PDA

Bekijk Volledige Versie : Server overbelast

Sanriet
23-11-12, 14:02
Sinds 13:39 krijg ik steeds de melding 'De server is overbelast' als ik probeer mijn avontuur te bezoeken. Hebben meerdere mensen daar last van?

(Zou wel moeten, want de boodschap is dat dat het druk is op de server)

mikeledina
23-11-12, 14:27
Bij mij ook kan ook niet naar mijn avontuur.

Missies worden ook niet afgerond, heb reeds 2x 1500 visvoer gemaakt en toch kan ik het niet afronden

Julius-Civilis
23-11-12, 14:33
Ook ik kom mijn avontuur niet meer in. Ik stel voor dat iedereen (behalve ik) uitlogt, zodat ik snel mijn avontuur kan finishen voordat ie afloopt. lol :)

scar
23-11-12, 14:40
ik kom er ook niet op lig er ook steeds af :( ik kan tevens niemand mee nemen op avontuur

kwamberly
23-11-12, 14:41
ik kan me avontuur ook niet in precies zelfde als jullie ;)

F1R3M4N
23-11-12, 14:41
ik heb precies het zelfde... helaas geen reactie van mods of andere van TSO.. wel al mail gestuurd...

Tuttebel
23-11-12, 14:42
hier idem

Serenity
23-11-12, 14:45
geloof dat iedereen een probleem heb. het niet op het avontuur komen is het niet alleen.

chat schermen idee spontaan verdwijnen en via gildehuis weer aan de praat moet krijgen, soms helemaal geen schermen, dus ook de "news" tabs niet, vrienden die spontaan offline zijn met zn alle, terwijl ik ze op mijn man zijn account online zie staan, of mijn hele vrienden balk is leeg. tikken wat beroerd langzaam gaat, verspringen van vrienden balken, missies die niet afgesloten worden, moet ik nog ff doorgaan? kan wel een A4-tje vol maken. maar niet getreurd, we kunnen weer de Gildemissies doen zonder bug. alleen jammer dat de rest meteen knudde is.

Julius-Civilis
23-11-12, 14:47
Ja het is het een of het ander Serenity. Jij wil ineens wel heeeeel veel. :) xd

Serenity
23-11-12, 14:49
lol, ik wil kunnen spelen. en goed ook
maar we klagen niet. we kunnen gildemissies doen,

dondar
23-11-12, 14:54
Ik kan helemaal het spel niet meer op.

BB_Skelril
23-11-12, 15:14
Voor zover ik kan zien hier moet alles nu weer werken.
Mochten de problemen zich voorblijven doen laat het dan eventjes weten hier.

- BB_Skelril

Julius-Civilis
23-11-12, 15:19
nee, het werkt nog steeds niet BB_Skelril

Danielson187
23-11-12, 15:19
De avonturen werken nog niet, hij blijft hangen op: "Kaart laden"

Kleppelekker
23-11-12, 15:21
Avonturen laden werkt nog steeds niet!

scar
23-11-12, 15:21
kom er ook nog steeds niet op

Sanriet
23-11-12, 15:22
Mij lukt het ook nog niet mijn avontuur te bezoeken.

BB_Skelril
23-11-12, 15:27
Ok, ik heb hier melding van gemaakt. Onze technici gaan er zo snel mogelijk naar kijken en hopelijk kunnen ze met een oplossing komen.
Onze excuses voor het ongemak.

- BB_Skelril

Fustus
23-11-12, 15:32
Hallo,

Ik kan me avontuur niet bezoeken. Als je op avontuur bezoeken klikt blijft hij staan op avontuur laden en vervolgens krijg je het bericht :

Server overbelast. Ik heb wat rond gevraagd en er zijn meerdere mensen met dit zelfde probleem.

mvg Fustus

dondar
23-11-12, 15:48
Ik kan er ook idd nog steeds niet op.
Jullie hebben nog mazzel dat je er iig op kan.
Alles zal straks wel leeg zijn.
Hopelijk kunnen ze snel het probleem verhelpen.

Ellis
23-11-12, 16:06
Ehhh is idd "beetje lastig" zit midden in avontuur (moederliefde)en ik kon niet op avontuureiland... heb enige tijdsdruk, want ik ben vananvond weg, kom pas morgen terug..

imagic
23-11-12, 16:13
Voor zover ik kan zien hier moet alles nu weer werken.
Mochten de problemen zich voorblijven doen laat het dan eventjes weten hier.

- BB_Skelril

helaas,, bijna een uur na uw bericht werkt het hier ook nog steeds niet :(

mikeledina
23-11-12, 16:23
nog altijd niets, hopelijk houden ze rekenig met de tijd, we zijn al ruim 3 uur kwijt!!!

Monkeyunit
23-11-12, 16:31
Zelfde probleem, erg vervelend, want ik probeer het eiland met minder dan 500 verliezen te doen.
Daarvoor moet ik soms een kleine wave gebruiken waardoor mijn generaal meoot herstellen.
Ik hoop dat ik niet in tijdnood kom, of dat we extra tijd krijgen om onze avonturen af te maken.

Robbio
23-11-12, 16:43
Net als iedereen voor mij heb ik problemen met het benaderen van het lopende avontuur.

ZoreanderNL
23-11-12, 16:49
Ik heb ook hetzelfde probleem...miss is het handig als BB even een mail stuurt naar alle gebruikers met de melding dat ze ff geen adventure moeten starten tot dit probleem is opgelost ?

Ook al is het een Beta..dit soort problemen horen zo snel mogelijk aan de gebruikers gemeld te worden. Sommige adventures gaan over de toonbank voor aanzienlijke bedragen, is wel leuk als je hem dan ook wel af kunt maken.

cecile
23-11-12, 17:24
en hier nog een, bij mij hetzelfde probleem, uurtje of 3 geleden duistere priesters gestart , mijn leger staat zich daar te vervelen,
maar ik kan er niet achteraan, server overbelast probeer het later nog een keer, al nieuws !! of hier aan gewerkt word?

pepijn
23-11-12, 17:32
hier ook nog steeds zelfde probleem, is trouwens zo dat forum tijd uur verder loopt? dus niet met wintertijd meegegaan :P

Nou ja hoop dat ze het op tijd kunnen fixen voor rest zijn nieuwe missie opzet wel heel leuk
Aangezien anders boring grinden van avonturen had geworden om verder te komen:D

Purple
23-11-12, 17:38
Same problem. Hopelijk word het snel opgelost want de tijd tikt door. Beetje jammer van het avontuur zo. Zeker als je er behoorlijk voor moeten geven om het avontuur te kunnen krijgen.

Rico
23-11-12, 17:44
Kan geen avontuur spelen, daar server druk is?
Al uren geen mogelijheid?

BB_Skelril
23-11-12, 18:00
Ik heb helaas nog geen verdere informatie over dit probleem.
Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.

Onze excuses voor het ongemak.

- BB_Skelril

cecile
23-11-12, 18:09
nou ik word hier niet vrolijk van, niet alleen servers die overbelast lijken te zijn
maar de handel doet ook niet wat die doen moet, ik bied 1000 marmer tegen 3000 vis dat doe ik 3 keer, niks te zien op het overzicht, maar kost me wel 9 goud,
goud en 3000 marmer weg, en geen vis

correctie hierop,
het is wel verkocht, stond dus niet in het overzicht verkopen maar staat dus wel in het overzicht geschiedenis
mijn visjes zwemmen inmiddels rond ;)

Roodstaart
23-11-12, 18:09
Ook het bezoeken van andere eilanden (mensen die offline zijn) lijkt momenteel problemen te geven.

Gr. Rood

Roman_Steffi
23-11-12, 18:38
Nog steeds geen mogelijkheid het avontuur te bezoeken......

Groetels Steffi

Julius-Civilis
23-11-12, 18:42
nou ik word hier niet vrolijk van, niet alleen servers die overbelast lijken te zijn
maar de handel doet ook niet wat die doen moet, ik bied 1000 marmer tegen 3000 vis dat doe ik 3 keer, niks te zien op het overzicht, maar kost me wel 9 goud,
goud en 3000 marmer weg, en geen vis

correctie hierop,
het is wel verkocht, stond dus niet in het overzicht verkopen maar staat dus wel in het overzicht geschiedenis
mijn visjes zwemmen inmiddels rond

Dit gebeurt regelmatig. Heel vaak zie ik dingen die ik te koop aanbied niet terug in het schermpje, maar ze worden wel gewoon verkocht. Waarschijnlijk komt dat omdat ik meestal tot wel 10 aanbiedingen tegelijk heb lopen en het handelssysteem er een beetje moeite mee heeft om dat correct weer te geven.

't is een beetje offtopic, dus als meer mensen hier last van hebben kunnen we beter een nieuw onderwerp hierover starten. :)

fates
23-11-12, 18:49
grrr ik ben bij kamp 6 van piraten eiland , nu kan ik er niet meer heen wat een ellende !
tijd tikt door en er zijn al aardig wat troepen door gegaan .....hoop dat dit snel en correct wordt opgelost !

milty1
23-11-12, 19:00
Gezellig om 15:00 na lang sparen het eerste grote avontuur de Duistere Priesters gestart om samen met een vriend deze te gaan doen, natuurlijk direct mijn 2 generaals met troepen weg gestuurd. Wanneer is het opgelost en kan ik dan opnieuw het avontuur beginnen op een voor mij gunsitg tijdstip?! Niets irritanter dan een klok op je scherm de tijd zien laten weglopen en er niets tegen kunnen doen!

Tuttebel
23-11-12, 19:05
hm mijn zonen op het veld voelen zich ook heel alleen, moet nog het laatste blok.... erg zuur dit..

