Bekijk Volledige Versie : [Eiland] Gevechtssysteem
Nadat je de tutorial gevolgd hebt weet je (een beetje) hoe de generaal en garizoen werkt, deze guide laat je een efficiente manier zien om zo optimaal mogelijk je hele eiland te veroveren!
Afkortingen:
R = Rekruut
B = Boogschutter
C = Cavalarie
M = Militie
S = Soldaat
LB = Groteboogschutter
Garnizoen Uitleg:
Voorbeeld: {100R + 75B (49R)}
Dit betekend dat 100 Rekruten en 75 Boogschutters moet sturen en de maximale verliezen zijn 49 Rekruten.
Voorbeeld: {1: 100C 2: 200R 3: 130R 70B (350R)}
Elk nummer (in dit geval 1:/2:/3: ) staat voor een wave, wat betekend dat deze bandieten kamp 3 aanvalen van een generaal nodig heeft voordat je wint.
Bij de 1e aanval verlies je geen C, bij de 2e aanval verlies je alle R en bij de 3e aanval verlies je ook de R. De generaal moet na de 2e aanval 4 uur bijkomen, bij aanvallen met waves is het makkelijk om meerdere generaals te hebben!
Sector Kaart:
Klik op de afbeeldingen om meteen naar de sector te gaan waar je informatie over wil hebben.
http://i.imgur.com/jyPaL.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14824-Guide-Gevechtssysteem?p=21&viewfull=1#post21)http://i.imgur.com/G5cdk.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14824-Guide-Gevechtssysteem?p=23&viewfull=1#post23)http://i.imgur.com/EMCSP.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14824-Guide-Gevechtssysteem?p=25&viewfull=1#post25)
http://i.imgur.com/SLY9q.pnghttp://i.imgur.com/lvtAx.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14824-Guide-Gevechtssysteem?p=20&viewfull=1#post20)http://i.imgur.com/aqnrT.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14824-Guide-Gevechtssysteem?p=24&viewfull=1#post24)
http://i.imgur.com/rea1R.pnghttp://i.imgur.com/SjJz8.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14824-Guide-Gevechtssysteem?p=18&viewfull=1#post18)http://i.imgur.com/pOHsK.png (http://forum.thesettlersonline.nl/threads/14824-Guide-Gevechtssysteem?p=22&viewfull=1#post22)
Klik op de nummers op je numpad om gemakkelijk de verschillende sectors te zien.
Veelgestelde vragen:
V: Verlies ik EP als ik kampen oversla?
A: Zodra de baas is vermoord krijg je alle EP van de andere kampen, je verliest wel wat buit.
V: Kan ik mijn generaal laten terug trekken
A: Als je generaal nog naar het vijandige kamp aan het lopen is, ja. Maar zodra de aanval begint kan dit niet meer. Klik op de kamp van je generaal en klik terugtrekken.
V: Hoe verplaats ik mijn generaal naar location X?
A: Klik op de kamp van de generaal en klik op 'verplaats'.
V: Wat is dat rode vlak rond een vijandig kamp?
A: Dit is de invloed zone van een kamp, als jouw general hier doorheen gaat wordt valt hij dat kamp aan. Dit betekend ook dat je generaal onderschept wordt voor dat hij het gewenste kamp aanvalt. Pas dus op bij een aanval dat je niet door de invloed zone van een ander kamp loopt.
V: Kan ik andere setups gebruiken dan die hier voorgesteld worden?
A: Zeker! Maar je verliest altijd rekruten in een strijd behalve als er een leider in het kamp zit.
V: Zijn er goede combat simulators?
A: Deze is een van de beste, in het engels: Combat Simulator ('http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/en/#sim-result')
V: Hoe werkt het Combat systeem?
A: Sparkz heeft geschreven een uitstekende gids over dit die u hier kunt vinden: Combat System By Sparkz ('http://forum.thesettlersonline.com/threads/15301-G-Few-words-on-combat-system') In het engels, vertaling komt binnenkort!
V: Ik ben klaar met de laatste sector? is dit het einde?
A: Als je bij level 26 krijg je de mogelijkheid om Adventures doen. Binnenkort komen er meer gidsen daarover!
V: Hoeveel XP geeft eenheid X ?
A: Deze link geeft aan hoeveel XP je voor elk level nodig heb, Silvanoshei Exp Needed to level ('http://blackrabbit2999.blogspot.com/2011/09/castle-empire-online-experience-needed.html') (engels)
V: Waarom worden er vooral rekruten gebruikt?
A: Ze zijn goedkoop en snel te bouwen. als er wat speciale eenheden nodig zijn gaan die niet dood.
V: Krijgt de vijand al zijn leven terug?
A: Vijandelijke eenheden die dood zijn blijven dood, alleen leiders als ze nog een beetje leven hebben krijgen hun volledige leven weer terug, je kan hem dus niet zwakker maken met verschillende aanvallen.
V: Kan ik sneller settlers krijgen behalve 15m wachten of edelstenen?
A: Je kan 25 Brood omzetten in een settler in het Proviandhuis
V: De terugtrek knop op mijn Garnizoen is grijs, ik kan niet duwen.
A: Je kan alleen terugtrekken als je generaal nog aan het lopen is en niet aan het vechten is, soms is er ook een beetje lag dus nog een paar keer op de generaal klikken totdat de lag weg is.
Sector 2
Sector 1 en 4 krijg je gratis, dus die slaan we over. De eerste sector die je die je gaat veroveren is sector 2, aangezien het de makkelijkste sector is, is er maar 1 makkelijk kamp en een leider.
Garnizoen:
1. Makkelijk Kamp (6 Schooier) {10R (3R)}
2. Bandieten Leider (12 Schooier) {25R (6R)}
Sector 5
Volgende sector is in het midden, sector 5. Stuk groter dan de vorige sector, bekijk de afbeelding waar je het beste je Garnizoen kan zetten zodat je alle kampen in de goede volgorde kan aanvallen.
Kaart:
http://i.imgur.com/6ZAXF.jpg
Garnizoen: Snelste Route
1. Makkelijk Kamp (10 Schooier) {17R (5R)}
2. Makkelijk Kamp (20 Schooier) {38R (9R)}
3. Makkelijk Kamp (15 Schooier) {31R (7R)}
4. Makkelijk Kamp (18 Schooier) {34R (9R)}
5. Makkelijk Kamp (25 Schooier) {25R & 20B (12R)}
6. Makkelijk Kamp (15 Schooier + 20 Steenwerper) {26R & 26B (25R)}
7. Makkelijk Kamp (20 Schooier + 20 Steenwerper) {32R & 26B (27R)}
8. Bandieten Leider (30 Schooier + 20 Steenwerper) {45R & 32B (33R)}
Garnizoen: Overgeslagen Kampen
A. Makkelijk Kamp (6 Schooier ) {?R (?R)}
B. Makkelijk Kamp (? Schooier ) {?R (?R)}
C. Makkelijk Kamp (? Schooier ) {?R (?R)}
Sector 7
Dit is de eerst sector met te minste een fatsoenelijke leider in de bandieten leider kamp! En deze sector heeft kolenmijnen!
