Plaats een Reactie
Pagina 16 van de 31 EersteEerste ... 6 14 15 16 17 18 26 ... LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 160 van de 310

Onderwerp: [Gidsen] Wee_man's avonturen handleidingen

  1. #151
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud

    Stelen van de Rijken

    Hier komt de nieuwe Stelen van de Rijken guide
    Ik laat de oude guide staan omdat die veel in gebruik is en deze nieuwe guide anders van opzet is en ik nog even moet kijken hoe de nieuwe kaartjes gaan worden.


    Speler Niveau: 26+
    Moeilijkheidsgraad: 4/10
    Aantal Spelers: 2
    Tijdsduur: 4 dagen
    Maximale ep: 11870



    loottabel;


    Dit avontuur is te vinden op de korte of middel avonturen zoektochten of te koop bij de handelaar voor 195 edelstenen

    Stelen van de rijken is een populair avontuur voor 2 spelers die ook prima alleen te spelen is.
    Met bijna 12k ep een goed avontuur om wat dichter bij een nieuwe niveau te komen
    Als ervaringsavontuur is de loot/beloning wat minder dan op een grondstoffen avontuur.
    Maar in de loot is wel een kleine kans om het Wit Kasteel uit dit avontuur te krijgen! (ongeveer 3 procent kans)
    Wie wil dat niet op zijn eigen eiland hebben staan
    Een Wit Kasteel kost geen bouwvergunning en huist 50 settlers, toch weer mooi meegenomen.

    Overzichtskaart

    kaartlink; http://img259.imageshack.us/img259/9...ijkenkaart.jpg

    Op de route die ik gekozen hebt, worden zoveel mogelijk bossen en kampen overgeslagen maar krijg je wel de volledige ep.
    Een leiderkamp verslaan geeft alle ep van de overgebleven kampen en bossen in die sector.
    Let wel op! Er zijn maar liefst 15 wolvenbossen op dit avontuur en die zijn alleen zichtbaar als je met je muis erop staat!
    Let altijd goed op bij elke aanval en trek je generaal direct terug mocht je ongewenst onderschept worden.
    Overgeslagen kampen en bossen hebben geen nummer.
    G1 t/m G7 zijn de generaal posities en er zijn 2 landingszones op dit avontuur.

    Achter elke versie staat tussen haakjes vanaf welk niveau je die kan gebruiken.
    Dit is gebaseerd op welke nieuwe eenheid je kan maken bij het bereiken van een bepaald niveau.
    Bijvoorbeeld op niveau 36 kan je voor het eerst kruisboogschutters maken en op niveau 41 Elite Soldaten.
    Uiteraard kan je ook een lagere versie gebruiken mocht je bepaalde eenheden nog niet hebben


    Normale of Geharde generaal versies

    Normale/Geharde generaal R S C LB (niveau 26+)
    gebruikte troepen;
    max verliezen;


    Normale/Geharde generaal R S C XB (niveau 36+)
    gebruikte troepen;
    max verliezen;


    Normale/Geharde generaal R E C XB (niveau 41+)
    gebruikte troepen;
    max verliezen;


    Normale/Geharde generaal R E C K (niveau 48+)
    gebruikte troepen;
    max verliezen;




    Veteraan Generaal versies

    Veteraan Generaal R S C LB (niveau 26+)
    gebruikte troepen;
    max verliezen;


    Veteraan Generaal R S C XB (niveau 36+)
    gebruikte troepen;
    max verliezen;


    Veteraan Generaal R E C XB (niveau 41+)
    gebruikte troepen;
    max verliezen;


    Veteraan Generaal R E C K (niveau 48+)
    gebruikte troepen;
    max verliezen;


    Bij aankomst zullen je eerste 3 generaals al op de juiste positie G1 staan.
    Met meerdere generaals of met 2 spelers zullen de andere generaals op landingszone 2 aankomen.
    Belangrijk is, dat de generaals ver genoeg naar links staan op positie G1 en zo langs het 1e wolvenbos lopen zonder onderschept te worden.
    Verplaatsen van generaals is altijd mogelijk en daarbij word je nooit onderschept ongeacht de route.
    Onderschepping kan alleen als je generaal ten aanval gaat, let goed op daarbij!