Ellis
23-11-12, 19:06
jammer jammer daar gaat mijn zuurverdiende "moerderliefde"had zelfs verbeterd trainingsplan ingezet..maar soldaatjes kunnen geen kant op.
Avontuur weg, verbeterd trainsplan weg...:(

dondar
23-11-12, 19:10
Hmm maar jullie kunnen allemaal wel op de server. Ik kom er niet eens op?

Emptyhead
23-11-12, 19:14
Is er al meer bekent? het word al bijna vervelend!

mijn avontuur loopt nog.. krijg ik die tijd vergoed? of als ik het niet haal door dit gebeuren,
ben ik dan ook al de grondstoffen (en de manschappen) kwijt die te verdienen zijn?

dacht dat die overbelasting al uitvoerig was getest op tsotesting.com ..?
hoe dan ook ik hoop dat het probleem snel word verholpen zodat ik verder kan!

M.v.g. Emptyhead

Roodstaart
23-11-12, 19:17
Mensen ze zullen het vast niet met opzet gedaan hebben; en waarschijnlijk achter schermen keihard bezig zijn om alles te herstellen (hoop ik).

Dit kan nu eenmaal gebeuren met grote implementaties/ aanpassingen. En ja het is frustrerend; maar er zijn veel ergere dingen!!!!

Voor de gene die dit niet begrijpt: *het is en blijft maar een spelletje*

tribalwitch
23-11-12, 19:17
ja we zijn erg blij met alle updates die ons alleen maar stil zetten :(
avontuur gestart en kan er al ruim 5 1/2 uur niet op plus alle andere dingen die echt nu beginnen te irriteren

Roman_Daffy
23-11-12, 19:34
BB_Skelril, er is net een mededeling geplaatst over o.a. "locked zones", maar dat is weer wat anders toch dan wat er hier gaande is? Ik heb het avontuur Premiejagers wel gehad en al deels gespeeld maar kan dus de kaart van het avontuur niet openen/laden.

Gompie
23-11-12, 19:34
Is er een idee wanneer de problemen over zijn en krijgt iedereen zijn avonturen vergoed?

ZoreanderNL
23-11-12, 19:38
Ik ben het wel een beetje eens met roodstaart...
Maar het probleem wat ik hiermee heb is dat er niets van BB komt . Ik heb nog steeds geen (ingame ) waarschuwingsmail van BB gezien, om vooral je dure adventure NIET op te starten. En ja, het is een Beta...Er zijn mensen die wel geld hebben uitgegeven aan dit spel. ( Eigen keuze, ja weet ik ).

BB maak gebruik van de ingame mail mogelijkheid ..dat is alles wat ik vraag.

Fustus
23-11-12, 19:56
Ik ben het mer ZoreanderNL eens. Zelf heb ik het avontuur premiejager gestard en afgerond. Maar nadat ik het laatste kampje verwijderd heb kom ik er niet meer op en me generaal is daar nog steeds op bezoek. Die denk vast dat ie op Tahiti is.

Ik wacht het af wat er gaat gebeuren en hoop dat ik het avontuur alsnog kan afronden :D

garmi
23-11-12, 20:00
Sinds gisteravond kan ik niet meer in het spel. Gisterochtend ging het prima, alle updates werkten. Maar 's avonds kon ik er niet meer in. Ik kan inloggen, naar nu spelen gaan en dan stopt het beeld met de Ubi pagina. Hij logt niet verder in. Wat gaat er mis??!!

dondar
23-11-12, 20:16
Ha garmi ik heb dus precies het zelfde probleem. Erg frustrerend.

Merc
23-11-12, 20:21
avontuur kan wel gestart worden, maar verder kan er helemaal niks, noppes , nada.

garmi
23-11-12, 20:22
Ha garmi ik heb dus precies het zelfde probleem. Erg frustrerend.

is inderdaad enorm balen, maar voor mij wel goed om te horen dat ik niet de enige ben die het hele spel niet in kan. Moet je hiervoor een contactformulier invullen?

Roman_Daffy
23-11-12, 20:22
Garmi en dondar, ik weet niet met welke browser jullie spelen, maar je geschiedenis (cookies) wissen wil wel eens helpen. Bovendien blokkeerde een onbekende plugin bij mij de boel bij Chrome. Die heb ik bij e instellingen uitgeschakeld en hoppa, het werkte weer.
Moeite van het proberen waard ?

En die server-problemen zijn inderdaad vervelend bij die avonturen, hoe langer het duurt hoe vervelender het wordt ivm verlopen van de avonturen.
Ik vindt het ook erg stil van de kant van de MOD's (ik ben ook een betalende klant)

Merc
23-11-12, 20:23
idem dito, ik , kan ook niks met het avontuur, ondertussen loopt de tijd wel verder....

tribalwitch
23-11-12, 20:25
yep denk dat ze heel wat gemist hebben en ook knap dat ze 5 uur later erachter kwamen :D ehm sorry achter 2 % van de dingen die mis zijn hihihih ach komt vast goed in de loop van de tijd

dondar
23-11-12, 20:27
is inderdaad enorm balen, maar voor mij wel goed om te horen dat ik niet de enige ben die het hele spel niet in kan. Moet je hiervoor een contactformulier invullen?

Geen idee, ik zou niet eens weten wat het is.
Baal er wel gigantisch van.

Roman_Wiley
23-11-12, 20:31
Zou het nut hebben dat we met z'n zoveelmogelijken het avonturenprobleem melden? Ik vind het niet leuk in ieder geval.

Groeten van the roman empire

garmi
23-11-12, 20:38
Garmi en dondar, ik weet niet met welke browser jullie spelen, maar je geschiedenis (cookies) wissen wil wel eens helpen. Bovendien blokkeerde een onbekende plugin bij mij de boel bij Chrome. Die heb ik bij e instellingen uitgeschakeld en hoppa, het werkte weer.

En die server-problemen zijn inderdaad vervelend bij die avonturen, hoe langer het duurt hoe vervelender het wordt ivm verlopen van de avonturen.
Ik vindt het ook erg stil van de kant van de MOD's (ik ben ook een betalende klant)

ik gebruik chrome, dus ga proberen wat jij zegt en hopelijk werkt het dan wel, begrijp er echt niks van.

garmi
23-11-12, 20:51
Roman_Daffy bedankt voor de tip! Ben alles nagelopen en heb een boel extra gewist en ik kan op dit moment in het spel. Nogmaals dank!

Roman_Daffy
23-11-12, 20:54
Graag gedaan, ik heb het ook maar uitgeprobeerd en dat werkte :)

Purple
23-11-12, 21:01
Was er nou ook maar een oplossing om ook in het avontuur te komen ;)

NathanRahl
23-11-12, 21:02
Okay, hulde BB_Skelril :)

Een melding op de inlogpagina moet ook voldoende waarschuwing zijn. Komt daar ook een eventuele update over het probleem te staan ?

Swanny
23-11-12, 21:37
het is nu 21:35 nog steeds hetzelfde probleem

Roodstaart
23-11-12, 21:43
Hier lijkt het probleem opgelost; net een buitplek gehad zonder enig probleem!

Roman_Wiley
23-11-12, 21:44
Een buitplek??

ZoreanderNL
23-11-12, 21:51
( buitplek is een lootspot ...een uitnodiging bij iemand anders zijn adventure )

En nee het is nog niet opgelost !!

Roodstaart
23-11-12, 21:51
Een plek op iemands anders avontuur.... en ging zonder enig probleem (gelukkig) :)

Okay; misschien niet opgelost; maar bij mij werkt het in ieder geval weer!

Roman_Steffi
23-11-12, 22:01
Niks hoor, ik geef het op voor vandaag (22:00).

sxp8
23-11-12, 22:07
ik heb precies hetzelfde,
ik kan ook niet inloggen.
xD

Sanriet
23-11-12, 22:09
BB_Skelril vroeg of we willen blijven proberen en melden als het niet lukt. Welnu: ik kan nog steeds niet bij mijn avontuur :(

Poegel
23-11-12, 22:34
Net geprobeerd en nog steeds geen verbinding met het avontuur. (of zoiets :) )

fonsdespons
23-11-12, 23:17
nog steeds niets...

Sanriet
24-11-12, 00:30
Nog steeds niets. Probleem duurt nu 11 uur :(

BB_Skelril
24-11-12, 00:55
Ik kan helaas nog steeds niets meer zeggen dan wat ik de gehele dag al zeg. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk wat meer informatie heb voor jullie.

- BB_Skelril

kaaskop89
24-11-12, 02:19
kan nog steeds me avontuur niet hervatten moet nog 1 kasteel in stelen van de rijken en voor de rest alles verslagen en kom er gewoon niet in zodra ik naar het avontuur ga zegt die: SERVER OVERBELAST VERVERS CLIENT!

sahjhan
24-11-12, 02:39
kunnen jullie niet de klok van de avonturen die aanstaan zolang stil zetten? en het liefste ook het aantal uur terug draaien dat we al verloren hebben..
mijn avontuur heeft nog maar 18 uur en ik zal morgen (als het dan al werkt) waarschijnlijk geen mogelijkheid hebben om dit af te maken..

imagic
24-11-12, 08:24
ik ga maar 1 woord zeggen... ZUCHT

Sanriet
24-11-12, 08:59
Hopelijk wordt er in het weekend wel aan het probleem gewerkt.

dondar
24-11-12, 09:02

Iemand enig idee welke plugin hier bedoelt kan worden, en of hoe ik er achter kom welke dit zou kunnen zijn.

