Bekijk Volledige Versie : Meer opties voor gildemunten?
Is het nog de bedoeling dat er in de toekomst meer opties komen voor items die je aan kunt schaffen met gildemunten? Zo ja, wat kunnen we dan verwachten?
De mogelijkheden voor het uitgeven zijn op dit moment nogal wat beperkt, er zitten leuke items tussen:
- Geroosterde eend
- Piero's kom met pasta
- Guitige geoloog
Maar ook minder leuke (dit is mijn persoonlijke mening overigens)
- 500 marmer voor 100 munten -> nauwelijks relevant als je eenmaal lv35+ bent zo'n beetje.
- 4x boerderij output gedurende 16u voor 600 munten -> niet relevant als je gewoon je tarweproductie op orde hebt
- pirateneiland avontuur voor 2000 munten -> is (veel) goedkoper aan te komen via andere methode's
Maargoed, de huidige opties terzijde, waarom is er niet meer? Waarom wel Pirateneiland, maar niet andere avonturen (Moerasheks, Duistere Priesters, Te Paard, etc). Waarom wel een Guitige Geoloog maar bijvoorbeeld niet een Wilde Verkenner of bijvoorbeeld een Geharde Generaal?
Uitgaande van de huidige prijs van de Guitige Geoloog (4000 muntjes of 300 edelsteentjes), wat dus 13,3 muntjes per edelsteen is zou je de Wilde verkenner ook kunnen toevoegen voor bijv 13.000 muntjes (afgerond naar beneden) of een Geharde Generaal voor 16.500 muntjes (afgerond naar beneden)!
Het vergaren van edelsteentjes is een vrij traag process. Veel mensen zijn niet in staat om 7 dagen achter elkaar online te komen voor de beloning van 45 edelsteentjes en tegenwoordig krijg je ze pas bij het halen van een nieuw niveau zodra je lv40 wordt. Dus tenzij een speler zijn portomonee trekt gaat het niet zo hard :) Dus dat je nu gildemuntjes kunt gebruiken als alternatief om toch aan speciale dingen te komen is leuk, maar als je A zegt moet je ook B zeggen. Dus waarom wel de ene unit, maar niet de andere!
Anyway, dit is maar één gedachten over het uitbreiden van de mogelijkheden. De spelers kunnen vast nog wel met meer interessante opties op de proppen komen voor het uitgeven van de nieuwe gildemuntjes!
BB_Skelril
03-12-12, 12:41
Ik heb op het moment geen informatie over mogelijke uitbreidingen, maar ik ga er vanuit dat dit zeker de bedoeling is. Ik geef feedback altijd door, en zal ook dit door geven. Verder zal ik proberen informatie te krijgen over de mogelijke uitbreiding hier van, en het laten weten als er meer bekend is.
- BB_Skelril
waarom niet alles wat je voor gold coins kunt kopen terugrekenen naar gilde munten ( alles op maat want gilde muntjes zijn makkelijker aan te komen )
Ze mogen zelfs wat duurder uit pakken ( Immers ze zijn makkelijker te verkrijgen )
Bedoel je nou niet alles wat je voor edelstenen kunt kopen? Want voor muntjes is nagenoeg ALLES wat verhandelbaar is in het spel ;)
Je zou bijvoorbeeld een Veteraan wel kunnen doen voor gildemunten, maar dan zouden voor so absurd veel muntjes moeten gaan dat je eerst je halve eiland moet volbouwen met pakhuizen om het uberhaupt mogelijk te maken :D
Als we uitgaan van mijn eerdere vergelijking (Guitige Geoloog - 4000 gilde munten/300 edelstenen - 13,3:1 verhouding) dan krijg je voor de Veteraan:
4.999 * 13,3 = 66.653,3 gildemunten, voor het gemak dan maar even af te ronden naar 67.000 gildemuntjes.
Of ook leuk, de edelsteenpunt/onuitputbare kopermijn:
20.000 * 13,3 = 266.000 gildemunten
Het is wel leuk om die dingen aan de gildemunten toe te voegen, maar niet echt realistisch :)
Er zou dan trouwens wel één enkele verhouding moeten komen waarmee je de balans tussen gildemunten en edelstenen definieert denk ik, er zijn nu twee items te koop voor gildemunten die ook met edelstenen te koop zijn.
Guitige Geoloog, 4000 gildemuntjes OF 300 edelstenen.
(Verborgen) marmer, 100 gildemuntjes OF 625 edelstenen (voor 500 marmer).
Iets doet me trouwens vermoeden dat het eigenlijk de bedoeling had moeten zijn dat het marmer 1000 gildemuntjes zou moeten kosten (verhouding 1.6:1), op deze manier gaat uiteraard helemaal NOOIT meer iemand moeite doen om marmer te kopen via de edelstenen. Iedereen kan nu, zo'n beetje na iedere gildemissie wel 500 marmer kopen nu.
Bij de eerste heb je dus een verhouding van 13.3:1, bij de andere en verhouding van 0.16:1. Dat is dus een beetje scheef zeg maar :D Nu is marmer kopen voor edelstenen (imho) echte absurd duur voor wat je ervoor krijgt, maar dat terzijde. Om in dit geval prijzen om te rekenen moet je dus gewoon 1 vaste verhouding aanhouden!
ghosttown6
03-12-12, 17:45
misschien een idee om mensen een en ander te laten posten wat zij voor gildemunten zouden willen kunnen kopen , bv dichtgezaait graanveld of tropisch hout bijvoorbeeld
Ik zie juist, dat het aantal nu juist beperkt is, dat dit in de toekomst zeker gaat veranderen. En inderdaad, dat je verschillende avonturen kunt gaan kopen. Het zou nóg leuker worden, dat er nieuwe avonturen komen, die je júist alleen kunt kopen met gildemunten. Zo moedig je ook de gilden aan. Misschien is het voor het kerstevent te kort dag, om het aantal dingen uit te breiden, maar ik verwacht dat wel met het Paasevent.
