Bekijk Volledige Versie : bugje in economie-overzicht?
Als je een gebouw boost, dan zie je dat ook in economie-overzicht in gele cijfers.
Alleen wordt dat berekend over de volle 12 uur, ipv over de duur van de boost zelf.
bijv. ik heb 1 steenhouwer, die produceert in 12 uur 120 stenen.
Als ik daar een visschotel op gooi dan wordt de productie volgens het overzicht 120 + 120 = 240 stenen in 12 uur.
Eigenlijk zou dat 120 + een half uur boost (1/24 * 120) moeten zijn.
Monkeyunit
08-10-12, 13:49
Het overzicht is simpelweg niet zo nauwkeurig.
Hij houdt volgens mij ook geen rekening met mijn die leegraakt waardoor je Settler verder moet lopen, of benodigheden ( water, ertc etc.) die opraken tijdens die 12 uur.
De afstand die Settlers afleggen is vooral te merken bij de nummers van groei/afname van je bomen ( dus werk wat je bosbeheerders uitvoeren) doordat deze soms ver lopen als de dichtsbijzijnde bossen vol zitten.
Soms beetje lastig, maar je kan er wel rekening mee houden.
Maand geleden moest we het nog zonder economie overzicht doen....
Dat overzicht is prima zoals het is hoor. Het is natuurlijk vrij logisch dat ze gewoon uitgaan van alle productie en al het verbruik zoals dat is op het moment dat jij op die knop klikt om je overzicht te bekijken!
Gaat er een afzetting leeg (settler moet nu verder lopen naar een andere) of raakt er een waterput leeg (minder water productie), dan zal je economie vanaf dat moment gewoon de 'nieuwe' cijfers weergeven zodra je op het knop drukt. Sterker nog, ik ben wel blij dat het overzicht op een dergelijke manier werkt, want nu hoef ik alleen maar een rood pijltje te zien (bijv bij mijn water) om te weten dat er dus ergens een put leeg is die ik dan moet vervangen. Dan hoef ik niet preventief en dus mogelijk zinloos al mijn waterputten af te gaan zitten speuren om te zien of er nog droog staan.
Dat is namelijk hoe ik mijn eiland een beetje in de gaten hou (met uitzondering van de ijzer/kolenmijnen). Ik open gewoon het overzicht, hoef maar 1x de scrollbalk naar beneden te trekken en als ik ook maar ergens een rode pijl zie dan weet ik dat er dus iets mis is. Graanveld leeg, waterput droog, kopermijn leeg, etc.
Het punt over die buffs, tja... hier heeft Milko wel een soort van punt. Het is inderdaad een beetje een scheve weergave wanneer je overzicht zegt dat je in de komende 12u een X hoeveelheid gaat maken terwijl dat na afloop van de buff alweer anders is! Volgens mij moet het niet zo heel ingewikkeld zijn om even te kijken wat voor buff er op een gebouw zit, hoe lang die nog duurt en wat het echte productieresultaat daarvan is.
Aan de andere kant, het economie overzicht geeft een 'real time' weergave van wat er gaande is... en met een buff aan ergens produceer je OP DAT MOMENT dus die dubbele hoeveelheid. En, mocht je dat volhouden met buffs verversen, dan geeft ie dus weer wat je in theorie geproduceerd kunt hebben na 12u. Makes sense to me :)
SavagePilgrim
17-12-12, 17:48
"Ik open gewoon het overzicht, hoef maar 1x de scrollbalk naar beneden te trekken en als ik ook maar ergens een rode pijl zie dan weet ik dat er dus iets mis is. Graanveld leeg, waterput droog, kopermijn leeg, etc.")
Het is natuurlijk mooi om te zien dat er iets aan 1 van die productie-sectoren mankeert, maar wat zegt dat bv. van een smelterij?
Alleen is het wel ontzettend irritant dat de kleur bij boompjes veranderd... Mijn eiland niet wordt niet leeg gekapt, maar toch staan de bomen met regelmaat in de min. Hierdoor kleurt een hoop van mijn overzicht in het geel.
Dan zijn de afzettingen dichtbij op dat moment vol en dan is er op dat moment geen afzetting in de buurt die bijgevuld moeten worden. Een paar minuutjes later is alles dan weer groen. Vind het ook maar stom, alsof de planters een maximale looptijd hebben.