Kleppelekker
24-11-12, 09:24
Hoi Skelrill,
Kun je ons wel vertellen of er ook in het weekend aan wordt gewerkt? of dat we gewoon tot maandag moeten wachten?
scheelt al hoop ergenrnis als je weet dat het gewoon wachten is tot maandag..... beetje duidelijk is altijd lekker. Is techniek/software en kan wel eens mis gaan :)

Swanny
24-11-12, 09:32
zaterdag 09:30 nog steeds geen verbinding met avontuur

Nightmare-
24-11-12, 09:34
9.34

Roman_Steffi
24-11-12, 10:10
Iemand enig idee welke plugin hier bedoelt kan worden, en of hoe ik er achter kom welke dit zou kunnen zijn.

Deze plugin heet ook zo als je in de instellingen van Chrome kijkt. "Onbekende plugin". Er zullen vast wel techneuten zijn die er meer van weten.

En het probleem waar dit draadje over gaat begint toch wel heeeeeeeeeel erg irri te worden, de ontwikkelaars lekker weekend aan het vieren of zo?
Is toch vreemd dat je een spel 24-7 aanbied en dan bijvoorbeeld ook de support in het weekend sluit? (immers ma-vr 09:00 tot 19:00)

Ik ben benieuwd hoe de "verknalde" avonturen gecompenseerd worden.

dondar
24-11-12, 10:22
jah, of de misgelopen dagelijkse beloning, grondstoffen omdat mijnen uitgeput zijn, avonturen die ik nu niet had kunnen zoeken met ontdekkingsreizigers, etc.

kili
24-11-12, 10:31
Het schijnt zo te zijn dat mensen die gister na 18:00u een avontuur gestart zijn deze wel kunnen spelen. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen en erbij zetten welke avontuur zij gestart zijn?
Thnx!

ZoreanderNL
24-11-12, 10:32
Zijn dat niet 2 verschillende problemen? Sommigen kunnen überhaupt niet inloggen, anderen kunnen wel inloggen maar niet naar hun avontuur..

Maar zelfs als je ingelogd bent is het spelen dramatisch...de gildechat die pas na een truukje weer tevoorschijn komt, de 'nieuwe missie' die maar blijft komen, het constante 'freezen' van het beeld.

Het stresstesten op de testserver heeft zo weinig zin, op de testserver wordt denk ik niet zo intens gehandeld, gechat etc.

Mindhunter
24-11-12, 11:17
Wat een gedoe hoop dat het niet te lang meer duurt heb nog maar 1 dag om mijn avontuur af te ronden

Nightmare-
24-11-12, 11:29
kan ook nog niet naar avontuur eiland,de rest werkt wel,heb ook gemerkt dat velen nu gewoon wel een avontuur kunnen starten,en spelen zonder probleem,de mensen die vrijdag voor 18.00 (ongeveer) een avontuur starte zitten vast.je avontuur anuleren en een nieuwe starten werkt ook niet,ook dat al geprobeerd.
voor het gildechatprobleem klik ik 2-3 keer snel na mekaar op vernieuwen van de browserpagina,dan is het probleem ook opgelost,moet je niet elke keer dat notietieboekje te gaan aanpassen.
Nightmare

Roodstaart
24-11-12, 11:33
Wat ik inmiddels begrepen heb gaat het alleen om avonturen die al opgestart waren.... avonturen die gisteren na 18:00 opgestart zijn lijken geen problemen te geven!

Terechte vraag Kleppelekker; wordt er in het weekend aan gewerkt Skelrill? Zo nee; misschien is een melding op de inlog-pagina dan wel zo handig; scheelt in ieder geval een hoop frustratie.

Roman_Daffy
24-11-12, 12:22
Als je weer kunt spelen met avonturen na vrijdag 18:00, waarom horen we dan niets van de MOD's???

INFORMATIE naar je klanten verdorie

Sazija
24-11-12, 12:39
Ondertussen zijn avonturen die voor 18.00 uur gestart zijn nog steeds niet te bezoeken en de tijd tikt door...

Purple
24-11-12, 12:40
Vol goede moed net weer opgestart maar helaas het probleem is nog steeds niet verholpen. Ben benieuwd hoe ze de mensen tegemoet gaan komen.:confused:

Nielz
24-11-12, 13:05
Ook hier nog geen verbinding... wel lastig, mijn halve leger staat nu ergens waar ik er niet bij kan...

ghosttown6
24-11-12, 13:13
http://i143.photobucket.com/albums/r131/johanbenschop/Naamloos.png
http://i143.photobucket.com/albums/r131/johanbenschop/screenshotmisdadigersvervolg.png
kan dus niks ermee , word dit wel vergoed ?

ZoreanderNL
24-11-12, 13:24
Wat lopen we toch allemaal gelijk weer over vergoedingen te mopperen...Je kan toch lkr je voorraden optoppen zo ;)

Roodstaart
24-11-12, 13:34
Helemaal mee een ZoreanderNL; Iemand nog 127k water kopen.

Mensen maak van de nood een deugd.... ;)

Kreeg net overigens een vreemd bericht toen ik een eiland van een vriend (offline) bezocht:

*je hebt een Ban gekregen; neem contact op met support*

Opnieuw ingelogd; alles werkt weer; maar blijkbaar kun je geen eilanden van Offline vrienden bezoeken...!?

Sazija
24-11-12, 13:44
Er zijn anders nog veel mensen die niet hun avonturen kunnen afronden terwijl de tijd wel doortikt. Ik kan er al 24 uur niet in en met mij vele anderen. Straks verloopt de tijd en ben je je avontuur kwijt en ook de troepen die je al hebt gebruikt. Ik denk dat je dan wel recht hebt om over vergoeding te praten, op zijn minst van het avontuur zelf. Kun je mopperen noemen, maar ik vind dat niet meer dan normaal.

Julius-Civilis
24-11-12, 13:44
Het is inderdaad vervelend, maar aan de andere kant heb ik in de tussentijd zoveel troepen aan kunnen maken, dat ik (als alles weer werkt) wel 10 avonturen probleemloos achter elkaar kan voltooien :) . Moet je mij straks eens level up zien gaan!! yayyyyy :) XD

Mensen, de avonturen staan stil, maar het leven gaat gewoon door hoor :)

goodspel
24-11-12, 13:46
ben het opzich wel met je eens roodstaart maar zal het wel jammer vinden als de tijd afgelopen is van het avontuur dat ik met 300 kaartstukken gekocht hebt

Kleppelekker
24-11-12, 14:12
Ja goodspel, dat heb ik ook. Stampende Stier gekocht en moet alleen laatste aanval nog.... oftewel 300 kaarstukken en 700R en 400B... en al die loot die je mis loopt. Is flink zuur, maar aan andere kant ook maar een spel. Ga er gewoon vanuit dat BB het goed oplost en die doen dit ook niet met opzet ;)

Is iets wat in toekomst ook nog altijd weer een keer kan gebeuren, maar we hopen uiteraard van niet :D

LizzyWizzy
24-11-12, 14:31
Het lijkt erop dat sommige avonturen wel werken (Premiejager, Oude Vrienden) maar andere avonturen niet (Misdadigers, Victor). Ongeacht tijdstip van starten.

@Roodstaart: als je iemand bezoekt en je krijgt die melding van een ban, dan is de persoon die je bezocht gebanned door de admins.
Is idd verwarrend omdat je allereerst denkt dat je het zelf bent aangezien je er ook afgegooid wordt, maar degene die je bezoekt is dus geblokkeerd.

dondar
24-11-12, 14:41
Volgens mij hebben ze gewoon weekend daar. Vandaag nog niks van admins gehoord.

Roodstaart
24-11-12, 14:44
@lizzy; thanks ;) weer wat geleerd ;) gooi hem meteen uit m`n lijst

BB_Skelril
24-11-12, 16:19
Beste Settlers,

Ik heb helaas nog geen extra informatie en ik ben bang dat ik pas meer informatie krijg na het weekend.
Mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd voor dat ik weer wat heb laten horen, maar het is voor mij ook weekend en dus vrije tijd en kan dus niets beloven.

- BB_Skelril

Kleppelekker
24-11-12, 16:23
Ok Skelril, in ieder geval bedankt voor de info, we wachten gewoon tot maandag!

Roodstaart
24-11-12, 16:28
Thanks voor de info! En dat nog eens in het weekend

ZoreanderNL
24-11-12, 16:57
Yep tx voor de feedback

daggie
24-11-12, 17:13
hier nog een probleempje erbij
vannacht is mijn avontuur afgelopen en helaas dus niet kunnen afmaken
maar nu komen mijn generaals met troepen niet terug
erg lastig spelen zonder leger
maar we wachten gewoon maar even af

Leutje
24-11-12, 17:27
Eindelijk Moederliefde gevonden :D gisteren het avontuur gestart, legers gereed en gestuurd en nu mag ik zelf niet naar het eiland... Dat is niet grappig. Ik wil die missie doen. Het avontuur beginnen en afmaken. Nu krijg ik alleen maar server issues waar ik niet aan heb.

Please fix it or refund the adventure

Danielson187
24-11-12, 17:34

Dat zou niet tof zijn, ik heb vier generaals op pad met 1000 troepen. Ik ga er vanuit dat ze weer vrolijk thuiskomen en dat we het avontuur terugkrijgen, komt vast allemaal goed.

Nog even geduld...

scar
24-11-12, 18:11
Dat zou niet tof zijn, ik heb vier generaals op pad met 1000 troepen. Ik ga er vanuit dat ze weer vrolijk thuiskomen en dat we het avontuur terugkrijgen, komt vast allemaal goed.

Nog even geduld...

