PDA

Bekijk Volledige Versie : Community Input

BB_Skelril
11-01-13, 12:53
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_nl/Header/11_01_2013_communityeventfeedback.png

Beste Settlers,

In dit topic kun je al je input kwijt over het volgende onderwerp: Community Evenementen: input (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16114)

Iedereen is welkom om zijn/haar idee hier te plaatsen. Discussie over verschillende suggesties is welkom zolang het on-topic blijft.

EDIT:
Misschien dat het niet helemaal duidelijk was, maar met deze input bedoelen we niet in-game evenementen waarbij nieuwe resources/functies etc moeten worden toegevoegd. Het gaat hier puur om wekelijkse / maandelijkse evenementen die op het forum worden gehouden waarbij je een leuke prijs kan winnen. Zoals ik eerder heb aangegeven kan het ook best in-game zijn mits het evenementen zijn zoals een maandelijkse "Vraag BB_Skelril de oren van het lijf!" evenement.

Probeer het dus wel relevant te houden met de evenementen zoals "Beste screenshot van de week" etc. Zodra er nieuwe resources of functies bij komen kijken behoort dit gewoon in het hiervoor aangegeven suggestie forum te worden geplaatst.

De rest zal er tussen uit worden gehaald om het on-topic te laten blijven.

- BB_Skelril

Beittil
11-01-13, 14:34
Kan het ook gaan om evenementen in-game waarbij er echt items zoals (nieuwe) goederen, gebouwen, effecten, etc bij betrokken zijn. Om als voorbeeld te noemen, evenementen zoals Halloween en Kerst lijken me niet bepaald dingen die zomaar maandelijks te houden zijn vanwege het vele ontwikkelwerk wat erin gaat zitten om ze te maken.

Poegel
11-01-13, 14:48
Dag allemaal. Ik zal een aantal dingen noemen, kunnen we met z'n allen bekijken wat interessant zou kunnen zijn:

*Nieuwe ideeën*

Mooiste gamerpicture: Wie heeft de mooiste gamerpicture/avatarfoto van het forum. Zorgt ervoor dat mensen een ''originele'' foto hebben op het forum, wat alles een beetje fraaier maakt.
Mooiste Onderschrift: Zelfde idee als de picture, maar dan met een onderschrift/signature.

Mensen kunnen stemming in een pol, waar ze ook iemand kunnen nomineren. Beloning is een titel op het forum en wat edelsteentjes.

Wekelijks

Foto van de week

Deel je grappigste, interessantste of mooiste foto van je eiland! De foto van de week verschijnt elke week op de homepage en op Facebook. Roem en eer aan de gelukkig winnaar! Misschien zelfs een klein cadeautje extra. (motivatie is belangrijk hierin)

Spammer van de week!

Wie is er weer bezig geweest met berichten op het forum neer te zetten tot in de oneindigheid. Als dank voor deze ongelooflijke prestatie krijgt deze persoon een huisje cadeau. Dat hij daar maar gaat wonen!

Maandelijks

Kletsmajoor award

Wie is het meest behulpzame persoon op het forum? Hulp, tips, trics, maar ook gezellig kletsen spelen een rol om in aanmerking te komen voor deze maandelijkse award. Beloning = Silo! (Zorgt dat meer mensen gaan helpen op het forum)

Handelaar van de maand

Wie van de spelers brengt de eeuwenoude VoC terug naar Settlers. De handelaar top-5 kan worden beslist door de community zelf. Wie vind je een goede handelaar die eerlijke prijzen heeft? Geef hem/haar op!

GreenPeace award

Ben jij goed voor de bomen, de diertjes en de visjes? Dan maak jij kans op de maandelijkse GreenPeace award! Beloning = Watermolen! (Deze actie maakt de mensen ervan bewust dat je niet alle bomen om moet kappen en vissen en muskus moet blijven toevoegen)

Settlerverslaafd!?!!?

Wie van ons allen is de grootste Settler Freak? Post een foto van jezelf terwijl je Settlers aan het spelen bent op een originele of gekke manier. (Misschien zelf in Real life Settlers) De winnaar krijg uiteraard een ontdekkingsreiziger als geschenk!

De hulp in nood award

Op basis van nominaties wordt de meest behulpzame speler (in-game) beloond met een leuk geschenkje.