Kaart:
http://i.imgur.com/2QNjw.jpg
Garnizoen: Snelste Route
1. Makkelijk Kamp (60 Schooier) {70R + 50B (30R)}
2. Makkelijk Kamp (50 Schooier + 20 Steenwerper) {80R + 50B (39R)}
3. Makkelijk Kamp (60 Schooier + 20 Steenwerper){80R + 50B (46R)}
4. Makkelijk Kamp (100 Schooier) {125R + 50B (48R)}
5. Bandieten Leider (1 Stinkerd + 150 Schooier) {150R + 50B (94R) or 90R + 110B (84R)}
Garnizoen: Overgeslagen Kampen
A. Makkelijk Kamp (30 Schooier + 30 Steenwerper) {75R + 50B (41R)}
B. Makkelijk Kamp (80 Schooier) {75R + 55B (39R)}
Sector 3
Nu is het tijd om achter One-Eyed Bert te gaan! Op de afbeelding hieronder kan je precies zien waar je je kamp moet neerzetten en de volgorde van de aanvallen.
Kaart:
http://i.imgur.com/99yBX.png
Garnizoen: Snelste Route
1. Makkelijk Kamp (40 Schooier + 40 Steenwerper) {100R + 75B (49R)}
2. Makkelijk Kamp (90 Schooier + 10 Steenwerper) {80R + 75B (51R)}
3. Makkelijk Kamp (5 Schooier + 5 Steenwerper) {10R + 75B (7R)}
Als je kamp 4 wil aanvallen wordt je onderschept door een kamp uit sector 6, 60 schurken en 120 waakhonden.
Hiervoor heb je nodig: {200R (92R)}
4. Makkelijk Kamp (80 Schooier + 50 Steenwerper) {125R + 75B (79R)}
5. Makkelijk Kamp (5 Schooier + 85 Steenwerper) {125R + 75B (71R)}
6. Bandieten Leider (1 One-Eyed Bert + 79 Thug) {125R + 75B (83R)}
Sector 8
Eindelijk bij de gemiddelde kampen en metal tooth. Dingen worden wat moelijker met waves en duurdere units. Voornamelijk worden er massieve rekruten waves gestuurd omdat ze goedkoop zijn.
Kaart:
http://i.imgur.com/k44EA.png
Garnizoen: Snelste Route
1. Gemiddeld Kamp (180 Honden + 20 Rangers) {200R (72R)}
2. Gemiddeld Kamp (180 Thugs + 20 Honden) {1: 200R 2: 180R (272R)}
3. Gemiddeld Kamp (100 Thugs + 40 Honden + 60 Rangers) {1: 200R 2: 150R (251R)}
4. Bandieten Leider (Metal Tooth + 149 Rangers + 50 Roughnecks) {1: 105R + 95C 2: 60R 50M 20C 70B}
Garnizoen: Overgeslagen Kampen
A. Gemiddeld Kamp (80 Thugs + 40 Honden + 80 Rangers) {?R (?R)}
Sector 6
Dit is een makkelijke sector om te veroveren maar een sterke bandietenleider. Let goed op dat je niet door de moeilijke kampen onderschept wordt.
Kaart:
http://i.imgur.com/7zecQ.png
Garnizoen: Snelste Route
1. Gemiddeld Kamp (150 Thug + 30 Honden + 20 Rangers) {1: 200R 2: 175R (256R)} (Wave 2: 110R minimal)
2. Bandieten Leider (Chuck + 50 Honden + 49 Rangers + 100 Roughnecks) {1: 115C 2: 85R 40M 75B 3: 200R (225R 40M 75B 115C) }
Garnizoen: Overgeslagen Kampen
A. Gemiddeld Kamp (? ) {?R (?R)}
B. Gemiddeld Kamp (? ) {?R (?R)}
C. Gemiddeld Kamp (? ) {?R (?R)}
D. Gemiddeld Kamp (? ) {?R (?R)}
E. Gemiddeld Kamp (? ) {?R (?R)}
Sector 9
De laatste sector en ook nog de moeilijkste!
Kaart:
http://i.imgur.com/xjLz6.jpg
Garnizoen: Snelste Route
1. Moeilijke Kamp(50 Honden + 40 Rangers+ 110 Roughnecks) {1: 200R 2: 150R 50C (240R)}
2. Moeilijke Kamp(60 Honden + 120 Rangers+ 20 Roughnecks) {200R (169R)}
3. Moeilijke Kamp(30 Honden + 10 Rangers + 160 Roughnecks) {1: 200R 2: 125R + 75LB (312R)} (Wave 2 can also be done with 200R)
Notitie: Makkelijke gedeelte is gedaan, nu heb je 4 kampen die elkaar overlappen. Je moet 4,5,6,7,8 volgen maar volg je generaal heel goed als hij onderschept wordt moet je hem terugtrekken.
4. Moeilijke Kamp(80 Honden + 70 Rangers + 50 Roughnecks) {1: 200R 2: 50C (200R)}
5. Moeilijke Kamp(70 Honden + 70 Rangers + 60 Roughnecks) {1: 200R 2: 100R (256R)}
6. Moeilijke Kamp(170 Honden + 10 Rangers + 20 Roughnecks) {200R (82R)}
7. Moeilijke Kamp(50 Honden + 70 Rangers + 80 Roughnecks) {1: 200R 2: 100R + 100C (217R)}
8. Bandieten Leider (Wild Mary + 199 Honden) {1: 200C 2: 35M 50S 115LB (200C 35M 45S)}
Garnizoen: Overgeslagen Kampen
A. Moeilijke Kamp(? ) {?R (?R)}
B. Moeilijke Kamp(? ) {?R (?R)}
C. Moeilijke Kamp(? ) {?R (?R)}
D. Moeilijke Kamp(? ) {?R (?R)}
E. Moeilijke Kamp(? ) {?R (?R)}
F. Moeilijke Kamp(? ) {?R (?R)}
Het lijkt er op dat wat veranderd is, soms wordt je onderschept door een kamp dat vroeger niet zo zou zijn. Ik ga de kaarten/tekst verbeteren :)
Goed dat je deze erop hebt gezet!
Ik neem aan dat we ook nog een Avonturen guide gaan maken?
Kunnen meerdere personen hun manier laten zien.
Misschien is het ook wel leuk om beloningen er bij te zetten!? In de beloning zit misschien een zoveel % kans op?
Ik heb hier wat gegevens van mij zelf, die je kunt gebruiken.
Garnizoen uitleg:
voorbeeld: {100R + 75B (49R)}
Dit betekent dat je 100 Recruits + 75 Bowman laat aanvallen en dat het maximaal verlies 49 Recruits is.
voorbeeld: {1: 100C 2: 200R 3: 130R 70B (100C + 350R)}
Elk nummer (in dit geval 1:/2:/3: ) staat voor een aanvalsgolf. Wat betekent dat in golf 1 en 2 je generaal gewond raakt en er 4 uur overdoet om beter te worden.
