Bekijk Volledige Versie : Het einde der Tijden
BB_Skelril
06-12-12, 18:02
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_nl/Events/2012-12_eotw/800x200_forum_en.jpg (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15849)
Hier kun je je reacties kwijt op het onderwerp: Het einde der Tijden (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15849)
Graag netjes houden en geen vingers wijzen.
Bugs e.d. behoren gepost te worden in het daarvoor aangewezen forum.
FAQ
Wat zijn de limieten van de objecten die je in dit event kan krijgen? Hoeveel watermolens, hoeveel piratenhuizen enz?
Voorbeeld: Als aan het einde van het evenement je wereld er in geslaagd is om 155% van de vereiste voltooiingen te behalen zullen alle actieve spelers prijzenpakket 2 ontvangen.
Je kunt dus maar een prijzen pakket krijgen + een extra prijzen pakket voor de wereld die het snelste de 100% behaalt & voor de wereld die het hoogste percentage behaalt.
Komt er ee missielijst net zoals met het kerst evenement?
Het gaat puur om het avontuur, voor zover ik op het moment weet zijn er geen missies voor.
Is het de server als 1 wereld?
Met de wereld wordt bedoelt de server waar je op speelt, in dit geval dus Woestewoud.
als het event pas op 10 december begint, hoe komt het dan dat mijn reiziger het ainde der tijden avontuur nu gevonden heeft??
Je kunt het avontuur al vinden, maar deze tellen nog niet mee voor de uiteindelijke wedstrijd die maandag van start gaat.
Blijft het einde der tijden avontuur beschikbaar na het event?
Het avontuur blijft beschikbaar tot de eerste kerstmis verwijdering (2 januari).
Blijft het einde der tijden avontuur/items verhandelbaar na het evenement?
Ja, alles wat je kan verhandelen zal ook verhandelbaar blijven.
- BB_Skelril
hoi,
heb eigenlijk een vraagje want ik kan niet volgen. hier een copy=>paste.
Het nieuwe avontuur neemt de speler terug in de tijd op zijn eigen eiland, naar een tijd voor zijn eigen nederzetting, wanneer een woeste Maya cult-achtige het eiland bewoonde. De speler moet de Maya er van weer houden een vloek uit te spreken die de wereld zal beëindigen op 21.12.2012.
waar ik niet kan volgen is met: terug in de tijd op zijn eigen eiland. Wilt dit zeggen dat we die kampen van het einde der tijden ineens op ons eiland gaan krijgen? Of komt er aan identiek eiland waar we heen gaan zoals de gewone avonturen?
ook de terug in de tijd kan ik niet volledig begrijpen.
groetjes, convict.
BB_Skelril
07-12-12, 11:57
Het gaat over de Maya kalender, en gezien die vroeger leefden zullen we terug in de tijd moeten om ze te verslaan! :-)
Verder zou ik zo zeggen, zoek en ontdek! Dat is de uiteindelijke bedoeling!
- BB_Skelril
Hoi Skelril,
Eerst, mijn complimenten voor het beste event ooit, en daarmee de basis voor veel meer events die op basis van deelname vd hele server zouden zijn
Marr kun je astublieft niet wat extra duidelijkheid geven over dit event?
De dingen die wel duidelijk zijn:
> Begin en eindtijd
> De beloningen
> De nieuwe content
> Het nieuwe avontuur.
Maar verder zijn er een aantal dingen onduidelijk:
Wat zijn de limieten van de objecten die je in dit event kan krijgen? Hoeveel watermolens, hoeveel piratenhuizen enz?
Daarnaast, hoeveel grondstoffen bevatten de IJzer- en Marmer afzetting hervullers?
Hoeveel kosten deze dingen?
Komt er een event grondstof en event winkel tab?
Welke items van dit event kunnen we cadeau doen of op de markt verhandelen?
Verder heb ik nog wat overrige vragen:
Komt er een event grondstof, zoiets als runen of maanstenen waarmee we de items kunnen krijgen en die we in dagelijkse missies vinden? Onze ontdekkingsreizigers zouden deze ook kunnen vinden op hun zoektocht? net zoals de eieren op het paas event.
Blijft het piratenhuis in het spel na het event? lijkt me een erg leuke variatie vd normale huizen, en zullen er meer van deze objecten in het spel komen zoals die andere vissershut op het pirateneiland, of de knekelkerk?
Zal het ook mogelijk zijn om het einde der tijden avontuur na het event met andere spelers te ruilen? Trouwens het lijkt me zo goed dat je em van mij part en ik denk een heleboel anderen als vast nieuw avontuur kan houden, het verhaal opzich in het spel zelf is toch tijdloos.
Ook nog wat vragen over de deelname van werelden:
Op voorhand kun je nu al zeggen dat wij als nederlandse server hebben verloren als je naar de manier kijkt waarop de activiteit wordt gemeten.
Wordt er ook rekening gehouden met het gemiddelde level van alle spelers, en welke spelers er wel en niet level 26 zijn? Ik denk dat de meerderheid vd nederlandse server nog steeds onder of rond 26 zweeft en daarmee is ons lot beslist.
Tenzij de resultaten van alleen de actieve spelers van level 26+ wordt gemeten, en ook als er 2 moeilijkheidsgraden zijn van het avontuur net zoals met het kerst avontuur. (hogere level spelers zullen bij de makkelijke avonturen een bericht krijgen dat ze een te hoog level hebben en normale versie moeten spelen om het te laten meetellen)
Is het ook mogelijk om het nieuwe kleurenschematje op ons eiland te krijgen net zoals de 1000 sneeuwvlokken items?
Mischien leuk om deze items aan de spelwinkel toe te voegen, sta al te popelen om de nacht van halloween terug te krijgen bijvoorbeeld.
Het event begint op 10 december. Maar wanneer begint dan het kerst avontuur? En hoe krijgen we dit laatste?
wat ik heb gevonden op een duitse site (http://siedler-vision.de/2012/12/blitzmeldung-abenteuer-event-aufgedeckt/#more-2228) is het volgende:
stamlid: (staat gelijk aan de sektelid uit oude vrienden)
leven 40
schade 15-30
hit 80%
ep 2
Sjamaan: (staat gelijk aan schaduw sluiper uit oude vrienden)
leven 5
schade 0-5
hit 60
ep 1
Jaguar krijger: (staat gelijk aan Dansende Derwisj uit oude vrienden)
leven 90
schade 60-120
hit 90
ep 2
Er staat nog geen update in de gevecht simulator van deze tegenstanders, mocht die er maandag nog niet zijn dan zou je dus oude vrienden kunnen gebruiken in de sim.
succes allemaal vanaf 10 december.
Het event begint op 10 december. Maar wanneer begint dan het kerst avontuur? En hoe krijgen we dit laatste?
Die krijg je als dagelijkse kerst missie en is random, dus wie weet krijg je hem morgen ;)
Mjah leuk event. De server als 1 super gilde! ^^
Verder vooral benieuwd ook naar de manier van meting idd zoals jemma95 ook heeft aangegeven :)
Heb er iig zin an! ^^
Roodstaart
07-12-12, 14:40
Vraag me wel af de totaal xp tov de verliezen uitpakt dat bepaalt uiteindelijk in hoeverre dit werkelijk intressant is als avontuur.... even afwachten maar tot maandag...
Is het de server als 1 wereld? of is het dat er meerdere werelden op deze server zijn en je dus misschien wel tegen je gilde genoten moet spelen? dat pas bepaald word naar het kiezen om het te gaan doen welke wereld je komt? zo begreep ik het althans
Zou graag iets meer willen weten voor het compleet maken van het avontuur wat voor dingen krijgen we daarvoor? in verhouding tot gewoon avonturen blijven spelen :P is het het waard in verhouding tot verliezen?
Voor rest wel nieuwsgierig moet helaas dan voor morgen maar avontuur uitstellen :D
Waar ik mee zit is de timing. Het kerstavontuur en dit event. Je kan, neem ik aan, niet beide tegelijk uitvoeren
Waar ik mee zit is de timing. Het kerstavontuur en dit event. Je kan, neem ik aan, niet beide tegelijk uitvoeren
Hoezo zou dat niet kunnen? Het kerstevent is niets meer en niets minder dan een dagelijkse missie met een extra tabblad bij de handelaar. Dit lijkt mij meer een soort avontuur waar je naar toe moet reizen, lijkt mij tenminste. Maar goed, het is afwachten, hoe het er precies uit komt te zien.