Thematisch (steeds terugkerend)

Verhalenvertellen

4 keer per jaar wordt het ''verhalenverteller evenement'' gehouden. De opdracht is om een spannend verhaal te bedenken wat bijvoorbeeld bij een avontuur zou kunnen horen. Wat denk je dat er zou gebeuren als ''jij'' de generaal was. Welke dingen beleeft je allemaal. Wees creatief. De beste 3 verhalen krijgen iets leuks

Reizende dichtenaar

Zo nu en dan wordt je gevraagd door de Settlers om een gedicht voor te dragen. Wat denk je dat ze interessant vinden? Wie weet geven ze je wel een leuke cadeautje voor de moeite.

Verzin een avontuur

Bedenk wel avontuur je graag zou willen zien. Hierop kan gestemd worden door de community. Het voorstel voor een avontuur dat we meeste stemmen heeft gekregen, die krijgt een aantal avonturen cadeau. Tevens komt het avontuur in aanmerking om gemaakt te worden door BlueByte.

In-game evenementen

Avontuur: De snelste wint - Tijdens dit avontuur ga je met 2/3/4 personen de strijd aan om een vlag te veroveren. Ieder persoon moet naar 1 vlag zien te komen en deze veroveren. Helaas moet je wel de vijanden verslaan die op je pad liggen. Wie er als eerste is, wint leuke prijzen. De rest krijg een leuke hoeveelheid EP + verliezersbeloningen.

Er komt nog meer

BB_Skelril
11-01-13, 15:06
Kan het ook gaan om evenementen in-game waarbij er echt items zoals (nieuwe) goederen, gebouwen, effecten, etc bij betrokken zijn. Om als voorbeeld te noemen, evenementen zoals Halloween en Kerst lijken me niet bepaald dingen die zomaar maandelijks te houden zijn vanwege het vele ontwikkelwerk wat erin gaat zitten om ze te maken.

Het gaat hierbij puur om Community Evenementen. Als je een evenement hebt wat je in-game zou kunnen houden (zoals een "Vraag BB_Skelril de oren van het lijf!" evenement) dan kan daar natuurlijk altijd naar worden gekeken!

- BB_Skelril

Samarian
11-01-13, 15:27
competitie in groei van:
Leger
LvL
EP
Dorp
Setllers
Economische ontwikkeling

Genoeg elementen.

PasMaNNi
11-01-13, 15:32
Ik ben idd wel voor een award voor meest behulpzame forummember van die maand. Zoals poegel voorstelt.

remco2012
11-01-13, 15:40
wat poege ideen zijn zijn we goed vindt ik

Appeltaart
11-01-13, 15:53
Idee van Poegel ondersteun ik.

Nog een soort variant.

--->> Invloedrijke forum poster : Iemand die de meeste reply's (van anderen) op zelf gestarte topics heeft.

kili
11-01-13, 18:04
Mjah vind die ideeën van Poegel ook wel leuk :)

Verder:
-De handelaar van de week/maand. (titel: 'Marktleider')
Diegene die de meeste maar vooral beste handels aanbied op global-3 voorgedragen vanuit de community^^ . (bij deze wil ik gelijk Poegel voordragen ^^ :P)

-Eiland van de maand. (titel: 'De Architect')
Voorgedragen door spelers. Voorgestelde spelers kunnen dan zelf screenshots insturen van hun sectors die een aantal vaste 'juryleden' (spelers en/of mods/admin) voor beoordelen waarna er in een topic de 3 mooiste worden voorgedragen. In dit topic kan via een poll dan door iedereen gestemd worden voor het mooiste eiland.

-Meest behulpzame speler van de maand (titel: 'De Wandelende Encyclopedie'
Speler voorgedragen door spelers die altijd erg hulpvaardig is op het hulpkanaal en je alles kan vragen(dus niet global-1)

Prijzen kunnen zijn bv: zak met expert grondstoffen, navullingen, leuke buffs, silo, molen, klooster, jager, fabriek of gems.
Eenmaal gekozen dan ding je voor bv 1 jaar niet meer mee naar de prijzen

Misschien meer globaal evenement: De missies/avonturen van het EK evement niet aleen beschikbaar tijdens EK/WK, maar ook in de weken dat er officiele kwalificatiewedstrijden gespeeld moeten worden.

edit: éénmalig: Beste Handleiding (titel: Hoogleraar drs. H.)

