Bekijk Volledige Versie : samen voegenva de zelfde grondstoffen in ster menu
sjevadoraa
30-11-12, 19:43
is het een idee om grondstoffen te kunnen samen voegen zo dat niet het hele stermenu er mee vol staat met bijvoorbeeld 20 pakjes marmer van verschillende missies maar dat je daar gewoon 1 pak van kan maken (de ene boven de andere zetten zodat ze samen 1 worden)zo dat je een beter overzicht heb wat je er in hebt staan
Je kunt ook je pakhuis voorraad marmer op handel zetten tegen een belachelijke prijs, dan alle pakketjes marmer in je stermenu in je pakhuis plaatsen, dan als de handel verlopen is en omdat niemand tegen die prijs gekocht heeft, krijg je alles terug en wat niet in je pakhuis past komt als 1 pakket in je stermenu.
lijkt mij wel overzichtelijk als alles van hetzelfde in een vakje komt, maar daarnaast lijkt het me ook handig als je zelf je stacks kleiner op kan delen, zodat je bijv je mandjes per stuk kunt ruilen of verkopen in plaats van de hele stack die je in een keer gemaakt hebt erop moet zetten
Het staat nu toch al bij elkaar?
Daar komen dus die belachelijke prijzen vandaan
Daar komen dus die belachelijke prijzen vandaan
Verklaar je nader? Waar heb je het over?
Je kunt ook je pakhuis voorraad marmer op handel zetten tegen een belachelijke prijs, dan alle pakketjes marmer in je stermenu in je pakhuis plaatsen, dan als de handel verlopen is en omdat niemand tegen die prijs gekocht heeft, krijg je alles terug en wat niet in je pakhuis past komt als 1 pakket in je stermenu.
@Halandinh, Roland refereert aan het bovenstaande!
Ah so.... Goed, nu heb ik dat zelf ook met settlertjes, maar kies daar zeer bewust voor, overigens. Zo maak ik dagelijks minimaal 10 pakketjes van 25 settlertjes. Als ik dan tijdens avonturen legers verlies, is niet in een keer mijn bewonerslimiet bereikt en zou het zomaar kunnen zijn, dat ik toch nog gratis settlertjes kan krijgen.
Mjah, daar stap je later vanzelf wel vanaf hoor :P
Dan maak je settlers per 100 of meer en dan doe je gewoon een paar gevechten achter elkaar eer je teruggaat naar huis om nieuwe R te maken :)
Mjah, daar stap je later vanzelf wel vanaf hoor :P
Dan maak je settlers per 100 of meer en dan doe je gewoon een paar gevechten achter elkaar eer je teruggaat naar huis om nieuwe R te maken :)
Oh, maar dat doe ik nu al. Mijn stermenu zit nu toch al vol, omdat ik nooit iets naar het gemeentehuis breng op muntjes en (belangrijke) wapens na. En inderdaad, het aanbieden voor te veel, om te sparen in mijn stermenu...... Ik zal kijken hoe lang ik het volhoud om het per 25 te maken. Stermenu is aardig groot, 600-1000 settlertjes, 5000 stenen, 4000 hardhout, 5000 marmer, 1000 graniet, hardhout of wat dan ook.... Het is een handig appeltje voor de dorst.
sjevadoraa
08-12-12, 13:51
probeer dat maar is met vis schotels als je er 100 vakjes vol van hebt daarom vraag ik ook om een optie om te kunnen samen voegen als 1 vakje is een stuk handiger dan de handel vol gooien met belachelijke hoge prijzen
Appeltaart
12-12-12, 19:50
Jep samen voegen is een goede optie maar dan zou ik het veranderen in gewoon een optie op je voorraad te splitten want ook ik zit er niet op te wachten dat als ik 300 lege plekken bij settlers heb die direct vol komen dan doe ik meestal ff 200 erop en de rest laat ik door het aanjongen gebeuren.
Appelvlaai
12-12-12, 20:23
I support the great Appel
probeer dat maar is met vis schotels als je er 100 vakjes vol van hebt daarom vraag ik ook om een optie om te kunnen samen voegen als 1 vakje is een stuk handiger dan de handel vol gooien met belachelijke hoge prijzen
Tsja, ik heb echt 11 rijen van settlers, van elke keer 25 settlers. Ik heb nu weer een opdracht staan vn 12 x 25 settlers en niet 1 * 300 settlers. Ik kies daar zeer bewust voor. En ja, ik heb ook 2 rijen visschotels....