Im jeden Fall.... ik lees ook berichten dat mensen hun andere avonturen gaan uitstellen. Dat lijkt mij overbodig. Toch? De meeste avonturen heb je wel in twee a drie dagen afgerond.
Hoezo zou dat niet kunnen? Het kerstevent is niets meer en niets minder dan een dagelijkse missie met een extra tabblad bij de handelaar. Dit lijkt mij meer een soort avontuur waar je naar toe moet reizen, lijkt mij tenminste. Maar goed, het is afwachten, hoe het er precies uit komt te zien.
Im jeden Fall.... ik lees ook berichten dat mensen hun andere avonturen gaan uitstellen. Dat lijkt mij overbodig. Toch? De meeste avonturen heb je wel in twee a drie dagen afgerond.
Als ik het goed gelezen heb is het kerstevent meer dan dagelijkse missies. Je ontvangt op een gegeven ogenblik het kerst avontuur in je herberg. Als je naar de gevechtssimulator kijkt heb je daar ook de verschillende vijanden staan. Dus het is een echt avontuur.
Ik weet niet hoe lang het avontuur duurt maar je zit ook nog steeds met het vervangen van de gesneuvelde militie. Het lijkt me zonde om niet met het wereld event te kunnen meedoen om die reden.
Roodstaart
07-12-12, 17:14
Denk dat zowel het kerst-avontuur als het *einde der tijden* avontuur in principe best in een paar uurtjes te doen is.... dus je kunt ze gewoon om de dag spelen!
sigaar2012
07-12-12, 17:34
Mooi zo een avontuur ik zal me laten verassen maar ben bang dat maandag jullie servers weer gaan roken als we massaal gaan spelen met alle gevolgen vandien.
Ach ja servers zijn nog maar twee weekjes nodig dan maakt het helemaal niks meer uit natuurlijk :D
joliekiller
07-12-12, 19:04
Wat ik mij afvraag is: als het event pas op 10 december begint, hoe komt het dan dat mijn reiziger het ainde der tijden avontuur nu gevonden heeft??
Wat ik mij afvraag is: als het event pas op 10 december begint, hoe komt het dan dat mijn reiziger het ainde der tijden avontuur nu gevonden heeft??
Magie
Magie
BB_Skelril
07-12-12, 22:33
Voorbeeld: Als aan het einde van het evenement je wereld er in geslaagd is om 155% van de vereiste voltooiingen te behalen zullen alle actieve spelers prijzenpakket 2 ontvangen.
Je kunt dus maar een prijzen pakket krijgen + een extra prijzen pakket voor de wereld die het snelste de 100% behaalt & voor de wereld die het hoogste percentage behaalt.
Het gaat puur om het avontuur, voor zover ik op het moment weet zijn er geen missies voor.
Is het de server als 1 wereld?
Met de wereld wordt bedoelt de server waar je op speelt, in dit geval dus Woestewoud.
als het event pas op 10 december begint, hoe komt het dan dat mijn reiziger het ainde der tijden avontuur nu gevonden heeft??
Je kunt het avontuur al vinden, maar deze tellen nog niet mee voor de uiteindelijke wedstrijd die maandag van start gaat.
- BB_Skelril
Roodstaart
07-12-12, 23:01
Ik heb eigenlijk nog wel een *comment* aangezien dat er relatief veel servers al volwassen zijn hebben deze een grotere kans om om meer avonturen te spelen; niet alleen door de gemiddelde hogere levels; maar ook door dat er daar al door veel meer spelers betaald is om hun veteranen te hebben!
Heb net gekeken naar de verschillen voor het avontuur met of zonder veteraan:
Verliezen zonder veteraan: 1830R + 680B
Verliezen met veteraan: 530R + 252B
Ook gezien de levels; het percentage mensen dat hier boven de level 41 is; is hier relatief laag... voor de mensen die dat wel zijn zouden verliezen van 372R + 400B + 80M gelden..... relatief kostbaarder dus.
Ik vrees dan ook dat de NL server het onderspit al heeft gedolven alvorens we zijn begonnen met dit hele event.....!? Tenzij iedereen natuurlijk ineens in veteranen gaat investeren (tactische zet van BB :))
Noem me een azijn***** maar vrees dat hier toch echt een kern van waarheid inzit.
nee je bent geen azijnzeiker, neem de USA server, hun lopen al wat langer mee dan de nl server. Tja wat is wijsheid. Als we niks doen staat het ook zo knullig voor het kikkerlandje toch?
Verstandig om ons te focussen op het zoveel mogelijk voltooien van de avonturen.
We zullen zeker niet als eerste 100% hebben, maar dat maakt mij niet uit.
Sowieso al leuk dat we weer wat nieuws hebben in de game
wat ook kan...alle veteranen en geharde generalen uitschakelen voor die map. Trekt de kansen op lvl na wel gelijker.
Roodstaart
07-12-12, 23:20
wat ook kan...alle veteranen en geharde generalen uitschakelen voor die map. Trekt de kansen op lvl na wel gelijker.
Deels mee eens; dan heb je nog steeds het probleem van de high levels van de volwassen servers vs de relatief lagere levels van de niet volwassen servers :)
Bij iemand al bekend wat je krijgt kwa grondstoffen als je avontuur einde der wereld voltooid?
nvm heb gevonden vergoeding niet waard tov losses ipv dat ik normaal avontuur speel:P denk ik
Dan is de vraag of ik voor de verzekering van plaats 4 maximaal server wijs überhaupt iets ga doen :P niet dat dat veel uitmaakt op de bulk
Tevens is de 1 t/m 3de plaats niet super beloning of zo om 2 weken lang dit avontuur te gaan spelen
Misschien dat ik hem 1x speel gewoon voor de fun of it :)
Bij iemand al bekend wat je krijgt kwa grondstoffen als je avontuur einde der wereld voltooid?
De loot is niet zo hoog en tussendoor kreeg ik 50 grote bogen erbij, het is wel flink lopen met je generaals aangezien je het hele eiland overmoet.
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15360-Wee_man-s-avonturen-handleidingen?p=3585&viewfull=1#post3585
Nomercy4u2
08-12-12, 11:03
beste BB_Skelril
sorry had een heel betoog en vond daarna de battle calc
Nee eindelijk een niet voorgekauwd avontuur
Maar je hebt me weer geloof in t spel gegeven
mijn complimenten
Nomercy4u2
Als ik de wereld- en hulpchat zo volg, lijken niet erg veel mensen bezig te zijn met dit event. Ik hoop dat ik het mis heb en dat er binnen de gildes voluit wordt voorbereid.
Zelf heb ik vanaf de bekendmaking geen avontuur meer gespeeld om zo veel mogelijk te kunnen sparen voor dit event. Ik heb een veteraan, 3300 settlers in mijn stermenu en 25k aan bronzen zwaarden klaarstaan, dus hoop zo vaak mogelijk voor Woestewoud de strijd aan te kunnen gaan. Ik wens ons allen heel veel succes en plezier met deze wedstrijd!
op mijn Amerkaans account heb ik het avontuur twee keer achter elkaar gevonden, maar ik ga er daar niks aan doen. Het is voor mij ondoenlijk om daar 1200 R's te maken. Óók hier heb ik mijn twijfels:
Benodigdheden:
1200 R's
110 S'n (check)
954 B's
296 LB's
http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/en/adventures/end-of-the-earth/?r_f=1&m_f=1&c_f=1&s_f=1&b_f=1&lb_f=1&wave=0&limit-trigger=false&filter=true
== edit ==
Ja, die site gaat natuurlijk niet uit dat je kampen over gaat slaan. Je doet alles of niks.
Ook in een ander gedeelte van t forum geplaatst, maar al eens nagedacht over dit:
Al overnagedacht om binnen je gilde iemand te steunen die wel met xboogjes kan gaan? Zelfs goeie vrinden buiten je gilde zou ik overwegen. Het is een serverresultaat he, geen spelersresultaat die uiteindelijk de echte beloningen opleveren.
