? Zo nee kan het zijn dat de nieuwe paas missie onder "wachtende" staat.

- BB_Skelril

Skelril een vraag. Zondag begint de volgende paas keten. Normaal heb je er 6 dagen voor maar als van dinsdag op woensdag het event al verwijders wordt. Zou je voor de laatste paasketen maar 4 dagen hebben? Klopt dit of loopt de paas keten de normale 6 dagen door als je hem niet af hebt voor dinsdag avond?

kili
06-04-13, 10:12
een reactie op de paas event op het forum,
het lijkt me niet echt eerlijk als waarschijnlijk 1 persoon 2x mee doet, met 2 namen ...
kijk maar naar ontwerp + de haas erachter:...

...bij beide events 2x ingeschreven....

Ik snap je Zubatsu, maar het kunnen ook 2 personen met 1 idee zijn. Dat ze elkaar kennen staat wel vast inderdaad, maar dat mag.
Er zullen vast mensen bij zijn die misbruik maken van de situatie en zelf met een 2e of zelfs 3e account zeggen familie te zijn van de andere, maar om dit zo klakkeloos aan te nemen op basis van 4 foto's gaat wat ver natuurlijk...

BB_Skelril
06-04-13, 19:37
Leutje,

Na de eerste verwijder fase zullen we elke avond een script laten lopen die ervoor zorgt dat de paas missie automatisch wordt afgerond. Het enige wat je nog zult hoeven doen is in te loggen en je beloning op halen zoals je normaal ook met een missie moet doen. Dit zal er voor zorgen dat je dus gewoon verder kan met je missie keten.

Je zult het dus gewoon kunnen afronden.

- BB_Skelril

Leutje
07-04-13, 12:03
Leutje,

Na de eerste verwijder fase zullen we elke avond een script laten lopen die ervoor zorgt dat de paas missie automatisch wordt afgerond. Het enige wat je nog zult hoeven doen is in te loggen en je beloning op halen zoals je normaal ook met een missie moet doen. Dit zal er voor zorgen dat je dus gewoon verder kan met je missie keten.

Je zult het dus gewoon kunnen afronden.

- BB_Skelril

Ah bedankt voor het antwoorden.

Bens0n
08-04-13, 12:06
wilt dat dan zeggen dat degene die de eieren zoeken missie (de aanwijzing) als laatste hebben gekregen dus toch ook 6 dagen krijgen om die eitjes te vinden? of maar 3 dagen, vermits er staat dat vanaf 10 april je reiziger niet meer in staat is om eieren te vinden. ik hoop het wel, anders blijf ik met een bedrogen gevoel achter.

BB_Skelril
08-04-13, 14:57
Bens0n,

Zoals in mijn post staat aangegeven zullen de missies die na 10 april blijven komen automatisch worden afgerond. Het enige wat je nog hoeft te doen is de beloning "op te halen" vanuit je missie boek. Dit houdt dus in dat iedereen gewoon de missies kan af maken! :-).

- BB_Skelril

Bens0n
08-04-13, 15:56
okay dat is leuk nieuws :) thanks!

SnelleNiels
17-04-13, 14:43
Iemand die weet of de winnaars al bekend zijn van de paaswedstrijden? want kan helemaal niks vinden op het forum en er stond dat het 11 april bekend zou worden gemaakt.

gr
SnelleNiels

BB_Skelril
17-04-13, 16:30
Iemand die weet of de winnaars al bekend zijn van de paaswedstrijden? want kan helemaal niks vinden op het forum en er stond dat het 11 april bekend zou worden gemaakt.

gr
SnelleNiels

Hey,

Helaas zijn ze nog niet bekend gemaakt maar dit hoopte ik deze week voor elkaar te krijgen! Alleen toen kwam ik tot de conclussie dat er een foto kwijt was, dus moeten we nu wachten tot Samille de foto weer post! Dus ben je in contact met Samille laat het dan even weten dat de foto opnieuw moet worden geplaatst / naar mij moet worden gestuurd ;-)

- BB_Skelril

samille
18-04-13, 14:28
hierbij mijn link van de paashaas bijkbaar met dat imageshack worden foto's na 2 weken verwijderd daar dus ff opnieuw geupload.... http://imageshack.us/photo/my-images/221/paasmand.jpg/

samille
18-04-13, 14:33
andere manier proberen dan ....

http://i.imgur.com/MQSEqEK.jpg (http://imgur.com/MQSEqEK)

http://i.imgur.com/MQSEqEK.jpg (http://imgur.com/MQSEqEK)