PDA

Bekijk Volledige Versie : tso weerhoudt pc tegenwoordig van slaapstand

kili
04-01-13, 16:43
Onder het mom van beter laat dan nooit.

Een poos terug ging de slaapstand nog gewoon op de pc met settlers op de achtergrond aan. Ok, je verloor je verbinding, maar dat vond ik niet erg.
Sinds ik meen de kerstupdate gaat de pc niet meer in slaapstand met de settlers aan. Je kan zeggen van sluit settlers af dan is je probleem opgelost. Ik heb die slaapstand echter niet voor niets op een x aantal minuten staan gewoon voor t geval ik word weggeroepen en dingen langer duren dan verwacht dat m'n pc dus ook weer in de slaapstand gaat.
Ik vond het zelf dus veel prettiger toen de pc er met settlers aan gewoon inging ipv, zoals het nu is, niet.
Zijn er meer mensen die dit als minder prettig ervaren?

Geerius
04-01-13, 17:15
Ik moet zeggen dat mijn PC gewoon in de slaapstand doet verdwijnen...

kili
04-01-13, 17:33
hmm ok, welke browser gebruik je? Bij mij icm chrome blijft die wakker.

Roodstaart
04-01-13, 17:55
Gebruik ook Chrome; maar Laptop gaat gewoon in slaapstand

kili
04-01-13, 18:08
hmm, dan moet ik t toch s verder onderzoeken...

Geerius
04-01-13, 19:12
Desktop pc met Chrome als browser gebruik ik. Daar kan het dus niet echt aan liggen :-)

kili
05-01-13, 01:53
Denk dat ik t toch getackeld heb naar chrome toe, morgen ff testen.

Als t zo is dan weerhoudt deze m ervan: powercfg -requestsoverride PROCESS chrome.exe system display awaymode
Met volgende command haal je deze override eraf: powercfg -requestsoverride PROCESS chrome.exe

Kwam erachter door in cmd te kijken naar powercfg -requestsoverride. Schijnt al een iets oudere bug te zijn binnen chrome.

kili
06-01-13, 16:14
Nouja...die oplossing werkt niet, maar t ligt wel aan een bug in chrome ben ik wel achter. Ook met tso gesloten, maar een andere pagina in chrome open gaat die niet in slaapstand.

Zvicinou
08-01-13, 16:18
ik gebruik firefox. en die van mij gaat ook niet slapen.
ik vind het niet zo ramp. ik slaat settlers meestal toch wel.