PDA

Bekijk Volledige Versie : [Gidsen] Wee_man's avonturen handleidingen



Pagina's : 1 [2]

ZoreanderNL
16-08-13, 16:07
Ah, ik zie het nu pas in je beschrijving staan ja...my bad :p Nou, ga hem proberen lol

wee_man
16-08-13, 16:11
Ah, ik zie het nu pas in je beschrijving staan ja...my bad :p Nou, ga hem proberen lol

succes :) je kan altijd nog 3 generaals terugtrekken mocht je alsnog onderschept word, kost je alleen de 1R dan en een herstellende generaal.
De Veteraan wel eerder laten vertrekken, die zal uitkomen vlak achter de geharde generaal met zijn route zodat beide maar even door het onderscheppngsgebied lopen.

ZoreanderNL
16-08-13, 16:19
Hulde :) very nice blokje en werkt vlekkeloos...tx man

wee_man
17-08-13, 14:30
Zojuist DB voltooid met behulp van je guide. Hij werkte vlekkeloos. Dank voor al het (uitzoek)werk dat je er aan besteed hebt.

gr. Tymy

graag gedaan en succes met de jacht ;)

wee_man
17-08-13, 14:32
Voor degene die het nog niet weten, Het dappere kleermakertje kan je ook vinden op de lange avonturen zoektocht.
De kans is waarschijnlijk niet zo groot maar hij zit er wel in ;)

http://img443.imageshack.us/img443/2610/asuj.jpg

wee_man
19-08-13, 09:54
Speler Niveau: 42+ Episch Roofavontuur
Moeilijkheidsgraad: 9/10
Aantal Spelers: 3
Tijdsduur: 12 dagen
Maximale ep: 82958 ep of 208 magische bonen

http://imageshack.us/a/img607/6978/61ub.jpg

Dit avontuur is te vinden in de loot van het dappere kleermakertje. (ongeveer 20% kans denk ik)


loottabel
http://img829.imageshack.us/img829/5116/4zbk.jpg

overzichtskaart volgt nog...

Dit grote Episch vervolg roofavontuur heeft maar liefst 9 sectoren om te voltooien verdeeld over drie richtingen.
Dit maakt het wel zeer geschikt om met drie spelers ieder een richting te doen :)
De guide is ook verdeeld over 3 posten, iedere richting in 1 post.
Met maar liefst 8 blocks worden de verliezen flink naar beneden gehaald en maken dit avontuur zeer goed te spelen.

Als basis zijn een Veteraan generaal gebruikt met minimaal 1 Geharde en 3 Normale generaals.
Meer generaals maken het alleen maar sneller met hersteltijden.
Hou rekening met de blocks waarbij 3 normale generaals gebruikt worden.
Block 1 en 5 kunnen eventueel achter elkaar gespeeld worden.
In block 1 is een 1R block optie bijgevoegd indien je te weinig Elilte Soldaten bezit.
Veel succes :)


http://imageshack.us/a/img194/469/iconveteran.png Veteraan Generaal R M S E C K (niveau 48+)
gebruikte troepen; 3798R 190M 199S 300E 145C 200B 160K (met 8 blocks)
max verliezen; 3798R 190M 200B

*Er staan diverse opties in de guide om sommige kampen in 1 wave te doen of iets andere samenstelling.
Deze opties zijn niet meegerekend in de gebruikte troepen en verliezen.

De zonen van het kleermakertje deel 1 (linker westzijde)

1e missie
http://imageshack.us/a/img69/1803/hywk.jpg

sector 1 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://img194.imageshack.us/img194/2760/tilh.jpg

kamp 1) 90 rouwdouwer 110 padvinder
kamp 2) 180 rouwdouwer 20 padvinder
kamp 3) 120 waakhond 80 rouwdouwer
kamp 4) 130 rouwdouwer 70 padvinder
kamp 5) 80 waakhond 119 rouwdouwer 1 bert eenoog

positie G1
http://imageshack.us/a/img694/1411/2tkq.jpg

A= Normale generaal
B= Normale generaal
C= Normale generaal
D= Veteraan generaal

kamp 1) 101R 1E 129C 19K (101R) (generaal D)

positie G1 block 1
http://imageshack.us/a/img841/143/80kw.jpg

Stuur generaal A en B op de aangegeven kampen ten aanval.
Zogauw generaal A het tarweveld halverwege bereikt, stuur generaal C en D ten aanval op de aangegeven kampen.
Stuur generaal C en D niet te vroeg weg!

kamp 2) 37S 150E (-) block (generaal A)
kamp 3) 64S 50E (-) block (generaal B)
kamp 4) 99E 98S (-) block of 1R (1R) (generaal C)
kamp 5) 140R 1E 109K (140R) (generaal D)


2e missie
http://imageshack.us/a/img51/8750/qtdz.jpg

sector 2 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://img407.imageshack.us/img407/3491/xtni.jpg

kamp 6) 50 beer 40 wolf (roedelleider)
kamp 7) 110 beer
kamp 8) 60 beer 40 vos 30 reus

positie G2
http://imageshack.us/a/img801/1261/mdmr.jpg

A= Normale generaal
B= Normale of Geharde generaal
C= Veteraan Generaal

kamp 6) 81R 1E 70C 98K (81R) (generaal C)

positie G2 block 2
http://imageshack.us/a/img7/3033/q1hp.jpg

Stuur alle drie generalen (A-B-C) achter elkaar ten aanval op de aangegeven kampen.

