PDA

Bekijk Volledige Versie : Gevecht systeem



KevinP
05-01-13, 17:16
Pas dit aub aan op een zodanige manier dat het realistisch is.
Melee-eenheden horen aan te vallen nadat artillery/ranged eenheden aangevallen hebben.
Ter voorbeeld nemen we rekruten en boogschutters.
Je hebt 10 rekruten en 10 boogschutters, de tegenstander heeft 5 rekruten.

Huidige systeem:
10 rekruten -><- 5 rekruten
10 boogschutters -> /
Vervolgens heb je 4 a 5 dode rekruten, boogschutters deden niks.

Mijn suggestie:
Als de boogschutters op de rekruten van de tegenstander schoot voor het gevecht begon waren er al een paar (of allemaal) uitgeschakeld, wat veel effectiever zou zijn, elk middeleeuws leger zou dat kunnen bedenken, er is toch niet voor niks een generaal in je team? Je moet je eigen eenheden richting kunnen geven, bijvoorbeeld boogschutter valt die aan rekruten staan aan de linker en rechter flank van de bogen om in te vallen en af te sluiten als de melee van de tegenstander te dichtbij komt, waarbij de bogen trugtrekken, rekruten flanken eruit of maken het af, cavalary regelt met de veihandelijke bogen die hopelijk onbewaakt lijkt, anders lok je ze weg door ze uiteen te halen door ze te rallyen. En zo zijn er miljarden tactieken.
Als je het zo simpel laat is er toch geen bal aan oorlog voeren?

mvg

kili
05-01-13, 17:29
Dat wordt te ingewikkeld voor een 7 jarige he (game is pegi7 rated), alhoewel ik t idee zelf wel leuk vind *-)

KevinP
05-01-13, 18:03
7jarige spelen liever speletjes op spele.nl enzo, heb zelf nog broertje ;)
En ze zouden het op een makkelijke manier kunnen maken, buiten dat ik ken geen 7 jarige die met economie in zon stad bezig is en dat begrijpt ;p

aRPeaR
05-01-13, 18:21
Het hoeft niet ingewikkeld, boogschutters zouden enkel eerste slag eenheden moeten worden dan net als cavalerie, maar dat zou dan ook gelden voor groteboogschutters, kruisboogschutters en kanonnier.

Dat zal het hele systeem overhoop gooien, dus dat gaan ze bij BB denk niet doen.