PDA

Bekijk Volledige Versie : [Officieel] Update: 22 november

BB_Skelril
19-11-12, 17:28
Beste Settlers,

Zoals jullie gelezen zullen hebben op de website zal er op 22 november een update plaats vinden die verschillende veranderingen met zich mee brengt. Wil je graag wat kwijt hier over, of heb je vragen? Laat het ons hier weten! :-)

Problemen met de update, zoals bugs, etc behoren nog steeds op de juiste forums gepost te worden.

Laten we het verder netjes houden, en geen vingers gaan wijzen etc.

Klik >>hier<< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15654) voor de volledige verandering log.

Veel gestelde vragen

Q: Help! Ik heb een missie waarbij ik het avontuur "premiejager" moet doen maar ik heb deze al 2x voltooid, wat moet ik doen?
A: Als je het avontuur al 2x hebt voltooid heb je hem opnieuw gekregen. Je kunt het avontuur vinden in je stermenu.

Q: De gilde chat werkt niet, wat moet ik doen?
A: We zijn op de hoogte van dit probleem. Op het moment kun je dit probleem verhelpen door op het schild te klikken, naar de ledenlijst te gaan, op je naam te klikken je bij jezelf een notitie toe te voegen (een puntje is genoeg). Vervolgens zul je weer gebruik kunnen maken van de chat.

Q: Voor de update had ik een missie om een niveau omhoog te gaan waar voor ik ook een beloning kreeg. Deze is nu weg, krijg ik de beloningen nog wel?
A: Er is een nieuwe functie in de plaats gekomen voor deze missies, genaamd "Niveau omhoog". Zodra je een niveau omhoog gaat zul je een pop-up krijgen met hierin ook de beloningen. Wees dus gerust, je zult nog steeds beloningen krijgen!

Q: Ik probeer een missie te annuleren maar ik zie geen annuleer knop, hoe kan ik de missie toch annuleren?
A: Hoofdmissies kunnen niet worden geannuleerd. De zijmissies kunnen worden geannuleerd door op het kruisje achter de missie te drukken.

Q: De missie "Meer Sectoren" registreert niet dat ik al mijn sectoren al heb ontdekt/mijn missie registreert bestaande resources niet, wat kan ik hier aan doen?
A: We zijn op de hoogte dat missies waarbij je x aantal resources moet verkrijgen (of waar je sectoren moet hebben ontdekt) het niet registreren als dit al gedaan/verkregen is. Ik heb op dit moment geen informatie over wanneer dit gemaakt zal worden. Zodra hier meer informatie over beschikbaar is zal ik dit hier posten. Je zult de missies waarbij je resources nodig hebt wel kunnen afronden, enkel zal je moeten wachten totdat je de resources verkregen hebt.

- BB_Skelril

aRPeaR
19-11-12, 18:04
Hartstikke mooi, zal heel wat minder vragen hoeven te beantwoorden in chat en forum met het nieuwe help systeem.

Moet ik nu begrijpen uit al die veranderingen dat er een nieuwe tutorial aan het begin is?!
Want dan kan/moet ik dat bij mijn "[Handleiding] niveau 1-16 stap voor stap" neer zetten.

wee_man
19-11-12, 18:41
Onze gilde missie staat al weken vast, is dat met de nieuwe opzet opgelost dan?
Ben wel benieuwd naar deze grote update , ziet er goed uit :)

Beittil
19-11-12, 20:41
Zit de wijziging voor kaartstukjes (meer kaartstukjes bij langere speurtochten) al in deze update?

juve_81
19-11-12, 22:22
volgens de veranderingenlog wel

BB_Skelril
20-11-12, 03:57
@aRPeaR's - Ja, er zal een compleet nieuw tutorial systeem aanwezig zijn in het spel na deze update.

@wee_man - Als het goed is is dit probleem inderdaad verholpen na de update.

@Beittil - Ja, je zult bij langere zoektochten nu ook meerdere kaartstukjes krijgen.

- BB_Skelril

ruderion
20-11-12, 19:35
"Boogschutters zijn verkrijgbaar vanaf niveau 17 (voorheen 17)."

Wat is er veranderd dan?

"De check box naast "Aanbiedingen die speler zich niet kan veroorloven" is standaard aangevinkt."

Is nu ook al zo.

BB_Skelril
20-11-12, 20:03
"Boogschutters zijn verkrijgbaar vanaf niveau 17 (voorheen 16)."

"De check box naast "Aanbiedingen die speler zich niet kan veroorloven" is niet langer standaard aangevinkt."

Bedankt voor het opmerken!

- BB_Skelril

SirPiet
22-11-12, 08:47
onderhoud van de server duurt tot 08:30uur... het is nu 08:45uur en nog geen inlog mogelijkheid. Over welke tijd zone hebben we het als we over 08:30 praten?

Snorro
22-11-12, 08:48
Hartstikke leuk die update's,maar probeer al bijna 15 min online te komen..
En vervolgens lukt dat nog steeds niet...
Zijn er meer mensen met dit probleem??