Dat hoop ik ook heb het zelfde probleem

cecile
24-11-12, 20:26
Dat hoop ik ook heb het zelfde probleem

ik had 12 generalen op pad, en 2500 eenheden , heb inmiddels het avontuur afgebroken, om te kijken of ze terug komen, maar niet dus
kreeg de melding, server overbelast, het avontuur is weg ( in iedergeval uit beeld) nu maar afwachten of mijn eenheden terugkomen
mooi balen is dat

kaaskop89
24-11-12, 22:31
kan nog steeds niet in me avontuur... lukt t al een beetje met t ontraffelen van het probleem?

imagic
24-11-12, 23:27
snik, mijn eerste avontuur en meteen laat ik de hele server vastlopen :( en nu zijn mijn 2 generaals ook ineens gedeserteerd lijkt wel, ik zie ze in ieder geval niet meer. Goed personeel is slecht te vinden blijkt maar weer.

Mocht je ze ergens tegenkomen BB_Skelril dan zou ik ze graag weer terugwillen ;)

Sanriet
25-11-12, 00:24
00:23 en kan nog steeds niet bij mijn avontuur....

Burnmaster
25-11-12, 00:44
Dit probleem blijft maar duren. Ik kan ook niet in mijn avontuur misdadigers met 5 generaals. Het lijkt erop tot ze allemaal weekend hebben. Komt geen info of oplossing.
Dacht tot deze fantastische game 24/7 beschikbaar was. Helaas.

W0rtel
25-11-12, 09:54
Ook voor mij dus; kan er niet in !!
Mijn eerste avontuur had ik net gestart en 3 dagen voor de premiejager leek mij ruim voldoende en dan dit.
Gelukkig heb ik maar 1 Generaal gestuurd en kan dus gewoon verder met die andere maar zoals milty al eerder zei:

Niets irritanter dan een klok op je scherm de tijd zien laten weglopen en er niets tegen kunnen doen!

Ik ga ervan uit dat dit avontuur natuurlijk opnieuw kan worden opgestart.

Mvg Willie W

tinka
25-11-12, 10:57
pfff ik ben toch niet alleen als ik al die commentaren lees, ale, nu maar afwachten tot maandag dan kunnen we allemaal verder

ChrisMir72
25-11-12, 11:05
Geen feedback, geen wijziging, niets.... Zelfs BB_Skelril kan niet aan informatie komen. M.a.w. Bij BB dachten ze, laten we na zo'n grote update de medewerkers beloven dat ze het weekend niet voor servicing/bugs hoeven terug te komen... pffft :(

En daar ook nog eens slecht over informeren en de mensen maar laten checken of het al werkt of niet. Ben eerlijk en zeg tegen iedereen met problemen dat ze maar moeten wachten tot maandag. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

Ik hoop wel dat m'n generaals terugkomen en dat ik het avontuur terugkrijg, niet een paar dagen verlenging erbij, daar heb ik niets aan. Ik kan alleen in het weekend spelen.

</rant>

Goed.. uitgeraasd.. koffie drinken en ander spelletje zoeken...

ruderion
25-11-12, 11:16
Als de avonturenteller wordt stilgezet tot het probleem is opgelost dan zal dat voor veel mensen een goede oplossing zijn. Anders zullen er heel veel mensen compensatie willen.

imagic
25-11-12, 11:33
de duitste "pünktlichkeit" is inderdaad weer eens ver te zoeken, net als andere duitse bedrijven met online spellen zal het ze een worst wezen of er een hoop mensen geirriteerd zijn. :mad:

@ BB_Skelril, kan je misschien proberen dat als je duitse (en veel mindere ) collega's weer eens een update verzinnen dat ze deze áltijd in het begin van de week uploaden, dan kunnen ze er nog aan werken want ervaring leert dat een update nóóit zonder bugs is. Jij word nu voor de nederlandse community te kakken gezet door ze omdat ze zelf te lam zijn om eraan te werken, zoals ik vrijdag al had geschreven ergens. Zij maken er een zooitje van en jij bent er de dupe van, dat gunt niemand jou hier denk ik zo !

Nightmare-
25-11-12, 12:29
Lamzakken zijn het, het is voor mij ook weekend?? laat me niet lachen he,miljoenen firma is het en dan kunnen ze net 1 manneken per server zetten die waarschijnlijk ergens in de bergen in india zit...die dan niks weet en niks kan... het is voor mij ook weekend... man man man ,klant is koning kennen ze deze dagen niet meer.Als je service naar de klant stilligt moet je er aan werken mannen,dat moeten zo veel mensen in de wereld.maar ja ze betalen toch wel weer voor edelsteentjes.
Skelril als je alleen mag dansen als een popje naar wat de grote jongens zeggen zeg dan liever dat er niks van support is he...

1 woord: schande

het is voor mij ook weekend lol.... zoiets als antwoord naar klanten toe heb ik nog nooit gelezen.....het is bijna om te lachen man....of bijna triestig...

ZoreanderNL
25-11-12, 13:03
Nou nou, de wereld eindigt niet hoor...Er zijn nog andere dingen in het leven ;)
Als je dan kwaad wilt zijn ( Het is een Beta he? ) doe het dan op de juiste mensen.

Roodstaart
25-11-12, 13:37
Alsof je hier compleet uitleven enige vorm van hulp bied?! Iedereen die hierdoor is geraakt baalt ervan....
Reken maar dat ze bij BB/ Ubi ook balen.... normaal wordt er in een weekend meer omgezet... aangezien meer mensen online zijn ;)

Het komt vast wel goed; of dat vandaag is of in de loop van de week... geen idee; maar het heeft geen zin je onnodig pissig te maken hier; lost niets op.

*het is maar een spelletje* dat ook nog eens BETA is...

Ga lekker een stuk wandelen... of een koopzondag bezoeken.... ooit komt het goed :)

imagic
25-11-12, 13:57
dat beta-gemekker van sommige, alles kan omdat het een beta is ? denk na ! als iets een beta is moet je er juist bovenop zitten om eventuele problemen gelijk te verhelpen, je beta testers zijn namelijk je beste reclame óf je slechtste en hoelang kan je iets beta houden ? De enige reden om ee nspel beta te noemen bij ontwikkelaars is dat ze zich niet elke drie minuten hoeven te verontschuldigen dat er zo veel fouten in een spel zitten ( in het algemeen hé, niet alleen hier ) maar beta kan nooit een excuus zijn om maar een aantal dagen niks te doen en je nederlandse support een fabeltje te vertellen om de community rustig te houden.

Q roodstaart, als ik geen longontsteking had en nog in de buurt van het strand woonde dan was ik nu inderdaad 'lekker' aan het wandelen, heerlijk om met zon storm aan het strand te lopen :cool:

Roodstaart
25-11-12, 14:12
@imagic; afgezien van het BETA of niet BETA verhaal; ook voor die gasten is het weekend; het is een in principe niet betaalde game (je kunt kiezen om te betalen; maar zonder dit heb je ook alle functies). Het is dus meer dan logisch dat er geen 24/7 support is.

Bij vorige issues van deze game zijn ze ook opgelost; dus het zal heus wel goed komen; is het niet vandaag; dan is het wel morgen of overmorgen. (hoezeer dit ook balen is voor de mensen die erdoor vast zitten; kijk ook naar de voordelen:

- je kunt je pakhuis laten vollopen
- je kunt je legers verder uitbouwen
- handel zat (munten binnenhalen)
- upgraden zonder dat je er last van hebt dat de productie van je troepen voor de avonturen niet door kan gaan

Ieder voordeel heeft zijn nadeel... en andersom :)

Kleppelekker
25-11-12, 14:18
@Roodstaart Mijn nadeel is dat me troepen en populatie al helemaal vol zit :D
maar bz en settlers op voorraad is dan weer het voordeel haha

Laten we gewoon nog 24uur wachten en vermoed dat er dan zeker wel een oplossing/duidelijke mededeling is daar iedereen weer aan het werk is bij BB.

welldone1
25-11-12, 14:46
het beta verhaal vind ik ook maar een schuilnaam en daar kun je niet steeds achter schuilen

Er zit een bug in de gilde aanmelding en in de premie jager missie
Waarneer wordt dit opgelost
Ik ben nu juist eindelijk met die premiejager bezig over juist een paar uur moet deze klaar zijn
Als ik dit niet haal ben ik dan ook de missie kwijt of krijg ik van de the settlers in de beta vorm een nieuwe missie kado?

Graag hoor ik van de makers hier een antwoordt op

Gegroet
King

ZoreanderNL
25-11-12, 15:24
Nu het blijkt dat je wel nieuwe adv kunt starten zonder problemen...weet iemand of het helpt als je je openstaande adv annuleert.Kan je dan wel weer nieuwe adv doen ?

ghosttown6
25-11-12, 16:10
Nu het blijkt dat je wel nieuwe adv kunt starten zonder problemen...weet iemand of het helpt als je je openstaande adv annuleert.Kan je dan wel weer nieuwe adv doen ?

mijn vraag ook , kijk dat sommige problemen niet direct opgelost kunnen worden "fair enough" maar een beetje duidelijkheid met wat te doen voor getroffen spelers( en dat zijn er zo te zien heel wat) zou wel prettig zijn

cecile
25-11-12, 16:21
hoi daggie,

zijn jou eenheden inmiddels terug?
ik zit met hetzelfde verhaal! die van mij zijn dus nog niet terug !

gr Cécile

Hubke
25-11-12, 16:29
Jongens doe toch lekker kalm, mijn missie te paard loopt over 4 minuten af en ik ben ook geen enkele keer naar het avontureneiland kunnen gaan. Zie wel hoe het opgelost gaat worden.........

Kleppelekker
25-11-12, 16:30

Is reeds geprobeert, maar levert hetzelfde probleem vervolgens op met volgende.... en je generaals komen niet terug van eerste die geannuleerd is

Hubke
25-11-12, 16:51
Mijn 4 generaals (1 normale en 3 geharde) komen ook nog steeds niet terug met troepen

sigaar2012
25-11-12, 17:08
kom op dit moment zelfs helemaal niet meer online volgens mij wordt het alleen maar erger

sterre33
25-11-12, 17:14
Resultaat van het weekend:

1 avontuur foetsie (zonder ook maar 1 kampje verslagen te hebben)
3 generaals foetsie
1200 troepen foetsie

Zou graag op korte termijn horen hoe dit opgelost gaat worden en welke oplossing dit gaat zijn.