kamp 7 ) 1S 157E (-) block (generaal A)
kamp 8a) 200R (200R) (generaal B)
kamp 8b) 97R 1E 152K (97R) (generaal C)

optie kamp 8 in 1 wave

kamp 7) 1S 157E (-) block (generaal A)
kamp 8) 190B 60XB (190B) (generaal C)


3e missie
http://imageshack.us/a/img853/1764/k245.jpg

sector 3 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://img22.imageshack.us/img22/5654/zr2a.jpg

kamp 9 ) 20 everzwijn 80 beer
kamp 10) 70 beer 40 vos 20 reus

positie G3
http://img41.imageshack.us/img41/5641/oei1.jpg

A= Normale generaal
B= Normale of Geharde generaal
C= Veteraan generaal

positie G3 block 3
http://imageshack.us/a/img27/4608/nw4q.jpg

Stuur alle drie generaals (A-B-C) achter elkaar ten aanval op het leiderkamp 10.
Generaal A zal onderschept worden en kamp 9 blocken.

kamp 9 ) 137E (-) block (generaal A)
kamp 10a) 180R (180R) (generaal B)
kamp 10b) 103R 1E 146K (103R) (generaal C)

optie kamp 10 in 1 wave

kamp 9 ) 137E (-) block (generaal A)
kamp 10) 130R 60M 60K (130R 60M) (generaal C)


4e missie
http://imageshack.us/a/img443/1602/xhq3.jpg

sector 4 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://img694.imageshack.us/img694/9692/nu0w.jpg

kamp 11) 40 beer 70 wolf (roedelleider)
kamp 12) 90 wolf 60 wolf (roedelleider)
kamp 13) 90 vos 20 reus 1 reuzeneverzwijn (enorme beer) foutieve leidernaam in dit kamp

positie G4
http://imageshack.us/a/img707/7757/gv9x.jpg

A= Normale generaal
B= Veteraan generaal

kamp 11) 106R 38C 106K (106R) (generaal B)

positie G4 block 4
http://imageshack.us/a/img5/4508/vs7u.jpg

Stuur beide generaals (A-B) achter elkaar ten aanval op de aangegeven kampen.

kamp 12) 120E 65C (-) block (generaal A)
kamp 13) 115M 1E 134K (115M) (generaal B)


Hierna is de linkerzijde (west) van het avontuur voltooid, deel 2 in de volgende post is het middengedeelte (noord)
In deel 3 is de rechterzijde van het avontuur (oost)

wee_man
19-08-13, 09:54
De zonen van het kleermakertje deel 2 (midden noordzijde)

5e missie
http://img21.imageshack.us/img21/7396/5e69.jpg

sector 5 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://img850.imageshack.us/img850/5599/zcau.jpg

kamp 14) 110 everzwijn 40 wolf
kamp 15) 90 beer 50 vos 1 liegende geit (bos)
kamp 16) 70 beer 40 vos
kamp 17) 140 everzwijn
kamp 18) 70 beer 50 vos 20 reus

positie G5
http://imageshack.us/a/img266/2121/t4jn.jpg

A= Normale generaal
B= Normale generaal
C= Normale generaal
D= Geharde generaal
E= Veteraan generaal

kamp 14) 201R 1E 48K (201R) (generaal E)

positie G5 block 5
http://imageshack.us/a/img197/7717/u5r4.jpg

Stuur alle vijf generaals (A-B-C-D-E) achter elkaar ten aanval op de aangegeven kampen.
Let goed op! Kamp 15 is een bos (valstrik) en alleen zichtbaar als je met je muis erop staat.
De aanvalsroute van generaal C is op het leiderkamp waarbij kamp 17 zal onderscheppen en geblockt worden.

kamp 15 ) 192E (-) block (generaal A)
kamp 16 ) 1S 91E 95C (-) block (generaal B)
kamp 17 ) 158S 42C (-) block (generaal C)
kamp 18a) 200R (200R) (generaal D)
kamp 18b) 123R 1E 126K (124R) (generaal E)

optie kamp 18 in 1 wave

kamp 15) 192E (-) block (generaal A)
kamp 16) 1S 91E 95C (-) block (generaal B)
kamp 17) 158S 42C (-) block (generaal C)
kamp 18) 150M 1E 99K (150M) (generaal E)


6e missie
http://img853.imageshack.us/img853/649/t2au.jpg

sector 6 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://img560.imageshack.us/img560/8425/mteh.jpg

kamp 19) 120 everzwijn 70 wolf
kamp 20) 90 everzwijn 40 beer
kamp 21) 90 beer 50 wolf
kamp 22) 190 everzwijn
kamp 23) 70 beer 90 wolf (roedelleider) 1 reuzenleider

generaal posities zijn niet belangrijk hier aangezien er geen block is gebruikt

kamp 19a) 198R (198R)
kamp 19b) 136R 1E 113K (136R)
kamp 20 ) 146R 1E 103K (146R)
kamp 21a) 200R (200R)
kamp 21b) 85R 125C 40K (85R)
kamp 22a) 200R (200R)
kamp 22b) 128R 1E 121K (128R)
kamp 23a) 200B (200B)
kamp 23b) 151R 1E 98K (151R)

hierna is het middengebied (noord) klaar, deel 3 in de volgende post is de rechterzijde (oost)

wee_man
19-08-13, 09:55
De zonen van het kleermakertje deel 3 (rechter oostzijde)