BB_Skelril
22-11-12, 09:29
Er zijn verschillende servers die op het zelfde moment onderhouden moeten worden, dat gepaard met de grootte van de update, kan het helaas gebeuren dat het uitloopt. Maar het onderhoud moet nou eenmaal worden afgerond, anders zouden jullie niet meer kunnen spelen! ;-)

- BB_Skelril

Beetlejuice
22-11-12, 09:59
dacht dat de whisperkleur ook zou veranderen
CHAT-INTERFACE WIJZIGINGEN

Bijnamen en berichten hebben nu verschillende kleuren.
Fluister kleur is gewijzigd.

maar helaas nog steeds dat irritante bijna onleesbare paars

wee_man
22-11-12, 10:00
Zal maar een topic aanmaken hierover ;)

Hier enkele problemen waar ik tegen aanloop na de update;
De gildechat werkt niet goed, komt niet elke keer te voorschijn bij het inloggen/refreshen en dat hebben andere leden ook in mijn gilde.
Mijn scherm bevriest na een paar minuten.
Er komt elke keer bericht dat ik een nieuwe missie heb, en dat is elke keer dezelfde.

Browser; explorer en ik heb palemoon ook nog geprobeerd

Beittil
22-11-12, 10:09
en nog steeds die bruut irritante 5 seconden regel :S

BB_Skelril
22-11-12, 10:16
We zijn op de hoogte van de problemen met de gilde chat. We zullen het op het moment met de volgende tijdelijke oplossing moeten doen;
Ga naar het schild, klik vervolgens op je naam en maak een notitie (een punt is al genoeg) vervolgens zul je weer gebruik kunnen maken van de gilde chat.

- BB_Skelril

wee_man
22-11-12, 10:43
Bedankt voor de gilde chat optie maar nu heb ik problemen met de missies.
Zogauw ik inlog krijg ik nieuw missie bericht en dat is heersers van de strijd.
Ik heb hem al aangevinkt maar hij blijft terugkomen als nieuwe missie en even later vertraagd/bevriest mijn spel.
Het is dus die ene missie die mij spel laat vastlopen, zolang ik die niet open blijft alles normaal maar zogauw ik die (nieuwe) missie aanklik bevriest alles vrij snel erna.

GEXTE
22-11-12, 12:11
ff een paar punten...

ten eerste, waar zijn de oude missies gebleven?!?!?!? ik heb liever edelstenen elke keer als ik lvl up!!! ik heb er zelfs naar uitgekeken om die 2500 edelstenen te krijgen voor lvl 50!!!
waar zijn die missies gebleven?!?!?!?

ten tweede, veel van die missies zijn flauwekul, maar je kunt ze niet annuleren...
500 munten inleveren voor 2420 EP, nooit, misschien als er nog twee nullen achter zouden staan, 500 munten inleveren voor 242.000 EP dan denk ik er over na...
en dan nog deze 7 missies die ik niet doe: bouw titaniumsmelter, bouw kruisboogsmid, bouw damasceensewapensmid, bouw wielmaker, bouw timmerman, bouw kruithut, bouw kanonmaker...
je kunt op deze manier op je eilandje niet eens meer zelf bepalen wat je bouwt...
dat missiesmenu is hierdoor een puinhoop...

maar vooral dat de oude missies weg zijn vind ik een kwalijke zaak...
zo missen een aantal mensen de 10 bouwvergunningen die je krijgt als je naar lvl 32 gaat (van 31 naar 32) en anderen hebben die wel al gehad!!! ook missen mensen nou de edelstenen die ze voorheen kregen als ze een lvl omhoog gingen!

erg jammer!!!

of krijg je deze toch nog gewoon???

Frisqy
22-11-12, 12:49
Ik moet een missie de premiejager voltooien en helaas heb ik niet de mogelijkheid om dat te doen aangezien ik geen premiejager heb gehad. Andere gildeleden en mensen op de server hebben wel een nieuwe premiejager gehad. Vervelende bug want ik wil verder met de missies.

GEXTE je bent de gekste! Ben het er totaal mee eens dat het oneerlijk is dat andere die edelstenen en bouwvergunningen hebben gehad en de nieuwere spelers niet. Ik ben gelukkig al wat hoger level dus heb er niet zoveel problemen mee. Kijk uit naar een reactie :)

Frisqy

BB_Skelril
22-11-12, 12:50
ten eerste, waar zijn de oude missies gebleven?!?!?!? ik heb liever edelstenen elke keer als ik lvl up!!! ik heb er zelfs naar uitgekeken om die 2500 edelstenen te krijgen voor lvl 50!!!
Met de update zijn de levels waarop je edelstenen als beloning ontvangt veranderd. Voorheen kreeg je vanaf niveau 33 edelstenen als beloning, dit is nu veranderd en je zult nu vanaf niveau 40 edelstenen ontvangen. Om dit te compenseren ontvang je nu een hoger aantal edelstenen + goudmunten.

ten tweede, veel van die missies zijn flauwekul, maar je kunt ze niet annuleren...
Hoofdmissies kan je inderdaad niet annuleren. De overige missies zijn gewoon te annuleren.

zo missen een aantal mensen de 10 bouwvergunningen die je krijgt als je naar lvl 32 gaat (van 31 naar 32) en anderen hebben die wel al
Zodra je niveau 32 behaalt ontvang je nog steeds de bouwvergunningen + 200 goudmunten.

