PDA

Bekijk Volledige Versie : Oneerlijk Einde der Tijden

Appeltaart
10-12-12, 20:12
He mensen,

Ik hoorde net op de chat dat vlak voor de start van Einde der Tijden event de engelse server gratis Edelstenen gekregen heeft.

Klopt dit verhaal? En zo jah waarom alleen op de engelse server?

Zou het echt belachelijk vinden een contest te houden waarbij edelstenen tijdens een soort happy hour gratis worden weggeven.

Groetjes,

Appeltaart

BB_Skelril
10-12-12, 20:15
De Engelse werelden hebben afgelopen zondag een 100% happy hour gehad, maar dit is niet gratis, mensen zullen hiervoor alsnog de edelstenen moeten kopen.

- BB_Skelril

Roodstaart
Geen gratis edelstenen; maar 100% gratis bovenop de aankoop bij het happy hour; dus ipv 4.800 voor 24,99 kreeg men er 9.600 voor diezelfde 24,99!

Weet het alleen van de UK server; over andere servers kan ik niet oordelen aangezien ik daar niet speel.

Maar laten we eerlijk zijn dit is natuurlijk niet geheel fair tov de andere servers die er zijn.

Danielson187
Ik denk dat je bedoeld dat ze 100% extra edelstenen uitdeelde als je edelstenen kocht, b.v. als je er 1700 koopt, krijg je er nu 3400.

Beittil
10-12-12, 20:16
More to the point: waarom hebben de engelsen wel een +100% edelstenen happy hour en wij niet?

Dat ze alsnog betalen, duh. Maar dit is gewoon oneerlijk.

Appeltaart
10-12-12, 20:18
Jep ook ik besteed echt geld in dit spel en heb voor het event ook gekocht met owkey 20% extra maar vind het belachelijk dat hun 100% extra krijgen.

LadyGx
10-12-12, 20:21
Ja ik zou ook wel 100% willen ontvangen... Had ik ook een veteraan gehad..

Vind dit niet kloppen.. Doe het dan hetzelfde voor iedere server.. Ik geloof dat wij de jongste server zijn.... dan mogen wij het opnemen tegen volwassen servers met veel hoge level spelers.. En dan krijgen die servers ook nog eens acties... leuk zeg... Ik doe niet meer mee..Oneerlijke strijd op deze manier

Appeltaart
10-12-12, 20:23
Vraag aan Skerill wat wordt er aan gedaan en kan je onze onvrede overbrengen? Ik snap dat servers verder zijn en derhalve betere aanbiedingen hebben om er voor BB nog geld uit te krijgen. Maar doe dit niet tijdens zo'n event. Heb vlak voor het event edelstenen gekocht anders had ik wel meer gekocht en een geharde generaal gekocht.

Dus graag antwoordt. Meerdere op de chat en forum zijn het er mee eens.

Groetjes

Appeltaart

ThomCube
10-12-12, 20:26
Zal hem vermoedelijk ook niet spelen. 12x herstellende generaal, geen veteraan, geen Xbows.
Is idd niet echt 'eerlijk' te noemen. Tegen mature servers kan je dan niet op.

... zeker niet als die mature servers nog eens 100% edelstenen bonus krijgen ...

Appeltaart
10-12-12, 20:33
Nah wel ik zal proberen het event te halen dan maar ervoor zorgen dat wij benadeeld eerste worden :P

OldGrey
10-12-12, 20:42
knap staaltje server kill... zijn al een hele zooi gestopt met spelen, mooi werk die happy hours op NietNederlandeServers..... wij moeten met minder spelers tegen spelers opnemen die en met meer zijn. en nog meer edelstenen voor hun geld krijgen,. (???euhhmm wij zijn een jongere server toch? waarom word er dan op een server die al langer bestaat, meer hogere spelers heeft, en meer spelers heeft dan een HH gegeven???)... ligt het aan mij??? dan is het een server event, dus hele server moet gaan samenwerken om het voor elkaar te krijgen... is er een moderator die dus zeer fanatiek gaat bannen...server event?!?! maar mag het er niet met de server over hebben... de gilde waar ik inzit is gestopt met dit event( en weet zeker dat wij niet de enigste zijn) .... ik stop voorlopig met geld erin steken en weet zeker dat meerdere mensen er zo over nadenken, leuk spel,,, alleen toch jammer van dit soort dingen. en dat soort mensen