Wie heeft de beste handleiding geschreven en deze kan gaan over avonturen, missies etc etc., (Tijdsduur 1 maand).
Speler stuurt zelf een handleiding in die ze willen laten meedingen. Een nader samen te stellen jury maakt een voorselectie waarna spelers op 1 van deze hun stem kunnen uitbrengen.

MindLost
11-01-13, 19:14
Ik speel veel grepolis en daar hebben ze echt extreem veel evenementen. Dat komt soms echt je neus uit! Na het sinterklaar event kom kerst en daarna staat alweer oudjaar voor de deur. Daarna komt het nieuwe jaar event ect...

Wat ik alleen wil mee geven is: Probeer het speciaal te houden, en niet normaal te laten worden.

(verder lijken mij de onderwerpen zoals 14 mei wel speciaal om iets om heen te doen! Zeker omdat andere spellen zich niet durven te branden aan een soort data zoals deze!)

BB_Skelril
11-01-13, 23:31
Misschien dat het niet helemaal duidelijk was, maar met deze input bedoelen we niet in-game evenementen waarbij nieuwe resources/functies etc moeten worden toegevoegd. Het gaat hier puur om wekelijkse / maandelijkse evenementen die op het forum worden gehouden waarbij je een leuke prijs kan winnen. Zoals ik eerder heb aangegeven kan het ook best in-game zijn mits het evenementen zijn zoals een maandelijkse "Vraag BB_Skelril de oren van het lijf!" evenement.

Probeer het dus wel relevant te houden met de evenementen zoals "Beste screenshot van de week" etc.

De rest zal er tussen uit worden gehaald om het on-topic te laten blijven.

- BB_Skelril

SirGoldalot
12-01-13, 02:20
Wedstrijd voor het meest mooie/versierde eiland, dus creatieve indeling, mooiste decoraties ed. Dit zou individueel kunnen, maar misschien ook per gilde. ELke gilde mag dan 1 speler voordragen als kandidaat. iedereen in de gilde mag zijn of haar kandidaat sponsoren en decoraties sturen. Diegene die wint, wint een prijs/prijzen voor alle leden uit zijn gilde.

Dit idee komt van de engelse server Northisle waar het al eens uitgevoerd is, en een enorm succes was.

Beittil
12-01-13, 16:46
Mensen, lezen: Het gaat hier dus NIET om evementen waarbij er ingame dingen aangepast moeten/kunnen worden!

wittenagel
12-01-13, 17:45
hoi,

Eigenlijk wat Kili en Poegel gepost heeft niks aan toe te voegen :-)

Appeltaart
12-01-13, 20:46
Geloof dat het nog steeds niet duidelijk is. Het zijn communicity events dus moet met forum te maken hebben :)

Poegel
12-01-13, 20:49
Geloof dat het nog steeds niet duidelijk is. Het zijn communicity events dus moet met forum te maken hebben :)
Ja, het moet eigenlijk even worden aangegeven op het begin van de post. (+homepage)

Appeltaart
12-01-13, 20:54
We kunnen een nieuwe invoeren.

--->>> De slechte Lezer : Iemand die niet de topics doorleest en andere dingen erin post ..Reward grote bril als singnature :)

Poegel
12-01-13, 20:55
Haha :)
Krijg je ook nog een leesbril thuisgestuurd.

kili
13-01-13, 19:12
éénmalig: Beste Handleiding (titel: Hoogleraar drs. H.)

Wie heeft de beste handleiding geschreven en deze kan gaan over avonturen, missies etc etc., (Tijdsduur 1 maand).
Speler stuurt zelf een handleiding in die ze willen laten meedingen. Een nader samen te stellen jury maakt een voorselectie waarna spelers op 1 van deze hun stem kunnen uitbrengen.

