Bekijk Volledige Versie : [Economie] Gebouwen uit de winkel (guide)
Ik heb gemerkt dat er zeer veel onduidelijkheid is over de gebouwen die je kan kopen met edelstenen. Ik plaats daarom hier ook alle gegevens die ik heb en weet.
!!!Hou rekening mee dat de productie tijd zonder loopafstanden is!!!
Monniken Klooster 2450 Edelstenen
-Productie tijd 6 minuten
Level 1 --> 4 granen en 8 water = 4 Godendrank
Level 2 --> 8 granen en16 water = 8 Godendrank
Level 3 --> 12 granen en 20 water = 12 Godendrank
Level 4 --> 16 granen en 24 water = 16 Godendrank
Level 5 --> 20 granen en 28 water = 20 Godendrank
Recycle Fabriek 990 Edelstenen
-Productie tijd 3 minuten
Level 1 --> Output 1 Kool
Level 2 --> Output 2 Kolen
Level 3 --> Output 3 Kolen
Level 4 --> Output 4 Kolen
Level 5 --> Output 5 Kolen
Watermolen 895 Edelstenen
-Productie tijd 3 minuten
Level 1 --> Output 1 Water
Level 2 --> Output 2 Water
Level 3 --> Output 3 Water
Level 4 --> Output 4 Water
Level 5 --> Output 5 Water
Graansilo 750 Edelstenen
-Productie tijd 12 minuten
Level 1 --> Output 1 Tarwe
Level 2 --> Output 2 Tarwe
Level 3 --> Output 3 Tarwe
Level 4 --> Output 4 Tarwe
Level 5 --> Output 5 Tarwe
-Vult je graanvelden weer aan
Edelstenenput 20000 Edelstenen
-40000 Edelstenen
-Kan je niet upgraden
-13minuten en 9 seconden (ongeveer een jaar om hem leeg te krijgen)
Onuitputbare Kopermijn 20000 Edelstenen
-Productie tijd 3 minuten
Level 1 --> Output 1 kopererts
Level 2 --> Output 2 kopererts
Level 3 --> Output 3 kopererts
Level 4 --> Output 4 kopererts
Level 5 --> Output 5 kopererts
-Is echt onuitputbaar
Met deze gegevens kan je makkelijk kijken wat rendable is om te kopen. Tot dus ver wat ik weet kan ik je vertellen dat voor alle gebouwen waar ik eventueel interrese in had het meerdere malen goedkoper is om een bouwvergunnings pakket te kopen. Het nadeel om bepaalde gebouwen op te vangen met normale productie ketens is dat upgraden veel meer kosten met zich mee brengt. Je moet meerdere gebouwen buffen. Je ruimte om te bouwen kan eventueel een keer opraken. En je gebruikt minder settlers.
Het enige wat ik nu nog eventueel zou willen hebben is de Watermolen.
Graansilo 750 Edelstenen
Sorry geen gegevens van beschikbaar :D
Level 1 -->
Level 2 -->
Level 3 -->
Level 4 -->
Level 5 -->
-Vult je graanvelden weer aan
Productietijd zonder wegen is 12 min.
Level 1 --> Output 1 Tarwe
Level 2 --> Output 2 Tarwe
Level 3 --> Output 3 Tarwe
Level 4 --> Output 4 Tarwe
Level 5 --> Output 5 Tarwe
Edelstenenput 20000 Edelstenen
-40000 Edelstenen
-Kan je niet upgraden
-Productie tijd ? (ongeveer een jaar om hem leeg te krijgen)
Productie tijd zonder wegen is 13 min. en 9 sec.
Silferwulf
30-09-12, 19:13
Productie tijd zonder wegen is 13 min. en 9 sec.
Dit klopt precies als ik dat zo ongeveer uitreken ^^.
Uitleg:
13 min. 9 sec = 789 seconden.
Ik neem aan dus per 789 seconden 1 edelsteen.
Een jaar telt 365,25 dagen (ongeveer).
365,25 x 24 = 8.766 uren
Ans x 3600 = 31.557.600 seconden in
Bedankt voor de reacties. De post is nu geupdate.
Begrijp ik het goed, dat wanneer je een graansilo hebt, dat je dan je graanvelden kunt bijvullen, zoals we dat ook kunnen doen met vis en graan?
Een silo werkt automatisch.
Stel je voor je hebt:
1 boerderij (lv1)
1 graanveld
1 graansilo (lv1)
Dan haalt de boerderij iedere 12-13 minuten een tarwe van het land en de silo vult daarna het veld weer aan. Resultaat: het graanveld gaat NOOIT leeg! Enige voorwaarde is dat de silo en boerderij altijd van hetzelfde level zijn.
En dat de silo een kleinere of gelijk aan vervoersduur heeft als de boederij naar het zelfde veld.
Dus, een graansilo per boerderij?
Ja, van hetzelfde level en met een productietijd kleiner dan of gelijk aan de boerderij.
Wat je in de praktijk ziet is dat men het echter anders opzet en het uitrekend over meerdere boerderijen, bijv:
2x lv3 boerderij.
3x lv2 silo.
etc, dit omdat silo's qua upgradekosten na lv2 al munten kosten.
Oke, dus 2 * level 1 silo is goed voor 1 level 2 boerderij. Oke, nice to know.
Die recyclefabriek, hoe werkt die?
heb mij juist die silo gekocht. vind hem zijn edelstenen niet waard. zou mooier geweest zijn dat hij ineens een volledig veld deed en niet tarwe per tarwe.
ik bedoel wel niet veld / 13 mins maar bvb 1 volledig veld per 4 of 6u, anders is hij veel te overpowerd. en dan niet upgradebaar zijn en een limiet van 1 silo.
komt in mijn geval nog niet positief, haal men velden leeg aan een 14k tarwe / 12u, en met de velden dan per 6u = bvb 400, 800 of ... (weet niet wat een III tarweveld bevat) tarwe / 12u valt te zien welk veld (I,II,III) hij aanvult. bespaard beetje op grondstoffen.
Ik wil hem wel overkopen van je anders hoor :)
Weet iemand wat de dorpsschool doet?
Maakt iedere 2 uur een settler.
Normaal maakt je Burgermeestershuis iedere 15 minuten een settler aan zolang er genoeg woonruimte is, dat komt dus neer op 96 settlers per dag. Met een dorpsschool maak je er dus 105 per dag aan, met twee scholen 116 en met 3 scholen 127.
Bedankt Beittil, dat lijkt me dan niet echt de moeite waard. Is de dorpsschool ook te upgraden?
Maakt iedere 2 uur een settler.
Normaal maakt je Burgermeestershuis iedere 15 minuten een settler aan zolang er genoeg woonruimte is, dat komt dus neer op 96 settlers per dag. Met een dorpsschool maak je er dus 105 per dag aan, met twee scholen 116 en met 3 scholen 127.
School is niet te upgraden, is het idd niet echt super waard als je er met geld aangekochte edelstenen voor moet gebruiken. De meeste mensen die de scholen wel hebben zijn eraan gekomen tijdens het Halloween evenement toen ze te koop waren voor pompoenen.
Zou leuk zijn als je er ook even afbeeldingen bijzet. (Misschien zelfs vanaf lvl 1 t/m5 upgrade afbeeldingen)
Powered by vBulletin™ Version 4.0.4 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.