En wat Blackmedusa ook al een aantal keren heeft aangevoerd, laat de gildeleiders de mensen die lager zijn dan level 26 en kaartstukken krijgen vanwege t event deze zolang afstaan aan de mensen die dit avontuur wel kunnen en willen spammen.
Roman_Wiley
09-12-12, 14:24
Voor de liefhebbers,
Bij het forum-onderwerp "is er een handleiding voor het einde der tijden" heb ik een gevechts-taktiek geplaatst (in het nederlands en voor gewone generaals)
om hoelaat gaat het avontuur precies in dat je kan mee doen voor de 200%? Of moet er niet eerst een update zijn geweest?
Update is om 06:30 begonnen, ik ben benieuwd hoe laat ik er weer in kan :D
hmm was leuk geweest als ze vertellen tot hoe laat het ongeveer duurt..
of heb ik iets gemist wat anderen wel hebben gezien.
Het opgeven van een starttijd zou mooi geweest zijn....
Kleine update, dus moet toch wel met een uurtje gepiept zijn. Zo niet blijf ik ze gewoon elke 10 minuten bombarderen met "Nu Spelen" knop :D
LizzyWizzy
10-12-12, 07:37
Alhoewel de downtime mij onaangenaam verrast heeft, heb ik er in elk geval zin in!
Wellicht een idee om hier te posten als iemand het avontuur afgerond heeft?
Voor de saamhorigheid als NL server :)
BB: "De server zal om 12:20 uur offline gaan voor een reboot, dit zal ongeveer 10 minuten in beslag nemen."
Werkelijkheid: server ging om 06:30 offline en is nog steeds niet online !
Mijn voorstel is om de Einde der Tijden avonturen op de Nederlandse server compleet te boycotten, wellicht dat dat een bericht aan BB stuurt dat doorkomt.
Ik zal in ieder geval afzien van deelname en datzelfde adviseren aan gildeleden en vrienden. De verliezen staan bovendien niet in evenwicht met de EP en grondstoffen die je kunt krijgen.
BlackMedusa
10-12-12, 08:34
BB: "De server zal om 12:20 uur offline gaan voor een reboot, dit zal ongeveer 10 minuten in beslag nemen."
Werkelijkheid: server ging om 06:30 offline en is nog steeds niet online !
ja ik was ook verrast over die offline tijd, maar goed het geldt voor alle servers en ik wil er op wijzen dat het eerste gedeelte van het evenement voor elke server apart is en dat we dus voor iedereen die aktief deelt neemt aan dit evenement prijzen kunnen winnen, daar zijn dus die % voor dus hoe vaker we het avontuur spelen des te sneller hebben we die 200 % gehaald.
het tweede deel bestaat inderdaad uit competitie tussen alle werelden en of we een kans maken weet ik niet maar ik ben bereid me 200 % in te zetten voor onze nederlandse server en om te laten zien dat we als kikkerlandje WEL een verschil kunnen maken en samen KUNNEN werken.
dus mensen zet hem op laten we voor een keer eens met zijn allen er tegen aan gaan, of je nu hoog of laag lvl bent iedereen kan zijn steentje bijdragen door of het avontuur aan gilde leden te geven indien je het zelf niet kunt vanwege te weinig troepen of zo of help je gilde leden aan mapstukken als je nog geen lvl 26 bent.
Rest mij om nu nog te zeggen, SUCCES ALLEMAAL EN GA ER TEGEN AAN :D
ach kansloos met uk gister happy hour 100% extra steentjes.
edit: ook offline: http://www.bluebyte.net/
Ik wens je veel succes BlackMedusa :D
ach ja eerst problemen met de avonturen en worden we afgescheept met wat rommelen
en nu weer dit
duidelijkheid zou gewoon fijn zijn
gewoon iemand die even kan zeggen bij BB sorry dat het zolang duurt er zijn wat problemen
misschien krijgen ze de server niet meer opgestart
haha einde spel voor iedereen en een hoop frustraties minder
Voordat ik me stort op einde der tijden, is de teller nu aktief?
Er stond een update voor 12:20 en daarna zou de teller lopen op onze server.
is wel een mail gekomen ingame dus denk t wel wee_man.
Ik wacht wel op een bevestiging van BB, volgens mij kunnen we het avontuur ook nog niet ruilen.
BB_Skelril
10-12-12, 13:11
Het avontuur is inderdaad nog niet te ruilen, hiervoor zal zo snel mogelijk een hotfix komen.
- BB_Skelril
komt er dan ook nog die statusupdate hoever iedere server is?
BB_Skelril
10-12-12, 17:07
Het scorebord kan >>hier<< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15894-Het-einde-der-Tijden-scorebord?goto=newpost) worden gevonden.
- BB_Skelril
Ja dat snappen we, maar op de .com forums staat dat die update om 14:00GMT (15:00 onze tijd) al zou komen. Nu 2u later is het nog steeds overal 0%.
BB_Skelril
10-12-12, 17:19
Maar dit is de Nederlandse server, en niet de Engelse ;-) Het plaatje zal automatisch updaten zodra er een update voor is, wanneer dit precies is weet ik niet maar het zal zo snel mogelijk gebeuren.
- BB_Skelril
thx skelril voor de post iig
Ik had ook nog een vraagje, in het avontuur zitten paar missies met zoveel kampen over en beloning ophalen.
Alleen met 10 kampen over verschijnt er een beloning in mijn mail, hoort dat zo?
Dus er zijn wel mensen die aangemeld komen?
Op de UK verschijnt de score op het scoreboard ook niet. Vreemd.
Morgen eens even kijken
BB_Skelril
10-12-12, 18:05
De scores zijn nog niet geupdate, hopelijk zal dit vanavond nog gebeuren.
- BB_Skelril
Roodstaart
10-12-12, 18:34
ach kansloos met uk gister happy hour 100% extra steentjes.
edit: ook offline: http://www.bluebyte.net/
Goh... Oneerlijke concurrentie.... :)
Alles staat of valt met hoe de score wordt berekend. Als een amerikaanse server 10k x het avontuur moet voltooien om op 100% uit te komen en wij maar 300x dan hebben wij wel degelijk een kans.
Ik heb eigenlijk nog wel een *comment* aangezien dat er relatief veel servers al volwassen zijn hebben deze een grotere kans om om meer avonturen te spelen; niet alleen door de gemiddelde hogere levels; maar ook door dat er daar al door veel meer spelers betaald is om hun veteranen te hebben!
Heb net gekeken naar de verschillen voor het avontuur met of zonder veteraan:
Verliezen zonder veteraan: 1830R + 680B
Verliezen met veteraan: 530R + 252B
Ook gezien de levels; het percentage mensen dat hier boven de level 41 is; is hier relatief laag... voor de mensen die dat wel zijn zouden verliezen van 372R + 400B + 80M gelden..... relatief kostbaarder dus.
Ik vrees dan ook dat de NL server het onderspit al heeft gedolven alvorens we zijn begonnen met dit hele event.....!? Tenzij iedereen natuurlijk ineens in veteranen gaat investeren (tactische zet van BB :))
Noem me een azijn***** maar vrees dat hier toch echt een kern van waarheid inzit.
Ik heb idd eens gekeken bji wee wee wat de kosten zouden wezen om het avontuur te voltoooien maar dat is voor mij als level 33 speler geen doen, ik spaar en handel al weken om alles een beetje op pijl te krijgen/houden en als ik 1x mee zou doen aan dit avontuur dan ben ik terug bij af en daar pas ik voor, ik investeer genoeg in dit spel want ik vind het een leuk spel maar helaas houd ik me afzijdig in deze...
Voor een ieder die wel gaat spelen .... succes en zet hem op
Tevens heb ik nu al 4 van die avonturen en het viel me op dat ze niet verhandelbaar zijn ..... jammer
BB_Skelril
10-12-12, 19:33
De status is geupdate en kan >>hier<< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15894-Het-einde-der-Tijden-scorebord?p=3832#post3832) gevonden worden.