7e missie
http://img138.imageshack.us/img138/8185/8nxe.jpg

sector 7
http://img20.imageshack.us/img20/6484/pjry.jpg

kamp 24) 80 beer 50 wolf
kamp 25) 70 wolf (roedelleider) 30 vos
kamp 26) 40 everzwijn 60 vos 50 reus
kamp 27) 100 waakhond 100 rouwdouwer

positie G7 >> nieuw positie Veteraan generaal, houd deze positie ook aan voor vervolg guide <<
http://img10.imageshack.us/img10/1731/0gc9.jpg

A= Normale generaal
B= Veteraan generaal
C= Normale of Geharde generaal (positie niet zo belangrijk zolang het maar buiten het block is)

positie G7 kamp 24 en 25
http://img32.imageshack.us/img32/5268/kztk.jpg

kamp 24a) 120R (120R) (generaal C)
kamp 24b) 109R 1E 140K (109R) (generaal B)
kamp 25 ) 100R 1E 149K (100R) (generaal B)

optie kamp 24 in 1 wave

kamp 24) 186B 64K (186B) (generaal B)

positie G7 block 6 >> let op, oud kaartje, gebruik de nieuwe positie voor de Veteraan generaal <<
http://img838.imageshack.us/img838/66/0cmi.jpg

Stuur beide generaals (A-B) achter elkaar ten aanval op het leiderkamp.
De aanvalsroute voor generaal A is op het leiderkamp waarbij kamp 26 onderschept en zal worden geblockt.

kamp 26) 156E (-) block of 1R (1R) block (generaal A)
kamp 27) 98R 1E 151K (98R) (generaal B)


8e missie
http://img854.imageshack.us/img854/6940/0kgg.jpg

sector 8
http://img546.imageshack.us/img546/8797/xqf0.jpg

kamp 28) 150 rouwdouwer 50 padvinder
kamp 29) 20 waakhond 180 rouwdouwer
kamp 30) 70 waakhond 130 rouwdouwer
kamp 31) 80 waakhond 120 rouwdouwer
kamp 32) 30 waakhond 180 rouwdouwer 40 padvinder

positie G8
http://img716.imageshack.us/img716/8049/5l2r.jpg

A= Normale generaal
B= Normale generaal
C= Geharde generaal
D= Veteraan generaal

kamp 28) 130R 30M 40C 50K (130R 29M)
kamp 29) 150R 29M 1E 70K (150R 29M)

optie kamp 28

kamp 28) 135R 14S 1E 41C 59K (135R 14S)

optie kamp 28 in 2 waves

kamp 28a) 75R (75R)
kamp 28b) 135R 1E 55C 59K (135R)

kamp 28a) 55B (55B)
kamp 28b) 137R 1E 47C 65K (137R)

positie G8 block 7
http://img24.imageshack.us/img24/685/po91.jpg

Stuur alle vier de generaals (A-B-C-D) achter elkaar ten aanval op de aangegeven kampen.

kamp 30 ) 1S 120E 50C (-) block (generaal A)
kamp 31 ) 1S 116E 45C (-) block (generaal B)
kamp 32a) 200R (200R) (generaal C)
kamp 32b) 112R 1E 50C 87K (112R) (generaal D)


9e missie
http://img22.imageshack.us/img22/6154/qjcl.jpg

sector 9
http://img844.imageshack.us/img844/8413/6g8p.jpg

kamp 33) 120 waakhond 80 padvinder
kamp 34) 120 rouwdouwer 80 padvinder
kamp 35) 200 rouwdouwer
kamp 36) 80 waakhond 119 rouwdouwer 1 knuppelaar

positie G9
http://img826.imageshack.us/img826/4317/rcyl.jpg

A= Normale generaal
B= Normale generaal
C= Veteraan generaal

kamp 33) 88R 2E 160K (88R) (generaal C)

positie G9 block 8
http://img23.imageshack.us/img23/5858/f38h.jpg

Stuur alle drie generaals (A-B-C) achter elkaar ten aanval op de aangegeven kampen.

kamp 34) 1S 108E 50C (-) block (generaal A)
kamp 35) 30S 150E (-) block (generaal B)
kamp 36) 115R 17M 1E 117K (115R 17M) (generaal C)

Hierna is het avontuur voltooid :)

ricos221
19-08-13, 17:15
Ik weet niet of het al gezegd is maar bij het dappere kleermakertje heb je in plaats van kamp 19 kamp 29 gezet. Klein foutje maar wou het toch even mededelen.

wee_man
19-08-13, 19:13
Ik weet niet of het al gezegd is maar bij het dappere kleermakertje heb je in plaats van kamp 19 kamp 29 gezet. Klein foutje maar wou het toch even mededelen.

Bedankt voor het melden, gelijk aangepast :)

Komancer
24-08-13, 00:13
hey Wee_Man, mooie en zeer handige guides. Dank man en keep up the good work!

wee_man
24-08-13, 13:03
>> guide in opbouw, ben hem aan het spelen :) <<

Speler Niveau: 42+ Episch Roofavontuur
Moeilijkheidsgraad: 10/10
Aantal Spelers: 3
Tijdsduur: 12 dagen
Maximale ep: 82520 ep of 207 magische bonen

http://imageshack.us/a/img819/1314/s84v.jpg

Dit avontuur zit in de loot van De zonen van het kleermakertje (ongeveer 25% kans denk ik)

loottabel (bron Duitse Wiki) niet volledig
http://imageshack.us/a/img835/620/1fzz.jpg

3 keer loot zonder bonenstaken erin, of het is een kans of zitten niet in de loot

overzichtskaart volgt nog


http://imageshack.us/a/img194/469/iconveteran.png Veteraan Generaal R M E B C XB K (niveau 48+)
gebruikte troepen; R M E B C XB K
max verliezen; -