Annemeik
25-11-12, 17:26
Ik kan ook niet inloggen, er staat: problemen in deze zone, server gecrashed.

imagic
25-11-12, 17:48
@imagic; afgezien van het BETA of niet BETA verhaal; ook voor die gasten is het weekend; het is een in principe niet betaalde game (je kunt kiezen om te betalen; maar zonder dit heb je ook alle functies). Het is dus meer dan logisch dat er geen 24/7 support is.

Bij vorige issues van deze game zijn ze ook opgelost; dus het zal heus wel goed komen; is het niet vandaag; dan is het wel morgen of overmorgen. (hoezeer dit ook balen is voor de mensen die erdoor vast zitten; kijk ook naar de voordelen:

- je kunt je pakhuis laten vollopen
- je kunt je legers verder uitbouwen
- handel zat (munten binnenhalen)
- upgraden zonder dat je er last van hebt dat de productie van je troepen voor de avonturen niet door kan gaan

Ieder voordeel heeft zijn nadeel... en andersom :)

Ik ga er ook wel vanuit dat het goedkomt hoor roodstaart, en inderdaad heeft ieder voordeel zijn nadeel, het is jammer als ik moerasheks niet af kan maken ( moest nog maar 1 wave sturen ) maar dat vind ik het ergst niet. wat extra settlers op voorraad maken ect , allemaal harstikke leuk, maar wat als ze straks beslissen om een rollback te maken ? iedereen terug naar de settings zoals ze er waren vóór de bug ? dit gebeurd niet vaak maar als ze hun databases op orde hebben ( hoop ik ) is dit wel een erg reële mogelijkheid en heb je dus alles ook nog een keer voor niks gedaan en word je 2x gepakt. Door te betalen, wat inderdaad een keuze is support je de ontwikkeling van de game, dan mag je ook verwachten dat dat gedaan word als betalende speler. oplossing : updates en dergelijke aan het begin van de week uitvoeren en niet op vrijdag. dan kan je er nog de hele week aan sleutelen.

Paul06
25-11-12, 18:43
Na veel pogingen om met Google Chrome het spel te starten en steeds op de melding onderhoud uit te komen, is het in één keer via de oude krakkemikkige Internet Explorer gelukt. Wellicht dat het voor anderen ook nut heeft om via verschillende browsers proberen in te loggen.

BB_Skelril
25-11-12, 19:19
Lamzakken zijn het, het is voor mij ook weekend?? laat me niet lachen he,miljoenen firma is het en dan kunnen ze net 1 manneken per server zetten die waarschijnlijk ergens in de bergen in india zit...die dan niks weet en niks kan... het is voor mij ook weekend... man man man ,klant is koning kennen ze deze dagen niet meer.Als je service naar de klant stilligt moet je er aan werken mannen,dat moeten zo veel mensen in de wereld.maar ja ze betalen toch wel weer voor edelsteentjes.
Skelril als je alleen mag dansen als een popje naar wat de grote jongens zeggen zeg dan liever dat er niks van support is he...

1 woord: schande

het is voor mij ook weekend lol.... zoiets als antwoord naar klanten toe heb ik nog nooit gelezen.....het is bijna om te lachen man....of bijna triestig...Hey,

Ik ben de Community Manager, wat inhoud dat ik er voor ben om jullie te informeren met nieuwe updates e.d. of jullie suggesties en/of klachten bekend te maken bij de devs etc. Normaal gesproken ben ik dus alleen aanwezig doordeweeks, maar omdat ik ook snap dat dit probleem lastig voor jullie is probeer ik ook (ja, in mijn vrije tijd) aanwezig te zijn om antwoorden/klachten/problemen nog te beantwoorden. Helaas kan ik dit probleem niet zo 1, 2, 3 zelf verhelpen, daar hebben we onze server technici voor, waar voor ik tot vrijdag laat in de nacht online ben gebleven om mensen op de hoogte te houden.

Verder heb ik helaas nog steeds geen extra informatie, maar ik ga er vanuit dat we voor alle gedupeerde spelers met een goede oplossing komen.

Ik vind het overigens zeer belangrijk om open te zijn naar jullie toe over dit soort problemen, dus zodra ik meer informatie heb zullen jullie de eerste zijn die hier van op de hoogte zijn.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

- BB_Skelril

ZoreanderNL
25-11-12, 20:01
Skelril, mijn complimenten over hoe je met de kritiek omgaat. Ik hoop dat iedereen snapt wat jou rol is in dit hele gebeuren. Bedankt voor je inzet ( Ook al hoef je dat niet te doen ).

huugje
25-11-12, 20:23
Het is jammer van het avontuur premiejager.
Maar ik begrijp wel dat er in een beta versie weleens iets niet goed gaat.
Skelril, bedankt voor je inzet in je vrije tijd.

Zvicinou
25-11-12, 20:26
ik snap het.
ik vind het niet erg dat we geen avonturen kunnen doen, als alles weer werkt voor woensdag :P
dat is me vrije dag haha.

en dat alles netjes weer terug is natuurlijk.
zoals generaals troepen en de avonturen die tijdens deze periode afliepen.

drunkz0r
25-11-12, 22:21
is het nodig om een melding te maken van vastgelopen avonturen en missende generaals met troepen? Of komt dit 'automatisch' weer goed (dmv logfiles etc)?

kaaskop89
25-11-12, 22:26
idd, zeker niet als je er voor betaald, en het is weekend kan je eigenlijk niet zeggen... aangezien je ook 24/7 dingen kan kopen en dus ook in het weekend, maar goed aangezien skelril de community manager kan die er weinig aan doen, ligt bij degene die t probleem moeten fixen.... vind gewoon dat die voor zo een betaalde game wel over uren moeten maken...

BB_Skelril
26-11-12, 01:54
idd, zeker niet als je er voor betaald, en het is weekend kan je eigenlijk niet zeggen... aangezien je ook 24/7 dingen kan kopen en dus ook in het weekend, maar goed aangezien skelril de community manager kan die er weinig aan doen, ligt bij degene die t probleem moeten fixen.... vind gewoon dat die voor zo een betaalde game wel over uren moeten maken...
The Settlers Online is een gratis spel. 5 dagen per week is er een ondersteuning team aanwezig tot 19:00 die kan helpen met zowel in-game problemen als problemen met inloggen etc. Helaas zijn sommige problemen niet direct op te lossen en kost het dus wat tijd. Hopelijk hebben we Maandag ochtend/middag meer informatie voor jullie beschikbaar.

Bedankt voor jullie support en geduld.

- BB_Skelril

Kiremieh
26-11-12, 09:16
BB_Skelril bedankt voor de info en jouw geduld met de soms erg onbeschofte reacties. Ik begrijp dat jij er ook niet veel aan kan doen en dat er techneuten aan het werk moeten om dit op te lossen. Maar de planning van de grote update was niet goed gekozen.

Hopelijk wordt het vandaag opgelost.

Knawie
26-11-12, 09:30
Ja, ik kan me voorstellen dat het lastig is om alles op te lossen maar ik ben wel nieuwsgierig of ik m'n generaals en troepen ooit nog terug krijg. M'n avontuur is gister verlopen, maar m'n generaals en troepen zijn nog nergens te vinden :(

Seko
26-11-12, 09:52
Gisteren kon ik overdag de hele dag niet inloggen. Gisterenavond laat even wel.
En nu kan ik weer niet inloggen.
Krijg steeds de melding "Verbinding met de server verbroken", "Klik ok om je client te verversen" bij het inloggen. En wordt dan weer terug gestuurd naar de thesettlersonline.nl website. Ik kom dus helemaal niet eens in het spel.

Hopelijk vinden de technisi snel een oplossing... mn mijnen lopen weer leeg.. wel jammer...

succes met t verhelpen.

V-Arman
26-11-12, 10:10
Ik kan helaas ook voor de 2de dag niet inloggen. Er komt te staan:
Serverzone is gecrasht : Er is een fout opgetreden in deze zone, probeer het nog eens na 20x proberen.
Hoop dat er aan gewerkt wordt, Good Luck!

mvg, Martijn

Qwerty
26-11-12, 10:17
Wordt het niet eens tijd voor een update van de stand van zaken, bv of er alweer avonturen gestart kunnen worden?

BB_Skelril
26-11-12, 10:20
Hey,

Ik heb op dit moment nog geen updates, wel wordt er aan gewerkt.
Verder staat dit probleem voor zover ik weet los van de recente update.

Bedankt voor jullie geduld. Ik zal jullie gedurende de dag op de hoogte houden.

- BB_Skelril

imagic
26-11-12, 10:23
wil best een avontuur starten om te proberen, maar zonder generaals die nog steeds gedeserteerd zijn met hun troepen is het toch lastig :(

maar het zou inderdaad wel fijn zijn als er even gemeld werd óf er ondertussen al iets aan gedaan word

lol het moment dat ik het type schrijft skelril ook zijn stukkie :)

doe je best skelril ! we vertrouwen op jou !

drunkz0r
26-11-12, 10:23
Op de chat werd gemeld dat we vooral op het forum de problemen moesten melden, bij deze:

vrijdagmiddag (tijdstip niet meer bekend) heb ik Pirateneiland gestart. Mn generaals gestuurd (2 geharde, 1 veteraan, 3 normale) met units (geen idee meer welke aantallen, iig 107 xbow) en heb het avontuur door de bekende problemen niet kunnen voltooien, mn generaals zijn nog steeds foetsie (gedeserteerd :D).

