Plaats een Reactie
Pagina 19 van de 31 EersteEerste ... 9 17 18 19 20 21 29 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 310

Onderwerp: [Gidsen] Wee_man's avonturen handleidingen

  1. #181
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LightFasher Bekijk Berichten
    Jep ik heb alles gedaan zoals beschreven, dus ook een gewone generaal gestuurd.
    Ja, das zonde dan. 1R blocks ziijn meer geschikt voor hele korte afstanden door een rood gebied maar met deze bespaar je ook wat recruutjes
    Volgende keer kijk ik voor een ander block op dit kamp, dan moet ik eerst het avontuur weer krijgen in een missie
    Nu heb ik oude ruïnes als missie staan, weer een uitdaging lol

  2. #182

    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    188
    Wereld
    Woestewoud
    Ik heb alle blocks gedaan zoals Wee_man ze heeft aangegeven. Allen zijn zonder problemen gelukt.

  3. #183
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XCarolienX Bekijk Berichten
    Hallo settlerspelers,
    Kan iemand mij opheldering geven. Ik speel al maandenlang mij een slag in de ronde en kom er niet achter hoe jullie aan zoveel militare eenheden komen.
    Met moeite heb ik een paar honderd R´s, C en S. Na niveau 3 kost upgrade kapitalen(b.v.huis 1000 munt) Ik heb amper een paar honderd munten. Hooguit
    kan ik de kaart Moerasheks spelen na veel moeite, aan de rest denk ik niet(meer dan 2000 R, hoe kom je daar aan!!). Het spel kost zoveel tijd dat ik jaren
    nodig heb. Wat is jullie geheim? Edelstenen kopen doe ik niet(te duur)! (hacken jullie?)Hebben jullie een bouwstrategie om veel grondstoffen te krijgen? Wie
    helpt mij in deze met raad of informatie, anders ga ik waarschijnlijk na een tijd afhaken terwijl het spel best wel leuk is, maar teveel tijd kost!
    Hallo Carolien,

    Adellijke huizen upgraden we meestal niet naar niveau 4, dat kost teveel en levert maar 10 extra settlers op.
    Die upgrade je naar niveau 3 en dan heb je 50 extra settlers te huizen.
    Wat je wel kan doen is adellijke huizen op de handel te kopen, die kosten geen bouwvergunning om te plaatsen.
    Die huizen zijn namelijk gekocht met edelstenen maar ook gewoon onderling te verhandelen, daarmee kan je aardig je bevolkingslimiet verhogen

    Voor avonturen zorg je dat je een basisleger hebt met de meer hogere troepen zoals Soldaten, Cavalerie en Grotebogen.
    De rest vul je op met recruten, die zijn goedkoop en snel bij te maken en zo speel je de meeste avonturen.
    Als je bijvoorbeeld 800R nodig hebt voor een avontuur en je hebt er maar 400 ofzo is dat geen probleem hoor.
    Tijdens het avontuur maak je de verliezen gelijk bij in je barakken en die stuur je dan later erook heen.
    Je hoeft niet alle troepen in 1 keer klaar te hebben staan, voor de meeste avonturen heb je meerdere dagen de tijd.

    Wat je wel moet doen is zorgen dat je genoeg grondstoffen klaar hebt staan om die recruten tijdens het avontuur bij te maken.
    Godendrank, bronzen zwaardjes en eventueel settlers in je stermenu om snel je bevolking aan te vullen.
    Settlers maak je met brood in je proviandhuis.
    Dus zorg dat je de duurdere troepen zoals cavalerie en soldaten, groteboogschutters al klaar hebt voordat je een avontuur start,
    en maak de recruten tjdens het avontuur bij.
    Dat werkt prima

  4. #184

    Ingeschreven
    May 2013
    Berichten
    2
    Wereld
    Woestewoud
    Hallo Settler,
    Dank voor je antwoord, ik begrijp dat het niet makkelijk is om avonturen te spelen en het nog h€€l lang duurt voordat er gespeeld kan worden zoals weeman.
    Waarschijnlijk ben ik dan afgehaakt. Ik ben te oud voor kontakt echter speel graag settler(de gehele serie). Het beste.

  5. #185
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XCarolienX Bekijk Berichten
    Hallo Settler,
    Dank voor je antwoord, ik begrijp dat het niet makkelijk is om avonturen te spelen en het nog h€€l lang duurt voordat er gespeeld kan worden zoals weeman.
    Waarschijnlijk ben ik dan afgehaakt. Ik ben te oud voor kontakt echter speel graag settler(de gehele serie). Het beste.
    Online settlers is ook een geduld spelletje, maar je kan het in je eigen tempo doen.