Deshima
13-01-13, 23:37
Elke maand, dat zou ik niet weten.
Maar wat ik erg miste vorig jaar, was de jaarlijkse Guy Fawkes viering op de Britse server.
Britten die er over kwam te spreken, wisten uitstekend waar het over ging.
Dit event wordt jaarlijks gehouden in de UK op 5 November.

http://static.fjcdn.com/pictures/Remember_59be34_1168382.jpg
https://en.wikipedia.org/wiki/Guy_Fawkes_Night
http://www.bonfirenight.net/
http://www.dltk-holidays.com/guyfawkes/

__________________________________________________ __________
Wat ik dan als Nederlandse jaarlijkse traditie erg miste, was de 1 April viering.
! April is erg bekend over bijna de gehele wereld, de dag dat Admiraal Lumey Den Briel in nam.
Op 1 April verloor Hertog Alva zijn Bril.

http://1aprilvereniging.nl/templates/standaard/images/background.jpg
http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/bossu.htm
http://www.meteohellevoetsluis.nl/maartje/uitstapjes/evenementen/brielle-de-geuzen-en-1-april-viering/
https://de.wikipedia.org/wiki/Brielle

__________________________________________________ __________
Deze vieringen zijn belangrijk.

In ieder geval, er zijn veel websites over die vieringen.
Op 5 november is er vuurwerk in Engeland, om de mislukte aanslag van Guy Fawkes in 1605 te gedenken.
Op 1 April is er elk jaar een viering in Brielle.
http://www.1aprilvereniging.nl/

Betreft Halloween, rest mij nog te vermelden, dat veel Amerikanen vertellen, dat Halloween, 31 oktober, de dag is dat Maarten Luther de 95 stellingen op de deur van Wittemberg plaatste. Ik heb de indruk dat Blue Byte hiervan niet op de hoogte is, aangezien Maarten Luther ook de Duitse taal ontworpen heeft. Hier voor zijn bronnen te vinden op internet, Reformation Day = Halloween.
Zo in een google vond ik deze bovenaan.
http://www.arendlandman.nl/wp-content/uploads/2011/10/Maarten-Luther-timmert-95-stellingen-op-de-deur-van-de-slotkerk-in-Wittenberg.jpg
http://www.cbn.com/spirituallife/onlinediscipleship/halloween/reformation_day.aspx

Dus voor April en November twee misschien nieuwe ideeen.
En een overweging om de jaarlijkse Halloween Event wat dichter bij de Europese realiteit te brengen, het een plaats te geven in onze cultuur.
Kijk maar of je er wat mee kan Blue Byte.

juve_81
14-01-13, 09:15
volgens mij klopt jou verhaal niet helemaal. 1 april wordt namelijk ook in veel andere landen gevierd. denk bijv aan het Engelse aprils fool day. Het heeft dus niks te maken met de inname van Den Briel.

Ook heeft halloween heeft niks te maken met Luther die zijn ideeen op de kerkdeur timmerde. Het is de avond voor allerheiligen die wordt gevierd. Gereformeerden maken zelfs bezwaar tegen de viering van halloween. Daarnaast werd de duitse taal niet ontworpen, maar ontwikkelt die zich doordat mensen die taal spreken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Halloween

Daarnaast vind ik het ook niet nodig om een event te hebben om te vieren dat Den Briel werd ingenomen of dat Luther zijn stellingen bekend maakte. Dan zijn er wel leukere en bekendere historische dingen te vinden.

Appeltaart
14-01-13, 09:36
...zullen we maar nieuwe topic beginnen want geloof dat vele niet begrijpen wat de bedoeling is :)

Poegel
14-01-13, 11:43
1 april zou wel kunnen. De gene die de leukste of origineelste 1 april-grap weet te verzinnen, die krijgt een cadeautje.

nolith
14-01-13, 16:01
Als aanvulling op het idee van verhalenverteller kan je ook een verhaal vertellen over je ontdekkingsreiziger, wat hij onderweg heeft meegemaakt om bijv. 24 uur later met maar 10 graniet of 3 kaartstukken terug te komen.

Meest hulpvaardige mensen op het forum zijn denk ik vaak een beetje de zelfde mensen, niet dat dat geen beloning waard is, zeker wel, maar ik denk dat iedereen een kans moet maken, niet alleen de mensen die gewoon veel tijd besteden aan het forum en de chat. Misschien een idee om iedere maand een andere community-wedstrijd te hebben, waardoor steeds wat anders beloond wordt; creativiteit, hulpvaardigheid, humor, wat dan ook, kan dan allemaal aan bod komen.