Mijn kamp nummers wijken soms af dus hou het aantal bandieten in de gaten.
Sector 2
Garnizoen:
1. Makkelijk Kamp (6 Schooier) {6R (3R)} beloning: 50 munten
2. Bandieten Leider (12 Schooier) {23R (6R)} beloning: 300 munten en 10 bouwvergunningen
Sector 5
Garnizoen:
1. Makkelijk Kamp (3 Schooier) {6R (1R)} beloning: 50 munten
2. Makkelijk Kamp (10 Schooier) {18R (5R)} beloning: 50 bronze zwaarden
3. Makkelijk Kamp (10 Schooier) {18R (5R)} beloning: 50 munten
4. Makkelijk Kamp (20 Schooier) {40R (10R)} beloning: 50 bogen
5. Makkelijk Kamp (15 Schooier) {31R (7R)} beloning: 20 settlers
6. Makkelijk Kamp (25 Schooier) {52R (12R)} beloning: 50 bogen
7. Makkelijk Kamp (18 Schooier) {36R (9R)} beloning: 50 bronzen zwaarden
8. Makkelijk Kamp (20 Schooier + 10 Steenwerper) {10R + 34B (10R + 10B)} beloning: 50 bronzen zwaarden
9. Makkelijk Kamp (15 Schooier + 20 Steenwerper) {10R & 36B (10R + 17B)} beloning: 200 hardhout
10. Makkelijk Kamp (20 Schooier + 20 Steenwerper) {10R & 42B (10R + 20B)} beloning: 50 munten
11. Bandieten Leider (30 Schooier + 20 Steenwerper) {15R & 52B (15R + 20B)} beloning: 300 munten en 10 bouwvergunningen
Sector 3
Garnizoen:
1. Makkelijk Kamp (40 Schooier + 40 Steenwerper) {20R + 112B (20R + 40B)} beloning: 50 munten
2. Makkelijk Kamp (90 Schooier + 10 Steenwerper) {47R + 99B (47R + 7B)} beloning: 100 hamers
3. Makkelijk Kamp (5 Schooier + 5 Steenwerper) {3R + 11B (3R + 4B)} beloning: 50 bronze zwaarden
4. Makkelijk Kamp (80 Schooier + 50 Steenwerper) {106R + 94B (79R)} beloning: 50 bronze zwaarden
5. Makkelijk Kamp (5 Schooier + 85 Steenwerper) {72R + 128B (71R)} beloning: 50 bronze zwaarden
6. Bandieten Leider (1 Bert eenoog + 79 Schurk) {93R + 107B (88R)} beloning: 350 munten en 10 bouwvergunningen
Sector 7
Garnizoen:
1. Makkelijk Kamp (30 Schooier + 30 Steenwerper) {18R + 60B (18R + 27B)} beloning: 100 steen
2. Makkelijk Kamp (60 Schooier) {125R (30R)} beloning: 50 bronze zwaarden
3. Makkelijk Kamp (80 Schooier) {100R + 38B (40R)} beloning: 50 munten
4. Makkelijk Kamp (50 Schooier + 20 Steenwerper) {25R + 80B (25R + 20B)} beloning: 50 munten
5. Makkelijk Kamp (60 Schooier + 20 Steenwerper){53R + 66B (46R)} beloning: 50 munten
6. Makkelijk Kamp (100 Schooier) {134R + 66B (49R)} beloning: 50 bronze zwaarden
7. Bandieten Leider (1 Stinkerd + 150 Schooier) {88R + 112B (86R) beloning: 350 munten en 10 bouwvergunningen
Sector 6
Garnizoen:
1. Gemiddeld Kamp (60 Schurk + 120 Waakhonden) {200R (92R)} beloning: 150 munten
2. Gemiddeld Kamp (60 Waakhonden + 120 Padvinder) {200R (110R)} beloning: 50 ijzeren zwaarden
3. Gemiddeld Kamp (20 Schurk + 30 Waakhonden + 30 Padvinder) {200R (136R)} beloning: 200 hardhout
4. Gemiddeld Kamp (30 Schurk + 120 Waakhonden + 40 Padvinder) {200R (116R)} beloning: 200 brood
5. Gemiddeld Kamp (150 Schurk + 30 Waakhonden + 20 Padvinder) {1: 200B 2: 200R (200B + 89R)} beloning: 150 munten
6. Bandieten Leider (1 Chuck + 50 Waakhonden + 49 Padvinder + 100 Rouwdouwer) {1: 50C 2: 80B + 120LB 3: 80R + 60C + 60LB (50C + 80B + 120LB + 76R)} beloning: 300 munten en 10 bouwvergunningen
Sector 8
Garnizoen:
1. Gemiddeld Kamp (180 Waakhonden + 20 Padvinder) {200R (72R)} beloning: 50 ijzeren zwaarden
2. Gemiddeld Kamp (180 Schurk + 20 Waakhonden) {1: 200B 2: 200R (200B + 91R)} beloning: 100 grote bogen
3. Gemiddeld Kamp (100 Schurk + 40 Waakhonden + 60 Padvinder) {1: 40C 2: 110R +70C +20LB (40C + 106R)}
beloning: 100 grote bogen
4. Gemiddeld Kamp (80 Schurk + 40 Waakhonden + 80 Padvinder) {1: 40C 2: 80R + 90C + 30LB (40C + 79R)} beloning: 200 brood
5. Bandieten Leider (1 Metaaltand + 149 Padvinder + 50 Rouwdouwer) {1: 118R + 82C 2: 83R + 15S + 32C + 70LB (201R + 82C + 14S)} beloning: 350 munten en 10 bouwvergunningen
Sector 9
Garnizoen:
1. Moeilijke Kamp (200 Padvinders) {1: 46B 2: 200C (46B)} beloning: 1000 steen
2. Moeilijke Kamp (80 Padvinders + 120 Rouwdouwers) {1: 200B 2: 60R +100C + 40LB (200B + 58R)} beloning: 100 ijzeren zwaarden
3. Moeilijke Kamp (140 Padvinders + 60 Rouwdouwers) {1: 120B 2: 23R + 177C (120B + 22R)} beloning: 50 grote bogen
4. Moeilijke Kamp (50 Waakhonden + 40 Padvinders + 110 Rouwdouwers) {1: 160R 2: 67R + 53C + 80LB (226R)}
beloning: 100 ijzeren zwaarden
5. Moeilijke Kamp (60 Waakhonden + 120 Padvinders + 20 Rouwdouwers) {1: 72R 2: 15R +5S +180C (87R)} beloning: 400 bogen
6. Moeilijke Kamp (200 Rouwdouwers) {1: 120B 2: 200B 3: 80R + 120LB (320B + 79R)} beloning: 500 gereedschap
7. Moeilijke Kamp (10 Waakhonden + 180 Padvinders + 10 Rouwdouwers) {1: 12R 2: 60B 3: 200C (12R + 60B)} beloning: 1000 kolen
8. Moeilijke Kamp (200 Waakhonden) {48R + 152S (48R)} beloning: 50 grote bogen
9. Moeilijke Kamp (30 Waakhonden + 10 Padvinders + 160 Rouwdouwers) {1: 36R 2: 200B 3: 100R + 50C +50LB (200B + 126R)} beloning: 50 grote bogen
10. Moeilijke Kamp (170 Waakhonden + 10 Padvinders + 20 Rouwdouwers) {83R + 117S (83R)} beloning: 500 brood
11. Moeilijke Kamp (70 Waakhonden + 70 Padvinders + 60 Rouwdouwers) {1: 85R 2: 57R + 88C + 55LB (141R)} beloning: 100 settlers