  6. #186
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud

    Oude ruínes

    Speler Niveau: 26+ ? Verjaardagsevenement
    Moeilijkheidsgraad: 4/10
    Aantal Spelers: 1
    Tijdsduur: 3 dagen
    Maximale ep: 5340 ep




    loottabel


    Overzichtskaart


    Oude Ruïnes is het tweede avontuur in de evenementmissies.
    Met 9 kampen wat makkelijker te spelen dan de Sjamaan en onderdeel van een missie die ballonnen geeft.
    Het avontuur zelf geeft alleen ep.

    Nog wat kaartjes bij de veteraan versies en de guide is zowat klaar (typfoutjes zijn nog wel mogelijk)

    Kampensamenstelling

    sector 1
    kamp 1) 60 schooier 60 steenwerper
    kamp 2) 60 schooier 70 waakhond
    kamp 3) 60 schooier 50 padvinder
    kamp 4) 60 padvinder 1 bert eenoog (leiderkamp)

    De grote stenen muren moeten ook aangevallen worden om de weg vrij te maken
    Een generaal met 1R is voldoende hiervoor en als je de laatste muur pakt, vallen de rest van de muren weg zogauw kamp 5 verslagen is.
    Zie kaartje onderaan bij de blockversie.


    sector 2
    kamp 5) 100 grijze wolf 1 jeremieer (leiderkamp)

    sector 3
    kamp 6) 80 schaduwsluiper 80 fanaat
    kamp 7) 80 sektelid 1 moerasheks
    kamp 8) 1 moerasheks 80 vuurdansers
    kamp 9) 1 hellegebroed (leiderkamp)

    >> kamp 6 is over te slaan vanaf positie G3 waar 3 generaals kunnen staan, val vanaf die positie eerst kamp 8 aan en dan pas kamp 7 <<

    Normale of Geharde generaal versies (zonder blocks)

    Normale/Geharde generaal R M S C LB (niveau 26+)
    gebruikte troepen; 575R 70M 192S 182C 117LB
    max verliezen; 575R 70M 6S 50C

    kaartlink; http://img694.imageshack.us/img694/6173/vj4l.jpg

    kamp 1 ) 19R 1S 180C (19R)
    kamp 2 ) 43R 125S (43R) optie; 200R (45R)
    kamp 3 ) 17R 1S 182C (17R)
    kamp 4 ) 83C 117LB (-)

    kamp 5) 8R 192S (8R)

    kamp 6 ) 84R 116S (84R) optie; 200R (85R)
    kamp 7 ) 83R 1S 116LB (83R)
    kamp 8a) 150R 50C (150R 50C)
    kamp 8b) 100R 40S 60C (100R 4S)
    kamp 9 ) 70R 70M 60S (70R 70M 2S) optie; 93M 107S (93M)

    Normale/Geharde generaal R M S C XB (niveau 36+)
    gebruikte troepen; 529R 70M 192S 182C 131XB
    max verliezen; 529R 70M 2S 50C

    kaartlink; http://img689.imageshack.us/img689/4177/lo0t.jpg

    kamp 1 ) 19R 1S 180C (19R)
    kamp 2 ) 43R 125S (43R) optie; 200R (45R)
    kamp 3 ) 17R 1S 182C (17R)
    kamp 4 ) 83C 100XB (-)

    kamp 5) 8R 192S (8R)

    kamp 6 ) 84R 116S (84R)
    kamp 7 ) 68R 1S 131XB (68R)
    kamp 8a) 150R 50C (150R 50C)
    kamp 8b) 70R 1S 70C 59XB (70R)
    kamp 9 ) 70R 70M 60S (70R 70M 2S) optie; 93M 107S (93M)

    Normale/Geharde generaal R M E C XB (niveau 41+)
    gebruikte troepen; 529R 60M 192E 182C 131XB
    max verliezen; 529R 60M 50C

    kaartlink; http://img839.imageshack.us/img839/3383/twag.jpg

    kamp 1 ) 18R 1E 181C (18R)
    kamp 2 ) 43R 125E (43R)
    kamp 3 ) 17R 1E 182C (17R)
    kamp 4 ) 83C 100XB (-)

    kamp 5) 8R 192E (8R)

    kamp 6 ) 84R 116E (84R)
    kamp 7 ) 68R 1E 131XB (68R)
    kamp 8a) 150R 50C (150R 50C)
    kamp 8b) 70R 1E 70C 59XB (70R)
    kamp 9 ) 70R 60M 70E (70R 60M) optie; 92M 108E (92M)