- BB_Skelril
mochten we straks de 100% gaan halen, wie gaan dan de beloningen krijgen? Zijn dat alleen degene die het avontuur ten minste 1x hebben voltooid? In mijn gilde zitten namelijk mensen die andere helpen om het avontuur af te krijgen, het zou erg slecht zijn voor de team spirit als die straks geen beloning krijgen.
BB_Skelril
10-12-12, 19:59
Alle mensen die actief zijn op de server zullen de beloning ontvangen, zoals ook staat aangegeven in het topic! :-)
- BB_Skelril
OK, dan zal ik actief maar interpreteren als ten minste 1x ingelogd tijdens de periode dat de event loopt.
Zonde dat het avontuur voor een groot aantal spelers niet te voltooien zal zijn. De verliezen bij dit avontuur zijn zeer hoog als je niet in bezit bent van kruisbogen. En pas vanaf lvl 36 kun je kruisbogen maken. De gigantische hoeveelheden recruiten die verloren gaan zorgt ervoor dat de groep wat net level 26 is geworden alles zullen verliezen omdat ze toch een poging willen doen. Dan bedoel ik niet de mensen die in een gilde zitten, want daar zal wel snel genoeg waarschuwingen de deur zijn uitgegaan. Maar de spelers die op eigen kracht willen spelen gaan het avontuur niet redden. Een gemiste kans of mogelijk verkeerd ingeschaald.
Hoe is de schaalverdeling van dat scorebord eigenlijk bepaald? Ik hoop niet dat het een vast aantal avonturen is dat er voltooid moet worden, want dan kunnen wij het op deze nog relatief jonge server natuurlijk nooit redden tegen al die giganten uit DE/PL.
Is het wel een beetje verdeeld op basis van server populatie?
Zonde dat het avontuur voor een groot aantal spelers niet te voltooien zal zijn. De verliezen bij dit avontuur zijn zeer hoog als je niet in bezit bent van kruisbogen. En pas vanaf lvl 36 kun je kruisbogen maken. De gigantische hoeveelheden recruiten die verloren gaan zorgt ervoor dat de groep wat net level 26 is geworden alles zullen verliezen omdat ze toch een poging willen doen. Dan bedoel ik niet de mensen die in een gilde zitten, want daar zal wel snel genoeg waarschuwingen de deur zijn uitgegaan. Maar de spelers die op eigen kracht willen spelen gaan het avontuur niet redden. Een gemiste kans of mogelijk verkeerd ingeschaald.
Het is ook niet zomaar een avontuur he, t is t eind der tijden! ^^:P
BB_Skelril
11-12-12, 11:26
Beittil,
Het aantal avonturen dat moet worden voltooid wordt berekend aan de hand van de wereld populatie. We hebben dus wel degelijk een kans. Verder zit de UK ook nog niet zo ver boven ons ;-)
- BB_Skelril
wel leuk dat scoreboard maar als die niet word geupdate heeft het nog geen zin:D:D:D
BB_Skelril
11-12-12, 13:13
Het scorebord zal elke dag worden geupdate, dit wordt niet elke minuut geupdate.
*EDIT* Er is ondertussen weer een update geweest op het scorebord!
- BB_Skelril
slaat helemaal nergens op noem je dit eerlijk duitsland heeft 12 severs dat maakt het alleen al voor ons 12x moeilijker en somige severs zijn al langer online dan die van ons... die doen het veel makelijker dan wij.
BB_Skelril
11-12-12, 14:35
Het word berekend aan de hand van het aantal actieve spelers op een wereld, dit houd in dat de Nederlandse wereld dus ook gewoon een kans heeft, mits men gaat samen werken. Ik heb op de in game chat gelezen dat er mensen zijn die de missies niet doen "omdat ze de beloning toch wel krijgen als de rest het wel doet" - ik zou beginnen met deze mensen aan te sporen om gewoon mee te doen en Nederland om hoog te werken! :-).
- BB_Skelril
Mjah, dit is echt zwaaaaaaaaaaaaaar terleurstellend zo zeg. Hoe moeten wij op deze voet OOIT die 100% gaan halen, laat staan 150% of 200%!
2,9% erbij sinds gisteren. Op deze manier mogen we blij zijn als we straks op de 19e net aan de 40-45% aangetikt hebben, zijn er nou echt werkelijk ZO weinig mensen hier dat avontuur aan het doen of is de doelstelling voor onze server gewoon niet realistisch wanneer het het afspiegelt tegen de populatie?
ik doe me best maar morgen ben ik door mijn avonturen heen, komt die fix eral dat we het avontuur kunnen ruilen onderling?
Skelril, de percentages worden berekend op basis van de populatie. Maar welke populatie is dat precies? Zijn dat mensen ALLE actieve mensen? Dus ook zij die nog de tutorial (lv1-17) aan het spelen zijn, of bijvoorbeeld ook de mensen die daarna nog niet eens avonturen kunnen spelen (lv18-25), etc?
Even hypothetisch, want ik weet de verhoudingen natuurlijk niet. Ik ga uit van een baseline populatie van 100 spelers, waarvan:
41+ : 5
36+ : 10
31+ : 15
26+ : 25
17+ : 35
1+ : 10
Dan zou het hier theoretisch dus zo zijn dat er 55 van de 100 zich bezig kunnen houden met avonturen. Nu moet je voor dit avontuur dus minimaal kunnen beschikken over lange bogen, maar ook daarmee lopen de kosten voor het avontuur exorbitant hoog op. Dus om dit avontuur enigszins binnen de perken te houden (zowel met als zonder veteraan) _moet_ je dus eigenlijk over kruisboogschutters kunnen beschikken.
Dit betekent dat enkel lv36+ spelers dit avontuur sneller en vaker kunnen voltooien MITS ze ook echt een leger kruisboogschutters hebben, dat dus vaak ook nog niet eens het geval is. Daarmee kom je in deze hypotetische situatie dus op 15 van de 100 terecht die het effectief kunnen doen, waarbij het misschien net aan 10 op de 100 zijn die het ook echt 'die hard' en herhaaldelijk kunnen spelen. Maw, de mensen die minimaal 200 kruisboogschutters op voorraad hebben EN de mogenlijkheid om voldoende rekruten/boogschutters uit te blijven poepen.
Zolang de 'low levels' in dusdanig grote getallen aanwezig zijn en daarmee de calculatie uit balans gooien zodat de 'high levels' daar niet tegenop kunnen met avonturen voltooien dan gaan we dus never nooit niet over die 100% heen komen.
BunnyThumper
11-12-12, 15:59
Het word berekend aan de hand van het aantal actieve spelers op een wereld, dit houd in dat de Nederlandse wereld dus ook gewoon een kans heeft, mits men gaat samen werken. Ik heb op de in game chat gelezen dat er mensen zijn die de missies niet doen "omdat ze de beloning toch wel krijgen als de rest het wel doet" - ik zou beginnen met deze mensen aan te sporen om gewoon mee te doen en Nederland om hoog te werken! :-).
- BB_Skelril
Zal toch een verschil zijn of er 20 actieve mensen of 120 actieve mensen zijn he. Of krijg je meer beloning als je community kleiner is?
de low lvls tellen volgens mij niet mee omdat die het avontuur niet hebben gehad en dus ook niet mee kunnen spelen dus zou rekenen vanaf lvl 26 beittil
Weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is, maar dan nog is het natuurlijk niet echt realistisch om mensen mee te gaan rekenen die net aan hun Premiejager voor het eerst gedaan hebben :P
Het is ook niet zomaar een avontuur he, t is t eind der tijden! ^^:P
Dat mag zo misschien wel genoemd worden, maar als spelers hun "gigantisch leger" kapot lopen op het avontuur wat voor hun bij aanvang niet te halen was dan houdt het ergens op.
- BB_Skelril
Alles goed en wel BB maar de andere servers zijn volwassen en daar hebben ze procentueel gezien veel meer mensen met een of meerdere veteranen en hebben ze wel een leger van xbogen. De meeste spelers hier hebben dat niet. Dus de statement dat we wel überhaupt een kans hebben is al niet waar. Het was een leuk idee maar gewoon niet eerlijk voor de jongere servers.
