PDA

Bekijk Volledige Versie : mail voor gilde missie wie hem gedaan heeft

Rativo
22-11-12, 12:37
Om te kunnen zien wie er van de gilde leden, de gilde missie nog niet gedaan heeft zou het handig zijn als de gildeleider/ster een mailtje krijgt van de leden die de gilde missie wel voltooid hebben.

Bollekebeer
23-11-12, 19:09
Ik zou eerder een overzicht voor de gilde leiding kunnen voorstellen met daarin de gilde leden en of deze wel of niet de gilde missie klaar heeft.

sigaar2012
24-11-12, 14:04
Of de gildenleden een ander kleurtje geven in de onderste balk bij beeindigen van de actieve gilde missie zodat alle gildeleden weten wie ze eventueel nog kunnen helpen bij het volbrengen van de gilde missie.
Het is maar een voorstel.

Bollekebeer
24-11-12, 15:48
Of de gildenleden een ander kleurtje geven in de onderste balk bij beeindigen van de actieve gilde missie zodat alle gildeleden weten wie ze eventueel nog kunnen helpen bij het volbrengen van de gilde missie.

Is ook een goed idee, als het maar zichtbaar wordt. Ik hoop dat BB hier misschien op zou willen reageren ( of gebeurd dat niet bij deze vragen?).

sigaar2012
02-12-12, 21:04
zou BB dit eigentlijk wel lezen het zou mooi zijn dat er een oplossing voor komt op termijn.

Solarhawk
05-01-13, 11:44

hier ben ik voor. zolang iedereen in het gilde het weet kun je elkaar helpen

kili
05-01-13, 12:28
inzage voor gildeleiders wie een missie heeft en ook voltooit kan wel handig zijn ook lijkt me.
Zie sommige vragen over gildemissies voorbij komen die wellicht soms met een bug te maken hebben (geen idee) of dat een gildie nog een missie moet afronden waardoor iedereen blijft hangen.
Ik heb begrepen dat een gildeleider de missie als t moet kan afbreken en op die manier een nieuwe kan krijgen, maar kan me ook voorstellen dat het voor de leiders handig kan zijn om te zien aan wie het ligt.

Swammie
05-01-13, 12:33
Ik zou het fijn vinden als gildeleider om te zien wanneer een lid voor het laatst online is geweest.

WillemJanDeBaas
05-01-13, 13:54
Het lijkt me ook handig als de gildeleiders een lijngrafiekje van de leden kunnen zien hoe hun XP ontwikkeld, zo kunnen ze zien wie langere tijd wel of niet actief is en daar bepaalde acties aan koppelen. Als iemand langere tijd niet actief is kunnen ze die persoon een berichtje sturen, en als deze na bv 1 of 2 weken niet reageerd uit de gilde zetten. Op die manier behoud je de meer actieve leden in de gilde.

PasMaNNi
09-01-13, 22:11
Ik ben voor een overzicht van wie een gilde missie gekregen heeft en hem heeft afgerond. Wellicht zou ook een functie kunnen zijn om spelers in je friendlist te kunnen selecteren op activiteit (tijd online op settlers)

Qwerty
09-01-13, 23:45
In ons gilde schrijven de leden die de missie gedaan hebben dat met datum op bij de notities( gildeschild-leden-klik op je eigen naam- schrijf notitie- klik voor ok) Misschien een tip?

Geerius
10-01-13, 03:03
Ik denk dat het handiger is dat een gilde leider (en/of officier) kan zien wie de missie heeft gedaan, aangezien niet alle leden de missie hoeven te doen. Je kunt wel alternatieven verzinnen om de missie te doen, maar wie zegt dat diegene niet liegt?

Ruwaard
10-01-13, 10:18
Erg handig als de leider en officers kunnen zien wanneer iemand voor het laatst heeft aangelogd, dat zou kunnen worden opgenomen in de eerste (niet door de gilde muteerbare) regel van de Officers Notes in de gildelijst.

Ook prima om te zien wie de gildemissies gedaan hebben. Dit zou bijvoorbeeld kunnen in de (gilde) ledenlijst een extra veld toe te voegen en deze info te vermelden van de laatste drie gildemissies.

Walov
11-01-13, 13:02
Zelf heb ik daar een officier voor aangesteld. Die stuurt een gildemail als er een nieuwe missie is en de leden reageeren daarop als ze het gedaan hebben.
Zo weten we wie wel meedeed en de rest krijgt een mail om ze eraan te herrineren. Ging stroef in het begin maar nu strijden ze erom wie de eerste klaar is.
Ook vragen we, wanner ze het zelf niet kunnen doen door gebrek aan items, om dat te melden op chat. Dan helpen we ze.
Binnen een dag is de missie gedaan.

Geerius
11-01-13, 15:43
Alleen als je gilde echt groot wordt dan is het geen pleziertje om die officier te zijn. Zeker niet als diegene ook nog steeds zelf een overzicht moet bijwerken.