Fropje
26-11-12, 10:24
yup ,server overbelast ,heb al mails gestuurd via contact formulier maar zal het hier ook melden ,zelde met meerdere spelers in onze gilde ,je kunt het ook niet annuleren , affijn , de tijd van mijn avontuur (piraten eiland)is nu af gelopen
maar zie niets terug komen ,ben benieuwd dus

MasterDrakeNL
26-11-12, 10:25
vanaf het moment van de update kan ik niet meer Premiejager opstarten (server overbelast) oftewel hij laad de kaart niet.
Premiejager is bij mij nog 6 uur en 30 min actief.

Wat nu?

Gr/Roy

Tuttebel
26-11-12, 10:25
Zoals gevraagd op de chat....
Ik heb donderdag het avontuur 'zonen van het veld' opgestart en heb hier tot en met vrijdagmiddag in aangevallen en had de generaals klaargezet voor het laatste blok om vrijdagavond verder te gaan. Op vrijdag tussen 15.00 en 19.00 was ik niet thuis en toen ik daarna inlogde kon ik niet meer bij het avontuur komen er voor nog wel dus. Al mijn generaals staan in het avontuur.

Hoop mijn generaals, mijn troepen en de EP en loot spoedig op mijn eilandje te zien. Succes met oplossen weet dat jullie je best doen!

DonnA
26-11-12, 10:28
mijn avontuur van wat ik vrijdag begonnen ben, premiejager, is over een half uur afgelopen en ik ben er na vrijdag niet meer geweest, ik hoop dat ik mijn leger en generaal wel terug krijg.

Thorgalson
26-11-12, 10:32
Heb, volgens mij vrijdag, niet zeker, het avontuur "te paard" gestart. twee gewone generaals, plus een veteraan en m'n net nieuwe magere hein er op af gestuurd. Met het grootste deel van m'n beste troepen. Zondag is het avontuur afgelopen, tot nu toe niks gezien van m'n troepen.

bollewit
26-11-12, 10:33
Voor mij hetzelfde, 22/11 gestart met te paard, 800 troepen + 2 generaals. Vrijdag klaar om het eiland vrij te spelen en er niet meer op kunnen komen. Zaterdag liep het avontuur af en vervolgens wacht ik nog op de troepen en de generaals. Alles ligt nu een beetje stil want ik kan geen soldaten meer maken, ik moet een put slopen om een mijn te maken, enz. Ik ga er van uit dat het opgelost wordt maar ik ga niet opnieuw voor 150 soldaten en 160 lange bogen sparen. Ik hoop ook dat het geen weken gaat duren

Kibky
26-11-12, 10:39
Bij deze:

Ik heb donderdagavond "stelen van de rijken" gestart met een vriend. Hij heeft 1 kamp verovert en is daarna weer vertrokken

Ik heb mijn 4 generaals (3 normale en 1 magere hein) gestuurd met al mijn manschappen. Heb een stuk kunnen doen, toen logde ik opnieuw in op vrijdagavond en sindsdien kan ik niks doen. Mijn avontuur loopt nog tot vanavond, hoop dat het voor die tijd opgelost is!

Daarbij zit ik al sinds zaterdag ochtend aan mijn limiet voor mijn bevolking, kan dus nu ook niks doen behalve grondstoffen sparen en sparen..

Gompie
26-11-12, 10:45
Dan meld ik het ook nogmaals hier, heb ook al een ticket aangemaakt:

Vrijdag Te Paard opgestart, 2 gewone generaals en 1 veteraan gestuurd met troepen en toen niets meer.
Avontuur is nu verlopen en niets meer terug

peppy
26-11-12, 10:51
Goedemorgen...

Vrijdag 23 november ben ik begonnen met het avontuur de premiejager.Vanmorgen maandag 26 november liep het avontuur af, en mijn generaal is nog niet terug.
Ik heb het avontuur, net zoals vele anderen niet af kunnen maken.

m vr gr peppy niveau 33.

juve_81
26-11-12, 10:54
zaterdagmiddag een moerasheks gestart, na checken of ik op het eiland kon komen, (wat toen dus nog kon) mijn legers gestuurd met het idee om in de avond het avontuur af te ronden. helaas kon ik zaterdag eind van de middag al niet meer op mijn avontureneiland komen. avontuur loopt over 3,5 uur af en ben benieuwd of mijn generaals dus terug komen.

Kimie
26-11-12, 10:57
Ik heb vrijdag het avontuur "misdadigers" gestart al mijn troepen en mijn generalen staan daar ook. 4 normale en 1 magere hein.
Nog 23 uur en dan loopt het avontuur af.Ik heb hem in de ochtend gestart en in de middag toen ik terug kwam kon ik het avontuur niet meer in.

Kiremieh
26-11-12, 11:10
Zaterdag Het Pirateneiland gestart. Ging goed tot het laatste kamp. Nu kan ik er niet meer in komen. 2 generalen en totaal zo'n 370 troepen, waarvan 88 solddaten weg. Avontuur is over 5u 40m afgelopen.

Praetor
26-11-12, 11:14
Nog één: vrijdag premiejager gestart met veteraan generaal, 5R en 245C. Sindsdien onbereikbaar en niet te annuleren. Loopt met 5 uren 41 min. af.

Ps. hopelijk wordt het snel opgelost, spelers wachten al (te) lang.

ZoreanderNL
26-11-12, 11:24
Ik weet niet of dit nu echt de bedoeling is, maar wil geen risico lopen ;)

Vrijdagmiddag avontuur Misdadigers gestart, avontuur loopt nog 1 dag, 3uur en 26min. Ik heb 8 generaals op dat eiland staan; 1 Vet , 3x Geharde ( 2 x groothelm , 1 x Halloween gen ) en 4 x normale.

Ik hoop wel alles terug te krijgen aangezien ik ook Kruisboog schutters en Elite soldaten heb staan daar

watch_up
26-11-12, 11:28
Ik was zoals velen bezig met de missie DP
Nu is het avontuur al een tijdje verlopen en tot mijn verbazing zie ik dat mij generaals nooit terug zijn gekomen :S

Zijn er meerderen die hier last van hebben????

Want hoop wel dat men generaaltjes dan toch nog met een verlate boot aankomen want kan niet zonder :)

Rativo
26-11-12, 11:39
ik meld het ook maar even voor alle veiligheid.
vrijdag heb zwarte ridders gestart (gekocht met edelstenen) kan niet meer op mijn avonturen eiland komen ,zit dus vast nadat de troepen voor de 2de keer naar het eiland onderweg waren kreeg ik als ik naar het avontuur wou server is overbelast en moest opnieuw inloggen.
1 veteraan - 2 snelle - 3 normale -totaal 1900 troepen op het eiland waaronder xbows- e-sol- cava -mil-rec-sol.
hoop dat het probleem snel verholpen wordt.

ChrisMir72
26-11-12, 11:40
Vrijdag avontuur 'misdadigers' gestart, 3 generaals met 650 units gestuurd. Heb het hele weekend niet in het avontuur gekunnen en generaals + units zijn spoorloos

Qwerty
26-11-12, 11:44
Weet iemand of er inmiddels wel nieuwe avonturen gestart kunnen worden?

ckees
26-11-12, 11:55
ik heb zelf moederliefde gestart waar ik niet heen kan
gelukkig geen generaals gestuurd en over 24 min verloopt hij
krijgen we een igm als het weer "veilig" is om een avontuur te starten ?
niet iedereen kan op het forum namelijk daar zijn ook wat problemen mee

verder kunnen we niets dan wachten maar hoop dat het snel opgelost word en dat er op zn minst een beetje gecommuniceerd word naar de spelers

Kleppelekker
26-11-12, 12:05
Ik kan alleen hopen dat de avonturen die nog kunnen op tijd wel doorgaan, scheelt me een hoop kaartstukken (stampende stier) die ik heb gekocht en ook nog een 700R en 400B die ik al heb opgeofferd :D

Zoniet dan pech...... maar me 3 generals, geharde en veteraan zou ik wel graag terug zien met me XB en E, want anders ben ik toch niet zo blij..... kost me dagen om weer te bouwen.....

pepijn
26-11-12, 12:18
Is er een manier om :) alleen de updates te lezen die gegeven worden.

Kleppelekker
26-11-12, 12:25
Is er een manier om :) alleen de updates te lezen die gegeven worden.

bekijk gewoone homepage van settlers...

Tuttebel
26-11-12, 12:27
the same here....
1 veteraan, 4 gewone generaals en 3 snelle jelle's plus de nodige XB en S-jes en op het avontuur al een 1300R verloren

had zo hard gespaard voor een vierde normale generaal en net dat ik hem had, alles foetsie, erg zuur hahaha

Ik kan alleen hopen dat de avonturen die nog kunnen op tijd wel doorgaan, scheelt me een hoop kaartstukken (stampende stier) die ik heb gekocht en ook nog een 700R en 400B die ik al heb opgeofferd :D

Zoniet dan pech...... maar me 3 generals, geharde en veteraan zou ik wel graag terug zien met me XB en E, want anders ben ik toch niet zo blij..... kost me dagen om weer te bouwen.....

ckees
26-11-12, 13:06
vind het nu wel te belachelijk voor woorden dat er niets gecommuniceerd word naar de spelers
BB is gewoon een groot bedrijf met iedereen die het spel speelt als (potentiële) klanten
er zijn genoeg mensen die veel geld in het spel steken en ja dat is een eigen keuze maar zonder mensen die er geld in stoppen heb je helemaal geen spel
want net als elk bedrijf moet BB ook gewoon winst maken zo niet dan gaat de stekker uit een onderdeel niet anders als bij andere bedrijven
dan kan je op je homepage zetten dat het spel nog een beta is en in ontwikkeling is dat je dan een bug hier en daar tegen komt tot daar aan toe maar dit "probleempje" blokkeert heel het doel van het spel namelijk leger bouwen en op avontuur gaan om een hoger level te bereiken
op het moment dat ik er voor koos om geld aan het spel te besteden heb ik daar zelf voor gekozen maar wel voor het spel zoals het was en dat er dingen veranderen omdat het spel in ontwikkeling is iets anders als dat eigenlijk heel het spel geen zin meer heeft
op het moment dat er zoiets als dit gebeurd mag je toch op zn minst wel wat communicatie van een bedrijf richting haar spelers/klanten verwachten ?