Ik moet een missie de premiejager voltooien en helaas heb ik niet de mogelijkheid om dat te doen aangezien ik geen premiejager heb gehad. Andere gildeleden en mensen op de server hebben wel een nieuwe premiejager gehad. Vervelende bug want ik wil verder met de missies.
Kijk in je ster-menu of hij daar niet staat. Mocht hij daar niet staan kijk dan in de schatkist, mogelijk kun je hem nog voor een visje kopen. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact op met het ondersteuning team, hun zullen je verder helpen met dit probleem.

- BB_Skelril

GEXTE
22-11-12, 12:56
ahh, okay, maar hierover is dus nix te vinden in het missieboek?!?!?
is er misschien ergens anders waar je dit kunt zien of waar je dat kunt opzoeken?!?!?!?

(refererend aan de edelstenen/bouwvergunningen die je ontvangt/ontving bij lvl up (ik heb die 10 bouwvergunningen voor lvl 32 ook al gehad, maar heb van anderen (lvl 31s) gehoord dat hun "missie" om te lvlen naar 32 voor 10 bouwvergunningen was verdwenen, vandaar de vraag hoe/waar je dat kunt zien/opzoeken))

Zubatsu
22-11-12, 12:59
Met de update zijn de levels waarop je edelstenen als beloning ontvangt veranderd. Voorheen kreeg je vanaf niveau 33 edelstenen als beloning, dit is nu veranderd en je zult nu vanaf niveau 40 edelstenen ontvangen. Om dit te compenseren ontvang je nu een hoger aantal edelstenen + goudmunten.

Hoofdmissies kan je inderdaad niet annuleren. De overige missies zijn gewoon te annuleren.

Zodra je niveau 32 behaalt ontvang je nog steeds de bouwvergunningen + 200 goudmunten.

Kijk in de schatkist, mogelijk kun je hem nog voor een visje kopen. Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact op met het ondersteuning team, hun zullen je verder helpen met dit probleem.

- BB_Skelril

Hmmz, oude systeem met edelstenen was leuker, je krgjt dan nu pas vanaf niveau 40 edelstenen, ik ben blij dat ik al behoorlijk wat bouwvergunningen heb nu, maar dit is naar mijn idee erg onzinnig,,,

Verder ,,, ben ik het met gexte ens, dat het erg vervelend is dat je die hoofdmissies niet kan annuleren ,... daar ik ook echt niet 500 munten ga betalen voor 2k ep , ook die hogere gebouwen ooit zal plaatsen. geen verbetering...

het ziet er wel mooier uit, maar mooier is niet altijd beter

BB_Skelril
22-11-12, 13:19
(refererend aan de edelstenen/bouwvergunningen die je ontvangt/ontving bij lvl up (ik heb die 10 bouwvergunningen voor lvl 32 ook al gehad, maar heb van anderen (lvl 31s) gehoord dat hun "missie" om te lvlen naar 32 voor 10 bouwvergunningen was verdwenen, vandaar de vraag hoe/waar je dat kunt zien/opzoeken)) Zodra je niveau 32 behaalt krijg je het nieuwe niveau omhoog scherm te zien, deze geeft ook aan welke beloning(en) je krijgt!

Hmmz, oude systeem met edelstenen was leuker, je krgjt dan nu pas vanaf niveau 40 edelstenen, ik ben blij dat ik al behoorlijk wat bouwvergunningen heb nu, maar dit is naar mijn idee erg onzinnig,,,
Bovenop de edelstenen ontvang je nu ook goudmunten. Verder ontvang je vanaf niveau 33 ook goudmunten en resources.

- BB_Skelril

DannyBleys
22-11-12, 13:28
Hoi ik heb een probleem ik blijf maar steeds de melding terug krijgen missie voltooid: bezit minstens 1 grooteboog maker dan klik ie hem weg of beloning ophalen dan komt ie even later weer terug.
Ook is niet mogenlijk volgens mij om de missie belangrijk dennehout te halen want als je < haal een productiewaarde van minstens 0/12h voor dennehout en haal een productiewaarde van minstens 360/12h voor dennehout deze kunnen niet samen gehaalt worden ,want als je de ene hebt gaat de ander uit en andersom ook is dit bij de missie Nieuwe Bouwmaterialen :De nieuwe materialen:ook zo maar dan met hardhout.

GEXTE
22-11-12, 13:40
@dannybleys volgens mij kan die wel maar moet je precies de goede ratio hebben: 3 planters, 2 hakkers, 4 zagerijen (of een veelvoud van deze ratio)

je kunt natuurlijk ook een lvl 3 planter, 2 lvl 1 hakkers en 2 lvl 2 zagerijen hebben, dat komt in principe op hetzelfde neer, zolang je bovenstaande ratio maar aanhoudt. waarschijnlijk wijkt jouw ratio hier vanaf, dan moet je bepaalde gebouwen ff tijdelijk uit zetten zodat de ratio wel klopt en dan kun je de missie volgens mij wel gewoon halen... (en kolenbranders/boogmakers enzo dan natuurlijk ook ff uitzetten anders klopt de ratio nog niet ;))

@skelril ahh, okay, de missies voor lvl up zijn dus weggehaald en in plaats daarvan verschijnt er een pop up of zo met de beloning nadat je lvled?

