Als er iets gebeurt op je eiland, krijg je een melding in je scherm, en als je daarop klikt ga je in 9 van de 10 gevallen naar de locatie van de melding. Dus je geoloog vindt een nieuwe mijn, klik op de melding en je kunt gelijk een mijn bouwen op die lokatie. Melding ook voor uitgeputte tarwevelden enzovoort.

Diezelfde melding verschijnt ook in je nieuwsvenster. Alleen verzuipt die vaak in allerhande onnodige meldingen. Ik hoef bijvoorbeeld geen melding in mijn nieuws scherm dat er een gebouw gebuffed is. Zeker niet als iemand 50 schotels komt strooien. Daarnaast hebben mijnen, tarwevelden enzo de neiging om allemaal op het zelfde moment leeg te raken, dus krijg je snel 5 tot 6 meldingen op je scherm en in je nieuws overzicht.

Als we de onnutte meldingen in het nieuwsvenster zouden kunnen uitschakelen (je hebt nieuwe berichten is er ook zo eentje) en tegelijkertijd aanklikbaar kunnen maken, dan kun je, als je bv uit een avontuur terug komt even in je nieuws venster kijken en de meldingen 1 voor 1 afwerken, door er op te klikken, nieuwe tarwe veldje plaatsen, mijntje afbreken, geoloog wegsturen enzovoort.