1e missie
http://imageshack.us/a/img266/71/3al1.jpg

sector 1 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://imageshack.us/a/img196/7492/bv3i.jpg

kamp 1) 80 everzwijn 60 vos
kamp 2) 90 everzwijn 60 wolf
kamp 3) 110 beer
kamp 4) 110 everzwijn 80 wolf
kamp 5) 180 everzwijn
kamp 6) 90 beer 70 vos 1 woest everzwijn

positie G1

positie G1 kampen 1 t/m 4
1 ) 150R 9M 91K (150R 9M)
2 ) 208R 2E 40K (208R 1E)
3 ) 144R 1E 105K (144R)
4a) 200R (200R)
4b) 137R 1E 112K (137R)

positie G1 block 1

5 ) 191E 9K (-) block
6a) 200B (200B)
6b) 141M 1E 108K (141M)


2e missie
http://imageshack.us/a/img854/7198/ad6m.jpg

sector 2 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://imageshack.us/a/img24/2305/rppg.jpg

kamp 7 ) 120 wolf (roedelleider)
kamp 8 ) 120 waakhond 80 rouwdouwer
kamp 9 ) 130 rouwdouwer 70 padvinder
kamp 10) 120 rouwdouwer 79 padvinder 1 sluipmoordenaar

positie G2

positie G2 kamp 7

7) 109R 89C 52K (109R)

positie G2 block 2

8 ) 10S 99E (-) block
9 ) 100E 73C (-) block
10a) 200R (200R)
10b) 84R 1E 90C 75K (83R)


3e missie
http://imageshack.us/a/img827/1354/knni.jpg

sector 3 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)
http://imageshack.us/a/img41/4894/g51d.jpg

kamp 11) 70 beer 30 reus
kamp 12) 30 beer 70 wolf (roedelleider)
kamp 13) 30 beer 80 vos
kamp 14) 80 beer 50 vos
kamp 15) 60 beer 40 reus 1 reuzeneverzwijn (enorme beer) foutieve leidernaam

positie G3

positie G3 kampen 11 t/m 13

11) 91R 1E 158XB (91R)
12) 90R 82C 78K (90R)
13) 109R 1E 140K (109R)

positie G3 block 3

14) 1S 167E (-) block
15a) 200R (200R)
15b) 25R 28M 2E 195XB (25R 28M)


4e missie
http://imageshack.us/a/img7/7862/z715.jpg

sector 4 (overgeslagen kampen hebben geen nummer)

positie G4

positie G4 kamp 16 t/m 19

16 ) 113R 1E 136K (113R)
17a) 165R (165R)
17b) 121R 1E 128K (121R)
18 ) 39R 199E (39R)
19 ) 117R 133K (117R)

positie G4 block 4

20 ) 1S 109E 86C (-) block
21 ) 101S 95E (-) block
22a) 200B (200B)
22b) 200B (200B)
22c) 160B (160B)
22d) 70R 53M 127K (70R 53M)

optie kampen 19 en 20 zonder block

20a)
20b)
21 )

5e missie

sector 5

kamp 22) 100 wolf 50 reus
kamp 23) 100 reus
kamp 24) 90 wolf 110 vos
kamp 25) 120 everzwij 60 vos
kamp 26) 140 waakhond 90 rouwdouwer
kamp 27) 1 metaaltand 130 rouwdouwer 110 padvinder

positie G5

positie G5 kamp 22 t/m 25

22) 115R 1E 134XB (115R)
23) 1E 249XB (-) aanvalsroute op kamp 24, terugtrekken nadat 23 verslagen is!
24a) 200B (200B)
24b) 138R 2M 109K (138R 2M)
25a) 200B (200B) aanvalsroute op kamp 26
25b) 169R 1E 80K (169R) aanvalsroute op kamp 26, terugtrekken nadat 25 verslagen is!

positie G5 block 5

wee_man
24-08-13, 13:04
Hierbij mijn eigen Pirateneiland keuze die ik al lange tijd succesvol gebruikt zonder falen van de blocks hierop.
De 1e twee blocks zijn bijna of gelijk aan andere guides, voor het 3e block heb ik eigen versie gemaakt die makkelijker te spelen is en prima werkt :)
De block kaartjes staan onderaan.

Pirateneiland Expert Niveau 48+ (Kanonniers met Veteraan)

Speeltijd inclusief heen/terugreis ongeveer anderhalf uur
(restantje Recruten zal per troepentransport terugreizen)

De verliezen zijn ongeveer 225 tot 230R hierop

meegenomen generaals
veteraan 248C 1E
veteraan 240R
normaal 153E 31S
normaal 148K
normaal 0

Na elk block thuiseiland bezoeken zodat alle posities vrij komen in de nieuwe sector.

kamp1) 1E 248C (-) deze vet terugsturen hierna en 2e vet verplaatsen op positie van block 1

kamp2) 45E (block)
kamp3) 72R 1E 148K (72R)

kamp4) 59E (block)
kamp5) 2R 45E (block)
kamp6) 49R 1E 148K (49R)

kamp8) 21R 100E (21R) bos

kamp7) 16S 47E (block)
kamp9) 2R 61E (block)
kamp10) 15S 41E (block)
kamp11) 98R 4E 148K (98R)

block 1
http://imageshack.us/a/img543/1044/ohso.jpg
Ruim in tijd en geen problemen hierop.

block 2
http://imageshack.us/a/img703/3248/4myk.jpg

http://imageshack.us/a/img96/7436/p3q2.jpg
Kamp 4 is krap aan met tijd en zal wel eens een balk tonen maar met goed klikken werkt dit block prima.

block 3
http://imageshack.us/a/img823/5773/b1wc.jpg

http://img197.imageshack.us/img197/2441/wrhk.jpg
Falen op dit block is meestal verkeerde aanvalsvolgorde/troepenkeuze of kamp 8 (bos) vergeten eerst weg te halen .
Kamp 7 zal wel eens eens een balk tonen maar de Veteraan zal snel genoeg zijn om de leider op tijd te verslaan.

wee_man
24-08-13, 13:04
gereserveerd voor nieuwe guide

wee_man
24-08-13, 13:05
hey Wee_Man, mooie en zeer handige guides. Dank man en keep up the good work!

