PDA

Bekijk Volledige Versie : gilde missies

wee_man (OL)
16-08-12, 14:42
Vandaag zijn de gilde missies gestart maar wij vonden de beloningen toch wel magertjes.
Persoonlijke gilde missies gaven 5 graniet en 10 munten en daarvoor moeten we flink wat grondstoffen beschikbaar stellen.
Onder ander 2k Hardhoutplanken en 1.5k brood, een andere was 400 staal, ik zag 4k dennenhout met een hoop water erbij en 3k hardhout.
En dat alles voor 21 ep tot 61 ep per persoon mochten 17 leden de missie voltooien.

Best wel jammer want nu slaan we de gilde missie over omdat we alle (dure) grondstoffen kwijtraken voor een kleine beloning.
Wij hopen dat de gilde missies toch wel iets aantrekkelijker worden om te voltooien zodat we met plezier eraan kunnen werken binnen het gilde :)

wee

sjaak1515
16-08-12, 17:33
hallo allemaal

ik wil even iets zeggen over mijn gildemissie
mijn gilde missie is namelijk dat ik 600 gouderts beschikbaar moet maken uit mijn opslag
maar het probleem is dat ik pas niveau 19 ben en dus nog helemaal geen fouderts kan
nu snap ik wel dat ik zuo kunnen ruilen met andere spelers
maar als ik dan mijn hele vermogen uitgeef om te ruilen krijg ik er maar 10 munten voor terug
dus wat ik wil zeggen is maak de gilde missies iets haalbaarder en de beloning ook iets hoger

gr. sjaak

Danielluh
17-08-12, 07:59
idd, ik moets 2000 ijzererts afdragen, beloning 28 ep als de gilde klaar is, 10 coins als ik 2000 erts heb.
op handel kan ik 10x zoveel krijgen voor dat.

loont zich niet om die gildemissies te doen op dit moment.

Harro
17-08-12, 10:27
of het loont of niet, vindt ik niet zo interessant, de missies moeten te doen zijn, is goed voor een gilde groeps gevoel, maar vandaag moet ik kannonnen hebben, de zou ik over ongeveer 15 levels eens kunnen bouwen.

er wordt teveel gevraagd, waarbij niet eens wordt gelet of iemand het zou kunnen maken, en het moet te vaak beschikbaar worden gesteld (raak je het ds kwijt)

Warbirds
17-08-12, 15:06
Bij deze klaag ik ook over die missies...jammer dat dit niet its aparts opleverd zodat mensen die in een gilde zitten iets extra`s kunnen verdien

RixIt
17-08-12, 15:11
Ik vind het ook niet kunnen dat de investering van de missie tot 90% verlies leid in de beloning
meerdere leden van mijn gilde hebben tussen de 3000 en 4500 grondstoffen moeten investeren voor een schandelijke 10 munten en 5 graniet

ik vind dit ondanks de goede inzet van mijn leden, erg belachelijk en zal in het vervolg ook hierdoor al mijn leden afraden aan deze missies mee te doen.

Aangezien BB_Skelril al aangaf dat de EPs zeldzaam moeten blijven snap ik nog wel dat dit beperkt blijft. Maar met de investering die je hiermee momenteel moet doen kun je veel meer EP verdienen door het in te zetten voor avonturen en krijg je buiten meer EP ook nog eens veel andere grondstoffen er voor terug.

Dit gaat ten koste van het spel imo en maakt het er niet leuker op, ook al zou dat wel moeten

greetz,

TK Leider, RixIt

Kimie
17-08-12, 15:15
Ik vind het aantal wat je bijelkaar moet sparen (of inleveren) veel te hoog!Maak het aantal wat je moet hebben wat kleiner voor hetzelfde ep (21 tot 61 ep)
of maak de beloning wat redelijker want dit is echt te weinig wat je ervoor terug krijg.

Sanriet
17-08-12, 15:19
De investeringen en beloningen van de gildemissies zijn totaal niet met elkaar in verhouding! 4000 Hardhoutstammen opgeven voor 10 Gold Coins is mijns inziens verre van redelijk.
Wat ook niet leuk is, is dat leden soms missies krijgen die totaal niet aan hun level voldoen. Natuurlijk proberen we elkaar in het gilde zoveel mogelijk te helpen, maar het geeft meer bevrediging als iedereen op zijn eigen niveau kan bijdragen.