    *zowel het 1e bos op landingszone 1 als op landingszone 2 met 40 grijze wolven zijn prima kampen om iemand mee te laten loten mocht je alleen spelen.
    Met 40R (2R) of 1R 39S (1R) of 40E (-) is dit bos te verslaan en je meeloter kan gelijk zijn generaal weer naar huis sturen.
    Dit wolvenbos geeft 40ep aan je meeloter, geen groot verlies mocht je alleen spelen
    Let wel op dat je het leiderkamp van die sector laat staan tot de meeloter klaar is!


    lootspot kaarten lootspot 1 / lootspot 2

    Positie G1*


    *De eerste 3 generaals zullen op deze posities arriveren, je hoeft ze niet te verplaatsen.
    Zet geen generaal rechts van deze posities anders loopt die aanvalsroute via het 1e wolvenbos!


    Positie G1

    kaartlink; http://img534.imageshack.us/img534/1...g1kamp1en2.jpg

    kamp 1)
    kamp 2)
    kamp 3)
    Typ en rekenfoutjes zijn altijd mogelijk, die zal ik corrigeren mochten die voorkomen.
    Mocht je twijfelen over een kamp, dan kan je dat checken op de gevechtssimulator.
    http://settlersonlinesimulator.com/d...fsimulator/nl/

  2. #152
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Een aantal kaartjes/afbeeldingen in mijn guide zijn helaas momenteel niet zichtbaar.
    Dat komt door een limiet die bereikt is op mijn photobucket host.
    Over een aantal dagen werken die weer en een gedeelte heb ik al overgezet op een nieuwe host.
    Kaartjes op mijn nieuwe host imageshack hebben dit probleem niet, mocht je een oud kaartje nodig hebben, mail mij even en dan zet ik die alvast over

  3. #153

    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    13
    Wereld
    Woestewoud
    waarom zie ik geen plaatjes meer bij verraders?

  4. #154
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grace84 Bekijk Berichten
    waarom zie ik geen plaatjes meer bij verraders?
    In de post boven je had ik het al vermeld, mijn photobucket host staat op limiet.
    Die worden binnenkort weer zichtbaar en een gedeelte van de plaatjes zijn al overgezet naar een andere host.

  5. #155
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud

    Duistere Broederschap

    Speler Niveau: 42+ Episch Avontuur
    Moeilijkheidsgraad: 9/10
    Aantal Spelers: 3
    Tijdsduur: 8 dagen
    Maximale ep: 51978



    loottabel; (bron Duitse Wiki)


    Dit epische avontuur is te vinden op de middel en lange avonturen zoektochten en te koop bij de handelaar voor 300 kaartstukken.

    Duistere Broederschap is zeker niet makkelijk mocht je alle ep willen halen hierop met vrij hoge verliezen.
    De eindbazen in de heksentoren zijn een ware aanslag op je leger waarbij je 1000C moet opofferen.
    Persoonlijk vind ik de volledige ep niet de moeite waard om te doen, daar zijn andere avonturen meer geschikt voor.
    Maar een flink pluspunt in dit avontuur is de heksentoren in de loot, niet zo grote kans maar zeker de moeite waard
    Een heksentoren kan 100 settlers huizen, kost geen bouwvergunning en neemt niet meer plaats in beslag als een adellijkhuis.

    De missie op dit avontuur is de heksentoren verslaan en dat maakt het mogelijk een verkorte versie van dit avontuur te spelen.


    Hieronder 2 veteraan versies (kruisbogen en kanonnen) op deze korte route waarbij je ongeveer 12322ep krijgt.
    Als episch avontuur te spelen vanaf niveau 42, ga ik ervan uit dat je al Elitesoldaten gebruikt.

