PDA

Bekijk Volledige Versie : [Dev] Feedback & discussie over het laatste Ontwikkelaars Dagboek

BB_Skelril
24-11-12, 20:12
http://static.cdn.ubi.com/0034/archive/Forum_nl/Pictures/2012-11_dev-diary/11_20_2012_Dev-Diary.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15662-Ontwikkelaars-Dagboek-november)

Beste Settlers,

Zoals jullie gezien hebben is het laatste Ontwikkelaars Dagboek (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15662-Ontwikkelaars-Dagboek-november) te lezen op het forum. Mocht je vragen hebben, of wil je gewoon je mening geven dan kan dat hier.

Hou het netjes en geen vingers wijzen! :-)

Bugs van (bijvoorbeeld) de laatste patch behoren gewoon in het juiste forum gemeld te worden.

- BB_Skelril

kili
24-11-12, 20:54
Ik vind het een hele nette update. De bugs laat ik hier verder buiten beschouwing gezien ik aanneem dat deze binnenkort wel opgelost zullen zijn.

-Mooi nieuw archief systeem waar werkelijk alle benodigde informatie in terug te vinden is voor zover ik het dusverre bekeken heb.
-De nieuwe verbeterde tutorial opbouw maakt het spel nog duidelijker en zeker icm het archief zouden er eigenlijk denk ik geen vragen meer hoeven te zijn (ok komen zullen ze altijd :P)
-Leuke toevoeging om nu ook op de hogere levels toch ook andere quests te zien dan 1 dagelijkse en de beloning voor het behalen van de level.
-Ik zit niet in een gilde dus kan er niet veel over zeggen. Maar de gildemunten en de nieuwe features in de winkel lijken mij een leuke en nuttige toevoeging. Er zijn buitenom decors ook redelijk waardevolle buffs (verbeteringen) in te koop die imo toch wel de moeite waard zijn.
-handelshuis toegankelijk op level 12 lijkt mij voor de beginnende levels helemaal niet zo verkeerd. Veel zitten ze om bv steen verlegen. Waar ze voor de update pas konden handelen als steen niet meer nodig was, kunnen ze dit nu in een stadium dat zij nog wel hierom verlegen zitten.

Suggesties/verbeteringen:

-Met stip! Zou in een toekomstige update heel graag een handelstab in de chat erbij zien. Imo maakt dit het handelskanaal toegankelijker en is het meer pegi7 vriendelijk. Andere leuke bijkomstigheid is dat je kan switchen tussen chat- en handelskanaal en dingen kan teruglezen daar waar je nu alles kwijtraakt als je van kanaal wisselt.
-Zou graag alle items die je kan kopen/verkopen in het te kopen gedeelte zien als je er een bod voor op wilt zetten. Navullingen staan er bv nog niet tussen en zo zijn er nog een aantal dingetjes die ik erin mis.
-Het gevechtsysteem is nog niet helemaal optimaal. Deze kan bv soms verlies aangeven terwijl alle externe simulators winst aangeven, de uitkomst is tot nu toe ook nog altijd winst geweest.
-Wellicht kan het archief naar de hulptab worden verplaatst of een koppeling naar het archief aan de tab worden gegeven zodat men wellicht op t idee komt daar ook daadwerkelijk eerst even een kijkje in te nemen of hun antwoord daar niet instaat.
-Wellicht dat in het archief ook een verwijzing kan worden gegeven naar de belangrijkste links op t forum ik noem: regelement, beginnersguide, veel gestelde vragen, combatguide.

Handelstab is denk ik echt een gewilde en een groot gemis. Maar verder zoals aangeven nogmaals een hele leuke update die het spel met alle toegevoegde quests ook voor de hogere levels iets afwisselender maakt.

BlackMedusa
28-11-12, 17:12
kan bijna niet wachten todat nog meer updates komen, zeker de lvl cap :D nieuwe avonturen toppie, alleen jammer dat ik nu al lvl 50 ben ik loop hierdoor onnoemelijk veel gouden munten mis die je nu krijgt met lvlen en voorheen niet.
Maar voor de rest TOPPIE :D

KingofLeon
30-11-12, 12:11
vraagje over de gilde munten wie krijgen de munten voor het halen van de hoofdgilde missie? de mensen die een missie gedaan hebben ervoor of alle leden?

Beittil
30-11-12, 14:39
De mensen die geparticipeerd hebben in het voltooien ervan.

Frisqy
05-12-12, 01:33
Denk dat de terugkomst van de handelstab een prioriteit moet zijn. Veel mensen willen handelen, maar mogen dat niet doen in wereld chat en willen absoluut niet hun wereld chat opgeven voor de handel dus wat ga je krijgen handel in wereld chat!

kili
05-12-12, 16:47
De beloning voor het kerstavontuur valt me eerlijk gezegd een beetje tegen.
10 pakjes en een beetje xp is niet echt veel ivm de kosten voor t leger.

Appeltaart
07-12-12, 20:48
ik sluit mij erg bij kili aan een van de meest gemiste onderdelen is een handel chat ruimte.