BB_Skelril
10-12-12, 20:50
Het feit dat ze met meer zijn maakt niet uit, de procenten gaan uit van het aantal spelers per server, dus de hoeveelheid spelers maakt totaal niet uit. Verder snap ik dat de happy hour niet zo goed gepland was, maar helaas ga ik hier niet over. Ik zal zeker (zoals ik altijd doe) jullie klachten duidelijk maken bij de ontwikkelaars.

- BB_Skelril

Appeltaart
10-12-12, 21:02
Thanks Skelril snap jou positie ook wel :) l

BB_Skelril
10-12-12, 21:12
Ik zou zo zeggen, laat die andere werelden een poepje ruiken. Overigens kan je op het scorebord zien dat de Edelstenen verkoop niet zoveel heeft uitgemaakt voor de Engelse server, want zo ver staan ze niet boven ons! :-)

- BB_Skelril

kili
10-12-12, 21:57
Kijk ik nou zo verkeerd dan? :P
engeland 1 (3,3%)
nederland 22 (0,4%)

Appeltaart
10-12-12, 22:20
das polen Kili :) ....!!!

kili
10-12-12, 22:38
Ohja engeland heeft een rood kruis idd...welke vlag zijn hun? EU?

Maruh die Polen die hadden 200% extra steentjes dan zeker? *-) :P

Appeltaart
10-12-12, 22:40
Nee Kili die hebben niets te doen zitten nu allemaal thuis omdat het seizoens werk in nederland gedaan is :)

kili
10-12-12, 22:52
oja waar ook, de appels zitten inmiddels al in de taart ;)

Geerius
11-12-12, 14:20
Buiten de vraag of het HH voor de Engelse server veel invloed heeft op het scoreboard is denk ik niet eens van belang.

De startdatum en gemiddelde niveau van spelers is van veel groter belang. Als de servers al langer actief zijn dan heb je waarschijnlijk veel meer spelers die Xbows hebben en dus makkelijk (lees veel minder verliezen) het avontuur kunnen voltooien. Ik denk dat het belangrijker is dat er daar naar wordt gekeken.

BB_Skelril
11-12-12, 14:35
Het word berekend aan de hand van het aantal actieve spelers op een wereld, dit houd in dat de Nederlandse wereld dus ook gewoon een kans heeft, mits men gaat samen werken. Ik heb op de in game chat gelezen dat er mensen zijn die de missies niet doen "omdat ze de beloning toch wel krijgen als de rest het wel doet" - ik zou beginnen met deze mensen aan te sporen om gewoon mee te doen en Nederland om hoog te werken! :-).

- BB_Skelril

Olibav
11-12-12, 14:54
ff over oneerlijk einde der tijden kunnen diegene die niet mee willen doen met het avontuur, de handel voor brood, godendrank, bronzen zwaarden en bogen zo eerlijk mogelijk maken zodat diegene die het avontuur wel doen en proberen iig de 100% te halen dit makkelijk en snel kunnen verkrijgen zodat we dat sneller die 100% kunnen behalen. daar hebben jullie als niet actieve deelnemers ook profijt van als het event is afgelopen met de respectievelijke event-beloningen.

groet.

Geerius
11-12-12, 15:02
Skelrir: Dat het wordt berekend met het aantal spelers per server is wel duidelijk. Maar je moet ook een gaan kijken wat het gemiddelde niveau op een server is.

Stel je eens voor dat op een willekeurige andere server 40% genoeg Xbow heeft om het avontuur in de variant met minder verliezen te spelen. Op onze server is dat slechts 20% die genoeg Xbow heeft. Ik hoop dat de verbeelding groot genoeg is om in te zien dat het voor de 40% een stuk makkelijker is om het percentage op de server omhoog te stuwen...