In het begin was ik zeer positief over het avontuur mede dankzij dat ik de beloningen niet goed had gelezen. Ik had begrepen dat iedereen een beloning kreeg ook al haal je alleen die 100% en blij toe dat je in ieder geval wat krijgt. Wat ik dacht te begrijpen is dat je als speler minimaal 1, 2 of 3 keer het avontuur had voltooid ook zoon maja kalender ding zou krijgen maar dat heb ik dus mis! Het zou wel duidelijk een aanleiding geven als de beloning niet alleen op de servers werden verdeeld maar ook aan de personen die het avontuur minimaal 1 (brons), 2(zilver) of 3(goud) keer hadden gedaan. Gewoon een soort van "bragging rights" en iets decoratiefs om je eiland op te vullen en ze ook nog eens aantesporen om het avontuur te doen voor niet alleen zichzelf maar ook voor de rest van de server!
Wat ik jammer vond is toen het avontuur eenmaal gestart was dat het verschil in verlies van recruiten met kruisbogen zoon grote impact zouden maken. Ik als gelukkige die al snel voordeel van het bezit van kruisbogen inzag had al ver voor dit avontuur geinvesteerd om ze te bemachtigen. Helaas kwam ik snel tot de conclusie dat het grootste gedeelte van de spelers ze nog niet in bezit had. Ook na het spelen van het avontuur de eerste keer zag ik al snel de nachtmerry die de spelers zonder kruisbogen zouden moeten doorlopen en kan totaal begrijpen dat zij dit avontuur wijgeren om te doen. Ondanks dit alles zijn er gelukkig in de gilde waar ik zit toch een handvol mensen die het avontuur nu starten of al gedaan hebben zonder kruisbogen.
Al dit leide direct na het voltooien van mijn eerste EdT dat het bijna onmogelijk was om de 100% te halen als eerste van alle servers dus had het al opgegeven voor die race. Toch heb ik de 2de in notime daarna voltooid. Ietsje later was de scoreboard online en me troepen werden al gemaakt voor de 3de run in de hoop dat de avonturen snel te verhandelen waren. Wachtend daarop ben ik nogmaals de beloningen gaan bekijken en heb het scoreboard goed in de gaten gehouden. En ik zal je vertellen dat ik het zelf ook al opgegeven heb voor die 100% te halen zelfs. Te veel mensen haken af ivm de grote verliezen. En ik vind het eerlijk gezegd mijn tijd niet waard (75 diamanten joepie) om dat avontuur no life te spelen voor een week. Iets waar andere mensen niet eens aan wilde beginnen omdat het een zeer oneerlijke strijd is tegenover de andere servers (of gewoon egoistisch zijn en dan moet ik hun zakken vullen? no way! :D).
Zoals ik begon het idee was geweldig en hoop dit idee zeker nog een keer terug te zien. Het had alleen veel beter uitgewerkt kunnen worden.
-Individuele beloning (IE mijn gedachte achter de maja kalender)
-Moeilijkheids graad per level (net als kerst avontuur dit met zoon avontuur had zeker zo gedaan moeten worden zwaar gefaald hier!)
-Jongste servers zullen helaas altijd een achterstand hebben met een server wide contest hoe je dat gaat oplossen laat ik aan jullie over (en kom AUB niet met actieve spelers koeienviezigheid, daar doelen we niet op)
-Zorgen dat alles bugfree is voordat zoiets gestart word zit te balen dat ik vandaag wanneer ik de tijd had het avontuur niet kon doen! (de opmerking dat iedereen hetzelfde probleem had met handelen ook op andere servers is ook irrelevant aangezien dit mijn weekend is en niet zaterdag en zondag zoals iedereen)
Nogmaals goed gedaan goed bedacht alleen jammer hoe het loopt!
Frisqy
Ik moet zeggen, ik ben redelijk fanatiek geweest mbt deze avonturen. Maargoed, mijn kijk erop is enigszins bevooroordeeld aangezien ik met kruisbogen kan spelen en een 'Het Einde der Tijden' binnen 3uur kan afronden. Maar zelfs dan nog zou ik op een dag NOOIT genoeg mannetjes kunnen produceren om er bijvoorbeeld 3 te spelen.
Kijk ik daarna weer eens naar de scoreboard updates... meh. Het heeft gewoon _geen_ zin! We slaan hier met zijn allen nog geen deuk in een pakje boter en dat terwijl ik toch weet dat er mensen bij zijn, waaronder ik, die aardig hun best doen/gedaan hebben om zoveel mogelijk EDT's door te werken.
Lets face it, de NL server gaat gewoon nat op het feit dat er te weinig 'high levels' zijn om dit event te dragen! Hell, zelfs de TOP5 gaat zich, (de huidige trend volgende) waarschijnlijk met de HAKKEN over de sloot naar de 100% trekken. De rest? Kansloos!
De nummer 1 (Duitsland #06) staat nu, 2 volle dagen na de start van het evenement, op 17,3%! Het evenement duurt 10 dagen, dus stel dat je even 'bot' extrapoleert door heel simpel 17,3 (resultaat van 2 dagen) * 5 doet... dan zouden ze op dit tempo tegen het einde van het evenement op ongeveer 86,5% stranden. En dan is dan nota bene de nummer 1 van de race! Willen ze het halen naar de 100% dan zouden ze, met het huidige tempo, 2 dagen extra moeten krijgen om zo als enige van iedereen wereldwijd überhaupt aanspraak te maken op die 100% bonus. Om over die 150% of 200% bonus nog maar te zwijgen, die gaat geen enkele server halen!
Ik doe nog 1 EDT die ik toch heb liggen en dan vind ik het denk ik wel gescheten zo... ga weer gewoon mijn avontuurtjes doen die wel fatsoenlijke loot geven.
Jammer dat andere spelers gelijk bizarre prijzen gaan vragen op de handel voor dit avontuur. 100 munten 200 munten of meer en dat soort dingen.
Maakt het niet makkelijker op om een goed aantal te halen.
Gelukkig kunnen we nu binnen ons gilde dit ook ruilen, en daar zal het wel bij blijven voorlopig.
Mjah, moeten ze vooral doen. Gaan ze er toch niet voor krijgen :)
Het is idd zo dat kijkend naar het scorebord nederland het waarschijnlijk niet gaat halen om de 100% te halen, maar toch ben ik vrolijk begonnen aan ronde 2 en morgen waarschijnlijk ronde 3 :)
Danielson187
12-12-12, 11:37
Ik ben hem nu ook voor de 3e keer aan het doen...
Misschien is dit een idee; De wereld vergaat tenslotte als je het avontuur niet voltooid, als je het avontuur niet hebt voltooid dat je dan op 21 december 24 of 48 uur geen inkomsten meer hebt qua mijnen enz?
Oranje-Nassau
12-12-12, 16:29
Jammer, ik heb deze quest moeten sluiten omdat ik dit nooit kon volbrengen binnen die tijd.
Dat is de reden, dat ik er niet eens aan ga beginnen. Het is voor mij onmogelijk om hem te kunnen voltooien. Zou hem graag drie keer willen verkopen.... maar dat was tot gisteren niet mogelijk.
BB_Skelril:
Die procenten zijn echt heel mooi, dat weet ik, maar kun je ons aub een decimaal aantal actieve spelers vermelden dat is geselecteerd om het avontuur mee te spelen?
Als wij het precieze aantal spelers zien waarover het gaat, kunnen we ook berekenen hoeveel invloed wij op de score zullen hebben als individuele spelers.
Alle mensen:
Ik heb een forum bericht geplaatst met een handleiding voor het einde der tijden avontuur:
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15910-Jemma95-s-Avonturen-Handleidingen
Het bevat voor zover ik weet de minste verliezen als je het met een veteraan en kruisbogen speelt.
Mijn einde der tijden FAQ:
> Blijft het einde der tijden avontuur beschikbaar na het event? het is leuk genoeg om het te houden als event, mischien nog een wijziging in de buit en dan is ie top
> Blijft het einde der tijden avontuur verhandelbaar na het event?
> Kun je event items zoals moederboom ritueel, piratenhuis, maya kalender verhandelen?
> Is er een troostprijs voor servers die niet de 100% zullen halen?
> Komen er in de toekomst nog meer van dit soort evenementen?