BB_Skelril
26-11-12, 13:15
Ckees ik snap je frustratie, maar we zijn op het moment bezig met zoeken van een oplossing en soms kan dit helaas wat tijd kosten. Ik probeer zo open mogelijk jullie toe te zijn, maar helaas heb ik simpelweg geen extra informatie op dit moment. Zodra ik meer weet dan zal dit direct op het forum komen te staan.

- BB_Skelril

dondar
26-11-12, 13:20
Ik zal ook maar mijn probleem melden.

Ik kan vanaf vrijdag helemaal niet inloggen, heb van alles geprobeerd om plugins goed te zetten, maar dit mocht niet baten.
Hierdoor heb ik dus een hoop grondstoffen misgelopen, dagelijkse beloningen, kans op avonturen etc.

Hoop dat jullie snel met een oplossing komen, succes.

Gr Bjorn

ckees
26-11-12, 13:26
heey skelrill

het is ook zeker niet tegen jou bedoeld heb er respect voor dat je zelf je vrije weekend bezig bent geweest om mensen dingen uit te leggen
maar verder zijn we 3 dagen verder sinds het laatste bericht van jou op de homepage en kan jij ook niets meer dan iedereen rustig proberen te houden
jij krijgt blijkbaar ook niet veel door gecommuniceerd het enige wat we horen is we zijn ermee bezig maar verder is er niets bekend
ik neem aan dat ze er in het weekend ook gewoon aan gewerkt hebben wat ik niet meer dan normaal zou vinden dan zou er inmiddels toch wel iets bekend zijn
dat het probleem nog niet opgelost is dat merken we allemaal maar verder weet je niets

nogmaals het is niet persoonlijk tegen jou maar vind het van BB uit gewoon belachelijk

Seko
26-11-12, 13:30
BB_Skelril, misschien is het een idee om een bericht met de status op de homepage te vermelden. Dat sommige spelers problemen hebben met inloggen en andere met het spelen van sommige onderdelen.... dan ligt je daarmee alle gebruikers in.... en niet alleen degene die in de verschillende berichten op het forum zoeken. Nu moet je zoeken naar een reactie van jouw in een forum thread om te weten dat er aan het probleem gewerkt wordt.

Qwerty
26-11-12, 14:09
Skelrill:quote/Ik ben de Community Manager, wat inhoud dat ik er voor ben om jullie te informeren /unquote
Ik kan alleen maar de mensen die her en der klagen over het gebrek aan communicatie gelijk geven. Ik ben een geduldig mens, dat moet ook wel als je TSO speelt. Maar hoe moeilijk kan het zijn om aan te geven wat de stand van zaken is: een opsomming van de nu bekende problemen met hoe het ervoor staat en eventuele prognose wanneer de boel verholpen is op de nieuwspagina.Aangezien er te pas en te onpas nieuwe draadjes geopend worden over dezelfde onderwerpen is het ondoenlijk die door te spitten op antwoorden van BB.
En nog steeds heb ik geen antwoord op mijn vraag: kunnen inmiddels wel nieuwe avonturen zonder problemen opgestart worden?

ZoreanderNL
26-11-12, 14:12
@Qwerty
Als je voor afgelopen vrijdag 18:00 uur geen adventure hebt gestart !!! Kun je gewoon adventures spelen. Indien je echter wel voor die tijd een adventure had gestart, heeft annuleren geen zin. Ook als de tijd verstreken is van die adventure, komen de troepen en generaals niet terug.

Qwerty
26-11-12, 14:15
Bedankt voor je re. Zoreander

Kleppelekker
26-11-12, 14:16
@Qwerty
Als je voor afgelopen vrijdag 18:00 uur geen adventure hebt gestart !!! Kun je gewoon adventures spelen. Indien je echter wel voor die tijd een adventure had gestart, heeft annuleren geen zin. Ook als de tijd verstreken is van die adventure, komen de troepen en generaals niet terug.

Er zijn al mensen die daar ook op vastgelopen zijn. gister ook weer paar die eerst wel konden spelen maar ook zijn vastgelopen..... zou risico dus nog niet nemen

sigaar2012
26-11-12, 14:36
ben ook vastgelopen we kunnen alleen maar afwachten en zien wat er gaat gebeuren.

BB_Skelril
26-11-12, 14:38
Beste Settlers,

Jullie kunnen in >>dit<< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15747-Problemen-met-avonturen-%28update%29) topic een update vinden over de stand van zaken.

- BB_Skelril

scar
26-11-12, 17:56
Is nu bijna 6 uur neem aan dat ze nu naar huis zijn, en dat het vandaag ook niet word op gelost?

Musty
26-11-12, 18:27
avonturen??? Kan inmiddels het spel niet eens is.
Is er ongepland check bezig?

Roodstaart
26-11-12, 18:32
Helaas.... kom er momenteel ook helemaal niet in..... vraag me af wat er nu is *mis-gegaan* ;)

*Helaas is de verbinding met de server van "The Settlers Online" verbroken. Probeer opnieuw te verbinden. Mocht dit probleem zich blijven voordoen, ga dan naar de homepage en het forum voor meer informatie.
We werken aan een oplossing voor dit probleem.
YWil je niets missen?
Volg ons op Twitter en Facebook.
Het team achter The Settlers Online*

Ik heb me dit weekend aardig op de vlakte gehouden aangaande BB en de stand van zaken.... (aangezien ik zoiets had; dit zal maandag wel opgelost zijn als het Tech-team er is....) Inmiddels begin ik me op zijn minst zorgen te maken over de efforts die er gedaan worden en daarnaast de gebrekkige communicatie omtrent de oplossingen en de voortgang.

Qwerty
26-11-12, 18:41
De meesten van ons, ikzelf ook, zullen nu wel aan hun populatielimiet zitten doordat ze geen avonturen kunnen doen. Ik heb een voorstel BB : stuur iedereen alvast 10 vergunningen voor het ongemak zodat we huizen kunnen bouwen :cool:

ZoreanderNL
26-11-12, 19:46
10 bouwvergunningen ? ik zou niet weten waar ik die huisjes nog zou moeten plaatsen met die belachelijke hoeveelheden putten die je nodig hebt om een beetje economie te bouwen...Doe me dan maar 10 watermolens lol

Roodstaart
26-11-12, 20:42
hmm... dan maar 5 huisjes & 5 watermolens.... om de pijn te verzachten ;)

Kleppelekker
26-11-12, 21:16
Als kan het volgende:
- 7 watermolens
- 5 adelijke actes
- 10 goudvullingen
- ontuitputtelijke kopermijn
- Edelstenenput
en sambal bij!

Nightmare-
26-11-12, 23:27
na 3 uur niet online te kunnen lijkt het spel en de forum al een pak beter te werken.verder nog geen nieuws?

Seko
27-11-12, 00:12
De website en fora zijn idd weer een beetje beter bereikbaar. Kan nu weer een berichtje plaatsen.... maar dat komt denk ik meer omdat er 's avond laat minder mensen zijn. Op de startpagina wordt nog steeds alleen vermeld dat er problemen met de avonturen zijn.... wel een beetje een understatement.... ik kan bijvoorbeeld nog steeds niet inloggen... en ben vast de enige niet. De traagheid van de website en fora doet vermoeden dat de resouces van de server het wel erg druk hebben... waarschijnlijk te zwaar belast door alles wat 'vast' zit. Erg jammer dat we op deze werkdag niet verder zijn gekopen dan info dat de technici er aan werken...had toch echt meer verwacht van t grote blue byte... bijvoorbeeld is t een NL probleem?... heeft t te maken met de recente update?...het is informatie waar veel gebruikers weinig mee kunnen, maar het laat ten minste wel zijn dat je het probleem serieus neemt... dat blijkt nu uit helemaal niets.

Ik ben echt blij geen geld te hebben gestopt in t spel... wacht t nog een paar dagen af... anders houdt het gewoon op.... op zoek naar wat anders.

scar
27-11-12, 11:11
Nou dag 5 maar weer afwachten kan nog steeds niks dan alleen kijken hoe me mijn en in storten :(

Nightmare-
27-11-12, 11:51
Beste Settlers,

Jullie kunnen in >>dit<< topic een update vinden over de stand van zaken.

- BB_Skelril

tja daar staat juist hetzelfde dan wat we al wisten, niks dus.

Wat is het probleem?
Wat doen jullie eraan.
Waneer gaan jullie een update of zo plaseren.
Waneer gaat de server dan stil voor die update.
Waneer denken jullie het spel te kunnen later werken.
Heeft het wel zin om nog te spelen want we zijn nu 4-5 dagen verder (en meer dan we zijn eraan bezig)(we kennen het probleem) komt er ook niet.
Kunnen we avonturen starten.
Is het vooral enkel of 2-3 speler avonturen (de enkele lijken veel minder problemen te hebben)
Komt het kerstevent in gevaar?
Kan ik straks met de iets drukkere periode wel inloggen?
Is de forum wel online als we in de spits weer problemen krijgen
Kunnen we straks tijdens de spits uberhaut nog wel inloggen?