DannyBleys
22-11-12, 13:55
ja gelukt idd was ff zoeken thx

BB_Skelril
22-11-12, 13:56
Dit klopt GEXTE, dit is een van de nieuwe functies die met de laatste update mee gekomen is. Zodra je een level omhoog gaat krijg je een venster te zien met de beloningen.

- BB_Skelril

Tarcisius
22-11-12, 14:49
Er zijn een (flink) aantal nieuwe missies vandaag bijgekomen. Maar het blijkt dat de vereisten en taken soms niet goed bijgehouden worden.
Enkele voorbeelden:
- Missie 'Meer sectoren' heeft als vereiste dat je 3 sectoren verkend moet hebben. Dit is bij mij al lang het geval, maar de missie is nog niet ontsloten.
- Missie 'Boogschutters', taak: bezit minstens 100 bogen, maar ik heb al 450 bogen, maar de teller staat nog op 17.
- Zijmissie "Gepensioneerde bandieten", taak: Bezit minstens 400 brood, heb ik ook al lang, maar de teller staat veel lager.

Er zijn er nog meer. Ik weet ook niet of dit vertaalfouten of programmafouten zijn. I.p.v. 'Bezit' zou bijvoorbeeld 'produceer' bedoeld kunnen zijn.

BB_Skelril
22-11-12, 15:13
Waarschijnlijk tellen de missies bestaande resources niet mee, waardoor het alleen nieuw gemaakte resources mee telt. Ik weet niet precies of dit zo bedoeld is of dat dit been bug is. Ik zal dit doorgeven en hopelijk heb ik hier zo snel mogelijk een antwoord op!

- BB_Skelril

Beittil
22-11-12, 15:40
Ik had een missie waarbij ik de opdracht had om de avonturen 'Pirateneiland' en 'Te Paard' te spelen met minder dan 500R (per stuk) aan verliezen.

Hiervoor loopt echter geen 'live' teller in je missiedagboek terwijl je kampjes doodmaakt. Dus als je bij Pirateneiland (met veteraan in mijn geval) de 1e verslaat zonder verliezen, de 2e blocked en de derde pakt met ~70R verliezen dan staat er in je missiedagboek dus niet '70/500', maar nog steeds '0/500'.

Uiteindelijk heb ik het Pirateneiland gedaan met een totaal verlies van 430R, maar als ik op het thuiseiland in het missielogboek keek stond er natuurlijk wel dat het doel bereikt was (groen vlak). De teller was nu echter ineens '500/500' ipv '430/500'. Wordt dit uberhaupt wel geteld of hoort het zo dat de feedback niet in het missielogboek verschijnt?

Zojuist hetzelfde gehad met Te Paard, gedaan met 407R aan verlies... indicatie in het missielogboek zegt weer '500/500' en gaf geen tussentijdse updates. De missie werkte verder wel helemaal prima en gaf ook netjes de beloning, maar ik vroeg het me gewoon af.

Toet
22-11-12, 16:03
Hoi ik heb een probleem ik blijf maar steeds de melding terug krijgen missie voltooid: bezit minstens 1 grooteboog maker dan klik ie hem weg of beloning ophalen dan komt ie even later weer terug.

Ik krijg ook telkens bij het inloggen dezelfde melding: Missie voltooid: bezit minstens 1 groteboogmaker(s). Als ik "Beloning ophalen" klik krijg ik geen EP erbij. Deze melding blijft terugkomen.

wee_man
22-11-12, 17:04
Een gildelid had bezit 600 munten en die was ook verhogen ipv bezitten. 600 munten ruilen en de missie lukte wel.

kili
22-11-12, 18:29
Mensen die al een poos spelen lopen nu door hun hogere level veel leuke beloningen mis die normaliter gems kostte. Denk bv aan adelijke huisjes om er maar alvast 1 te noemen.
Worden deze spelers gecompenseerd hiervoor en krijgen zij die beloningen alsnog nagestuurd?

TheBoef
22-11-12, 19:37
Iemand hetzelfde probleem: Bij de de missies van "Bevrijd het thuis gebied" zit een missie "Meer Sectoren". Deze is bij mij nog gelockt. Ik ben nu al lvl 30 en heb alle sectoren op mijn eiland al ontdekt. En kan deze missie nog steeds niet doen / voltooien.

marianne68
22-11-12, 19:42
een hele goede update, maak het spel weer interessanter, leuker

ruderion
22-11-12, 21:15
Het lijkt erop dat de meeste mensen veel meer missies hebben dan ik. Ik heb er hooguit een stuk of 10 kunnen doen en ik ben lvl 33. Ik heb geen enkele van de lagere missies gekregen waardoor ik een hele hoop beloningen ben misgelopen ten opzichte van de rest. Is dat mijn straf omdat ik op de beta server een deel van die missies al gedaan had?