Trouwens heb ik ook al een idee voor een nieuw zuid amerikaans rimboe avontuur in men hoofd:
Ik heb et verplaatst naar het suggesties forum onder de link:
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15915-Nieuw-avontuur-De-schatten-van-de-incas-naar-aanleiding-vh-einde-der-tijden-avontuur
edit:
heb men post opgeschoond skelril, maar zou je antwoord kunnen geven op men vragen? ben benieuwd
BB_Skelril
12-12-12, 18:00
Jemma95 ik wil je vragen om suggesties e.d. in het daarvoor aangegeven forum te plaatsen, zodat dit topic schoon blijft van andere onderwerpen, zoals ook staat aangegeven in de eerste post;
Bugs e.d. behoren gepost te worden in het daarvoor aangewezen forum.
Verder is de laatste update van het scorebord beschikbaar.
Blijft het einde der tijden avontuur beschikbaar na het event?
Het avontuur blijft beschikbaar tot de eerste kerstmis verwijdering (2 januari).
Blijft het einde der tijden avontuur/items verhandelbaar na het evenement?
Ja, alles wat je kan verhandelen zal ook verhandelbaar blijven.
- BB_Skelril
Dankje skelril, en kun je ons allemaal vertellen hoeveel actieve spelers er mee doen in het event op de nederlandse server? :) dan kunnen we zelf onze bijdragen in de gaten houden, of een groepje avonturiers onder elkaar
"Blijft het einde der tijden avontuur beschikbaar na het event?
Je kunt het avontuur blijven vinden tot de eerste verwijder datum van het kerst evenement (2 januari)."
Blijft hij dan wel in de winkel staan?
Ik heb het avontuur nu 10x.
Vergeet hem niet uit het zoeken te halen nadat het event is afgelopen hé :)
als de buit van het avontuur een beetje wordt verhoogd en ook een 6e vakje met beloningen zoals afzetting bijvul items of zelfs decoraties zou toevoegen had je er voor altijd een leuk avontuur bij, maar door de lage buit its not worth it :P
Ik heb een vraag met betrekking op de 2 beloningen die je tussendoor in het avontuur EDT krijgt.
De 1ste krijg je als je minder als 35 nog hebt te verslaan , hiervoor krijg je enkele wapens in je mailbox.
Als bijna aan het einde bent van het avontuur krijg je : Zorg dat er minder als 10 kampen over zijn in je thuis zone ( Geen rust het einde heet de hoofdmissie) .
kan op beloning innen maar krijg geen beloning ?????
Iemand die dit uit kan leggen .
BVD
ik heb 2x geen beloning gehad bij voltooien van tussentijdse taken. Zal wel een geluksfactor mee meespelen misschien?
Ik zat nog eens te kijken en volgens mij komt die oorlogsbuit steeds van hetzelfde kamp.
Die 2 meldingen zijn leeg met beloningen en eigenlijk beetje nutteloos of een foutje?
http://i1149.photobucket.com/albums/o596/weemanmaps/35kampenover.jpg
http://i1149.photobucket.com/albums/o596/weemanmaps/10kampenover.jpg
Weinig doordacht dit event. Ik heb geen vet en geen x-bogen. Dat betekent dat ik dik 2k aan troepen verlies. Gezien het lvl van mijn barak en mijn maximum populatie ben ik niet in staat die binnen 2,5 dag te produceren. Settlers uit het proviandhuis is geen optie want zoveel kan ik er niet maken omdat mijn broodproduktie te laag is.Als ik alles op alles zet, mijn zorgvuldig opgebouwde voorraden ertegenaan gooi ,de Mr. Meyers die ik met het halloween- event verzameld heb eraan spendeer en m'n halve economie permanent buff zou het heel misschien lukken. Maar waarom zou ik alles wat ik in de afgelopen tijd opgebouwd/verzameld heb volledig ten dienste stellen van dit adventure om vervolgens weken kwijt te zijn met herstel? De loot staat in geen verhouding tot de verliezen en de kans dat Woestewoud de 100% gaat halen schat ik in op 0.
Ik ben een optimistisch mens maar ook een realist en de opzet van dit event is voor een pas beginnende server gewoon een brug te ver.
Ik weet bijna zeker dat ze extra beloningen zullen geven aan het einde van het event als ze zagen hoeveel materialen erdoorheen gingen
Oranje-Nassau
13-12-12, 12:02
Dit zou in mijn ogen vooraf al moeten. De frustratie is groot bij een nagenoeg niet te behalen eindresultaat. En de gok op een extra beloning valt dan helemaal weg.
Ik weet bijna zeker dat ze extra beloningen zullen geven aan het einde van het event als ze zagen hoeveel materialen erdoorheen gingen
er zijn er wel gelukkig steeds meer die het avontuur gaan doen/proberen als iedereen hem iig 1x doet dan zitten we al aan de 100% handel word ook gedoogd op wchat dus als er mensen zijn die dingen nodig hebben brood/bier/bronzen zwaarden/kleine bogen kan je er daar om vragen als je het nodig hebt.
TheDutchman
13-12-12, 17:47
Ligt het nu aan mij of is er niks bijgekomen sinds gisterenavond?
Dacht dat ie toen ook al op 12.4% stond
Roodstaart
13-12-12, 19:28
Kom op mensen; jullie zijn er bijna :)
Bedankt aan al de spelers die in ieder geval eraan meewerken met het avontuur spelen of donaties van grondstoffen en avonturen.
Mag ook wel eens gezegt worden :)
touche wee_man ook namens mij bedankt ik kan als een malle er doorheen:D
Kom op mensen; jullie zijn er bijna :)
Met sarcasme haal je geen procenten, met het avontuur doen wel ;)
Degene die eraan meewerken kunnen in ieder geval zeggen dat ze het geprobeerd hebben en ook al halen we het niet, er is tenminste wel samenwerking op de server onder veel spelers en dat is toch ook iets om trots op te zijn :)
Maar hoeveel is 100% nou? Dat is me nog steeds onduidelijk.
Is het nou 1x het avontuur voor elke speler gedurende het evenement, of is t bv gemiddeld 1x per dag tijdens het evenement? Is best een redelijke groep m aan t doen alleen met dat scorebord is het net of er tegen een bierkaai gevochten wordt. De benodigde 10% wordt iig nog niet gehaald terwijl er toch echt behoorlijk wat zijn die m dagelijks een aantal keren afronden.
Ik wil beginnen met een woord van dank aan de spelers die het avontuur voltooid hebben en aan diegene die toch gestart zijn wetende dat ze het niet gaan halen.
We zijn met z'n allen goede bezig maar toch komen bij ieder update van de scorekaart steeds meer gemengde gevolgens bij mij naar boven. Dit komt omdat ik zelf al 3x het avontuur heb voltooid maar nog steeds zitten we als nederland niet op de 20% laat staan op de 15%. Daar ik in het begin dit nog een leuk avontuur vond en voelde me bijzonder omdat ik een van de "weinige" ben die dit avontuur kan spelen. Wilde ik de strijd aangaan en eens kijken wat we kunnen bereiken.
Nu een aantal dagen verder heb ik toch het idee steeds meer om het niet meer te gaan doen.
Als 1e schiet het niet op mbt de verdiensten en de grote verliezen die ik moet lijden. zeer slechte verhouding.
Als 2e kunnen we het gewoon niet opnemen tegen de volwassen servers, die draaien zoveel langer mee en hebben veel hogere levels.
Als 3e we gaan niet de 50% halen als nederland zijnde.
Ik speel dit met 1 veteraan en 3 gewone generaals en zonder xbows, het is voor mij moeilijk genoeg maar toch wil ik er voor mijzelf 5 kunnen afronden ga nu beginnen aan de 4e. Ik hoop dat BB toch met veel extra´s over de brug komt zodat we het als nieuwe server toch niet voor niks hebben gedaan en deze problemen meeneemt naar volgende events, want zeg toch zelf het is een oneerlijk gevecht.
Skelril!!!
draai eens aan die percentage-knop voor Nederland!
We doen onze best
We zijn hard bezig, zou het tof vinden als er een beloning komt voor de mensen die zich hard inzetten voor de server door het avontuur te doen of die ons sponsoiren met brood zwaardjes en bogen.
Vind dat daar best iets voor mag komen.