Appeltaart
12-12-12, 22:39
Tsja, ik heb echt 11 rijen van settlers, van elke keer 25 settlers. Ik heb nu weer een opdracht staan vn 12 x 25 settlers en niet 1 * 300 settlers. Ik kies daar zeer bewust voor. En ja, ik heb ook 2 rijen visschotels....
Stinkt het dan niet erg na vis?
Zou het mogelijk zijn om iets te maken zodat je de kleine aantallen onder je ster kunt samenvoegen tot een geheel
nu is het vrij rommelig en jullie kunnen daar ook een maximum aan verbinden.
als dat terug gebracht kan worden naar 1 of 2 icoontjes per grondstof zou het een stuk overzichtelijker worden. Ik ben voor
ben ook voor om pakketje te kunnen samenvoegen en splitsen. houdt je stermenu veel overzichtelijker.
Zie http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15789-samen-voegenva-de-zelfde-grondstoffen-in-ster-menu
Nu zijn we een maand verder. En ja, ik ben ook tot de conclusie gekomen, dat het elke keer maken van 25 settlers niet echt handig was. De bedoeling was, dat ik ook wilde profiteren van de ''gratis settlers''
Maar met intussen 6 k aan marmer, 6k aan graniet en nog veel meer, ben ik wel om... Het is toch handiger als je alles kunt samenvoegen, inclusief settlers, mandjes, én avonturen.
Hey mensen,
Bij veel mensen zal het vast opvallen dat hun stermenu potvol staat met allerlei grondstoffen en voorwerpen, en hoe langer je speelt, hoe erger meestal de ellende.
De laatste tijd viel bij mij op dat bij verschillende items nu plotseling aantallen vermeld staan zoals bij de verbeteringen, ook zijn we al getuigen geweest dat het al mogelijk is deze dingen te stapelen omdat we stapels van 2 of 4 verbeteringen van de advent kalender kregen dus de techniek is er al, en we kunnen deze ook per aantallen in de handel aanbieden, dus dat kan ook.
Het zou verschrikkelijk mooi zijn als we ster menu items konden opstapelen zoals verbeteringen, afzettingen, grondstoffen en meer en deze ook in aantallen op de handel zouden kunnen aanbieden en of vragen.
Dit is gewoon 2 vliegen in 1 klap (nee, ik ga geen reuzen enz verslaan voor de boze koning :P) en we hebben meer overzicht in ons stermenu en daarnaast wordt de handel ook nog eens grondig uitgebreidt omdat we altijd al gelimiteerd waren om bepaalde items terug te vragen of aan te bieden.
Nu zou je bijvoorbeeld 10 liefdesdrankjes voor 5 fruitmanden kunnen aanbieden of gewoon gelijk een stapeltje van 10 van dezelfde decoratie te koop zetten, is allemaal veel vlotter en veel leuker.
Naast deze feature request, is er eigenlijk ook nog een soort bug report, want het is namelijk zo, dat je geen items zoals afzettingen kan betalen als de gevraagde hoeveelheid groter is dan de hoogste hoeveelheid in je stermenu, het spel zou in staat moeten zijn meerdere stermenu ID's te consumeren om de handel alsnog te voltooien, mischien begrijp je niet wat ik hiermee bedoel, dus hier komt een voorbeeld:
stel je voor, iemand bied 400 munten aan voor een +500 gouderts afzetting en je hebt bijvoorbeeld wel 2x 250 gouderts afzetting in je menu staan, maar niet +500, en dus omdat het niet 1 item is kun je de handel niet kopen, ondanks dat je de grondstoffen wel in bezit hebt, maar verdeeld over 2 porties.
Daarnaast schijnt het wel te kunnen als iemand 200 munten bijvoorbeeld aanbiedt voor +250 gouderts afzetting en je betaald met een +500 afzetting, dan wordt automatisch 250 van dat item afgetrokken.
Dus dit zou omgekeerd ook mogelijk moeten zijn
Wat denken julie hierover?
Oh, maar dat doe ik nu al. Mijn stermenu zit nu toch al vol, omdat ik nooit iets naar het gemeentehuis breng op muntjes en (belangrijke) wapens na. En inderdaad, het aanbieden voor te veel, om te sparen in mijn stermenu...... Ik zal kijken hoe lang ik het volhoud om het per 25 te maken. Stermenu is aardig groot, 600-1000 settlertjes, 5000 stenen, 4000 hardhout, 5000 marmer, 1000 graniet, hardhout of wat dan ook.... Het is een handig appeltje voor de dorst.