Komt er ook een carnavalsevent???? #durftevragen
Op het testforum is een topic over de gilde munten beloningen, ik zal de link plaatsen van een reaktie op de feedback hierover.
http://forum.tsotesting.com/threads/17783-guild-coins-merchant-items?p=14031&viewfull=1#post14031
BB_Skelril
03-12-12, 23:28
Ghosttown6, feedback is altijd welkom, en ik wil jullie dan ook vragen om dat soort ideeën gewoon hier te posten, hoe meer hoe beter, dan kan ik er ook werk van maken! ;-)
- BB_Skelril
Oranje-Nassau
17-12-12, 16:07
Heh, misschien op de verkeerde plek gesteld, maar hoe krijg je eigenlijk gildemunten?
Heh, misschien op de verkeerde plek gesteld, maar hoe krijg je eigenlijk gildemunten?
Je kunt gilde-munten krijgen door de gilde-missies te voltooien. Zoals de naam al zegt moet je hiervoor wel lid zijn van een gilde. Ik weet niet vanaf welk niveau je aan de gilde-missies kunt meedoen.
ik vind een extra optie om graniet te kunnen bemachtigen voor gildemunten wel een idee!
nou, of een ''ding'' of iets, waarbij je je gebouwtje kan buffen. Maar niet zomaar buffen, je krijgt het niet dubbel of driedubbel, maar alle leden uit je gilde. Alsof je dus zeg maar een rondje geeft in een kroeg. Je produceert dan letterlijk gedurende x-periode voor je gilde.
BB_Skelril
18-12-12, 00:43
Gildemunten kun je krijgen dmv gildemissies te voltooien. Je moet hiervoor dus in een gilde zitten, en de gehele gilde zal de missies moeten voltooien.
- BB_Skelril
Gilde munten krijg je enkel als je in een gilde zit, als je in een gilde zit (met minimaal 10 spelers dacht ik) kan je door missies uit te voeren die in je missieboek staan bij onderdeel 'gildemissie' een aantal gildemunten (hangt af van je level) krijgen.
Wat ik nog wil toevoegen als feedback, het systeem is veel beter omdat je je eigen missie voltooid en er niet veel voor krijgt (7 en ben lv34) maar als je met een heel team voltooid in je gilde krijg je veel meer munten dus gewoon door het samen te voltooien (49 munten voor mij dus). Samen is dit nu dan 56 gildemunten per missie en dit is veel beter dan eerder toen je alleen een paar ep kreeg voor het voltooien van de missie met zijn allen.
Als je je gilde verlaat, krijg je ook nog de gilde munten van de lopende missien waar het gilde mee bezig was op het moment dat je je gilde verlaat. Hoe ik dat weet? Uit eigen ervaring ;)
zou het ook mogelijk zijn om bepaalde gebouwen te kunnen kopen met gildemuntjes (watermolen en graansilo bvb) ? zou zelf graag recyclefabriek zien maar ben bang dat die de dingen uit balans brengt :)
zou leuk zijn als je bouw vergunningen kunt kopen, per 2 met een max van 10 vergunningen, uitgaande van het rekenvoorbeeld uit post 1 (13,3 gildemunten per diamant) zou een set van 2 vergunningen dan ((650 : 10 x 2) x 13,3) 1729 gildemunten kosten
Uitbreiding van gilde markt maakt het aantrekkelijker om actief te blijven deelnemen aan de gilde missies. Meeste gaan nu voor de geoloog maar dat duurt sowieso nog wel ff... pas daarna gaan mensen voor het marmer of de pasta. En in het geval van het marmer heb je er niets zoveel aan.
Het moet ook niet te makkelijk zijn om dingen die je normaal met diamanten koopt te kunnen verkrijgen via missies. Dat zou de balans van het spel (en de inkomsten voor BB) niet ten goede komen.
Sommige dingen die ook met edelstenen te koop zijn moet niet zo'n probleem zijn als het ook met gildemunten kan (grondstoffen, afzetting vullers, etc). Duurdere items zouden ook wel moeten kunnen, maar dan moet je imho wel diepe zakken hebben!
Zoals ik eerder nog zei zou een generaal er ook bij kunnen, maar wat dat betreft denk ik dat het toch beter is als dergelijke items gewoon bij edelstenen blijven.
Meer buffs, avonturen en misschien gebouwaktes! Dat zie ik als perfecte toevoegingen voor het besteden van gildemunten.
een normale generaal voor gildemunten, laat de geharde maar voor diamanten of events
ghosttown6
16-06-13, 08:23
een hele leuke optie zou een granietmijn zijn ,voor 20 tot 25000 munten max 1. door het hele wetenschaps systeem komt de druk op graniet wel erg zwaar te liggen
ben het erg met ghosttown6 eens, altijd maar chroninsch graniet te kort en nu helemaal! heb nu 4 missies en daar moet ik zo'n 13000 graniet voor hebben hahaha not funny!!!
De opties met gildemunten vallen toch wéér tegen, kun je maar 1 silo aanschaffen, WTF...
MOD_KindestRed
24-02-15, 13:35
De gildemarkt wordt tegenwoordig met enige regelmaat aangepast.
Dus dit topic is overbodig geworden.
Powered by vBulletin™ Version 4.0.4 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.