Heezerius
11-12-12, 15:09
Ik kan me bij bovenstaande twee reacties alleen maar aansluiten en hoop dat dit in de toekomst anders geregeld gaat worden. Het stikt van de startende spelers op deze server... En ik zou graag een definitie van actieve speler krijgen. Telt een speler die al vier weken niet meer online is geweest en zijn account laat staan ook mee? Telt een speler met een ban ook mee? enz...

Frisqy
11-12-12, 15:27
Geerius als dat al niet de percentages zijn ik ben er zeker van dat het minder dan 20% is die uberhaupt ook nog xb bezitten ipv alleen de mogelijkheid hebben om ze te kunnen produceren. Dat maakt het bijna onmogelijk! Ook nog eens de mensen die meer en meer afhaken omdat het aankomt op dat handje vol personen die de 100% moeten halen. In mijn gilde zijn gelukkig bijna iedereen in staat om het te doen ookal verliezen ze meer dan 1500R ze proberen het tenminste. De meeste zien het plaatje niet dat als ze die 1500 R opofferen dat ze er veel grotere rewards uit kunnen halen dan wat er in eerste instantie gegeven word en laten andere het werk doen. Ik bekijk na het weekend wel hoe het zit met de percentages als het dan nog niet boven een bepaald aantal zit stop ik er ook mee, maar ga nu gewoon rustig verder met EdT.

Olibav dat handelen gaat niet werken. Vooral niet via handelshuis. De personen die het verkopen voor achtelijke bedragen nu gaan de koopjes eraf halen en sparen om het later te verhandelen. Anderen gaan het weer gebruiken voor hun avontuurtjes alles behalve EdT zitten er ook tussen.

Geerius
11-12-12, 16:12
De percentages die ik noem zijn puur willekeurig, maar op de NL server zal het waarschijnlijk nog wel een stuk lager liggen. Ik heb geen inzicht op buitenlandse servers, maar als de servers langer draaien grotere kans op betere wapens.

Binnen de gilde waar ik lid van ben is een oproep gedaan om het avontuur NIET te doen. Je kunt beter menig ander avontuur doen voor betere beloningen en meer EP dan een extra bonus krijgen.

Olibav
11-12-12, 16:32
geerius dit is niet de juiste instellign mijns inziens zo kunnen we nooit aan die 100% komen als we allemaal onze hakken in het zand zetten en gaat er nooit wat gebeuren nee! ik wil proberen zoveel mogelijk mensen hem iig 1x te laten doen voor de 100% wat overeen komt met alle actieve spelers en laat de 150% en 200% over aan de hogere lvls in het spel, of diegene met veteraan

juve_81
11-12-12, 16:41
tja als er allemaal figuren zijn die het avontuur niet spelen en dan ook nog eens gaan proberen om anderen te overtuigen om het niet te spelen dan houdt het snel op.

ik speel nu voor de 2de keer en ga lekker door. maar daarnaast zou ik het wel prettig vinden als de mensen die hem niet spelen, niet gaan proberen om anderen te overtuigen om niet te spelen, dat heeft namelijk helemaal geen zin.

Olibav
11-12-12, 16:45
dank je juve_81 voor de support hoop dat er nog meer mensen er zo over gaan denken ook bijv. in de FISH gilde:D

Beittil
11-12-12, 16:52
Er zijn 6 personen in Geerius zijn gilde die over kruisbogen kunnen beschikken, waarom zijn die personen er dan niet mee bezig? Chop chop!

Geerius
11-12-12, 17:39
Mijn vorige post is dus nooit geplaatst omdat het forum weer eens te brak was... Geen zin om weer helemaal opnieuw te gaan uitleggen waarom het avontuur niet rendabel is. Echter als jullie eens zelf kritisch naar de mogelijke beloningen gaan kijken dan zal vrijwel elk weldenkend mens er over eens zijn dat het niet geheel taktisch is om kleine spelers extreem te gaan sponsoren om toch maar dat avontuur te kunnen halen.

De zelfde troepen kunnen makkelijk voor betere avonturen (lees meer EP en betere beloningen worden ingezet...)