    Veteraan versie R S E C XB

    Gebruikte troepen 1124R 150S 200E 1000C 150XB
    max verliezen 1124R 150S 1000C


    Veteraan versie R M E C K

    Gebruikte troepen 1164R 36M 2E 1000C 200K
    max verliezen 1164R 36M 1000C

    Als 3 speler avontuur zou je het Cavalerie verlies kunnen delen door meeloters ook 200C te laten opofferen op de heksentoren.
    Speel je het hele avontuur solo is er ook nog een makkelijke lootspot met 1R vanaf landingszone 1. lootspot 1

    overzichtskaart*


    *Er zijn 3 landingszones op dit avontuur, je eerste generaals zullen op landingszone 1 aankomen en de overige op de twee andere.

    verplaatsen naar positie G1

    kaartlink; http://imageshack.us/a/img13/1043/lnm2.jpg

    kamp 1) 111R 2E 137C (111R) 100 sektelid 100 fanaat
    kamp 2) 147R 103E (147R) 80 sektelid 40 schaduwsluiper 80 fanaat
    kamp 3) 99R 1E 150XB (99R) 200 sektelid
    kamp 4) 137R 113E (137R) 50 sektelid 50 schaduwsluiper 100 duistere priester



    kamp 1) 111R 2E 137C (111R) 100 sektelid 100 fanaat
    kamp 2) 145R 1E 104K (145R) 80 sektelid 40 schaduwsluiper 80 fanaat
    kamp 3) 99R 1E 150K (99R) 200 sektelid
    kamp 4) 138R 1E 111K (138R) 50 sektelid 50 schaduwsluiper 100 duistere priester


    Het is mogelijk kamp 4 over te slaan en direkt kamp 5,6 en 7 aan te vallen.
    Je bespaart hiermee wat recruten maar na kamp 5 verslagen te hebben zal je generaal direkt weer onderschept worden.
    De tijd om terug te trekken is niet erg ruim en je kan Kanonniers of Elite verliezen mocht je te laat zijn of het erg vertragen.
    Hierbij een kaartlink voor deze optie;
    (positie G2 vervalt met deze optie)
    http://imageshack.us/a/img42/8074/pocf.jpg

    verplaatsen naar positie G2

    kaartlink; http://imageshack.us/a/img208/1856/0oib.jpg

    kamp 5) 123R 127E (123R) 60 sektelid 70 schaduwsluiper 70 duistere priester
    kamp 6) 85R 165E (85R) 125 schaduwsluiper 75 duistere priester
    kamp 7) 50R 200E (50R) 80 sektelid 120 schaduwsluiper



    kamp 5) 121R 1E 128K (121R) 60 sektelid 70 schaduwsluiper 70 duistere priester
    kamp 6) 85R 1E 164K (85R) 125 schaduwsluiper 75 duistere priester
    kamp 7) 49R 1E 200K (49R) 80 sektelid 120 schaduwsluiper


    verplaatsen naar positie G3

    kaartlink; http://imageshack.us/a/img855/65/tyo4.jpg

    kamp 8) 97R 153E (97R) 50 sektelid 100 schaduwsluiper 50 vuurdanser
    kamp9a) 55R (55R) 60 sektelid 140 duistere priester (normale/geharde generaal)
    kamp9b) 99R 1E 150C (99R)



    kamp 8) 84R 1E 165K (84R) 50 sektelid 100 schaduwsluiper 50 vuurdanser
    kamp9a) 55R (55R) 60 sektelid 140 duistere priester (normale/geharde generaal)
    kamp9b) 99R 1E 150C (99R) (let goed op de troepen,dit kamp is met C)


    positie G3

    kaartlink; http://imageshack.us/a/img4/859/6r2l.jpg

    kamp 10) 119R 131E (121R) 66 sektelid 66 schaduwsluiper 66 duistere priester


    kamp 10) 113R 1E 136K (113R) 66 sektelid 66 schaduwsluiper 66 duistere priester


    positie G3*

    kaartlink; http://imageshack.us/a/img849/5503/23a6.jpg

    *met de herstellende generaal van kamp 9 is er net genoeg plaats op positie G3 voor alle wave generaals op de heksentoren.
    Hou hier rekening mee en zet er niet teveel generaals neer mochten je meeloters ook een wave doen.