Bedankt en veel plezier ermee :)

UnDutchable
28-08-13, 11:09
Die block op kamp 10-11 kan je beter met 152E en 48C doen. Minimaal hoger risico op verliezen, maar wel gegarandeerd 5 rondes knokken ipv 4 ;)

wee_man
28-08-13, 13:49
Die block op kamp 10-11 kan je beter met 152E en 48C doen. Minimaal hoger risico op verliezen, maar wel gegarandeerd 5 rondes knokken ipv 4 ;)

Over welk avontuur gaat dit?

Als je op dappere bedoelt, 156E 44C is een 100% winnend block, dat is 20 seconde extra van het kamp verslaan en dan kom je ook op minimaal 5 rondes uit. :) Ik reken het kamp verslaan als een extra ronde aangezien dat ook 20 seconde is met een normale generaal.

152E 48C is minimaal 4 rondes met kans een verliezend block te zijn.

arkeil
28-08-13, 14:56
Wee_man misschien heb je hier iets aan bij het maken van de guide voor verraden kleermaker: forum.thesettlersonline.nl/threads/17195-Verraden-kleermaker-guide

wee_man
28-08-13, 15:15
Wee_man misschien heb je hier iets aan bij het maken van de guide voor verraden kleermaker: forum.thesettlersonline.nl/threads/17195-Verraden-kleermaker-guide

Bedankt voor de link en de info, ziet er mooi uit :)

Ik heb verraden kleermakertje al voltooid, alleen nog niet alle kaartjes klaar, volgende ronde als ik die speel.
In sector 1 is de leider te blocken, maar ik moet nog even betere timing uitzoeken die makkelijk na te spelen is.

arkeil
29-08-13, 00:44
ja ik had ook gezien dat die te blocken is maar met 4 sec speling ofzo... vond dat iets te krap om te vermelden :p

kraplap
02-09-13, 12:12
geweldige gids. Dank je weeman.

In het avontuur de slimme kleermaker kan je in sector 1 kamp 2 pakken met 2e - 248cav zonder verliezen.

wee_man
02-09-13, 12:42
geweldige gids. Dank je weeman.

In het avontuur de slimme kleermaker kan je in sector 1 kamp 2 pakken met 2e - 248cav zonder verliezen.

Dank je :)

200 padvinders geeft wel een kleine kans E en C te verliezen met 2E 248C vandaar mijn keuze met Recruten erbij.

wee_man
05-09-13, 21:46
Speler Niveau: 36+
Moeilijkheidsgraad: 6/10
Aantal Spelers: 1
Tijdsduur: 8 dagen
Maximale ep: 49530 ep of 496 stermunten

Dit avontuur is uitsluitend te koop bij de handelaar voor 1495 edelstenen (verhandelbaar)

http://imageshack.us/a/img404/6098/57e2.jpg

loottabel (tabel is niet helemaal correct, er zijn 2 wapenslots)
http://img401.imageshack.us/img401/5117/vikingen2loot.jpg

lootvoorbeeld (niveau 50)
http://imageshack.us/a/img825/8392/j5x0.jpg

Invasie van de Vikingen is afkomstig uit een starterpack welke helaas niet in Nederland is uitgebracht.
Op veler verzoek is dit avontuur nu eindelijk voor iedereen te spelen maar wel prijzig met de edels ;)
In de loot een kans op 2 speciale gebouwen of een speciale 4 daagse buff die 4 keer opbrengst geeft.
De lvl 5 ijzermijn is verhandelbaar zolang die niet gebouwd is. Deze mijn kan wel leeglopen dus opletten ermee :)
Het winterhuis kan 140 settlers huizen en beide gebouwen kosten geen bouwvergunning om te plaatsen.
Verder een goede portie EP of stermunten met niet al te hoge verliezen.
Het eiland is een kopie van het normale Vikingen avontuur in een winterlook met andere posities en aanvalsroutes.

overzichtskaart
http://imageshack.us/a/img89/295/pnqa.jpg
Er zijn diverse missies die ep geven waaronder lege putten aanklikken die op de kaart zijn aangegeven

Net als op de normale Vikingen hebben leiderkampen een rood gebied en is een combinatie van Militie en Kruisbogen een goede keuze.