    Normale/Geharde generaal R E C XB K (niveau 48+)
    gebruikte troepen; 486R 192E 182C 100XB 161K
    max verliezen; 486R 50C

    kaartlink; http://img14.imageshack.us/img14/4379/37sn.jpg

    kamp 1 ) 18R 1E 181C (18R)
    kamp 2 ) 43R 125E (43R)
    kamp 3 ) 17R 1E 182C (17R)
    kamp 4 ) 83C 100XB (-)

    kamp 5 ) 8R 192E (8R)

    kamp 6 ) 84R 116E (84R)
    kamp 7 ) 68R 1E 131K (68R)
    kamp 8a) 150R 50C (150R 50C)
    kamp 8b) 59R 1E 70C 70K (59R)
    kamp 9 ) 39R 161K (39R)


    Veteraan Generaal versies (zonder blocks)

    Veteraan Generaal R S C LB (niveau 26+)
    gebruikte troepen; 458R 192S 238C 117LB
    max verliezen; 458R 20S

    kaartlink;

    kamp 1) 13R 1S 236C (13R)
    kamp 2) 43R 125S (43R)
    kamp 3) 12R 1S 238C (12R)
    kamp 4) 83C 117LB (-)

    kamp 5) 8R 192S (8R)

    kamp 6) 84R 116S (84R)
    kamp 7) 70R 80S 100LB (70R)
    kamp 8) 110R 20S 100C 20LB (110R 20S)
    kamp 9) 118R 132S (118R)

    Veteraan Generaal R S C XB (niveau 36+)
    gebruikte troepen; 440R 144S 238C 244XB
    max verliezen; 440R 12S

    kaartlink;

    kamp 1) 13R 1S 236C (13R)
    kamp 2) 43R 125S (43R)
    kamp 3) 12R 1S 238C (12R)
    kamp 4) 83C 100XB (-)

    kamp 5) 5R 1S 244XB (5R)

    kamp 6) 84R 116S (84R)
    kamp 7) 60R 1S 89C 100XB (60R)
    kamp 8) 105R 12S 110C 23XB (105R 12S)
    kamp 9) 118R 132S (118R) (typfoutje verbeterd)

    Veteraan Generaal R S E C XB (niveau 41+)
    gebruikte troepen; 385R 22S 132E 238C 244XB
    max verliezen; 385R 22S

    kaartlink;

    kamp 1) 12R 1E 237C (12R)
    kamp 2) 43R 125E (43R)
    kamp 3) 11R 1E 238C (11R)
    kamp 4) 83C 100XB (-)

    kamp 5) 5R 1E 244XB (5R)

    kamp 6) 84R 116E (84R)
    kamp 7) 59R 1E 90C 100XB (59R)
    kamp 8) 53R 22S 1E 150C 24XB (53R 22S)
    kamp 9) 118R 132E (118R)

    Veteraan Generaal R E C XB K (niveau 48+)
    gebruikte troepen; 358R 125E 238C 244XB 210K
    max verliezen; 358R 6C

    kaartlink;

    kamp 1) 12R 1E 237C (12R)
    kamp 2) 43R 125E (43R)
    kamp 3) 11R 1E 238C (11R)
    kamp 4) 83C 100XB (-)

    kamp 5) 5R 1E 244XB (5R)

    kamp 6) 84R 116E (84R)
    kamp 7) 54R 1E 195K (54R)
    kamp 8) 110R 95C 45K (110R 6C)
    kamp 9) 39R 1E 210K (39R)


    Guide met 2 blocks (in opbouw)

    Klik bij aankomst eerst de 4 dode bomen weg

    Verplaats generaals naar positie G1


    A = Normale Generaal
    B = Nomale/Geharde of Veteraan Generaal

    Positie G1


    kamp 1)
    kamp 2)

    Positie G1 block 1


    dit block bespaart 11 tot 17R en is door mij getest met 2 Nomale generaals.
    Uiteraard is een Geharde generaal of Veteraan voor garnizoen B beter en ruimer in tijd
    Voor de troepenkeuze met Normale/geharde Generaal zijn in totaal 211C nodig ipv 183C voor de versies zonder block

    De Veteraan versies zonder block hebben al genoeg Cavalerie om dit block erbij te doen.

    Stuur beide generaals (A-B) achter elkaar ten aanval op de aangegeven kampen.

    kamp 3) 1R 128C (-) block (normale generaal A)
    kamp 4) 83C 117LB (-) of 83C 100XB (-) (normale/geharde of veteraan generaal B)

    Klik hierna de 3 gebouwen aan voor een nieuwe missie

    Verplaats generaal naar Positie G2


    Val met generaal A de achterste muur aan, dit maakt de route vrij richting kamp 5.

    grote stenen muur) 1R (-) generaal A

    Positie G2


    kamp 5)

    De overige stenen muren verdwijnen zogauw kamp 5 verslagen is.