BB_Skelril
22-11-12, 21:48
We zijn op de hoogte dat missies waarbij je x aantal resources moet verkrijgen (of waar je sectoren moet hebben ontdekt) het niet registreren als dit al gedaan is. Ik heb op dit moment geen informatie over wanneer dit gemaakt zal worden. Zodra hier meer informatie over beschikbaar is zal ik dit hier posten.

@ruderion
Je kan het beste even contact opnemen met het ondersteuning team en bij hun het probleem uitleggen, ze zullen je daar verder kunnen helpen.

- BB_Skelril

wee_man
23-11-12, 00:30
Onze gilde missie is voltooid :) Is een stuk leuker nu om te doen dan de oude versie.
De persoonlijke missies waren ook goed afgestemd op het lvl van alle leden, ben benieuwd hoe de volgende is.

Rativo
23-11-12, 01:46
ik heb de opdracht : epische avonturen moet ik nu een avontuur doen hoger als moeilijkheid lvl 5 of moet ik een avontuur doen waar een vijandig kasteel in de loot kan zitten???

GEXTE
23-11-12, 09:14
@rativo ik denk dat je een avontuur moet doen met zo'n paars rondje (de moeilijkheidsgraad), maar ik weet het ook niet zeker...

Rativo
23-11-12, 13:31
Ben er al uit volgens mij ,.............zijn de avonturen die je kan doen vanaf lvl 42 daar staat als je hem open klikt episch avontuur bij ( zwarte-ridder, verborgen experiment , duister broederschap )

tribalwitch
23-11-12, 15:03
prachtig de update!!! alleen kunnen we geen een meer ons avontuur doen, omdat het de server over belast! erg leuk gedaan, knap hoor!!!
succes met het oplossen over 2 dagen 22 uur en 40 min loopt avontuur af hopelijk hebben jullie er dan wat op gevonden.
de weekend drukte is nog niet eens op volle sterkte gaat nog leuk worden.
verder zijn de verbeteringen wel leuk keep up the good work en let op de drukte next time :D

Komancer
23-11-12, 16:34
server overbelast krijg ik ook als melding. zit midden in een avontuur...

ZoreanderNL
23-11-12, 16:58
Ik blijf maar de melding nieuwe missie krijgen, dit gaat echter steeds over dezelfde missie ( die ik overigens nog niet eens kan doenomdat ik geen lvl 47 - 50 ben )

ThomCube
23-11-12, 18:01
Heb gisteren een missie gekregen die ik nu niet meer kan afwerken.

"Je broer Theodor"
Deze bestaat uit 4 sub-missies en heb er drie gedaan. Maar deze ochtend heb ik Wilde Mary van m'n eiland verdreven en nu ik een level hoger ben, mag ik de laatste missie "Rotte eieren" niet meer doen omdat ik een level te hoog ben.
De missie "Rotte eieren" is enkel geldig voor lvl 31.

Kunnen jullie deze missie toch beschikbaar zodat ik hem kan afwerken?

Thanks!

GEXTE
23-11-12, 18:34
voor het probleem met het premiejager avontuur is het misschien een idee om eenmalig de premiejager die je in de edelsteen winkel kunt kopen voor 10 vis te resetten, zodat iedereen hem (nog) een keer kan kopen voor 10 vis????

Bollekebeer
23-11-12, 18:36
Even een vraagje over de Gilde missies:

Om te kunnen zien wie er van de gilde leden, de gilde missie nog niet gedaan heeft zou het handig zijn als de gildeleider/ster een overzicht zou kunnen krijgen met daar op de leden van de gilde missie en of die wel of niet voltooid hebben. Is dit mogelijk, eventueel in de volgende update ( sneller zou fijner zijn).

Groet,

Bolleke

ruderion
23-11-12, 18:58
@BB_Skelril
Is er ergens een overzicht van missies die iedereen moet hebben gekregen? Is namelijk erg lastig uitleggen om aan te geven welke missies ik niet gehad heb als ik ze zelf niet heb gehad. Eerdere ervaringen leert namelijk dat het ondersteuningsteam niet to goed is in lezen.

BB_Skelril
23-11-12, 19:01
Er is geen lijst van missies die men gekregen behoort te hebben. Je kan je probleem voorleggen bij het ondersteuning team en hun zullen je hiermee verder kunnen helpen.

- BB_Skelril

imagic
23-11-12, 21:19
Wórd er overigens wel aan gewerkt, tis per slot van rekening weekend nu. met een ander Duits bedrijf ( innogames) heb ik de ervaring dat in het weekend geen moer gedaan word als er een server of iets uitligt. Tis maar een vraag hé :)

BB_Skelril
23-11-12, 21:25
Onze technici zijn het probleem aan het onderzoeken. Meer informatie volgt hopelijk zo snel mogelijk.