    kamp11a) 200C (200C) 2 hellegebroed 66 schaduwsluiper 66 vuurdanser 66 dansende derwisj (normale/geharde generaal)
    kamp11b) 200C (200C) (normale/geharde generaal)
    kamp11c) 200C (200C) (normale/geharde generaal)
    kamp11d) 200C (200C) (normale/geharde generaal)
    kamp11e) 200C (200C) (normale/geharde generaal) na deze wave zal je 2 hellegebroed over houden, wel even controleren.
    kamp 11f) 150S 100E (150S) 2 hellegebroed



    kamp11a) 200C (200C) 2 hellegebroed 66 schaduwsluiper 66 vuurdanser 66 dansende derwisj (normale/geharde generaal)
    kamp11b) 200C (200C) (normale/geharde generaal)
    kamp11c) 200C (200C) (normale/geharde generaal)
    kamp11d) 200C (200C) (normale/geharde generaal)
    kamp11e) 200C (200C) (normale/geharde generaal) na deze wave zal je 2 hellegebroed over houden, wel even controleren.
    kamp 11f) 65R 36M 149K (65R 36M) 2 hellegebroed

    Hierna is de missie van Duistere Broederschap voltooid
    Succes met de heksentoren jacht!

  6. #156

    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    13
    Wereld
    Woestewoud
    sorry je hebt gelijk. ik lees het nu ook maar bedankt voor de reactie

  7. #157
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grace84 Bekijk Berichten
    sorry je hebt gelijk. ik lees het nu ook maar bedankt voor de reactie
    Er staan nieuwe kaartjes bij verraders, die is weer te gebruiken

  8. #158
    Zvicinou's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Berichten
    388
    Wereld
    Woestewoud
    aha! ik zie dat je verb exp heb aangepast voor zonder kanonen.
    toch maar zeer binnenkort te doen.
    misschien zondag beginnen. dan heb ik dins en woensdag de tijd om het af te maken.

  9. #159
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zvicinou Bekijk Berichten
    aha! ik zie dat je verb exp heb aangepast voor zonder kanonen.
    toch maar zeer binnenkort te doen.
    misschien zondag beginnen. dan heb ik dins en woensdag de tijd om het af te maken.
    Staan nog geen gebruikte troepen bij en ik heb nog wat extra kaartjes nodig.
    Die maak ik de volgende keer dat ik VE speel.

  10. #160
    wee_man's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Locatie
    randstad
    Berichten
    411
    Wereld
    Woestewoud

    Het verraden kleermakertje

    >>> Hier komt de toekomstige guide voor dit nieuwe Epische roofavontuur <<<

    Speler Niveau: 42+ Episch Roofavontuur
    Moeilijkheidsgraad: 10/10
    Aantal Spelers: 3
    Tijdsduur: 12 dagen
    Maximale ep: 82560 ep of 230 bonen



    Dit avontuur zit in de loot van De zonen van het kleermakertje.

    loottabel (bron Duitse Wiki)


    overzichtskaart


    Dit vervolg Episch roofavontuur heeft 6 pittige sectoren en is het enigste avontuur waar je ook bonenstaken in de loot krijgt.
    Het is niet helemaal duidelijk of er ook nog een gebouw in het laatste slot zit als kans, alle info hierover is welkom
    De guide komt denk ik volgend weekend als ik de tijd ervoor hebt om hem helemaal te spelen.


    Deze avonturen zijn aangepast, voorlopige guide verwijderd.

Plaats een Reactie

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen

Ubisoft maakt gebruik van cookies om de beste ervaring op onze websites te bieden en ervoor te zorgen dat je voor jou relevante advertenties te zien krijgt. Je geeft, door gebruik te blijven maken van deze website, aan akkoord te zijn met het gebruik van deze cookies. Meer informatie over onze Privacy Policy. Om dit bericht niet meer te ontvangen, klik je op de OK knop.