    >> bezoek eerst je thuiseiland hierna om alle generaal posities in de laatste sector beschikbaar te maken <<

    Heb je geen Veteraan met Kanonniers dan kan je het volgend block overslaan en gewoon de andere versie zonder block volgen.
    Om het volgend block te kunnen gebruiken heb je 185E nodig ipv 125E bij de Veteraan versie zonder blocks.

    >> Er is ruimte voor drie generaals die elk voorbij kamp 6 kunnen lopen zonder onderschept te worden. <<
    >> Ook handig voor de versies zonder block <<

    Verplaats generaal(s) naar positie G3 (block 2)


    >> dit block is aangepast <<

    Voor de liefhebbers die wel wat durven een block met Veteraan met gebruik van Kanonniers.
    Hierbij word kamp 6 overgeslagen en kamp 7 en 8 geblockt.
    Om dit te kunnen bereiken zal Veteraan C op een later tijdstip moeten vertrekken.

    Stuur generaal A en B ten aanval op de aangegeven kampen. (let goed op volgorde,eerst A en daarna pas B)
    Zogauw generaal A de rode cirkel bereikt stuur direkt C ten aanval op het leiderkamp 9.

    normale generaal A op kamp 7) 1R 84E (-) block
    normale generaal B op kamp 8) 100E 100C (-) block
    wacht tot generaal A de rode cirkel bereikt
    Veteraan generaal op kamp 9) 39R 1E 210K (39R)

    Met dit block erbij kwam ik op max 99R verlies
    Hou er wel rekening mee dat het block op kamp 8 een verliezend block is en bij falen 100E 100C kost!


    Veteraan Generaal R E C XB K (niveau 48+) (met 2 blocks)
    gebruikte troepen; 100R 185E 237C 244XB 210K
    max verliezen; 99R

    kaartlink;

    kamp 1) 12R 1E 237C (12R)
    kamp 2) 43R 125E (43R)
    kamp 3) 1R 128C (-) block
    kamp 4) 83C 100XB (-)

    kamp 5) 5R 1E 244XB (5R)

    kamp 6) (-) overgeslagen
    kamp 7) 1R 84E (-) block
    kamp 8) 100E 100C (-) block
    kamp 9) 39R 1E 210K (39R)

  7. #187

    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    3
    Wereld
    Woestewoud
    Met kannonen en block: http://forum.thesettlersonline.com/t...n-Cannon-Guide

    zonder block en zonder kannonne:
    Zelf wat zitten vogelen:
    Kamp 5: Jeremieer + 100grijze wolf: 5R + 1S + 244XB max R5 verlies (calc)
    Kamp 6: 80+80: weet niet meer
    Kamp 7: 80vuurdans + MH: 105R + 12S + 110C + 23XB max 105R en 12S verlies (calc)
    Kamp 8: 80sekte + MH: 73R + 1S + 120C + 56XB max 73R verlies (calc)
    Kamp 9: HelleGebroed: 105R + 145S op gestuurd, zeg niet dat dit best is 105R + 5S verloor ik

  8. #188
    qpidootje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    40
    Wereld
    Woestewoud
    als je in het gebied van de heks wil staan klik je op de toren en dan op je kamp die je er wil hebben staan

  9. #189
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doelloos Bekijk Berichten
    Met kannonen en block: http://forum.thesettlersonline.com/t...n-Cannon-Guide

    zonder block en zonder kannonne:
    Zelf wat zitten vogelen:
    Kamp 5: Jeremieer + 100grijze wolf: 5R + 1S + 244XB max R5 verlies (calc)
    Kamp 6: 80+80: weet niet meer
    Kamp 7: 80vuurdans + MH: 105R + 12S + 110C + 23XB max 105R en 12S verlies (calc)
    Kamp 8: 80sekte + MH: 73R + 1S + 120C + 56XB max 73R verlies (calc)
    Kamp 9: HelleGebroed: 105R + 145S op gestuurd, zeg niet dat dit best is 105R + 5S verloor ik
    Bedankt voor de info, ik zet eerst alles erop zonder blocks
    Laatste leider wil ik iets anders proberen met een block, maar dat zal morgen wel worden.

  10. #190
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qpidootje Bekijk Berichten
    als je in het gebied van de heks wil staan klik je op de toren en dan op je kamp die je er wil hebben staan
    Bedoel je bij de Sjamaan naast de heksentoren?
    Daar kan je inderdaad een generaal al vroeg neerzetten maar je kan het leiderkamp eronder niet aanvallen.
    Dan krijg je een popup dat het niet mogelijk is.

Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.