Naja probleem is dat het vanaf het begin onhaalbaar was. Voor een kleine server met zoveel nieuwe mensen was dit gewoon al bijna niet te doen. Sommige mensen in de gilde hebben het avontuur al 13x gedaan en de meesten al 4x of meer. Staan we nog pas op 13%. Als het zo doorgaat moet iedereen hem wel 20x doen voor 75% te halen ofzo. Dit kan gewoon niet correct zijn. Ik vind persoonlijk het hele event goed bedacht en leuk gemaakt maar als het niet haalbaar is, is de lol er ook snel van af.
Hmm Hier een bericht van de engelse server.
Its come to our attention, that the german's might of been cheating because they grew 20% in the last update... which isnt exactly very possible.
However, we might of discovered how they do this, they send 1R to the event, make a kill and cancel the event, so the server sends you a mail saying "here is your loot" which is like only 4exp but the server still counts it as a "completed adventure"
So to test this theory, we ask that everyone reading this, start a EoW and send 1R and make a kill on the camp in sector 5 with 100 Jaquar warriors, you can reach the camp if you place your general on the top right of sector 1. Make the kill and cancel the adventure, spam this as much as you want and also let any of your friends from different guilds know about this, lets see if it works then we might even win this :)
Die duitsers spelen gwn vals.
Btj jammer dit.
ja dat is niet de eerste keer he 40 45 bijvoorbeeld als ze niet kunnen winnen gaan ze vals spelen
waarom zopuden de duitsers niet 20% kunnen groeien binnen 1 update?
We kunnen dit testen. Als we dit nou 1 dag bv morgen zaterdag of desnoods zondag met zn allen doen en we groeien hard in % dan weten we genoeg toch? Daarna kunnen we gewon stoppen. Afgelopen 4 dagen hadden we de 40% moeten bereiken, volgens mij is dat nog best een stukje...
We zitten nu op 17,6%.......... Heb even op het duitse forum gekeken maar moest zoveel paginas lezen dat ik het heb opgegeven.\Veel gezeik binnen de duitse servers.. ook daar het signaal niet eerlijk voor jongere servers..
maar niets tegen gekomen over de cheat zover
Mjah kijk hier en vergelijk de dag winsten: http://forum.thesettlersonline.com/threads/21312-The-End-of-the-World-Stat-Board.?p=205275#post205275
mee eens 1 dag effe probeeren kijken wat het doe
Ok in sector 5 eerste kamp is het lootkamp die verslaan en hij zou meetellen..? laten we kijken of die Duitsers echt de boel belazeren
Ik denk niet dat ze vals spelen als je de stats bekijk stijgen ze dagelijks ongeveer even veel en zit er idd een uitschieter bij maar om het gelijk cheaten te noemen? Ik ben nog steeds van mening dat die cijfers alleen maar laten zien welke server volwassener is en welke server er een hogere gemiddelde level heeft meer niet.
20% halen is wel ontzettend veel frisqy
Ik waag een poging met 1r, onder het motto "wie niet sterk is (en dat ben ik niet zonder xbows en vet) moet slim zijn":cool:
ik heb kamp 5 verwoest en geannuleerd
BB_Skelril
15-12-12, 04:10
Er is geen "exploit" waardoor je sneller het avontuur kan afronden. Het telt pas mee als je het avontuur ook daadwerkelijk afrond.
- BB_Skelril
En nu pakken ze volgens mij ineens 25-30% sinds gisteren weer, dat is wel ernstig veel hoor.
Het is altijd een oneerlijke strijd geweest, wij konden nooit winnen als nieuweling.
Wil wel na het event eens weten met hoeveel voltooide avonturen de duitsers zoveel procent hebben gehaald.
BB_Skelril
15-12-12, 10:52
Het is weekend, wat inhoud dat meer mensen tijd hebben om te spelen, waardoor deze stijging mogelijk is.
- BB_Skelril
als zij zelf zeggen dat het niet eerlijk is voor jongere servers vind ik wel dat we eens moeten schudden met supports tree ..
ze ff wakker maken en wijzen op dit unfair euvel ..
kwestie van ook een eerlijke kans te maken op dit extraatje, niet?
een jongere server = veel kleinere/minder ervaren spelers die minder middellen hebben (om hetzelfde doel te bereiken)
Skelril
Donderdag op vrijdag is geen weekend en dan halen ze 20% het klopt gewoon niet. Iedere keer max 5% en 's nachts max 10% valt toch wel gigantisch op dat er ineens 20% bijkomt dat klopt echt niet.
als die spelers goed samenwerken kan het best een heel stuk efficienter worden. Het aantal avonturen dat wordt voltooid is zo hoog dat ze inmiddels wel gekocht moeten worden. Er kan best iemand op die server zijn die gigantisch veel avonturen inkoopt met edelstenen en die ronddeelt aan iedereen met kruisbogen. Als dat op andere servers niet gebeurd verklaard dat ook het verschil.
Lees anders de Duitse server eens door.
Andere Duitse servers geloven er ook niets van dat Midsomer met zoveel sprongen vooruit gaat. Ook zij willen openbaarheid in de telling net zoals de polen dat willen.
De strijd is niet eerlijk gegaan het is een farcade wordt er gezegd.
Het verschil in procenten tussen de oudere servers en de nieuwere geeft toch wel te denken over de verhoudingen met de telling in dit event.
Ze zullen ongetwijfeld veel beter samenwerken maar dan nog zijn de verschillen enorm.
De nieuwste servers bungelen onderaan met een paar % en wij zitten ook niet echt in de prijzen ondanks de toch grote inzet ;)
Ik ga vrolijk verder en hoop dat BB toch nog eens goed nadenkt over de verhoudingen onderling en ook de nieuwere servers een kans geven hun goal te halen.
Appeltaart
15-12-12, 13:16
Zijn de verhoudingen ook al verwerkt in de stand of wordt dat pas aan het einde gedaan?
Roodstaart
15-12-12, 15:12
Ik heb hier van te voren al voor gewaarschuwd dat we als *relatief jonge server* geen kans maken tegen volwassen servers; (bug abuse of niet); Het verschil in verliezen voor High-levels vs low levels is onevenredig groot zoals reeds in eerdere posts van mij aangegeven.
Ik heb hier van te voren al voor gewaarschuwd dat we als *relatief jonge server* geen kans maken tegen volwassen servers; (bug abuse of niet); Het verschil in verliezen voor High-levels vs low levels is onevenredig groot zoals reeds in eerdere posts van mij aangegeven.
idd ik heb gelezen ... en ze blijven maar volhouden dat het wel meevalt..
ten eerste hebben ze geen rekening gehouden dat het merendeel nog werkt met langzame generaals .. en niet alle hoge spelers hebben al een veteraan en kruisbogen ...
ik heb het avontuur een keer gedaan . ik ben meer 12 uur bezig geweest ik had alle mannetjes al klaar dus dat is het probleem niet. de cooldowns van de generaals en het heen en weer reizen van de generaals....
Ben benieuwd of edt gister nog veel gespeeld is of alleen steeds gestart en gestopt.
Appeltaart
16-12-12, 09:24
idd ik heb gelezen ... en ze blijven maar volhouden dat het wel meevalt..
ten eerste hebben ze geen rekening gehouden dat het merendeel nog werkt met langzame generaals .. en niet alle hoge spelers hebben al een veteraan en kruisbogen ...
ik heb het avontuur een keer gedaan . ik ben meer 12 uur bezig geweest ik had alle mannetjes al klaar dus dat is het probleem niet. de cooldowns van de generaals en het heen en weer reizen van de generaals....
helemaal mee eens het is niet alleen server populatie maar het hangt ook af hoe de economie is op de server want bij de duitse server zijn Xbows niet meer zoveel waar dus mensen kunnen ze ook makkelijkere kopen en hebben zelf ook betere economie.
ik zeg leuk evement niet goed over na gedacht :( zorgde ervoor dat ook al redelijk wat mensen gestopt zijn.
ik zeg dan ook tegen alle spelers: stop nu maar met het spelen van dit avontuur want die 100% gaan we nooit niet halen, spaar dan liever je manschappen voor andere avonturen.
ik zeg dan ook tegen alle spelers: stop nu maar met het spelen van dit avontuur want die 100% gaan we nooit niet halen, spaar dan liever je manschappen voor andere avonturen.