- BB_Skelril

imagic
23-11-12, 21:32
lang leve de overwerkende technici.. geef ze wel op tijd wat te eten en drinken hé ;)

Rativo
23-11-12, 23:51
Hoop wel op een terug gave van mijn edelstenen als ik mijn zwarte ridder niet kan afronden die ik gekocht heb met edelstenen.
Een bepaalde compensatie zou wel zo netjes zijn voor het ongemak wat we nu hebben ( net als op UK voor de dingen niet kunnen/konden doen we iets gehad hebben )

BB_Skelril
24-11-12, 00:07
Ik kan helaas nog steeds niets meer zeggen dan wat ik de gehele dag al zeg. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk wat meer informatie heb voor jullie.

- BB_Skelril

kaaskop89
24-11-12, 02:22
kan me huidige avontuur nog niet inkomen helaas...

Rativo
24-11-12, 03:13
ik heb nu iets raars ,.....................krijg geen dagelijkse missie ( is er een bed tijd / af sluit tijd aan verbonden ?)
ben nog steeds online ,................. heb wel de nieuwe gilde missie gekregen met wat ik persoonlijk moet doen ,............. maar geen dagelijkse missie??

BB_Skelril
24-11-12, 03:17
Probeer te reloggen en wacht anders tot morgen, misschien dat hij er morgen in de ochtend er wel bij staat!

- BB_Skelril

vlam00112
24-11-12, 07:15
en nog steeds geen mogelijkheid om op mijn avontureneiland te komen.........

QueenMiekie
24-11-12, 18:01
Missie Tacticus is gelockt. Voorwaarden voor de missie zijn: missie Cavalerie en level 23-23.
Nu had ik (door de vele missies die er in stonden en die al afwaren toen ik ze opende) Cavalerie pas af toen ik al geen level 23 meer was (Ben nu level 25).
Ik heb dus missie tacticus nooit gekregen. Kan deze alsnog geunlockt worden?

QueenMiekie
24-11-12, 18:10
De missie 'meer sectoren' zou vrij moeten komen als je aan de volgende voorwaarden voldoet:
-level 15 - 30
- minimaal 3 sectoren verkend

Ik ben level 25 en heb voor de update 7 sectoren verkend en inmiddels 4 sectoren ook veroverd. Als ik nu ga verkennen moet ik door vijandelijk gebied, bovendien zijn er volgens mij helemaal geen 3 sectoren meer om te verkennen. Hoe zorg ik dat ik deze missie toch kan spelen?

Groet,

Miekie

GEXTE
24-11-12, 18:47
wat ik ook heel vervelend vindt van de update is dat "deals die ik me niet kan veroorloven" niet meer automatisch is aangevinkt!

op zich slaat dat natuurlijk ook nergens op, alle rotzooi is aangevinkt, maar dat niet...
of alles wel, of alles niet! (of persoonlijke instellingen opslaan)

Mefke
26-11-12, 02:57
heb er weinig zin meer in,.. generaals kwijt,.. koop 4 x dennenhout, munten worden afgeschreven, maar nix hout,....chat werkt niet,... blijf er geen geld instoppen!!!

BB_Skelril
26-11-12, 03:14
Als je iets gekocht hebt en niet ontvangen hebt kan je het beste even contact opnemen met het ondersteuning team, die zullen dit probleem voor je kunnen verhelpen.

- BB_Skelril

FauSt0
26-11-12, 12:47
Hoi Skelril,

ik begrijp dat je nu overspoelt wordt met vragen, maar misschien een idee om een update te geven over de laatste stand van zaken?
Zoals je ongetwijfeld al weet hebben heel veel spelers last van deze problemen. Sommige mensen lopen al te klagen dat ze gaan stoppen met het spel. Andere lopen weer te dreigen dat ze hun geld terug willen hebben enz enz.
Als er geen transparante communicatie over waar jullie nu precies mee bezig zijn, wel of geen oorzaak gevonden enz enz, plaats vindt, dan gaat het idd jullie spelers kosten. Lijkt mij niet dat jullie dat willen.
Als je aangeeft via een officiele communicatie dat er nog niks bekend is, dan is dat ook een antwoord. geen bevredigend antwoord, maar wel een antwoord:)

grtjs en sterkte in deze periode ;)

BB_Skelril
26-11-12, 13:03
Er is al op verschillende manieren gecommuniceerd dat er op dit moment nog geen update is. Zowel op de hoofdpagina als op Facebook evenals in verschillende topics hier op het forum. Zodra er meer informatie bekend is zal dit ook worden gecommuniceerd uiteraard.

Verder hebben we een paar dagen geleden een update gegeven omtrent de problemen met niet ontvangen avonturen, lag e.d. wat >>hier<< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15691-Informatie-over-missend-avontuur-prestatie-updates)te lezen is.

- BB_Skelril

FauSt0
26-11-12, 13:17
Er is al op verschillende manieren gecommuniceerd dat er op dit moment nog geen update is. Zowel op de hoofdpagina als op Facebook evenals in verschillende topics hier op het forum. Zodra er meer informatie bekend is zal dit ook worden gecommuniceerd uiteraard.