Olibav en juve_81: Ik geef spelers die genoeg kruisbogen bezitten om met relatief weinig verliezen het avontuur doen gelijk, maar dat wilt niet zeggen dat ik stop met roepen dat mensen die geen kruisbogen hebben beter het avontuur links kunnen laten liggen...

Beittil: Alsof we daar nog niet mee bezig zijn. Echter zonder een beetje geluk met avonturen waar je kruisbogen vindt duur het een eeuwigheid voordat je een leuk legertje hebt...

Zvicinou
11-12-12, 19:09
ik heb hem nu 1x gedaan. ik heb wel xbogen gelukkig. en heb hiervoor weer een bogenmaker neer moeten zetten en druk bezig geweest met handelen om meer bogen te krijgen.
ik doe het nog wel een 2de keer vanwege het event. als ik geen xbows had. dan zou ik hem zeker niet nog eens doen. gewoon te duur.
de beloningen die ik kreeg zijn waardeloos, nou ja de 300 graniet was wel goed. de rest is gewoon aanvulling op je planken.

we zijn zo'n beetje de jongste server daardoor staan we redelijk ook onderaan, en zullen waarschijnlijk ook niet hoger komen dan dit. omdat het gros gewoon dit niet aankan.

SnelleNiels
15-12-12, 16:05
zijn lekker bezig die duitsers? in een avond van 63% naar 113% yeah right. ZE SPELEN VALS. BB doe er wat aan, dit kan echt niet.

Geerius
15-12-12, 16:12
SnelleNiels wel een beetje opletten wat je roept over percentages. Ze hebben geen 40% in een avond gehaald. De Nederlandse server is trager geweest met het geven van updates betreffende het scoreverloorp.

SnelleNiels
15-12-12, 16:25
nouja, dan kan het nog steeds niet dat hun zoveel beter zijn dan de rest als het gelijk zou moeten zijn met het aantal spelers. als bb nou gewoon zegt hoeveel % 1 avontuur geeft dat zou al een heel stuk helpen dan zo'n vaag scorebord

kili
16-12-12, 09:43
wel ongeveer 40% in ongeveer een dag als ik de score van hier naast die van de engelse leg en vergelijk. Laat t 5% schelen heb je nog 35 over. Zoals gezegd in een ander topic ben ik heel erg benieuwd hoeveel edt gister nog is gespeeld. Verder stond er op de engelse server dat als je t avontuur steeds zou cancelen de teller over de seik ging, kan alleen t topic daar niet meer vinden om de exacte bewoording terug te halen, maar vond t zoals t daar stond best wel een opmerkelijke uitspraak.

Appeltaart
16-12-12, 10:09
hoorde dat vandaag ook kili zou wat wezen als je het avontuur cancelled en het wel mee telt.

King1
16-12-12, 16:38
BB_Skelril, het is toch zeeer duidelijk dat er wordt valsgespeeld met het avontuur 'het einde der tijden'.
Je start het avontuur, dan versla je het kam in s5 waar je aan kan als je generaal in de rechterbovenhoek van s1 staat en dan annuleer je het avontuur. Maar dit wordt dan wel meegerekend in de percentages. Je gaat me toch niet vertellen dan plotseling de Duitsers van 93% naar 150+% gaan op een dag??
Kan hier iets aan gedaan worden want dit is toch oneerlijk tegenover onze arme 24% of hoeveel het ook is.
Kan je dit vertellen aan de ontwikkelaars van het spel
King1

BB_Skelril
16-12-12, 20:34
King1,

Er is geen "exploit" voor het avontuur "Het einde der Tijden" . Mensen zullen het avontuur volledig moeten afronden voor dat het wordt mee geteld. Overigens zijn ze voor zover ik weet niet van 93% naar 150%+ in een dag gegaan, enkel is het plaatje op het forum niet constant geupdate, waardoor dit misschien zo lijkt.

- BB_Skelril

Roodstaart
16-12-12, 22:03
Eerlijk of niet eerlijk; het lijkt er duidelijk op dat er is aangetoond dat de *jonge servers* vanaf het begin totaal geen kans hebben gehad om de 100% te gaan halen tegen de *oude servers*. Ik hoop van harte dat hier leering uitgetrokken wordt voor eventuele volgende events!