Gonzo
17-08-12, 15:20
veel te veel voor veel te weinig doe er niet aan mee
en de mensen in de gilde waar ik in zit ook niet

gr Gonzo

Roodstaart
17-08-12, 15:46
altijd leuk om 600 goud erts te doneren voor 10 muntjes.... nee sorry ik pas ook voor de gilde-missies; dit is het niet waard; zeker niet in de opbouw fase!

Gr. Rood

Vuchel
17-08-12, 16:16
In mijn ogen zijn deze gilde missies een dood geboren kind. Over de top grote aantallen grondstoffen voor minimale, belachelijke beloningen.

Ik kan geen enkel argument bedenken waarom de makers voor deze formule hebben gekozen. Dit maakt het spel en chat kapot in plaats van leuker.

Er zijn zoveel leukere missies te bedenken, die overleg, samenhorigheid, samenwerking, traden, plezier, ... genereren voor mij onbegrijpelijk dat dit het geworden is.

sjaak1515
18-08-12, 09:09
altijd leuk om 600 goud erts te doneren voor 10 muntjes.... nee sorry ik pas ook voor de gilde-missies; dit is het niet waard; zeker niet in de opbouw fase!

Gr. Rood

hey ik heb het ook erg flut en vooral met level 19

blaize
20-08-12, 20:25
net NOGmaals een gildemissie completed .... wederom 4000 stuks van iets en wat krijg je evoor terug? 10 en 27EP echt om weg te schrijven.
vind dat de beloning om deze opdrachten te volbrtengen toch een stuk hoger mag zijn, of tenminste de moeite waard om ze te doen.
maar goed, nu leg ik er mij bij neer. ben nu 8000 sukken kwijt voor niets, wel ja toch de volle 20 goudstukken voor gehad :s en wat EP.
maar het is wel de laatste keer dat ik die gedaan heb

coffin-henry
21-08-12, 07:30
ik hoor veel klachten van de leden van mijn gilde over de gilde missie,s
als ik op de gilde missie,s kijk en lees dat dit de saamhorigheid moet versterken en ik zie wat het gaat kosten nu we niet zolang geleden met de Nederlandse site zijn op gestart vraag ik me wel even af of dit niet allemaal te zwaar is .

vandaag kregen we een missie om 150 settlers vrij te maken ik heb deze missie af gerond om te zien wat er dan gebeurd .
ik was 15o settlers kwijt .

dit kan ik als gilde leider .

de vraag is moeten we hier mee door gaan of niet .

mijn advies naar mijn leden is dan ook weiger de missie,s en speel lekker het spel want dit is een leuk spel wat eigenlijk niet verziekt mag worden omdat dit naar de Engelse maatstaven geleid moet worden .

of geef naar rato beloningen die op de zelfde hoogte staan als wat je af moet staan .

dat het een dood geboren kindje is wil ik nog niet vaststellen ,maar ik adviseer toch wel met klem om eerst het was water na te kijken voor we dat weggooien .

willen we het spel tot een succes maken op de site .

ik hoor ook klachten op de uk en de deutsche site .

ik speel ook op de test site

coffin-henry

gilde leider van de tuinkabouters

DenMalinwa
21-08-12, 17:49
Ook op de andere servers zijn er klachten en opmerkingen van de spelers.

Voor wie de Franse taal meester is, hier een link naar een antwoord van een BlueByte medewerker, gepost op het Franstalige forum =>

http://forum.thesettlersonline.fr/threads/20940-Qu%C3%AAtes-de-guilde-explication-et-aide

aRPeaR
21-08-12, 21:13
Vertaald met google

Guild Quests: uitleg en bijstand

We hebben veel vragen gekregen over de guild quests, en om deze reden, het hele team van The Settlers Online heeft verzameld belangrijke informatie en uitleg.

Grootte van het gilde

Het doel van het gilde quests is het versterken van de gilden. Wij willen dat u een reden om grotere gilden te vormen. We zien nu al positieve veranderingen bij de gilden. We volgen de situatie op de voet en het is mogelijk dat we veranderen het maximum aantal vereiste leden, maar zal niet gebeuren tot september.