Dit kost je spelers en klanten skelril die het zouden aprecieren als je meer info gaf.

sorry hoor en ik ben braaf geweest in de post denk ik maar het blijft een schande........

antwoorden makker,antwoorden.....

en niet van we zullen wel zien en we zijn er aan het werken he :) dat kan je na 4-5 dagen ook niet meer verantwoorden hoor....

Kristoff
27-11-12, 12:53
Dat er eens een probleem in deze game voorkomt heb ik geen probleem mee. Dat het paar dagen duurt om te maken ook geen probleem. Dat er nauwelijks of geen communicatie is vind ik ernorm frustrerend. We weten gewoon niks. Dit gaat toch geen weken duren hoop ik want zit vast met mijn avontuur en kan niks doen tsss.

BB_Skelril
27-11-12, 13:33
Ik snap dat het frustrerend is dat de problemen nog niet verholpen zijn. Onze technici werken met man en macht momenteel om de problemen te verhelpen, alleen kost dit soms wat tijd. Zodra ik meer informatie krijg van het team (hopelijk vandaag) zal ik jullie direct een update geven.

- BB_Skelril

Chris89
27-11-12, 14:12
Zometeen zal er een nieuwe update plaats vinden. Verhelpt dit ook de avonturenproblemen??

scar
27-11-12, 14:17
Ik snap dat het frustrerend is dat de problemen nog niet verholpen zijn. Onze technici werken met man en macht momenteel om de problemen te verhelpen, alleen kost dit soms wat tijd. Zodra ik meer informatie krijg van het team (hopelijk vandaag) zal ik jullie direct een update geven.

- BB_Skelril

Probleem is toch opgelost als jullie terug gaan voor de update met een back-up? Iedereen blij en jullie kunnen rustig het probleem zoeken en wij kunnen weer verder met spelen dan.

BB_Skelril
27-11-12, 14:21
Helaas is het niet zo simpel als even terug zetten scar ;-).
Verder zal het onderhoud helaas nog niet de problemen met de avonturen verhelpen, maar we zijn nog steeds druk bezig met het zoeken van een oplossing voor dit probleem.

- BB_Skelril

scar
27-11-12, 16:50
Ben blij dat me troepen weer terug kommen na 4 dagen op kroegen tocht te zijn geweest denk ik? :)

Maar nu ben ik wel me avontuur kwijt krijgen we die mss ook nog terug?

BB_Skelril
27-11-12, 16:54
Iedereen kan met een gerust hart zijn avonturen weer starten. Het onderhoud heeft de problemen met de avonturen verholpen. Je vermiste generaal + leger zullen zich na een korte reis weer op je thuis eiland bevinden.

Ik zal in de loop van de avond met verdere informatie komen.

- BB_Skelril

scar
27-11-12, 17:06
We wachten in spanning af (is net sinterklaas avond)

Dank vast

Kirishima
27-11-12, 21:03
Beste,

Sinds vanmiddag krijg ik de melding: 'Initialisatie serverzone mislukt' -De aangevraagde zone kon niet worden opgestart. Neem contact op met onze klantenservice-

Ook de website en het forum laden erg traag.

Is hier iets over bekend?

BB_Skelril
27-11-12, 21:10
Probeer je browser cache te legen en een andere browser te gebruiken, mocht dit niet helpen neem dan zoals daar staat beschreven contact op met het ondersteuning team via onze website (http://www.thesettlersonline.nl/hulp-en-ondersteuning).

Verder kan het zijn dat de website sloom laadt op het moment, dit komt door de grote hoeveelheid bezoekers.

- BB_Skelril

gripper
27-11-12, 21:39
wanneer zijn de verbindingsproblemen opgelost ik wil weer kunnen spelen, of blijft de server overbelast....jammer?

Seko
27-11-12, 22:07
website idd ontzettend traag 30sec voor het laden van een incomplete pagina... forum ook.... startpagina is ook leuk waar bij mij alleen staat:

"Problemen met avonturen opgelost" verder geen tekst of andere berichten...

nou als mij 1 ding duidelijk is, dan is t wel dat de problemen (voorlopig) nog zeker niet zijn opgelost.

Ellis
28-11-12, 15:12
Goedemiddag,

Ik heb idd mijn legers terug, maar ben manschappen ( en daarmee de nodige kosten) kwijt, avontuur kwijt en de evt gronstoffen die ik daarmee kon verdienen dus ook niet ontvangen.En dan heb ik het nog niet over "verbeterd trainingsplan"ect die ik heb gebruikt tijdens avontuur.

Ik wil niet zeuren, maar ik ben er wel flink bijinn geschoten. Jammer dat hier niet naar gekeken is.

BB_Skelril
28-11-12, 17:41
Voor gemiste avonturen e.d. die te maken hebben met de problemen van vrijdag kun je het beste contact opnemen met het ondersteuning team.

- BB_Skelril

ZoreanderNL
28-11-12, 21:11
Maar al met al kunnen we het allemaal nog niet echt stabiel noemen he ? Gilde chat heeft nog truuk nodig, nieuwe missie die maar blijft komen, spel freeze , lag etc...
Wat zijn daar de plannen voor ? Ik speel al vanaf het begin op deze server, maar het begint nu toch echt irritant te worden..

BB_Skelril
28-11-12, 21:24
We kunnen helaas niet alles tegelijkertijd oplossen. Daarom hebben we eerst een van de grotere problemen op de NL wereld opgelost, en wordt er daarnaast hard gewerkt om ook de andere problemen op te lossen. We hebben eerder op de avond al wat extra informatie gepost op het forum, wat >>hier<< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15765-Optimalisaties-onderhoud-duur-amp-meer?p=3190#post3190) te vinden is.

- BB_Skelril

scar
29-11-12, 19:22
Voor gemiste avonturen e.d. die te maken hebben met de problemen van vrijdag kun je het beste contact opnemen met het ondersteuning team.

- BB_Skelril

FF wat positiefs ik heb me avontuur terug gekregen na maar 1 mailtje dank.

Seko
30-11-12, 00:11
ik wordt er net uitgegegooid en kan nu het spel niet meer starten... als ik start zegt ie na het laden weer dat de verbinding met de server verbroken is..... is er soms een plotseling onderhoud???? of zit mn spel weer vast waardoor ik weer 4 dagen niet kan inloggen....

BB_Skelril
30-11-12, 09:19
Hiermee kan je het beste contact opnemen met het ondersteuning team, hun zullen je beter kunnen helpen met technische problemen.

- BB_Skelril

Seko
30-11-12, 09:34
ik geef t gewoon op....

BB_Skelril
30-11-12, 09:38
Zoals eerder aangegeven zal het ondersteuning team moeten helpen bij technische problemen, ik heb hier helaas niet de mogelijkheid voor.

- BB_Skelril

Seko
30-11-12, 12:00
Dat begrijp ik BB_Skelril, ik neem dat ook zeker jouw niet kwalijk Ik ben zelf ontwikkelaar van webapplicaties... ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn eerste lijns support te moeten verlenen. Het voordeel wat ik heb is dat ik wel ook zelf problemen technisch kan oplossen en indien nodig kan doorzetten. Ik hoef nooit iemand door te verwijzen naar een ander loket.

Het is meer dat ik dergelijk problemen, niet vind passsen bij een Beta test, maar meer bij en Alpha test. Ik heb 4 dagen niet kunnen inloggen, maar tenzij ik een issue inschiet bij helpdesk krijg ik hiervoor geen enkele compesatie. Ik heb gisteren een avontuur gekocht met edelstenen, die was ik aan t doen en hij loopt weer vast. En nu moet ik me bij een loket gaan melden om daar iets aan te laten doen. Als je zulke grote problemen hebt zoals afgelopen weekend, dan verwacht ik algemen regelingen om dat te compenseren. Als mijn inlog vastloopt en ik na 12 uur nog steeds kan inloggen verwacht ik dat aan de andere kant van de lijn ook gedetecteerd wordt. Ik moet niet hoeven melden dat ik niet meer kan inloggen. Dat moeten zei ook kunnen zien.

Ik speel een spel voor de lol, niet om steeds bug reports te moeten doen. Beta testen hoor bij iets bij productie klaar is, maar nog getest moet worden. Dit product is vol in ontwikkeling, test werkzaamheden heten dan alpha testing. Daarvoor zou je (mijn inziens) niet aan kunnen/mogen verdienen, dus niks verkopen.

Bovendien lijkt niet alleen het product in alpha fase, maar ook de organisatie, de afhandeling van de storingen was (in mijn ogen) erg amateuristisch. Dit biedt mij dan ook weinig perspectief dat dit bij een volgende grote storing beter zal gaan. Een spel spelen met storingen, daar is geen lol aan. En ik speel graag spelletjes voor de lol.

xs4me
01-12-12, 11:50
@Seko, ik ben het geheel met je eens!
De beloofde missie "Premiejager" heb ik nog steeds niet retour gekregen. Ik heb op advies van BB_Skelril contact opgenomen met het ondersteuning team. Maar het blijft heel erg stil van hun zijde. Verstoringen kunnen optreden, maar dan is het wel de kunst om hier adequaat mee om te gaan.

BB_Skelril
01-12-12, 20:22
@Seko - Voor zover ik kan zien zijn er geen grootschalige problemen met het inloggen, behalve de downtime die we van de week hebben gehad. Soms komt het gewoon voor dat individuele spelers problemen hebben met inloggen, deze problemen kunnen meestal met behulp van het ondersteuning team gewoon verholpen worden. Verder werkt dit bij de meeste grote spelmakers zo, dat als je individueel een technisch probleem hebt, je een ticket instuurt en het meestal wordt opgelost.

@xs4me - Neem even een kijkje in >>dit<< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15765) topic, hierin staat een voucher code om het avontuur "Premiejager" te ontvangen.