Verder hebben we een paar dagen geleden een update gegeven omtrent de problemen met niet ontvangen avonturen, lag e.d. wat >>hier<< (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15691-Informatie-over-missend-avontuur-prestatie-updates)te lezen is.

- BB_Skelril

Op de homepage, het medium wat iedereen ziet, staat een stukje van 23 november. We zijn nu drie dagen verder. Lijkt mij dat je dan wel een update wilt plaatsen bij zo'n grote verstoring ;)

hobbeldebobbel
26-11-12, 13:35
Afgelopen vrijdag om 18:00 uur heb ik het avontuur "horseback" in het kader van de zijmissie "respect verdienen" opgestart en daar gelijk 2 normale generaals, 1 veteraan en 1 magere hein, volgeladen met troepen (499R, 94B, 200LB, 47S en 10C) heengezonden.
Sindsdien kon ik dat avontuur - net als heel velen - niet meer bereiken.

Gisteravond om 18:00 uur verstreek de tijd om dat avontuur af te ronden.
Heb (kan) nu:
a) geen icoon meer om naar dat avontureneiland te gaan.
b) geen generaals en de daarbij horende troepen meer.
c) HELEMAAL geen avonturen meer spelen omdat ik geen generaals heb.

Zou wel graag als alle problemen zijn opgelost weer in het bezit van mijn generaals, troepen, avontuur worden gesteld en een ruime compensatie voor alle ellende ontvangen.

Momenteel kan ik alleen maar ingestorte mijnen opbouwen, tarwevelden zaaien en waterputten bouwen. Dat is niet precies waarvoor ik met dit spel ben begonnen en daar inmiddels aardig wat euro's ingestopt heb.

vlaflip
26-11-12, 14:00
Klachten over mods kunnen worden ingediend bij het ondersteuning team en horen niet op het forum thuis.

- BB_Skelril

scar
26-11-12, 14:19
Afgelopen vrijdag om 18:00 uur heb ik het avontuur "horseback" in het kader van de zijmissie "respect verdienen" opgestart en daar gelijk 2 normale generaals, 1 veteraan en 1 magere hein, volgeladen met troepen (499R, 94B, 200LB, 47S en 10C) heengezonden.
Sindsdien kon ik dat avontuur - net als heel velen - niet meer bereiken.

Gisteravond om 18:00 uur verstreek de tijd om dat avontuur af te ronden.
Heb (kan) nu:
a) geen icoon meer om naar dat avontureneiland te gaan.
b) geen generaals en de daarbij horende troepen meer.
c) HELEMAAL geen avonturen meer spelen omdat ik geen generaals heb.

Zou wel graag als alle problemen zijn opgelost weer in het bezit van mijn generaals, troepen, avontuur worden gesteld en een ruime compensatie voor alle ellende ontvangen.

Momenteel kan ik alleen maar ingestorte mijnen opbouwen, tarwevelden zaaien en waterputten bouwen. Dat is niet precies waarvoor ik met dit spel ben begonnen en daar inmiddels aardig wat euro's ingestopt heb.

ik denk dat er meer zijn met dit probleem, ik kan ook niks meer doen dan alleen maar doe kijken hoe me mijn instort ik kan zelfs geen troepen meer bouwen :( maar we wachten voor een op lossing hoop dat die snel komt

sylvia
27-11-12, 11:55
hallo

het weekend niveau 32 behaald, daarop stond een beloning van 260 diamanten geloof ik.
ik heb deze beloning niet ontvangen en ook geen nieuwe missie om niveau 33 te voltooien.

Ik hoop deze nog te krijgen

aRPeaR
27-11-12, 12:57
Je krijgt geen niveau missie meer, nog wel steeds een beloning (http://www.siedlertools.de/wiki/Stufe), maar die zijn verandert.

Beittil
27-11-12, 12:58
Een nieuw level halen staat er nooit meer tussen als missie. Tevens krijg je ook geen beloning van diamanten bij lv32! Je hoort 10 vergunningen te krijgen en wat muntjes volgens mij!

Diamantjes komen nu pas vanaf lv40!

Annelief
27-11-12, 13:20
Bij mij gebeurde er een half uurtje geleden iets vreemds. Voor een missie moet ik wat dennenhoutdingen upgraden naar lvl 3, die allemaal 300 hhp en 150 marmer kosten. Dat was ik braaf aan het doen en het leek ook allemaal goed te gaan, maar toen ik een dennenbosplanter-upgrade acitveerde verdwenen er naast de benodigde grondstoffen ook opeens 50 munten. Ik kan het niet bewijzen natuurlijk, heb er geen screenshots van, maar misschien is het nuttig te weten dat dit gebeurde.