Het zou BB dan ook sieren als ze dit toegeven dat men hier de plank qua telling volledig mis heeft geslagen met betrekking tot de impact voor *jonge vs oudere* servers en het behalen van 100% of zelfs meer!

Poegel
16-12-12, 22:10
Onthoud één ding. ''Het is en blijft een spel''
Zorg dat je geen slapeloze nachten hiervan krijgt mensen :D

Tevens ben ik het wel eens dat alle nieuwe servers in het nadeel zijn. Op het scorebord is dit ook heel goed te zien:
Nederland - Italië - Tsjechië onderaan. Terwijl de 6e Duitse server zometeen de 1e prijs gaat krijgen + alle extra beloningen voor het eerst 100% etc.

Poegel
16-12-12, 22:13

Tevens ben ik het wel eens dat alle nieuwe servers in het nadeel zijn. Op het scorebord is dit ook heel goed te zien:
Nederland - Italië - Tsjechië onderaan. Terwijl de 6e Duitse server zometeen de 1e prijs gaat krijgen + alle extra beloningen voor het eerst 100% etc.

Deze server krijgt het volgende:

250 edelstenen, akte artesische put, Akte compact tarweveld, de Vikingen, 10 het moederboom-ritueel
+
500 edelstenen, Piraten hut, watermolen, graansilo, de Vikingen
+
500 edelstenen, Piraten hut, watermolen, graansilo, de Vikingen
=
Zeer leuk voor hen!

Roodstaart
16-12-12, 22:21

*het is en blijf inderdaad een spel*

Des te meer reden voor een eerlijke score-tabel :)

ruderion
17-12-12, 23:04
Was duidelijk voor het begon dat dezelfde server beide extra beloningen zou krijgen. Is niet echt goed over nagedacht.
Wordt normaal altijd verdeeld over 1e en 2e plek.

Maar gelukkig wordt er rekening gehouden met de aktiviteit van een server. Het gebrek aan kruisbogen, niet het level om ze te gebruiken heeft deze server de nederlaag gekost. Gewoon veels te schaars.

LadyGx
18-12-12, 11:42
Ze hebben het gewoon niet handig berekend jonge servers konden geen 100% halen... Hoe erg de server ook zou samenwerken...

Rativo
19-12-12, 02:44
eerlijk of niet met edt , ze hebben diverse voorsprongen gehad in edelstenen verkoop of wat/welke gift dan ook .

hoor je iets over oneerlijke strijd of giften post het dan hier aub , dan wordt het gebundeld en krijgt het misschien aandacht van BB

http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15880-100-edelstenen-actie-!!!!

Heezerius
19-12-12, 09:24
En nog steeds wachten wij op een inhoudelijke reactie van BB. Oké, er is wel eens een verdedigende stuiptrekking tussendoor gekomen, maar wanneer krijgen wij nou eens die onderbouwing dat een jonge server evenveel kansen heeft gehad als een oudere server.
Of zouden we (zoals wij allang weten) gelijk hebben? Tja, maar zal dat ooit worden toegegeven...

Walov
20-12-12, 08:10
wij zijn de stiefkindje van de duitsers en niet meer dan een wingewest

Appeltaart
21-12-12, 16:29
Denk dat onze kritiek bij BB is aangekomen let wel dit is ook voor hun de eerste keer dat ze zo'n event doen en hier leren ook zij weer uit.
Ik vertrouw erop dat onze kritiek ook door Skelril wordt doorgegeven. Ik denk dat velen het een leuk event vonden maar het is altijd lastig te halen voor servers die minder vol zitten.

Groetjes,

Appeltaart

BB_Skelril
21-12-12, 20:55
Kritiek, goed of slecht, is altijd welkom. Alleen dan kunnen wij ons zelf verbeteren, en daarom geef ik uiteraard ook zoals gebruikelijk alle kritiek door. Laten we daarom een

- BB_Skelril