12. Moeilijke Kamp (50 Waakhonden + 70 Padvinders + 80 Rouwdouwers) {1: 61R 2: 100R + 80C + 20LB (161R)} beloning: 100 settlers
13. Moeilijke Kamp (80 Waakhonden + 70 Padvinders + 50 Rouwdouwers) {1: 97R 2: 50R + 100C + 50LB (137R)}
beloning: 1000 hardhouten planken
14. Bandieten Leider (1 Wild Mary + 199 Waakhonden) {1: 199C 2: 19R + 63S + 118LB (199C + 19R + 62S)}
beloning: 500 munten en 10 bouwvergunningen
Hoeveel EP krijg je per vijand:
Steenwerper = 3 EP x 330 = 990 EP
Schurk = 3 EP x 699 = 2097 EP
Schooier = 4 EP x 954 = 3816 EP
Waakhond = 4 EP x 1609 = 6436 EP
Padvinder = 4 EP x 1558 = 6232 EP
Rouwdouwer = 6 EP x 1040 = 6240 EP
Bert Eenoog = 100 EP x 1 = 100 EP
Metaaltand = 160 EP x 1 = 160 EP
Stinkerd = 200 EP x 1 = 200 EP
Chuck = 250 EP x 1 = 250 EP
Wilde Mary = 430 EP x 1 = 430 EP
Totaal = 26951 EP
Er is niet 1 soort beloning per kamp, het kan verschillen tussen zwaarden/hardhout/bogen :) Zal kijken of ik ergens de percentages kan vinden.
Let Op bij zone 3 kamp 4 wordt je generaal onderschept door een kamp uit zone 6 (60 Thugs + 120 Doggie's ).
Je zult dus eerst dit kamp moeten vernietigen voor je kamp 5-6 en de leader uit zone 3 kunt innemen.
oh en als je eerst sector 8 doet en je ondertussen veel cavalerie spaart dan wordt sector 3 veeeeeeel makkelijker en goedkoper aangezien daar geen waakhonden zijn. het is niet de "juiste" volgorde maar als je met je cavalerie alle padvinders met first strike kan doden dan zijn je verliezen drastisch lager. (gebruik geen cavalerie tegen waakhonden, spaar minstens 200 cav voor het allerlaatste gevecht)
Danieldewoeste
05-08-12, 14:35
maar nog supper guide thx
Kamp 4 sector 9 (80 honden-70 padvinders- 50 rouwdouwers ) kan met veel minder verlies gedaan worden als dat de gids aangeeft.
Ik heb het kamp verslagen met het volgende:
1ste wave 98 recruiten
2de wave 45 recruiten -90 cavelery- 65 grote boogschutters (verlies 42 recruiten )
hebben we een kaart waar staat welke sector waar ligt? ik heb die ontdekkingsreiziger lekker laten ontdekken en weet niet welke sector nr bij welk gebied hoort
Sector nummers zijn het zelfde als de cijfers van je numpad van je keyboard, je kunt die ook gebruiken als snel toets.
Kan je ook toelichten waarom je metaaltand (sector 8) eerst met cavalerie moet aanvallen? Schakelt de cavalerie eerst de boogschutters uit of zo? Ik snap 'm niet helemaal.
Is de goedkoopste oplossing.
Rekruut, Militie, Soldaat, Boogschutter en Groteboogschutter vallen allemaal als eerste metaaltand aan, maar die kunnen hem niet in 1 wave dood maken wat wel moet anders hersteld hij (behalve soldaat dan maar dat kost je dan 190 soldaten in de eerste wave).
Cavalerie is de enige unit die als eerste andere aanvalt, waardoor hij het kamp met minimaal 123 padvinders kan uitdunnen, de rekruut in de eerste wave is enkel om de cavalerie te beschermen. In de 2 wave dood je pas metaaltand.
JopTheBoss
06-09-12, 14:48
Wat versta je een onder een metal tooth ???
Sector 9
13. Moeilijke Kamp (80 Waakhonden + 70 Padvinders + 50 Rouwdouwers) {1: 97R 2: 50R + 100C + 50LB (137R)}
[B]beloning: 1000 hardhouten planken
Ik kreeg hier 1000 stenen.... Stenen in sector 9, dat is wat je noemt WAARDELOOS!!!
EnemyReaverNLD
09-09-12, 16:53
Grondstoffen kunnen wisselend zijn in wat je krijgt. Aantal klopt :D
er zit een fout in bij chuck sector6 die 2de aanval moet 75 lb zijn geen gewone bogen
Rativo >>schreef
(Let Op bij zone 3 kamp 4 wordt je generaal onderschept)
Als je niet wilt dat 1 van je legers onderschept wordt kun je ook een schijn aanval doen met 1 of 2 recruten,ondertussen kan jij doorstomen naar het dorpje naar keuze,mits je onderweg nog een ander dorpje tegenkomt..(met dorpje bedoel ik bandietenkamp)
In het stadium waarbij mensen Sector 3 aan het doen zijn hebben ze nog maar zelden twee generaals. Het kost nog helemaal niet zo gek veel troepen (73-89R) om even het onderscheppende kamp (het is de rechter van de twee) op te ruimen! Gewoon even aanvallen met 200 rekruten en klaar is kees, kun je daarna gewoon doorstomen in Sector 3 zonder verder onderscheppingsgevaar!
Ik heb niet alle paginas gelezen dus ik weet niet of iemand dit al gezegd heeft, maar naar mijn ervaring kan je heel makelijk door de meeste sectors heen lopen het word wat ingewikkelder als je meerdere waves moet gaan sturen. Ik heb zelf tientallen malen de gevechts simulator gebruikt om te kijken wat voor mij de effectiefste manier was om aan te vallen en voor te bereiden op een aanval. Ook heb ik gemerkt dat je ongeacht of je troepen van de tegenpartij dood maakt ze je altijd een slag terug geven. Met deze gegevens ben ik aan de slag gegaan en toen kwam ik ook nog eens via de hulp chat uit op deze website.
Alle aanvallen hoef je niet meer recruiten te sturen dan dat de tegenpartij in 1 of meerdere rondes dood kan maken. De rest kan je invullen zoals je zelf wil. Een goede combinatie van recruits en bogen kan je garanderen dat je veel lagere verliezen hebt met meerdere rondes. Voorbeeld
Bandieten Leider (1 Stinkerd + 150 Schooier) {150R + 50B (94R) or 90R + 110B (84R)}.