Quest Rewards

Sommigen van jullie hebben geklaagd, zegt de beloningen te klein in vergelijking met de ingezette middelen. Het gilde quests zijn de eerste optie van het spel, aandeel avonturen, om u te voorzien van experience points. Dat is de reden waarom we hebben gekozen voor de hoeveelheid XP verdeeld met de nodige voorzichtigheid. We wilden voorkomen dat de gilde quests hebben een slechte invloed op het algemene evenwicht van het hele spel

Ervaringspunten zijn zeldzaam en blijven

In de komende weken zullen er andere manieren zijn om experience points te krijgen: de economische avonturen, nieuwe quest kettingen / nieuwe tutorial en alle belangrijke quests zal u met XP. Het gilde quests maken deel uit van een reeks nieuwe (toekomstige) mogelijkheden om XP te verdienen. Daarom moeten beloningen worden afgewogen tegen het hele spel
Wij zullen de beloningen gilde quests, maar het zal niet gebeuren in de dichtstbijzijnde weken, omdat we verwachten dat opmerkingen en feedback met betrekking tot nieuwe quests en nieuwe tutorial op de test server. Daarna kunnen we ons richten op het balanceren van alle opties geven XP. Het gilde quest beloning zal worden verhoogd ten laatste geval van Halloween! Ten slotte zal quests ge

Harro
22-08-12, 00:58
prsoonlijk zou ik het op prijs stellen als je voor je sub missie GEEN belonging zou krijgen (tada, verstroring marktwerking doet neit meer ter zake), de hoeveelheden met zo ongeveer 75% verminderen (zodat het haalbare hoeveelheden zijn) en er ook geen EP voor gegeven zou worden maar;

dat het complementeren van een gilde goal een ander type bonus zou geven, we hebben gehad (in mijn gilde):
geologiedag (wat zou het leuk zijn als we daarvoor als bonus nou iets geologisch gerelateerds zouden krijgen, zoals, nieuw ontdekte afzettingen geven vanaf nu 5% meer in de afzetting)
wegenbouw, alle settlers lopen 10% sneller van werkplaats naar pakhuis etc.
kippenhok, tja, ehh, verzin iets.

simpele, tastbare voordeeltjes die je alleen krijgt met zijn allen (dus coordinatie en activiteit is belangrijk en waarbij je niet een afweging is in vergelijking met de markt (dan vallen de missies altijd negatief uit).

maak er een mooi icoontje van op de gildepagina waarbij de bonus vermeld wordt (evt met een bepaalde tijdsduur, 6 maand of zo).

ineens wordt het doen van een gildemissie een team effort met team voordelen met een beloning die niet te vergelijken is met de markt en die elk gilde anders maakt qua voordelen.

er zijn zoveel leuke, globbale voordelen te verzinnen die het spel niet hoeven te verpesten, zeker niet als je ze een tijdsduur geeft en een tweede van hetzelfde voordeel (dus cummulatief) automatisch 2x zo moeilijk maakt om te bereiken.

voorbeelden van te gebruiken bonussen:

sneller lopen tussen pakhuis werkplaats
grotere afzettingen voor mijnen (of zelfs specifieke mijnen per missie)
diepere putten (meer water)
grotere graanvelden
sneller settler generatie
grotere raakkans voor soldaten
sneller wandelen naar avontruen
bonus bij schatzoeken
langere bufftijden binnen gilde buffen
extra kaartstuk bij avontuurzoeken (of kans op 4 ipv 3)
minder wapenverbruik bij troepen training (hoeft niet 9 per soldaat, maar 95 per 10 of zo)
meer settlerwoonruimte in een huis

de waarde van dit soort bonussen is niet uit te drukken in grondstoffen of gouden munten

verder, vraag alsjeblieft niet het onmogelijke, kannonen op de NL server? heeft er uberhaupt iemand die liggen?

overigens wil ik wel mijn complimenten maken over de verhaal en verband bij de missies, bij wegenbouw wordt er voornamelijk om mankracht, marmer en stenen gevraagd, niet maar zo in het wilde weg wat, zou alleen zo mooi zijn als mijn settlers nadat ze aan al die wegen gewerkt hebben er zelf ook sneller overheen zouden kunnen lopen.

BB_Skelril
22-08-12, 05:05
De zelfde post met uitleg is ook te vinden op dit forum:
http://forum.thesettlersonline.nl/threads/15084

Hopelijk geeft dit antwoord op de verschillende vragen die jullie hebben!

- BB_Skelril

Dr_Jekyll
26-08-12, 09:37
Helemaal akkoord!
Daarbij 600 gouderts kan 300 goudstaven worden en uiteindelijk 75 munten. Dus waarom zou je in godsnaam deze 600 gouderts willen afgeven?...
100 gouderts klinkt al iets realistischer al maak je hier zelfs ook nog verlies op.