Appeltaart
14-01-13, 19:08
Jep sluit mij aan bij nolith maar wel met kant tekening dat zo'n award wel bedoeld is om de activiteit van mensen op het forum te vergroten. Iemand met 5-20 post komt voor mij niet in aanmerking voor een award.

Beittil
15-01-13, 09:23
Uhm, voor de <insert hier een hoog nummer>e keer, het gaat _NIET_ om in-game evenementen met gebouwen, avonturen en weet ik veel wat nog meer. Het gaat om community events op het forum! Degene die het leukste settlers verhaaltje kan schrijven, degene die de meeste newbie's fileert, etc ;)

Leutje
15-01-13, 22:44
Poegel heeft op de eerste pagina al zo'n uitgebreid aantal voorstellen staan waar meerdere goede ideeën tussen staan dat het lastig is nog iets leuks toe te voegen. Maar daar het een community event moet zijn en het toch iets met creativiteit te maken mijn voorstellen:

- Een verhaal te schrijven. Het kan dan maandelijks met een thema van bijvoorbeeld een avontuur of een eiland gebouw genoeg dingen te bedenken. Dit wel beperken met bv max 500 worden voordat we een verhaal krijgen van 20 bladzijden voor de schrijf lustige onder ons.

- Iets meer creatieve en minder werk is een strip maken van bv in game screenshots of tekeningen. Max 6 tot 8 screenshots en daar een kort verhaal bij. Is weer net anders als een verhaal hierboven daar het uitgebeeld moet worden + korte tekst stukjes.

Het moet mogelijk zijn voor iemand die wel op het forum leest maar niet post om ook te winnen. Anders maak je het niet toegankelijk voor iedereen en is de groep direct heel klein die mee doet en kan winnen want dat zijn dan alleen de fervente posters.

Poegel
16-01-13, 20:13
is het miss mogelijk om de dinosaurusbotten uit oude vrienden in de decoratieschatkist te zetten of evt als event decoratie??
komen er nog 4 en 5 player avonturen of speciale gildeavonturen??
mvg raf

Het gaat hier puur om wekelijkse / maandelijkse evenementen die op het forum worden gehouden waarbij je een leuke prijs kan winnen.

SirGoldalot
17-01-13, 09:40
Het zal wel aan mij liggen, maar als je kijkt naar veel reacties is er in eerste instantie niet goed gelezen, ook niet door mezelf. Maar de reacties spreken wel een beetje boekdelen als je t mij vraagt. Mensen hebben behoefte aan in-game events en niet of minder naar community events. Dit blijkt wel uit sommige dingen die worden aangedragen als idee. Daarnaast is dat gedeelte van de spelers die het forum niet gebruikt erg groot, en is de event dus maar voor een enkeling en zal het langs de meeste spelers gaan die hier niet komen.

Ik plijt dus hierbij voor een change of plans. Van Community event naar In-game event. Daar zal je veel meer mensen mee bereiken en zal het leuker zijn voor iedereen.

Beittil
17-01-13, 10:44
Zo'n change of plans is leuk, maar met in-game events heb je gewoon weer een extra belasting op het team van ontwikkelaars. Die mensen zijn, als het goed is, druk bezig met allerlei leuke updates en weet ik veel wat nog meer in het spel. Die hebben gewoon geen tijd om willekeurige mini evenementjes te gaan lopen ontwikkelen.

En dan nog, het hele idee van COMMUNITY events is dus om meer spelers richting de forums te trekken :P

Danieldewoeste
17-01-13, 11:37
De Elfstedentocht event

Buter brea en griene tsiis wa.t dat net sizze kin is gjin oprjochte fries

bmwisse
17-01-13, 23:20
Misschien is het maken van een lotterij nog een aardig idee. Bijvoorbeeld: iedere speler legt 500 hardhoutplanken in en van de totale pot krijg nummer 1 50%, nummer 2 30% en nummer 3 15%. De rest gaat op aan de organisatie.
Hoe meer mensen er mee doen, hoe groter het prijzenpakket (en hoe kleiner de kans dat je wint)
Titels als 'geluksvogel' kunnen voor een maand aan de winnaars worden toegewezen.