Met 150 recruits en 50 bogen verlies je aanvalskracht. Je boogschutters doen meer schade en aangezien er zelfs in deze samenstelling max 94 recruits verliest kan je er nu al 56 boogschutters bij doen. Je zal de 2de en derde ronde in dit gevecht minder verliezen lijden om dat de vorige rondes je boogschutters meer tegenstanders uitschakeld. Wat mogelijkheid 2 van dit voorbeeld al aangeeft 90R + 110B (84R). Scheelt maar 10 recruits, maar dan nog vind ik het aardig wat iedere recruit zit toch aardig wat tijd en resources in.
Goede guide als je het simpel wilt houden. Speel pas 1.5 week. Zal mijn bevindingen met andere eenheden ook posten. Heb sinds kort cavalrie dus even bekijken wat voor een effect die hebben op het slagveld.
2. Bandieten Leider (Chuck + 50 Honden + 49 Rangers + 100 Roughnecks) {1: 115C 2: 85R 40M 75B 3: 200R (225R 40M 75B 115C) }
deze klopt niet meer.
Chuck gaat niet dood bij de 2e ronde
Edit, zal het inderdaad eens met LB proberen ipv gewone bogen
Oranje-Nassau
20-09-12, 14:40
Inderdaad, ik ben nu al twee weken bezig om alleen Chuck om zeep te krijgen..........................twee weken om alle resources en boel bij elkaar te sprokkelen. Niemand die mij een boost kan geven en chuck om zeep kan helpen? Er staat tenslotte wel een fout in het hulpsysteem waardoor onder andere ik mooi een tijdje zoet zijn geweest............................
2. Bandieten Leider (Chuck + 50 Honden + 49 Rangers + 100 Roughnecks) {1: 115C 2: 85R 40M 75B 3: 200R (225R 40M 75B 115C) }
deze klopt niet meer.
Chuck gaat niet dood bij de 2e ronde
Edit, zal het inderdaad eens met LB proberen ipv gewone bogen
Kamp 8 klopt niet, dit leidt alleen tot verlies.
Je moet toch wat meer details geven jcke, anders is het maar gissen wat en welke je bedoelt.
2. Bandieten Leider (Chuck + 50 Honden + 49 Rangers + 100 Roughnecks) {1: 115C 2: 85R 40M 75B 3: 200R (225R 40M 75B 115C) }
deze klopt niet meer.
Chuck gaat niet dood bij de 2e ronde
Edit, zal het inderdaad eens met LB proberen ipv gewone bogen
Indien je 115C in de eerste wave niet alle honden en rangers weten te killen dan is de tweede wave niet toereikend. Echter als alle honden en rangers weg zijn dan is de tweede wave met 85R 40M en 75B (ja gewone bogen!) voldoende om Chuck van deze aardbodem te laten verdwijnen. Dit heb ik gistermiddag gedaan dus lijkt mij sterk dat er ondertussen een aanpassing is geweest.
klaasimodo1
23-09-12, 10:23
beloning: 100 ijzeren zwaarden
3. Moeilijke Kamp (140 Padvinders + 60 Rouwdouwers) {1: 120B 2: 23R + 177C (120B + 22R)} beloning: 50 grote bogen
4. Moeilijke Kamp (50 Waakhonden + 40 Padvinders + 110 Rouwdouwers) {1: 160R 2: 67R + 53C + 80LB (226R)}
beloning: 100 ijzeren zwaarden
5. Moeilijke Kamp (60 Waakhonden + 120 Padvinders + 20 Rouwdouwers) {1: 72R 2: 15R +5S +180C (87R)} beloning: 400 bogen
6. Moeilijke Kamp (200 Rouwdouwers) {1: 120B 2: 200B 3: 80R + 120LB (320B + 79R)} beloning: 500 gereedschap
7. Moeilijke Kamp (10 Waakhonden + 180 Padvinders + 10 Rouwdouwers) {1: 12R 2: 60B 3: 200C (12R + 60B)} beloning: 1000 kolen
8. Moeilijke Kamp (200 Waakhonden) {48R + 152S (48R)} beloning: 50 grote bogen
9. Moeilijke Kamp (30 Waakhonden + 10 Padvinders + 160 Rouwdouwers) {1: 36R 2: 200B 3: 100R + 50C +50LB (200B + 126R)} beloning: 50 grote bogen
10. Moeilijke Kamp (170 Waakhonden + 10 Padvinders + 20 Rouwdouwers) {83R + 117S (83R)} beloning: 500 brood
11. Moeilijke Kamp (70 Waakhonden + 70 Padvinders + 60 Rouwdouwers) {1: 85R 2: 57R + 88C + 55LB (141R)} beloning: 100 settlers
12. Moeilijke Kamp (50 Waakhonden + 70 Padvinders + 80 Rouwdouwers) {1: 61R 2: 100R + 80C + 20LB (161R)} beloning: 100 settlers
13. Moeilijke Kamp (80 Waakhonden + 70 Padvinders + 50 Rouwdouwers) {1: 97R 2: 50R + 100C + 50LB (137R)}
beloning: 1000 hardhouten planken
14. Bandieten Leider (1 Wild Mary + 199 Waakhonden) {1: 199C 2: 19R + 63S + 118LB (199C + 19R + 62S)}
beloning: 500 munten en 10 bouwvergunningen
volgens mij zijn deze beloningen anders ik kreeg nml. een aantal keer 300 munten ;)
In het begin van mijn bericht staat:
Misschien is het ook wel leuk om beloningen er bij te zetten!? In de beloning zit misschien een zoveel % kans op?
Ik heb hier wat gegevens van mij zelf, die je kunt gebruiken.
En in het volgende bericht stond:
Er is niet 1 soort beloning per kamp, het kan verschillen tussen zwaarden/hardhout/bogen :) Zal kijken of ik ergens de percentages kan vinden.
Indien je 115C in de eerste wave niet alle honden en rangers weten te killen dan is de tweede wave niet toereikend. Echter als alle honden en rangers weg zijn dan is de tweede wave met 85R 40M en 75B (ja gewone bogen!) voldoende om Chuck van deze aardbodem te laten verdwijnen. Dit heb ik gistermiddag gedaan dus lijkt mij sterk dat er ondertussen een aanpassing is geweest.
Chuck gaat dus wel dood emt de LB's. Er zijn nu nog 37 padvinders en 91 rouwdouwers over
Chuck gaat dus wel dood emt de LB's. Er zijn nu nog 37 padvinders en 91 rouwdouwers over
Het is afhankelijk dan wat je de eerste wave stuurt. Ik heb geen LB's gestuurd en heb Chuck in de tweede wave weten te overwinnen...
Zoals ik al eerder zei deze aantallen zijn zeer ineffectief. Wat voor mij tot nu toe het beste werkt is als er geen honden zijn zoveel mogelijk de verliezen naar beneden halen met het gebruiken van de gevechtsimulator om een passende combinatie tussen recruits (doden voer) en LB's of andere hoge schade eenheden toe te voegen. Als er wel honden zijn veranderen mijn waves naar het aantal honden dat zich op het slachveld begeeft. Een klein aantal honden neutraliseer ik meestal met een kleine wave cavalrie. Een groot aantal honden ligt maar net aan wat de rest van de aanvalseenheden zijn. Het kan verschillen tussen opofferen van recruits met een preciese aantal om de honden de eerste wave op te vangen.
