Bekijk Volledige Versie : Waarom is het zo duur om lid te worden van een gilde?
Vraag lijkt me straight forward. Bij de meeste gildes moet je 400 munten betalen om lid te worden. Waarom is dit? 400 munten is een pittige hoeveelheid geld, en de voordelen van een gilde zijn niet eens echt duidelijk. Ik wil best lid worden van een gilde, maar de betaling weerhoud me er nogal van. Hoe voorkom ik dat een gildeleider mijn munten aanneemt en me vervolgens niet toelaat? Of me er binnen een dag weer uitkickt? Lekker makkelijk verdienen lijkt me.
Het kost 400 munten om een "vervalst lidmaatschapcertificaat" te kopen in "handelaar" onder de categorie "zwarte markt"
Dus een gildeleider verdient er niets op, het kost diegene juist veel om een gildehuis te bouwen en dan willen ze natuurlijk geen slechte naam krijgen door je niet toe te laten.
Er zijn ook gildes waar je niks hoeft te betalen, je moet ze alleen effe vinden en solliciteren.
Het kost een gildeleider alleen munten als hij net begint. Een gilde dat al lang bestaat heeft zijn certificaten al lang allemaal gekocht. Gildeleden gaan ook met regelmaat weg of worden er na een tijdje uitgegooid omdat ze inactief zijn. Op dat moment komt er plek vrij en hoeft er geen munten betaald te worden. ALs de gildeleider dan toch geld vraagt is het een afzetter. Dus probeer bij een oude gilde te gaan, die zijn meestal gratis.
LET OP:
Als de gildeleider certificaten koopt, met diamanten/munten, en eindigt daarna de gilde is hij/zij de certificaten kwijt!!!!
Ook als hij/zij het gildehuis behoudt.
Als je nieuw bent, ga dan altijd bij een gilde die geen munten vragen. Er zijn er genoeg.
Mijn gilde vraagt bijvoorbeeld ook geen munten. Wij betalen zelf de lidmaatschappen :)
er zijn genoeg gildes die geen lidmaatschap geld vragen als er al genoeg plekken zijn.
en daarnaast, 400 munten is ZEER makkelijk te krijgen
bij ons is het zo. zolang er plek is, is het gratis.
tja als mensen inactief worden, gaan ze eruit en is er plek vrij en een ander mag die plek hebben. maar als de gilde vol is en je wilt erbij, dan moet je dokken
maar dit gebeurt zeldzaam. we zijn redelijk stabiel
als er plek nodig in ons gilde betaal ik de 400 munten die ervoor nodig zijn nieuwe leden hoeven dat niet te doen.
( wij hebben ook nog plekjes vrij trouwens )