SnelleNiels
18-01-13, 00:00
Vragen quiz
Makers van het spel vragen elke vrijdag avond ( kan ook op een andere dag) 4 vragen en de eerste 5 spelers die in de chat het goede antwoord geven krijgen elk een beloning

Beloningen:

4 vragen
5 Winnaars per vraag
50 Gems per winnaar

Opmerkingen:

- GM's selecteert de eerste 5 juiste antwoorden vanuit ons perspectief (de eerste 5 die ze zien op hun scherm).

foto van de week

We hebben allemaal al eerder gehoord: een foto zegt meer dan 1000 woorden. dat is zeker waar, maar je foto's kunnen ook 250 Gems! waard zijn. Misschien heb je een leuke of gekke stad lay-out, of misschien heb je je settlers betrapt op iets raars, hou je print-screen toets klaar, je weet nooit wanneer je de perfecte foto maakt.

Wat: Hier is hoe het werkt: Dien uw favoriete settlers online screenshots in de screenshot thread op het forum. Deze screenshots kunnen zo ongeveer alles bevatten als ze maar wel plaatsvinden in jouw eiland. Elke week zullen we kiezen voor een screenshot. De gekozen persoon ontvangt dan 250 Gems!

marxja
18-01-13, 10:23
Behoort Carnaval (Carnavale voor een wat internationaler karakter) tot de eerder bedoelde ideeën?
Boeren worden heren en vice versa. Terwijl iedereen feest viert.
Optochten organiseren over je eiland bv.

nolith
18-01-13, 11:57
Nee, het gaat om community, dwz, dingen op het forum/chat en dergelijke, niks ingame, maar dingen die forumgebruik en chatgebruik en zo stimuleren, heel gezellig, de settlers aan het feesten, maar nou wij die erachter zitten nog :)

Cyberking
26-01-13, 11:49
Movie Event:

Een grappig idee:

je kent de film 300 ( over spartanen doe met 300 man even een leger van 500.000 uitkamde naar 200.000 :D )

Een spartane generaal ( kan 300 man begeleiden, is net zo snel als een vet, maar geneest 30minuten sneller )

2 in 1 een spartane generaal en 300 :D

================================================== =====================

een ander idee:

een upgrade voor de generaal of vets, ( een offensive, defensive, aanvals upgrade )
dit wil zeggen dat je bijvoorbeeld een generaal defensive punt geeft en dus een block rate heeft van 10% of alle inkomende aanvallen, ( dit wil zeggen als je dood bent dan je 10% kans hebt dat je generaal het alsnog overleeft en dus niet hoeft te healen

dit wil zeggen dat je bijvoorbeeld een generaal offensive punt geeft en dus een aanval als block rate krijgt van +5% ieder,

dit wil zeggen dat je bijvoorbeeld een generaal een attack rate punt geeft die +10% aanvals rate geeft en dat je generaal bij deze ook schade geeft wat nu niet het geval is,

het is maar een optie,

NIEUW AVONTUUR:

Troje:

een eiland met een dorp achter een muur waar een rij kampen voorzit waar extreem veel leger in zit zoals 1000 manschappen per kamp ( 5 kampen op een rij ) en alle kampen overlappen elkaar, dus je kan niet naar de baas als je ook maar 1 kamp laat staan.

een beetje uitdaging mag wel vind ik als je genoeg troepen hebt wordt het temakkelijk dus dit is een avontuur voor de hardcore spelers en missie is voor max 2 man :D ( loot 4% kans op een gigantisch paard met capaciteit voor 50 of 100 settlers )

Poegel
26-01-13, 22:52
@Cyberking, allemaal leuke ideeën, maar heeft geen nut om het hier neer te zetten...
Neemt niet weg dat ik die dingen ook wel zou willen terugzien :)

kaatje1962
03-02-13, 10:58
zou het niet leuk zijn als we de settlers belasting laten betalen? daardoor kun je meer munten krijgen waardoor je dorp nog beter groeit en je militair uitgezonden kan worden.

kili
03-02-13, 12:40
Ik ben vooral ook benieuwd of en indien ja welke ideeën er inmiddels serieus onder de loep zijn genomen.