Mijn tip is de gevechtssimulator. Probeer dat uit en speel een beetje ermee. Je komt erachter dat je je eenheden voor meerdere doeleinden kan gebruiken!
bij sector 9 kamp 8 de leider kan net iets goedkoper want aan calverie#200 heb je niks omdat de leider bij wave 2 toch weer volledige hp heeft dus die dat scheelt wel weer mooi 40 paarden en hoop wachttijd
Ik proef hier een storyline voor een nieuwe blockbuster...... Kill Chuck
Laat ik even gaan rekenen:
50 waakhonden 5hp/st. , 49 padfinder 10hp/st.
simpele rekensom: 50*5 + 49 * 10 = 740
Nu komen we bij de cavalerie aan 5-10 schade met 80% kans om te raken
gemiddelde schade is 7,5 dus deel het totaal door dit.
740/7,5 = 99 afgerond (in het echt: 98 2/3)
Nu zijn er 99 paarden nodig maar 80% raakt doel dus delen door 0,8
99/0,8 = 124 (123 1/3 echt maar afronden naar boven)
Dus wil je echt met bogen het doen dan heb je 124 cav nodig of er blijven troepen over.
Monkeyunit
20-10-12, 17:39
Sector 9:
2. Moeilijke Kamp(60 Honden + 120 Rangers+ 20 Roughnecks) {200R (169R)}
Deze kan met veel minder verliezen.
Eerste Wave : 72 rekruiten.
Deze schakelen alle Waakhonden uit.
Tweede wave : 20 rekuiten, 160 Cavalarie, 20 Grote Boogschutters.
Er gaan max 18 rekruiten dood.
Totale verliezen: 90 rekruiten.
Enige "nadeel" is dat je 160 cavalerie moeten hebben, maar die komen bij latere kampen zeker van pas.
Bij andere kampen kan je deze taktiek namelijk ook gebruiken.
Je stuurt eerst genoeg rekruiten of andere losse eenheden om alle honden uit te schakelen.
Daarna stuur je wave met 200 eenheden waarvan heel veel cavalerie.
De Cavalarie maakt met eerste slag erg veel dood. Daarna is het zaak dat je genoeg rekruiten hebt om 2de ronde en eventuele derde ronde de klappen van resterende eenheden op te vangen.
Deze guide is wel handig, maar ik vind het vreemd om bij laatste sector nog steeds alleen maar rekruiten te gebruiken en te accepteren dat ze allemaal sneuvelen.
Monkeyunit
20-10-12, 17:47
Laat ik even gaan rekenen:
50 waakhonden 5hp/st. , 49 padfinder 10hp/st.
simpele rekensom: 50*5 + 49 * 10 = 740
Nu komen we bij de cavalerie aan 5-10 schade met 80% kans om te raken
gemiddelde schade is 7,5 dus deel het totaal door dit.
740/7,5 = 99 afgerond (in het echt: 98 2/3)
Nu zijn er 99 paarden nodig maar 80% raakt doel dus delen door 0,8
99/0,8 = 124 (123 1/3 echt maar afronden naar boven)
Dus wil je echt met bogen het doen dan heb je 124 cav nodig of er blijven troepen over.
De berekening die je hier doet klopt, maar is niet helemaal hoe het spel werkt.
Normale eenheden zoals Cavalerie hebben namelijk geen : Omgevingsschade ( zoals de bandietenleiders)
Dit betekend dat als een eenheid genoeg schade doet om een eenheid te verslaan, eventuele resterende schade niet door schuift naar volgende eenheid.
( Bijvoorbeeld:
Rouwdouwers doen 20 tot 40 schade. Echter als je 200 boogschutter zou meenemen tegen 50 Rouwdouwers gaan er maximaal 50 dood eerste ronde ondanks dat 1 rouwdouwer genoeg schade doet om er 2 tot 4 te verslaan. ( Rouwdouwers hebben echter 60% nauwkeurigheid, dus in de praktijk zullen het er nog minder zijn)
Evil_White
24-10-12, 16:21
Eerst al bedankt voor de ZEER Professionele guide!
Toch wil ik even melden dat ik zonet in s9,
kamp 4 in één aanval heb kunnen platgooien met 200R.
200R (-187R)
Groeten
Monkeyunit
26-10-12, 08:31
Eerst al bedankt voor de ZEER Professionele guide!
Toch wil ik even melden dat ik zonet in s9,
kamp 4 in één aanval heb kunnen platgooien met 200R.
200R (-187R)
Groeten
kan kloppen, deze guide geeft aan wat je Maximale verliezen zijn.
Afhankelijk van hoe het gevecht verloopt kan het altijd minder zijn.
Overigens lukt het mij om dit kamp met maximaal verlies van 129 recruiten en 2 boogschutter te verslaan, door meerdere waves te gebruiken.
ik heb kamp4 in s9 net ook met 200r aangevallen en er zitten nog 7 padvinders in dus het verschilt erg veel
angelsdesire
31-10-12, 16:40
200r 2: 90 c
bedankt voor je lijstjes.
Bij sector 3 lijdt je aanzienlijk minder verliezen als je 50 tot 75 cavelerie hebt als je aanvalt. In het begin duurt het wat langer voordat je kunt beginnen (ze trainen langzaam), maar dat haal je aan het eind terug in snelheid. Daarnaast leidt je veel minder verliezen
kamp 4 van wild mary kan je doen met 1 wave 200r en je houd er 29 over.
Misschien aardig om te weten: Bij kamp 4, 10 rekruten vervangen door 10 soldaten, en we winnen de slag met kamp 4 in 1 Golf. Verliezen : 190 R en 2 S
Zojuist in S9 kamp 4 in 1 wave met 200 R verslagen. Hield 12R over.
Dat is mogelijk, hier op de site zetten we enkel de maximaal mogelijke verliezen.
In sector 7, kun je kamp 2 overslaan, doormiddel van je garizoen in sector 5 te plaatsen.
sector 9
7. Moeilijke Kamp(50 Honden + 70 Rangers + 80 Roughnecks) {1: 200R 2: 100R + 100C (217R)}
Ik gooi eens wat anders in de sim en....
wave 1 65R om de honden te doden (die worden het eerste aangevallen)
wave 2 110R 90C
verliezen zullen tussen de 143R en 173R zijn.
Dus de verliezen die er eigenlijk staan kan nog lager
Dat kan nog beter, een bladzijde verder staat dit.
Sector 9
Garnizoen:
12. Moeilijke Kamp (50 Waakhonden + 70 Padvinders + 80 Rouwdouwers) {1: 61R 2: 100R + 80C + 20LB (161R)}
Ik vind dit zeer nuttig, heel erg bedankt.