Zvicinou
28-08-12, 21:59
Fish doet ook al niet mee aan deze gilde missie's
de gilde heeft wel de eerste gedaan, maar koste veel moeite. aangezien ik 3k HHplanken moest ophoesten zei ik al gelijk nee voor 5 graniet.

nu doet deze niemand meer hier.

zonde van de tijd van het programmeren van deze missie's die misschien 1% van het speler aantal maar doet.

iebie
02-09-12, 22:03
Gildemissies geven wel een groepsgevoel, maarrr.. ik ben het eens met bovenstaand commentaar. Wij hebben als gilde, submissies die niet haalbaar zijn omdat er nog niemand op deze server is die een bepaald level heeft behaald en zodoende ook niet de gewenste items bij elkaar kunnen krijgen (ook niet door handel).

Groetjes iebie

Cilith
10-09-12, 11:56
Het is inderdaad niet zo leuk maar het geeft wel een groep's gevoel als je elkaar helpt. wat natuurlijk gebeurt in onze gilde.
Een hogere beloning ja zeker maar dan heb je natuurlijk wel als je een grote gilde hebt dat je enorm veel dingen krijgt.
ze zouden eigenlijk een gildemissie moeten makken van vb
10000 hardhout
10000 marmer
5000 water
en die samen met de gild inleveren en niet zo van "maak het compleet met 16 of 17 gildeleden".
gewoon het aantal goederen leveren met heel de gild en die krijgen als geschenk wat extra's.
hoe meer je zelf geeft hoe groter de beloning.dat lijkt mij het eerlijkste
Natuurlijk moet je weer rekening houden met gilde die met 100 man zitten want dat is niet eerlijk tegenover met iemand van 20 leden. Dus er zou een verschalling moeten gebeuren. weer een vb
ben je met 20 leden dan moet je samen 10000 HH en 10000 marmer inleveren
ben je met 60 leden dan breng je samen 30000 HH en 30000 marmer binnen.
zo maakt het dus een inlevering van 500HH en 500 marmer per persoon binnen.
De grotere spelers kunne zo de kleine leden helpen en natuurlijk hoe meer je binnen brengt hoe groter je beloning en niet volgens je level van je spel.

Dus mensen het gaat niet over het klagen en zagen dat de gild missie's niet opbrengen maar zoek mee naar een oplossing om het spel te verbeteren en aangenamer te maken voor iedereen. zowel grote als kleine gilde's. zwakke of sterke spelers, hogere of lagere levels.
Het moet eerlijk zijn voor iedereen.

Dit is dus mijn visie en hopelijk komt iedereen nu met wat goede ideeen af.

Ps CARPE DIEM leeft
Mvg
Cilith

Cilith
10-09-12, 12:01
Even wat bijvoegen.
momenteel een opdracht krijgen van lever zoveel kanonnen in terwijl je lvl 16 bent is zinloos en kan zeker niet. dat zou meer level gebonden moeten zijn of zoals hierboven een gilde missie dat iedereen moet of kan inbrengen.

EViLSLT
12-09-12, 14:56
*zit bij iebie in de gilde*

Zijn er uberhaupt wel spelers die al kanonnen kunnen maken, dagen bied ik 400 staal/goud of worsten aan voor varierend van 1 tot 10 kanonnen (gilde missie benodigdheden) en krijg nul, niets nada. Heb er ooit 1 stuks te koop gezien voor 400 goud, daarna nooit meer. Dus leuk dat iedereen in de hulp chat zegt... ja dat moet je via handelen verkrijgen.. maar als niemand het heeft... wordt dit een HEEL lange gilde quest (maanden) en vrees ik dat de lol erg snel van het spel af is.

BB_Skelril wil jij anders 400 staal van mij voor 10 kanonnen? Of kan er tijdelijk een conversie via proviandhuis worden aangemaakt?

Of willen jullie graag dat mensen edelstenen gaan kopen, euros gaan uitgeven, omdat ze ge-irriteerd zijn dat ze hun gilde missie niet kunnen doen en dan maar uit ellende via edelstenen deze gaan overslaan/voltooien?

update yaay eerste 5 binnen ...

DagobertDuck
16-09-12, 08:59
gilde missies afschaffen kan er niets mee doe er niets mee beter is anders voor verzinnen waar iedereen wat aan heeft

PasMaNNi
09-10-12, 18:44
Helaas kan ik alleen maar bevestigen wat iedereen al heeft gezegd. De grondstoffen die nodig zijn voor de missies staan niet in verhouding tot de beloning. Zeker niet voor de lagere levels die nog vollop aan het levellen zijn.

En natuurlijk kunnen de members met grote productie lijnen ook de andere helpen. Maar dan nog gaat het nergens over 10 munten en 15 graniet voor 200 staal staven en 3000 hardhouten planken!

Ik sta helemaal achter het idee van gilde missies, maar dan moeten ze wel aangepast worden.