BB_Skelril
04-02-13, 19:44
Ideeën en dergelijke worden altijd na gekeken, er zal binnenkort meer informatie komen over wat er komen gaat! :-)

- BB_Skelril

Poegel
10-02-13, 14:44
Ik heb nog wat dingetjes toegevoegd. :)

chester111
11-02-13, 03:25
maak een competitie die zondags begint. het gilde wat in een week het meeste van het gekozen produkt produceert wint gildemunten. kan van dennenstronk tot kanon.

Kolkkie
01-03-13, 17:41
Ik heb wat ideetjes, ik weet alleen niet of ze her en der al geopperd zijn:

- Een tellertje bij de barakken om te laten zien hoeveel van een bepaalde eenheid je aan het produceren bent. Zoals het nu is, is het erg lastig tellen.
- Een tijdsindicator hoelang een gebuft gebouw bij een vriend nog gebuft is. Net zoals wat je ziet bij je eigen gebouwen.
- Wanneer je een generaal naar een avontuur stuurt en je maakt een fout, dat je deze dan nog terug kan halen tijdens de reis.
- Een overzicht wie in het gilde de gildenmissies al hebben gedaan en wie niet.

kili
01-03-13, 18:18
Ideeën en dergelijke worden altijd na gekeken, er zal binnenkort meer informatie komen over wat er komen gaat! :-)

- BB_Skelril

Binnenkort is inmiddels bijna 4 weken ;)

ruderion
29-03-13, 17:20
Mischien geen echt evenement, maar wanneer je op de Nederlandse site een stress test aankondigt zet er dan ook Nederlandse tijden bij. Ik heb echt geen idee wanneer ik nu moet inloggen en ik ga het echt niet nazoeken. Dus als je deelnemers wil hebben, zet dan bij het vertalen ook even de klok in Nederlandse tijd.

Bens0n
29-03-13, 17:46
ik denk niet dat het aangekondigde uur voor problemen heeft gezorgd. tussen 13u en 16u leek me vrij duidelijk, volgende week vrijdag is het tussen 14u en 16u, staat ook gewoon op de homepage (nederland) dus zo moeilijk is het heus niet

kili
29-03-13, 18:51
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_nl/Header/11_01_2013_communityeventfeedback.png

Beste Settlers,
Wij houden van onze community en zijn altijd op zoek naar manieren om de community meer te betrekken. Daarom willen we jullie vragen voor jullie input!...

...

Voorbeeld: Maandelijks "Forum Guru" evenement waarbij er wordt gekeken naar de meest actieve en behulpzame settlers op het forum. Elke maand zal iemand worden verkozen die vervolgens een custom forum titel krijgt voor een maand.

Je zult in staat zijn om je ideeën te posten tot volgende week vrijdag. Hoe specifieker je bent, hoe groter de kans dat je idee zal worden gekozen!

Plaats >>hier<< je idee!

- BB_Skelril

We zijn nu ruim 3,5 maand verder. In de oorspronkelijke aankondiging wordt een week de tijd gegeven voor input. Je mag het zeuren noemen, maar waarom horen wij niks? Ik heb dit inmiddels meerdere malen aangegeven na ruim wachten. Het idee is leuk en mensen hebben getoond betrokken hiermee te zijn om deze dan na 3,5 maand nog niks te kunnen vertellen bij een sluitingstermijn van een week gaat gewoon nergens over...

BB_Skelril
30-03-13, 06:51
Kili,

Ook al is het niet een van de door jullie aangegeven 'wedstrijden', er zijn op het moment twee gaande specifiek voor het paas evenement waarmee je een groot aantal edelstenen kunt winnen. Er gebeurt dus heus wel wat, maar als men hier niet aan mee doet... heeft het niet veel nut! Dus ik zou zo zeggen neem een kijkje en doe mee en maak kans op een leuk bedrag in edelstenen ;-)

- BB_Skelril

kili
30-03-13, 09:53
Jawel , maar dat zijn (ondanks dat ze voor iedere taal server apart zijn) wereldwijde. Ook leuk hoor, maar deze staan los van zoals ik de oorsprong van dit topic interpreteer,ideeën/ wedstrijden die specifiek voor deze community zouden zijn. Het hoeven ook niet per definitie suggesties te zijn zoals ze in dit topic staan aangegeven, alhoewel er best een aantal hele leuke staan aangegeven als ik zo bv alleen al eens bij Poegel kijk. Dit zou members ook belonen voor het actief meedenken waarom gevraagd wordt. Maar in tegenstelling tot dat is de feedback op alle ingegeven ideeën 0 vanuit BB.
Mochten dingen om wat voor reden niet meer doorgaan (dat idee/gevoel heb ik er namelijk bij) laat dat dan op z'n minst weten. Voor mijn part staat er een verzonnen lariekoek reden bij als een echte reden om welke reden dan ook niet kan worden vertelt (puur als voorbeeld, wil hier geen suggesties wekken).