Goede motivatie :)
SnelleNiels
18-12-12, 17:56
die duisters halen dik 30% op een dag en je kunt mij niet vertellen dat ze op maandag ook 30% kunnen halen als bb zegt dat het in het weekend mogelijk is.
ook zou ik wel eens gewoon wat duidelijkheid willen hebben hoe jullie de procenten tellen. die duisters begonnen langzaam en de polen stonden eerst bovenaan en opens had je daar de Duitsers, die nu zelf boven de 200% hebben. hoe is dat mogelijk? BB geef ons gewoon eens duidelijk aan hoeveel % 1 avontuur oplevert, waarom moet het nou weer zo geheimzinnig. ook met dat scorebord, eerst stond er een tijd bij en laatste updates alleen een 1, 2, of 3 en dan dus gister gewoon de hele dag overslaan? waarom nou dit geheimzinnige gedoe, zo wek je ook argwaan bij alle spelers
BB_Skelril
18-12-12, 18:19
Het evenement heeft te maken met samenwerking van spelers, waar ze bij de Duitsers heel goed in zijn.
Verder is gisteren tot in de avond overgeslagen, dit omdat ik niet aanwezig was, en het dus niet heb kunnen updaten.
- BB_Skelril
Roodstaart
18-12-12, 20:03
Samenwerking of niet; *jonge servers* hebben in dit event een onevenredig nadeel ten opzichte van *oudere servers*; met de beste wil van de wereld zouden de *jonge servers* nog steeds geen kans hebben gehad om ook maar in de buurt van de *oudere servers* te komen.
Maar eerlijk is eerlijk; ik zou ook de calculatie methode willen zien (al was het alleen maar voor de NL server) :)
Ja ik wil weten hoe er geteld is.
ik heb troepen helemaal voor niets de dood in zitten sturen
magere ep en erg slechte loot... kan echt niet op tegen die verliezen.
Ik heb mij er erg voor in gezet zoals vele op de server. Er zijn ontzettend veel mensen zo lief geweest om diegene die konden spelen te sponsoren.
En het blijkt gewoon zo te zijn dat Nederland met geen Kans 100% KON HALEN.
Het is gewoon nooit een eerlijke strijd geweest.
Jonge servers konden gewoon nooit doe 100% halen daar is geen rekening mee gehouden..
Ik vind dat bb de jonge server ook best mag belonen voor hun harde werk om ondanks hun handicap toch 200% inzet te tonen terwijl van te voren het al duidelijk was dat het een oneerlijke strijd was...
Heb het gevoel dat die kleine servers niets waard zijn voor BB, Want heb weinig extra´s gezien voor onze server terwijl ik p de Duitse server een kerstboompje had gekregen...gratis en voor niets.. Waarom kan dat niet bij de jonge servers?
SnelleNiels
18-12-12, 22:37
zelfs de Engelse servers komen niet aan 100%. en inderdaad geef ons allen een inkijk van de telling. al is het alleen onze nl server, het event is toch over dus waarom geen openheid van zaken alle spelers hebben op de server hard hun best gedaan en zijn gefrustreerd dat het tot gen resultaat heeft geleid en het avontuur was echt niet top of zo, met die verliezen hadden alle spelers echt wel voor andere avonturen gekozen maar wilden graag die 100% halen wat dus vanaf het begin nooit mogelijk was.
Blijf het wel verbazingwekkend vinden hoe er gewoon een soort van totaal pinokkio masker opgezet wordt in deze kwestie, maargoed... morgen zijn we er gelukkig vanaf, hebben die cheatende duitsers hun prijzen en kunnen we weer verder met de orde van de dag.
Jongens, je krijgt toch geen fatsoenlijk antwoord. Niet van BB en niet van Skelril.
FARCE
1) Boert 2) Bedrog 3) Dwaasheid 4) Dwaze grap 5) Dwaze vertoning 6) Grap 7) Geestigheid 8) Klucht 9) Kluchtige vulling 10) Lachertje 11) Malle vertoning 12) Nepvulling 13) Schertsvertoning 14) Schijnvertoning
BB_Skelril,
Ben je echt niet lekker? Of moet jij net zo hard lachen als ik als je je antwoorden terugleest! Wanneer durf je nou eens uit te spreken dat jullie een event hebben georganiseerd dat niet klopt. Een server waarop nog bijna niemand kruisbogen heeft kan onmogelijk meedoen voor de prijzen. Wat mij betreft een grote blunder!!
sigaar2012
19-12-12, 09:41
100% moet gelijk zijn aan het aantaal uitgedeelde avonturen op de server de avonturen die men nog heeft bijgezocht of bijgekocht moeten voor een hogere score zorgen dan 100%
Alleen op deze manier geeft men alle servers gelijke kansen.
Als het zo niet gegaan zou zijn krijgt men een enorme scheeftrekking.
Het is goed zichtbaar op het scoreboard. De grootte van de totale bevolking van servers komt bijna direct terug in de behaalde score. Dit geeft toch duidelijk aan dat de berekening zoals die wordt gehanteerd door BB niet klopt en van een eerlijke kans dus ook geen sprake is. Ook is niet duidelijk waarom BB geen inzage geeft in de berekening van het percentage. Het lijkt iets te zijn van aantal gespeelde avonturen gedeeld door het totaal aantal spelers. Maar geef dan bijvoorbeeld eens aan wat het gemiddelde level op de verschillende werelden is. Dat kunnen ze zo tevoorschijn toveren. Ik denk dat dit bijna rechtevenredig is met de scores zoals die nu zijn gehaald.
Zou ook wel graag wat meer inzichten zien. Vind het met alles eromheen een zeer twijfelachtige gang van zaken.
Over t algemeen sowieso ook slechte marketing imo gezien dit echt wel potentiele investeerders aan t wegjagen is met bv geen starterspack voor nl en het ontbreken van de happy hours. Mensen gaan er echt niet door naar .com maar stoppen eerder helemaal ermee als zo met ze wordt omgesprongen.
BB_Skelril
19-12-12, 15:04
De totale score berekenen neemt wat tijd in beslag en zal daarom nog even op zich laten wachten.
We zullen jullie binnenkort meer updates geven over het evenement, waaronder nog een laatste score update.
We verwachten dat we de totale score in de avond voor jullie beschikbaar hebben!
- BB_Skelril
SnelleNiels
19-12-12, 15:38
uuhhh, is dat alles wat we krijgen? wij weten de score toch al en dat is geen 100%. wij willen al het andere weten van jullie als ontwikkelaars en waarom is dat altijd zo moeilijk om dat eruit te krijgen, jullie lijken wel de top van een bank. die geven ook nooit wat prijs en gaan daarna weer lekker verder.
100% moet gelijk zijn aan het aantaal uitgedeelde avonturen op de server de avonturen die men nog heeft bijgezocht of bijgekocht moeten voor een hogere score zorgen dan 100%
Alleen op deze manier geeft men alle servers gelijke kansen.
Als het zo niet gegaan zou zijn krijgt men een enorme scheeftrekking.
ben het eens met wat Sigaar heeft gezegd. dat is gewoon heel simpel en duidelijk.
Zou ook wel graag wat meer inzichten zien. Vind het met alles eromheen een zeer twijfelachtige gang van zaken.
Over t algemeen sowieso ook slechte marketing imo gezien dit echt wel potentiele investeerders aan t wegjagen is met bv geen starterspack voor nl en het ontbreken van de happy hours. Mensen gaan er echt niet door naar .com maar stoppen eerder helemaal ermee als zo met ze wordt omgesprongen.
Alleen dit bovenstaande zegt al genoeg over de rechtvaardigheid van BB naar de diverse servers. Als je dit er nog eens bij optelt en de persoonlijke ervaringen die ik heb met specifieke incidenten, ben ik blij dat ik een tijdje geleden besloten heb om geen cent meer aan dit theater uit te geven.
Berekeningen verwacht ik echt niet. Die eind score is letterlijk het einde van deze situatie.
Zoals ik op 19 december heb gezegd, geen berekeningen...................................... ..........................................
En... wat wou je hiermee precies bereiken/bewijzen/etc?