Ik heb dit avontuur gespeeld met gebruik van Elite Soldaten maar het is makkelijk aan te passen met gebruik van normale Soldaten.
Gebruik een gevechtssimulator om je eigen voorkeur te maken, de route is verder prima :)

http://imageshack.us/a/img194/469/iconveteran.png Veteraan Generaal R M E C XB (niveau 41+)
gebruikte troepen;122R 535M 194E 238C 246XB
max verliezen; (122R 534M)

Overgeslagen kampen hebben geen nummer in deze guide.

positie G1
http://imageshack.us/a/img43/7726/6tr9.jpg

kamp 1) 123M 1E 126XB (123M) 140 jomsviking 60 karel


positie G2
http://imageshack.us/a/img28/3228/fnkg.jpg

kamp 2) 73M 1E 176XB (73M) 40 jomsviking 120 lijfwacht 40 karel


positie G3
http://imageshack.us/a/img534/6410/r0q6.jpg

kamp 3) 225XB (-) 50 lijfwacht 75 karel
kamp 4) 55M 1E 194XB (55M) 60 jomsviking 80 lijfwacht 60 karel
kamp 5) 3M 1E 246XB (3M) 200 karel


positie G3
http://imageshack.us/a/img708/9028/opg5.jpg

kamp 6) 88R 1E 55C 106XB (88R) 85 lijfwacht 80 walkure 35 razernij


positie G4 block 1
http://imageshack.us/a/img62/2225/hn4g.jpg

A= Normale generaal
B= Veteraan generaal

Stuur beide generaals (A-B) achter elkaar ten aanval op de aangegeven kampen.

kamp 7) 149E (-) block (generaal A) 80 lijfwacht 120 slaaf
kamp 8) 8R 1E 200C 41XB (8R) (generaal B) 40 karel 160 walkure

optie kamp 7 zonder block
kamp 7) 52R 1E 197XB (52R)


positie G5 kamp 9 en block 2
http://imageshack.us/a/img842/5664/bsw2.jpg

A= Normale generaal
B= Veteraan generaal

kamp 9) 44M 1E 59C 146XB (44M) 40 jomsviking 80 lijfwacht 60 walkure 20 razernij

block 2

Stuur beide generaals (A-B) achter elkaar ten aanval op de aangegeven kampen.

kamp 10) 193E (-) block (generaal A) 120 lijfwacht 80 karel
kamp 11) 15R 51M 1E 183XB (15R 51M) (generaal B) 70 jomsviking 50 lijfwacht 50 karel 30 razernij

optie kamp 10 zonder block
kamp 10) 55M 1E 194XB (55M)


positie G6
http://imageshack.us/a/img89/9531/yvak.jpg

Geen block gebruikt ivm de zeer kleine tot geen verliezen op kamp 13 en 14

kamp 12) 76M 1E 173XB (75M) 200 lijfwacht
kamp 13) 11R 1E 238C (11R) 200 walkure
kamp 14) 3M 1E 246XB (3M) 200 karel
kamp 15) 68M 1E 181XB (68M) 60 jomsviking 80 lijfwacht 60 razernij

Hierna is het avontuur voltooid, succes met de loot :)

Geerius
07-09-13, 14:25
Wee_man: wat zijn de gebouwen in slot 6?

wee_man
07-09-13, 19:07
Wee_man: wat zijn de gebouwen in slot 6?

Een lvl 5 (winter) ijzermijn, een winterhuis die 140 settlers kan huizen en een speciale 4 daagse buff die 4 keer opbrengst geeft.
Je krijgt 1 van de drie en ik vind het huis de meest aantrekkelijke maar had helaas de ijzermijn ;)
De mijn staat op mijn eiland in S8 mocht je die willen zien :)

wee_man
12-09-13, 21:56
Speler Niveau: 26+
Moeilijkheidsgraad: 4/10
Aantal Spelers: 1
Tijdsduur: 12 uur
Maximale ep: 3900 of 39 stermunten

http://imageshack.us/a/img197/1112/nlus.jpg

Dit mini avontuur is te koop bij de handelaar voor 295 edelstenen

loottabel; nog niet volledig (in slot 4 en 5 kans op een moederboom ritueel buff)

lootvoorbeeld;
http://imageshack.us/a/img822/6386/6u9b.jpg

Net als de andere mini avonturen zijn blocks niet mogelijk en bevat het avontuur diverse missies.
De bomen die je moet aanklikken in 1 van de missies staan aangegeven op het kaartje.
Daaronder diverse versies met of zonder Veteraan.
Let wel op! Dit mini avontuur heeft een maximale speeltijd van 12 uur!

overzichtskaart;
http://imageshack.us/a/img853/2341/xz18.jpg

kamp 1) 60 des.-militie 60 des.-boogschutter
kamp 2) 40 des.-cavalerist 40 des.-soldaat 40 des.-boogschutter
kamp 3) 40 des.-cavalerist 30 des.-soldaat 40 des.-groteboogschutter
kamp 4) 30 des.-soldaat 50 des.-groteboogschutter 20 des.-kanonnier
kamp 5) 80 des.-elitesoldaat 20 des.-kanonniers 1 heer robin

Normale Generaal R S C
gebruikte troepen; 504R 138S 154C
max verliezen; (504R)

1) 46R 1S 153C (46R)
2) 84R 116S (84R)
3) 68R 132S (67R)
4) 45R 1S 154C (45R)
5a) 200R (200R)
5b) 62R 138S (62R)

Normale Generaal R E C
gebruikte troepen; 502R 138E 155C
max verliezen; (502R)

1) 46R 1E 153C (46R)
2) 84R 116E (84R)
3) 66R 134E (66R)
4) 44R 1E 155C (44R)
5a) 200R (200R)
5b) 62R 138E (62R)

Veteraan Generaal R S C
gebruikte troepen; 468R 176S 217C
max verliezen; (468R)

1) 33R 1S 216C (33R)
2) 74R 176S (74R)
3) 68R 132S (67R)
4) 32R 1S 217C (32R)
5a) 200R (200R)
5b) 62R 138S (62R)

Veteraan Generaal R E C
gebruikte troepen; 464R 178E 218C (zonder kanonniers)
max verliezen; (464R)