Verder nice upgrade

Jepper
10-01-13, 23:28
Wanneer kunnen we het wetenschapssysteem/capraise/pvp verwachten? is daar al iets over bekend?

Beittil
11-01-13, 09:26
Als het goed is komt er in Q2 het een en ander.

wittenagel
15-01-13, 20:30
Hoi,

zou er een mogelijkheid zijn om ook normale generalen te verkopen in de schatkist?

Wittenagel

Grijpvogel
10-03-13, 04:00
Hallo,

Het laatste dagboek is op dit moment van November 2012, dit is ondertussen weer een tijd geleden. Naar mijn mening wordt het wel een keer tijd om weer met een (fatsoenlijke/grotere) update te komen. Het enige wat er ondertussen is gekomen is een wijziging in de gildebeloningen, een paar kleine aanpassingen en een nieuw avontuur wat naar mijn mening niet echt onder een update valt. Dat er vooral voor een update de tijd genomen moet worden kan ik begrijpen alleen is het misschien niet handig als we hier op een meer frequentere basis op de hoogte van worden gehouden? Zoals het volgens mij ook de bedoeling was, gewoon elke maand een update van het dagboek zodat we misschien wat meer weten wat er aan zit te komen?

Groet,
Grijpvogel

Poegel
10-03-13, 16:14
Er komen ook al grote dingen aan hoor :)
Ze zijn bezig met PvP, een stamboom om beloningen/skills vrij te spelen en nog veel meer.

Goed werk heeft zijn tijd nodig.

Grijpvogel
11-03-13, 00:19
Moet pvp en het wetenschapssysteem dan wel echt werelds worden Poegel. Hoe ver mijn geheugen even terug gaat is dit volgens mij al aangekondigd afgelopen zomer en zou ondertussen ook al uitgebracht moeten zijn (pvp sowieso). Maar goed enige wat ik vraag of er op een meer frequentere basis een ontwikkelaarsdagboek uit kan komen zodat we wat meer inzicht hebben in de gang van zaken. Ik begin dicht tegen de 50 aan te kruipen, in me stad is ongeveer bijna alles 5 oftewel bijna uitgespeeld. Dus informatie en communicatie over een update is dan zeker wenselijk.

Geerius
11-03-13, 00:41
Ik heb liever dat ze eerst de bugs eruit halen dan dat er nieuwe features moeten komen...

BB_Skelril
12-03-13, 06:59
Voor PvP en het wetenschapssysteem is er geen datum gegeven waarop dit in het spel zou komen. Er is enkel een kwartaal gemeld, wat helaas niet altijd accuraat is.
Ik zal kijken of ik wat updates voor jullie hierover kan krijgen binnenkort.

- BB_Skelril

Roodstaart
12-03-13, 18:01
Zou eigenlijk ook wel eens willen weten wanneer de level-cap omhoog gaat.... heb het wel een beetje gezien op level 50...?

LightFasher
12-03-13, 19:14
Ik heb liever dat ze eerst de bugs eruit halen dan dat er nieuwe features moeten komen...
Geef ik je helemaal gelijk in. Wat mij betreft mogen we wel wat regelmatiger een ontwikkelaarsdagboek krijgen.

Zubatsu
12-03-13, 22:55
ik vind trouwens de verandering dat hinderlagen niet meer worden gezien op je avonturen kaart waardeloos ... je ziet nu niet van te voren hoe je onderschept word, dat verbeterd naar mijn idee echt niet de gameplay.

kili
12-03-13, 23:02
ik vind trouwens de verandering dat hinderlagen niet meer worden gezien op je avonturen kaart waardeloos ... je ziet nu niet van te voren hoe je onderschept word, dat verbeterd naar mijn idee echt niet de gameplay.

als je m ziet is t ook geen hinderlaag meer toch? Volgens mij is dat ook bewust weer gecorrigeerd naar zoals t nu is. Ik vind t wel wat hebben zelf.

Robin_
13-03-13, 12:10
als je m ziet is t ook geen hinderlaag meer toch? Volgens mij is dat ook bewust weer gecorrigeerd naar zoals t nu is. Ik vind t wel wat hebben zelf.

Daar zie ik de logica wel van in ja, anders hadden ze er ook wel een muurtje omheen kunnen zetten zoals een gewoon kamp. Wees blij dat niet iedere wijziging het spel makkelijker maakt! :)
(wel jammer dat mede hiermee de huppelbug erbij kwam)

Leutje
02-04-13, 15:47
Voor PvP en het wetenschapssysteem is er geen datum gegeven waarop dit in het spel zou komen. Er is enkel een kwartaal gemeld, wat helaas niet altijd accuraat is.
Ik zal kijken of ik wat updates voor jullie hierover kan krijgen binnenkort.

- BB_Skelril

Hoi Skelril,

hoe binnenkort kunnen we een kleine update verwachten, heel binnenkort of gewoon binnenkort?

Het idee van de ontwikkelaars dagboek is goed. Maar als er iets gezegt wordt in november en er tot april (dat zijn 6 maanden!) dan niets meer wordt gemeld geeft het toch stof om te denken.