Concreet: Community speciciek waarvoor dit topic naar mijn idee oorspronkelijk is bedoeld, gebeurd er naar iig mijn gevoel niets mee en dat vind ik jammer.

BB_Skelril
30-03-13, 20:39
Kili,

Zoals ik hier boven ook heb aangegeven zijn de paas wedstrijden ook dit soort community evenementen. Ik wil iedereen dan ook uitnodigen om hier aan mee te doen om kans te maken op een leuke edelstenen prijs!

Verder zullen er heus andere 'wedstrijden' komen, maar daarvoor moet er wel actief worden mee gedaan in de community ;-)

- BB_Skelril

Geerius
31-03-13, 04:46
Mijn vraag is dan: Indien dit topic er niet was geweest waren de paasmissies dan niet doorgegaan?

Oftewel: Skelril behoren je opmerkingen niet tot de categorie zwakke excuses?

LadyGx
31-03-13, 14:00
Geer Skelril bedoelt niet de paasmissies.. Maar de paaswedstrijd hier op het forum.. paaseieren schilderen en mandje maken.. winnaar verdient edelstenen..

De ingame missies zou op alle servers gelijk.. Het is dat we hier geen events hadden zoals op de andere servers en die is er nu

kili
31-03-13, 14:32
Geerius doelt op t goede: http://forum.thesettlersonline.com/threads/23259-Contest-Create-your-Easter-Villain!?p=217621#post217621

De paaswedstrijden op het forum zijn ook wereldwijd en daarmee dus niet te vergelijken met de intentie van dit topic. Ik snap dat Skelril meer activiteit van de community wil eer er iets komt. Vanwege gebrek aan creativiteit sla ik de paaswedstrijden over, mijn talenten liggen elders. Het zou inderdaad leuk zijn als meer mensen actief mee zouden doen.

BB_Skelril
31-03-13, 17:44
Geerius,

Ik doel hier op de paas wedstrijden:

http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16522-Maak-een-The-Settlers-Online-paasei
en
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/16524-Maak-een-paas-mand

Hiermee zijn een groot aantal edelstenen te winnen, ik denk toch niet dat dat een zwak excuus is? ;-) Het is inderdaad zoals kili al aangeeft geen evenement specifiek voor deze wereld, maar er vallen wel een groot aantal edelstenen te winnen, en paaseieren / paas manden maken is volgens mij iets wat puur nederlands is ;-) Het is een begin. Als er geen mensen met dit soort evenementen mee doen, dan ben ik bang dat de kleinere evenementen nog minder bekijk zullen trekken en het dus telkens de zelfde personen zullen zijn die iets gaan winnen! En dat is niet de bedoeling uiteraard :-).

- BB_Skelril

kili
01-04-13, 09:06
Geerius,
Ik doel hier op de paas wedstrijden...

...Als er geen mensen met dit soort evenementen mee doen, dan ben ik bang dat de kleinere evenementen nog minder bekijk zullen trekken en het dus telkens de zelfde personen zullen zijn die iets gaan winnen! En dat is niet de bedoeling uiteraard :-).

- BB_Skelril

Ik begrijp je redenering Skelril, alleen blijven het aannames ipv feiten. Omdat mijn kind spruitjes niet lekker vindt, vinden alle kinderen spruitjes vies. Ook qua prijzen kan je het met regelgeving voorkomen dat prijzen steeds bij dezelfde uitkomen. Plus als dat ten gehore komt bij andere zal het mij niet verbazen als ze juist mee gaan doen. Je kan tenslotte zo 'makkelijk' iets winnen :P
Enfin ik snap je en zal het standpunt verder niet gaan bestrijden. Komt er iets dan komt er iets en zo niet dan maar niet...