Inleiding:
Als je vragen over de avonturen heb, kun je dat altijd op dit topic vragen, dan zal ik die zo snel mogelijk beantwoorden.
Als er iets niet klopt dan kun je dat altijd op dit topic melden of in een privé-mail zetten.
Ik probeer avontuur handleidingen zo makkelijk, goedkoop en overzichtelijk te maken als ik kan.
Hier onder vindt je verschillende manieren van spelen van avonturen, daar onder staan de avontuur namen die ik al heb gemaakt. Avonturen namen zijn gelinkt, links met naam erachter zijn door andere map makers gemaakt.
En de avontuur plaatjes zijn door gelinkt naar dso-karten.de waar je zelf kan zoeken naar een kaart, als hij nog niet door mij is gemaakt.
Afkortingen:
- 1 speler avonturen
- met 200 generaal zonder block
- met 200 generaal met block
- met 250 generaal zonder block
- met 250 generaal met block
- 2 spelers avonturen
- -
- 3 spelers avonturen
- -
- -
- 1 speler evenement avonturen
- Kerst Evenement Avonturen
- red het kerstfeest
- Paas Evenement Avonturen
- ontbrekende paaseieren
- bijna een rembrandt
- de jacht naar eieren is geopend
- de jacht naar eieren gaat door
- eieren zoeken
- een nieuwe zoektocht naar eieren
- sabotage
- het neefjeseiland
- Div. Avonturen
- de laatste wedstrijd ( De finale )
- de sjamaan
- oude ruïnes
- het einde der tijden
R = Rekruut
M = Militie
S = Soldaat
E = Elitesoldaat
C = Cavalerie
B = Boogschutter
LB = Groteboogschutter
A = Kruisboogschutter
K = Kanonnier
200 Generaal = Gewone generaal met maximaal 200 manschappen
250 Generaal = Veteraan Generaal met maximaal 250 manschappen
Garnizoen uitleg:
Voorbeeld: {100R + 75B (49R)}
Dit betekent dat je 100 Recruits + 75 Bowman laat aanvallen en dat het maximaal verlies 49 Recruits is.
Voorbeeld: {1: 100C 2: 130R 70B (100C + 98R)}
Elk nummer (in dit geval 1:/2: ) staat voor een aanvalsgolf. Wat betekent dat in golf 1 je generaal gewond raakt en er 4 uur overdoet om beter te worden.
Vragen & Antwoorden:
V: Moet ik wachten tot de avontuur tijd verstreken is?
A: Nee, je hoeft niet te wachten tot dat de tijd is afgelopen. Op je avontuur eiland krijg je bericht "missie voltooid" als je alle kampen hebt verslagen, daar open je dus je missieboek en dan kun je onder de tab "hoofdmissies" je missie aanklikken en dan kun je rechts je missie lezen en "Beloning ophalen" klikken. Er staat nog geen beloning in dat scherm, maar dat krijg je in een mail als je op je thuis eiland bent.
Daarna krijg je nog steeds op je avonturen eiland automatisch een detailscherm van het avontuur waar je "Terug naar huis" kunt klikken, dan wordt je automatisch naar je thuis eiland gestuurd samen met je leger die er wat langer over doet.
Als je niet op "terug naar huis" klikt, maar op de X in de rechter bovenhoek. Dan stuur je zelf je leger naar je thuis eiland en dan moet je zelf naar je thuis eiland gaan, waar je na 10 seconde je mail krijgt met je beloning.
V: Hoeveel troepen kun je naar je landingzone sturen?
A: Je kunt maximaal 200 per normale generaal sturen dat duurt een 30 minuten, en 250 per veteraan generaal sturen dat duurt 15 minuten.
Dus soms moet je generaal een paar keer op en neer tussen je thuis eiland en jouw avontuur eiland.
Volgens mij is er geen maximaal aan hoeveelheid troepen of generaals voor op het avontuur eiland zelf.
V: Worden je generaals aangevallen bij het verplaatsen op het eiland?
A: Als je enkel je generaals verplaatst wordt hij niet aangevallen.
V: Komen eenheden die niet-toegewezen zijn bij een generaal wel terug na het einde van het avontuur?
A: Niet-toegewezen eenheden komen gewoon weer terug naar je thuis eiland, alleen duurt dat 1,5 uur.
V: Hoe krijg je de andere goederen die in de slot's 1, 2, enz. vermeld staan?
A: Na een avontuur succes vol te hebben voltooid krijg je een beloning, een belonig kan bestaat uit 5 tot 8 slots, elk slot heeft verschillende grondstoffen waar je een zoveel procent kans op hebt, van elk slot krijg je maar 1 grondstof in je beloning.
V: Wat is een block?
A: Een block is het bezig houden van een kamp zodat generaal nr. 2 door de rode zone kan lopen naar een ander kamp(leider) zonder onderschept te worden.
V: Wat is een beloning plek?
A: Dat is de plek voor de 2de en 3de speler, die je weg kan geven aan een gildelid, vriend of vriendin, zodat hij/zij jouw ook een keer uitnodigen om mee te gaan op avontuur. De naam beloning plek komt van het Engels overgenomen woord lootspot, een speler die meegaat op avontuur krijgt namelijk altijd een volledige beloning als het avontuur voltooid is ongeacht hoeveel hij/zij gedaan heeft zolang ze maar 1 bandiet hebben gedood.
V: Hoe kan ik een andere speler uitnodigen om samen een avontuur uit te voeren?
A: Als je een avontuur start krijg je rechts in je beeldscherm een afbeelding van je actieve avonturen missie, als je daar op klikt zie je een menu waar je "vriend uitnodigen" kunt klikken, dan krijg je het detail scherm van het avontuur, in dat scherm heb je een alinea "spelers die meedoen", naast jouw avatar is een leeg avatar afbeelding met een rode plus er bij, klik daar op en dan krijg je een scherm waar je de naam van de persoon die je wil uitnodigen kan invullen, type de naam of zoek hem op in de lijst met namen die er staan en klik dan op "ok" en als het goed is krijg je dan een berichtje uitnodiging verstuurd.