ROBIN_TBOD
27-11-12, 22:27
Iemand die de volgende problemen herkent/heeft:

Helaas is de verbinding met de server van "The Settlers Online" verbroken. Probeer opnieuw te verbinden. Mocht dit probleem zich blijven voordoen, ga dan naar de homepage en het forum voor meer informatie.
We werken aan een oplossing voor dit probleem.
YWil je niets missen?
Volg ons op Twitter en Facebook.
Het team achter The Settlers Online

Dat gaat nu al zo sinds het "nood onderhoud"... Iemand die hier iets zinnigs over kan vertellen???
En nee het ligt niet aan het internet, mijn setting of de computer... Ik heb het inmiddels op 2 laptops en 2 pc geprobeerd, zefs met verschillende browsers (Chrome, Mozilla, IE etc.) en uiteraard zijn dit geupdate versies...

Vanmiddag kon ik er heel even op en was blij als een kind... Ik had nog 2 uur en 2 minuten om mijn avontuur af te ronden. Een uitdaging, maar na zolang droog gestaan te hebben (met avonturen) was ik er van overtuigt dat het moest gaan lukken...

Maar helaas... Het lijkt wel dat sinds ik mijn eerste cash injectie heb gedaan de hele boel plat gegaan is.

ROBIN_TBOD
27-11-12, 22:40
Kan er inmiddels weer in, maar avontuur wel verpest en nu zitten de generaals en troepen in transport!!!
Daarnaast zit alles vol, dus zit met overschot aan settlers waar ik niets mee kan en gebouwen die geen werkers hebben...

Dit is geen goede dag voor mij settlers!!! :-(

convict
28-11-12, 00:17
is bij mij ook het geval. erg spijtig, hopelijk doen ze er alsnog iets aan.

marianne68
28-11-12, 09:17
sinds gisteren avond het spel niet meer kunnen spellen, kreeg toen fout melding. nu kom ik wel in het spel, maar loopt het gelijk vast. je kan niets aanklikken.
graag een oplossing.

BB_Skelril
28-11-12, 13:11
Met technische problemen kan je het beste contact opnemen met ons ondersteuning team via de website (http://www.thesettlersonline.nl/hulp-en-ondersteuning).

Voor de gene die hun avontuur missen kun je ook contact opnemen met het ondersteuning team.

- BB_Skelril

BlackMedusa
30-11-12, 11:25
ik wil toch even reageren op dit onderwerp de update , ik vind het geweldig die update, wat ik alleen jammer vind is dat mensen die al boven lvl 40 zijn of zoals ik lvl 50 een heel pak munten mislopen, doordat de edelstenen zijn aangepast en de beloningen vanaf lvl 40 ook zou graag een compensatie willen zien hiervoor :D

juve_81
30-11-12, 15:54
en ik zou graag de edelstenen willen hebben en zo heeft iedereen wel wat.

niet zeuren ;)

KingGertjan
02-12-12, 20:38
De update is een zeer goede verbetering:
- Meer uitleg
- Meer tips om verder te komen
- Grafische effecten mooier

Nadelen:
- Ik had opeens wel heel veel missies. Wellicht had dit te maken met dat ik in level 21 zat.

Beittil
02-12-12, 22:54
Hoe is meer missies een nadeel? :S Je kan er bakken met nuttige grondstoffen mee verdienen!!!

nolith
03-12-12, 01:29
nog ff een vraagje over de missie 'meer sectoren' ik ben al een tijdje lev 30, en zit eigenlijk al een paar dagen te wachten met verder levelen totdat het probleem met deze missie wordt gefixed, maar ik kom nou ook op het punt dat ik alleen nog maar wat mijnen putten en veldjes kan vervangen, en t begint allemaal wat lang te duren. is het zo dat die max level 30 blijft bestaan bij die missie en als ik nou doorlevel dat ik hem nooit meer kan doen? of maakt dat in de toekomst niet uit omdat ik nu wel aan de eisen voldoe. of kan ik maar beter gewoon toch maar door gaan levelen omdat het nog wel een hele tijd kan gaan duren tot het is opgelost? zou het erg zonde vinden als ik verder level en de volgende dag het ineens gefixed is en ik daardoor de reward van de missielijn mis, maar ook beetje erg saai om tot sint juttemis level 30 te blijven.

nolith
04-12-12, 14:31
maw :) is er al iets van een indicatie wanneer die missies gemaakt worden? :)

Paul06
04-12-12, 14:38
maw :) is er al iets van een indicatie wanneer die missies gemaakt worden? :)

Al sinds vrijdag zie ik elke dag onderstaand bericht op thesettlersonline.nl. Denk dat het handig is dit onderhoud eerst af te wachten, dan zien we daarna wel of er punten zijn die niet gerepareerd zijn.

30.11.2012
Onderhoud wijzigingen
Beste Settlers,

Zoals we eerder al hebben aangegeven zijn de problemen met het onderhoud voort gekomen door het groot aantal werelden wat moet worden onderhouden. Om problemen met het onderhoud te voorkomen zullen we daarom het onderhoud verplaatsen naar een andere dag, en een andere tijd.

Het eerst volgende onderhoud zal plaats vinden op woensdag 5 december i.p.v. donderdag nacht.

De tijden zijn als volgt:
Start onderhoud: 01:30 uur
Einde onderhoud: 10:00 uur
We hopen hiermee te voorkomen dat het onderhoud uitloopt zoals de laatste paar weken is voorgekomen.

- Het "The Settlers Online" team