ArthurPendragon
09-12-12, 00:57
Kamp vier sector 3kon ik aanvallen zonder onderschept te worden. Ik denk ik meld het maar.
Om het kamp van Chuck te verslaan heb je in de 2e wave groteboogschutters nodig i.p.v. boogschutters (lb) dus.
sector 9 kamp 4 kan ook in 1 wave met 200m
7. Moeilijke Kamp(50 Honden + 70 Rangers + 80 Roughnecks) {1: 200R 2: 100R + 100C (217R)
kan ook met wave 1 60 r wave 2 40r 40m 120 c verlies 100 r en 21m
gebruik deze guilde als een goede indicatie maar als je 2 waves moet gebruiken, gebruik de calculator altijd waarschijnlijk kan je met een andere setup minder verliezen
JanvanSchaf
02-01-13, 19:06
Ik heb net kamp 4 van sector 9 verslagen met slechts 1 wave van 200R met een verlies van 182R..... Had de 2e wave van 50c niet eens meer nodig!
Had je wat verder gelezen dan had je gezien dat het nog goedkoper kan.
Halt_Carrick
03-01-13, 14:03
Ik vind deze Combat Simulator (http://settlersonlinetools.com/en/combat_simulator/) ook heel erg fijn.
Voor sector 9 heb ik kamp 4 kunnen doen met enkel 200 rekruten. Had er nog 14 over. Sorry, zie dat dit al geplaatst was. Had niet alles gelezen.
Ik heb net ook kamp 4 in sector 3 aan kunnen vallen zonder onderschept te worden.
Meld het ook maar even.
Dat is inderdaad met een update veranderd. Dat kampje wat eerst zou onderscheppen staat tegenwoordig wat hoger op het eiland waardoor het niet meer doet onderscheppen.
Heb dit nog niet teruggevonden in deze post, maar kamp 7 en 8 van sector 9 kunnen ook door een zogenaamde block op kamp 7 uitgevoerd worden met 13R voor iedere wave die op 8 gedaan moet worden. Scheelt behoorlijk wat recruutjes. De timing van de blocks is lastig en gevoelsmatig raar.
Ik heb alles gedaan zoals het op het eerste blad staat en werkelijk, alles gaat zoals vermeld staat. Nu gaat alleen de allerlaatste (kamp 14 van sector 9) niet volgens planning. Met de hoeveelheid recruten, cavalerie, soldaten en boogschutters blijft helaas the wild mary leven. Ik heb daarna nogmaals 19R+63S+118LB erop af gestuurd, maar het mensje wil niet dood. Heeft iemand een oplossing hoe ik haar weg kan krijgen??
Het moet werken, probeer anders het zelf te berekenen met deze gevechtsimulator (http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/nl/?no-ref=true&home-island=true&u_13=199&u_21=1).
bedankt voor deze tip. Erg handig.
RijkeTatta
11-02-13, 19:37
Ik weet niet of het al gezegd is, maar in sector 3 wordt je niet onderschept door het kamp uit sector 6.
Blauwbaard
10-03-13, 15:27
Ik krijg kamp 8 van sector 9 (wilde mary en de waakhonden) niet veroverd. gedaan wat hier gezegd werd in het begin: 1: 200C 2: 35M 50S 115LB Maar ik heb nog geen deuk in een pakje boter geslagen.... Iemand tips??
Je hebt met die 200 cav de honden eerst doodgemaakt?
Blauwbaard
10-03-13, 15:44
Er ging geen enkele hond dood ondanks mijn 200 cav!
Blauwbaard
10-03-13, 15:56
Bizar, nu met 20 cav wel de 17 honden gekilled. Ok, op naar mijn 4e ronde dus straks...
Zonde om 200 C te sturen, 199 is net zo simpel, 0% kans dat er een hond overblijft.
kan wilde marry maar niet weg krijgen
hoi
ik had een vraag
altijd 200 wegsturen?
Wolfenhart
07-04-13, 09:13
Deze klopt niet! Bij gemiddeld kamp moet 200B staan en 175R. Anders ga je vet de bietenbrug op!
Mauricovic
09-04-13, 12:00
ik heb zojuist kamp 4 van sector 9 verslagen met 200 rec. Hield er zelfs nog 12 over dus 188 verlies. In de tut staat dat je daarna nog 50 cav. moet sturen. Hoefde dus niet. Extreem veel geluk of is er iets veranderd?
hoe kan ik die wild mary verslaan,wat heb ik dan nodig
21r + 62s + 117lb , je moet wel eerst de honden verslaan met 199C
Mauricovic
18-04-13, 20:22
Ik hield bij kamp 3 van sector 8, 50 padvinders over. Aangezien ik toch 95 cav nodig heb voor kamp 4 heb ik even gesimd en het bleek dat die 95 cav. zonder verliezen door die 50 padvinders heen komen. Die 51 rec. verlies bij de tweede aanval is dus zinloos.
verlies je dan geen beloningen als je de andere kampen niet doet, of is dat het niet waard?
verlies je dan geen beloningen als je de andere kampen niet doet, of is dat het niet waard?
Als je op je thuiseiland kampen overslaat, dan verlies je de beloningen (niet de EP)
Op avonturen is het juist goed om kampen over te slaan, want daar krijg je op het eind pas een beloningen voor het verslaan van het avontuur.
LordFlyingCow
06-05-13, 12:33
Bedankt voor de Guide. Ik heb nog wel een iets kortere route voor sector 7 gevonden waarbij je kamp 2 niet hoeft te verslaan:
http://www.plaatjesdump.nl/upload/cba48932b947a2198c33ab75ab41a4fa.jpg
V: Zijn er goede combat simulators?
A: Deze is een van de beste, in het engels: Combat Simulator ('http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/en/#sim-result')
Hij is ook in het Nederlands beschikbaar: http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/nl/
Sector 9 - kamp 2 heb ik verslagen in 1 ronde: 160 R ; 20 C ; 20 M
het klopt niet want kamp nr 1 is 30 honden 160 roudouwer en 10 padvinder
soldatje-romro
23-07-13, 08:49
dank je wel voor forom nu door deze forom heb ik mijn thuis gebied bijna af thnx
gr.soldatje
Heb de guide gevolgd, maar Wilde Mary is niet weg te krijgen. Ben nu ondertussen al met de vijfde wave bezig. Nada. :-(
een goeie uitleg maar zet vooral eens erbij de normale namen zoals rekruut soldaat militie groteboogschutter kleine boogschutter en ga zo maar door
dit is het makkelijkste begrijpen voor iedereen vooral beginners
een goeie uitleg maar zet vooral eens erbij de normale namen zoals rekruut soldaat militie groteboogschutter kleine boogschutter en ga zo maar door
dit is het makkelijkste begrijpen voor iedereen vooral beginners
Toch geen beginnend lezer?
Afkortingen:
R = Rekruut
B = Boogschutter
C = Cavalarie
M = Militie
S = Soldaat
LB = Groteboogschutte
groteboogschutter met een r
Let Op bij zone 3 kamp 4 wordt je generaal onderschept door een kamp uit zone 6 (60 Thugs + 120 Doggie's ).