Veteraan Generaal R E C K
gebruikte troepen; 321R 178E 218C 119K (met Kanonniers op kamp 5)
max verliezen; (321R)

1) 33R 1E 216C (33R)
2) 72R 178E (72R)
3) 66R 134E (66R)
4) 31R 1E 218C (31R)
5a) 200R (200R)
5b) 62R 138E (62R)

5) 119R 1E 130K (119R) (kanonniers versie)

kili
16-09-13, 13:11
in heldhaftige G3 zit een bug op de block. Bij mij is die mislukt en killde die t kamp tegen t leiderskamp voor de leider zelf, alleen...dat hele bericht van t gevecht krijg ik ook niet in mn mail. Gezien t een block is ondersteund support t toch niet, maar wees dus gewaarschuwd...De overweging is nu wil je dat kamp blocken of speel je deze in 2 waves weg.

edit: het block is wonderbaarlijk genoeg toch goed gegaan. Ik zie het kampje eerst neer gaan, ik zie dat er 5 elites van de 150 over zijn + de 40 xb, ja ik mis een mail van t gevecht in mn mail. Ik kom nu net opnieuw t avontuur in en de generaal heeft weer zn volledige 160e + de 40xb. Het block is dus toch goed gegaan. Zoals bartje ook al zei...bizar...

wee_man
16-09-13, 16:36
in heldhaftige G3 zit een bug op de block. Bij mij is die mislukt en killde die t kamp tegen t leiderskamp voor de leider zelf, alleen...dat hele bericht van t gevecht krijg ik ook niet in mn mail. Gezien t een block is ondersteund support t toch niet, maar wees dus gewaarschuwd...De overweging is nu wil je dat kamp blocken of speel je deze in 2 waves weg.

edit: het block is wonderbaarlijk genoeg toch goed gegaan. Ik zie het kampje eerst neer gaan, ik zie dat er 5 elites van de 150 over zijn + de 40 xb, ja ik mis een mail van t gevecht in mn mail. Ik kom nu net opnieuw t avontuur in en de generaal heeft weer zn volledige 160e + de 40xb. Het block is dus toch goed gegaan. Zoals bartje ook al zei...bizar...

Ja, soms geeft het "live" gezicht een verkeerde uitkomst van het gevecht terwijl het in de berekening wel juist loopt.
Ik heb ook regelmatig dat een kamp nog vrolijk aan het vechten is tot het oneindige lol
Pas na een refresh of ff home eiland bezoeken klopt alles weer ;)

Ik was eens helpen op zonen van het veld met het laatste block, mijn medespeler zag het laatste block totaal mislukken terwijl het bij mij wel precies goed liep.
We hadden allebij dus een ander live beeld van het block maar uiteindelijk was het block wel goed gegaan.
Het is een vreemde bug...

Jetila
23-09-13, 14:16
top

DagobertDuck
24-09-13, 10:45
slaaprif: veteraan: nodig 550 r + 200 c + 150 s max. verlies 444 r + 15 s
xp 3860

kamp 1: 60 deserteur militie + 60 deserteur boog ( 200 c + 50 r) 35 r
kamp 2: 40 deserteur cavalerie + 40 deserteur soldaat + 40 deserteur boog ( 100 r + 150 s) 75 r
kamp 3: 40 deserteur cavalerie + 30 deserteur soldaat + 40 deserteur boog (100 r + 150 s) 67 r
kamp 4: 30 deserteur elitesoldaat + 50 deserteur langboogsoldaat + 20 deserteur kanonnier (100 r + 150 s) 67 r
kamp 5: 80 deserteur elitesoldaat + 20 deserteur kanonnier + 1 heer robin ( 200 r + 50 s) 200 r + 15 s

Zodiac
25-09-13, 12:36
Kan niet omdat je de twee reuzen moet verslaan.
Dat is een missie,anders kom je niet verder.

Zodiac
25-09-13, 12:46
klopt niet rendy.
kamp 6 zitten 2 reuzen die je moet verslaan,anders kan je niet verder met dit avontuur:).

Zodiac
25-09-13, 12:47
6 en 8 ook overslaan, dacht ik zo

Klopt niet Rendy.
Kamp 6 daar zitten twee reuzen die je moet verslaan.
Dit is een missie,als je dit niet doet dan kan je niet verder met het avontuur

Zvicinou
09-10-13, 10:34
wee-man!

je guide voor stampende stier was top! (verkorte versie)
laatste blokje gedaan met 2 vetjes.

helaas dit is alleen verkrijgbaar met kaartstukken.

Paul06
09-10-13, 16:40
Ik heb je guide voor het dappere kleermakertje zonder kanonnen stap voor stap gevolgd en hij klopte volledig. Ik heb nergens meer verloren dan je aangaf en ook niet beduidend minder. Bedankt!