U zou natuurlijk ook een verbeterd pakhuis kunnen kopen, dan kunt u al deze kleine hoeveelheden in één keer opslaan. Aangezien u sinds oktober 2012 TSO speelt veronderstel ik dat u op z'n minst level 40 heeft gehaald en dus kan een wat grotere opslag geen kwaad. Ikzelf heb momenteel een maximale opslag van 149k dankzij deze verbeterde pakhuizen. Het in het stermenu houden van goederen heeft geen enkele meerwaarde, ik adviseer u een ondergrens van 100k aan te houden en alles daarboven te verkopen op de handel.
het lijkt me handig om dingen in je ster menu te kunnen samenvoegen. geeft gelijk weer overzicht ipv al die plukken van het zelfde te hebben
Hallo Blue-Byte en Settler spelers.
Ik heb een suggestie om de stermenu van de spelers overzichtelijker temaken en te verkleinen.
Veel mensen zullen een flinke hoeveelheid 100 hardhouten planken in hun ster menu hebben ook zijn er hier 5 hardhouten planken van.
Om het overzichtelijker te maken heb ik als verzoek om alle gevonden en huidige eenheden samen te voegen in je stermenu.
Het zal handig zijn hier een optie neer te zetten voor automatisch samenvoegen aan of uit daarnaast een knopje met samenvoegen/organizeer stermenu.
Hiermee geef je de settler speler de optie om zelf je stermenu samen te voegen, het laten zoals het nu is of het automatisch laten samenvoegen.
graag wil ik reactie van andere settler speler wat zij van het idee vinden of eventuele toevoegingen mede te delen.
Vriendelijke groet rtrtet
BB_Skelril
30-04-14, 19:54
Ook ik ben een groot voorstander van deze aanpassing gezien het momenteel veel tijd kost om bepaalde grondstoffen en voorwerpen terug te vinden. Het zou dus inderdaad fijn zijn als het mogelijk is om grondstoffen samen te voegen en om grondstoffen te zoeken binnen je stermenu. Onze ontwikkelaars zijn op de hoogte dat jullie deze functie(s) graag geïmplementeerd zien, maar ik kan helaas nog niet bevestigen of er al aan gewerkt word.
BB_Skelril
Ik ben gek op icoontjes verzameling in het stermenu :D
Waar word er vermeld of de functies worden geïmplementeerd of niet?
rtrtet
BB_Skelril
09-05-14, 04:54
Waar word er vermeld of de functies worden geïmplementeerd of niet?
Informatie over nieuwe functies is te lezen in de Sneak Peek of het Ontwikkelaarsdagboek, ook kun je een kijkje nemen op de testserver (http://tsotesting.com/).
BB_Skelril
Eens! stapelen graag! Al waren het maar allen al die broodjes kaas die mijn Artifactenzoeker steeds mee neemt...
Maar in deze catagorie: van mij hoeft de loot van een avontuur niet naar de ster eerst (van mail naar ster), gooi maar meteen in mijn magazijn, hoef ik maar 1x te klikken (op ok in de mail) ipv 1 + 2*7 (item selecteren in ster, gooien op burgermeesterhuis).
Zeker al die keteltjes en Adamantiumerts, hop meteen magazijn in!
ZoreanderNL
14-05-14, 17:48
.... ook kun je een kijkje nemen op de testserver (http://tsotesting.com/).
BB_Skelril
Lol..mja de testserver...hadden we daar ook niet ooit eens een bombsquad op om rotsjes op te blazen ? Werkte waarschijnlijk zo goed dat we er verder niets meer van horen. Volgens mij is de testserver om te kijken hoeveel profijt de speler van iets nieuws heeft...Veel profijt ? Dan doen we het niet :p
BB_Skelril
14-05-14, 18:49
ZoreanderNL,
Er waren een aantal prestatieproblemen met deze functie die effect hadden op de spelwereld, maar de functie staat nog steeds in de planning.
BB_Skelril
De verbetering van grondstoffen direct in het magazijn plaatsen is geweldig. Het scheelt al een heleboel werk om het stermenu overzichtelijk te houden, maar het kunnen stapelen van overige grondstoffen is voor mij nog echt een gemis. Kom om in de verbeteringen, zoals toverdrankjes, chocoladekonijnen e.d. Deze komen praktisch altijd per 1, zeker die je maakt van de voorwerpen. Deze verbeteringen kunnen stapelen zou zo fijn zijn.