Je zult dus eerst dit kamp moeten vernietigen voor je kamp 5-6 en de leader uit zone 3 kunt innemen.
Dat hoeft niet, je moet je kamp gewoon rechtsonder neerzetten, waar het riviertje uitmond in de baai.
Sjoerd8206
18-11-13, 12:05
Bij kamp 2 in sector 9 maar 154R verloren ipv 169
de beloningen kloppen niet meer, sec 8 kamp 5 geen munten maar 50 hardhoutenpalen
Sector 9 Kamp 4 is ook iets veranderd. Ik stuurde mijn eerste wave met 200R en mijn generaal won het gevecht verbazend genoeg...
Is dit al de goedde teks?
Is dit al de goedde teks?
nee, die tekst is niet goed, goede is met maar 1 d en tekst is met een t op het einde :)
de link van xp levelup: "Silvanoshei Exp Needed to level" werkt niet/bestaat niet meer. wellicht is er nog een ander adres??
Veelgestelde vragen:
V: Verlies ik EP als ik kampen oversla?
A: Zodra de baas is vermoord krijg je alle EP van de andere kampen, je verliest wel wat buit.
V: Kan ik mijn generaal laten terug trekken
A: Als je generaal nog naar het vijandige kamp aan het lopen is, ja. Maar zodra de aanval begint kan dit niet meer. Klik op de kamp van je generaal en klik terugtrekken.
V: Hoe verplaats ik mijn generaal naar location X?
A: Klik op de kamp van de generaal en klik op 'verplaats'.
V: Wat is dat rode vlak rond een vijandig kamp?
A: Dit is de invloed zone van een kamp, als jouw general hier doorheen gaat wordt valt hij dat kamp aan. Dit betekend ook dat je generaal onderschept wordt voor dat hij het gewenste kamp aanvalt. Pas dus op bij een aanval dat je niet door de invloed zone van een ander kamp loopt.
V: Kan ik andere setups gebruiken dan die hier voorgesteld worden?
A: Zeker! Maar je verliest altijd rekruten in een strijd behalve als er een leider in het kamp zit.
V: Zijn er goede combat simulators?
A: Deze is een van de beste, in het engels: Combat Simulator ('http://settlersonlinesimulator.com/dso_kampfsimulator/en/#sim-result')
V: Hoe werkt het Combat systeem?
A: Sparkz heeft geschreven een uitstekende gids over dit die u hier kunt vinden: Combat System By Sparkz ('http://forum.thesettlersonline.com/threads/15301-G-Few-words-on-combat-system') In het engels, vertaling komt binnenkort!
V: Ik ben klaar met de laatste sector? is dit het einde?
A: Als je bij level 26 krijg je de mogelijkheid om Adventures doen. Binnenkort komen er meer gidsen daarover!
V: Hoeveel XP geeft eenheid X ?
A: Deze link geeft aan hoeveel XP je voor elk level nodig heb, Silvanoshei Exp Needed to level ('http://blackrabbit2999.blogspot.com/2011/09/castle-empire-online-experience-needed.html') (engels)
V: Waarom worden er vooral rekruten gebruikt?
A: Ze zijn goedkoop en snel te bouwen. als er wat speciale eenheden nodig zijn gaan die niet dood.
V: Krijgt de vijand al zijn leven terug?
A: Vijandelijke eenheden die dood zijn blijven dood, alleen leiders als ze nog een beetje leven hebben krijgen hun volledige leven weer terug, je kan hem dus niet zwakker maken met verschillende aanvallen.
V: Kan ik sneller settlers krijgen behalve 15m wachten of edelstenen?
A: Je kan 25 Brood omzetten in een settler in het Proviandhuis
V: De terugtrek knop op mijn Garnizoen is grijs, ik kan niet duwen.
A: Je kan alleen terugtrekken als je generaal nog aan het lopen is en niet aan het vechten is, soms is er ook een beetje lag dus nog een paar keer op de generaal klikken totdat de lag weg is.
LadyLilith
04-04-14, 13:18
ik wordt onderschept hier door het meest linkse kamp van sector 9..... das irritant
Bertolucci
17-04-14, 02:09
Ik wil iedereen adviseren zo snel mogelijk door te trappen naar level 23 om C(avalerie) te kunnen trainen, dit kan nog voor het veroveren van sector 3 aan de beurt is en zal je daar al meteen best wat dooien besparen.
Ik zit nu zelf te twijfelen of ik sector 6 meteen leeg zal spelen met 3 x 1R block op kampje 4 in combo met aanvallen rechtstreeks op leider kamp met garnizoen opstellingen helemaal rechts in sector 3. (Ik heb kampje 3 wel al opgeruimd dat op die route ligt.)
Gaat me enorm troepen schelen en dus brood, godendrank en zwaardjes en bogen, maar ga wel de kans op munt en andere geavanceerde beloningsgoederen 4x missen.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
(Ben een nieuw eilandje begonnen op .com server kan ik tenminste daar op het forum om af en toe praatje te doen in Killste's draadje)
Reactie op een post over sector 7. : Klopt. Of toch deels.
Je kan sector 7 sneller en goedkoper innemen.
Dan doe je 1 > 4 > leider (onderschept door 3).
Voor die laatste geldt dan : {150R + 50B (138R)}
> Dit is het strijdverslag van TWEE kampen.
Hiermee spaar je dus 40R uit.
kamp 7 kan ook met 200 recruten doen
Ik ben nog een newb op gebied van vijanden en welke soort welke verslaat. Welke troepen moet ik aanmaken om de rouwdouwer te verslaand?
Bertolucci
07-12-14, 16:46
Mix van rekruut en schutter is het beste: rekruut om de schade op te pakken die de rouwdouwer terugdoet en de schutter om zijn grotere gedane schade.
Waarbij de langboogschutter (of grote boogschutter) beter is dan de gewone boogschutter en de kruisboogschutter nog weer beter.
Als het maar heel weinig Rouwdouwers zijn kun je ook nog Cavalerie toevoegen om alvast voor het vechten van deze normale eenheid in de eersteslag enkele uit te moorden. Deze mogen dan niet meer terugslaan.
Je moet alleen oppassen voor vijanden met de extra kracht : "verslaat eerst de zwakste aanvaller" , want die omzeilt de rekruten.
Weet alleen niet of je die nu al snel tegenkomt.
In sector 5 kamp 5 verloor ik veeeeel meer dan de aangegeven maximale verliezen! Is er wat veranderd in het spel sinds deze gids uitkwam?
Ik heb het precies met de goede aantallen gedaan, en verloor 20R ipv 12R. Ook zei de info dat ik tot 95% manschappen kon verliezen.
dus de gids klopt idd niet (meer).
ik gok da tje door kamp vier onderschept bent geweest
Is veranderd. kamp sector 6 ligt nu hoger waardoor je niet onderschept hoeft te worden.
En is er iets veranderd sinds aanmaken topic? dat mag ik hopen, want het topic is gestart op: 04-07-12 22:58 ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.0.4 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.