Zvicinou
16-10-13, 10:57
wee-man!
ik heb eindelijk de verb EXP kunnen doen. alleen wel met kanonnen! heb flink zitten stampen naar 48 te komen :)

de guide is top! het ging allemaal vlotjes, moest alleen wachten op R elke keer. maar lvl 5 barak en een stinkerd erop knalde ik de R er zo uit!

en ben helemaal blij met de engelenpoort :DDDDDD
ik heb deze een mooi plekje gegeven!

gekewe
17-11-13, 07:50
betreft het slimme kleermakertje:
In het door mij met stermunten gekochte slimme kleermakertje zit in het kamp linksboven geen grote beer maar een reuzeneverzwijn !!!
Al mn 166 xb naar de maan :(
Dus kijk eerst wat er in het kamp zit een grote beer of een reuzeneverzwijn :(

luppert
16-12-13, 09:12
kamp 5 klopt volgens mij niet heb xb verlies

IndianOutlaw
12-01-14, 00:18
de versie 41+ gedaan , geen fouten tegen gekomen, dus jullie kunnen de guide gewoon volgen

RGRacing
15-01-14, 07:37
Goeie guide, maar komt er ook 1 zonder blocks??

copycat
15-01-14, 12:24
betreft het slimme kleermakertje:
In het door mij met stermunten gekochte slimme kleermakertje zit in het kamp linksboven geen grote beer maar een reuzeneverzwijn !!!
Al mn 166 xb naar de maan :(
Dus kijk eerst wat er in het kamp zit een grote beer of een reuzeneverzwijn :(

Zit wel een Grote Beer in, de benaming klopt alleen niet ;)

Zaxxzam
21-02-14, 18:56
Is kamp 5 niet te doen in 2 waves met een normale generaal?


alleen met kanon

DagobertDuck
26-02-14, 14:26
pirateneiland gaat twee block niet meer goed hier de aangepaste guide http://louisvan.home.xs4all.nl/naamloos/guide/pirateneiland.pdf

FlorisV1967
22-03-14, 20:21
block3 snap ik niet helemaal, want je hebt ook nog kamp11 dat je moet aanvallen. waarmee heb je die dan aangevallen?

michel073
14-04-14, 11:53
komen er ook nog handleidingen van de avo's zvhv enz ???

peppy
17-04-14, 13:16
helaas is onze wee_man al tijden niet online geweest, dus zal het niet van hieruit gemaakt worden.
misschien zijn er nog anderen die daar tijd in willen steken.

GamerTag
21-04-14, 16:48
Ben bezig om bestaande avonturen te verbeteren:

Vandaag Stelen van de rijken 463 recruiten tactiek toegevoegd met Meester in gevechten minder recruiten verlies dan met vet+kanon

Stelen van de rijken geupdate op 24-04-2014
(http://settlersonlineadventures.blogspot.nl/2013/09/stealing-from-rich.html)

My own adventure blog (http://settlersonlineadventures.blogspot.nl/2013/09/adventure-guide-list.html)


en met tips onder aan de pagina zou men mij kunnen helpen heb je een toevoeging of verbetering geef het door door onder aan een avontuur te reageren.

Werk niet met forum omdat het te beperkt is in aanpassen. en grootte.

RhythmKing
28-04-14, 20:32
Ben voor de tweede keer bezig met dit avontuur.
Ik denk dat er een update heeft plaatsgevonden in dit avontuur.
Tussen landingspunt en G1 positie zit een bos met 40 grijze wolfen, schadepunten 10, schade 2-3, nauwkeurigheid 80%, eerste slag.
Als ik nog meer vreemde dingen tegenkom zal ik het posten.

RhythmKing
28-04-14, 20:35
Update: Bandietenkamp tussen landingspunt en G1 positie met 10 schurken en 15 steenwerpers.

RhythmKing
28-04-14, 20:45
Wederom onderschept door 10 schurken en 20 padvinders op weg naar bandietenleider 1.
Er zijn ook geen verzamelobjecten beschikbaar is mij opgevallen, geen missie en geen objecten.

Paul06
28-04-14, 21:17
Nu nog één update RhythmKing waarin je vertelt welk avontuur je doet...

RhythmKing
30-04-14, 09:43
Excuses het gaat om het avontuur Duistere Priester.

Paul06
30-04-14, 10:01
Het is ook de bedoeling dat je je kamp vanaf de landingsplaats eerst verplaatst naar G1, en vanaf daar de verschillende kampen aanvalt RhythmKing.

Dan word je niet onderschept en klopt de guide gewoon.

Forza_Eagles
14-12-14, 14:15
Hallo, is er ook een handleiding om het dappere kleermakertje met een gewone generaal (200 eenheden) te spelen? Of is dat een kansloze missie en heb je daar echt een veteraan voor nodig?

salah1998
14-12-14, 18:46
Hallo, is er ook een handleiding om het dappere kleermakertje met een gewone generaal (200 eenheden) te spelen? Of is dat een kansloze missie en heb je daar echt een veteraan voor nodig?

Beste Forza,

Dat is wel mogelijk, maar je zult dan zó vaak generaals op moeten offeren, dat je dagenlang bezig bent. Een guide ervoor is er ook nog niet.

waldmeister
26-12-14, 12:07
Bij "Red het kerstfeest: De nieuwe setting voor kamp 10 met 48R 202S kán ook 6S extra verlies opleveren.
http://i59.tinypic.com/2yyplbm.jpg

Sir_dumbledore
31-12-14, 19:56
Kamp 14 klopt niet werd volledig de pan ingehakt met 182 rekruten 1 elite en 67 kanonniers? Ik ben benieuwd naar jullie/jou bevindingen? Bij het dappere kleermakertje

salah1998
07-01-15, 21:59
Kamp 14 klopt niet werd volledig de pan ingehakt met 182 rekruten 1 elite en 67 kanonniers? Ik ben benieuwd naar jullie/jou bevindingen? Bij het dappere kleermakertje

De kleermaker guides zijn oud, beren hebben nu omgevingsschade, dumble.

Hagar
28-01-15, 10:08
Wee_man is al maandenlang niet meer online geweest hier. Hou er dus rekening mee dat verschillende guides verouderd zijn!
Zeker de kleermakers dateren nog van voor de aanpassingen!!!

Madena
05-11-15, 12:10
Ik krijg een 404 not found op de link.