BartSimpson
18-07-14, 12:55
voor de grondstoffen lijkt me het inderdaad een leuk idee om het te kunnen samen voegen.
Wat settlers betreft hou ik het altijd op 250 per keer en die kunnen best appart blijven
Graag gewoon alles samen voegen in je ster menu nu moet je soms zoveel zoeken naar dingen omdat je ster menu helemaal vol staat. het volgende voordeel is dat je het dan mogelijk maakt dingen te verkopen die groter zijn dan je pakhuis capaciteit.
ik heb er weinig last van, vind het wel geinig, heb iets van 3000 icoontjes in mijn stermenu :)
dat voordeel van dat je dingen grotere dan je pakhuis kan verkopen..... meer pakhuizen zetten. Je moet toch IETS aan grotere pakhuizen hebben.
Nelleke199
01-08-14, 08:23
Ik heb er ook geen last van. Maak veel dingen gewoon op of geef ze weg. Mijn max opslag is altijd behoorlijk groot geweest, dus ik heb nooit grondstoffen in mijn stermenu gehad. Wel een voorraad Settlers. Ook nooit de truc nodig gehad om spullen tijdelijk "te stallen".
3000 icoontjes Erwin? :o Dat zou ik nou niks vinden.
Last is een beetje veel gezegd, maar heb nu eindeloze rijtjes broodje kaas en de rijtjes gistversnellers, vogelverschrikkers, oogstritueel en citroenthee (heb niet eens een dorpsschool) groeien ook dagelijks. Kunnen stapelen zou wel prettig zijn.
Toevallig net over gehad in gilde. Zou toch wel lekker zijn dat alle zelfde soort grondstoffen in 1 vakje worden gezet. Ik heb nu 40/50 marmer vakjes met elk 50/100/200 etc etc. Uur bezig om niet alleen deze maar ook van alle andere grondstoffen in pakhuis te gooien en vervolgens als 1 in menu te zetten. Lijkt mij toch niet zo lastig om dat in het spel aan te passen?
Lijkt me een heel goed idee maar dan alleen voor de items die toch in de ster blijven staan. De rest ruim ik toch op.
In stermenu staan een hele 'waslijst' van DEZELFDE items(avo's en bufs) NAAST MEKAAR.
Mijn vraag ; is het niet mogelijk van die zelfde items in 1 icoon te zetten(dus 'op mekaar', zoals bijvoorbeeld; 1 icoon met cijfer 5 op, i.p.v. 5 iconen naast mekaar met cijfer 1 erop), met een cijferaantal op dat icoon ?
Yasumori-san
07-03-15, 11:50
helemaal mee eens !
tripplexxx
07-03-15, 11:50
Heel goed idee henkie, laten ze dan ook bij het poeder van zandman en zonnevlam een kruisje zetten, zodat die verwijderd kunnen worden uit ster menu.
En zo zijn er nog wel een paar.
Doet er mij iemand een handelsvoorstel om 10 irmamandjes van mij te verkrijgen, en ik heb er ongeveer 30 van die mandjes in stermenu, 30 iconen van 1 mandje, en ik krijg dan een 'boodschap-venstertje' met erop : "je kunt je deze transactie niet veroorloven" .... lol ...
thomas19692012
07-03-15, 12:15
een goed iede henkie
Ik voeg dit topic samen met een eerder aangemaakt topic met hetzelfde voorstel.
KingofLeon
07-03-15, 12:52
kan je ook de titel van het topic iets corrigeren?
Zullen we hier BB na een half jaar ook maar weer op attenderen? Ik had ergens voorbij zien komen dat ze er mee bezig waren, maar de ontwikkelaar die hierop gezet is heeft blijkbaar een sabbatical.
Ook de volgorde van buffs in het stermenu laat wel enigszins te wensen over trouwens.
De nieuwe gegrilde steaks worden bijvoorbeeld tussen de visschotels en de goedbelegde broodjes geplaatst... Sorteer ze gewoon alfabetisch/op tijdsduur/op multiplier of wat dan ook, als het maar logisch is...
is niet mogelijk om wat meer vlagtje te plaast ik heb al meer dan een maand geen meer gehad wel ton; kruiden
armand 10